Neitsyt Maria

olen tässä miettinyt

Kysyn teiltä katolilaisilta, että palvotaanko teidän kirkossanne Neitsyt Mariaa?

Tällaista väitettä paljon kuulee.
Miten on?

8

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen tässä miettinyt

Eikö kukaan ole ehtinyt lukemaankaan tätä viestiä vielä?

Jatkan itse ja toivon, että joku vastaisi ja antaisi kommenttia alla olevaan tekstiin.

Olen lukenut kirjaa Marja Lindqvist: Iisebelin keitokset sakenevat. Haitilla ja muuallakin.
      Kirja kertoo lähetystyöstä Haitilla.
      "Myös katolisen kirkon Marian uskotaan olevan Iisebe. Tällä Marialla, Maryllä, ei ole mitään yhteistä Jeesuksen äidin kanssa! Jeesuksen äiti Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ... (Luuk. 1:46-50).
      Jeesuksen äiti oli ja on palvelija. Mutta katolisen kirkon valkoihoinen Maria on taivaankunigatar (Jer 44:22-27), jolla on katolisissa maalauksissa päässään kruunu ja jalkojensa alla maapallo. Hänestä Raamattu sanoo: "Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaakseen uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat uhrijuomia muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi. Jer 7:18)

Jeremia (Jer 44:22-27) puhuu taivaan kuningattarelle uhraamisesta ja sen mukanaan tuomasta kirouksesta.

Voodoon Erzulien, Raamatun Iisebelin ja katolisen kirkon taivaan kuningatar Marian kohdalla voidaan ajatella kysymyksessä olevan sama henki. Hän on yksi pedon selässä istuvaa porttoa muovaavista ja tätä johtavista riivaajista. Tuo rikas ja vaikutusvaltainen portto on maailman kaikkien uskontojen uskonnollinen järjestelmä. Sillä on jumalisuuden muoto, mutta sekieltää Jeesuksen voiman ja käyttää spiritismiä, noituutta ja huumeita sitoakseen valtaamansa luopiot sekä rahaa ja valtaa hamuavat (Ilm 17:46; Ilm 17:118; Tim 3:5)."
      sivu 67.

• olen tässä miettinyt

Joku toinen on näköjänsä myös kysynyt Neitsyt Mariasta toisessa ketjussa. Se en ole ollut minä.

Kysymys tuli minulle ajankohtaiseksi, kun luin tällaista melko tuoretta kirjaa, josta katkelma edellisessä viestissä. Tällaista en ole aikaisemmin mistään lukenut.

Ortodoksinen kirjoittaja oli tuohon toisen kyselijän ketjuun kirjoittanut kehotuksen olla vastaamatta kysymykseen. En ymmärrä miksi. Keskustelemalla väärinkäsitykset voitaisiin saada oikaistua. Uskon, että tähän löytyy jokin järkevä selitys.

Toivottavasti joku vastaisi tähän kysymykseen, tai kommentoisi jotenkin asiallisesti.

• Rukoileva ortodoksi
        olen tässä miettinyt kirjoitti:

Joku toinen on näköjänsä myös kysynyt Neitsyt Mariasta toisessa ketjussa. Se en ole ollut minä.

Kysymys tuli minulle ajankohtaiseksi, kun luin tällaista melko tuoretta kirjaa, josta katkelma edellisessä viestissä. Tällaista en ole aikaisemmin mistään lukenut.

Ortodoksinen kirjoittaja oli tuohon toisen kyselijän ketjuun kirjoittanut kehotuksen olla vastaamatta kysymykseen. En ymmärrä miksi. Keskustelemalla väärinkäsitykset voitaisiin saada oikaistua. Uskon, että tähän löytyy jokin järkevä selitys.

Toivottavasti joku vastaisi tähän kysymykseen, tai kommentoisi jotenkin asiallisesti.

Asiallinen vastaus on, että käytä googlea. Tästä aiheesta on täälläkin käyty jo miljoona keskustelua ja se pompsahtaa muutenkin esiin melkein joka ketjussa.

• vanhauskoinen

"Olen lukenut kirjaa Marja Lindqvist: Iisebelin keitokset sakenevat. Haitilla ja muuallakin.
        "Myös katolisen kirkon Marian uskotaan olevan Iisebe. Tällä Marialla, Maryllä, ei ole mitään yhteistä Jeesuksen äidin kanssa! Jeesuksen äiti Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ... (Luuk. 1:46-50)."

