Miehet, miten reagoisitte?

tyttönen12345

Tämä on tietysti monessa tilanteessa ollut takaraivossa kolkuttamassa, mutta lähinnä tästä on haittaa ja murhetta, jos joskus tutustuu uuteen mieheen, kenen kanssa voisi mahdollisesti tulla jotain - muutama lopettanut yhteydenpidon kertoessani tämän. Olen joutunut raiskauksen uhriksi ja kaikille, jotka alkaa huutelemaan, että olen joku "mamupatja" niin ei, tämä oli suomalainen tuttu poika/mies.

Yleensä tämä tulee viimeistään esille kun tahtoisi syventää tapailua/suhdetta seksiin saakka, parasta mielestäni olisi kertoa ENNEN kuin mitään tapahtuu, sillä en voi aina tietää jos yhtäkkiä tuleekin paniikkireaktio ja alan itkemään, jos joku asia yhtäkkiä muistuukin mieleen. Edellisen suhdeviritelmän kanssa tapahtui kaksi kertaa totaalinen jäätyminen ja sitä seuraava itku. Ei kovin sytyttävää varmasti monen mielestä, siksi mielestäni miehen olisi syytä tietää tämä ennakkoon.

Kuitenkin kysymykseni on se, että miten sinä mies reagoisit, jos joku nainen ketä tapailet kertoisi sinulle tälläisen asian? Tämä ei ole provo ja en kaipaa mitään huorittelua sun muuta, tämäkin on iso askel, että tästä tänne pystyn anonyyminä kirjoittamaan, joten voitte kuvitella, miten vaikea tästä on jollekkin kasvokkain kertoa...

32

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvaitsevainen

      Varmaankin hämmästyisin, mutta ei kai se olisi este suhteelle. Ei se kuitenkaan ole useinkaan raiskatun vika tulla raiskatuksi. Mut on itse pahoinpidelty teiniporukan toimesta, mutta en ole kertonut siitä treffaillessa.

      • ei ikinä

        Ei ole koskaan raiskatun vika tulla raiskatuksi.


      • 6+9
        ei ikinä kirjoitti:

        Ei ole koskaan raiskatun vika tulla raiskatuksi.

        Eipä niin.

        Mutta todennäköisyyteen voinee vaikuttaa.


    • Ikisinkku M

      Arvostaisin rehellisyyttä. Sillä tavalla vaikuttaisi varmaan omaan käytökseen että olisi vähän varovainen sen suhteen miten homma etenee ja pallo olisi naisella fyysisen kanssakäymisen suhteen. Olisi todellakin hyvä jos saisi heti alussa tuon tietää kun jos toinen tarvitsee aikaa ymmärtäisi sen eikä ihmettelisi turhaan että onko itsessä vikaa kun ei läheisyys maistu.

    • Joskus muutama vuosi sitten ystäväni silloinen tyttöystävä kertoi minulle ihan suoraan että hänet on raiskattu. Menin vain hämilleni ja hiljaiseksi. En tiennyt mitä pitäisi/uskaltaisi sanoa. Eipä tuo minussa sinäänsä mitään tunteita herättänyt.

      Varmaan sama reaktio olisi jos romanttisessa mielessä tapailisi tyttöä ja sitten tulisi tällainen paljastus.

      Reaktio dialogina olisi siis suurin piirtein tämä:

      Tyttö: Minut on raiskattu

      Minä: Okei...en nyt tiedä mitä pitäisi sanoa. Oon pahoillani?
      Tyttö: Halusin vain että tiedät...
      Minä: Ymmärrän...

      • ... Ja loppuun kiusallinen hiljaisuus


      • voi wittu
        sdb kirjoitti:

        ... Ja loppuun kiusallinen hiljaisuus

        Ai miten ihanan empaattinen mies. Mistähän näitä "jäätyjiä" sikiää?


      • maanteiden kunkku
        voi wittu kirjoitti:

        Ai miten ihanan empaattinen mies. Mistähän näitä "jäätyjiä" sikiää?

        No ei se nyt ainakaan mitään v-mäistä tuossa sanonut? Ja aika moni varmaan yllättyy jos yhtäkkiä lyödään tiskiin tuollainen heitto, vai?


    • Mies1985

      Ei naisesta tee mamupatjaa se että hänet on raiskannut ulkomaalainen mies vaan enintään se että hän vapaaehtoisesti makaa ei-eurooppalaista syntyperää olevan miehen kanssa. Raiskauksen uhri on aina lähtökohtaisesti vain uhri.

      Minusta olisi tosiaan parempi että tuollaisen asian kertoisi etukäteen vaikkei se mukavaa olekkaan, niin ettei mies ainakaan kuvittele tehneensä jotakin väärin tai jopa kuvittele että miehen seksuaalisuus on sinulle niin kova pala että se itsessään itkettää. Se voisi tuntua aika loukkaavalta miehestä, vaikket sille mitään voisikaan.

      Myönnän että toivoisin naisen olevan neitsyt ja tässä mielessä ei ole hirveän tärkeää missä olosuhteissa se neitsyys on mennyt, vaikka sillä toki naisen itsensä kannalta onkin valtava merkitys. Olen kuitenkin itsekin aika rikkonainen ihminen ja joskus fantasioin voivani 'parantaa' jonkun huonoja kokemuksia omaavan naisen mutta se on vain romantisoitunut fantasia siitä mitä todellisuus sitten onkin. Maailmassa on sen verran paljon hyviä ja nössöjä miehiä että joku muu varmaan kerkeäisi antaa sen hellyyden ja ymmärryksen nopeammin ja paremmin.

      Eli en pitäisi sinua huonompana ihmisenä sen takia että olet joutunut rikoksen uhriksi enkä voi tarkkaan sanoa miten muuten reagoisin. Tietysti se loisi omat jännitteensä mutta kaikissa suhteissa on omat haasteensa ja niistä pitää yrittää selvitä. En varmaankaan yrittäisi mitenkään suoraan 'ratkaista' tuota sinun ongelmaasi koska en usko naisten yleensä sitä haluavan, vaan se ratkaisu tulee sisältä itsestä sitten kun oma mieli pääsee asiasta yli, toisten ihmisten myötävaikutuksella tai ilman. Ottaisin vain hienovaraisesti selvää haluatko puhua asiasta yms. ja kuuntelisin ja sanoisin mitä osaisin.

    • Aito mies

      Vaimoni on raiskattu ja oli neitsyt, kun hänet raiskattiin.

      Ja aika alkuvaiheessa suhdettamme hän kertoi asiasta. Joissain kohdin se on varmasti vaikuttanut olemiseemme ja on asia, jonka otan huomioon. Esim minkäänlaista dominointia ei voi tapahtu seksin alueella - ok ehkä harvoin, erittäin harvoin.

      Eli ainakin mulle se oli hyvä asia tietää, että osasin ottaa asian huomioon silloin, kun vielä oli seksielämää.

      Ja ainakin omalta osaltani on ollut tärkeää tietää, että osasin sovittaa käyttäytymiseni oikein. Ja siinä mielessä olisi varmaan parempi, että kerrot suht aikaisessa vaiheessa suhdetta. Varmaan on miehiä, jotka eivät kestä ajatusta tai pysty elämään tosiasioiden kanssa, mutta saavat sitten mennä..

      Mutta lohdutuksena, että ainakin vaimoni tapauksessa sillä tapahtumalla ei ole ollut juurikaan kauaskantoisempia seurauksia, ollaan elelty ihan normielämää. Tuleva eroaminen tapahtuu muista syistä.

    • mies32

      Tuntuu oudolta, että tähän kukaan vastaisi erilailla.
      Eli yrittäisin olla tukena, auttaa ja ymmärtää. Enkä painostaisi seksiin. Tulee jos on tullakseen. Ja jos ei, niin pärjään ilmankin, jos muuten on "se oikea"-fiilis.

      Suurin ongelma olisi pysyä vapaalla jalalla raiskaajan tullessa vastaan.

      • eräs raiskattu n.

        "Suurin ongelma olisi pysyä vapaalla jalalla raiskaajan tullessa vastaan."

        Mitäpä luulet, että raiskattu tyttö ajattelee tästä, että olet potentiaalinen hakkaaja ja väkivaltainen henkilö itsekin? Koetko itsesi sankarilliseksi, koska olet valmis pahoinpitelemään itsellesi tuntemattoman raiskaajan? Mitä se raiskattua enää lohduttaa??? Alkuosa vastauksestasi oli asiallinen, loppuosa pilasi sen totaalisesti.


      • enforcer1
        eräs raiskattu n. kirjoitti:

        "Suurin ongelma olisi pysyä vapaalla jalalla raiskaajan tullessa vastaan."

        Mitäpä luulet, että raiskattu tyttö ajattelee tästä, että olet potentiaalinen hakkaaja ja väkivaltainen henkilö itsekin? Koetko itsesi sankarilliseksi, koska olet valmis pahoinpitelemään itsellesi tuntemattoman raiskaajan? Mitä se raiskattua enää lohduttaa??? Alkuosa vastauksestasi oli asiallinen, loppuosa pilasi sen totaalisesti.

        Väkivallan käyttäminen voi hyödyttää yhteiskuntaa, koska jotkut konnat eivät usko pelkkää ehdollista vankeutta tms., vaan jatkavat väkivallan käyttöä viattomia kohtaan.


      • Kympin Nainen
        eräs raiskattu n. kirjoitti:

        "Suurin ongelma olisi pysyä vapaalla jalalla raiskaajan tullessa vastaan."

        Mitäpä luulet, että raiskattu tyttö ajattelee tästä, että olet potentiaalinen hakkaaja ja väkivaltainen henkilö itsekin? Koetko itsesi sankarilliseksi, koska olet valmis pahoinpitelemään itsellesi tuntemattoman raiskaajan? Mitä se raiskattua enää lohduttaa??? Alkuosa vastauksestasi oli asiallinen, loppuosa pilasi sen totaalisesti.

        Sanottakoon heti aluksi että en kannata väkivaltaa missään muodossa. Kannatan sen välttelemistä viime hetkeen asti. Olen päässyt itse uhkaavasta tilanteesta pakoon juoksemalla - onneksi on hyvä kunto, se oli pienen naisen pelastus. Mutta olen harkinnut että itsepuolustuskurssi voisi olla tarpeen, jos joskus ei juoksemalla karkuun pääsisi. Toivottavasti ei vastaavanlaisia tilanteita enää tule. Mutten epäröisi käyttää tarvittaessa voimakeinoja jos tilanne niin vaatisi.

        Minua lohduttaa ajatus siitä, että mies olisi valmis minua puolustamaan (tai mahd. muut sivulliset, etteivät vaan kääntäisi selkäänsä). Siinä mielessä pidän "eräs raiskattu n" kommenttiasi jossain määrin kohtuuttomana - vaikka sen toisaalta täysin ymmärränkin. Väkivalta ei ratkaise väkivaltaa. Se, onko mahdollisesta jäkikäteen tapahtuvasta kostosta mitään hyötyä, on sitten eri asia. En osaa sanoa, auttaako / hyödyttääkö ketään. Saattaa ehkä ehkäistä uusia raiskausyrityksiä? (ehkä ei?) Parempi ratkaisu tietenkin on että saattaisiin tuomioita kovennettua, nehän ovat ihan naurettavia nykyään.


      • Tässä mun mielipide
        eräs raiskattu n. kirjoitti:

        "Suurin ongelma olisi pysyä vapaalla jalalla raiskaajan tullessa vastaan."

        Mitäpä luulet, että raiskattu tyttö ajattelee tästä, että olet potentiaalinen hakkaaja ja väkivaltainen henkilö itsekin? Koetko itsesi sankarilliseksi, koska olet valmis pahoinpitelemään itsellesi tuntemattoman raiskaajan? Mitä se raiskattua enää lohduttaa??? Alkuosa vastauksestasi oli asiallinen, loppuosa pilasi sen totaalisesti.

        Minusta kyllä jokaisen ihmisen olisi hyvä saada ansionsa mukaan!


      • mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Sanottakoon heti aluksi että en kannata väkivaltaa missään muodossa. Kannatan sen välttelemistä viime hetkeen asti. Olen päässyt itse uhkaavasta tilanteesta pakoon juoksemalla - onneksi on hyvä kunto, se oli pienen naisen pelastus. Mutta olen harkinnut että itsepuolustuskurssi voisi olla tarpeen, jos joskus ei juoksemalla karkuun pääsisi. Toivottavasti ei vastaavanlaisia tilanteita enää tule. Mutten epäröisi käyttää tarvittaessa voimakeinoja jos tilanne niin vaatisi.

        Minua lohduttaa ajatus siitä, että mies olisi valmis minua puolustamaan (tai mahd. muut sivulliset, etteivät vaan kääntäisi selkäänsä). Siinä mielessä pidän "eräs raiskattu n" kommenttiasi jossain määrin kohtuuttomana - vaikka sen toisaalta täysin ymmärränkin. Väkivalta ei ratkaise väkivaltaa. Se, onko mahdollisesta jäkikäteen tapahtuvasta kostosta mitään hyötyä, on sitten eri asia. En osaa sanoa, auttaako / hyödyttääkö ketään. Saattaa ehkä ehkäistä uusia raiskausyrityksiä? (ehkä ei?) Parempi ratkaisu tietenkin on että saattaisiin tuomioita kovennettua, nehän ovat ihan naurettavia nykyään.

        Enpä minäkään juuri usko, että siitä apua olisi. Muuta kuin ehkä itselleni ja kenties raiskatulle henkisesti, kun ei tarvitsisi enää katsella raiskaajaa tai ei ainakaan virnuilemassa, vaan kärsivänä.

        Niin se vaan oma luontoni toimii, että tilanne olisi äärimmäisen vaikea sietää, kun rakkaani raiskannut tulisi vastaan jossain 2 viikon työharjoittelujaksoltaan palanneena.


      • mies32
        eräs raiskattu n. kirjoitti:

        "Suurin ongelma olisi pysyä vapaalla jalalla raiskaajan tullessa vastaan."

        Mitäpä luulet, että raiskattu tyttö ajattelee tästä, että olet potentiaalinen hakkaaja ja väkivaltainen henkilö itsekin? Koetko itsesi sankarilliseksi, koska olet valmis pahoinpitelemään itsellesi tuntemattoman raiskaajan? Mitä se raiskattua enää lohduttaa??? Alkuosa vastauksestasi oli asiallinen, loppuosa pilasi sen totaalisesti.

        No sehän riippuu siitä tytöstä, mitä ajattelee väkivaltaisuudestani.
        En muuten ole potentiaalinen, vaan todistetun (kohta oikeutta myöten) väkivaltainen (tarkoittaen väkivaltaan kykenevää ja siihen syyllistynyttä) henkilö.

        Itseäni se ainakin lohduttaisi, ehkä tyttöäkin, riippuen luonteenlaadustaan.

        Syyhän tähän ovat löperöt tuomiot. Ei raiskatun pitäisi joutua kohtaamaan raiskaajaansa enää koskaan. En kannata välttämättä kuolemantuomiota, mutta esimerkiksi 300km säteellä lähestymiskielto olisi paikallaan. Eli yleensä muutto toiselle puolelle Suomea. Ja muuttaja siis tietysti olisi rikollinen, ei uhri.


    • anselmiss

      No mitä siinä pitäs sanoa. Varmaa olla ymmärtäväinen ja ei kyllä henk koht itseäni haittaisi tai muuttaisi ajatteluani naisesta. Ei nainen ole mielestäni jotenkin kelvoton jos hänet on raiskattu.

      Tosin ajatukseeni vaikuttaa varmaan se, että kolme vuotta sitten tuli vedettyä sammumiskännit kaverilla ja heräsin siihen kun hänen isänsä yritti hyväillä kyrpääni. Onneksi tokenin ja lähdin menemään ennen kuin kerkesi muuta tehdä. Tiesin kyllä että kaverin isä on biseksuaali mutta en ikinä olisi kuvitellut jos menen sammumaan sinne, että hän yrittäisi hyväksikäyttää minua.

    • etsitaan

      "Kuitenkin kysymykseni on se, että miten sinä mies reagoisit, jos joku nainen ketä tapailet kertoisi sinulle tälläisen asian?"

      Vissiinkin kysyisin ett haluuko toinen kesksutella asista enmmän tai haluaako hän ett otaisin asian jotenkin erityisesti huomioon.

    • .z..z.z.

      Jos itse kuulisin naiselta tuollaista ja samassa yhteydessä / seksin yhteydessä myös tunteiden purkausta, katoaa halut, kun miettisin vain että raiskaus on ollut hänelle erittäin raskas ja traumaattinen hetki ja että seksi kanssani vain satuttaisi häntä. Tunnen siis satuttavani häntä jos harrastaisin seksiä hänen kanssaan. En halua satuttaa. En yleistä tätä muihin.

    • Oletetaan se seikka että pitäisin naisesta kun hän sanoisi tuollaisen asian, niin kyllähän siinä totiseksi vetää... koetan silloin yrittää auttaa hänta jotenkin, ehkä haluaisin myös saada tietää kuka mies on kyseessä. Niin vastaisuudessa en tule olemaan sen hlö:n kanssa tekemisissä.

    • ei millään pahalla

      En todellakaan halua raiskattua naista. Todennäköisesti tästä raiskauksesta jauhettaisiin päivittäin jne. Ja jos raiskaaja oli ulkomaalainen tai tumma, niin huh huh.

    • dghjdgj

      Pidä omana tietonas vaan. Kyllä mulla menisi ainakin pano halut siltä sisomalta.
      Koitappa olla edes jokunenkaan vuosi yksinäs ja päästä asiasta yli. Ei tämä elämä pelkkää kyrvän metsästämistä voi olla.

    • Pa no Mies

      Tulee mieleen HIV

      Tummaihonen kuka raiskaa naisia = HIV
      Saa ainakin panohalut häviämään ns siltä seisomalta

      • Oletteko sokeita?

        Viestissähän oli maininta että oli suomalainen tekijä, ilmeisesti juuri näitä kommentteja ehkäistäkseen..


    • ----

      Se että ylipäätään tapailisin jotain naista olisi tarpeeksi ihmeellinen asia elämässäni.
      Mutta se että nainen olisi joutunut raiskauksen uhriksi ei mitenkään vähentäisi arvostustani kyseistä naista kohtaan, eihän se naisen vika ole. Se kyllä aiheuttaisi aikamoista vihaa sen naisen raiskaajaa kohden, eikä siinä olisi mitään väliä olisiko se mies suomalainen vai joku maahanmuuttaja.
      Todennäköisesti en alkaisi hautoa mitään henkilökohtaista kostoa tuota miestä kohtaan, kun en edes tunne häntä. Mutta suhteeseeni naiseen se ei mitenkään vaikuttaisi.
      Tämä on tietysti kaikki täysin hypoteettista pohdiskelua, kun minun tilanteessani suhde naiseen ylipäätänsä tuntuu saavuttomattomalta utopialta.

      • raiskauksen laatu

        Jos on raiskattu siististi valkoisen miehen toimesta, nainen voisi kelvata. Jos on raiskattu etnisen toimesta, ei kiitos. Jos on joukkoraiskattu ei todellakaan.


      • No johan on!
        raiskauksen laatu kirjoitti:

        Jos on raiskattu siististi valkoisen miehen toimesta, nainen voisi kelvata. Jos on raiskattu etnisen toimesta, ei kiitos. Jos on joukkoraiskattu ei todellakaan.

        Vai raiskattu siististi.....voi he*****ti.


    • Eheys puuttuu

      Kyllä se suhde siihen kaatuisi heti alkuunsa, kun en muutenkaan kelpuuta muuta kuin neitsyen.

    • jutuuj

      Kerro heti alussa. Jos se on miehelle haitta/este niin on parempi että lähtee alussa lätkimään kuin sitten myöhemmin. Ilmi se raiskaus tulee kuitenkin traumareaktioidesi takia.

      • hc jätkä

        Mulla on kaksi kaveria ja me ollaan kaikki hcatmeja. 20 on rikki kaikilla ja ollaan koetettu sempata toisiamme jotta saatais kontakti edes yhteen naiseen.

        Olemme epätoivoisia ja valmiita ihan mihin tahansa, jotta edes joku nainen olis valmis keskustelemaan kanssamme. Haluaisimme keskustella munista hirttämisestä. Onko se oikein meidän kyseessä ollen?


    • kjgddhk

      Ap - voin sanoa, ettet ole yksin. Yllättävän monella naisella on vastaava kokemus. Riippuu vähän tapauksesta miten se vaikuttaa. Tärkeetä ehkä sullakin olis käsitellä asiaa vielä vaikka terapiassa muutaman kerran jos se sussa aiheuttaa kovin voimakkaita takaumia tai epäilet sitä.

      Yhden kohdalla asia tuli ilmi sängyssä kun harrastimme seksiä ensimmäisen kerran. Nainen oli tosi säikky ja hermostuneen oloinen. Säpsähteli tiettyjä kosketuksia ja oli hetkittäin ihan kangistunut. Lopulta sanoin siitä ja kysyin, että onko kaikki nyt ihan ok? Otin sitten todella varovat otteet käyttöön ja vietiin hommaa pikkuhiljaa eteenpäin. Seksi oli lopulta loistavaa kun kuukauden pari oli hommaa oli yhdessä viety eteenpäin, vaikka alku oli melkonen katastrofi. Hän pääsi peloistaan irti ja oppi antautumaan hetkeen täysin.

      Kerro etukäteen. Asian tuominen huonon seksikokemuksen kautta voi luoda herkkämielisemmälle miehelle jopa ylitsepääsemättömiä suorituspaineita tai epävarmuutta tuleville kerroille. Riippuu ihmisestä sekä elämänkokemuksesta. Itse olen "tottunut" jo näihin, koska olen ollut pitkässä parisuhteessa lapsena hyväksikäytetyn kanssa ja oppinut erottamaan asioita toisistaan. Duunia se aikoinaan omassa päässä kyllä vaati.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1620
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1490
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1316
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      950
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      907
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe