Kupariallergia?

Iho-ongelmat

Millaisia oireita kupariallergiaan ja kuparikierukan käyttöön liittyy? Minua vaivasi monta vuotta iho-ongelmat hävyn alueella. Jatkuvasti tuli häpyhuuliin isojakin mätäpaiseita. Ei auttanut mitkään voiteet, peseminen tai ilmavat alushousut. Aina sai olla patteja puristelemassa, että kipu vähän hellittäisi, kun mätä pääsee ulos. Nyt sitten kierukka poistettiin, kun tuli se viisi vuotta täyteen ja iho on kokonaan rauhoittunut. Ei ole enää mitään ongelmia ihon kanssa. Onko minulla siis kupariallergia, joka oireili tuollatavoin? En löytänyt netistä mitään tietoa allergian oireista. Siis eihän tämä minulle enää ole ongelma. Mietin vain, onko kenellekään käynyt kierukan kanssa samoin? En taida ainakaan uudestaan kuparikierukkaa ottaa.

4

6194

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+3

Kupari- tai nikkeliallergia? Nikkeliähän noissa kuparikierukoissa on.

Itselläni ei ole kylläkään minkäänlaista kierukkaa ollut, mutta nikkeliallergia ilmeni, kun käytin nikkelisiä korviksia. Naamaani puhkesi rokkomaisia patteja jotka hävisivät, kun otin korviksen pois. Ehkä samankaltainen reaktio sinullakin?

• Iho-ongelmat

Nikkeliallergiaa minulla ei ole todettu. Hopea-allergia kylläkin, jossa lienee samanlaiset oireet. Kummallista vaan, kun eihän se kierukka ole mitenkään ihoa vasten ja silti iho reagoi noin voimakkaasti. Terveyskeskuslääkärille valitin noita paiseitani ja voidetta vaan määräsi. Tosin eipähän nuo TK-lääkärit yleensäkkään allergiaa tunnista. Olen sen huomannut parina muunakin kertana. Olenko tosiaan ainoa joka sai mätäpaiseita kuparikierukasta? Ajattelin seuraavaksi hormonikierukkaa. Pelottaa vaan, että mitähän sivuoireita siitä tulee, joita lääkäri ei sitten edes tunnista.

• Tinttara
        Iho-ongelmat kirjoitti:

Nikkeliallergiaa minulla ei ole todettu. Hopea-allergia kylläkin, jossa lienee samanlaiset oireet. Kummallista vaan, kun eihän se kierukka ole mitenkään ihoa vasten ja silti iho reagoi noin voimakkaasti. Terveyskeskuslääkärille valitin noita paiseitani ja voidetta vaan määräsi. Tosin eipähän nuo TK-lääkärit yleensäkkään allergiaa tunnista. Olen sen huomannut parina muunakin kertana. Olenko tosiaan ainoa joka sai mätäpaiseita kuparikierukasta? Ajattelin seuraavaksi hormonikierukkaa. Pelottaa vaan, että mitähän sivuoireita siitä tulee, joita lääkäri ei sitten edes tunnista.

Minulla taas on ongelmia painonnousun kanssa , vaikka kuparikierukka ei kuulema tätä aiheuta,ongelmia myös tullut alavuotojen kanssa.
        kävin kyllä papa-testeissä eikä missään ole mitään hälyttävää.
        Vatsani "pullahti" myös kierukkaa laittaessa,ajattelin sen johtuvan supistuksista mutta nyt on jo 4 vuotta mennyt laitosta, eikä pömppövatsani pienentynyt.
        Muuten kuparikierukka on toiminut ongelmitta ja olen ollut tyytyväinen.
        Nikkeliallergia on minullakin josta johtuen epäilinkin aiheuttaako kupari jotain jonka
        johdosta painoni vain nousee ( 16 kg jo ! ) olen käynyt 3 kertaa lääkärissä,missään arvoissa ei näy mitään, kerran olen käynyt yksityisellä gynelläkin, joka ultrasi alapään, ei sielläkään ollut mitään. Nyt olen ottanut personal trainerin ja käyty läpi kaikki syönnit ja liikkumiset, niissä ei ole ongelmaa, olen ollut ohjauksessa jo 2 kk ja paino vaan nousee edelleen... ? Ihan käsittämätöntä, olen ajatellut otattaa kierukan pois jos nämä johtuu siitä mutta lääkärit ei suostu kirjoittamaan sterilointiin lähetettä, minulla kuitenkin jo 3 lasta ja ikääkin jo 37 ..

• Anonyymi

On tullut kuparikierukasta oireita ja pahat oireet tulikin. Kierukka oli ollut paikoillanan joitakin kuukausia, kun alkoi alavatsakivut, epämääräistä vuotoa ja iho-oireita: pistelyä, kutinaa ja nokkosihottumaa.
      Kun kierukka sitten päätettiin poistaa, todettiin että kudokset sen ympäriltä olivat niin turvonneet ja tulehtuneet, että kierukkaa ei meinattu saada kaivettua pois. Sen poisto oli aivan järkyttävän hankalaa ja tuskallista.
      (Olen allerginen mm nikkelille ja monenille tekstiilien kuiduille ja ilmeisesti siis myös kuparille.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      610
      3136
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      96
      2611
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1661
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1572
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1490
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1466
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1424
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      314
      1332
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1213
    Aihe