Tässä kirjoittaja ei ymmärrä, että katolinen oppi ei tule voodoo-Haitista. Oppimme tulee Vatikaanista. Kirkkomme oppi sanoo, että kunnioitamme Neitsyt Mariaa, jonka kautta pelastuksemme, Herramme Jeesus Kristus tuli maailmaan.

"Jeesuksen äiti oli ja on palvelija. Mutta katolisen kirkon valkoihoinen Maria on taivaankunigatar (Jer 44:22-27), jolla on katolisissa maalauksissa päässään kruunu ja jalkojensa alla maapallo. "

Kirjoittaja vetoaa tässä virheellisesti Vanhaan testamentin kohtaan. Jeremia 45:ssä jeremia nuhtelee Egyptiin paenneita Juutalaisia. Tässä kohdassa tämä taivaan kuningatar on tietysti heidän pakanallinen, egyptiläinen jumalattarensa - ei Neitsyt Maria.

Sen sijaan Neitsyt Maria näkyy kuningattarena, kuu allansa Ilmestyskirja 12:ssa:

"1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä. 2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana. "

"1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
        2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää."

Meillä katolisilla on 2000 vuotta vanha teologia. Ei pidä kuvitella että joku yksittäinen protestantti voisi ymmärtää teologiaa paremmin kuin tämä meidän pitkä, yhteinen, alkuperäinen tunnustuksemme. Neitsyt Marian kunnioitukseen yhtyvät kaikki vanhat kirkkokunnat.

• Raamattu selittää
        vanhauskoinen kirjoitti:

"Olen lukenut kirjaa Marja Lindqvist: Iisebelin keitokset sakenevat. Haitilla ja muuallakin.
        "Myös katolisen kirkon Marian uskotaan olevan Iisebe. Tällä Marialla, Maryllä, ei ole mitään yhteistä Jeesuksen äidin kanssa! Jeesuksen äiti Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ... (Luuk. 1:46-50)."

Tässä kirjoittaja ei ymmärrä, että katolinen oppi ei tule voodoo-Haitista. Oppimme tulee Vatikaanista. Kirkkomme oppi sanoo, että kunnioitamme Neitsyt Mariaa, jonka kautta pelastuksemme, Herramme Jeesus Kristus tuli maailmaan.

"Jeesuksen äiti oli ja on palvelija. Mutta katolisen kirkon valkoihoinen Maria on taivaankunigatar (Jer 44:22-27), jolla on katolisissa maalauksissa päässään kruunu ja jalkojensa alla maapallo. "

Kirjoittaja vetoaa tässä virheellisesti Vanhaan testamentin kohtaan. Jeremia 45:ssä jeremia nuhtelee Egyptiin paenneita Juutalaisia. Tässä kohdassa tämä taivaan kuningatar on tietysti heidän pakanallinen, egyptiläinen jumalattarensa - ei Neitsyt Maria.

Sen sijaan Neitsyt Maria näkyy kuningattarena, kuu allansa Ilmestyskirja 12:ssa:

"1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä. 2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana. "

"1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
        2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää."

Meillä katolisilla on 2000 vuotta vanha teologia. Ei pidä kuvitella että joku yksittäinen protestantti voisi ymmärtää teologiaa paremmin kuin tämä meidän pitkä, yhteinen, alkuperäinen tunnustuksemme. Neitsyt Marian kunnioitukseen yhtyvät kaikki vanhat kirkkokunnat.

Ei tuo vaimo ole Maria. Joosefin uni:

1. Moos. 37:9
        Ja hän näki vielä toisenkin unen, jonka hän kertoi veljilleen ja sanoi: "Minä näin vielä unen: katso, aurinko ja kuu ja yksitoista tähteä kumarsivat minua". Ja kun hän kertoi sen isälleen ja veljilleen, nuhteli hänen isänsä häntä ja sanoi hänelle: "Mikä uni se on, jonka sinä olet nähnyt? Olisiko minun ja äitisi ja veljiesi tultava kumartumaan sinun eteesi maahan?"

• Ludor

Rakas ystävä!
      Minäkin olen joskus koettanut keskustelua tällä palstalla asioista jotka ihmetyttävät katolisen kirkon ulkopuolella olevia. Vastaukset tulivat aina kovin ylpeästi, joskus kiertävällä ja kaartavalla vastakysymyksellä "Miten niin?"
      Joskus on vastattu ettei palvota vaan kunnioitetaan. Mitä se on kun Mariaa rukoillaan, tehdään kuvia ja patsaita joiden edessä kumarretaan?
      He ajattelevat että heidän kirkkonsa on ainoa oikea alkuperäinen ja vain tässä Kirkossa Jumalan Pyhä Henki asuu ja vaikuttaa, ei sen ulkopuolella. Pyhä traditio, isien kirjoitukset ja säännöt ovat yhtä vahvoja kuin Raamattu elleivät vahvempiakin.
      Olet nähnyt saman kuin minäkin ja moni muu: Mariasta on tehty synnitön taivaan kuningatar. Katolisen opin mukaan "Jeesuksen äitinä" hän on myös meidän äitimme joka rukoilee edestämme Poikaansa, joka on tavoittamaton kuolevaisilta, varsinkin ei-katolisilta . Äiti pimentää Pojan, astuu välimieheksi ihmisten ja Jumalan väliin Pojan sijasta.
      Katolinen ikuinen Neitsyt Maria-kuningatar on todellakin muinaisten pakanajumalattarien uusi ilmestys. Muitakin on kuin sinun mainitsemasi Iisebelin henki, Egyptin Isis, Fatiman ilmestys ym ym, Marian ilmestyksiä on katolisessa maailmanosassa runsaasti.
      Ilmestyksissä Maria "kärsii poikansa kanssa" ja kehottaa rukoilemaan itseään. Hän pelastaa, jopa taistelee paholaista vastaan. Hän istuu taivaan valtaistuimella Poikansa vierellä.
      Jeesuksen oikea äiti, vaatimaton nöyrä Maria "Herran palvelijatar" niin kuin hän Raamatussa puhuu, ei ole sama henkilö. Hänen autuaaksi julistaminen koski vain hänen äidin tehtäväänsä synnyttäjänä ja kasvattajana ja kun joku nainen Jeesusta ympäröivässä väkijoukossa ylisti häntä äitinä, Jeesus laajensi autuaitten joukkoa välittömästi kaikkiin jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat.
      Aikuinen Jeesus erottautui selkeästi maallisesta perheestään ja ristillään hän jätti äitinsä Johanneksen huostaan, tämän äidiksi. Apostolit eivät kirjeissään mainitse Mariaa muita naisia erikoisempana.

Valitettavasti luterilainen kirkko on palaamassa takaisin suuren äitinsä helmaan "ekumenian" merkeissä. Ehtoollinen on jo pitkään ollut messu, kuvia kannetaan kulkueissa, rukouksia lauletaan ym.
      Ei kannata kysellä, lue vaikka Paavo Hiltusen kirja Marian kolmet kasvot.

• vanhauskoinen

"Katolisen opin mukaan "Jeesuksen äitinä" hän on myös meidän äitimme joka rukoilee edestämme Poikaansa, joka on tavoittamaton kuolevaisilta, varsinkin ei-katolisilta . Äiti pimentää Pojan, astuu välimieheksi ihmisten ja Jumalan väliin Pojan sijasta."

Tämä on taas tätä protestanttien omaa teologiaa, ei ainakaan katolista.

Kuinka mikään tästä voisi olla totta? Katolisen teologian mukaan Neitsyt Maria oli enkeli Gabrielin hänelle ilmestyessä "täysin armoitettu" , Neisyt Maria mitään kyselemättä alistui Jumalan tahtoon:

38. Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Luuk.1

Millä tavoin Neitsyt Maria voisi pimentää Kristuksen, kun hän päin vastoin kääntää ihmisten katseet Kristukseen:

Jeesuksen äiti oli siellä, 2 ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa kutsuttiin häihin. 3 Viini loppui kesken, ja äiti sanoi Jeesukselle: "Heillä ei ole viiniä." 4 Mutta Jeesus vastasi: "Anna minun olla, nainen. Minun aikani ei ole vielä tullut." 5 Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanookin, tehkää se." Joh.2

• vanhauskoinen

Yksityisten ihmisten ilmestysten suhteen katolinen kirkko erittäin varovainen. Näistä ainoastaan muutama, kuten Lourdes ja Fatima, ovat kirkon hyväksymiä. Nämä eivät kuulu uskon perintäämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe