Dokumentti Niilo Yli- Vainiosta
20
200
Vastaukset
Sittemmin tohtorin väitöskirjastakin kävi selväksi, että paranemiset olikin huijausta.
Ylivainio erehtyi antamaan myös Jeesuksen tulemiselle päivämäärän väärin ja hänen asettamansa aika on mennyt jo reippaastikin umpeen.
Uskovaisten kielellä se tarkoittaa "väärää profeettaa", joka voi eksyttää valitutkin.- Huijari oli
Osuvasti sanottu tuo " koki parantuvansa sydänsairaudesta". Toimittaja ei halunnut häntä kovin nolata.
Eihän hän parantunut, valehteli vain kirkkain silmin. Kävi hoidattamassa itseään ulkomailla ja sairaus pysyikin pitkään aisoissa hyvällä lääkityksellä.
- Jee jee jee
Jeesuksella naistenmiehenä
valtava on suksee
Kun kaikki vanhanpiian rehjakkeet
turvaa Jeesukseen
Sillä Jeesus armahtaa vanhojapiikoja
joilla ei muuten oo ollukkaan miehiä liikoja
http://www.youtube.com/watch?v=wuvYyku58kA - Markku Tampio
Kun meitsille Jeesus aikoinaan kertoi parantavansa meitsiä vaivaavan pahan iskiaksen ja paransi myös, niin en antanut kunniaa siitä kenellekään ihmiselle. En antanut kunniaa edes sille evankelistalle, jonka kautta ilmoitus tuosta Jeesuksen aikeesta profetiana minulle kerrottiin. Kiittelin vaan kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa yksin ollessani Jeesusta sitten, kun iskias parani.
Jos uskovat ihmiset olisivat toimineet samoin Niilo Ylivainion kokouksissa ja kokousten jälkeen antaneet parantumisestaan kunnian ainoastaan Isä Jumalalle ja Isä Jumalan Pojalle, Kristukselle Jeesukselle, niin kenenkään ei tarvitsisi näin jälkipuheina alkaa vesittämään parantumisiaan ja pitämään niitä huijauksina.
Meinaan kun kunnia parantumisesta annetaan sille, jolleka se kuuluu, niin parantuminen jostain vaivasta on totta ja pysyy, sillä Isä Jumala vastaa siunauksellaan.
Jos vastaavasti kunnia parantumisesta annetaan jollekin vajavaiselle ihmiselle ja häntä aletaan korottelemaan ikäänkuin jalustalle ohi Isä Jumalan kunnian, niin siunausta asiassa ei tule, vaan vaiva jatkuu.
Uskonrukous voi siis paljon, kun se on harras, eikä mitään hurskastelua.- höpö höpö taas
Mistä parantumisista ihmisten olisi pitänyt antaa kunnia Ylivainiolle. Eihän sellaisia tapahtunut.
Äläkä sinäkään, iso mies, viitsi heittäytyä penikaksi ja syöttää pajunköyttä omasta "parantumisestasi".
Katsos, me emme ole 5 vuotiaita tällä kanavalla.
- ~~tähkäpää~~
Hienostihan N.Y-V toi julki heti tuossa alussa sen, että Jumala ei ole sidottu häneen, eikä kehenkään ihmiseen.
Ja koko ajan hän saarnoissaan myöskin toi julki sitä, että hän ei ole parantaja, vaan Jumala on se, joka parantaa.
Muistetaan myöskin se, mitä Niilo tuossa toi esille:
"ILO HERRASSA ON TEIDÄN VÄKEVYYTENNE!"
Tuon olen oman matkani aikana saanut huomata, miten ilo Herrassa on sellainen asia, että se pulppuaa uskovan ihmisen sydämessä silloinkin, kun ympärillä olevat olosuhteet eivät olisikaan niin kovin iloa tuottavat.
Joh. 14
27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
En minä anna teille, niinkuin maailma antaa.
Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Soikoon kiitos Jeesusksen.......Häntä kiittäkää!
Ei ole ihme, mä että laulan,
Hän minut löysi katkaisi paulan!
Sen teki Jeesus, Hän yksin sen voi,
Siks Häntä kiitän Hälle lauluni soi!
Mä tahdon kiittää, kiitän Vapahtajaani!
Aihetta riittää, kiitän Lunastajaani!
Hän minut löysi, armon mulle Hän toi!
Jumalan kansa, vyöttäydy voimaan
Hengen voimaan Pyhän Karitsan!
Risti vain, risti vain, olkoon kunniani,
Kunnes taivaan rannalla nautin autuuttani!
Pauhatkoonpa elon meri, purtein kestää sen
Turvan antaa pyhä veri, siksi pelkää en!
Nämä ovat niitä lauluja, joiden sanoma ei koskaan kuole! - ~~tähkäpää~~
Haluaisin viellä tässä yhteydessä tuoda esille erään asian, jonka me usein unohdamme, kun alamme tuomitsemaan ja etsimään virheitä Jumalan ihmisistä, pastoreista yms.
Jumala lupaa, että: "Siellä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä Minä olen heidän keskellään."
Ts. ne ihmiset, jotka ovat tulleet kohtaamaan näihin tilaisuuksiin Jumalaa ja tulleet Häneltä apua hakemaan, Jumala kuulee heidän hätänsä, pyyntönsä ja rukouksensa ja vastaa heille, oli sitten kokouksen puhuja kuinka vajavainen ja raadollinen tahansa.
Tästä on hyvänä esimerkkinä jo VL puolelta tapaus, jossa Jumala antoi Moosekselle ja Aaronille ohjeen, miten toimia, että saisivat kalliosta vettä kansalle.
Mooses ei kuitenkaan toiminut Jumalan antaman ohjeen mukaan, mutta vettä tuli siitä huolimatta, sillä Jumala halusi antaa kansalle vettä.
Mooses ja Aaron taas sitten itse vastasivat Jumalansa edessä myöhemmin omista teoistaan, ja seuraukset tuosta vastoin Jumalan antamia ohjeita olevasta toiminnasta eivät olleet ollenkaan mitättömät!
4. Mooseksen kirja 20:2-12:
Mutta kansalla ei ollut vettä; niin he kokoontuivat Moosesta ja Aaronia vastaan. Ja kansa riiteli Moosesta vastaan ja sanoi näin: ”Jospa mekin olisimme hukkuneet silloin, kun veljemme hukkuivat Herran edessä! Minkätähden toitte Herran seurakunnan tähän erämaahan, kuollaksemme karjoinemme tänne? Ja minkätähden johdatitte meidät pois Egyptistä tuodaksenne meidät tähän pahaan paikkaan, jossa ei kasva viljaa eikä viikunoita, ei viiniköynnöksiä eikä granaattiomenia, ja jossa ei ole vettä juoda?”
Mutta Mooses ja Aaron menivät seurakunnan luota ilmestysmajan ovelle ja lankesivat kasvoilleen. Silloin näkyi Herran kirkkaus heille.
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: ”Ota sauva ja kokoa seurakunta, sinä ja veljesi Aaron, ja puhukaa heidän silmiensä edessä kalliolle, niin se antaa vettä, ja sinä saat vettä tulemaan heille kalliosta ja juotat joukon ja sen karjan”.
Niin Mooses otti sauvan Herran kasvojen edestä, niinkuin hän oli häntä käskenyt.
Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: ”Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?”
Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.
Mutta Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: ”Koska ette uskoneet minuun ettekä pitäneet minua pyhänä israelilaisten silmien edessä, niin te ette saa viedä tätä seurakuntaa siihen maahan, jonka minä heille annan”.- höpö höpö taas
Niin, Raamatustahan niitä löytyy noita tapauksia, mutta niiden aika on ollut ohi jo kauan kauan sitten.
- ~~tähkäpää~~
höpö höpö taas kirjoitti:
Niin, Raamatustahan niitä löytyy noita tapauksia, mutta niiden aika on ollut ohi jo kauan kauan sitten.
Mitä tarkoitat?
Minkä aika on ollut ohi jo kauan sitten?
- ~~tähkäpää~~
Tiesitkö, että Jeesus on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti jas uskotko siihen, sillä niin sinulle tapahtui, kuin sinä uskot!?
- Ei-satusetä
Tiesin. Taruolento eilen, tänään ja huomenna.
- ~~tähkäpää~~
Ei-satusetä kirjoitti:
Tiesin. Taruolento eilen, tänään ja huomenna.
Ai jaa..........se olitkin Sinä 8D 8D
Minä luulin, että joku ihan tosissaan epäilee. :)
Nooh...joo....tämä oli sellaista hyväntahtoista sarkasmia, en usko Sinun siitä ottavan nokkiisi?
Mutta on ihan hienoa, että Sinua kiinnostavat nämä asiat niin paljon, että viihdyt täällä meidän kanssamme keskustelemassa!
Ainakin sitten tiedät, mistä apu tulee ja kenen puoleen kääntyä ja ketä huutaa avuksesi silloin, kun sen aika tullee!
Olemmeko me muuten "jutelleet" joskus aikaisemminkin jossain, joillain muilla nickeillä? Vaikutat niin kovin tutulta? :) - Ei-satusetä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ai jaa..........se olitkin Sinä 8D 8D
Minä luulin, että joku ihan tosissaan epäilee. :)
Nooh...joo....tämä oli sellaista hyväntahtoista sarkasmia, en usko Sinun siitä ottavan nokkiisi?
Mutta on ihan hienoa, että Sinua kiinnostavat nämä asiat niin paljon, että viihdyt täällä meidän kanssamme keskustelemassa!
Ainakin sitten tiedät, mistä apu tulee ja kenen puoleen kääntyä ja ketä huutaa avuksesi silloin, kun sen aika tullee!
Olemmeko me muuten "jutelleet" joskus aikaisemminkin jossain, joillain muilla nickeillä? Vaikutat niin kovin tutulta? :)Valinnanvaraa on ketä huutaa. On Allah, Thor, Zeus, krishna miljoona Hänen avataaria. On Afrikkalaisia voodoo-jumalia ja skandinaavisia luonnonjumalia.
Auttajia riittää kyllä jos hätä tulee. - ~~tähkäpää~~
Ei-satusetä kirjoitti:
Valinnanvaraa on ketä huutaa. On Allah, Thor, Zeus, krishna miljoona Hänen avataaria. On Afrikkalaisia voodoo-jumalia ja skandinaavisia luonnonjumalia.
Auttajia riittää kyllä jos hätä tulee.OK.....toivottavasti pääset vielä joskus testaamaan tosi tilanteessa, kuka kuulee!
Monet ovat tosin vasta viimeisenä huutaneet Jumalaa avukseen, kun mistään mualta ei apua ole tullut ja usein noissa tilanteissa Jumala on ollutkin sitten se ainoa, joka on kuullut ja vastannut, mutta jääkäämme odottamaan Sinun mahdollisuuttasi tuon testaamiseen.
Toivon ja rukoilen, että löydät hädässäsi avun oikeaan aikaan, jos sellaine tilanne elämässäsi tulee! - höpö höpö taas
Ei-satusetä kirjoitti:
Valinnanvaraa on ketä huutaa. On Allah, Thor, Zeus, krishna miljoona Hänen avataaria. On Afrikkalaisia voodoo-jumalia ja skandinaavisia luonnonjumalia.
Auttajia riittää kyllä jos hätä tulee.Jeesus on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti on totta. Mutta sillä ei mitään tekemistä näiden keksittyjen valeparantumisten kanssa, eli ihmeiden.
Ihmeiden aika on tosiaan ollut ohi jo kauan kauan sitten.
Ps. minä olen Jumalan lapsi enkä siksi eksy valheisiin ja eksytyksiin.
Eikä minun tarvitse olla epäuskoinen tai epäilevä noiden ihmeiden suhteen,
sillä minä tiedän.
Ps. En ole tuo " Ei-satusetä" - Ei-satusetä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
OK.....toivottavasti pääset vielä joskus testaamaan tosi tilanteessa, kuka kuulee!
Monet ovat tosin vasta viimeisenä huutaneet Jumalaa avukseen, kun mistään mualta ei apua ole tullut ja usein noissa tilanteissa Jumala on ollutkin sitten se ainoa, joka on kuullut ja vastannut, mutta jääkäämme odottamaan Sinun mahdollisuuttasi tuon testaamiseen.
Toivon ja rukoilen, että löydät hädässäsi avun oikeaan aikaan, jos sellaine tilanne elämässäsi tulee!Näin on. Ihminen tekee kummallisia asioita kun on epätoivoisessa tilanteessa.
Tämä juuri pitää kyseiset taikauskot hengissä, kun pelotetaan ja uhkaillaan.
Minuun se ei tepsi koska olen kasvanut perheessä joka uskoo todisteisiin eikä satuihin, mutta jos on kuullut tuollaista lapsesta saakka niin en ihmettele yhtään että saatetaan huutaa taruolentoja apuun hädän hetkellä. - ~~tähkäpää~~
höpö höpö taas kirjoitti:
Jeesus on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti on totta. Mutta sillä ei mitään tekemistä näiden keksittyjen valeparantumisten kanssa, eli ihmeiden.
Ihmeiden aika on tosiaan ollut ohi jo kauan kauan sitten.
Ps. minä olen Jumalan lapsi enkä siksi eksy valheisiin ja eksytyksiin.
Eikä minun tarvitse olla epäuskoinen tai epäilevä noiden ihmeiden suhteen,
sillä minä tiedän.
Ps. En ole tuo " Ei-satusetä"Niin, itse en ole puhunut mistään valeparantumisista.
Mutta tuo näkemyksesi ihmeiden ajan ohi olemisesta, on kyllä vastoin Raamattua.
>>>
Ihmeiden aika on tosiaan ollut ohi jo kauan kauan sitten. - ~~tähkäpää~~
Ei-satusetä kirjoitti:
Näin on. Ihminen tekee kummallisia asioita kun on epätoivoisessa tilanteessa.
Tämä juuri pitää kyseiset taikauskot hengissä, kun pelotetaan ja uhkaillaan.
Minuun se ei tepsi koska olen kasvanut perheessä joka uskoo todisteisiin eikä satuihin, mutta jos on kuullut tuollaista lapsesta saakka niin en ihmettele yhtään että saatetaan huutaa taruolentoja apuun hädän hetkellä.Koitko tekstini pelotteluna ja uhkailuna?
Pyydän anteeksi, sillä tarkoitukseni ei ollut millään tavoin pelotella, enkä oikein ymmärrä, mikä noissa teksteissäni sinua pelotti.
Sillä minähän vain rohkaisin Sinua kaikesta huolimatta huutamaan apua myöskin Jumalalta, jos sellainen tilanne elämässäsi tulee. :(
Ehkä ei aina osaa edes nähdä kaikkia pelon mahdollisuuksia, kun tuota pelkoa ei ole omassa sisimmässään.
Sillä ihminenhän puhuu sitä, mitä hän tuntee ja kokee itse.
Mutta en missään nimessä olisi halunnut, että puhe Jumalan avustaa aikaansaa Sinussa pelontelun ja uhkailun tunteita. - Ei-satusetä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Koitko tekstini pelotteluna ja uhkailuna?
Pyydän anteeksi, sillä tarkoitukseni ei ollut millään tavoin pelotella, enkä oikein ymmärrä, mikä noissa teksteissäni sinua pelotti.
Sillä minähän vain rohkaisin Sinua kaikesta huolimatta huutamaan apua myöskin Jumalalta, jos sellainen tilanne elämässäsi tulee. :(
Ehkä ei aina osaa edes nähdä kaikkia pelon mahdollisuuksia, kun tuota pelkoa ei ole omassa sisimmässään.
Sillä ihminenhän puhuu sitä, mitä hän tuntee ja kokee itse.
Mutta en missään nimessä olisi halunnut, että puhe Jumalan avustaa aikaansaa Sinussa pelontelun ja uhkailun tunteita. - ~~tähkäpää~~
Ei-satusetä kirjoitti:
Niinpä!
Sinä kirjoitit: "....kun pelotetaan ja uhkaillaan..", vaikka viesteissäni ei peloteltu ja uhkailtu, vaan olivat omia kokemuksiasi ja tuntemuksiasi, joista rakensit sitten olkinuken!
Mutta rehellinen olet, kun toit sen itse esille! :)
Kanssasi on ihan hauska keskustella, mutta nyt täytyy jatkaa matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618