Hyvää huomenta meille!
Kivalla alulla ollaan, jo 6 päivä helmikuuta meneillään :D Pidän tästä vuodenajasta jolloin valo lisääntyy päiväpäivältä, vaikkakin tuo aurinkoarmas ei ole ehtinyt näyttäytyä aikoihin kunnolla.
Mutta--sitten kun se taas muistaa meidätkin, saa sirrillä silmin kulkea, ja suojalasit herttaisten silmiemme edessä.
Lunta on tuprutellut täällä etelässä ainakin ja lisää on änkeämässä meidän iloksi vaiko riesaksi, en enää välitä kun tuo lumilinko pörrää ne kätävältä sivuun onneksi. Jos se olis märkää ettei se käy, niin sulaa se aikanaan taas :D, saappaatkin on sentään polviin asti!
Hyviä aamuhetkiä palstalle !
Voi että tuntuu mukavalta helmikuu
17
132
Vastaukset
- Pakkoruotsi.
Tuntuu tosi hyvältä, kuten
vieraat kielet! - texsanell1
No johan sait nauramaan, kiitos,...istuin hetken keittiössä tuolla ja lähes kiukkuisena ajattelin, onks täällä kaikki tulleet yliherkiksi kuin mimosan kukat, käpertyneet vallan?:DDDDd
katohan kun lipsahti pieni naurukinn jo,.. epävarmuutta varmaan. Kyllähä on asioita jotka hetken voi harmittaakin, itsellä oli eilenillalla ohimenevä hetki kun ei matkasta Poriin tullutkaan mitään.
No, siskolle tarve käydä lääkärillä samana päivänä ja ajokelin hankaluus siirtää tapaamista.
Sääthän eteenpäin vain alkavat kirkastua toivon, kunhan nyt lumet ensin rojauttaa alas:D
terve!- susmorsian ek.
No, minä tuun, ettei sun yksin tartte höpäjätä. Kävin tässä jo aamupäivällä keskustassa, kun sytyttimiä piti mennä ostamaan. Sulake on sama kuin sytytin, niin ne nimitykset uudistuu. Onhan se erilainen noissa loisteputkissa, ja tuottaa minulle vaikeuksia ymmärtää sen paikoilleen laittamista. Meni siis valot loisteputkista, samoin kylppärissä.
Yks tyttöin tulee töitten jälkeen onneks, mennään sit illalla Työväen Teatteriin kattomaan Sakespeare- parodiaa, siks ei oo nimikään Sh:lla. Luvassa on kaikki S:n näytelmät kahdessa tunnissa.
Oisin niin mielelläin mennyt Seela Sellaa kattomaan, mut ei sinne nyt saa lippuja, niin uus on vielä.
Ai kevätkö nyt, harkinnan jälkeen sanon, joo. Aina oon tuntenut kevään alkavan, kun tammikuu saadaan loppuun, miks se tuntuu aina niin pitkältä. Liukasta ja tuulista oli Hämeenkadulla, ainahan siellä tuulee. Hämeenkadun toinen pää onkin nimeltään Tuulensuu. - texsanell1
susmorsian ek. kirjoitti:
No, minä tuun, ettei sun yksin tartte höpäjätä. Kävin tässä jo aamupäivällä keskustassa, kun sytyttimiä piti mennä ostamaan. Sulake on sama kuin sytytin, niin ne nimitykset uudistuu. Onhan se erilainen noissa loisteputkissa, ja tuottaa minulle vaikeuksia ymmärtää sen paikoilleen laittamista. Meni siis valot loisteputkista, samoin kylppärissä.
Yks tyttöin tulee töitten jälkeen onneks, mennään sit illalla Työväen Teatteriin kattomaan Sakespeare- parodiaa, siks ei oo nimikään Sh:lla. Luvassa on kaikki S:n näytelmät kahdessa tunnissa.
Oisin niin mielelläin mennyt Seela Sellaa kattomaan, mut ei sinne nyt saa lippuja, niin uus on vielä.
Ai kevätkö nyt, harkinnan jälkeen sanon, joo. Aina oon tuntenut kevään alkavan, kun tammikuu saadaan loppuun, miks se tuntuu aina niin pitkältä. Liukasta ja tuulista oli Hämeenkadulla, ainahan siellä tuulee. Hämeenkadun toinen pää onkin nimeltään Tuulensuu.Muistui tässä mieleen, kun kuuntelin joulukuun säästä tietoja, ettei aurinko näyttäytynyt koko kk aikana kuin 5 tuntia.
Siihen jatkoksi vielä pitkä pimeä keskitalven tammikuu, niin ei ihmekään jos valon lisääntyminen tuntuu riemastuttavalta.
Päivällä tuo lumen häikäisy tuntuu, missä valkoiset hanget laajoilla peltoaukeamilla, vaatii ihan polaroidit suojaksi. Ihmeen puhdasta on lumi maisemissa joita eilen kierrellessämme katselin. Kilon Kartanon laajat peltomaisemat on niin tuttuja näkymiä, ennen siellä hiihdeltiin omien lasten ja partiolaisteni kanssa.
- *Kukkahame*
Eipä järin keväiseltä vaikuta lunta tulee taivaantäydeltä oudosta suunnasta ja vaakasuoraan.
Fasaanikukko kävi kirskumassa tuossa aidalla kuin ilmoittaakseen lähdöstään ja sitten räpisteli ison kuusen suojaan.
Pakkasta tosin vain nimeksi mutta tuuli on voimakasta ja puuskaista, kylmältä tuntui ainakin paljaissa sormissa kun lisäsin lasinpesunestettä, sitä kun tälläisillä keleillä kuluu.
Matkalla kuuntelin kuinka kukkakaupoissa ja taimitarhoissa valmistaudutaan sesonkiin, taimiakin jo tarjolla, voisihan niitä yrttejä ottaa aurinkoiselle ikkunalle on niissä aivan oma makunsa kun kotona kasvattaa, saa ottaa kerralla vain sen minkä tarvitsee..
Tässä männäpäivinä on tullut ostettua tilliä ja se kuivuu tai 'veltostuu' muutamassa tunnissa, keinovalolla kun ovat kasvatettuja,
Johan tätä tuli tarinaa meinaan!- texsanell1
Saunaan olen menossa päivän päätteeksi, ystäväpariskunnan kanssa vietin mukavan iltapäivän Sellossa, tahtoivat viettää kanssani vielä synttäreitä, kun eivät olleet kotimaassa tammikuussa. On nuo yllätysjututkin joskus hauskoja, vaikka olin niin uninen soittessaan, mutta virkistyihän sitä kun äkkiä vaihdoin vaatteet ja menox :D
Kyllä hyvä kahvi ja konjakki oli talvisessa säässä poikaa!
Illanrauhaa! texsanell1 kirjoitti:
Saunaan olen menossa päivän päätteeksi, ystäväpariskunnan kanssa vietin mukavan iltapäivän Sellossa, tahtoivat viettää kanssani vielä synttäreitä, kun eivät olleet kotimaassa tammikuussa. On nuo yllätysjututkin joskus hauskoja, vaikka olin niin uninen soittessaan, mutta virkistyihän sitä kun äkkiä vaihdoin vaatteet ja menox :D
Kyllä hyvä kahvi ja konjakki oli talvisessa säässä poikaa!
Illanrauhaa!Vuosi sitten elettiin talven 2012 kylmintä jaksoa. Kalenterissa on merkintä -27.5C, varjossa. Ainakin taajama-eläkeläiselle nämä keskitalven lauhat päivät kyllä kelpaavat. Lumityötä on vähän ja tienpitäjällä tilaisuus pitää raitit kunnossa.
Taajamatintit tänään olivat jo äänessä, sinitintti jo aikaisemmin.
Tästä parikymmentä kilsaa koillisen suuntaan, talitinttien sanotaan pistäneen oikein kuvien kanssa kilpailijoitaan matalaksi kuin isämme ennen Raatteentiellä. Hirmuisia siipiveikkoja noinkin pieniksi.
- kotikissa¤¤¤¤¤
Helmikuuksi ennustettiin paukkupakkasia, liekö vielä tulevat saapa nähdä. Toivottavasti ei.
- texsanell1
Ainakin Lapissa on jo kovat pakkaslukemat joskin aurinkoista. Ei silloin taidettu mainita missä osin Suomea ne tulelee. Pitkä maa kun meillä on jo 30 asteen ero pohjoisesta etelään.
Nuo kotimaan tiaiset joutuvat kyllä pitämään puoliaan tuota Siperiasta levinnyttä sinitiaista vastaan. Nykyään se on kait levinnyt laajemmillekin alueille, viehättävän värinen lintuhan tuo ankarien olojen edustaja onkin.
Olenhan joskus kertonutkin saaneeni pitää sitä kämmenelläni, kun se pakkasesta tuli sisälle lämmittelemään.
Minä vaan yritin sitä huiskia ulos takaisin, mutta sepä rohkea painautuikin kämmentäni vasten lämmittelemään:) Parin päivän jälkeen jo lauhtuikin ja sain antaa sen lentää vapauteen,..vaikka se ei kädestäni halunnutkaan lähteä:D- +-0 C
Etelä-Suomen teillä oli tänään kevyesti loskainen keli. Suolamöskä tarttui auton alahelmoihin ja tietysti siitä auton tuulilasiinkin riitti. Kuitenkin lauha sää lyhentää aina talven valtakautta. Uutta luntakin vain hiukan.
- Nea*
Kevät se on minunkin lempivuodeaika.
Täällä oli tänään 6 astetta pakkasta ja ihmeellistä, että aurinkokin
koetti kurkistaa pilvien lomasta!
Siitä talitintti riemastui, ensikerran kuulin tänä keväänä sen titityyn
kun se syreenin oksalla lauloi.
Huomenna tukan leikkaus ja illalla menemme konserttiin . Huomenta kaikil`....
Helmikuu on aurinkoa ja tuultakin pienoisine sateineen täällä.
Eilen kävin Moyas`sa, oli pilvinen, tuulinen ilma, mutta pitkän kävelyn kannalta oli todella hyvä keli.....kävin myös Thomas Moralesin museossa.
Oltuani täällä muutamia talviaikoja tulee aina tammi/helmikuussa ikävä kotiin...eli Helsinkiin.
Ajattelin ensin olla huhtikuunkin täällä mutta jo tammikuun lopulla oli "pakko" tilata paluulippu...otin suoran yölennon ja olen 2.4 aamulla Vantaan kentällä...jos on ajoissa.
Viime huhtikuun alussa olin viikon Helsingissä ja oli todella mukavat aurinkoiset kelit....lähtöaamuna takaisin tänne satoi räntää...
Satoi tai paistoi hutikuussa tai koko kesän niin on mukava kun saan vaihtaa taas maisemia ja nähdä tuttujain....
Päivän jatkoja jokaisen helmikuiseen päivään.- texsanell1
Kiitos kiitos, helmikuuhan se jatkuu vielä. Leuto, parin asteen pakkanen enteilee jo mukavampia aikoja tänne Pohjolaan :D Kyllä nyt muistuu mieleen talvet Puerto de la Cruz:ssa, ihan kirpaisee halusta kulkea ohut villatakki aamuin ja illoin,...päivällä simppareissa auringossa. Vaeltelut ympäri kaupunkia, jonka oppi tuntemaan kaikkine kivoinen kauppiaineen ja ihmisineen.
Täällä on kevätsiivouksen buumi meneillään parast'aikaa,...ihan oman intoni iloksi putsailen paikkoja. Hyvät pesuaineet ja välineet tekevät työn mielekkääksi, mutta nyt pidän lounastauon, ja painelen ulos raitille sen jälkeen. moikka,... - Nea*
Peltopyyt, aika ihmeellisiä lintuja, parhaiten ne huomaa keväällä,
kun ne mennä lyllertävät hangessa, noin kuusi-seitsemän parvessa.
Olin lenkillä hiljattain ja kävelin pesasaidan ohi, kun yht"äkkiä kuului kova humahdus, sieltä nousi näitä suuri parvi lentoon,
oikein säpsähdin, oli niin odottamaton, kun en niitä ennemmin nähnyt,
ja linnut taas säikähti minun askeleitani! - fiiuliin**
Voi sinua texsanell, kun osata iloita tällaisesta suur'lumisesta helmikuusta.
OOtappa kunhan tulee maaliskuu ja huhtikuu, sitten vasta iloitaan(toivotaan niin)
Olen tosin katsellut tuota pihalta kerättyä ainakin viiden metrin korkuista lumikasaa aivan ikkunani alla samalla ihmetellen millä tavalla nuo lumet alkavat sulaa, äkkisoitolla vai hitaalla valsiilla.
Kasa on nimittäin aivan tasoissa munun pihalaattojeni kanssa, niin että jos äkkilähtö lumille tulee, niin melko varmasti minun huoneeseeni tulee samalla upea uima-allas.
Entäs sitten, iloitaanko vai kauhistellaan, vai olisiko ihailu kohdallaan - texsanell1
Polskitaan sitten yhdessä fiuliini ja nauretaan maailman menolle:D
Kevättä se sittenkin enteilee tuo valo, määrän lisääntyessä koko ajan.
Tänä talvena en ottanut käyttöön kirkasvalolamppuakaan unohtui vaan, mutta D-vitamiinin lisäsin toht. Toloseen uskoen ja hyvin on pyyhkinyt:D
Kiva kuulla sinustakin välillä, voihan hyvin-- kevään helliviä tuulosia odotellessa,...öitä :D- santtu 13
Saatiin lauha ja vähäsateinen jakso yleisesti tuittuna ja ailahtelevana pidetylle helmikuulle. Tulevalla viikolla on luvassa lisää lunta paikoin kymmenisen senttiä.
Koululainen oli uudistanut vanhaa laskiaislaulua:
hälmäkää on tällät
tälläät välkähängät
päkkäsäkkä älkänä jö pääkähtää
kääkkä jätkä änästäsä härää
säksän pälkän hängelle hä käärähtää
räämäjä än pälkkää läälät sää
läskäjäänen kääkän tämän räämän sää
änästänsä härää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2538118IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2695318- 1711835
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761760- 1871308
- 761271
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61157Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2141020Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte1311007- 104955