Tiedättekö varvas murtumista

Pikkuvarvas paskana:/

Mun hevonen astui mun pikkuvarpaan nivelen päälle jo 3kk sitten..ja astui tietenkin just niin,että hokki ( sellainen voisiko sanoa ulostyöntyvä ruuvi liukkaile keleille) osui tietenkin just kohdilleen...
Sattui aivan tajuttomasti ja turposi jne...no osasin päätellä,että murtui varmaan ja kun niille ei oikein mitään voi tehä Ku oottaa ja ottaa iisimmin.niin en sit jaksanut lääkäriin lähteä..nyt tosiaan jotain 3-4 kuukautta sattuneesta ja edelleen ni dl koskettaessa ja varvasta sormella liikuttaessa todella kipeä.myös rasituksen jälkeen kipeytyy todella pahasti..
Onko kellään tietoa pitäiskö reagoida jo menemällä lääkäriin ja mitähän täs kohtaa nyt sit vielä vois paljastua?
Murtumathan kuitenkin paranee normaalisti paljon nopeammin?
Tosi inhottavaa,kun harrastan lenkkeilyä ja se ei nyt onnistu:(
Kokemuksia? Tietoa? Vieläköhän siellä vois olla jotain mitä voi korjata...vai aiheutinko kotihoidolla itselleni loppuelämän vaivan???

4

1738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varvasmurtuma on yhdyssana

• Tippa silmässä

kaputol// Ihan sama. Sillä ei ole nyt väliä, kun kaikki tajuavat mistä on kyse!!

Joo, eli, mulla ei oo koskaan murtunu varvas. Mutta mun äidillä on murtunut käsi. Eli se meni lääkäriin ja siihen laitettiin kipsi. Mutta varpaisiin ei varmaankaan. En kyllä ole varma. Sinuna menisin näyttämään hoitajalle ainakin. ;) Harmi tuo varpaasi! D: Surullista. Se varvas pitäisi teipata viereiseen varpaaseen kiinni, ettei lähde kasvamaan väärään suuntaan. Olen lukenut netistä paljon varvasmurtumista tänään. Itse kolautin pikkuvarpaani tänään oven pieleen ja nyt turpoaa toosi paljon. Varmaan jo 3cm paksunen varvas D: Sattuu ihan sairaasti, että huudan kävellessä koko ajan. ;( Ja välillä tippa silmään.

• 2 viiva 3 viikkoa

Älä lenkkeile murtuneella varpaalla, tai tee mitään muutakaan rasittavaa, koska murtuma ei pääse silloin paranemaan.

Teippaa varvas viereiseen varpaaseen, jotta murtunut varvas liikkuisi mahdollisimman vähän. Tämä olisi pitänyt tehdä heti murtuman tultua. Jos murtuma on nivelessä, voi olla että olisi aikoinaan pitänyt operoida leikkaamalla.

Yleensä varvasmurtuma paranee muutamassa viikossa. Tod.näk. rasitus on estänyt varvasta paranemasta kunnolla.

• iliarawr

Tosiaan kuten muutkii on sanonu ni lääkäriin on melko turha lähtee.
      Itse koin lähes saman. Pikku varvas murtu sen kolme kertaa peräkkäin, sen jälkeen onnistuin katkasemaan nivelsiteen siitä.
      No jouduin lähtee sit lääkäriin ku tullu yhtään mitään siitä kivusta ja kaikesta.
      Kaikki mitä se sille teki ni teippas just toisee varpaasee kiinni ja anto buranaa.

Ota sen varpaan kanssa iha rauhassa. Jos siihen käy koskemaan ni kokeile jotai buranaa ja lepoa vähä lisää.. Ja sitä teippausta toisee varpaasee kii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6660
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4184
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2974
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1960
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1639
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      89
      1479
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1469
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1419
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe