Olen 36 vuotias ja käyttänyt kyseistä masennuslääkettä n. vuoden verran ja viimeiset pari kuukautta on ollut yhtä helvettiä. Heti alkuun olo oli todella hyvä, iloinen ja elämä oli ihanaa...kunnes pikkuhiljaa tajusin, etten tunne mitään..en iloa, en surua, mikään ei kiinnostanut. Seksi haluissa ei ennen lääkkeitäkään ollut kehumista (syynä masennus, stressi ym.), mutta nyt ne ovat kadonneet täysin. Rakastan miestäni ja hän on ihana isä. Meillä on kolme lasta ja naimissa olemme olleet 13 vuotta. Nyt en tunne enää rakkautta, en mitään. Ärsyynnyn kun hän tulee lähelle, ärsyynnyn jopa lapsistani. Haluaisin vain olla yksin, nukkua ja kadota maailmasta. Olen kuullut, että lääke kadottaa seksi halut kokonaan ja muuttaa ihmisen täysin. Nyt aion lopettaa, sillä haluan pelastaa avioliittoni! Seksistä on tullut niin kova ahdistus minulle, että olen sanonut miehelleni hakevani eroa. En oikeasti sitä halua, vaan haluan jälleen löytää rakkauden häneen. Mieheni yrittää kaikkensa, että suhteemme paranisi. Minä uskon, että tämä helvetin lääke on syypää kaikkeen!!! Te jotka olette käyttäneet samaa lääkettä ja lopettaneet, palasiko teidän elämä hyväksi? Palasiko seksi halut? Voiko lääkkeen lopettaa kerralla???
ESCITALOPRAM ja haluttomuus!
eienää
33225
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Itse olen käyttänyt kyseistä lääkettä nyt kohta vuoden. Aluksi käytin sitä noin 2kk 10mg ja nostin 7kk ajaksi 15mg. Halut eivät menneet kokonaan, laimenivat vain. Nyt olen tiputtanut takaisin 10mg ja huomaan pientä piristystä taas sillä rintamalla. Luulen, että kun lopetan kesällä kokonaan, niin tekee mieli entistä enemmän.
ÄLÄ LOPETA KERRALLA! Laske hitaasti 3-4kk ajan.
seksihalut kyllä tuli takas aika nopee lopetuksen jälkeen. olisko viikko mennyt. Aika nopeasti pystyy ton lääkkeen lopettaa. Itse lopetin muistaakseni viikossa. Ja toisella lopetus kerralla lopetin 2 päivässä mutta sitä en voi suositella. Seksihalut siis tuli takaisin, mutta masennus kanssa sen myötä ja hirveä surullisuus (ei tosin johtunut lääkkeen lopetuksesta, vaan elämäntilanteestani)