Kupariallergia?

Iho-ongelmat

Millaisia oireita kupariallergiaan ja kuparikierukan käyttöön liittyy? Minua vaivasi monta vuotta iho-ongelmat hävyn alueella. Jatkuvasti tuli häpyhuuliin isojakin mätäpaiseita. Ei auttanut mitkään voiteet, peseminen tai ilmavat alushousut. Aina sai olla patteja puristelemassa, että kipu vähän hellittäisi, kun mätä pääsee ulos. Nyt sitten kierukka poistettiin, kun tuli se viisi vuotta täyteen ja iho on kokonaan rauhoittunut. Ei ole enää mitään ongelmia ihon kanssa. Onko minulla siis kupariallergia, joka oireili tuollatavoin? En löytänyt netistä mitään tietoa allergian oireista. Siis eihän tämä minulle enää ole ongelma. Mietin vain, onko kenellekään käynyt kierukan kanssa samoin? En taida ainakaan uudestaan kuparikierukkaa ottaa.

4

5007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+3

      Kupari- tai nikkeliallergia? Nikkeliähän noissa kuparikierukoissa on.

      Itselläni ei ole kylläkään minkäänlaista kierukkaa ollut, mutta nikkeliallergia ilmeni, kun käytin nikkelisiä korviksia. Naamaani puhkesi rokkomaisia patteja jotka hävisivät, kun otin korviksen pois. Ehkä samankaltainen reaktio sinullakin?

      • Iho-ongelmat

        Nikkeliallergiaa minulla ei ole todettu. Hopea-allergia kylläkin, jossa lienee samanlaiset oireet. Kummallista vaan, kun eihän se kierukka ole mitenkään ihoa vasten ja silti iho reagoi noin voimakkaasti. Terveyskeskuslääkärille valitin noita paiseitani ja voidetta vaan määräsi. Tosin eipähän nuo TK-lääkärit yleensäkkään allergiaa tunnista. Olen sen huomannut parina muunakin kertana. Olenko tosiaan ainoa joka sai mätäpaiseita kuparikierukasta? Ajattelin seuraavaksi hormonikierukkaa. Pelottaa vaan, että mitähän sivuoireita siitä tulee, joita lääkäri ei sitten edes tunnista.


      • Tinttara
        Iho-ongelmat kirjoitti:

        Nikkeliallergiaa minulla ei ole todettu. Hopea-allergia kylläkin, jossa lienee samanlaiset oireet. Kummallista vaan, kun eihän se kierukka ole mitenkään ihoa vasten ja silti iho reagoi noin voimakkaasti. Terveyskeskuslääkärille valitin noita paiseitani ja voidetta vaan määräsi. Tosin eipähän nuo TK-lääkärit yleensäkkään allergiaa tunnista. Olen sen huomannut parina muunakin kertana. Olenko tosiaan ainoa joka sai mätäpaiseita kuparikierukasta? Ajattelin seuraavaksi hormonikierukkaa. Pelottaa vaan, että mitähän sivuoireita siitä tulee, joita lääkäri ei sitten edes tunnista.

        Minulla taas on ongelmia painonnousun kanssa , vaikka kuparikierukka ei kuulema tätä aiheuta,ongelmia myös tullut alavuotojen kanssa.
        kävin kyllä papa-testeissä eikä missään ole mitään hälyttävää.
        Vatsani "pullahti" myös kierukkaa laittaessa,ajattelin sen johtuvan supistuksista mutta nyt on jo 4 vuotta mennyt laitosta, eikä pömppövatsani pienentynyt.
        Muuten kuparikierukka on toiminut ongelmitta ja olen ollut tyytyväinen.
        Nikkeliallergia on minullakin josta johtuen epäilinkin aiheuttaako kupari jotain jonka
        johdosta painoni vain nousee ( 16 kg jo ! ) olen käynyt 3 kertaa lääkärissä,missään arvoissa ei näy mitään, kerran olen käynyt yksityisellä gynelläkin, joka ultrasi alapään, ei sielläkään ollut mitään. Nyt olen ottanut personal trainerin ja käyty läpi kaikki syönnit ja liikkumiset, niissä ei ole ongelmaa, olen ollut ohjauksessa jo 2 kk ja paino vaan nousee edelleen... ? Ihan käsittämätöntä, olen ajatellut otattaa kierukan pois jos nämä johtuu siitä mutta lääkärit ei suostu kirjoittamaan sterilointiin lähetettä, minulla kuitenkin jo 3 lasta ja ikääkin jo 37 ..


    • Anonyymi

      On tullut kuparikierukasta oireita ja pahat oireet tulikin. Kierukka oli ollut paikoillanan joitakin kuukausia, kun alkoi alavatsakivut, epämääräistä vuotoa ja iho-oireita: pistelyä, kutinaa ja nokkosihottumaa.
      Kun kierukka sitten päätettiin poistaa, todettiin että kudokset sen ympäriltä olivat niin turvonneet ja tulehtuneet, että kierukkaa ei meinattu saada kaivettua pois. Sen poisto oli aivan järkyttävän hankalaa ja tuskallista.
      (Olen allerginen mm nikkelille ja monenille tekstiilien kuiduille ja ilmeisesti siis myös kuparille.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe