Mistä voi tietää 100 % varmasti että Jeesus on olemassa. Onko mitää josta ihminen voisi sen varmasti tietää ettei turhaan uskoisi? On kirjoja joissa lukee niin ja näin mutta mikä on totuus tietääkö kukaan? Täällä palstalla esim. lappix sanoo raamatunkin olevan ihmisten kirjoittama taruihin perustuva kirja. Niin mistä tietää että juuri Jeesus on joka pelastaa vai onko mitään pelastusta olemassakaan jos kaikki onkin vain tarua ja uskomusta?
Vastaukset 126
- Tee näin!
Minä kerron!
Saat varman vastauksen,kun teet tämän,mutta aidolla sydämmellä,kokeile ei se kokeilu sinua pahenna,mutta aika minkäsisällä pitää Jumalan vastata sinulle,tai kelle vain on viikko,vaikka yleensä se tulee hetimiten,se on Rukous!
Rukoile näin!
Rakas Jeesus Kristus,jos olet olemassa ilmase itsesi minulle niin,että tajuan varmasti sinun olemassaolosi,tee jotakin aivan itselleni varmistavaa tekoasi,että tajuan sinun olleen sen takana Jeesus,ilmase itsesi,minä jään odottaan vastausta,odottavalla mielin.Amen
Voi olla että saat niin suuren Rakkauden tunteen itsellesi,että ei voi sanoa kun Jeesus on ja elää, Jeesus myös haluaa sinut pelastaa,niinkuin kaikki ihmiset! Ari- tee ite
Entä jos ei tule minkäänlaista vastausta? Onko se todiste siitä että Jeesus/Jumala ei ole olemassa? No ei tietenkään ole. Et oo vaan uskonut tarpeeksi .... eiks niin?
Se on itsesuggestiota. Ei muuta. - 87832
Olen itse rukoillut noin paljon pitempään kuin viikon (kuukausia?), enkä sanoisi kokeneeni, että Jeesus on varmasti vastannut. Samat kysymykset mielessä pyörivät edelleen ja olen aivan varmasti ollut vilpitön ja avoin.
Mahtaakohan Raamatussa lukea, että "huuda puoleeni ja minä vastaan sinulle viikon kuluessa" ;)
Tarkoitukseni ei ole väheksyä sanojasi, mutta tuota hieman epäilen, vastaako Jumala samalla aikataululla jokaiselle... Joillain se vilpitönkin etsintä kestää vuosia. - ehdotus.
87832 kirjoitti:
Olen itse rukoillut noin paljon pitempään kuin viikon (kuukausia?), enkä sanoisi kokeneeni, että Jeesus on varmasti vastannut. Samat kysymykset mielessä pyörivät edelleen ja olen aivan varmasti ollut vilpitön ja avoin.
Mahtaakohan Raamatussa lukea, että "huuda puoleeni ja minä vastaan sinulle viikon kuluessa" ;)
Tarkoitukseni ei ole väheksyä sanojasi, mutta tuota hieman epäilen, vastaako Jumala samalla aikataululla jokaiselle... Joillain se vilpitönkin etsintä kestää vuosia.Kokeile Krishnaa tai Allahia ... jos ne vaivautuisi vastaamaan.
- jaikal.se
tee ite kirjoitti:
Entä jos ei tule minkäänlaista vastausta? Onko se todiste siitä että Jeesus/Jumala ei ole olemassa? No ei tietenkään ole. Et oo vaan uskonut tarpeeksi .... eiks niin?
Se on itsesuggestiota. Ei muuta.Jumala kohtaa aitoa ihmistä joka etsii Häntä. Jumala itse lupaa että ihminen löytää Hänet kun etsii Häntä kokosydämisesti. Siis, Jumalaa tulee etsiä ja Häntä tulee rukoilla. Silloin Jumala läahestyy ihmistä ja alkaa johdattamaan häntä kohti kohtaamista. Viimein kun ihminen on sydämessään valmis antautumaan Jumalalle, hän saa kohdata Jumalan ja Hänen rakkautensa. Silloin ei enää tarvitse epäillä ja ihmisiltä kysellä. Usko on muuttunut tietämiseksi mikäli uskolla tarkoitetaan luulottelua tai toiveajattelua.
- jaikal.se
87832 kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole väheksyä sanojasi, mutta tuota hieman epäilen, vastaako Jumala samalla aikataululla jokaiselle... Joillain se vilpitönkin etsintä kestää vuosia.Jumala tuntee sinut läpikotaisin. Hän tuntee sinut paremmin kuin isäsi ja äitisi tai puolisosi tai lapsesi. Hän näkee mitä sinä sydämessäsi etsit ja tahdot. Jos sinä et ole vielä ihan valmis uskoratkaisuun ja lähtemään seuraamaan Jeesusta, Jumala jatkaa työtään sinun kanssasi saadakseen sinut siihen tilanteeseen jolloin sinä lopetat viimeisetkin vastustukset ja annat itsesi Hänelle. Jumala siis tekee jo työtään sinussa. Minulla itselläni tämä prosessi kesti noin neljä vuotta. Mutta sain viimein kohdata Vapahtajani Herran Jeesuksen Kkristuksen koska etsin Häntä ja olin tosissani.
- tee ite
jaikal.se kirjoitti:
Jumala kohtaa aitoa ihmistä joka etsii Häntä. Jumala itse lupaa että ihminen löytää Hänet kun etsii Häntä kokosydämisesti. Siis, Jumalaa tulee etsiä ja Häntä tulee rukoilla. Silloin Jumala läahestyy ihmistä ja alkaa johdattamaan häntä kohti kohtaamista. Viimein kun ihminen on sydämessään valmis antautumaan Jumalalle, hän saa kohdata Jumalan ja Hänen rakkautensa. Silloin ei enää tarvitse epäillä ja ihmisiltä kysellä. Usko on muuttunut tietämiseksi mikäli uskolla tarkoitetaan luulottelua tai toiveajattelua.
Sama koskee tietenkin kaikkia jumalia, ei ainoastaan Raamatun jumalaa.
Kun tarpeeksi uskoo mihin tahansa jumalaan, tuntuu se todelliselta. Se on sitä itsesuggestiota. - jaikal.se
tee ite kirjoitti:
Sama koskee tietenkin kaikkia jumalia, ei ainoastaan Raamatun jumalaa.
Kun tarpeeksi uskoo mihin tahansa jumalaan, tuntuu se todelliselta. Se on sitä itsesuggestiota.>>>Kun tarpeeksi uskoo mihin tahansa jumalaan, tuntuu se todelliselta. Se on sitä itsesuggestiota.
- tee ite
jaikal.se kirjoitti:
>>>Kun tarpeeksi uskoo mihin tahansa jumalaan, tuntuu se todelliselta. Se on sitä itsesuggestiota.
Tarkoitat siis että yli miljardi hindua ja yli miljari muslimia ovat väärässä, eivätkä usko oikeasti?
- jaikal.se
tee ite kirjoitti:
Tarkoitat siis että yli miljardi hindua ja yli miljari muslimia ovat väärässä, eivätkä usko oikeasti?
Kyllä!
Jumala on vain kristinuskon Jumalassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Tämä totuus ei muutu toiseksi siinä uskotka sinä sen vai et usko. Jeesus on joka tapauksessa Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa meille pelastukseksi. Herra on Pelastus. Jeesus on Herra. Pelastus on Jeesuksessa.
Se, joka ei usko Jeesukseen, hylkää Hänet ja Hänen meille ristin kärsimyksellään ja kuolemallaan hankkiman pelastuksen. Hän hylkää myös Isä Jumalan sillä; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Kun ihminen ymmärtää kuka Jeesus oli ja on, kuka ristillä kärsi meidän synniksi tehtynä, silloin evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tulee suureen arvoon. Tästä syystä Jeesuksen herruutta vastustetaan ja pyritään aiheuttamaan evankeliumille inflaation. Jos ihminen ymmärtää että Jumala oli Kristuksessa ja Kristus oli ja on Jumala joka kuoli ristillä minun syntini tähden, ihminen putoaa polvilleen suuressa synnintuskassa. Näin tulee juutalaiset kerran tekemään kun Herra Jeesus Kristus tulee kirkkaudessaan Öljymäelle ja Hänen jalkansa seisovat Öljymäellä. Silloin juutalainen kansa ymmärtää kenet he ristiinnaulitsivat ja ketä he ovat halveeranneet ja kenet he ovat kieltäneet. Sillä Herra Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Häneen jonka he ovat lävistäneet ja vaikeroivat suuressa synnintuskassa. Mutta Herra tulee armollisena Jumalana ja antaa kansalleen anteeksi ja ottaa heidät omakseen. Silloin koko Israel on pelastuva. - tee ite
jaikal.se kirjoitti:
Kyllä!
Tämä totuus ei muutu toiseksi siinä uskotka sinä sen vai et usko. Jeesus on joka tapauksessa Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa meille pelastukseksi. Herra on Pelastus. Jeesus on Herra. Pelastus on Jeesuksessa.
Se, joka ei usko Jeesukseen, hylkää Hänet ja Hänen meille ristin kärsimyksellään ja kuolemallaan hankkiman pelastuksen. Hän hylkää myös Isä Jumalan sillä; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Kun ihminen ymmärtää kuka Jeesus oli ja on, kuka ristillä kärsi meidän synniksi tehtynä, silloin evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tulee suureen arvoon. Tästä syystä Jeesuksen herruutta vastustetaan ja pyritään aiheuttamaan evankeliumille inflaation. Jos ihminen ymmärtää että Jumala oli Kristuksessa ja Kristus oli ja on Jumala joka kuoli ristillä minun syntini tähden, ihminen putoaa polvilleen suuressa synnintuskassa. Näin tulee juutalaiset kerran tekemään kun Herra Jeesus Kristus tulee kirkkaudessaan Öljymäelle ja Hänen jalkansa seisovat Öljymäellä. Silloin juutalainen kansa ymmärtää kenet he ristiinnaulitsivat ja ketä he ovat halveeranneet ja kenet he ovat kieltäneet. Sillä Herra Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Häneen jonka he ovat lävistäneet ja vaikeroivat suuressa synnintuskassa. Mutta Herra tulee armollisena Jumalana ja antaa kansalleen anteeksi ja ottaa heidät omakseen. Silloin koko Israel on pelastuva.He ovat sinusta samaa mieltä, joten jotain yhteistä teissä uskovaisissa sentään on.
Ei ihme että soditaan niin paljon kun kaikkien jumala on se ainoa oikea. - jopas nyt
jaikal.se kirjoitti:
Jumala tuntee sinut läpikotaisin. Hän tuntee sinut paremmin kuin isäsi ja äitisi tai puolisosi tai lapsesi. Hän näkee mitä sinä sydämessäsi etsit ja tahdot. Jos sinä et ole vielä ihan valmis uskoratkaisuun ja lähtemään seuraamaan Jeesusta, Jumala jatkaa työtään sinun kanssasi saadakseen sinut siihen tilanteeseen jolloin sinä lopetat viimeisetkin vastustukset ja annat itsesi Hänelle. Jumala siis tekee jo työtään sinussa. Minulla itselläni tämä prosessi kesti noin neljä vuotta. Mutta sain viimein kohdata Vapahtajani Herran Jeesuksen Kkristuksen koska etsin Häntä ja olin tosissani.
Täytyy olla aito ihminen ei näköjään kelpaa sellaisenaan kuin on ja sydän oltava aito kokonainen jolla etsii myös mut jos ei löydy niin mitäs sitten . taitaa olla niitä reputtaneita enemmän kuin oikeasti mitään löytäneitä aamen
- Tuomo 50
tee ite kirjoitti:
He ovat sinusta samaa mieltä, joten jotain yhteistä teissä uskovaisissa sentään on.
Ei ihme että soditaan niin paljon kun kaikkien jumala on se ainoa oikea.Ristintiellä kulkeva ihminen ei sodi toisia ihmisiä vastaan. 200 000 000 kristittyä on tänäkin päivänä tiukilla, jopa kuoleman edessä uskonsa kanssa. Jeesuksen päähän lyötiin orjantappurakuunu, jossa oli 5 cm pitkät piikit. Hän roikkui ristillä jalat noin 60 cm korkeudella, koirat pissivät, ihmiset sylkivät ja pilkkasivat Jeesusta. Sellainen Herra on kristiyillä. Jeesus kärsi minun syntieni tähden. Haluan elää hänen omanaan.
- jaikal.se
jopas nyt kirjoitti:
Täytyy olla aito ihminen ei näköjään kelpaa sellaisenaan kuin on ja sydän oltava aito kokonainen jolla etsii myös mut jos ei löydy niin mitäs sitten . taitaa olla niitä reputtaneita enemmän kuin oikeasti mitään löytäneitä aamen
Kyllä, täytyy olla vilpitön etsimisessään. Vilpillinen ja pilkkamielessä "etsivä" ei löydä Jumalaa ellei Jumala ole hänelle erikoisen armollinen ja kohtaa häntä kaikesta huolimatta. Jumalaa kun ei voi petkuttaa. Mutta miksi Jumala kohtaisi ihmistä joka ei välitä Hänestä eikä etsikään Häntä, pilkkaa vaan? Eihän Jumala pakota ketään rakastamaan Häntä ja seuraamaan Hänen Poikaansa Herraa Jeesusta. Nämä asiat perustuvat ihmisen vapaaseen tahtoon. Jumala etsii vapaehtoisia seuraajia. Täytyy tahtoa ja sitten löytää.............
- kasi-kasi-ysi-ysi
tee ite kirjoitti:
Se on itsesuggestiota. Ei muuta.Just niin! Se hömppä on justiinsa sitä. Ihan puhdasta itsesuggestiota. Ei se siittä mihinkään muuhun johda. Onh maalimatäynnään höyrypäitä muutenkin. Valehdellaan ihan ittelle ja muka-uskotaan, että muka olisi jotain muuta kuin tämä matoinen raato raahattavana sen noin 80 vuotta ja sisso.
Maalimamme, eli tää rupinen, kolmas kivi auringosta, olisi täynnään kaiken maaliman kouhottajia, jos tuo hömppä olisi totta. on muka ylinen ja alinen. Höh-höö. Ei pitäisi kuunaan höyräyttää kokonaisia kansakuntia "uskomaan" johonkin sellaiseen, joka ei ole konkreettista.
Minkäs sille voi: "Mulla on iiisompi kun sulla!" Tötöttää joku jossain mäellä. "Mulla on kauniimpi kuin sulla!" huutaa toinen toiselta mäeltä. Jne..jne..jne.. Ja kun ei ole näyttää, saa huudella ihan mitä vain. Jotkut kieltävät näyttämästä. Se on pääsi poikki, jos näkyy. ja jos sen mitä. Lopun perin huu-haata koko touhu. Tosi tilanteessa ollaan puilla paljailla "uskoineeen". Sanon minä. - Tosi oli
jaikal.se kirjoitti:
Kyllä!
Se, joka ei usko Jeesukseen, hylkää Hänet ja Hänen meille ristin kärsimyksellään ja kuolemallaan hankkiman pelastuksen. Hän hylkää myös Isä Jumalan sillä; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Kun ihminen ymmärtää kuka Jeesus oli ja on, kuka ristillä kärsi meidän synniksi tehtynä, silloin evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tulee suureen arvoon. Tästä syystä Jeesuksen herruutta vastustetaan ja pyritään aiheuttamaan evankeliumille inflaation. Jos ihminen ymmärtää että Jumala oli Kristuksessa ja Kristus oli ja on Jumala joka kuoli ristillä minun syntini tähden, ihminen putoaa polvilleen suuressa synnintuskassa. Näin tulee juutalaiset kerran tekemään kun Herra Jeesus Kristus tulee kirkkaudessaan Öljymäelle ja Hänen jalkansa seisovat Öljymäellä. Silloin juutalainen kansa ymmärtää kenet he ristiinnaulitsivat ja ketä he ovat halveeranneet ja kenet he ovat kieltäneet. Sillä Herra Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Häneen jonka he ovat lävistäneet ja vaikeroivat suuressa synnintuskassa. Mutta Herra tulee armollisena Jumalana ja antaa kansalleen anteeksi ja ottaa heidät omakseen. Silloin koko Israel on pelastuva.Jeesus niminen mies on todistettu oleen olemassa,mutta sitä oliko hän Jumalan poika ei ole todistettu eikä se mitenkään sumenna sitä,että tämä jeesus niminen mies oli kertakaikkisen hyvä puuseppä ja aikamoinen eko ajattelija,meinaan kun oli hyvä luontoihminen ja kierrättäjä, nuukakin hän oli..Pisti leivän ja kalan riittämään monelle työkaverilleen siellä puusepän verstaassa..juu
- entäpä?
jaikal.se kirjoitti:
Kyllä!
Se, joka ei usko Jeesukseen, hylkää Hänet ja Hänen meille ristin kärsimyksellään ja kuolemallaan hankkiman pelastuksen. Hän hylkää myös Isä Jumalan sillä; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Kun ihminen ymmärtää kuka Jeesus oli ja on, kuka ristillä kärsi meidän synniksi tehtynä, silloin evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tulee suureen arvoon. Tästä syystä Jeesuksen herruutta vastustetaan ja pyritään aiheuttamaan evankeliumille inflaation. Jos ihminen ymmärtää että Jumala oli Kristuksessa ja Kristus oli ja on Jumala joka kuoli ristillä minun syntini tähden, ihminen putoaa polvilleen suuressa synnintuskassa. Näin tulee juutalaiset kerran tekemään kun Herra Jeesus Kristus tulee kirkkaudessaan Öljymäelle ja Hänen jalkansa seisovat Öljymäellä. Silloin juutalainen kansa ymmärtää kenet he ristiinnaulitsivat ja ketä he ovat halveeranneet ja kenet he ovat kieltäneet. Sillä Herra Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Häneen jonka he ovat lävistäneet ja vaikeroivat suuressa synnintuskassa. Mutta Herra tulee armollisena Jumalana ja antaa kansalleen anteeksi ja ottaa heidät omakseen. Silloin koko Israel on pelastuva.Mistä johtuu, etten koe Jeesusta Jumalaksi? Uskon hänen eläneen, mutta en usko hänen olleen Jumalan poika. Pystyn kokemaan jumaluuden jotenkin suoraan, esimerkiksi metsässä.
- joppatii
jaikal.se kirjoitti:
Jumala tuntee sinut läpikotaisin. Hän tuntee sinut paremmin kuin isäsi ja äitisi tai puolisosi tai lapsesi. Hän näkee mitä sinä sydämessäsi etsit ja tahdot. Jos sinä et ole vielä ihan valmis uskoratkaisuun ja lähtemään seuraamaan Jeesusta, Jumala jatkaa työtään sinun kanssasi saadakseen sinut siihen tilanteeseen jolloin sinä lopetat viimeisetkin vastustukset ja annat itsesi Hänelle. Jumala siis tekee jo työtään sinussa. Minulla itselläni tämä prosessi kesti noin neljä vuotta. Mutta sain viimein kohdata Vapahtajani Herran Jeesuksen Kkristuksen koska etsin Häntä ja olin tosissani.
Ihmiskunnan suurin katastrofi ei ole sodat ja ´muu vihamielinen käytös toisia kohtaa vaan organisoituneet uskonnot.
Uskonnot pitävät sisällään vallanhalu pommin,jolla ne on kahmineet kaikkialle ulottuvan vallan...se on kuin syöpäsairaus,joka tuhoaa henkisen ympäristön,mihin se ikinä pääsee käsiksi...tämä koskee kaikkia uskontoja.
Minulle henkinen kehittyminen tarkoittaa elämän ymmärtämistä/tietämistä...eli filosofiaa.
Mistään tutkimastani uskonnosta ei löydy tarkka selitystä elämästä...kuitenkin he antavat neuvoja elämään...aika ristiriitaista.
Elikkä näen uskonnot ainoastaan vallanhalun toteuttamisen välineenä...ei niissä mitään sellaista löydy mitä pitäisi täysipäisen ihmisen omia.
Elämä ymmärtämättömät ihmiset tuntevat jumalan läsnäolon,käsitellessään tunnemaailaansa...sitä samaa ihanaa kokemusta saa kaikista opiaateista,meditoinnista,kovasta urheilusuoritteesta,jopa myötätuntoisistsa sanoista...tarinoista,jne.
Viisas elämää ymmätvä ihminen ei sorru moiseen manipulaatioon...ne aivan muiden puuhia...voikin sanoa,että uskonnollisuus ja viisaus on toisensa pos sulkevia...siinä kannattaa miettiä kumpaan joukkoon haluaa kuulua. - jaikal.se
entäpä? kirjoitti:
Mistä johtuu, etten koe Jeesusta Jumalaksi? Uskon hänen eläneen, mutta en usko hänen olleen Jumalan poika. Pystyn kokemaan jumaluuden jotenkin suoraan, esimerkiksi metsässä.
Se johtuu siitä kun et tunne Häntä.
Jos tunnet naapurin, sinä tiedät onko hän puuseppä tai professori vai lääkäri.
Jos et tunne häntä, voit luulla professorinaapuriasi tavalliseksi puusepäksi mikäli hän harrastelee puutöitä. Kun tunnet hänet, sinä tiedät kuka hän oikeasti on. Sinä tiedät silloin että hän on enemmän kuin hyvä puuseppä. - joko tai
jaikal.se kirjoitti:
Se johtuu siitä kun et tunne Häntä.
Jos tunnet naapurin, sinä tiedät onko hän puuseppä tai professori vai lääkäri.
Jos et tunne häntä, voit luulla professorinaapuriasi tavalliseksi puusepäksi mikäli hän harrastelee puutöitä. Kun tunnet hänet, sinä tiedät kuka hän oikeasti on. Sinä tiedät silloin että hän on enemmän kuin hyvä puuseppä.Tunnetko sä sen? Missä opit tuntemaan? Missä sen voi tavata?
- jaikal.se
joko tai kirjoitti:
Tunnetko sä sen? Missä opit tuntemaan? Missä sen voi tavata?
Kysytkö sinä minulta missä minä opin tuntemaan Jeesuksen?
Aioka erikoinen kysymys, Mutta jos sitä kysyt tahdon kertoa sinulle jotakin.
Jeesus opitaan tuntemaan Jumalan Kirjoitetussa Sanassa Raamatussa.
Jeesus Kristus elää. Hänet on tänä päivänä helpompi kohdata kuin silloin kun Hän eli ihmisen lihassa ihmisenä. Silloin Hän oli sidottu yhteen paikkaan niin kuin ei ihminen voi olla kahdessa paikassa samanaikaisesti. Mutta koska Jeesus on Jumala, eikä Hän telttaile enää ihmisen lihassa ihmisenä, Hän on rajoittamaton. Nyt Hän on kaikkialla läsnä Kaikkivaltiaana Jumalana. Hän on Pyhässä Hengessä ja Jumalan Sanassa sinun luonasi. Häntä ei tarvitse lähteä etsimään mistään. Sinä vain uskot Häneen ja päätät sydämessäsi lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta. Sinä puhut Hänelle niin kuin Hän seisoisi vieressäsi ja pyydät Häneltä syntisi anteeksi. Sinä otat sitten Hänet vastaan omin sanoin. Voit sanoa Jeesukselle Kristukselle.
"Okei Jeesus! Minä tahdon uskoa Sinuun. Uskon että Sinä olet Jumalan Poika ja että Sinä sovitit ristillä minunkin syntini ja erheeni. Anna Jeesus minullekin syntini anteeksi ja tule elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Ota minut omaksesi tällaisena ja ilmoita itsesi minulle niin että minäkin saan oppia tuntemaan kuka Sinä oikeasti olet. Pelasta minut. Jeesuksen Kristuksen nimessä, aamen."
Jos rukoilet näin ihan tosissasi tarkoittaen sitä mitä sanot (puhut Jeesukselle niin kuin puhut kaverille joka seisoo vieressäsi) sinä saat kohdata Jeesuksen Kristuksen ja sinä tulet tuntemaan Hänet. Sen jälkeen sinäkin opetat toisille Herran tuntemusta ja pyrit johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse. Herra tekee sinustakin ihmisten kalastajan niin kuin Hän teki Pietarista ihmisten kalastajan. - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Jeesus Kristus elää. Hänet on tänä päivänä helpompi kohdata kuin silloin kun Hän eli ihmisen lihassa ihmisenä. Silloin Hän oli sidottu yhteen paikkaan niin kuin ei ihminen voi olla kahdessa paikassa samanaikaisesti. Mutta koska Jeesus on Jumala, eikä Hän telttaile enää ihmisen lihassa ihmisenä, Hän on rajoittamaton. Nyt Hän on kaikkialla läsnä Kaikkivaltiaana Jumalana. Hän on Pyhässä Hengessä ja Jumalan Sanassa sinun luonasi. Häntä ei tarvitse lähteä etsimään mistään. Sinä vain uskot Häneen ja päätät sydämessäsi lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta. Sinä puhut Hänelle niin kuin Hän seisoisi vieressäsi ja pyydät Häneltä syntisi anteeksi. Sinä otat sitten Hänet vastaan omin sanoin. Voit sanoa Jeesukselle Kristukselle.
"Okei Jeesus! Minä tahdon uskoa Sinuun. Uskon että Sinä olet Jumalan Poika ja että Sinä sovitit ristillä minunkin syntini ja erheeni. Anna Jeesus minullekin syntini anteeksi ja tule elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Ota minut omaksesi tällaisena ja ilmoita itsesi minulle niin että minäkin saan oppia tuntemaan kuka Sinä oikeasti olet. Pelasta minut. Jeesuksen Kristuksen nimessä, aamen."
Jos rukoilet näin ihan tosissasi tarkoittaen sitä mitä sanot (puhut Jeesukselle niin kuin puhut kaverille joka seisoo vieressäsi) sinä saat kohdata Jeesuksen Kristuksen ja sinä tulet tuntemaan Hänet. Sen jälkeen sinäkin opetat toisille Herran tuntemusta ja pyrit johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse. Herra tekee sinustakin ihmisten kalastajan niin kuin Hän teki Pietarista ihmisten kalastajan.>>>Sen jälkeen sinäkin opetat toisille Herran tuntemusta ja pyrit johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse. Herra tekee sinustakin ihmisten kalastajan niin kuin Hän teki Pietarista ihmisten kalastajan.
tee ite kirjoitti:
Se on itsesuggestiota. Ei muuta.* Minäpä todistan sinulle, että Jeesus elää, ja antaa syntejä anteeksi tänäkin päivänä. Koska Hän on sama, tänään eilen aina ja iankaikkisesti. Tulin uskoon kauan sitten, kohtasin Jeeuksen henkohtaisesti, Hän tuli minuun Pyhän Hekensä kautta, sain kaikki syntini anteeksi, täytyin Pyhällä Hengellä, sain kielillä puhumisen armolahjan, ja lahja toimii edelleen, ja siitä on n. 60 vuotta aikaa, ja olen olen edelleen Kristuksen todistaja, johon sain silloin valtuudet, Pyhältä Hengeltä. Hän ei armolahjojaan ja kutsimistaan kadu.
* Jos uskot minun todistukseni, niin kuin sinun tulisi tehdä. Tästä tiedät, että Jeesus on Todellinen. Jos et usko, mitä silloin tapahtuu ? " Joka ei usko, tuomitaan kadotukseen." se on siis uskosta kysymys, uskon kautta sinä voit päästä ymmärtämään, että Jeesus on Jumalan Poika. Muuta todistusta sinun ei ole tarpeelistakaan tietää. SinäJoko uskot sydämessäsi, tai sitten et, pyydä Jeesusta antamaan usko ! Ja nyt se perustuu tietoon, koska minä todistin sinulle evankeliumin todeksi. Usko ainoastaan sanoo Jeesus !- wedrftgyhujkilo
Tuomo 50 kirjoitti:
Ristintiellä kulkeva ihminen ei sodi toisia ihmisiä vastaan. 200 000 000 kristittyä on tänäkin päivänä tiukilla, jopa kuoleman edessä uskonsa kanssa. Jeesuksen päähän lyötiin orjantappurakuunu, jossa oli 5 cm pitkät piikit. Hän roikkui ristillä jalat noin 60 cm korkeudella, koirat pissivät, ihmiset sylkivät ja pilkkasivat Jeesusta. Sellainen Herra on kristiyillä. Jeesus kärsi minun syntieni tähden. Haluan elää hänen omanaan.
"Ristintiellä kulkeva ihminen ei sodi toisia ihmisiä vastaan."
Kristillinen Usa on sotinut yli 160 laitonta hyökkäyssotaa viimeisen 100 vuoden aikana, nyt myös kristillinen Eurooppa on mukana laittomissa hyökkäyssodissa Afganistanissa, Libyassa, Irakissa, Syyriassa jne.
Usassa ja Euroopassa on kristinusko vallassa, Suomessakin 85% paperikristittyä. - sandots!
lopettakaa toi taru olennoista jauhaminen heti alkuunsa ei se jeesus kelpaa oikeudessakaan todistajaksi
- sandots!
jaikal.se kirjoitti:
Jumala kohtaa aitoa ihmistä joka etsii Häntä. Jumala itse lupaa että ihminen löytää Hänet kun etsii Häntä kokosydämisesti. Siis, Jumalaa tulee etsiä ja Häntä tulee rukoilla. Silloin Jumala läahestyy ihmistä ja alkaa johdattamaan häntä kohti kohtaamista. Viimein kun ihminen on sydämessään valmis antautumaan Jumalalle, hän saa kohdata Jumalan ja Hänen rakkautensa. Silloin ei enää tarvitse epäillä ja ihmisiltä kysellä. Usko on muuttunut tietämiseksi mikäli uskolla tarkoitetaan luulottelua tai toiveajattelua.
minäkin olen etsinyt 7 oikein lotossa vuosia eikä vastausta ole tullut
- sandots!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Minäpä todistan sinulle, että Jeesus elää, ja antaa syntejä anteeksi tänäkin päivänä. Koska Hän on sama, tänään eilen aina ja iankaikkisesti. Tulin uskoon kauan sitten, kohtasin Jeeuksen henkohtaisesti, Hän tuli minuun Pyhän Hekensä kautta, sain kaikki syntini anteeksi, täytyin Pyhällä Hengellä, sain kielillä puhumisen armolahjan, ja lahja toimii edelleen, ja siitä on n. 60 vuotta aikaa, ja olen olen edelleen Kristuksen todistaja, johon sain silloin valtuudet, Pyhältä Hengeltä. Hän ei armolahjojaan ja kutsimistaan kadu.
* Jos uskot minun todistukseni, niin kuin sinun tulisi tehdä. Tästä tiedät, että Jeesus on Todellinen. Jos et usko, mitä silloin tapahtuu ? " Joka ei usko, tuomitaan kadotukseen." se on siis uskosta kysymys, uskon kautta sinä voit päästä ymmärtämään, että Jeesus on Jumalan Poika. Muuta todistusta sinun ei ole tarpeelistakaan tietää. SinäJoko uskot sydämessäsi, tai sitten et, pyydä Jeesusta antamaan usko ! Ja nyt se perustuu tietoon, koska minä todistin sinulle evankeliumin todeksi. Usko ainoastaan sanoo Jeesus !sulla on vain luulo tauti hitto mitä väkeä tollasilta pitäs viedä kaikki pois jos kerta jeesus tuo leivän pöytään ja vaatteet päälle huuuuuuuuuuuuuuuhaaaata koko touhu
- r ak ast aa
tee ite kirjoitti:
Se on itsesuggestiota. Ei muuta.hän on olemassa ja rakastaa sinuakin Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16
- ottiatuata
jaikal.se kirjoitti:
Jos rukoilet näin ihan tosissasi tarkoittaen sitä mitä sanot (puhut Jeesukselle niin kuin puhut kaverille joka seisoo vieressäsi) sinä saat kohdata Jeesuksen Kristuksen ja sinä tulet tuntemaan Hänet. Sen jälkeen sinäkin opetat toisille Herran tuntemusta ja pyrit johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse. Herra tekee sinustakin ihmisten kalastajan niin kuin Hän teki Pietarista ihmisten kalastajan.Tuo kuulostaa joltakin science fiction-jutulta. Voinko harjoitella aluksi laittamalla Jeesuksen tilalle vaikka Alexander Stubbin?
Kalastetaanko ihmisiä Abu Garcialla? Voidaanko heidät savustaa sen jälkeen? - että kuinka on
jaikal.se kirjoitti:
>>>Kun tarpeeksi uskoo mihin tahansa jumalaan, tuntuu se todelliselta. Se on sitä itsesuggestiota.
Jeesuksen elämästä on historiallisia todisteita, että hän on elänyt ja naulittu ristille. Siinä, että saa varmuuden että Hän on olemassa, kysytään uskoa, ja tässä on jo monta hyvää vastausta kuinka voit kysyä siitä Jumalalta.
- koska heillä ei ole
sandots! kirjoitti:
minäkin olen etsinyt 7 oikein lotossa vuosia eikä vastausta ole tullut
Uskoa ei ole kaikilla, ja siitä osattomat usein pilkkaavat sellaista mitä heillä ei itsellään ole.
- niin että miten?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Minäpä todistan sinulle, että Jeesus elää, ja antaa syntejä anteeksi tänäkin päivänä. Koska Hän on sama, tänään eilen aina ja iankaikkisesti. Tulin uskoon kauan sitten, kohtasin Jeeuksen henkohtaisesti, Hän tuli minuun Pyhän Hekensä kautta, sain kaikki syntini anteeksi, täytyin Pyhällä Hengellä, sain kielillä puhumisen armolahjan, ja lahja toimii edelleen, ja siitä on n. 60 vuotta aikaa, ja olen olen edelleen Kristuksen todistaja, johon sain silloin valtuudet, Pyhältä Hengeltä. Hän ei armolahjojaan ja kutsimistaan kadu.
* Jos uskot minun todistukseni, niin kuin sinun tulisi tehdä. Tästä tiedät, että Jeesus on Todellinen. Jos et usko, mitä silloin tapahtuu ? " Joka ei usko, tuomitaan kadotukseen." se on siis uskosta kysymys, uskon kautta sinä voit päästä ymmärtämään, että Jeesus on Jumalan Poika. Muuta todistusta sinun ei ole tarpeelistakaan tietää. SinäJoko uskot sydämessäsi, tai sitten et, pyydä Jeesusta antamaan usko ! Ja nyt se perustuu tietoon, koska minä todistin sinulle evankeliumin todeksi. Usko ainoastaan sanoo Jeesus !Miten sellaiselle voi todistaa uskon asiaa, jolta se usko puuttuu kokonaan? Usein ateistit kieltävät jopa täysin kaiken yliluonnollisen että ne eivät voi olla totta, vaikka ne ovat totta.
- voi mennä aikaa
87832 kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole väheksyä sanojasi, mutta tuota hieman epäilen, vastaako Jumala samalla aikataululla jokaiselle... Joillain se vilpitönkin etsintä kestää vuosia.Olen itse rukoillut noin paljon pitempään kuin viikon (kuukausia?), enkä sanoisi kokeneeni, että Jeesus on varmasti vastannut. Samat kysymykset mielessä pyörivät edelleen ja olen aivan varmasti ollut vilpitön ja avoin.
Voi olla totta tai sitten ei että olet rukoillut kuukausia, mutta kyllä se vastaus sinulle vielä tavalla tai toisella tulee, jos olet vilpitön, koska on tullut minullekkin. - vimeinen tuomio
sandots! kirjoitti:
lopettakaa toi taru olennoista jauhaminen heti alkuunsa ei se jeesus kelpaa oikeudessakaan todistajaksi
Ihmisen suuri oikeudenkäynti on viimeinen tuomio, jossa on paljon alempiarvoiset todistajat kuin Jeesus.
- etsivä löytää
Jopa ateistitutkijat ovat aika pitkälti yhtä mieltä siitä, että Jeesus-niminen mies on elänyt ja toiminut hengellisenä opettajana Galilean ja Juudean alueilla niihin aikoihin, jolloin Jeesuksen yleisesti ajatellaan eläneen ja että Johannes Kastaja on Hänet kastanut ja että Hänet on Pontius Pilatuksen toimesta ristiinnaulittu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Jesus
Luonnollisesti ylösnousemus ja syntien sovittaminen ovat edelleen asioita, joita ei voida tieteen avulla todistaa, vaan jotka ihminen kokee todeksi ainoastaan uskon kautta.- pävitystä please
Mitä sitten jos asui eli Kalileassa...elihän Veikko Vennamokin ja hyvä mies oli,mtta aikaansa kaikella...joutavaa jeesustelua..keksikää jokin parempi sanoja tästä päivästä.
- jaikal.se
Sen tietää siitä kun heittää lappixen opit roskiin ja uskoo ja luottaa Raamatun Sanaan. Usko, ota vastaan Sana ja saat itse kokea Jeesuksen Kristuksen.
Hän elää ja Hän on sinua lähellä. Hän on sinua lähempänä kuin sinä aavistatkaan.
Jumala kohdataan Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttaan. Jumalan luokse tullaan Jeesuksen kautta. Jeesuksen luokse tullaan uskomalla ja luottamalla siihen tosiasiaan että Hän kuoli minun syntieni tähden ja että Hän vuodatti verensä minun syntieni anteeksiantamaukseksi ja että Hänet haudattiin ja että Hän nousi kuolleista kuoleman ja synnin vallan voittajana. Jeesus elää. Jeesus on Herra. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut ja kohtaat Hänte jo tänä päivänä. Sinä itse päätät milloin sinä kohtaat Jeesuksen. Ei Jeesus sitä päätä. Hän odottaaa siunn ratkaisuasi milloin uskot Häneen ja otat Hänte vastaan. Tee se nyt. Ota Jeesus vastaan omin sanoin. Rukoile esimerkiksi näin:
"Elävä Jumala. Kiitos siitä mahdollisuudesta mikä minullakin on että voin kohdata tässä ja nyt Sinun Poikasi Jeesuksen Kristuksen pelastajanani niin että saan kokea että Jeesus Kristus on olemassa ja että Hän elää ja rakastaa minua. Jeesus Kristus, Jumalan Poika, ilmoita itsesi minulle ja pelasta minut. Tee minusta Jumalan lapsi. Anna minun kokea uudestisyntyminen josta sinä olet puhunut Johanneksen evankeliumin kolmannessa luvussa. Minä tahdon uskoa ja luottaa sinuun. Jeesuksen nimessä, amen!" - kristitty
Ei mistään, jos ei halua tietää.
- Niko.
Joh. 7:17
Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani. Sen tietää siitä, jos haudasta löytyy luita.
- Niko.
Jos viittaat mahdolliseen Herran hautaan, niin asia on itseasiassa juuri toisin päin.
- His story
Luulen, että monikaan tiedemies ei enää epäile Jeesuksen olemassa oloa historiallisena henkilönä. Minäkään en sellaista näillä tiedoillani pysty epäämään.
- reh.vast.
Ei mistään. Muutenhan kyseessä ei olisi uskonto.
- juoppo edelleen
Olin 20-vuotta sitten laivaristeilylla ja kävin kusella kun Jeesus käveli vastaan,ei sanonut mitään mutta katse,vittu niin se oli Jeesus.
- vaikka mulatilla
Voihan niitä Jeesus nimisiä löytyä vaikka mulateista, mutta se joka liittyy Raamattuun ei käveleksi käytävillä ja mulkoile juuri sinua.
- JeesusKristusOnHerra
- Ajatuksien harhailua
Itse tajusin että Jumala on todella olemassa. Jumala on ihmisen keksimä, mutta on käsitteenä olemassa uskovaisten kollektiivisessa tietoisuudessa. Jumala myös toimii ihmisten kautta. Jumala on vain yksi järjestelmä kuten kommunismi. Kun ihmiset eivät enää usko systeemiin niin se tuhoutuu. Toisilla ihmisillä on suurempi tarve kuulua johonkin isoon porukkaan. Jotkut on vain lapsena opetettu uskovaiseksi, eli ovat sellaisia vähän tapauskovaisia. Jotkut etsivät elämäänsä vastauksia. Vastauksia sitten haetaan Buddhalta, Muhamedilta, Jahvelta, Jehovalta, Sebaotilta. Joillakin on vain tarve palvoa jotain. Kai se liittyy meidän geeneihimme. Palvonnan kohteena voi olla sitten Elvis, Madonna, Beatlesit, Lenin, Stalin tai vaikka metsässä sijaitseva iso puu. Pidän Jumalan oloa epätodennäköisenä. Avaruusolioita on suuremmalla todennäköisyydellä olemassa kun pelkkiä aurinkokuntiakin on tunnetussa kaikkeudessa vähintään 500 000 miljardia kpl!
- turvatonolo
Kiitos jaikal.se asiallisista vastauksista!
Itse joskus aikoinaan kävin kymmenisen vuotta kaikissa mahdollisissa kristillisissä tilaisuuksissa kirkoissa ja kokouksissa ja luin suuret määrät erilaisia uskovien kirjoittamia kirjoja. Sain varmaan yliannoksen kun en ole pariinkymmeneen vuoteen enää jaksanut käydä. Jokainen tuntui kertovan erilaisia versioita ja Raamattu on ihan kamala kirja. En ymmärrä siitä mitään, sitä ahdistuneemmaksi tulee mitä enemmän luen.
Olen kärsinyt koko ikäni erilaisista ahdistuksista, johtuen lapsuudestani, uskovien sukulaisten ahdasmielisestä tavasta uskoa. Olen joskus saanut ihan selviäkin vastauksia rukouksiini. Mutta mieleeni tulee aina ne syyllisyyden tunteet ja epäilykset, jotka on iskostuneet päähäni. Rukoilen kyllä itsekseni mutta en jaksa enää käydä missään. Olenko mielestäsi jo uskossa vaikka en jaksa oikein uskoa ja luottaa, olen kymmeniä vuosia rukoillut ja toivonut, että joskus löytäisin sen rauhan ja tunteen, ettei tarvitse koko ajan pelätä?
Miksi minun on niin vaikea löytää rauha Jeesuksessa?- jaikal.se
Vastasin sinulle pitkän kirjoituksen. Painoin vahingossa väärää nappia ja, vips, kaikki poissa. Voih...............
Nyt täytyisi aloittaa alusta.......Voitko ymmärtää ja odottaa.....??? - jaikal.se
Vastaukseni, jonka kirjoitin, ja joka katosi, oli todella pitkä. Harmittaa että se haihtui.
Tuntuu siltä että en nyt jaksa aloittaa alusta vastaamaan sinulle. Mutta tahdon antaa sinulle henkilökohtaisen vastauksen. Odotellessasi sitä vastausta, lue kotisivultani pelastukseen johdattavia kirjoituksia http://www.jaikal.se/48683138
Yritän koota voimia ja vastata myöhemmin. Sinun tulisi keskittyä nyt Jeesukseen ja yrittää unohtaa lapsuutesi ikävät asiat. Jumala ei ole niin kuin ihminen on. Jumala on rakkaus ja Pyhä Henki on rakkauden ja armon Henki. Jumala ei sinua syytä ja ahdista. Hän armahtaa sinua. Herra on armo. Uskallat lähestyä Jumalaa. - Luota vaan
Ei usko ole tunne. Kristitylle ei ole luvattu Uudessa testamentissa sen helpompaa elämää kuin muillekaan. Jos kaipaa tiettyä rauhan tunnetta tai apua menneisyyden taakkoihin, kannattaa etsiä uskon lisäksi apua myös keskustelusta ystävien ja ammattiauttajien kanssa. Ei Raamatussa käsketä hengellistää tunteita. Pitää myös huolehtia itsestään ja hyvinvoinnistaan ja hakea siihen monenlaista apua.
Ei Jeesus luvannut ratkaista maallisia ongelmia tai jotain tiettyjä rukousvastauksia, vaan olla (Jumalan Hengen kautta) seuraajiensa kanssa joka päivä ja ikuisen elämän sille, joka uskoo häneen. (Matt. 28:18-20; Joh. 3:16; 11:25-26; 14:6) Jumala kyllä kuulee rukoukset, kun kerran on kaikkivaltias Jumala. Hän vastaa ajallaan ja tavallaan. Jeesuskin rukoili Isäänsä "tapahtukoon Sinun tahtosi". Uuden testamentin pohjalta Jumala vastaa aina "kyllä" kahteen rukoukseen. Siihen, että pyydämme häneltä vääriä tekojamme, sanojamme ja ajatuksiamme eli syntejä anteeksi Jeesukseen turvaten ja siihen, että pyydämme Jeesusta elämäämme eli turvaudume Jeesuksen sovituskuoleman tuomaan Jumalan anteeksiantoon ensimmäisen kerran. Tai uudestlaan. Tuhlaajalapsi on aina tervetullut takaisin Isän kotiin. "Hän juoksi poikaa vastaan.." (Evankeliumi Luukkaan mukaan 15:20) - jaikal.se
Sinä kysyt minulta onko sinulla pelastava usko. Minulla on mahdoton sitä tietää kun en tunne sinua enkä tiedä sinusta muuta kuin mitä tekstistäsi on luettavissa. Sinulta puuttuu joka tapauksessa pelastusvarmuus. Sinä kaipaat saada kokea että olet pelastettu. Kaipaat rauhaa Jumalan kanssa. Se on mahdollista saada pelastusvarmuus ja rauha. Yritän kertoa sinulle tästä asiasta.
Ensinnäkin sinun tulee ymmärtää että Jumala ei ole niin kuin ihmiset. Jumala rakastaa sinua eikä hän syytä sinua. Jumala tekee jo työtään sinussa. Hän on kaikki nämä vuodet ollut sinun kanssasi ja työstänyt sinua. Hän pyrkii viemään sinut Jeesuksen luokse kokemaan pelastuksen jota sinä olet niin kauan etsinyt. Sinun tulee antaa anteeksi sinua pahoin kohdelleille ihmisille ja jättää ne asiat taaksesi. Katso tulevaisuuteen.
Kiinnostuksesi uskon asioita kohtaan on merkki ja todiste siitä että Jumala kutsuu sinua elämään kanssaan. Koska sinä etsi Jumalaa, Hän on tullut sinua lähelle. Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse ja Jumala puhuu sinulle. Siitä johtuu että sinä ole kiinnostunut uskon asioista ja että sinä kyselet näistä asioista.
Jeesus sanoi että hän on ainoa tie Jumalan luokse. Sitten Jeesus sanoi että kukaan ei voi tulla hänen luokseen, hänen kauttaan Jumalan luokse, ellei Isä häntä vedä. Sitten Jeesus sanoi että kaikki, jotka Isä antaa hänelle, tulevat hänen luokseen ja sitä, joka tulee hänen luokseen, hän ei heitä ulos. Siis, aloitus on aina Jumalalla. Jumala puhuu ja Jumala kutsuu ihmistä. Sen tähden ihminen voi tulla Jeesuksen luokse ja pelastua. Se sitten, joka tulee Jeesuksen luokse, saa myös jäädä Jeesuksen luokse. Sinä tahdot tulla Jeesuksen luokse, eikö niin? Siis, sinä tulet ja sinä saat jäädä Jeesuksen luokse. Jeesuksen luokse tullaan sydämen päätöksellä lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta ja uskoa Häneen. Kun sinä tulet sydämesi päätöksellä Jeesuksen luokse, Isä antaa sinut Jeesukselle. Sen tähden sinä tulet!
Ymmärrätkö?
Uskoon tulomme ei ole meidän oma oivalluksemme. Yleensähän ihmiset vastustavat Jumalaa eivätkä he tahdo tulla Jeesuksen luokse, vielä, vaikka he kokevat Jumalan kutsun ja puheen voimakkasti. Ethän sinä tietoisesti vastusta Jumalaa? Ei ole kenenkään kohdalla niin että ihminen ilman Jumalan kutsua ja puhetta hänelle tulisi koputtelemaan Pelastuksen ovelle ja Jeesus kieltäytyisi ottamasta ihmistä vastaan. Ihminen tulee Jeesuksen luokse koska Isä antaa hänet Jeesukselle. Ja Jeesus tietenkin ottaa Isän Hänelle tarjoaman ihmisen vastaan avosylin. Sinun ei siis tarvitse epäillä saatko sinä tulla ja ottaako Jeesus sinut vastaan. Hän ottaa sinut vastaan! Uskoon tulosi johtuu siis Jumalan kutsusta ja puheesta sinulle. Sinä vastaat myöntävästi ja silloin sinä tulet. Se on Jumalan teko sinussa että sinä tulet Jeesuksen luokse. Ja Jeesus pelastaa ja antaa kaikki synnit sinulle anteeksi. Näin se menee.
Tämä on mielestäni erittäin tärkeä ihmisen tietää ja ymmärtää. Ehkä sinun pelastusvarmuuden saaminen on kiikastanut juuri tästä asiasta. Jos ihminen ei ymmärrä että hän tullessaan Jeesuksen luokse tekee sen Jumalan vaikutuksesta ja että hän sen tähden myös saa jäädä Jeesuksen luokse, hän voi olla epävarma siitä että olenko nyt uskossa ja ottiko Jeesus varmasti minut vastaan kun tulin Hänen luokseen ja annoin itseni Hänelle. Jeesus ottaa varmasti jokaisen ihmisen vastaan joka tulee Hänen luokseen. Minä en voi painottaa tätä asiaa liikaa.
Toinen asia mikä vaikuttaa pelastusvarmuuden saamiseen on kaikesta tietoisesta synnistä luopuminen ja niiden tunnustaminen Jeesukselle Kristukselle. Täytyy siis tehdä kokosydämien parannus ja kääntyä Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen. jättää synnit. Usko Jeesukseen merkitsee uskoa Jeesuksen suorittamaan sovitustyöhön 1 kor 15 luvun mukaan. Tunnusta syntisi ja sano Jeesukselle että sinä luovut niistä ja että sinä tahdot vapautua synnistä.
Sitten on vielä Jeesuksen suullinen tunnustaminen ihmisten edessä. Jeesus lupaa tunnustaa sinut Isälleen taivaassa heti kun sinä tunnustat Hänet täällä maan päällä ihmisille. Oletko tunnustanut Jeesuksen Herraksesi ja Vapahtajaksesi ihmisille? Tämä on välttämätöntä mikäli tahdot saada pelastusvarmuuden. Jos et ole koskaan tunnustanut Jeesusta ihmisten edessä, sinulta puuttuu pelastusvarmuus. Sinä voit olla uskossa ja pelastettu Jumalan lapsi mutta, sinulta puuttuu pelastusvarmuus. Siksi sinä koet epävarmuutta ja jopa pelkoa. Raamattu sanoo että sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sydämen usko vaikuttaa tahtoa ja rohkeutta tunnustaa Jeesus Kristus ihmisten edessä. Kun sinulla on sydämen usko Jeesukseen, sinä tunnustat Jeesuksen.
jatkuu... - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Sinä kysyt minulta onko sinulla pelastava usko. Minulla on mahdoton sitä tietää kun en tunne sinua enkä tiedä sinusta muuta kuin mitä tekstistäsi on luettavissa. Sinulta puuttuu joka tapauksessa pelastusvarmuus. Sinä kaipaat saada kokea että olet pelastettu. Kaipaat rauhaa Jumalan kanssa. Se on mahdollista saada pelastusvarmuus ja rauha. Yritän kertoa sinulle tästä asiasta.
Ensinnäkin sinun tulee ymmärtää että Jumala ei ole niin kuin ihmiset. Jumala rakastaa sinua eikä hän syytä sinua. Jumala tekee jo työtään sinussa. Hän on kaikki nämä vuodet ollut sinun kanssasi ja työstänyt sinua. Hän pyrkii viemään sinut Jeesuksen luokse kokemaan pelastuksen jota sinä olet niin kauan etsinyt. Sinun tulee antaa anteeksi sinua pahoin kohdelleille ihmisille ja jättää ne asiat taaksesi. Katso tulevaisuuteen.
Kiinnostuksesi uskon asioita kohtaan on merkki ja todiste siitä että Jumala kutsuu sinua elämään kanssaan. Koska sinä etsi Jumalaa, Hän on tullut sinua lähelle. Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse ja Jumala puhuu sinulle. Siitä johtuu että sinä ole kiinnostunut uskon asioista ja että sinä kyselet näistä asioista.
Jeesus sanoi että hän on ainoa tie Jumalan luokse. Sitten Jeesus sanoi että kukaan ei voi tulla hänen luokseen, hänen kauttaan Jumalan luokse, ellei Isä häntä vedä. Sitten Jeesus sanoi että kaikki, jotka Isä antaa hänelle, tulevat hänen luokseen ja sitä, joka tulee hänen luokseen, hän ei heitä ulos. Siis, aloitus on aina Jumalalla. Jumala puhuu ja Jumala kutsuu ihmistä. Sen tähden ihminen voi tulla Jeesuksen luokse ja pelastua. Se sitten, joka tulee Jeesuksen luokse, saa myös jäädä Jeesuksen luokse. Sinä tahdot tulla Jeesuksen luokse, eikö niin? Siis, sinä tulet ja sinä saat jäädä Jeesuksen luokse. Jeesuksen luokse tullaan sydämen päätöksellä lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta ja uskoa Häneen. Kun sinä tulet sydämesi päätöksellä Jeesuksen luokse, Isä antaa sinut Jeesukselle. Sen tähden sinä tulet!
Ymmärrätkö?
Uskoon tulomme ei ole meidän oma oivalluksemme. Yleensähän ihmiset vastustavat Jumalaa eivätkä he tahdo tulla Jeesuksen luokse, vielä, vaikka he kokevat Jumalan kutsun ja puheen voimakkasti. Ethän sinä tietoisesti vastusta Jumalaa? Ei ole kenenkään kohdalla niin että ihminen ilman Jumalan kutsua ja puhetta hänelle tulisi koputtelemaan Pelastuksen ovelle ja Jeesus kieltäytyisi ottamasta ihmistä vastaan. Ihminen tulee Jeesuksen luokse koska Isä antaa hänet Jeesukselle. Ja Jeesus tietenkin ottaa Isän Hänelle tarjoaman ihmisen vastaan avosylin. Sinun ei siis tarvitse epäillä saatko sinä tulla ja ottaako Jeesus sinut vastaan. Hän ottaa sinut vastaan! Uskoon tulosi johtuu siis Jumalan kutsusta ja puheesta sinulle. Sinä vastaat myöntävästi ja silloin sinä tulet. Se on Jumalan teko sinussa että sinä tulet Jeesuksen luokse. Ja Jeesus pelastaa ja antaa kaikki synnit sinulle anteeksi. Näin se menee.
Tämä on mielestäni erittäin tärkeä ihmisen tietää ja ymmärtää. Ehkä sinun pelastusvarmuuden saaminen on kiikastanut juuri tästä asiasta. Jos ihminen ei ymmärrä että hän tullessaan Jeesuksen luokse tekee sen Jumalan vaikutuksesta ja että hän sen tähden myös saa jäädä Jeesuksen luokse, hän voi olla epävarma siitä että olenko nyt uskossa ja ottiko Jeesus varmasti minut vastaan kun tulin Hänen luokseen ja annoin itseni Hänelle. Jeesus ottaa varmasti jokaisen ihmisen vastaan joka tulee Hänen luokseen. Minä en voi painottaa tätä asiaa liikaa.
Toinen asia mikä vaikuttaa pelastusvarmuuden saamiseen on kaikesta tietoisesta synnistä luopuminen ja niiden tunnustaminen Jeesukselle Kristukselle. Täytyy siis tehdä kokosydämien parannus ja kääntyä Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen. jättää synnit. Usko Jeesukseen merkitsee uskoa Jeesuksen suorittamaan sovitustyöhön 1 kor 15 luvun mukaan. Tunnusta syntisi ja sano Jeesukselle että sinä luovut niistä ja että sinä tahdot vapautua synnistä.
Sitten on vielä Jeesuksen suullinen tunnustaminen ihmisten edessä. Jeesus lupaa tunnustaa sinut Isälleen taivaassa heti kun sinä tunnustat Hänet täällä maan päällä ihmisille. Oletko tunnustanut Jeesuksen Herraksesi ja Vapahtajaksesi ihmisille? Tämä on välttämätöntä mikäli tahdot saada pelastusvarmuuden. Jos et ole koskaan tunnustanut Jeesusta ihmisten edessä, sinulta puuttuu pelastusvarmuus. Sinä voit olla uskossa ja pelastettu Jumalan lapsi mutta, sinulta puuttuu pelastusvarmuus. Siksi sinä koet epävarmuutta ja jopa pelkoa. Raamattu sanoo että sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sydämen usko vaikuttaa tahtoa ja rohkeutta tunnustaa Jeesus Kristus ihmisten edessä. Kun sinulla on sydämen usko Jeesukseen, sinä tunnustat Jeesuksen.
jatkuu...jatkuu...
Olen joskus yrittänyt panna uskosta osattoman suuhun tunnustuksen: ”Jeesus Kristus on Herra!” onnistumatta siinä. Uskosta osaton ei ole voinut tunnustaa Jeesusta. Uskosta osaton ei voi tunnustaa ihmisten edessä: ”Jeesus Kristus on Herra.” Jos ja kun sinä teet tämän tunnustuksen, sinä olet uskossa ja pelastettu. Et sen tähden että jaikal sanoo niin, vaan sen tähden että Jumala sanoo sen. Et uskosta osattomana voisi tunnustaa Jeesusta.
Tämä tunnustus johtaa välittömään pelastusvarmuuteen. Silloin sinä tiedät että olet uskossa ja että olet pelastettu. Pelko katoaa ja rauha tulee tilalle.
”Minun rauhani minä annan sinulle. En minä anna niin kuin maailma antaa. Älköön sydämesi olko rauhaton älköönkä peljätkö.” Näin Jeesus.
Sinä kerrot että et ymmärrä mitään Raamatusta ja että se on kamala kirja. Mistä kohtaa Raamattua sinä ole lukenut? Oletko lukenut evankeliumeja ja Uuden Testamentin kirjeitä ja apostolien tekoja? Näitä kirjoja tulisi lukea ensin. Vasta sitten kun on tullut uskoon ja kokenut pelastuksen kannattaa lukea myös Vanhaa Testamenttia. Ensin UT. Tämä koska VT on varjo UT:sta. Kun sinä katsot jonkun ihmisen varjoa, sinä et näe ihmisestä paljoakaan. Et näe minkälainen ihminen on kyseessä. Jonkin hyvin epämääräisen muodon voit nähdä, mutta et itse ihmistä. Näin on Raamatun Sanan kanssa. Kun luet VT:n Kirjoituksia, sinä näet varjon. Kun luet UT:n Kirjoituksia, sinä näet itse Todellisuuden. Sinä näet Jeesuksen Kristuksen, joka on sinun Vapahtajasi. Uudessa Testamentissa, sen Sanassa kohdataan ja nähdään Vapahtaja, Herra Jeesus Kristus.
Kun nyt tahdot tulla koko sydämestäsi Jeesuksen luokse ja antaa itsesi Hänelle ja aloittaa nyt Jeesuksen seuraaminen, voit rukoilla ääneen seuraavan esimerkkirukouksen. Rukousasento ei ratkaise mutta Jumalalle nöyryyden osoittamisen tähden olisi hyvä polvistua mikäli se on mahdollista ja rukoilla näin.
”Taivaan Jumala, Kaikkivaltias Luoja! Kiitos että Sinä olet ollut armollinen minua kohtaa kaikki nämä vuodet kun olet puhunut minulle ja olet kutsunut minua yhteyteesi. Minä en kuitenkaan ole ymmärtänyt rakkauttasi minua kohtaan. Et ole hyljännyt etkä hylkää minua. Minä tahdon elää Sinun kanssasi tästä hetkestä lähtien. Tulen nyt Sinun Poikasi Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Jeesus Kristus, anna nyt kaikki syntini minulle anteeksi niin että minä myös koen vapauden synneistäni. Vapauta minut peloista. Tule elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Ota minut tällaisena kuin olen ja anna minun syntyä Jumalan lapseksi. Anna minulle myös rohkeutta tunnustaa sinut ihmisten edessä. Anna myös lupaamasi Pyhän Hengen lahja. Johdata ja varjele minua niin että olen kerran luonasi ikuisesti. Kiitos Jeesus että olet kuullut rukoukseni. Kiitos että saan NYT jäädä Sinun luoksesi ja että Sinä ole kanssani ja minä olen NYT Sinun kanssasi. Kiitos että saan NYT olla armosta pelastettu Jumalan lapsi, tuntui miltä tuntui. Mutta Herra Jeesus, anna minulle myös tuntemuksia pelastuksesta. Anna minulle pelastusvarmuus. Anna sinun rauhasi. Anna minun kohdata sinut tahtomallasi ja hyväksi näkemälläsi tavalla. Jeesuksen Kristuksen nimesssä, aamen!
Joka rukoilee tämän rukouksen ja tarkoittaa sitä mitä sanoo, on uskossa. Hän on pelastettu. Jeesus on ottanut sinut vastaan ja sinä saat jäädä Jeesuksen luokse. Ota nyt yhteyttä paikkakuntasi uskoviin jotka tunnustavat Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi ja tunnustavat ja uskovat Jeesuksen Kristuksen nousseen kuolleista ruumiillisesti. Kerro heille että sinä olet tullut Herraan Jeesukseen uskovaksi ja että tahdot seurata Jeesusta ja että sen tähden etsit toisia Jeesukseen uskovia joiden kanssa voit rakentua yhteisestä uskosta. Lue kotisivuni kirjoituksia syntien anteeksisaamisesta http://www.jaikal.se/48683146
Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi. Aamen!
- JeesusKristusOnHerra
- mielikki1
Jeesus on ollut olemassa. Historia ei kiellä, tutkittu asia.
Raamattu ainut kirja joka ei ole " kulunut " , hävinnyt sukupuuttoon.
Uskonasia on uskonasia. Usko ei tarvitse kirkkoa ympärilleen.
Eri asia kuin uskovainen.
Usko helpottaa elämää.. - Jep, Jep
Ei mistään, koska ei ole ollut, eikä tule ikinä olemaankaan olemassa, ei jumalaa, eikä jeesusta.
- Jeesus elää
Jeesus on Jumalan luona ja tulee sitten takaisin kun on aika, ja tulee tälläkertaa pienen vauvan sijasta voittajana!
Jeesuksesta kerrotaan Raamatussa eräänä historiallisena henkilönä.
- oikaistaan vähän
Väitteesi: Jeesuksesta kerrotaan Raamatussa eräänä historiallisena henkilönä.
Raamatussa kerrotaan että Jeesus nousi kolmentena päivänä kuolleista ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella,
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
sekä eläviä että kuolleita!
- ???????++++
Kysymys jaikal.se
En ymmärrä tota että juutalaiset siis pelastuu ilman et ne tekis parannuksen eläessään. Kun Jeesus tulee niitten silmät vasta sit aukeaa vai? Kun muiden pitää tehdä parannus jo ennen Jeesuksen tuloa, et pelastuisi?
Entäs jos ihminen ei ole eläissään uskonut Jumalaan ja tietävänsä että nyt kuolee ja huutaa apuun Jumalaa niin pelastuuko, vai pitääkö huutaa apua Jeesukselta?
Olen kuullut tapauksia kun on hukkunut ja löydetty kädet ristissä, vaikkei muuten ole uskonut. Onko esim. tollaisessa tapauksessa ja yleensäkin merkitystä ,et huutaa avuksi Jumalaa vai Jeesusta, olen miettinyt näitä asioita paljon?- jaikal.se
Raamatussa on Sana:
Roomalaiskirje:10:13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
Uskotko että tämä on Jumalan Sana meille ihmisille? Jos se on Jumalan Sana, se on elävä Sana. Silloin se toimii ja tapahtuu niin kuin Jumala on sanonut. Muistat luomisessa; Jumala sanoi, ja tapahtui niin. Jumala on sama Jumala tänäkin päivänä. Se, mitä Jumala sanoo, tapahtuu. Siis kun Jumala sanoo että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Silloin myös tapahtuu niin, Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Siinä ei ole mitään epäilystä eikä kysymysmerkkiä.
Raamattu kertoo myös ketä Herraa pitää huutaa avukseen. Jos luet roomalaiskirjeen kymmenennen luvun, sinä huomaat että Herra jota huudetaan avuksi on Jeesus Kristus. Esimerkiksi hukkuva voi huutaa ennen tajunnan sammumista: "Jeesus, pelasta minut!" tai; Jeesus auta!, tai; Jeesus, armahda!
Jos hukkuva tekee tämän, hän pelastuu. Hän pääsee heti kuoleman jälkeen Jumalan luokse vaikka hän olisi elänyt metsän petona tässä ajassa. Tämä on Jumalan armon ja rakkauden ja Jeesuksen Kristuksen sovitusyön siunaus meille jokaiselle.
Ihminen joka ei enää voi puhua ääneen suullaan, voi sydämessään ja ajatuksissaan huutaa Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen. Huuto kun tulee sydämestä niin siinä ei välttämättä huulten sanoja tarvita. Jumala näkee ihmisen sydämeen. Usko on sydämessä. Se tulee ulos huulilta mikäli se on mahdollista.
Kuoleman hetkellä tuota huulten huutoa ei tarvita. Riittää sydämessä kääntyminen Jumalan puoleen ja huuto sydämessä Jeesuksen puoleen. Siksi uskon että kädet ristissä löydetty hukkunut on sydämessään huutanut Herran puoleen. Silloin hän on pelastettujen joukossa Jumalan luona.
Olen netissä myös nähnyt todistuksen jossa uskosta osaton mies oli paareilla kuoleman sairaana. Hän alkoi puhuttelemaan Jumalaa, Hän ei tuntenut Jeesusta Kristusta eikä kyennuyt kääntymään Jeesuksen puoleen. Mutta hän huusi sydämestään Jumalan puoleen. Jumala kohtasi häntä ja hän sai hengellisen kokemuksen ja jäi henkiin. Hän ymmärsi että Jeesus Kristus oli ilmestynyt hänelle ja pelastanut hänet. Jumala ymmärtää meidä ja meidän mahdollisuuksiamme. Hän ei vaadi meiltä enempää kuin mihin meillä on mahdolllisuus.
Juutalaisten pelastumisesta en tahdo keskustella tämän enempää. Raamattu ilmoittaa Sakarjan kirjassa näistä asioista ja Paavali roomalaiskirjeessään. Minä kerroin näiden tekstien perustalta juutalaisten pelastumisesta Jeesuksen paluun yhteydessä. - ???...
jaikal.se kirjoitti:
Raamatussa on Sana:
Roomalaiskirje:10:13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
Uskotko että tämä on Jumalan Sana meille ihmisille? Jos se on Jumalan Sana, se on elävä Sana. Silloin se toimii ja tapahtuu niin kuin Jumala on sanonut. Muistat luomisessa; Jumala sanoi, ja tapahtui niin. Jumala on sama Jumala tänäkin päivänä. Se, mitä Jumala sanoo, tapahtuu. Siis kun Jumala sanoo että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Silloin myös tapahtuu niin, Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Siinä ei ole mitään epäilystä eikä kysymysmerkkiä.
Raamattu kertoo myös ketä Herraa pitää huutaa avukseen. Jos luet roomalaiskirjeen kymmenennen luvun, sinä huomaat että Herra jota huudetaan avuksi on Jeesus Kristus. Esimerkiksi hukkuva voi huutaa ennen tajunnan sammumista: "Jeesus, pelasta minut!" tai; Jeesus auta!, tai; Jeesus, armahda!
Jos hukkuva tekee tämän, hän pelastuu. Hän pääsee heti kuoleman jälkeen Jumalan luokse vaikka hän olisi elänyt metsän petona tässä ajassa. Tämä on Jumalan armon ja rakkauden ja Jeesuksen Kristuksen sovitusyön siunaus meille jokaiselle.
Ihminen joka ei enää voi puhua ääneen suullaan, voi sydämessään ja ajatuksissaan huutaa Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen. Huuto kun tulee sydämestä niin siinä ei välttämättä huulten sanoja tarvita. Jumala näkee ihmisen sydämeen. Usko on sydämessä. Se tulee ulos huulilta mikäli se on mahdollista.
Kuoleman hetkellä tuota huulten huutoa ei tarvita. Riittää sydämessä kääntyminen Jumalan puoleen ja huuto sydämessä Jeesuksen puoleen. Siksi uskon että kädet ristissä löydetty hukkunut on sydämessään huutanut Herran puoleen. Silloin hän on pelastettujen joukossa Jumalan luona.
Olen netissä myös nähnyt todistuksen jossa uskosta osaton mies oli paareilla kuoleman sairaana. Hän alkoi puhuttelemaan Jumalaa, Hän ei tuntenut Jeesusta Kristusta eikä kyennuyt kääntymään Jeesuksen puoleen. Mutta hän huusi sydämestään Jumalan puoleen. Jumala kohtasi häntä ja hän sai hengellisen kokemuksen ja jäi henkiin. Hän ymmärsi että Jeesus Kristus oli ilmestynyt hänelle ja pelastanut hänet. Jumala ymmärtää meidä ja meidän mahdollisuuksiamme. Hän ei vaadi meiltä enempää kuin mihin meillä on mahdolllisuus.
Juutalaisten pelastumisesta en tahdo keskustella tämän enempää. Raamattu ilmoittaa Sakarjan kirjassa näistä asioista ja Paavali roomalaiskirjeessään. Minä kerroin näiden tekstien perustalta juutalaisten pelastumisesta Jeesuksen paluun yhteydessä.Eli hukkuva pelastuu taivaaseen, ei maan päälle. Siis kuolee. Hyvin pelastettu.
- jaikal.se
???... kirjoitti:
Eli hukkuva pelastuu taivaaseen, ei maan päälle. Siis kuolee. Hyvin pelastettu.
Ihminen on ikuisuusolento. Ihminen on enemmän kuin ruumis. Ihmisessä on ruumiin lisäksi henki ja sielu. Sielu on se osa ihmistä joka tuntee, aistii, kuulee, suree, iloitsee, kärsii, nauttii jne.... Kuolema on uskovalle voitto ja perille pääsy. Ruumis pannaan hautaan mutta henki ja sielu menee ikuiseen olotilaan joko Jumalan luokse tai pois Jumalasta. Sielumme on se tärkein osa meistä ja ikuinen. Me olemme kaikki matkalla kohti ikuisuutta. Ikuisuus alkaa ruumiin kuolemassa. Tie Jumalan luokse ikuisuudessa on Herra Jeesus Kristus ja usko Häneen. Tällä Jeesus tiellä ihminen pelastuu Jumalan luokse. Mutta koska kaikki ihmiset eivät ole samalla tiellä, kaikki ihmiset eivät pääse samaan kohteeseen viettämään ikuisuuttaan. Täytyy ensin tulla tielle ja lähteä kulkemaan ette päin jotta pääsisi perille.
http://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg
Johanneksen evankeliumi:Jeesus Kristus sanoo:
14:1-6 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." - Jumala on henki
???... kirjoitti:
Eli hukkuva pelastuu taivaaseen, ei maan päälle. Siis kuolee. Hyvin pelastettu.
Jumalalle eläviä ovat myös ne jotka ovat kuolleet, ja ovat nyt sieluja.
- usko vaan!!??
(uskossa) on hyvä elää!!! ja (toivossa) hyvä kuolla!!! sano lapamato...!! :))
- Jeesus oli opettaja
Tieteelliset tutkimukset todistavat, että Jeesus oli olemassa. Hän oli opettaja ja toteutti hyviä tekoja. Jumalan poikana taas häntä ei kaikki tutkijat tunnusta. Löytyykö joltakulta tieteellisiä tutkimuksia aiheesta? Enkuksi tai suomeksi?
- Uskova nuori
Jos ajattellaan että Jumala on olemassa ja kuinka oikeuden mukainen hän on, hänen oman kunniansa tähden hänen on oltava oikeuden mukainen. Ja se vapaus joka meille on annettu on täysi vapaus, Jumala itse kunnioittaa sitä sillä että sen soi meille. Vaikkakin tiesi jo luodessaan ihmisen että syntiin lankeamme. Tää raamatun jae selittää sen ytimen minkä Jeesus meidän puolestaan teki, ja mihin vain hän pystyi. Ja miksi juuri Hän on korotettu ja Hänelle annettu kaikki valta. Vain Jumala itse pystyi sovittamaan synnit. Kirje roomalaisille 5: 18 ja19 Niimpä siis samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi. Sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
Kukaan ihminen ei sopinut tähän rooliin, vain ja ainoastaan puhdas uhri Jeesus Kristus Jumalan poika. Jeesuksen rakkaus isää kohtaan on niin suurta että hän teki niin koska isä tahtoi pelastaa meidät. Meidät jotka hän itse on luonut, me ei itse oltais voitu pelastaa itseämme. Jumalan oikeuden mukaisuuden takia synnin seuraamus oli kuolema, ja jonkun piti kuolla. Ja jeesuksen puhtaus on ainoa joka kattaa kaikkien ihmisten synnit. Se taakka oli niin suuri että Jeesus itse rukoili puutarhassa "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." (Matt. 26:39).
Jeesus kuoli kaikkien puolesta, ei vain niiden jotka rakastivat häntä vaan myös niiden jotka vihasivat häntä. Mun on ite vaikee kuvitella et suostuisin kuolemaan niittenki puolesta jotka on vihannu ja haukkunu ja pilkannu ruoskinu ja syljeksiny mua. - epäköuskoinen
Sakkeus, tule alas puusta!
Eikös raamatun ensimmäiset säkeet kirjoitettu tarinoiden perusteella useampi vuosisata väitetyn Jeesuksen väitetyn ristiinnaulitsemisen jälkeen. Ajantasaista informaatiota ei liene olemassakaan?
Sama kun nyt aloitettaisiin eepoksen kirjoittaminen Ukko ylijumalasta joka vaelsi oppejaan jakamassa 1600-luvulla... Siis, ilman mitään aiemmin kirjoitettua tai aikalaisten tallettamaa tietoa asiasta. Sitten vuonna 3500 jaa, iso osa ihmisistä muodostaisi koko elämänkatsomuksensa sille tosiseikalle että Ukko pitää omistaan huolta? Eikö kuulosta vähän kaukaa haetulta.
Vuonna 100 jaa- 300 jaa, kukaan ei tiennyt jumalan tai jeesuksen olemassaolosta? Ei ainakaan uskonut moiseen, kun mitään dokumenttia tuolta ajalta ei ole koskaan ollut olemassakaan asiasta!- Ilmestyksen ihme
Totta puhut, raamattua on rakennettu satojen vuosien aikana, kuin kuuluisa Iisakki kirkkoaan. Taruja ja tarinoita on keksitty sitä mukaa, mitä kukakin kuningas on siihen halunnut liitettävän. Mitään dokumenttia siitä ei kyllä saa tekemälläkään. Mahtavin joukkohypnoosin oppikirja siitä kieltämättä on muodostunut. Juttu vaan on lennokkaampaa mihin Hollywood tänä päivänä pystyy;).
Raamattu varmasti elää vielä tänäkin päivänä. Eikös nykyinen Paavikin naulaa uusia teesejään sivujen väliin minkä kerkiää.
Paha vaan että uskovilla on kyky sulkea silmänsä ja korvansa tosiasioilta, käännytään sisäänpäin ja lallatetaan uskoa kovalla äänellä mantrana ettei vaan kuulla kerettiläisten huutoa. - Knuutti exm
Uuden Testamentin kirjat kirjoitettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla. Vanha Testamentti oli Jeesuksen aikaan olemassa.
UT:n kirjat laitettiin samoihin 'kansiin' myöhemmin.
Ensimmäiset seurakunnat hyväksyivät tietyt kirjoitukset jumalallisiksi. Myöhemmin pidetty kirkolliskokous totesi jo tapahtuneen päätöksellään. - mitä teet täällä?
Ilmestyksen ihme kirjoitti:
Totta puhut, raamattua on rakennettu satojen vuosien aikana, kuin kuuluisa Iisakki kirkkoaan. Taruja ja tarinoita on keksitty sitä mukaa, mitä kukakin kuningas on siihen halunnut liitettävän. Mitään dokumenttia siitä ei kyllä saa tekemälläkään. Mahtavin joukkohypnoosin oppikirja siitä kieltämättä on muodostunut. Juttu vaan on lennokkaampaa mihin Hollywood tänä päivänä pystyy;).
Raamattu varmasti elää vielä tänäkin päivänä. Eikös nykyinen Paavikin naulaa uusia teesejään sivujen väliin minkä kerkiää.
Paha vaan että uskovilla on kyky sulkea silmänsä ja korvansa tosiasioilta, käännytään sisäänpäin ja lallatetaan uskoa kovalla äänellä mantrana ettei vaan kuulla kerettiläisten huutoa.Ilmestyksen ihme on harhautunut kauas Raamatun todellisuudesta, jopa Iisakin ihmeisiin. Miksi tulet tähän paikkaan ja hyökkäät uskon asioita vastaan?
- minäkin joskus yriti
Ei jaksa kanssa enää. Yhtä montaa Jeesusta tuntuu olevan kuin on uskovaakin. Kaikki ne ovat eri mieltä. Joku raamatunlause tulkitaan eri tavalla, taivaspaikat jaetaan itselleen ja kaltaisilleen ja tuomitsevat vielä Jumalan puolesta toiset (eri lailla uskovat)
Pelkkööö paskoo! Taitaa olla vain ihmisen aivojen luoma mielikuvitusleikki.- ettet harhautuisi
Sinun mielipiteesi: Ei jaksa kanssa enää. Yhtä montaa Jeesusta tuntuu olevan kuin on uskovaakin. Kaikki ne ovat eri mieltä.
Olemassa on satoja sen etunimisia ihmisiä, ja varmasti he ovat myös eriluonteisia, mutta Raamatun Jeesus on maksanut kaikkien niiden synnit, jotka Häneen uskovat. Jeesus on Jumalan poika, eikä Jumala ole mikään ihminen jolla olisi rajalliset aivot.
- hajanaisia ajatuksia
Oletetaanpa,että on kaksi sairasta ihmistä tahoillaan ja kumpikin pyytää apua jumalalta, kummatkin yhtä vilpittömästi ja hartaasti. Toiselle jumala vastaa ja parantaa, toinen ei saa apua vaivaansa. Miksi jumala parantaa vain toisen? Tutkimattomat ova herran tiet, sanoo uskovainen. Hyvä selitys, kelpaa moneen tilanteeseen.
Sattumaa kaikki on. Tai saattahan olla, että parantuneella on niin vahva, positiivinen usko ja luottamus itseensä, että hän parantuu. Se, joka on heikompi, ei parannu. Tämähän toimii samanismissa ja afrikkalaisten heimojen parissa.
Toisaalta, uskovaisiksi hakeutuu usein heikkoja ihmisiä, henkilöitä jotka haluavat uskoa auktoriteetteihin, jotka ei halua ottaa vastuuta elämästään ja jotka haluavat että elämässä on selvät säännöt, joita noudattaa. Niinpä turvataan jumalaan, vaikkapa vain varmuuden vuoksi.- .................
Tuo viimeinen kappale jäi hiukan vaivaamaan. Sanot, että uskovaisiksi hakeutuu usein heikkoja ihmisiä. Tunnen uskovia hyvin monelta eri aloilta kirurgeista tuomareihin. En tiedä sitten ovatko he sen heikompia, kuin muutkaan ihmiset. Minusta he näyttävät osaamisensa ja voimansa siinä, että he myöntävät oman vajavaisuutensa ja sen, että jokainen tarvitsee joskus vahvistusta teoilleen ja työlleen.
- Anonyymi
................. kirjoitti:
Tuo viimeinen kappale jäi hiukan vaivaamaan. Sanot, että uskovaisiksi hakeutuu usein heikkoja ihmisiä. Tunnen uskovia hyvin monelta eri aloilta kirurgeista tuomareihin. En tiedä sitten ovatko he sen heikompia, kuin muutkaan ihmiset. Minusta he näyttävät osaamisensa ja voimansa siinä, että he myöntävät oman vajavaisuutensa ja sen, että jokainen tarvitsee joskus vahvistusta teoilleen ja työlleen.
KR 1933/-38, Mal. 3:8-10
Riistääkö ihminen Jumalalta?
Te kuitenkin riistätte minulta.
Mutta te sanotte:
"Missä asiassa me sinulta riistämme?"
Kymmenyksissä ja antimissa.
Te olette kirouksella kirotut,
kun te,
koko kansa,
riistätte minulta.
Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen,
että minun huoneessani olisi ravintoa,
ja siten koetelkaa minua,
sanoo Herra Sebaot:
totisesti minä avaan teille taivaan akkunat
ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
Ansiotulojen mukaisesti Jumalalle kuuluva tulee laittaa vaihetuspöydälle, oman Jeesukseen uskovan seurakunnan kautta tehtävää lähetystyötä varten.
Hyvän tekeväisyyteen ja muuhun turhuuteen laitetut rahalahjoitukset eivät ole Jeesukselle mieluisia.
- Knuutti exm
Suosittelen kirjaa 'Tapaus Kristus', Lee Strobel
Se on yksi niitä harvoja Aikamedian kustantamia kirjoja, joita uskaltaa suositella luettavaksi. - tie totuus
Leikitään ajatuksella.
Olen hukkumassa, pudonnut jäihin jne.. ketä huudat avuksesi ( omassa mielessäsi)
Tai sattuu joku muu onnettomuus, pelastuminen epätodennäköistä, ketä huudat avuksesi.... ihmisiä , eitään lähellä.... - Faithis
Sanokoon kuka mitä hyvänsä, niin todellakin minä uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen! Enkä ole sitä katunut enkä kadu! Ihan taatusti pelkällä rajallisella järjellä ajatellen sitä voidaan pitää hullutuksena, mutta hyvin vähänpä minä siitä välitän! Usko ei ole tiedon asia vaan uskon asia.
Olen ymmärtänyt ettei mikään maailmassa voi tarjota parempaa kuin minkä Jeesus Kristus voi tarjota- armon ja syntiemme sovituksen. Siis sovinnon Luojan kanssa. Vastaavaa armoa ei käsitykseni mukaan muut maailman uskonnot myöskään opeta kuin kristinusko.
Monet kyllä parjaa Jeesusta ja uskovia; mutta mitähän vikaa siinä Jeesuksessa on?
Evankeliumesita ko. aiheesta selviää enemmän. Iloa ja valoa jokatapauksessa kaikille palstalle kirjoittaneille:) - Ettemme kerskaisi
Lue Uuden Testamentin 4 evankeliumia läpi, niin sinulle selviää, mitä Jeesus sanoi ja teki ollessaan lihassa maan päällä. Hänen elämänsä on todistus. Hän elää tänä päivänä.
100% varmuus tarkoittaa älyllistä varmuutta, jota et koskaan täällä maan päällä voi saada. Raamatun mukaan me vaellamme uskossa, ja usko puolestaan on jotain, joka syntyy Jumalan Sanan vaikutuksesta Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko on Jumalan lahja, ja jättää aina mahdollisuuden myös epäilylle, jos itse haluaa epäilykselle antaa sijaa. Tässä on Jumalan viisaus, joka tekee tyhjäksi ihmisviisauden, että kaikki olisi Jumalan armoa - myös usko. """" Tässä on Jumalan viisaus, joka tekee tyhjäksi ihmisviisauden, että kaikki olisi Jumalan armoa - myös usko. """
Mitenkä Jumalan viisaus tekee tyhjäksi ihmisviisauden jota kutsutaan tieteeksi ?- HerralleKiitos
http://www.youtube.com/watch?v=pz4s5RtiYhI
Näin montaa ihmistä ei saa valehtelemaan. He uskovat Jeesukseen, on sanottu että tällä hetkellä ihmisiä uudestisyntyy ylhäältä, kuin normaali syntymiä. - rajalliset aivot
Mielipiteesi: Mitenkä Jumalan viisaus tekee tyhjäksi ihmisviisauden jota kutsutaan tieteeksi ?
Tiede korvataan uusilla tiedoilla ja vanhat suljetaan, ja tieteessä on aukkoja jotka täytetään mielikuvituksella.
Jumala on ihmisen luonut, ja laittanut ihmisaivot rajallisiksi, koska katsoi että niin on hyvä. Mutta Hän itse ei ole rajallinen, vaan Hän on kaikkivaltias, jota aivosi eivät ehkä pysty käsittämään?
- hihhuli3
HIHHULEITA KAIKKI TYYNI:)
- dfer4etyy4567
On todistettavasti osoitettu että Jeesus-niminen mies on ollut olemassa, mutta ei se mikään jumalan poika ollut. Viinipäisten hihhulien keksimä urbaanilegenda. On tietysti mahdollista että Jeesus-niminen mies saattoi tehdä asioita joita nykypäivänä sanottaisiin taika- ja silmänkääntötempuiksi, mutta ihmetekoihin ei kukaan ihminen pysty. Darwinismi ja järjellinen ajattelu. Tavallinen mies joka eli köyhää elämää, näki miten ihmisiä oli helppo naruttaa ja käytti asemaansa hyväkseen. Näin syntyi fiktiivinen taru. Raamattu on ihan hyvä romaani ja nykyään jotkut pitävät Taru sormusten herrasta-teosta raamattunaan. Helppoja ihmisiä on helppo naruttaa ja heikot lankeavat uskomaan kaikkea typerää.
- Ei ole pakko uskoa
Darwinkin uskoi Jumalaan. Ei tiede sulje pois Jumalaa, vaan siinä tutkitaan (Jumalan luomaa) maailmaa. Jos on Jumala, hänen yläpuolellaan ei ole ketään, eikä häntä voi panna koeputkeen tai käskeä. Tiede muuttuu, mutta jos Jumala on olemassa, hän ei muutu. Hänellä on kaikkivaltiaana voima antaa uskon lahja kenelle ihmiselle vain. Jeesus nimittäin avasi taivaan eli ikuisen elämän ja jo nyt yhteyden häneen kaikille, jotka turvautuvat Jeesukseen, hänen lähettämäänsä Vapahtajaan.
Jeesuksen tekemistä ihmeistä kerrottiin paljon. Jos hän ei siis ollut vain ihminen, kuka hän olikaan.. Pakko ei kenenkään ole uskoa. On myös olemassa hengellistä väkivaltaa, sillä ihmiset tekevät virheitä eivätkä kaikki kristityt tai muiden uskontojen edustajatkaan ole terveitä. Se ei kuitenkaan poissulje Jumalan hyvyyttä jokaista ihmistä kohtaan. Jos ja kun hän rakasti koko maailmaa, hän rakasti sinuakin. (Joh. 3:16) Uudesta testamentista on säilynyt kymmeniä tuhansia kappaleita käsikirjoituksen osia tai kokonaisia kirjoja. Neljä evankeliumi kirjoitti eri ihmiset, jotka tiesivät hänestä paljon eivätkä kaikki hänen aikalaisensa edes osanneet kirjoittaa ja kirjojen kirjoittaminen oli harvinaista ja kallista. Siitä, että keisari Nero oli olemassa, on vähemmän kirjallisia todisteita kuin Jeesuksen elämästä. Se, mitä Uudella testamentilla ja Vanhan testamentin profeettojen ennustuksilla tulevasta Messiaasta tekee, on tietenkin jokaisen oma asia. Kukaan ihminen ei ole parempi kuin toinen, uskoi miten vain. Kaikki uskonnot eivät kuitenkaan ole totta. Eihän ihminen voi itse päättää, onko kuoleman jälkeen jotakin tai että mitä se on, jos ja kun jotakin on sen jälkeen. Joku sanoi hyvin, että kannattaa uskoa edes varmuuden vuoksi :) Kaikkea hyvää elämääsi. - ei linkkejäkään
Aloitit näin: On todistettavasti osoitettu että Jeesus-niminen mies on ollut olemassa, mutta ei se mikään jumalan poika ollut. Viinipäisten hihhulien keksimä urbaanilegenda. On tietysti mahdollista että Jeesus-niminen mies saattoi tehdä asioita joita nykypäivänä sanottaisiin taika- ja silmänkääntötempuiksi...
Mutta: Sinulla ei ole mitään linkkiä eikä todistetta inhottaville väitteillesi, joten oletan että kirjoituksesi on kokonaan omaa ilkeää keksintöäsi, joka ei ole ollenkaan yhtä totuuden kanssa?
- etsinetsin
jaikal.se
On tosi harmillista että vastauksesi meni taivaan tuuliin. Käväisin sivuillasi. Se minun ongelmani onkin juuri se että tiedän, näitä juttuja, mutta jotain puuttuu, ei vaan aukea.
Se on tosi vaikeaa unohtaa lapsuuden asioita. On pienestä saakka tuputettu ja syyllistetty. Äitini aina jaksoi muistuttaa, riidellessämme hän luetteli aina kaikki virheeni mitä olin tehnyt, se syyllisyys jäi päälle, sitä ajattelee että olen todella huono ihminen kun mokasin niin ja näin. Ja kun äitikin aina muisti kaikki virheet niin ajattelee että kaikki muutkin tekee niin.
Uskon kyllä että Jumala unohtaa mutta elän täällä ihmisten kanssa, niin ne ja itse en unohda. Sukulaisten uskot oli kauhean syyllistäviä, ei niissä puhuttu armosta, vaan helvetin tulista.
Olen aika paljon ymmärtänyt näitä asioita, mutta sitä rauhaa jota haen, en vain saa. Jotenkin ahdistaa ja pelottaa että jotain kamalaa sattuu. Epäilen että onko kuitenkaan mitään rakastavaa Jumalaa. Pelottaa mitä läheisille tapahtuu, kun eivät ole uskossa. Olen siinä hilkulla että se jotenkin kolahtaa, mutta joku pistää vastaan. Se täydellinen luottamus ja heittäytyminen puuttuu. Sitä etsin. Ja Raamattu ei vaan aukea, sekin ahdistaa, kun yritän lukea. Jotain siis uupuu kun ei aukene.
Mutta kiitos tosi paljon kun lupasit vastata.- Vielä ajatus
Älä välitä, ei kukaan voi uskoa ja luottaa täydellisesti. Eihän kukaan ole täydellinen ennen taivasta.. Jeesus sanoi tulleensa etsimään syntisiä eikä vanhurskaita eli niitä, jotka kokevat kelpaavansa Jumalalle. Vajavaisina juuri tiedämme tarvitsevamme Jumalan huolenpitoa ja anteeksiantoa eli Jeesusta. Johanneksen evankeliumin kuudennessa luvussa luvataan, että Jeesus ei heitä pois sitä, joka tulee hänen luokseen. Sydämestä huokaistu pyyntö Jeesuksen puoleen on jo uskoa, ja joka uskoo Jumalan Poikaan, on jo saanut ikuisen elämän. Lue vaikka Johanneksen evankeliumia. Jumala kuulee, kun pyydämme apua läheisillemme. Me emme voi kuitenkaan pakottaa ketään uskomaan ja niin kuuluu ollakin. Lapsia (varsinkaan) ei saisi pelotella, sillä Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen, eikä pelotella. Toki hän on tuomarimme kerran, kuten kaikkien elävien ja kuolleiden, niin kuin uskontunnustuksessa sanotaan, mutta samalla hän on kuollut puolestamme, koko maailman syntien sovittaja. (1. Johanneksen kirje 2:2) Jeesus tuli ennen kaikkea pelastamaan eikä tuomitsemaan. Hänet itsensä tuomittiin ristinkuolemaan, vaikka oli syytön. Me emme ole syyttömiä, mutta emme joudu koskaan ikuiseen eroon Jumalasta, kun uskomme Jeesukseen, sillä Jeesus hylättiin kuolemaan ja eroon Jumalasta kaikkien maailman ihmisten sijasta. "Hän kantoi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha." (Jes. 53:5) Uudessa testamentissa sanotaan tarkemmin: Rauha Jumalan kanssa. Maailmassa ei kaikki ole koskaan ihan ok, mutta kerran taivaassa ei ole kyyneleitä eikä itkua - eikä kuolemaa. Täältä käsin emme voi tietää tarkkaan, mitä se tarkoittaa, mutta parempaa kuin mikään täällä, kun vielä olemme itsekkäässä minässämme emmekä vain siinä uudessa minässä, jonka Jumalan Henki synnyttää uskon kautta. (Joh. 3) Tässä elämässä elämme vielä jalat tiiviisti maan pinnalla. Kerran tämä maailma jää taakse. Jeesus lupasi häneen uskoneelle ristiinnaulitulle rosvolle, että hänkin pääsee taivaaseen, Jumalan yhteyteen, vaikka hän ei ehtinyt tehdä mitään korjatakseen elämänsä virheet. Jos ehdimme, se on tietenkin oikein.
- Simple as that
Voihan sitä vaan uskoa? Elämä on helpompaa, kun tässä kaikessa on jokin merkitys. Itselläni lapsen usko. Minut on kastettu vauvana ja uskon, että sen vuoksi minusta pidetään huolta. Ja onhan meillä omatunto, mikä kertoo, mikä on oikein.
- Tosi on
Tunsin kerran erään etelä-amerikkalaisen, jonka yksi etunimi oli Jesus.
Ja hän oli ainakin olemassa, muista en tiedä. - ateistii
Uskontoja on monia eriä, mutta kuitenkin suurimmissa osissa uskonnoissa on sama "kaava". Zeitgeist on hyvä pätkä tästä!
Tämä on myös melko avartava.:
http://www.youtube.com/watch?v=dMRjgSbPUXk kaikki muut "selkokiellä" pätkät ovat avartavia, jos mietitään maailmankaikkeutta ja syntyä. - Epäilevä Tuomas
Mikä on pelastus eli keneltä meidät halutaan pelastaa ? On hieman outo asetelma, että se, joka meidät pelastaa on sama taho, jolta pelastetaan... Helvettihän on Raamatun mukaan Jumalan luoma paikka perkeleelle ja hänen enkeleilleen. Luulisi myös, että itse pahuuden pääjehu ei olisi mikään helvetin pomo, jossa pääsisi yhä hääräämään kukkona tunkiolla ihmisiä piinaten. Oikeudenmukaista olisi, että tuo pääpiru on pahnan pohjimmaisena kärsimässä.
On outoa, että oletusarvoisesti ihmiset eivät pääse taivaaseen, vaan pitää ensin jotenkin pystyä löytämään Jeesus. Olisi paljon reilumpaa, jos oletuksena jokainen ihminen pelastuu, paitsi ne, jotka tietoisesti vastustavat Jumalaa/Jeesusta tai syyllistyvät epäinhimilliseen toimintaan elämänsä aikana. Nyt näyttäisi opetusten mukaan samalle keskitysleirille joutuvan pro-pahisten lisäksi iso joukko epätietoisia taviksia, joiden on vaikea uskoa johonkin, joka ei anna itsestään mitään todellisia merkkejä. Aika harva ihminen pullikoisi vastaan, jos jumalalliset voimat näyttäytyisivät.- Tyttönen
Uskominen ei ole tietoa. Jos Jumala on hyvä, oikeudenmukainen,viisas ja kaikkivaltias, hän tietää kyllä, mitä tekee. Eihän kaikkitietävä ja -voiva voi tehdä virheitä. Monet asiat ovat tässä elämässä käsittämättömiä, joten ehkä voisi jättää Jumalan huoleksi sen, miten hän näkee ihmisten sydämeen tai voiko vielä kuoleman jälkeen jostakin syystä saada armon Jumalan lahjoittaman uskon kautta. Kristittyjä on kuitenkin kehotettu kertomaan evankeliumia eli ilosanomaa ylösnousseesta Jeesuksesta "kaikille luoduille". (Mark. 16:15) Sen sijaan ei ole poissuljettu, että Jumala antaisi joillekin uskon ilmankin, että heille on kerrottu Jeesuksesta. Muutenhan juuri kukaan ei pelastuisi ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja ylösnousemusta. Jotkut eivät aina tiedosta uskoaan, muutkin kuin pikkulapset tai jotkut kehitysvammaisista. Usko ei ole silloin edes tietoisuutta tai ymmärrystä, se on vain uskoa, lahja Jumalalta. .
Jumala on sydänten tuomari, ei kukaan muu. Kukaan ei ansaitse mitään hyvää Jumalalta, mutta hän tuli ihmiseksi ja Jeesus on Uuden testamentin mukaan ainoa tie Jumalan luo (Joh. 14:6; Ap. t. 4:12). Ei sitä voi mennä muuttelemaan, vaikka ei ymmärtäisi tai ei voi varmistua toisten uskosta tai epäuskosta. "Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa." Ei siis toisten vaan ensisijaisesti omaa uskoa ja siitä voi kertoa muille ja voi rukoilla toisten puolesta, että he löytävät Jeesuksen Vapahtajana. Eikä edes oma usko ole pelastuksen pohja vaan Jeesus, joka pelastaa. Pelastus on kaikille vain Jumalan armosta eli armahtavasta ja ansiotta saadusta rakkaudesta. (Ap.t. 15:11; Ef. 2:8-9) Lahjaa ei voi järkeillä tai ansaita. Jumala ei nauti siitä, että jotkut eivät usko ja joutuvat eroon hänestä. Se, mitä helvetti tarkoittaa, on taivaan tavoin Ilmestyskirjassa osaksi kuvaannollista kieltä, näkyjen kuvausta. Ei vielä voi tietää tarkkaan, minkälaista on taivaassa tai erossa Jumalasta, sillä olemme tässä todellisuudessa. Ehkä helvetti on yksinäistä tyhjyyttä, jossa ei voi koskaan olla onnellinen eikä tyytyväinen. Ilman Jumalaa ei olisi mitään pysyvästi hyvää. Jumalan rakkaus kohdistuu silti kaikkiin ihmisiin. (Joh. 3:16) Siksihän hän syntyi ihmiseksi ja Jeesus kuoli kaikkien ihmisten syntien takia ja joutui Jumalan hylkäämäksi helvettiin eli kadotukseenkin asti, jotta meitä ei koskaan hylättäisi eroon Jumalan rakkaudesta. (Room. 8:39) Jeesus voitti synnin ja kuoleman vallan. Jokainen joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään, sillä hän toteuttaa lopulta oikeuden. (Room 14:11)
Jumalan alunperin hyväksi luoma ja langennut enkeliruhtinas eli Paholainen on Lutherin mukaan kuin Jumalan kahlekoira, joka voi tehdä ainoastaan mitä Jumala sallii. Jumalan suunnitelmat menevät varmasti useimmiten yli hänen luotujensa ymmärryksen yli. Emme ole pikkujumalia emmekä tässä elämässä kärsimyksen ulkopuolella. Mutta Jumala on puolellamme, joten kuka voi lopulta olla meitä vastaan, kirjoittaa Paavali paljon kärsineillekin kristityille Roomalaiskirjeessä (8:31). "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa." (Room. 8:1) Epäilevä opetuslapsi Tuomas uskoi ja sanoi Jeesukselle: "Minun Herrani ja Jumalani!" (Joh. 20:28) Kaikki ovat tervetulleita taivaaseen. Kun Jeesus kuoli, kerrotaan että samaan aikaan Jerusalemin temppelin esirippu repesi ylhäältä alas asti ja paljasti kaikkeinpyhimmän, jossa juutalaiset uskoivat Jumalan majailevan. Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus avasivat taivaan kaikkia varten. Helvetti ei tosiaan ole ihmisiä varten, vaan taivas, ikuinen yhteys Jumalaan. Taisin innostua, tämä oli ilmainen mainos.. - sandots!
Tyttönen kirjoitti:
Uskominen ei ole tietoa. Jos Jumala on hyvä, oikeudenmukainen,viisas ja kaikkivaltias, hän tietää kyllä, mitä tekee. Eihän kaikkitietävä ja -voiva voi tehdä virheitä. Monet asiat ovat tässä elämässä käsittämättömiä, joten ehkä voisi jättää Jumalan huoleksi sen, miten hän näkee ihmisten sydämeen tai voiko vielä kuoleman jälkeen jostakin syystä saada armon Jumalan lahjoittaman uskon kautta. Kristittyjä on kuitenkin kehotettu kertomaan evankeliumia eli ilosanomaa ylösnousseesta Jeesuksesta "kaikille luoduille". (Mark. 16:15) Sen sijaan ei ole poissuljettu, että Jumala antaisi joillekin uskon ilmankin, että heille on kerrottu Jeesuksesta. Muutenhan juuri kukaan ei pelastuisi ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja ylösnousemusta. Jotkut eivät aina tiedosta uskoaan, muutkin kuin pikkulapset tai jotkut kehitysvammaisista. Usko ei ole silloin edes tietoisuutta tai ymmärrystä, se on vain uskoa, lahja Jumalalta. .
Jumala on sydänten tuomari, ei kukaan muu. Kukaan ei ansaitse mitään hyvää Jumalalta, mutta hän tuli ihmiseksi ja Jeesus on Uuden testamentin mukaan ainoa tie Jumalan luo (Joh. 14:6; Ap. t. 4:12). Ei sitä voi mennä muuttelemaan, vaikka ei ymmärtäisi tai ei voi varmistua toisten uskosta tai epäuskosta. "Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa." Ei siis toisten vaan ensisijaisesti omaa uskoa ja siitä voi kertoa muille ja voi rukoilla toisten puolesta, että he löytävät Jeesuksen Vapahtajana. Eikä edes oma usko ole pelastuksen pohja vaan Jeesus, joka pelastaa. Pelastus on kaikille vain Jumalan armosta eli armahtavasta ja ansiotta saadusta rakkaudesta. (Ap.t. 15:11; Ef. 2:8-9) Lahjaa ei voi järkeillä tai ansaita. Jumala ei nauti siitä, että jotkut eivät usko ja joutuvat eroon hänestä. Se, mitä helvetti tarkoittaa, on taivaan tavoin Ilmestyskirjassa osaksi kuvaannollista kieltä, näkyjen kuvausta. Ei vielä voi tietää tarkkaan, minkälaista on taivaassa tai erossa Jumalasta, sillä olemme tässä todellisuudessa. Ehkä helvetti on yksinäistä tyhjyyttä, jossa ei voi koskaan olla onnellinen eikä tyytyväinen. Ilman Jumalaa ei olisi mitään pysyvästi hyvää. Jumalan rakkaus kohdistuu silti kaikkiin ihmisiin. (Joh. 3:16) Siksihän hän syntyi ihmiseksi ja Jeesus kuoli kaikkien ihmisten syntien takia ja joutui Jumalan hylkäämäksi helvettiin eli kadotukseenkin asti, jotta meitä ei koskaan hylättäisi eroon Jumalan rakkaudesta. (Room. 8:39) Jeesus voitti synnin ja kuoleman vallan. Jokainen joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään, sillä hän toteuttaa lopulta oikeuden. (Room 14:11)
Jumalan alunperin hyväksi luoma ja langennut enkeliruhtinas eli Paholainen on Lutherin mukaan kuin Jumalan kahlekoira, joka voi tehdä ainoastaan mitä Jumala sallii. Jumalan suunnitelmat menevät varmasti useimmiten yli hänen luotujensa ymmärryksen yli. Emme ole pikkujumalia emmekä tässä elämässä kärsimyksen ulkopuolella. Mutta Jumala on puolellamme, joten kuka voi lopulta olla meitä vastaan, kirjoittaa Paavali paljon kärsineillekin kristityille Roomalaiskirjeessä (8:31). "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa." (Room. 8:1) Epäilevä opetuslapsi Tuomas uskoi ja sanoi Jeesukselle: "Minun Herrani ja Jumalani!" (Joh. 20:28) Kaikki ovat tervetulleita taivaaseen. Kun Jeesus kuoli, kerrotaan että samaan aikaan Jerusalemin temppelin esirippu repesi ylhäältä alas asti ja paljasti kaikkeinpyhimmän, jossa juutalaiset uskoivat Jumalan majailevan. Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus avasivat taivaan kaikkia varten. Helvetti ei tosiaan ole ihmisiä varten, vaan taivas, ikuinen yhteys Jumalaan. Taisin innostua, tämä oli ilmainen mainos..voi tyttö raukka on sinutkin pahasti aivo pesty käy ihan sääliksi!
- tässä on syy
Jeesus on Jumalan poika, mieti sitä!
- no minä täälä
Ihmisten tekemiä uskontojahan on vaikka mitä...ja nämä uskonnot oli silloin se mihin piti liittyä jolloin se lähti leviämään..mutta todellisuudessahan voit uskoa mihin haluat...en usko että jeesus tai jumala on mitään sellaista mitä ihminen pystyy ymmärtämään tai onko olemassa tai ei, mutta ihmine ntekee siitä itsensä kuvan "kaverikseen"...USKO on se sana ja sitä harrastetaan sen takia että siitä saa voimaa ja apua..siihen ei liity mitkään todistelut tai kukaan ei sitä edes pysty todistamaan, mutta miksi sitä toiselle pitäisi todistella? se on jokaisen oma asia ja henkilökohtainen...
ja ihmiset jotka tulee sanomaan tänne että "ei ole todisteita että jumalaa on olemassa ja minä en usko" tai "minun uskontoni on oikea ja sinun väärä" niin aika yksinkertaisia ovat jos sitä pitää tulla huutamaan muka jonain todisteena, yhtä tyhmä olet joset usko...mitään et häviä niin kauan kun pidät uskon omana asianasi...sitten kun alat sitä levittään ja tekemään elämän tarkoitusta niin silloin se lähtee käsistä, niinkuin moni muukin asia ihmisellä...usko parempaan tai vaikka siihen että olemme vain puoli tuntia kestävässä unikoneessa joka tuntuu 80 -vuodelta luo toivoa tulevasta ja miksi se olisi niin huono juttu? siksi että ihminen pelkää asioita mitä se ei tiedä. Voidaan olla vaikka seuraavan maailman soluja, minä uskon siihen että jokatapauksessa helvetin pieni läikkä kokonaisuudessa.Todellisuus tämän elämän jälkeen voi olla mitä vain, siinä on elämän suola, nykyään vaan ajatellaan itseään niin paljon että itsekkyys on vallannut ihmisten mielet ja mistään ei enää välitetä (ellei siitä makseta hyvin).- jos tahdot
Ihminen tarvitsee Jumalaa joka hänet on luonut, koska vain ihmisen luonut rakastaa ihmistä, ei mikään muu.
Jos haluat pelastaa oman sielusi, sinun täytyy seurata Jeesusta, löytää usko, muista että etsivä löytää!
- Sinä...ja vain sinä
Tiedän jo siitä että Jumalaa ei ole, koska näitä uskontoja on tuhansia ja kaikki tavalla tai toisella erilaisia. Jokainen niistä on oikea kulle tahansakin, ja jos siitä ihminen iloa itselleen saa niin uskokoot. Minä hyväksyn uskovaisten mielipiteet heidän mielipiteinään, eri asia taas on, että ottavatko he minun mielipiteeni.
Minun mielipiteeni on se kuten yllä jo mainitsinkin, ihmisen tarve hakea elämäänsä jotain lohtua. Jotkut löytävät sen arkisista asioista, mutta jotkut taas uskonnosta. Radikaalisti sanottuna, uskonto on minusta niille jotka pelkäävät elämistä niin kuin eläisivät, ja hakevat jotain tiettyä asiaa jonka kontolle asiat laittaa. esim: "Jumala käski minua...."
Ei, se ei ollut jumala joka käski tai pyysi, tai vastasi sinulle. Se oli vain sinä. - mmmaa
näinhän se on..mutta oletko koskaan ajatellut että se johtuisi siitä että ihminen on muuttunut ahneemmaksi ja itsekkäämmäksi ja joka asiasta kilpaillaan henkeen ja vereen ..Arkiset asiat? Mitä ne on? se että esim käyttää muita hyväkseen narsistisesti tai muuten tai esittää suurempaa kun on tai/ja alkaa haastaan baarissa ensimmäiselle vastaantulijalle riitaa kun haluaa kokea että on tärkeä ja hyvä..onko se sitten parempi tapa hakea sitä "lohtua" ? joukkue ei voi olla toimiva jos kaikki pelaaa toisiaan vastaan... Ja muista että tiedosta et voi puhua mitään, sinä puhut uskosta olemassa oloon..Minusta turha liittää ihmisiä uskojiin ja "ei uskojiin" niinkun joka helvetin asialle tehdään..jokainen on yksilö, älkää jumalauta ihmiset unohtako sitä!
- Sergei K
Jätän Jumalan etsimisen tältä päivältä tähän, koska mielestäni parempi löytäjä Jumala on kuin minä. Ehkä joskus kohdataan.
- sandots!
eiköhän perusteta joulupukki seurakunta katsokaapas kun tarpeeksi ihmisille jankkaa niin alkaahan sitä itsekkin uskomaan moiseen höpinään ajatelkaapas jos joulupukkikin pelastais tuon naapurin juopon isänän ja lapset iloitsisivat siitä asiasta!
- mainosten uhrit?
Oleks te huomanneet et nää alkukirjoitukset on mainostajien laatimii? Aina alun jälkeen on joku mainos niin ku nytkin joku kristillinen deitti.
- kannattaa katsoa
Tässä haastattelussa kerrotaan mitä todisteita Jeesuksesta on
Raamatun ulkopuolelta. Vakuuttavaa.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28279 - Uskon totuuteen
Totisesti uskon..Kun lumeen kusee, niin reikä tulee totista totta kokeilkaa..
Jumala on vaikkei uskoiskaan...
- totta on
täysin 100 % totta hän on olemassa ja tekee ihmeitä tänäkin päivänä Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti (Hepr. 13:8) jeesus paransi isaelissa sairaita ihmisiä, tänäänkin jossainpäin maailmaa hän tekee edeleen niitä samoja ihmeitä. katselepa netistä youtupesta näet omin silmin mitä herra tekee
- hölynpölyähalvalla
Kukaan ei pysty todistamaan, että jeesus tai jumala olisi tai olisi ollut olemassa. Maailma on täynnä erilaisia uskontoja ja ne kaikki ovat olevinaan oikeassa. Ihminen on kautta aikojen halunut uskoa johonkin yliluonnolliseen, koska ei omalla järjellään ole pystynyt asioita selittämään niin aikojen alussa kuin tänäkin paivänä. Uskontojen vuoksi ihmiskunta on sotinut kautta historiansa ja tulee sotimaan...uskon nimissä on murhattu ihmisiä ja kokonaisia kansoja ja niin tullaan tekemään jatkossakin. Uskonnot eivät tule pelastamaan maapalloa eikä ihmiskuntaa. Raamattu sekä Koraani on ihmisten tekemä kirjoja eikä niitä tule ottaa todesta tai pitää elämää ohjaavana totuutena. Tutustumalla meitä ympäröivään avaruuteen tajuaa ettei mitään jumalaa voi olla olemassa mutta muita älyllisiä olentoja senkin edestä.
Ajattele omilla aivoillasi äläkä usko kaiken maailman hengen miesten höpötyksiä. Paavikin on aivan tuiki tavallinen mies vaikka onkin nostettu korkealle istumaan.- hölyä pölystä
Ahaa...ja mitenkäs sitä herra hölynpöly sitten siihen avaruuteen tutustuu ?
miten korkealle olet hypännyt .
- Sergei K
Jos Jumala on absoluuttinen hyvyys, joka antaa kuitenkin pahan tapahtua, onko Paholainen tässäkin asiassa hänen vastakohtansa ??? Te joilla on tietoa, vastatkaa, ei kuitenkaan mitään ihmisen vapaasta tahdosta löpinää.
- joo_joo
"onko Paholainen tässäkin asiassa hänen vastakohtansa ??? "
Eiköhän siinä ole lähinnä "isäntä ja renki" suhteesta kysymys, ja Jumalalla tilanne täysin hallinnassaan.
Job 1
6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
2. Mooseksen kirja 10
1 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon tykö, sillä minä olen koventanut hänen sydämensä ja hänen palvelijainsa sydämet, että tekisin nämä tunnustekoni heidän keskellänsä
2. Mooseksen kirja 10
20 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia.
2. Mooseksen kirja 10
27 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin että hän ei tahtonut päästää heitä.
Johannes 13
2 Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen,
Luukas 22
3 Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista.
Matteus 26
21 Ja heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: yksi teistä kavaltaa minut".
23 Hän vastasi ja sanoi: "Joka minun kanssani pisti kätensä vatiin, se kavaltaa minut.
25 Niin Juudas, joka hänet kavalsi, vastasi ja sanoi: "Rabbi, en kai minä ole se?" Hän sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit".
[Ps. 41:10; Sak. 11:12] Vanhojen kirjoitusten piti toteutuman:
Johannes 13
27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian". - ghgg2
eli sä vihaat sitä kun se antaa niin paljon tapahtua pahaa ja ei ole pedannut sun elämääs ja antanu sun nousta naapurias ylemmäs? ihmiset on pahoja ja toistensa kilpailijoita, siitä voidaan syyttää vaan itteemme.. ja se mihin sä uskot niin se voi tuoda helpotusta, mutta ei se tee sun puolesta asioita (tai ei kenenkään)..mutta joset usko mihinkään nii mitä sul on mitään sanottavaa ku etoo ees miettiny koko asiaa, paitti et sitä ei oo ku sä et nää/tunne/haista sitä
- joo_joo
Luin kerran kauan sitten erään jutun, josta lyhyesti tässä nyt kerron, kun en siitä tarpeeksi muista, kuin vain pääpiirteet kertoakseni.
En voi sanoa, että siihen itse uskoisin, tai olisin uskomatta.
Joku ryhmä halusi todistaa kokeella, että suurella joukolla voi mielikuvitushenkilön "herättää" henkiin ja tehdä "todelliseksi".
He keksivät tälle keksimälleen mielikuvitushenkilölle taustan, rakensivat yhdessä tästä persoonan, pienintä yksityiskohtaa myöten.
Sitten he suurenlla joukolla "rukoilivat" / "pyysivät" tätä ilmestymään heille.
Kokeeseen osallistui muistaakseni ympäri maailmaa paljon ihmisiä, jotka kaikki samalla kellon lyömällä joka päivä, ajattelivat ja puhuivat tästä keksitystä persoonasta, kaikkea etukäteen keksittyä ja sovittua.
Muistaakseni siihen meni useampi kuukausi, kunnes tämä keksitty persoona ilmestyi heille astraalitasolla.
Tämä astraaliolento oli ollut juuri sen näköinen, minkä näköiseksi ryhmä oli yhdessä sopinut hänen olevan ja kun tätä pyydettiin kertomaan itse4stään, oli kertonut tarkalleen sen tarinan, joka sille oli keksitty.
Tällä onnistuneella kokeella haluttiin todistaa ihmisten voivan yhdessä, suurella joukolla, tahdonvoimallaan ja rukoilullaan, luoda itse henkiolentoja.
Rukoilun voimalla oli saatu aikaisemmin joitain kasveja kasvamaan paremmin, kuin toisia, samanlaisissa oloissa kasvaneita, samanlaisia kasveja, joiden puolesta ei oltu rukoiltu.
Tämän kokeen perusteella Jeesus olisi nyt olemassa, vaikkei 2000 vuotta sitten, joidenkin mielestä olisi silloin ollutkaan olemassa.
Kuinka monta miljardi kertaa miljardia ihmistä onkaan ehtinyt näiden kahden tuhannen vuoden aikana rukoilla Jeesusta sekä puhua sekä puolesta että vastaan häntä.
Sen minä ainakin uskon, että yksikin negatiivinen ihminen, vaikkapa työpaikalla, pystyy vaikuttamaan paljon työpaikkahenkeen, pelkästään olemassaolollaan ja ainoastaan pahoilla ajatuksillaan.
Aikoinaan kai tällaisella ihmisellä sanottiin olevan "paha silmä".
Hyvät ihmiset rukoilullaan ja olemassa olollaan, vaikuttavat puolestaan positiivisesti ympäristöönsä! - niiin11
Te idiootit teette tästäkin jonkun tuotteen että "empäs osta josei ole satavarmaa ja todistetusti tutkittua" :D ette te mistään kirjasta löydä omaa uskoanne mihinkään...ettekä hyödy mitään siitä että tänne tulette kirjotteleen että mitään ei ole...itse pelkäätte asioita ja kiellätte kokonaan...jos miettisitte AVOIMESTI asioita ja haluaisitte uskoa johonkin YKSINÄNNE (sitä ei tarvitse myydä muille) niin olonne on paljon rauhallisempi, jos siihen ette kykene niin mitä helvettiä te täällä luette ja kirjottelette tänne että jumalia ei ole olemassa yms paskaa?? joillekkin se on olemassa, siihenhän USKO perustuu..ei sitä osteta kioskilta tai saavuteta, vaan siihen nyörrytään jottai siitä on apua..ps. itse en ole uskovainen, mutta mietin asioita avoimesti, enkä ajattele joka vitun asiassa että minä tiedän, ole sinä hiljaa..niinku pahanen kakara..jollekin jumala/zeus voi olla vaikka se että seuraavassa elämässä saa olla suomi24-palvelun johtaja ja päättää mitkä kysymykset nostetaan etusivulle, jolloin hän odottaa sitä eikä pelkää kuolemaa..sinä pelkäät ja sanot että "no ihan pelleilyä, naurettavia ihmisiä"..se naurettava olet sinä!
- nchdx
totta...minusta on turha alkaa puhuun joitan pätkiä joistain kirjoista tai sanomaan että "ei ole todisteita"...miksei voi puhua avoimesti ja kertoa omia kokemuksia ihan ilman uhoamatta ja yrittää lyöttää toisia alaspäin ja todistaa että sinä olet väärässä..
- ihmettelenvaan
nchdx kirjoitti:
totta...minusta on turha alkaa puhuun joitan pätkiä joistain kirjoista tai sanomaan että "ei ole todisteita"...miksei voi puhua avoimesti ja kertoa omia kokemuksia ihan ilman uhoamatta ja yrittää lyöttää toisia alaspäin ja todistaa että sinä olet väärässä..
en lukenu ihan jokasta kirjotusta mutta vastatkaa joku tähän
Miksi me kristityt vietämme juutalaisen synttäreitä joulukuussa vaikka synttärit oli keväällä? - gfgafga
ihmettelenvaan kirjoitti:
en lukenu ihan jokasta kirjotusta mutta vastatkaa joku tähän
Miksi me kristityt vietämme juutalaisen synttäreitä joulukuussa vaikka synttärit oli keväällä?huomaatko? Me kristityt - te juutalaiset....joko soditaan? Jos ihminen on edes vähän kehittynyt että edes ajatellaan jonkun hienon globaalisaation toimivan niin tänä päivänä usko on jokaisen oma asia suomessa...turha vetää mitään vanhoja ääripäitä tähän keskusteluun..jos jeesus onkin syntynyt (mikäli olisi) kesäkuussa niin mitä sitten? Voihan sitä uskoa että oma isänsä on jumala, uskonto on kiinni siitä mitä arvostaa..josei arvosta mitään, ei osaa uskoa tai ei ainakaan muuta kun pinnallisia asioita..minä uskon parempaan sen jälkeen kun täältä lähden ja se riittää mulle, se on aika suurella todennäkösyydellä jotain sellasta mitä en voi tässä elämässä tajuta..siksi ajattelen että usko parempaan, tietoa ei voi taata, ei tarvitse miettiä..siinä "minun uskontoni", siihen ei liity jumalat eikä muut, olen avoin ja ylpeä sitä..en mainosta muille ja loukkaa tai alenna muita, mutta pelota kuolema niin paljon kun ei tarvi miettiä :)
Ne on ihmisten keksimiä juhlia. Kyllä syitä bilettämiseen löytyy.
- vastauksia saanut
No voin kertoa muutaman asian mitä mulle on tapahtunut., joskus aikoinaan kun sain lapsen, jonka isää ei asia kiinnostanut pätkääkään. Olin todella masentunut ja ahdistunut ja ajattelin että en enää kestä, rukoilin ja katselin ulos ikkunasta yöllä valvoessani, yhtäkkiä ahdistus haihtui ja olo parani. Ja se oli sellainen tunne että joku sen helpotuksen mulle antoi, olin ollut kauan ahdistunut. Sen jälkeen olen uskonut että jumala voi ihan konkreettisesti auttaa. Sit oli toinen juttu, olin jossain uskovaisten kokouksessa ja silloin olin taas jostain masentunut ja rukoiltiin että saisin jonkun uskovan ystävän. Kun se tilaisuus loppui tuli eräs nainen juttelemaan kanssani ja alkoi puhella että jos voitaisiin tavata jossain. Olin ihan äimän käkenä, että miten voi olla mahdollista että heti pyyntööni vastattiin. Sit olen usein ollut huolissani taloudellisesta tilanteestani ja aina jonkun ihmeen kautta olen saanut asiani hoidettua. Siltikin sitä jotenkin epäilee että jos ja jos. Turhaan sitä huolehtii monia asioita, onhan Jumala luvannut meistä huolta kantaa. Nuo oli sellaisia asioita että ei niissä voi olla sattumasta kysymys.
- Jeesus pelastaja
Jos olet vilpitön totuuden etsijä niin minulla on ohje sinulle .Rukoile vaikka näin: Minulla on hätä sieluni puolesta ja olen kuullut että sinä Jeesus olet ainoa pelastaja ja Jumala.Jeesus ilmaise minulle itsesi ja tule minulle todelliseksi ja tule minun elämäni herraksi ja ota ohjat minun elämässäni.
- Anonyymi
Ei mitään pelastusta ole
Ihmiset on kai vaan keksineet jutun että ne voidi teeskennellä että jumala pelastaa ja päästää taivaaseen ja jumala suojelee ja jumala pälä pälä
Huhhuh aika moista roskaa
Jos jumala on olemassa niin olisisi varmaan jo minutkin tappanut ja lähettänyt helvettiin tai jotain
Ei jeesus
(Demonitytöt on kivoja ihan totta) - Anonyymi
Matt.8:20 Niin Jeesus sanoi hänelle: Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaa. Luuk.9:58 Niin Jeesus sanoi hänelle: Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaa. Matt.13:1 Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle. Matt.13:36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: Selitä meille vertaus pellon lusteesta. Siis Jeesuksella oli asunto, mutta Ihmisen Pojalla ei ollut asuntoa.
- Anonyymi
Joh.14:1 Biblia (1776) (Ja hän sanoi opetuslapsillensa:) älkööt teidän sydämenne murheellinen olko; jos te uskotte Jumalan päälle, niin uskokaat myös minun päälleni. Ruotsi (1917) Edra hjärton vare icke oroliga. Tran på Gud; tron ock på mig.
- Anonyymi
Eihän sitä voi mistään 100% varmuudella tietää. Pitää vain uskoa se todeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2022142Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591429Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271071- 71917
- 58908
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72831- 47823
- 93787
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta109697