Ottakaa meidät tosissaan

Naapurin äijä

Hetken oltuani "paitsiossa" tarkkailijana, ajattelin nuosta esiin julkituoden muutamia epäkohtia joita keskusteluissa on esiintynyt viime päivinä.

Samalla pyydän huomioimaan, että aihepiirin "huumeet" alla keskustelevien kuuluisi ymmärtää edes perusteet kokonaisuudesta, mikäli tarkoituksena on oikeasti myös keskustella, ja sitä kautta saada lisävalaistusta omiin näkemyksiinsä.

Miksi:

- vähänkään eriävän näkemyksen omaava henkilö halutaan leimata huumemyönteiseksi? Esimerkiksi minä en koe olevani huumemyönteinen ihminen, siltikään vaikka näen hampun kotikasvatuksen kuuluvan niihin asioihin mitkä pitäisi maamme kansalaisille lain sanelemana sallia?

- Huumausaineita vastustavia kannanottoja ei tarvitse perustella? Varsin monet keskustelijat täällä, jotka suhtautuvat avarakatseisemmin kannabikseen, yleensä perustelevat ytimekkäästi näkemyksensä.

- Asioita ei haluta nähdä kokonaisuuksina. Tällä tarkoitan sitä, ettei esimerkiksi jokaisen hamppua käyttävän käyttö ole maksimaalisen päihtymisen hakemista. Kyseessä voi olla lääkekäyttö johon yleensä löytyy vieläpä hyvät perusteet. Hyvin moni on korvannut alkoholinkäytön hampulla. Moni on päässyt eroon rappioalkoholismista hampun avulla. Nämä kaikki seikat, sen lisäksi että myönnettäisiin myös KOHTUUKÄYTÖN olemassaolo..halutaan tyystin sivuuttaa.

- Halutaan leimata? Luoda hatara stereotypia tukemaan omia ennakkoluuloja edes tajuamatta sitä kuinka harhaan siinä mennään? Esimerkiksi minä en täytä ainuttakaan peruslinjan stereotypian tunnusmerkistöä millään osa-alueella.

- Halutaan kokea kannabismyönteinen jäävinä? Ihan kuin oma kokemuspohja ei olisi minkään arvoista tietoa luotaessa kokonaiskäsitystä aiheesta?

Ymmärrän varsin hyvin sen, että asiaan liittyy paljon pelkoja. Ymmärrän myös, että jokainen päihde liikaa käytettynä ei tee hyvää käyttäjälleen. Ymmärrän miksi polttaen nautittavaa päihdettä ei haluta rantauttaa laillisten päihteiden joukkoon. Ymmärrän myös jotain vähemmän haitallisten nautintatapojen päälle jotka mahdollistuisivat suopeamman suhtautumistavan myötä.

Oltaisiinko voitu jutella ihan hyvässä hengessä asiasta? Se ei tee teistä narkomaaneja jos näin tekisimme. Minä olen siihen valmis.

Kaikkea hyvää

Naapurin äijä
h u u m e v a s t a i n e n
- hampun kotikasvatuksen puolesta

141

6213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummi

sinähän vaikutat melkein yhtä kiltiltä kuin joulupukki. Hyvän roolin yrität ottaa. Vähän kuin entisajan namusetä. Ei kuule, ei mennä lankaan. Meillä on jo tarpeeksi ongelmia alkohjolin kanssa, ei tarvita huumeita siihen päälle.

• Naapurin äijä

Kysyn sinulta mummi:
        - Missä vaiheessa sinä ymmärsit minut väärin?

En ollut kauppaamassa sinulle mitään ihmeimuria, halusin ainoastaan keskustella esimerkiksi sinun kanssasi asiasta aikuisille tyypilliseen rauhalliseen ja rakentavaan tapaan. Vertauksesi namusetään kuulostavat jopa loukkaaville, koska minä ymmärrän namusedän ihmiseksi joka koittaa houkutella lapsia luokseen tehdäkseen heille seksuaalista väkivaltaa. En halua samaistua tämäntyyppisiin sairaisiin ihmisiin, ja viitaukset tämäntyyppisiin taipumuksiin nähtäisiin reaalielämässä joissain yhteyksissa jopa kunnianloukkauksina.

Jos et halua keskustella, olkoon niin. Silti kaikkea hyvää sinulle.

Naapurin äijä

• dent

meillä on jo huumeongelma. ongelma jota tämänhetkinen huumepolitiikka ei korjaa.

huumepolitiikka tänään:

eniten hyötyvät: ammattirikolliset

eniten kärsivät: ongelmakäyttäjät

• Y.B
        dent kirjoitti:

meillä on jo huumeongelma. ongelma jota tämänhetkinen huumepolitiikka ei korjaa.

huumepolitiikka tänään:

eniten hyötyvät: ammattirikolliset

eniten kärsivät: ongelmakäyttäjät

"Kuka pakottaa käyttämään huumeita?"

Huokaisen jo etukäteen tälle vastaukselle :)

• Nuapurin täti

Huumeidenkäyttäjät joiden ainoa päämäärä on saada pönttö sekaisin hinnalla millä hyvänsä ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.

Todella halveksuttavia olioita ja he saavat juuri sen mitä ovat tilanneet eli halveksuntaa.

Huumeidenkäyttö ja hallussapito on Suomenlain mukaan rangaistava teko ja tulee olemaan myös jatkossakin siitä pitävät huolen ihmiset, joiden pääasiallinen tarkoitus ei ole oman päänsä sekoittaminen keinolla millä hyvänsä.

HUUMEVASTAINEN
      T.Nuapurin eukko

• dent

tämä on raivostuttavaa. eikö?

minussa nämä "narkkarit" (oikeat) herättävät lähinnä sääliä. samoin kuin alkoholistit. tai anorektikot.

kun nyt mietitään maailmaa... sinä elät kopissa.

• Mikke

Nimimerkki vaihtuu, sama virsi jatkuu...

• Blossom Blue
        dent kirjoitti:

minussa nämä "narkkarit" (oikeat) herättävät lähinnä sääliä. samoin kuin alkoholistit. tai anorektikot.

"tämä on raivostuttavaa. eikö? "

On.

En minäkään väitä jokaista alkoholia kuluttavaa, edes viikonloppuisin paria saunakaljaa ottavaa henkilöä alkoholistiksi.

Vanhoillisuus ja kaiken uuden pelko tekevät taas tehtäväänsä. Jos isä ja äiti ovat sanoneet että "kannabis on hirvittävän kauhea asia", niin onko tullut edes ikinä mieleen että he ovat itsekin kokeilleet sitä (siis ehkä)? He haluavat suojella lapsiaan, tietenkin, sillä kukapa haluaisi että heidät 14 vee lapsi pössyttelee. Ei kukaan.

Ehkä samaisten vanhempien mielestä kannabiksen satunnainen käyttö ei ole hassumpaa, ehkä he itsekin silloin tällöin polttelivat, mutta edelleen he haluavat suojella lastaan, vaikka se on jo 18-vuotias.

Itse olen ainakin sen verran hedonisti (ei tarkoita nistiä, katso sivistyssanakirjasta jos et ymmärrä) ja egoisti että haluan itselleni hyvän olon. Se ei tarkoita, että haluan muille pahaa oloa, päin vastoin, se ei satuta ketään millään lailla jos joskus poltan kaverin kasvattamaa kukkaa, josta ei mene euroakaan ulkomaille tai diilereille.

Itse käytän kannabista _todella_ harvoin, mutta alkoholia joka viikonloppu aika reilusti. Enkä ole mielestäni alkoholisti enkä narkkari. Vai?

• Naapurin äijä

Kirjoitit:

"Huumeidenkäyttäjät joiden ainoa päämäärä on saada pönttö sekaisin hinnalla millä hyvänsä ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. "

- Olen kanssasi likimain samaa mieltä. Jos elämän tarkoitus perustuu jatkuvaan päihtyneenäoloon, ei yleensä silloin elämään juuri muuta mahdu. Tällöin yksilön tuottavuusaste on yhteiskunnallisesta perspektiivistä miinusmerkkinen. Se ei ole suotavaa. Lääketieteellisessä terminologiassa huumestatuksen omaava alkoholi on maamme suurin tuottavuuslamaa aiheuttava huumaava aine. Suurin osa maamme ns. "pohjasakasta" löytyykin nimenomaan ko. aineen aktiivikäyttäjien parista.

"Todella halveksuttavia olioita ja he saavat juuri sen mitä ovat tilanneet eli halveksuntaa."

- Rappionarkomania saati sitten rappioalkoholismikaan ei parane yhdessäkään tapauksessa halveksimalla. Hyvinvointiyhteiskunnan mallissa pyritään vaikuttamaan epäkohtiin korjaamalla asioita, ei lakaisemalla niitä maton alle, saati sitten että ongelmaisia pitäisi vielä erikseen kivittää, niinkuin sinä kirjoituksesi perusteella toivoisit. Tässä suhteessa suomalainen yhteiskuntarakenne päätöksentekoelimineen onkin todella loistava. Sinne ei päästetä kaltaisiasi ääri-idealisteja, vaan ihmisiä joilla on edes marginaalinen kyky hahmottaa syy-seuraus-kokonaisuuksia sekä kyky tehdä päätöksiä puolueettoman humaanisti.

Päättäessäsi olla ottamatta "huumehörhönarkkareita" tosissasi, jätät asiallisen huomiosi ulkopuolelle reilusti yli puoli miljoonaa suomalaista. Minun tuskin tarvitsee kertoa sinulle prosentuaalista lukua asiasta, lienet kuitenkin sen kansa/peruskoulun suorittanut. Yritin aloitusviestissäni sanoa jotain. Myös sinulle. Jos tarkoituksenani olisi saada pääni sekaisin keinolla millä hyvänsä, 24h/vrk..en todellakaan keskustelisi täällä, vaan suorittaisin elämäni ainoaa tehtävää rystyset valkoisina otsa hiessä. En toimi näin, eikä myöskään toimi moni muukaan hampusta suotuisasti ajatteleva. Sempä takia suosittelisin sinulle pientä asenteiden uudistusta, lyhyttä oppimäärää huumausaineista, käytöstapojen pikakertausta sekä hyppysellisen avaraa mieltä jotta voisit tajuta minun, ja kaltaisteni kertoman sanoman oikeassa muodossaan.

Kiitos huomiostasi

Naapurin äijä

• Tytsy
        Naapurin äijä kirjoitti:

Kirjoitit:

"Huumeidenkäyttäjät joiden ainoa päämäärä on saada pönttö sekaisin hinnalla millä hyvänsä ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. "

- Olen kanssasi likimain samaa mieltä. Jos elämän tarkoitus perustuu jatkuvaan päihtyneenäoloon, ei yleensä silloin elämään juuri muuta mahdu. Tällöin yksilön tuottavuusaste on yhteiskunnallisesta perspektiivistä miinusmerkkinen. Se ei ole suotavaa. Lääketieteellisessä terminologiassa huumestatuksen omaava alkoholi on maamme suurin tuottavuuslamaa aiheuttava huumaava aine. Suurin osa maamme ns. "pohjasakasta" löytyykin nimenomaan ko. aineen aktiivikäyttäjien parista.

"Todella halveksuttavia olioita ja he saavat juuri sen mitä ovat tilanneet eli halveksuntaa."

- Rappionarkomania saati sitten rappioalkoholismikaan ei parane yhdessäkään tapauksessa halveksimalla. Hyvinvointiyhteiskunnan mallissa pyritään vaikuttamaan epäkohtiin korjaamalla asioita, ei lakaisemalla niitä maton alle, saati sitten että ongelmaisia pitäisi vielä erikseen kivittää, niinkuin sinä kirjoituksesi perusteella toivoisit. Tässä suhteessa suomalainen yhteiskuntarakenne päätöksentekoelimineen onkin todella loistava. Sinne ei päästetä kaltaisiasi ääri-idealisteja, vaan ihmisiä joilla on edes marginaalinen kyky hahmottaa syy-seuraus-kokonaisuuksia sekä kyky tehdä päätöksiä puolueettoman humaanisti.

Päättäessäsi olla ottamatta "huumehörhönarkkareita" tosissasi, jätät asiallisen huomiosi ulkopuolelle reilusti yli puoli miljoonaa suomalaista. Minun tuskin tarvitsee kertoa sinulle prosentuaalista lukua asiasta, lienet kuitenkin sen kansa/peruskoulun suorittanut. Yritin aloitusviestissäni sanoa jotain. Myös sinulle. Jos tarkoituksenani olisi saada pääni sekaisin keinolla millä hyvänsä, 24h/vrk..en todellakaan keskustelisi täällä, vaan suorittaisin elämäni ainoaa tehtävää rystyset valkoisina otsa hiessä. En toimi näin, eikä myöskään toimi moni muukaan hampusta suotuisasti ajatteleva. Sempä takia suosittelisin sinulle pientä asenteiden uudistusta, lyhyttä oppimäärää huumausaineista, käytöstapojen pikakertausta sekä hyppysellisen avaraa mieltä jotta voisit tajuta minun, ja kaltaisteni kertoman sanoman oikeassa muodossaan.

Kiitos huomiostasi

Naapurin äijä

Huumeet on laittomia Suomessa ja alkoholi ei ole laiton.

• Y.B
        Tytsy kirjoitti:

Lue: Naapurin äijä puhui lääketieteellisestä statuksesta, ei laillisesta.

• dent
        Tytsy kirjoitti:

laillisuus tai laittomuus ei ole aineen ominaisuus. lisää ihmeessä että "Suomessa". tai vieläpä "juridisesti".

aineen Ominaisuuksia tarkkaillessa alkoholi on huumaava-aine, huumausaine, huume.

• Tytsy
        Y.B kirjoitti:

Lue: Naapurin äijä puhui lääketieteellisestä statuksesta, ei laillisesta.

Lue:Huumeidenkäyttö ja hallussapito on Suomenlain mukaan rangaistava teko ja tulee olemaan myös jatkossakin siitä pitävät huolen ihmiset, joiden pääasiallinen tarkoitus ei ole oman päänsä sekoittaminen keinolla millä hyvänsä.

Oli teksti jonka nuapurin äiti kirjoitti.

• Tytsy
        dent kirjoitti:

laillisuus tai laittomuus ei ole aineen ominaisuus. lisää ihmeessä että "Suomessa". tai vieläpä "juridisesti".

aineen Ominaisuuksia tarkkaillessa alkoholi on huumaava-aine, huumausaine, huume.

Kannabis on huume ja siten myös laitonta SUOMESSA!

• Y.B
        Tytsy kirjoitti:

Lue:Huumeidenkäyttö ja hallussapito on Suomenlain mukaan rangaistava teko ja tulee olemaan myös jatkossakin siitä pitävät huolen ihmiset, joiden pääasiallinen tarkoitus ei ole oman päänsä sekoittaminen keinolla millä hyvänsä.

Oli teksti jonka nuapurin äiti kirjoitti.

välttää kaikki keskustelu kasvavasta huumeongelmasta Suomessa ja ratkaisuista siihen.

• Y.B
        Tytsy kirjoitti:

mutta onko sinulla jotain ihan oikeaa sanottavaakin, esim. tuohon Naapurin äijän tekstiin liityen?

• jiikoo
        Blossom Blue kirjoitti:

"tämä on raivostuttavaa. eikö? "

On.

En minäkään väitä jokaista alkoholia kuluttavaa, edes viikonloppuisin paria saunakaljaa ottavaa henkilöä alkoholistiksi.

Vanhoillisuus ja kaiken uuden pelko tekevät taas tehtäväänsä. Jos isä ja äiti ovat sanoneet että "kannabis on hirvittävän kauhea asia", niin onko tullut edes ikinä mieleen että he ovat itsekin kokeilleet sitä (siis ehkä)? He haluavat suojella lapsiaan, tietenkin, sillä kukapa haluaisi että heidät 14 vee lapsi pössyttelee. Ei kukaan.

Ehkä samaisten vanhempien mielestä kannabiksen satunnainen käyttö ei ole hassumpaa, ehkä he itsekin silloin tällöin polttelivat, mutta edelleen he haluavat suojella lastaan, vaikka se on jo 18-vuotias.

Itse olen ainakin sen verran hedonisti (ei tarkoita nistiä, katso sivistyssanakirjasta jos et ymmärrä) ja egoisti että haluan itselleni hyvän olon. Se ei tarkoita, että haluan muille pahaa oloa, päin vastoin, se ei satuta ketään millään lailla jos joskus poltan kaverin kasvattamaa kukkaa, josta ei mene euroakaan ulkomaille tai diilereille.

Itse käytän kannabista _todella_ harvoin, mutta alkoholia joka viikonloppu aika reilusti. Enkä ole mielestäni alkoholisti enkä narkkari. Vai?

huumeiden vastustaminen ei ole vanhoillisuutta eikä uuden pelkoa. Huumeiden vastustaminen on realismia ja järkevyyttä.
        Tyypillistä huumeiden käyttäjille lyödä huumeiden vastustajien otsaan erilaisia leimoja, joilla heidät yritetään saada näyttämään naurettavilta kalkkiksilta. Ehkä tällä on tarkoitus vedota nuorisoon, mene tiedä...

• lakimies
        dent kirjoitti:

jos joku asia on laiton siihen ei tarvitse lisätä juridisesti-sanaa, sillä sana laito sisältää jo itsessään sen että se on laitonta lain mukaan eli juridisesti.

• Naapurin äijä
        Tytsy kirjoitti:

Oikeasti parahin tytsy..

Ei sinun minulle tarvitse tulla kertomaan mikä kannabiksen juridinen status suomessa on. Minä tiedän sen kyllä entuudestaankin.

Eikö muuten sinua ihmetytä lainkaan se, että jopa WHO:n raportin mukaan alkoholia vähähaittaisempi substanssi on laittomien aineiden listalla, eli suomessa HUUME eli LAITON?

- Minua ihmetyttää, ja suuresti..ottaen huomioon vieläpä sen että ko. substanssilla on lisäksi myös lääkinnällinen funktio, mitä esimerkiksi alkoholilla ei tiettävästi ole lainkaan.

Voisitko kertoa minulle, minkä takia reagoit niin voimakkaasti siihen, jos vedin mukaan alkoholin lääketieteellisen statuksen sekä siitä oikeaoppisesti käytettävän terminologian? Pakenetko kenties tosiasioita? Etkö halua nähdä asioita niiden oikeasta perspektiivistä? Kuten esimerkiksi sitä faktaa että minä en ole hamppumyönteisenä automaattisesti sossuluukulla oleva syrjaytynyt? Ottaako se sinua päähän?

Naapurin äijä

• dent
        lakimies kirjoitti:

jos joku asia on laiton siihen ei tarvitse lisätä juridisesti-sanaa, sillä sana laito sisältää jo itsessään sen että se on laitonta lain mukaan eli juridisesti.

tarkoitus oli täsmentää. esim. pettäminen on moraalisesti väärin mutta ei juridiselta kannalta. tämä on selkeää. toimii myös yllä olevassa.

• Lakinainen
        dent kirjoitti:

tarkoitus oli täsmentää. esim. pettäminen on moraalisesti väärin mutta ei juridiselta kannalta. tämä on selkeää. toimii myös yllä olevassa.

Ei ole ei.

Onko alkoholi laillista Suomessa?

On kyllä se on.

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

Ei ole ei.

On kyllä se on.

... tällä kertaa.

• Blossom Blue
        Lakinainen kirjoitti:

Ei ole ei.

On kyllä se on.

Onko ylinopeus laitonta suomessa?

On, kyllä se on.

Kuinka moni on ajanut elämänsä aikana vähintään kerran ylinopeutta?

Pohtikaa sitä ja kertokaa sitten onko kaikki laiton automaattisesti ja suvereenisti väärin.

• Orange Moonshine
        Tytsy kirjoitti:

Onko kannabis

a) huume ja siten laitonta

vai

b) laitonta ja siten huume

Mieti tarkkaan!

• Lakinainen
        Y.B kirjoitti:

... tällä kertaa.

Mikäli viittaat tuohon "lakimieheen" niin kysyppä sefulta onko meillä samat ip-ossut?

Niin onko?

• Naapurin äijä
        jiikoo kirjoitti:

huumeiden vastustaminen ei ole vanhoillisuutta eikä uuden pelkoa. Huumeiden vastustaminen on realismia ja järkevyyttä.
        Tyypillistä huumeiden käyttäjille lyödä huumeiden vastustajien otsaan erilaisia leimoja, joilla heidät yritetään saada näyttämään naurettavilta kalkkiksilta. Ehkä tällä on tarkoitus vedota nuorisoon, mene tiedä...

Olet osittain mielestäni oikeassa arvon toveri.

Koen että huumeiden vastustaminen on realismia ja järkevyyttä.

Huumeita vastaan käytävän sodan pitäisikin nimenomaan järkevyyden ja realismin nimissä perustua EFEKTIIVISIIN linjanvetoihin, joihin muunmuassa kuuluisi kaikki mahdolliset keinot tyrehdyttää huumausaineiden maahantuonti, niiden välittäminen ja myynti. Koska maksimaalinen tulos saavutetaan ainoastaan vaikuttamalla kumpaankin muuttujaan..SEKÄ kysyntään että tarjontaan, hampun kotikasvatuksen depenalisointi ja yksityiskäytön salliminen lienevät ensimmäisiä sellaisia mahdollisia askeleita suomalaisessa päihdepolitiikassa joilla huumerikollisuutta, uusia kokeiluita sekä vaarallisten aineiden rantautumista voitaisiin konkreettisesti minimoida.

Minä en ole leimaamassa sinua. Enkä liioin tunkemassa lapsellesi jointtia suuhun. Mutta haluaisin tehdä sen itse halutessani itse itsekasvattamallani materialla ilman että joutuisin ottamaan riskin juridisista seuraamuksista. Kyseinen rikos kun ei loukkaa kenenkään oikeuksia, saati sitten että kenenkään henki olisi vaarassa sen takia.

Ymmärrät varmasti aikuisena ihmisenä pointtini.
        Kaikkea hyvää sinulle,

Naapurin äijä

• dent
        Y.B kirjoitti:

... tällä kertaa.

en vieläkään ymmärrä miten tämä laillisuus/laittomuus huutelu kehittää tätä keskustelua.

aikaisemmin viitattiin lääketieteelliseen määritelmään. ei siis mitenkään laillisuuteen/laittomuuteen.

minä olen tämän ymmärtänyt. kuinka moni haluaa vielä huutaa oman otteensa Suomen huumausainelaista?

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

Mikäli viittaat tuohon "lakimieheen" niin kysyppä sefulta onko meillä samat ip-ossut?

Niin onko?

vaan sinuun, jonka sanavarastoon kuuluu vain kysymys: "Onko kannabis laillista Suomessa? Niin, onko?". Niin, ja "savuapina" kuuluu myös tuohon varastoon.

Sefulla ei ole muuten mitään asiaa puhua toisten IP-osoitteista.

• dent
        Blossom Blue kirjoitti:

On, kyllä se on.

Pohtikaa sitä ja kertokaa sitten onko kaikki laiton automaattisesti ja suvereenisti väärin.

handsfree-pakko

• Lakinainen
        Y.B kirjoitti:

vaan sinuun, jonka sanavarastoon kuuluu vain kysymys: "Onko kannabis laillista Suomessa? Niin, onko?". Niin, ja "savuapina" kuuluu myös tuohon varastoon.

Sefulla ei ole muuten mitään asiaa puhua toisten IP-osoitteista.

Mutta kun ruinaat ni ollos hyvä savuapina.

Taitaa olla aivosi jo pehmenneet huumausaineiden ansiosta.

• Lakinainen
        Blossom Blue kirjoitti:

On, kyllä se on.

Ylinopeus ja huumeidenkäyttö on sama asia....

• dent
        Lakinainen kirjoitti:

yleisellätiellä hurjastelu ei ole sama-asia kuin kotona yksin polttelu. toinen vaarantaa muiden ihmisten hengen, kun taas toisessa ainoa kärsivä osapuoli olet sinä itse. (kohtuus)

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

En muuten käytä laittomia huumeita, kiitos vaan huolenpidosta.

• tätönen
        Naapurin äijä kirjoitti:

Oikeasti parahin tytsy..

Ei sinun minulle tarvitse tulla kertomaan mikä kannabiksen juridinen status suomessa on. Minä tiedän sen kyllä entuudestaankin.

Eikö muuten sinua ihmetytä lainkaan se, että jopa WHO:n raportin mukaan alkoholia vähähaittaisempi substanssi on laittomien aineiden listalla, eli suomessa HUUME eli LAITON?

- Minua ihmetyttää, ja suuresti..ottaen huomioon vieläpä sen että ko. substanssilla on lisäksi myös lääkinnällinen funktio, mitä esimerkiksi alkoholilla ei tiettävästi ole lainkaan.

Voisitko kertoa minulle, minkä takia reagoit niin voimakkaasti siihen, jos vedin mukaan alkoholin lääketieteellisen statuksen sekä siitä oikeaoppisesti käytettävän terminologian? Pakenetko kenties tosiasioita? Etkö halua nähdä asioita niiden oikeasta perspektiivistä? Kuten esimerkiksi sitä faktaa että minä en ole hamppumyönteisenä automaattisesti sossuluukulla oleva syrjaytynyt? Ottaako se sinua päähän?

Naapurin äijä

näytät rakastavan vierasperäisiä sanoja. Luulet varmaan tekeväsi oppineen vaikutelman. Tosiasiassa viesteistä paistaa vähäinen koulutus, jota yrität peittää sieltä täältä napatuilla sanoilla. Vaikutelma on ensisijaisesti koominen.

• Y.B
        tätönen kirjoitti:

näytät rakastavan vierasperäisiä sanoja. Luulet varmaan tekeväsi oppineen vaikutelman. Tosiasiassa viesteistä paistaa vähäinen koulutus, jota yrität peittää sieltä täältä napatuilla sanoilla. Vaikutelma on ensisijaisesti koominen.

itse asiaan ole mitään järkevää sanottavaa, puututaan vaikka tekstin ulkoasuun.

• Blossom Blue
        Lakinainen kirjoitti:

Kuten dent jo pointin tajusi, asioita voidaan rinnastaa vaikka ne eivät pian ajatellen liittyisi toisiinsa mitenkään.

• Lakinainen
        Y.B kirjoitti:

En muuten käytä laittomia huumeita, kiitos vaan huolenpidosta.

Et käytä?

Nooh se ei auta tuohon aivojesi pehmenemiseen mikä tapahtui, kun menneisyydessä käytit huumausaineita....

Vai voitko sanoa ettet ole käyttänyt huumausaineita koskaan?

• Lakinainen
        dent kirjoitti:

yleisellätiellä hurjastelu ei ole sama-asia kuin kotona yksin polttelu. toinen vaarantaa muiden ihmisten hengen, kun taas toisessa ainoa kärsivä osapuoli olet sinä itse. (kohtuus)

Puhuin Huumausaineidenkäytöstä...siihen kuuluu myös muitakin kuin kannabis ;)

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

Et käytä?

Nooh se ei auta tuohon aivojesi pehmenemiseen mikä tapahtui, kun menneisyydessä käytit huumausaineita....

Vai voitko sanoa ettet ole käyttänyt huumausaineita koskaan?

Juu, nuorempana on tullut kannabiksen kokeilukäyttöä harrastettua.

En ole kuullutkaan tutkimuksesta, jonka mukaan kannabis _pehmentäisi_ aivoja, millähän mekanismilla? Onko linkkiä tällaiseen tutkimukseen?

• Blossom Blue

• Lakinainen
        Y.B kirjoitti:

Juu, nuorempana on tullut kannabiksen kokeilukäyttöä harrastettua.

En ole kuullutkaan tutkimuksesta, jonka mukaan kannabis _pehmentäisi_ aivoja, millähän mekanismilla? Onko linkkiä tällaiseen tutkimukseen?

Niin eihän se mitään haittaa kun vetää mömmöjä eihän?

Sienistä puhumattakaan...

• dent
        Lakinainen kirjoitti:

Puhuin Huumausaineidenkäytöstä...siihen kuuluu myös muitakin kuin kannabis ;)

lue viestini uudestaan. tällä kertaa lisää sanan polttelu kohdalle huumeiden käyttö. ei tosin yhtä toimiva mutta pätee kuitenkin. ja tuo ;) on maailman turhin merkki viestin loppuun. antaa vähän kuva että ;)

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

että et tiedä huumeista juuri mitään, kannattaa aloittaa tiedon hankkiminen vaikka sellaisesta paikasta kuin kokototuus.com.

• Blossom Blue
        Lakinainen kirjoitti:

Minkä takia yrität kääntää joka keskustelun pois kannabiksesta kun siitä on nimenomaan puhe?

Etkö keksi enää vasta-argumenttia vai haluatko tahallasi sortua toisten solvaamiseen?

• Lakinainen

• Orange Moonshine
        Lakinainen kirjoitti:

Ylinopeus ja huumeiden käyttö eivät ole sama asia. Tarviiko tuota edes kysyä?

Vakavuudeltaan samaa luokkaa kylläkin.
        Näin ruohonjuuritasolta asiaa tarkastelleena voisin verrata pilven polttelua sisätiloissa kahdenkympin ylinopeuteen tyhjällä moottoritiellä ja narkoottisten aineiden myymistä satasen vauhtiin ala-asteen ohi koulun päättymisen aikaan.

• dent
        Lakinainen kirjoitti:

No ei muutakuin lapsukaiset sitä vetämään, kun paikalliset kannabisnarkomaanit suosittelevat sen käyttöä eihän se ole vaarallista eihän?

viestissäni luki "muille kuin itselleen". mikä sinua vaivaa ;)

• Blossom Blue
        dent kirjoitti:

lue viestini uudestaan. tällä kertaa lisää sanan polttelu kohdalle huumeiden käyttö. ei tosin yhtä toimiva mutta pätee kuitenkin. ja tuo ;) on maailman turhin merkki viestin loppuun. antaa vähän kuva että ;)

dent, kannattaa varmaan jättää trolli nimeltä Lakinainen ruokkimatta. Ei se muu voi olla.

• dent
        Orange Moonshine kirjoitti:

Ylinopeus ja huumeiden käyttö eivät ole sama asia. Tarviiko tuota edes kysyä?

Vakavuudeltaan samaa luokkaa kylläkin.
        Näin ruohonjuuritasolta asiaa tarkastelleena voisin verrata pilven polttelua sisätiloissa kahdenkympin ylinopeuteen tyhjällä moottoritiellä ja narkoottisten aineiden myymistä satasen vauhtiin ala-asteen ohi koulun päättymisen aikaan.

itse vertaisin jopa polttelua siihen että ajaa harkitusti ylinopeutta pimeällä, suljetulla alueella jossa saattaa odottaa kallio tms...

nyt on vain kyse siitä kuinka suuri kallio on, kuinka pimeää on sekä ylinopeuden määrä. mutta alueella ei ole Muita...

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

No ei muutakuin lapsukaiset sitä vetämään, kun paikalliset kannabisnarkomaanit suosittelevat sen käyttöä eihän se ole vaarallista eihän?

Lääketieteessä ja päihdetyössä tiedetään, että narkomaani-sana viittaa sairaalloiseen huumeriippuvuuteen, yleensä kovan luokan aineesta. Satunnainen pössyttely ei täytä narkomanian kriteerejä.

• Naapurin äijä
        tätönen kirjoitti:

Ottaen huomioon vasta-argumentointisi tason, sekä sen faktan, ettet vaivautunut sanallakaan kommentoimaan esilletuomaani aihepiiriä, minusta ainoa koominen asia tässä kaikessa on tekemäsi perusteeton murahdus koulutustasostani tai pikemminkin älykkyyden tasostani.

Sinulla lienee omat tapasi määritellä intelletuellismin asteet, eikä minulla ole siihen varsinaisesti mitään lisättävää. En ole edes aikeissa suoda itselleni sitä mielihyvää mikä syntyisi luodessani sinulle perspektiiviä omista tietoisuuteeni ja älykkyyteeni vaikuttaneista opinnoista puhumattakaan omakohtaisista aktiviteeteista asiapiirissä.

Suomeksi sanottuna, voit siis ihan vapaasti pitää minua junttina. Se ei minun elämääni kaada. Se saattaisikin kaataa, jos kaikki täällä olisivat kanssasi samaa mieltä asiasta. Voin kiusaksesi todeta asian olevan aivan toisin.

Terminologia on lähellä sydäntäni. Ja vieläpä täysin syystä. Suurimpana ehkä se, että tämä meidän oma kapulakielemme s i t o o meitä liiaksi ennalta määrättyihin mielikuviin, ja luo otollisen pohjan jättää asiayhteyteen kuuluva itsearviointi täysin tekemättä. Käyttäessäni vierasperäisiä sanoja, jätän siis tietoisesti huomiotta suomiperäisiin verrokkisanoihin liittyvät ennalta kirjoitetut asenteet. Saatan myös tarkastella kokonaisuutta, ilmaisun rikkautta ...

Toivottavasti en ole pilannut päivääsi.

En muuten ole huumeäijä. Ellet sinä sitten ole "hyökkäysvaunumatami". Valitse itse.

Naapurin äijä

• Orange Moonshine
        Lakinainen kirjoitti:

Heroiinissa on riskinsä, mutta suurimman vaaran aiheuttavat ne kaikki muut ainekset, joita heroiinia käyttävä joutuu heroiinin mukana itseensä laittamaan. Kiitos kieltolain kukaan ei valvo aineen puhtautta eikä vahvuutta.

Vaihda nyt hyvä ihminen nimimerkkisi -olet häpeäksi ammattikunnallesi.

• Lakinainen

Heroiinissa on riskinsä, mutta suurimman vaaran aiheuttavat ne kaikki muut ainekset, joita heroiinia käyttävä joutuu heroiinin mukana itseensä laittamaan. Kiitos kieltolain kukaan ei valvo aineen puhtautta eikä vahvuutta.

Vaihda nyt hyvä ihminen nimimerkkisi -olet häpeäksi ammattikunnallesi.

Niin eikö?

• Orange Moonshine
        Lakinainen kirjoitti:

Niin eikö?

Moni ihminen Suomessakin on koukussa tupakkaan ja kahviin. Opiaatit eivät muuta järjenjuoksua edes kannabiksen vertaa. Eli siis jos kieltolakia ei olisi, heroiininkäyttäjä voisi käydä melko normaalisti töissä addiktionsa kanssa.

• Orange Moonshine
        dent kirjoitti:

itse vertaisin jopa polttelua siihen että ajaa harkitusti ylinopeutta pimeällä, suljetulla alueella jossa saattaa odottaa kallio tms...

nyt on vain kyse siitä kuinka suuri kallio on, kuinka pimeää on sekä ylinopeuden määrä. mutta alueella ei ole Muita...

Ihan asiallinen vertaus, jos tarkoitit blaadaamista joka ei tapahdu yleisillä paikoilla. Tosin noilla muuttujilla määritelmästä tulee niin löyhä, että se osin kumoaa oman merkityksensä rajaamassa jotain toimintaa.

Mutta mitä on ylinopeus suljetulla alueella? Onko se itse itselleen hyväksi havaitun nopeuden ylittämistä joko harkitusti tai harkitsemattomasti?

• Rauski
        Blossom Blue kirjoitti:

Minkä takia yrität kääntää joka keskustelun pois kannabiksesta kun siitä on nimenomaan puhe?

Etkö keksi enää vasta-argumenttia vai haluatko tahallasi sortua toisten solvaamiseen?

Huumeiden puolustajien kanssa kinaaminen ja jankuttaminen on oikeastaan turhaa, sillä ainoa vastaus jokaiseen kysymykseen on: Huumeet ovat Suomessa laittomia.
        Ehkä näillä puolustajilla (tai ehkä heitä on vain yksi) on aikaa istua päiväkausia tietokoneen ääressä propagoimassa huumeiden käyttöä. Mutta turhaan kinasteluun ei kannata antautua sellaisten kanssa, joiden elämän keskeinen sisältö näyttää olevan huumeet, niiden käyttö ja puolustaminen.

• Orvo
        Naapurin äijä kirjoitti:

Ottaen huomioon vasta-argumentointisi tason, sekä sen faktan, ettet vaivautunut sanallakaan kommentoimaan esilletuomaani aihepiiriä, minusta ainoa koominen asia tässä kaikessa on tekemäsi perusteeton murahdus koulutustasostani tai pikemminkin älykkyyden tasostani.

Sinulla lienee omat tapasi määritellä intelletuellismin asteet, eikä minulla ole siihen varsinaisesti mitään lisättävää. En ole edes aikeissa suoda itselleni sitä mielihyvää mikä syntyisi luodessani sinulle perspektiiviä omista tietoisuuteeni ja älykkyyteeni vaikuttaneista opinnoista puhumattakaan omakohtaisista aktiviteeteista asiapiirissä.

Suomeksi sanottuna, voit siis ihan vapaasti pitää minua junttina. Se ei minun elämääni kaada. Se saattaisikin kaataa, jos kaikki täällä olisivat kanssasi samaa mieltä asiasta. Voin kiusaksesi todeta asian olevan aivan toisin.

Terminologia on lähellä sydäntäni. Ja vieläpä täysin syystä. Suurimpana ehkä se, että tämä meidän oma kapulakielemme s i t o o meitä liiaksi ennalta määrättyihin mielikuviin, ja luo otollisen pohjan jättää asiayhteyteen kuuluva itsearviointi täysin tekemättä. Käyttäessäni vierasperäisiä sanoja, jätän siis tietoisesti huomiotta suomiperäisiin verrokkisanoihin liittyvät ennalta kirjoitetut asenteet. Saatan myös tarkastella kokonaisuutta, ilmaisun rikkautta ...

Toivottavasti en ole pilannut päivääsi.

En muuten ole huumeäijä. Ellet sinä sitten ole "hyökkäysvaunumatami". Valitse itse.

Naapurin äijä

huumeiden puolustajan vastausviesti on linjassa hänen aiempien viestiensä kanssa: kömpelöä tekstiä joka on kuorrutettu vierassanoilla.

Ilmaisun rikkautta siitä saa turhaan hakea.
        Kukaan ei varmaan varsinaisesti *pidä* häntä junttina, teksti vain on selvästi sellaisen ihmisen käsialaa, jonka koulutus on vähäinen mutta tarve tehdä vaikutus on suuri.

• Mikke
        Orvo kirjoitti:

huumeiden puolustajan vastausviesti on linjassa hänen aiempien viestiensä kanssa: kömpelöä tekstiä joka on kuorrutettu vierassanoilla.

Kukaan ei varmaan varsinaisesti *pidä* häntä junttina, teksti vain on selvästi sellaisen ihmisen käsialaa, jonka koulutus on vähäinen mutta tarve tehdä vaikutus on suuri.

Entä onko sinulla jotain annettavaa itse palstan varsinaiseen aiheeseen, vai oletko vain ihminen, joka tykkää anonymiteetin takaa solvata ihmisiä? Vieläpä täysin virheellisin argumentein?

• rastafari
        Tytsy kirjoitti:

..ehkä pitäisi.

• rastafari
        tätönen kirjoitti:

...saamme todistaa uskomattoman tarkkaa syväanalyysia, joka on laadittu muutaman kyseisen henkilön kirjoittaman lauseen pohjalta! Uskomattonta ja ennenkaikkea NAURETTAVAAA!!!

• rastafari
        Orvo kirjoitti:

Miksi arvon Orvoa kiinnostaa enemmän kanssa keskustelijan sosiaalinen status, kuin itse keskustelun aihe?

Kuulutko kenties itse niihin ihmisiin, joiden:
        "koulutus on vähäinen mutta tarve tehdä vaikutus on suuri."

rastafari
        kyllästynyt asian vierestä saivarteluun

• Naapurin äijä
        Orvo kirjoitti:

Ole hyvä vaan, ja ole tässä käsityksessä! Kuten "tätöselle"kin kerroin, se ei minun maailmaani kaada. Onhan tämäkin eräs tapa todistella itselleen, ettei "huumeidenkäyttäjät" mahdu siihen ns. älykkäämpien yksilöiden stereotypiaan mikä esimerkiksi sinulla lienee jossain siellä pääkopassasi.

Tämän kaiken minä tavallaan ymmärränkin. Ja se on puhtaasti sen tulosta, että lähimenneisyyden valistus on ollut niinkin harhaanjohtavaa sekä monotonista.

Näin ihan "kyssärinä", suhtautuisitko sinä minuun vakavammin, jos jättäisin kirjakielipohjaisen artikulaationi syrjään ja alkaisin käyttämään vaikka slangia? Leimaisitko minut silloin kenties aikaisempaakin tyhmemmäksi, kenties teiniksi?

On tämä huvittavaa...

Naapurin äijä

• Orvo
        Naapurin äijä kirjoitti:

Ole hyvä vaan, ja ole tässä käsityksessä! Kuten "tätöselle"kin kerroin, se ei minun maailmaani kaada. Onhan tämäkin eräs tapa todistella itselleen, ettei "huumeidenkäyttäjät" mahdu siihen ns. älykkäämpien yksilöiden stereotypiaan mikä esimerkiksi sinulla lienee jossain siellä pääkopassasi.

Tämän kaiken minä tavallaan ymmärränkin. Ja se on puhtaasti sen tulosta, että lähimenneisyyden valistus on ollut niinkin harhaanjohtavaa sekä monotonista.

Näin ihan "kyssärinä", suhtautuisitko sinä minuun vakavammin, jos jättäisin kirjakielipohjaisen artikulaationi syrjään ja alkaisin käyttämään vaikka slangia? Leimaisitko minut silloin kenties aikaisempaakin tyhmemmäksi, kenties teiniksi?

On tämä huvittavaa...

Naapurin äijä

Jätä nuo kermakakkukoristeet pois ja kirjoita normaalikieltä. Mutta toisaalta ehkä on parempi että kirjoitat niin kuin kirjoitat. Lukija tekee omat päätelmänsä.

• Naapurin äijä
        Orvo kirjoitti:

Jätä nuo kermakakkukoristeet pois ja kirjoita normaalikieltä. Mutta toisaalta ehkä on parempi että kirjoitat niin kuin kirjoitat. Lukija tekee omat päätelmänsä.

Toki tähän perin ahdasmieliseen "hörhönarkkari"-mielikuvaan voidaan sovittaa myös näkemys lukutaidottomuudestakin. Luo varmasti "turvallisuuden tunnetta" sinunkin torppaasi.

Jään tässä mietiskelemään mahtaako isoimpana syynä pyyntöihin vierasperäisten sanojen poisjättämiseen olla kyvyttömyys ymmärtää niiden sisältämää viestiä (lue: ei ymmärretä mitä tarkoitan), vai mieltymykset lukea asioista "kansankielellä".

Kaikkea hyvää sinulle

Naapurin äijä

• tissimies
        Lakinainen kirjoitti:

Ovatko lakinainen rintasi yhtä pehmeät kuin huumeista pehmenneet aivoni...?

t:savuapinasi

• rastafari

Ihan asiallinen vertaus, jos tarkoitit blaadaamista joka ei tapahdu yleisillä paikoilla. Tosin noilla muuttujilla määritelmästä tulee niin löyhä, että se osin kumoaa oman merkityksensä rajaamassa jotain toimintaa.

Mutta mitä on ylinopeus suljetulla alueella? Onko se itse itselleen hyväksi havaitun nopeuden ylittämistä joko harkitusti tai harkitsemattomasti?

Suljetulla alueella ei ole nopeus rajoituksia (: Eli antaa palaa vaan...

• Orange Moonshine
        Rauski kirjoitti:

Huumeiden puolustajien kanssa kinaaminen ja jankuttaminen on oikeastaan turhaa, sillä ainoa vastaus jokaiseen kysymykseen on: Huumeet ovat Suomessa laittomia.
        Ehkä näillä puolustajilla (tai ehkä heitä on vain yksi) on aikaa istua päiväkausia tietokoneen ääressä propagoimassa huumeiden käyttöä. Mutta turhaan kinasteluun ei kannata antautua sellaisten kanssa, joiden elämän keskeinen sisältö näyttää olevan huumeet, niiden käyttö ja puolustaminen.

Täällä voisi käydä asiallista keskustelua huumeista ja huumepolitiikasta, jos ei vähän väliä joku hysteerinen narkofobi tai lakihenkilö tulisi muistuttamaan huumeiden laittomuudesta. Kaikki oletettavasti tietävät niiden olevan laittomia.
        Jotkut päihdemyönteiset taistelevat dekriminalisoinnin puolesta kun taas osalle se on yksi ja sama ovatko heidän päihteensä laittomia vai laillisia.

Jos seuraat tätä palstaa ja vedät sen perusteella johtopäätöksiä ihmisten elämän sisällöstä, niin mitä se kertoo sinusta? Ehkä olet itse niin kapeakatseinen, että toteutat elämässäsi vain yhtä asiaa kerrallaan ja oletat muiden olevan itsesi kaltaisia. Get a life.

• dent
        rastafari kirjoitti:

Suljetulla alueella ei ole nopeus rajoituksia (: Eli antaa palaa vaan...

kutsutaan nyt nopeutta vaikka... "riskinopeudeksi" tms...

mutta idea on tässä se että yhteiskunnalla ei mielestäni ole oikeutta kertoa sinulle kuinka kovaa saat ajaa esim. omalla pellollasi, Jos kukaan muu ei siitä Voi kärsiä.

ja niinhän se juuri tekee. ja tämäm on "Oikein"... kuten myös turkistarhaus. laki on moraali.

• Naapurin kukko
        dent kirjoitti:

pilvessä?

• Orange Moonshine
        dent kirjoitti:

kutsutaan nyt nopeutta vaikka... "riskinopeudeksi" tms...

mutta idea on tässä se että yhteiskunnalla ei mielestäni ole oikeutta kertoa sinulle kuinka kovaa saat ajaa esim. omalla pellollasi, Jos kukaan muu ei siitä Voi kärsiä.

ja niinhän se juuri tekee. ja tämäm on "Oikein"... kuten myös turkistarhaus. laki on moraali.

Mutta kannabiksen kotipoltosta voi joku oikeasti kärsiä! Joku joka ahdistuu siitä, että kansan yhtenäiset rivit alkavat rakoilla. Että ei voisi luottaa siihen että bussissa vieressä istuva omaisi samanlaisen maailmankuvan.

• just joo
        Tytsy kirjoitti:

Tiesittekö että pirtu on suomessa (huume), kannabis huume, alkoholi päihde?

• jaa
        just joo kirjoitti:

Tiesittekö että pirtu on suomessa (huume), kannabis huume, alkoholi päihde?

eiks pirtu oo alkoholia?

• Jeppe

Moni ihminen Suomessakin on koukussa tupakkaan ja kahviin. Opiaatit eivät muuta järjenjuoksua edes kannabiksen vertaa. Eli siis jos kieltolakia ei olisi, heroiininkäyttäjä voisi käydä melko normaalisti töissä addiktionsa kanssa.

Heroiiniruiske saa aikaan tyypillisen opiaattireaktion, jolle on ominaista mm. euforia, sekavuus, pienet pupillit ja ummetus. Heroiinin vahvuus voi vaihdella ja yliannos johtaa hengityksen lamaantumiseen ja kuolemaan. Suomessa todettiin kuluvan vuoden keväällä lyhyen ajan kuluessa seitsemän 21-36-vuotiaan heroiinikuolemaa, jotka olivat ilmeisesti seuraus tavallista voimakkaamman heroiinierän tulosta markkinoille. Heroiini aiheuttaa nopeasti vahvan riippuvuuden ja johtaa pakonomaiseen aineen käyttöön, josta vieroitus on hankalaa. Tämän vuoksi sellaisten vieroitusyritysten epäonnistumisen jälkeen, joissa käytetään buprenorfiinia tai metadonia, joudutaan usein siirtymään korvaushoitoon tai ylläpitohoitoon metadonilla. Korvaushoidon aloitus laajennettiin Suomessa kuluvan vuoden kesällä yliopistosairaaloista keskussairaaloihin ja ylläpitohoidot pyritään järjestämään terveyskeskuksissa. Muualla maailmassa on kokeiltu ristiriitaisin tuloksin myös heroiinin käyttöä korvaus- ja ylläpitohoidossa(1).

• rastafari
        jaa kirjoitti:

eiks pirtu oo alkoholia?

...puhdasta alkoholia. Ja se luokitellaan huumeeksi!

• dent
        rastafari kirjoitti:

...puhdasta alkoholia. Ja se luokitellaan huumeeksi!

meneekö asia näin? siis oikeasti? ei... hemmetti... ei kai pirtu nyt sentään puhdasta alkoholia ole mutta mistä tuo huume-luokitus oikein johtuu?

• rastafari
        dent kirjoitti:

meneekö asia näin? siis oikeasti? ei... hemmetti... ei kai pirtu nyt sentään puhdasta alkoholia ole mutta mistä tuo huume-luokitus oikein johtuu?

Pirtu on lähes puhdasta alkoholia. (95-99%) Ja kyllä se tietääkseni luokitellaan huumeksi, koska se on niin vahvaa!!! Miksi muuten se olisi laitonta? Sehän on vain alkoholia! En ole asiasta aivan 100% varma, mut muistaakseni näin se ainakin on joskus ollut!?!

• dent
        rastafari kirjoitti:

Pirtu on lähes puhdasta alkoholia. (95-99%) Ja kyllä se tietääkseni luokitellaan huumeksi, koska se on niin vahvaa!!! Miksi muuten se olisi laitonta? Sehän on vain alkoholia! En ole asiasta aivan 100% varma, mut muistaakseni näin se ainakin on joskus ollut!?!

tämähän on jo outoa. voisi kai jotenkin verrata siihen että kilon suolasäkkiä ei myytäisi ihmisille jotta he eivät saisi päivässä epäterveellistä määrää suolaa.

uskomatonta holhousta. ehkä ihmisillä sitten ei todellakaan ole itsehillintää.

• Orange Moonshine
        dent kirjoitti:

tämähän on jo outoa. voisi kai jotenkin verrata siihen että kilon suolasäkkiä ei myytäisi ihmisille jotta he eivät saisi päivässä epäterveellistä määrää suolaa.

uskomatonta holhousta. ehkä ihmisillä sitten ei todellakaan ole itsehillintää.

Kokeilepa mennä hakemaan viisi pakettia Buranaa apteekista. Sano vaikka että lähdet kuukaudeksi vaeltamaan. Jos kävelet ulos aposta Buranat kourassa, apteekkari on rikkonut lääkkeidenmyynnistä annettuja sääntöjä.

Ei ihmisillä tarvitse olla itsehillintää, koska yhteiskunta kontrolloi yksilön halujen täyttymystä ja suuntaa ne tuottavaan toimintaan. Itsehillinnällä varustettu ihminen saattaisi jopa kuluttaa vähemmän ja tehdä töitä vain sen verran että itselle tärkeille asioille jää aikaa.

-Ai mikä meitriks??

• Lakinainen

Huomatkaa tiettyjä seikkoja ja se miten helppo on kusettaa näitä kannabishörhöjä....ei tarvii ku jauhaa puuta heinää ni ne lankee heti ansaan....kiitos ja näkemiin hörhöt :)

• Y.B

ja idiootillahan ne ovat ilmaiset :)

• Lakinainen
        Y.B kirjoitti:

Joka on viettänyt vähintää 1.5 tuntia tietokoneen ääressä kytäten mitä toinen kirjoittaa ;)

• Mikke

Eli kaikki kirjoittamasi on ollut puppua. Mikäs uutinen tämä nyt on, kyllähän se on huomattu jo monta kertaa. Hyvä että asia sinullekin selvisi.

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

Joka on viettänyt vähintää 1.5 tuntia tietokoneen ääressä kytäten mitä toinen kirjoittaa ;)

ja yrität vielä jatkaa piikittelyä, vaikka sanoit häipyväsi :)

• dent
        Y.B kirjoitti:

rakentavaahan tämä kuitenkin oli, etenkin jos ajattelee että jollain on tahtoa ja energiaa tuollaiseen. syyt ovat hämäränpeitossa. olisiko "trollausriippuvuus" tms...

no mutta ajattelin tähän vetäistä pari kysymystä...

1. mitä tapahtuisi jos huumeet laillistettaisiin. (en jaksa kirjoittaa selkeämpää termiä, ymmärrätte varmaan)

2. miksi juuri huumeista on tullut "hyvä vihollinen"

3. mikä on oikea tapa suhtautua ongelmakäyttäjään (esimerkkinä vanha tuttu halveksunta)

siis nämä ihan puhtaasti mielipide pohjalta.

• dent
        Mikke kirjoitti:

Eli kaikki kirjoittamasi on ollut puppua. Mikäs uutinen tämä nyt on, kyllähän se on huomattu jo monta kertaa. Hyvä että asia sinullekin selvisi.

antaahan tuo hyvän kuvan...

• Lakinainen
        Y.B kirjoitti:

ja yrität vielä jatkaa piikittelyä, vaikka sanoit häipyväsi :)

Klo23.00, joten siihen asti voin tienata malmia täällä tosin valmistun jo kotiin lähtöön.

• Y.B
        Lakinainen kirjoitti:

Klo23.00, joten siihen asti voin tienata malmia täällä tosin valmistun jo kotiin lähtöön.

"vejätyksestä" hyvät kicksit? Mites kohtuuvejätys ja ongelmavejätys, missä menee raja, olethan tuota jo useamman kerran täälllä harrastanut.

• Mikke
        Y.B kirjoitti:

"vejätyksestä" hyvät kicksit? Mites kohtuuvejätys ja ongelmavejätys, missä menee raja, olethan tuota jo useamman kerran täälllä harrastanut.

Minä taijan vejättää jointin ja mennä nukkumaan.

Siitä saa kohtuuhyvät kiksit, kunhan ei tee sitä liian usein.

• Naapurin äijä

Tässä summaan tämän illan saldoa:

Tämän kirjoitin ihan itse aloitusviestissä:

"Oltaisiinko voitu jutella ihan hyvässä hengessä asiasta? Se ei tee teistä narkomaaneja jos näin tekisimme. Minä olen siihen valmis.

Kaikkea hyvää "

- Sinun kohdallasi tuntui olevan täysin mahdoton asia suorittaa. Koittaa keskustella asiallisesi vakavasta asiasta, sen sijaan "huvittelit nukketeatterissasi".

Sen verran monta "lakinaista" tunnen reaalielämässä, ettei yhdelläkään olisi varaa viettää iltaansa, vieläpä työaikaansa suomi24:n huumepalstalla huvittelemassa firman laskuun. Heillä myös hyvin harvoin on kiinteitä työaikoja, ja varsinkaan iltaisin. Mikä kertoo sinusta:

- että olet matalapalkkainen vuorotyöläisakka jossain puhelintuessa, joka kuvittelee itsestään ihan liikoja, on ylimielinen, oikea maailman napa oikeine kantoineen ja asenteineen. Kova on tarpeesi uhota, osoitella ja herjata. Lieko kovat kotiolot syynä? Ehkä moukkamies pitää sinua nyrkin ja hellan välissä loput vuorokaudesta? Pakottaa sinut säännölliseen anaaliseksiin, eikä anna sinulle ruokaa jotta pysyisit anorektisen laihana.

Tai ehkä olet yksinkertaisesti vain sellainen perityypillinen feministipelle jonka ideologiaan ei mahdu mies mitenkään päin. Oman erinomaisuutesi pönkittämiseksi kaikki minkä pystyt rinnastamaan miehiseen ajatusmaailmaan, teilataan heti kynnyksellä. Sinua *e*vetti vieköön häpeää tämän maan täysjärkiset naisetkin!

Oikeasti naurattaa että kaltaisesi sekopää tulee tänne avautumaan jotain toisten päihdetotottumuksista..

Pyydän anteeksi muilta lukijoilta säädytöntä avautumistani. Minulla on nollatoleranssi tämäntyyppistä tyhjäpäisyyttä kohtaan.

Naapurin äijä

• dent
        Naapurin äijä kirjoitti:

Tässä summaan tämän illan saldoa:

Tämän kirjoitin ihan itse aloitusviestissä:

"Oltaisiinko voitu jutella ihan hyvässä hengessä asiasta? Se ei tee teistä narkomaaneja jos näin tekisimme. Minä olen siihen valmis.

Kaikkea hyvää "

- Sinun kohdallasi tuntui olevan täysin mahdoton asia suorittaa. Koittaa keskustella asiallisesi vakavasta asiasta, sen sijaan "huvittelit nukketeatterissasi".

Sen verran monta "lakinaista" tunnen reaalielämässä, ettei yhdelläkään olisi varaa viettää iltaansa, vieläpä työaikaansa suomi24:n huumepalstalla huvittelemassa firman laskuun. Heillä myös hyvin harvoin on kiinteitä työaikoja, ja varsinkaan iltaisin. Mikä kertoo sinusta:

- että olet matalapalkkainen vuorotyöläisakka jossain puhelintuessa, joka kuvittelee itsestään ihan liikoja, on ylimielinen, oikea maailman napa oikeine kantoineen ja asenteineen. Kova on tarpeesi uhota, osoitella ja herjata. Lieko kovat kotiolot syynä? Ehkä moukkamies pitää sinua nyrkin ja hellan välissä loput vuorokaudesta? Pakottaa sinut säännölliseen anaaliseksiin, eikä anna sinulle ruokaa jotta pysyisit anorektisen laihana.

Tai ehkä olet yksinkertaisesti vain sellainen perityypillinen feministipelle jonka ideologiaan ei mahdu mies mitenkään päin. Oman erinomaisuutesi pönkittämiseksi kaikki minkä pystyt rinnastamaan miehiseen ajatusmaailmaan, teilataan heti kynnyksellä. Sinua *e*vetti vieköön häpeää tämän maan täysjärkiset naisetkin!

Oikeasti naurattaa että kaltaisesi sekopää tulee tänne avautumaan jotain toisten päihdetotottumuksista..

Pyydän anteeksi muilta lukijoilta säädytöntä avautumistani. Minulla on nollatoleranssi tämäntyyppistä tyhjäpäisyyttä kohtaan.

Naapurin äijä

ymmärrän hyvin.

• tahiti

Miksi vaivautua väittelemään ala-arvoisten idioottien kanssa?
      Paras vaan käyttää ihan kaikessa rauhassa huumeita ja vielä ihan julkisesti. Tai olla käyttämättä. Ilman mitään kiihkoa suuntaan tai toiseen.
      Huumevastustajien kanssa kinaaminen on kuin ryhtyisi jehovan todistajan kanssa väittelyyn jumalan olemassaolosta :D

• Realisti

On ainakin viestien perusteella teidät arvon kannabishörhöt otettu.

Jatkakaa julistamista jehovantodistajien lailla.....ainut vaan on se seikka ettei tuo lopputulos muutu mihinkään eli kannabis on käsittääkseni vieläkin laitonta Suomessa vai eikö se ole?

• Mikke

Laitonta on. Ja siitä mafia on ylen kiitollinen. Huumekaupalla se tienaa tässäkin maassa noin 2 miljoonaa euroa joka päivä puhtaana käteen.

Osalla tästä rahasta ostetaan näennäisen laillisia yrityksiä Suomesta, joiden takaa organisoidaan rikollisuutta. Ja joka vuosi näitä yrityksiä tulee lisää. Ja joka vuosi järjestäytyneen rikollisuuden ote kasvaa. Näinhän tämä homma menee.

Ja niitä jotka haluaisivat tähän jotain muutosta, ennen kuin on jo liian myöhäistä, syytetään siitä, että he ovat huumemyönteisiä. Eivät kai sentään. Olisi se vain jotenkin parempi, että joku muu kuin mafia saisi rahat, koska huumeita kuitenkin käytetään. On käytetty koko ihmiskunnan historian ajan, ja tullaan käyttämään. Olivat ne laillisia tai laittomia.

Mutta mafian ja lainsäädännön suhde on hyvin outo. Se tulee ilmi hyvin siinä, että hampun kotikasvattaja saa tässä maassa suuremman tuomion, kuin henkilö, joka ostaa käyttämänsä laittoman aineen järjestäytyneen rikollisuuden edustajalta.

Rikollisuuden tukeminen kannabista, amfetamiinia tai mitä tahansa laitonta päihdettä ostamalla on siis pienempi rikos, kuin hampun kasvatus omaan käyttöön. Joku kun vielä osaisi kertoa miksi, niin hyvä olisi...

No, mafia vetää rahat ja veronmaksajat saavat kulut hoidettavakseen. Kuinka kauan minun veromarkkojani vielä tuhlataan sellaiseen toimintaan, joka ei ole millään sektorilla osoittanut toimivuuttaan? Tämän haluaisin tietää?
        Kuinka kauan rikollisuuden annetaan rauhassa levitä Suomeen?

• Naapurin kukko

sinä kirjoittelet järjettömiä kirjoituksia (olen huumevastainen, silti käytän ja kasvatan huumetta) en minäkään aio kovin asiallisesti kirjoitella sinulle. Katsos sitä saa mitä tilaa. Heti kun myönnät, että olet huumeidenkäyttäjä ja -kasvattaja niin minäkin voin muuttaa kirjoitusteni sävyä ja sisältöä.

Naapurin Kukko
      (oikeasti) huumevastainen
      -huumeiden kotikasvatusta vastaan

• Muuri

Minun mielestäni se Ukon signature on ihan hyvä. Se on mielestäni sellainen tarkoituksella ristiriitainen. Se kätkee sisälleen vaatimuksen että kannabista ei enää pitäisi lukea laittomiin huumeisiin. Tällöin se lause ei enää olisi itsensä kanssa ristiriidassa.

Itse olen huumevastainen mutta kannatan kannabiksen laillistusta. Tässä nyt ei tietenkään ole mitään ristiriitaista.

• rastafari

Sinähän se välkky olet!!! Etkö pysty käsittämään, että kyseessä on vain näkemysero? (äläkä turhaan vetoa kannabiksen laittomuuteen! se kun ei tee siitä huumetta!) Toisaalta kyse on vain kulttuuri erosta!?! Joissain maissa kun se kannabiskin on sattumoisin laillista , eikä sillä ole huumausaineen statusta...

• sauli
        rastafari kirjoitti:

Sinähän se välkky olet!!! Etkö pysty käsittämään, että kyseessä on vain näkemysero? (äläkä turhaan vetoa kannabiksen laittomuuteen! se kun ei tee siitä huumetta!) Toisaalta kyse on vain kulttuuri erosta!?! Joissain maissa kun se kannabiskin on sattumoisin laillista , eikä sillä ole huumausaineen statusta...

on kuolemantuomio voimassa, joissain maissa varkaan käsi katkaistaan, joissain maissa uskoton vaimo kivitetään hengiltä (uskoton mies jatkaa uskotonta elämäänsä), joissain maissa...

• Naapurin äijä

Parahin kukko:

Jos vaikka hetki nyt mietittäisiin tätä kuviota.

En voi millään tietää kuinka pitkään ja kuinka intensiivisesti olet tätä palstaa seuraillut. Olen kyllä useampaankin otteeseen kertonut omasta historiastani "virallisen hoidon" parissa, siitä kuinka se oli viedä henkeni ja kuinka nykytilanteeni on hyvin pitkälle rakennettu hampun rohdoskäytön tukemana. Valitettavasti suomessa ko. kasvia ei haluta luokitella lääkkeeksi, saati sitten että sillä olisi edes rohdoskasvin status. Tämän valossa onkin varsin harmittava yhteensattuma, että se on ollut minun kohdallani a i n o a varsin toimiva "täsmäase" niihin ongelmiin joihin olen lääkitystä tarvinnut.

Rohdos ja päihdekäyttö ovat kaksi aivan eri asiaa. Voin reheellisesti myöntää itsekin joskus käyttäneeni sitä sen verran enemmän, että kyseessä on ollut päihtymiseksi luokiteltava tilanne. Mutta vastaavasti oma alkoholinkäyttöni on jäänyt likimain tyystin pois. Myös minä saatan haluta ajoittain päihtyä kuten moni muukin meistä. En vain halua (enkä oikein voikaan) sitä tehdä alkoholilla.

Mikä tässä asiassa on sitten se perimmäinen ongelma? En kuitenkaan aiheuta toimillani mitään haittaa ympärilleni. Mahdollistan ainoastaan oman normaaliksi koettavan elämäni. Onko todellakin niin, ettei addiktioaltis ihminen todellakaan ole oikeutettu ihmisarvoiseen elämään?

-ja kaikki vain sen takia että ainoa efektiivinen toimiva rohdos on lainsäädännössä huumausaine?

Älä tarjoa minulle hoitoa, älä liioin lääkkeitä. Ne on kokeiltu jo..Äläkä myöskään lääkkeetöntä elämää, koska senkin on huomattu tuovan hankaluuksia mukanaan. Sinä voit mennä lääkärille pyytämään esimerkiksi unilääkereseptin silloin kun stressi painaa ja pitää silti pysyä täydessä suorituskunnossa. Minä en voi. Tai voin toki, jos haluan huomata viikon jälkeen olevani täysin koukussa niihin nappeihin!

Mitä minä olen tilannut? Kerro sinä kukko se minulle, oikeasti!

Sinun ei tarvitse hyväksyä suvaitaksesi.

Naapurin äijä

• Naapurin Kukko
        Muuri kirjoitti:

Minun mielestäni se Ukon signature on ihan hyvä. Se on mielestäni sellainen tarkoituksella ristiriitainen. Se kätkee sisälleen vaatimuksen että kannabista ei enää pitäisi lukea laittomiin huumeisiin. Tällöin se lause ei enää olisi itsensä kanssa ristiriidassa.

Itse olen huumevastainen mutta kannatan kannabiksen laillistusta. Tässä nyt ei tietenkään ole mitään ristiriitaista.

samanlainen sekoilija kuin ukkokin, joten myös sinun on turha odottaa asiallisia vastauksia kunnes lopetat sekoilun. Et voi olla kannabismyönteinen ja huumevastainen samaan aikaan koska KANNABIS ON HUUME!!!

Naapurin Kukko
        Huumevastainen
        -kannabiksen kotikasvatusta vastustava

• Naapurin Kukko
        rastafari kirjoitti:

älykääpiö. Kannabis on huumausaine, eikä siitä muuksi muutu vaikka kuinka jankuttaisit. Kun elämme Suomessa meitä koskee Suomen lait ja määritelmät. Täällä KANNABIS ON HUUME!!! Tajuatko?

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

• Naapurin Kukko
        Naapurin äijä kirjoitti:

Parahin kukko:

Jos vaikka hetki nyt mietittäisiin tätä kuviota.

En voi millään tietää kuinka pitkään ja kuinka intensiivisesti olet tätä palstaa seuraillut. Olen kyllä useampaankin otteeseen kertonut omasta historiastani "virallisen hoidon" parissa, siitä kuinka se oli viedä henkeni ja kuinka nykytilanteeni on hyvin pitkälle rakennettu hampun rohdoskäytön tukemana. Valitettavasti suomessa ko. kasvia ei haluta luokitella lääkkeeksi, saati sitten että sillä olisi edes rohdoskasvin status. Tämän valossa onkin varsin harmittava yhteensattuma, että se on ollut minun kohdallani a i n o a varsin toimiva "täsmäase" niihin ongelmiin joihin olen lääkitystä tarvinnut.

Rohdos ja päihdekäyttö ovat kaksi aivan eri asiaa. Voin reheellisesti myöntää itsekin joskus käyttäneeni sitä sen verran enemmän, että kyseessä on ollut päihtymiseksi luokiteltava tilanne. Mutta vastaavasti oma alkoholinkäyttöni on jäänyt likimain tyystin pois. Myös minä saatan haluta ajoittain päihtyä kuten moni muukin meistä. En vain halua (enkä oikein voikaan) sitä tehdä alkoholilla.

Mikä tässä asiassa on sitten se perimmäinen ongelma? En kuitenkaan aiheuta toimillani mitään haittaa ympärilleni. Mahdollistan ainoastaan oman normaaliksi koettavan elämäni. Onko todellakin niin, ettei addiktioaltis ihminen todellakaan ole oikeutettu ihmisarvoiseen elämään?

-ja kaikki vain sen takia että ainoa efektiivinen toimiva rohdos on lainsäädännössä huumausaine?

Älä tarjoa minulle hoitoa, älä liioin lääkkeitä. Ne on kokeiltu jo..Äläkä myöskään lääkkeetöntä elämää, koska senkin on huomattu tuovan hankaluuksia mukanaan. Sinä voit mennä lääkärille pyytämään esimerkiksi unilääkereseptin silloin kun stressi painaa ja pitää silti pysyä täydessä suorituskunnossa. Minä en voi. Tai voin toki, jos haluan huomata viikon jälkeen olevani täysin koukussa niihin nappeihin!

Mitä minä olen tilannut? Kerro sinä kukko se minulle, oikeasti!

Sinun ei tarvitse hyväksyä suvaitaksesi.

Naapurin äijä

sontaa ja sitä tulet saamaan. Kerro nyt vielä, että mikä on sellainen sairaus johon ainoa toimiva lääke on huume.

Kyllähän sitä on alkoholistinkin suusta kuultu mitä ihmeellisempiä syitä juomiseen, mutta tuo sinun sepityksesi on kyllä ihan omaa luokkaansa. Minusta sinä vaikutat pikkulapselta joka kitisee ja vikisee kun ei saanut juuri sitä tikkaria karkkihyllyltä jonka olisi halunnut.

Tuollaisia selkärangattomia tyyppejä alkaa Suomessakin olemaan koko ajan enemmän ja enemmän. Esimerkiksi armeijan käynti alkaa olla ylivoimaista yhä useammalle miehelle. Kyse ei ole mistään muusta kuin itsekkyydestä ja mukavuuden halusta. Itse kutsun tuollaisia tyyppejä selkärangattomiksi nahjuksiksi.

Kyllä tässä itse kullakin on omat vaivansa, mutta eipä ole tullut mieleenkään hoitaa niitä laittomilla aineilla. Jos huumeiden käytön lopettaminen tuntuu mahdottomalta eli olet narkkari niin sinun pitäisi muuttaa sellaiseen paikkaan jossa narkkareita hyysätään ja jossa huumeiden käyttö on sallittua. Ällöttää tuollaiset rikolliset jotka nyyhkytarinoihinsa vedoten hakevat hyväksyntää laittomille ja typerille teoilleen.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

• pulu
        Naapurin Kukko kirjoitti:

sontaa ja sitä tulet saamaan. Kerro nyt vielä, että mikä on sellainen sairaus johon ainoa toimiva lääke on huume.

Kyllähän sitä on alkoholistinkin suusta kuultu mitä ihmeellisempiä syitä juomiseen, mutta tuo sinun sepityksesi on kyllä ihan omaa luokkaansa. Minusta sinä vaikutat pikkulapselta joka kitisee ja vikisee kun ei saanut juuri sitä tikkaria karkkihyllyltä jonka olisi halunnut.

Tuollaisia selkärangattomia tyyppejä alkaa Suomessakin olemaan koko ajan enemmän ja enemmän. Esimerkiksi armeijan käynti alkaa olla ylivoimaista yhä useammalle miehelle. Kyse ei ole mistään muusta kuin itsekkyydestä ja mukavuuden halusta. Itse kutsun tuollaisia tyyppejä selkärangattomiksi nahjuksiksi.

Kyllä tässä itse kullakin on omat vaivansa, mutta eipä ole tullut mieleenkään hoitaa niitä laittomilla aineilla. Jos huumeiden käytön lopettaminen tuntuu mahdottomalta eli olet narkkari niin sinun pitäisi muuttaa sellaiseen paikkaan jossa narkkareita hyysätään ja jossa huumeiden käyttö on sallittua. Ällöttää tuollaiset rikolliset jotka nyyhkytarinoihinsa vedoten hakevat hyväksyntää laittomille ja typerille teoilleen.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

Hyvä viesti muuten mutta hiukan voisit siivota kielenkäyttöä. Siisti kieli vakuuttaa paremmin.

• rastafari

älykääpiö. Kannabis on huumausaine, eikä siitä muuksi muutu vaikka kuinka jankuttaisit. Kun elämme Suomessa meitä koskee Suomen lait ja määritelmät. Täällä KANNABIS ON HUUME!!! Tajuatko?

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

Jos olet sitä mieltä, että sinä saat määrätä muiden mielipiteet, niin en todellakaan tajua. Muistaakseni suomessa on kuitenkin mielipiteenvapaus!?!

rastafari
        kannabismyönteinen
        huumevastainen

ps. jos sinä et ymmärrä kannabismyöteisen ja huumemyönteisen eroa, niin et voi todellakaan väittää olevasi välkympi kuin minä...

• pulu
        rastafari kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä, että sinä saat määrätä muiden mielipiteet, niin en todellakaan tajua. Muistaakseni suomessa on kuitenkin mielipiteenvapaus!?!

rastafari
        kannabismyönteinen
        huumevastainen

ps. jos sinä et ymmärrä kannabismyöteisen ja huumemyönteisen eroa, niin et voi todellakaan väittää olevasi välkympi kuin minä...

tätä on huumejengien vaikea myöntää, mutta näinhän se on.

• Muuri

samanlainen sekoilija kuin ukkokin, joten myös sinun on turha odottaa asiallisia vastauksia kunnes lopetat sekoilun. Et voi olla kannabismyönteinen ja huumevastainen samaan aikaan koska KANNABIS ON HUUME!!!

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

"Et voi olla kannabismyönteinen ja huumevastainen samaan aikaan koska KANNABIS ON HUUME!!! "

Mä olen kyllä kannabisvastainen. En suosittele sitä kenellekään. Itsekin olen saanut siitä todella pahoja olotiloja silloin kun sitä hieman käytin yli viisi vuotta sitten. Sillä voi saada mielenterveysongelmia aikaan.

• nipsu

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

Miksi et osaa käyttää googlea? Sieltä löytyy sairaus jos toinenkin johon kannabis voisi olla vaihtoehtoinen hoito. Mihinkään sairauteen kannabis on tuskin ainoa lääke, mutta niin todella paljon parempi. Minusta sinä alat nyt vaikuttaa siltä pikkulapselta. Valitat ja kitiset asiasta josta sinulla ei ole tietoa nimeksikään.

Vinkki sinulle: ota selvää asiasta josta väittelet.

• Naapurin äijä

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

"sontaa ja sitä tulet saamaan. Kerro nyt vielä, että mikä on sellainen sairaus johon ainoa toimiva lääke on huume."

- Ihmeen hyvin vaikutat minun asioistani tietävän. Ei ole tälle äijälle sontaa tullut, eikä myöskään tule. Valitan jos se ei mahdu maailmankuvaasi

Kannabis, tai pikemminkin hamppu on potentiaalinen rohdos hoidettaessa esimerkiksi psyykeeseen liittyviä häiriötiloja kuten masennus, unettomuus, ahdistus ja paniikkihäiriöt sekä erilaiset neuroperäiset vaivat, kuten epilepsia. MS-tautiin on saatu sillä helpotusta, se on erittäin toimiva särkylääke (keskushermotoperäisiin eritoten), se auttaa silmänpainetautiin, viherkaihiin, astmaan...

Tämä sinun kammoamasi huume on MAAILMAN KÄYTETYIN päihde sekä rohdos vielä tänäkin päivänä, ja määrä senkuin kasvaa. Yli miljardin ihmisen on sanottu sitä käyttävän.

Tämä kammoamasi huume on jopa WHO:n raportissa todettu vähähaittaisemmaksi (eri asia kuin terveellinen) kuin alkoholi.

Viittauksesi selkärangattomiin nahjuksiin ei oikein uponnut tällä kertaa. Olen suorittanut asepalvelukseni kiitettävin arvosanoin, sekä osallistunut niihin kaikkiin kertausharjoituksiin joihin minut on kutsuttukin. Vielä tänäkin päivänä lataan "valiot" 150 metristä. Se on varsin hyvä taito pitää yllä, mikäli äärioikeisto tässä maassa alkaa joskus "juhlimaan". Toivottavasti et sorru kyseenalaistamaan isänmaallisuuttani.

Näe sinä asiat niinkuin sinä haluat. Minä en mielestäni koukussa hamppuun. Vai olenko jos tässä alkaa olla vuosi taukoa takana?

"Ällöttää tuollaiset rikolliset jotka nyyhkytarinoihinsa vedoten hakevat hyväksyntää laittomille ja typerille teoilleen."

Hienoa että sinä kerrot mille sinusta tuntuu! Tiedätkös, myös minua ällöttää! Muunmuassa se, että kaltaisesi tekopyhät pikku hurskastelijat, te koette oikeutenanne sanella mitä minä teen kotonani! Asioita joista ei kenellekään aiheudu haittaa, siitäkin huolimatta! Ei riitä vaikka kerron mistä on kyse, että puhutaan akuuteista vaivoista joiden parissa virallinen hoito oli minut tappaa!

Tutustu hyvä ihminen aihepiiriin, ja tule sen jälkeen kertomaan minulle kuinka selkärangaton nahjus oikeasti olen!

Harvinaisen suivaantunut
        Naapurin äijä
        - Hampun kotikasvatuksen puolesta
        - Pikkunatsien pahin vihollinen

• Y.B
        Naapurin äijä kirjoitti:

"sontaa ja sitä tulet saamaan. Kerro nyt vielä, että mikä on sellainen sairaus johon ainoa toimiva lääke on huume."

- Ihmeen hyvin vaikutat minun asioistani tietävän. Ei ole tälle äijälle sontaa tullut, eikä myöskään tule. Valitan jos se ei mahdu maailmankuvaasi

Kannabis, tai pikemminkin hamppu on potentiaalinen rohdos hoidettaessa esimerkiksi psyykeeseen liittyviä häiriötiloja kuten masennus, unettomuus, ahdistus ja paniikkihäiriöt sekä erilaiset neuroperäiset vaivat, kuten epilepsia. MS-tautiin on saatu sillä helpotusta, se on erittäin toimiva särkylääke (keskushermotoperäisiin eritoten), se auttaa silmänpainetautiin, viherkaihiin, astmaan...

Tämä sinun kammoamasi huume on MAAILMAN KÄYTETYIN päihde sekä rohdos vielä tänäkin päivänä, ja määrä senkuin kasvaa. Yli miljardin ihmisen on sanottu sitä käyttävän.

Tämä kammoamasi huume on jopa WHO:n raportissa todettu vähähaittaisemmaksi (eri asia kuin terveellinen) kuin alkoholi.

Viittauksesi selkärangattomiin nahjuksiin ei oikein uponnut tällä kertaa. Olen suorittanut asepalvelukseni kiitettävin arvosanoin, sekä osallistunut niihin kaikkiin kertausharjoituksiin joihin minut on kutsuttukin. Vielä tänäkin päivänä lataan "valiot" 150 metristä. Se on varsin hyvä taito pitää yllä, mikäli äärioikeisto tässä maassa alkaa joskus "juhlimaan". Toivottavasti et sorru kyseenalaistamaan isänmaallisuuttani.

Näe sinä asiat niinkuin sinä haluat. Minä en mielestäni koukussa hamppuun. Vai olenko jos tässä alkaa olla vuosi taukoa takana?

"Ällöttää tuollaiset rikolliset jotka nyyhkytarinoihinsa vedoten hakevat hyväksyntää laittomille ja typerille teoilleen."

Hienoa että sinä kerrot mille sinusta tuntuu! Tiedätkös, myös minua ällöttää! Muunmuassa se, että kaltaisesi tekopyhät pikku hurskastelijat, te koette oikeutenanne sanella mitä minä teen kotonani! Asioita joista ei kenellekään aiheudu haittaa, siitäkin huolimatta! Ei riitä vaikka kerron mistä on kyse, että puhutaan akuuteista vaivoista joiden parissa virallinen hoito oli minut tappaa!

Tutustu hyvä ihminen aihepiiriin, ja tule sen jälkeen kertomaan minulle kuinka selkärangaton nahjus oikeasti olen!

Harvinaisen suivaantunut
        Naapurin äijä

"Kannabis, tai pikemminkin hamppu on potentiaalinen rohdos hoidettaessa esimerkiksi psyykeeseen liittyviä häiriötiloja kuten masennus, unettomuus, ahdistus ja paniikkihäiriöt sekä erilaiset neuroperäiset vaivat, kuten epilepsia. MS-tautiin on saatu sillä helpotusta, se on erittäin toimiva särkylääke (keskushermotoperäisiin eritoten), se auttaa silmänpainetautiin, viherkaihiin, astmaan..."

Paniikkihäiriöön kannabis ei todellakaan ole hyvä lääke, usein päinvastoin, paniikki pahenee (ja joillain, kuten minulla, sairaus lähtee käyntiin) polttelusta. Masennuskin on vähän kaksipiippuinen juttu. Ensisijaisesti näkisin sen kipulääkkeenä, pahoinvointiin, epilepsiaan ym. mainitsemiisi fyysisiin oireisiin toimivana. Pienehköinä annoksina, tietysti.

• Naapurin äijä
        Y.B kirjoitti:

"Kannabis, tai pikemminkin hamppu on potentiaalinen rohdos hoidettaessa esimerkiksi psyykeeseen liittyviä häiriötiloja kuten masennus, unettomuus, ahdistus ja paniikkihäiriöt sekä erilaiset neuroperäiset vaivat, kuten epilepsia. MS-tautiin on saatu sillä helpotusta, se on erittäin toimiva särkylääke (keskushermotoperäisiin eritoten), se auttaa silmänpainetautiin, viherkaihiin, astmaan..."

Paniikkihäiriöön kannabis ei todellakaan ole hyvä lääke, usein päinvastoin, paniikki pahenee (ja joillain, kuten minulla, sairaus lähtee käyntiin) polttelusta. Masennuskin on vähän kaksipiippuinen juttu. Ensisijaisesti näkisin sen kipulääkkeenä, pahoinvointiin, epilepsiaan ym. mainitsemiisi fyysisiin oireisiin toimivana. Pienehköinä annoksina, tietysti.

Toit Y.B ihan mielenkiintoisen aspektin esille liittyen noihin luettelemiini käyttökohteisiin. Olet ehdottoman oikeassa siinä, että osa niistä on myös sellaisia vaivoja joita kannabiksen käyttö voi myös aiheuttaa.

Mutta kuten monen muunkin lääkkeen kanssa, kannabiskin toimii eri tavalla eri ihmisillä. Toiselle aiheuttaa, toisella korjaa. Ei ole olemassa mitään yksiselitteistä totuutta tähän asiaan liittyen, ainoastaan yksilösidonnaisia totuuksia.

Ymmärsin silti pointtisi. Samalla lisään, että en todellakaan suosittele kenellekään kannabista ensisijaiseksi lääkintämuodoksi sellaiseen vaivaan johon on saatavilla toimiva lääke virallisia reittejä pitkin. Asiaa voisi mielestäni alkaa harkitsemaan vasta siinä tilanteessa, kun virallisen puolen vaihtoehdot on kokeiltu, eikä uusia ideoita enää ole.

Psyykepuolella pitää JOKAISEN kokeilua ja käyttöä harkitsevan muistaa, että isoimmat kannabikseen liittyvät riskit lepäävät nimenomaan psyykeessa ja sen mahdollisissa häiriöissä.

Voi hyvin
        Naapurin äijä

• Naapurin äijä
        Y.B kirjoitti:

Toit Y.B ihan mielenkiintoisen aspektin esille liittyen noihin luettelemiini käyttökohteisiin. Olet ehdottoman oikeassa siinä, että osa niistä on myös sellaisia vaivoja joita kannabiksen käyttö voi myös aiheuttaa.

Mutta kuten monen muunkin lääkkeen kanssa, kannabiskin toimii eri tavalla eri ihmisillä. Toiselle aiheuttaa, toisella korjaa. Ei ole olemassa mitään yksiselitteistä totuutta tähän asiaan liittyen, ainoastaan yksilösidonnaisia totuuksia.

Ymmärsin silti pointtisi. Samalla lisään, että en todellakaan suosittele kenellekään kannabista ensisijaiseksi lääkintämuodoksi sellaiseen vaivaan johon on saatavilla toimiva lääke virallisia reittejä pitkin. Asiaa voisi mielestäni alkaa harkitsemaan vasta siinä tilanteessa, kun virallisen puolen vaihtoehdot on kokeiltu, eikä uusia ideoita enää ole.

Psyykepuolella pitää JOKAISEN kokeilua ja käyttöä harkitsevan muistaa, että isoimmat kannabikseen liittyvät riskit lepäävät nimenomaan psyykeessa ja sen mahdollisissa häiriöissä.

Voi hyvin
        Naapurin äijä

• Naapurin Kukko
        nipsu kirjoitti:

Miksi et osaa käyttää googlea? Sieltä löytyy sairaus jos toinenkin johon kannabis voisi olla vaihtoehtoinen hoito. Mihinkään sairauteen kannabis on tuskin ainoa lääke, mutta niin todella paljon parempi. Minusta sinä alat nyt vaikuttaa siltä pikkulapselta. Valitat ja kitiset asiasta josta sinulla ei ole tietoa nimeksikään.

Vinkki sinulle: ota selvää asiasta josta väittelet.

Suomessa kannabis on laitonta joten täällä sitä ei voi käyttää edes hoitotomielessä, ellei sitten lääkäri ole sitä määrännyt. Eli mikä olikaan kirjoitukesi pointti? Ota selvää Suomen laista ennen kuin tulet tänne kitisemään kuin pikku lapsi. Valista vasta sitten muita kun sinulla on faktat tiedossa, sopiiko?

Naapurin Kukko
        Huumevastainen
        -kannabiksen kotikasvatuksen vastustaja

• Naapurin Kukko
        Naapurin äijä kirjoitti:

Harvinaisen suivaantunut
        Naapurin äijä

sinä itkuvirsiä vääntävä rikollinen. Minä en sanele mitä sinä saat tehdä kotonasi vaan sen sanelee Suomen laki. Edes sinulla ei ole oikeutta nostaa itseäsi lakien yläpuolelle. Tai jos niin teet niin sitten asetat itsesi arvostelulle altiiksi.

En tiedä mihin viittaat tuolla pikkunatsi jutullasi. Tarkoitatko pikkunatsilla ihmistä joka elää lakien mukaan? Aika outo, jopa loukkaava tai rasistinen nimitys ihmisestä joka pyrkii pitämään yhteiskunnan siedettävänä ja turvallisena kaikille jäsenilleen.

Minua taas ällöttää teissä tekopyhissä narkkareissa se, että te mainostatte täällä laitonta tavaraa ja vääristelette totuutta aineen vaarallisuudesta. Näitä kirjoituksia lukevat monet nuoret jotka voivat saada aivan väärän kuvan huumeiden haitoista. Tällainen vanha Kukko osaa nähdä rivien välistä, että moni huumemyönteinen kirjoittaja on jo kaulaansa myöten jumissa "huumesuossa". Sitä vain en ymmärrä miksi te narkkarit, joilla monilla peli on jo menetetty, haluatte houkutella nuoria kokemaan saman kohtalon? Onko kyse bisneksestä vai mistä?

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

• tiina

sinä itkuvirsiä vääntävä rikollinen. Minä en sanele mitä sinä saat tehdä kotonasi vaan sen sanelee Suomen laki. Edes sinulla ei ole oikeutta nostaa itseäsi lakien yläpuolelle. Tai jos niin teet niin sitten asetat itsesi arvostelulle altiiksi.

En tiedä mihin viittaat tuolla pikkunatsi jutullasi. Tarkoitatko pikkunatsilla ihmistä joka elää lakien mukaan? Aika outo, jopa loukkaava tai rasistinen nimitys ihmisestä joka pyrkii pitämään yhteiskunnan siedettävänä ja turvallisena kaikille jäsenilleen.

Minua taas ällöttää teissä tekopyhissä narkkareissa se, että te mainostatte täällä laitonta tavaraa ja vääristelette totuutta aineen vaarallisuudesta. Näitä kirjoituksia lukevat monet nuoret jotka voivat saada aivan väärän kuvan huumeiden haitoista. Tällainen vanha Kukko osaa nähdä rivien välistä, että moni huumemyönteinen kirjoittaja on jo kaulaansa myöten jumissa "huumesuossa". Sitä vain en ymmärrä miksi te narkkarit, joilla monilla peli on jo menetetty, haluatte houkutella nuoria kokemaan saman kohtalon? Onko kyse bisneksestä vai mistä?

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

"Minua taas ällöttää teissä tekopyhissä narkkareissa se, että te mainostatte täällä laitonta tavaraa ja vääristelette totuutta aineen vaarallisuudesta. Näitä kirjoituksia lukevat monet nuoret jotka voivat saada aivan väärän kuvan huumeiden haitoista. Tällainen vanha Kukko osaa nähdä rivien välistä, että moni huumemyönteinen kirjoittaja on jo kaulaansa myöten jumissa "huumesuossa". Sitä vain en ymmärrä miksi te narkkarit, joilla monilla peli on jo menetetty, haluatte houkutella nuoria kokemaan saman kohtalon? Onko kyse bisneksestä vai mistä? "

Kukaan "meistä" ei ole vääristellyt tietoa kannabiksesta. Olet laiska ihminen jos et jaksa tarkistaa tietojen paikkaansa pitävyyttä. Onnea vain rivien välistä lukemiselle :D Hulluilla on halvat huvit.

• Naapurin äijä

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

Alan oikeasti väsymään tähän...

Tuntuisiko sinusta nudistina sellainen laki hölmöltä että et saa olla alasti kotonasi, edes yksin pimeässä huoneessa?

Tuntuisiko sinusta hölmölle avioparien kondominkäyttöpakko vaikka vaimollasi on kierukka eikä lisääntymistä edes suunnitella? Käyttöpakko perustuisi siihen että "paljaaltaan" se nyt vaan tuntuisi liian hyvälle lainsäätäjien mielestä?

Aika jännää, että minun pitäisi kumarrella sinua, lainkuuliaista mallikansalaista samaan aikaan kun sinä nimittelet minua itkuvirsiä vääntäväksi rikolliseksi. Minä jumalauta maksan parkkimaksunikin saati sitten että olen "ylitarkka" kaikissa elämän asioissa missä muut vedättävät mennen tullen kun tilaisuus koittaa. Minä koen pikkunatseina ne ihmiset, jotka kokevat oikeellisena sen, että ihmisten yksityiselämää voidaan lainsäädännöllä rajoittaa jopa niin pitkälle, että uhriton teko voi olla rikos.

Nyt kun syljeskelet päälleni narkkariksi nimitellen, vielä kerran mainitsen että takana on lähes vuoden jakso ilman ko. rohdosta. Sen verran syvällä huumesuossa tämä äijä on.

MIKSI sinä koet minut:
        a) narkkarina
        b) HUUMEmyönteisenä
        c) HUUMEmarkkinoijana
        d) syrjäytyneenä

ETKÖ sinä osaa LUKEA suomenkielistä tekstiä?
        TIEDÄTKÖ sinä mitä on kansalaistottelemattomuus?
        TIEDÄTKÖ mitä sana KOHTUUTON tarkoittaa?

Sinä ja kaltaisesi jästipäät, te olette se ISOIN syy siihen miksi hampun kotikasvatus on saatava depenalisoitua! Liian moni kansalainen joutuu kärsimään teidän takianne täysin poskettoman lainsäädännön aiheuttamista sanktioista. Syyllistyttyään alkoholia vähähaittaisemman päihteen / rohdoksen yksityiseen kotikäyttöön.

Koita sinäkin herätä tähän päivään, kiitos.

Naapurin äijä

• Attekumiorava

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

"Minua taas ällöttää teissä tekopyhissä narkkareissa se, että te mainostatte täällä laitonta tavaraa ja vääristelette totuutta aineen vaarallisuudesta. Näitä kirjoituksia lukevat monet nuoret jotka voivat saada aivan väärän kuvan huumeiden haitoista."

Sano Kukko YKSIKIN kommentti jossa vääristellään totuutta ko. aineen vaarallisuudesta!! Haastan sinut etsimään sellaista lauseketta.
        Ja jos edes vaivautuisit lukemaan näitä tekstejä etkä pelkästään kommentoimaan tietäisit FAKTAT kannabiksesta mikä on tieto mitä ilmeisesti et omaa. Sitäpaitsi, nuoret saavat prikulleen oikean kuvan kukin mistäkin päihteestä nimenomaan keskustelun avulla

• Naapurin Kukko
        Naapurin äijä kirjoitti:

Alan oikeasti väsymään tähän...

Tuntuisiko sinusta nudistina sellainen laki hölmöltä että et saa olla alasti kotonasi, edes yksin pimeässä huoneessa?

Tuntuisiko sinusta hölmölle avioparien kondominkäyttöpakko vaikka vaimollasi on kierukka eikä lisääntymistä edes suunnitella? Käyttöpakko perustuisi siihen että "paljaaltaan" se nyt vaan tuntuisi liian hyvälle lainsäätäjien mielestä?

Aika jännää, että minun pitäisi kumarrella sinua, lainkuuliaista mallikansalaista samaan aikaan kun sinä nimittelet minua itkuvirsiä vääntäväksi rikolliseksi. Minä jumalauta maksan parkkimaksunikin saati sitten että olen "ylitarkka" kaikissa elämän asioissa missä muut vedättävät mennen tullen kun tilaisuus koittaa. Minä koen pikkunatseina ne ihmiset, jotka kokevat oikeellisena sen, että ihmisten yksityiselämää voidaan lainsäädännöllä rajoittaa jopa niin pitkälle, että uhriton teko voi olla rikos.

Nyt kun syljeskelet päälleni narkkariksi nimitellen, vielä kerran mainitsen että takana on lähes vuoden jakso ilman ko. rohdosta. Sen verran syvällä huumesuossa tämä äijä on.

MIKSI sinä koet minut:
        a) narkkarina
        b) HUUMEmyönteisenä
        c) HUUMEmarkkinoijana
        d) syrjäytyneenä

ETKÖ sinä osaa LUKEA suomenkielistä tekstiä?
        TIEDÄTKÖ sinä mitä on kansalaistottelemattomuus?
        TIEDÄTKÖ mitä sana KOHTUUTON tarkoittaa?

Sinä ja kaltaisesi jästipäät, te olette se ISOIN syy siihen miksi hampun kotikasvatus on saatava depenalisoitua! Liian moni kansalainen joutuu kärsimään teidän takianne täysin poskettoman lainsäädännön aiheuttamista sanktioista. Syyllistyttyään alkoholia vähähaittaisemman päihteen / rohdoksen yksityiseen kotikäyttöön.

Koita sinäkin herätä tähän päivään, kiitos.

Naapurin äijä

ukolla alkaa käämit palaa. Mahtaisiko johtua vieroitusoireista? Sitä se huumeiden käyttö teettää.

Vaikka jotkut lait tuntuvatkin ehkä hiukan hulluilta en niitä kuitenkaan riko vaan otan yhteyttä esim. sellaiseen kansanedustajaan joka mahdollisesti voisi tehdä ehdotuksen tällaisen lakipykälän korjaamiseksi.

Esimerkkisi ovat muuten pöyristyttävän tyhmiä enkä todellakaan osaa yhdistää itseäni kyseisiin esimerkkeihin.

Vastauksia
        A) kirjoitat huumeista kuin käyttäisit niitä (= olisit narkkari)
        B) Myönnät kirjoituksissasi olevasi huumemyönteinen (kannabis=huume suomen lakien mukaan)
        C) markkinointi epäily siitä syystä, että muuta järkeen käypää syytä en keksi sille, että yrität saada mahdollisimman monet nuoret koukkuun aineisiin.
        D) olenko sanonut sinua syrjäytyneeksi? En muista sellaista.

- osaan lukea suomenkielistä tekstiä (ihme että edes kysyt moista)
        - tiedän mitä on kansalaistottelemattomuus, miten se liittyy tähän asiaan?
        - sana kohtuuton on erittäin laaja käsite. Toiselle se merkittee esi asiaa kuin toiselle. Eli kyllä minä ymmärrän mitä sana KOHTUUTON tarkoittaa, ymmärrätkö sinä?

Moni kansalainen joutuu kärsimään minun takiani? Ohhoh nyt kyllä pommpas. Tuo nyt on suurinta potaskaa mitä olet tänne kirjoittanut. Se, että narkkari tarvitsee laitonta huumettaan ei todellakaan ole minun vika. Minähän nimenomaan yritän toimia sen puolesta, että kukaan koskaan erehtyisi käyttämään moista myrkkyä.

Sinulla on aika paha asennevamma kun et pysty edes puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Kannabis on huume ei rohto, näin ainakin suomessa ja suomessahan me taidetaan asua, vai?

Minä elän tätä päivää toisin kuin sinä. Katsos tällä hetkellä kannabis luokitellaan huumeeksi ja niin ollen sen käyttö, kasvatus ja myynti on laitonta. Sinä taas elät jossain omassa pilvilinnassasi jossa pään sekoittaminen huumeilla on jopa velvollisuus. Niin, että ehkä se olet sinä jonka pitäisi herätä tähän päivään ja tähän todellisuuteen. Ymmärrän, että se on tuskaisaa ja vaikeaa vieroitusoireista johtuen. Se voi olla vaikeaa myös sen takia, että osa aivoista on jo peruuttamattomasti tuhoutunut aineiden pitkällisen käytön johdosta.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen
        -hampun kotikasvatusta vastaan.

• Naapurin Kukko
        Attekumiorava kirjoitti:

"Minua taas ällöttää teissä tekopyhissä narkkareissa se, että te mainostatte täällä laitonta tavaraa ja vääristelette totuutta aineen vaarallisuudesta. Näitä kirjoituksia lukevat monet nuoret jotka voivat saada aivan väärän kuvan huumeiden haitoista."

Sano Kukko YKSIKIN kommentti jossa vääristellään totuutta ko. aineen vaarallisuudesta!! Haastan sinut etsimään sellaista lauseketta.
        Ja jos edes vaivautuisit lukemaan näitä tekstejä etkä pelkästään kommentoimaan tietäisit FAKTAT kannabiksesta mikä on tieto mitä ilmeisesti et omaa. Sitäpaitsi, nuoret saavat prikulleen oikean kuvan kukin mistäkin päihteestä nimenomaan keskustelun avulla

kun joku yrittää panna kapulaa bisneskärryjesi rattaisiin? Minä tiedän tasan tarkkaan mikä on totuus huumeiden vaarallisuudesta eikä niitä faktoja sinun pikku piiperryksesi miksikään muuta. Ymmärrän tuohtumuksesi sillä saatathan menettää muutaman asiakkaan sen seurauksena, että nuoret saavat faktatietoa huumeista.

Naapurin Kukko
        huumevastainen

• rastafari

ukolla alkaa käämit palaa. Mahtaisiko johtua vieroitusoireista? Sitä se huumeiden käyttö teettää.

Vaikka jotkut lait tuntuvatkin ehkä hiukan hulluilta en niitä kuitenkaan riko vaan otan yhteyttä esim. sellaiseen kansanedustajaan joka mahdollisesti voisi tehdä ehdotuksen tällaisen lakipykälän korjaamiseksi.

Esimerkkisi ovat muuten pöyristyttävän tyhmiä enkä todellakaan osaa yhdistää itseäni kyseisiin esimerkkeihin.

Vastauksia
        B) Myönnät kirjoituksissasi olevasi huumemyönteinen (kannabis=huume suomen lakien mukaan)
        C) markkinointi epäily siitä syystä, että muuta järkeen käypää syytä en keksi sille, että yrität saada mahdollisimman monet nuoret koukkuun aineisiin.

- sana kohtuuton on erittäin laaja käsite. Toiselle se merkittee esi asiaa kuin toiselle. Eli kyllä minä ymmärrän mitä sana KOHTUUTON tarkoittaa, ymmärrätkö sinä?

Moni kansalainen joutuu kärsimään minun takiani? Ohhoh nyt kyllä pommpas. Tuo nyt on suurinta potaskaa mitä olet tänne kirjoittanut. Se, että narkkari tarvitsee laitonta huumettaan ei todellakaan ole minun vika. Minähän nimenomaan yritän toimia sen puolesta, että kukaan koskaan erehtyisi käyttämään moista myrkkyä.

Sinulla on aika paha asennevamma kun et pysty edes puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Kannabis on huume ei rohto, näin ainakin suomessa ja suomessahan me taidetaan asua, vai?

Minä elän tätä päivää toisin kuin sinä. Katsos tällä hetkellä kannabis luokitellaan huumeeksi ja niin ollen sen käyttö, kasvatus ja myynti on laitonta. Sinä taas elät jossain omassa pilvilinnassasi jossa pään sekoittaminen huumeilla on jopa velvollisuus. Niin, että ehkä se olet sinä jonka pitäisi herätä tähän päivään ja tähän todellisuuteen. Ymmärrän, että se on tuskaisaa ja vaikeaa vieroitusoireista johtuen. Se voi olla vaikeaa myös sen takia, että osa aivoista on jo peruuttamattomasti tuhoutunut aineiden pitkällisen käytön johdosta.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

... suomessa kannabiksen saatavuus on samaa luokkaa kuin HK:n sinisen. Sinua taitaa harmittaa myös se tosi seikka, että kannabista voi kasvattaa ja polttaa suomessa mielenmäärin ilman riskejä. (myynti on sitten eri asia!)

") markkinointi epäily siitä syystä, että muuta järkeen käypää syytä en keksi sille, että yrität saada mahdollisimman monet nuoret koukkuun aineisiin."
        -Onko tosiasioden kertominen tänä päivänä yllämainitun kaltaista toimintaa. Naapurin äijä ei ole varmastikaan ikinä kehottanut ketään käyttämään mitään aineita! Ja mitä nuorten koukkuun ujuttamiseen tulee, niin katsopas muutama viikko takaisinpäin naapurin äijän ja mamman keskustelua jälkimmäisen pojan elämän tilanteesta!

"Sinulla on aika paha asennevamma kun et pysty edes puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Kannabis on huume ei rohto, näin ainakin suomessa ja suomessahan me taidetaan asua, vai?"
        -Sinä olet varmastikin suomen kapeakatseisin ihminen. Huume, rohto, päihde, nautintoaine jne. Onko sillä nimellä noin paljon merkitystä? Lääkelaitos ainakin myöntää että kannabis on lääkerohdos!?!

"Sinä taas elät jossain omassa pilvilinnassasi jossa pään sekoittaminen huumeilla on jopa velvollisuus."
        -Mitään muuta käyttöähän ei kannbiksella voi olla. Vai voiko? HERÄÄ!!!

rastafari
        HUUMEVASTAINEN
        KANNABISMYÖNTEINEN

• Muuri

Vastauksia

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

"Vaikka jotkut lait tuntuvatkin ehkä hiukan hulluilta en niitä kuitenkaan riko vaan otan yhteyttä esim. sellaiseen kansanedustajaan joka mahdollisesti voisi tehdä ehdotuksen tällaisen lakipykälän korjaamiseksi."

Jumaleisson mikä lammas!! Me elettäisiin vielä diktatuurissa jos kaikki olisi tollasia kuin sinä.

Jos ei lakia halua rikkoa niin ihmisten mielipiteisiin vaikuttaminen vaikka yleisönosastoilla, toreilla tai suomi24:ssä( :) ) on tehokkaampaa kuin kirjeiden lähettely kansanedustajille.

• Naapurin Kukko
        rastafari kirjoitti:

... suomessa kannabiksen saatavuus on samaa luokkaa kuin HK:n sinisen. Sinua taitaa harmittaa myös se tosi seikka, että kannabista voi kasvattaa ja polttaa suomessa mielenmäärin ilman riskejä. (myynti on sitten eri asia!)

") markkinointi epäily siitä syystä, että muuta järkeen käypää syytä en keksi sille, että yrität saada mahdollisimman monet nuoret koukkuun aineisiin."
        -Onko tosiasioden kertominen tänä päivänä yllämainitun kaltaista toimintaa. Naapurin äijä ei ole varmastikaan ikinä kehottanut ketään käyttämään mitään aineita! Ja mitä nuorten koukkuun ujuttamiseen tulee, niin katsopas muutama viikko takaisinpäin naapurin äijän ja mamman keskustelua jälkimmäisen pojan elämän tilanteesta!

"Sinulla on aika paha asennevamma kun et pysty edes puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Kannabis on huume ei rohto, näin ainakin suomessa ja suomessahan me taidetaan asua, vai?"
        -Sinä olet varmastikin suomen kapeakatseisin ihminen. Huume, rohto, päihde, nautintoaine jne. Onko sillä nimellä noin paljon merkitystä? Lääkelaitos ainakin myöntää että kannabis on lääkerohdos!?!

"Sinä taas elät jossain omassa pilvilinnassasi jossa pään sekoittaminen huumeilla on jopa velvollisuus."
        -Mitään muuta käyttöähän ei kannbiksella voi olla. Vai voiko? HERÄÄ!!!

rastafari
        HUUMEVASTAINEN
        KANNABISMYÖNTEINEN

harmittaa aivan samaan tapaan kuin kaikki muukin rikollinen toiminta. Myös se harmittaa, että tuollaiset älykääpiöt jotka ovat jo omat aivonsa aineilla pehmentäneet houkuttelevat valheellisilla ja huumeiden vaaroja vähättelevillä kirjoituksilla nuoria kokeilemaan huumeita. Jos olisit täysijärkinen ja vastuusi tunteva aikuinen niin et levittäisi tuota valheellista paskaa.

Se, että sinä tappaisit itsesi huumeilla ei haittaa minua pätkän vertaa vaan itse asiassa voisin jopa olla tyytyväinen, että olisi taas yksi hörhö vähemmän latelemassa suoranaisia valheita huumeiden vaikutuksista. Lähinnä tässä huolestuttaa nuoret jotka eivät ole vielä päätään sekoittaneet, mutta jotka ovat hyvin alttiita kaikille houkutuksille. Se onkin oikeastaan se syy miksi edes viitsin kinastella täällä tuollaisten narkkareiden kanssa.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

• Naapurin Kukko
        Muuri kirjoitti:

"Vaikka jotkut lait tuntuvatkin ehkä hiukan hulluilta en niitä kuitenkaan riko vaan otan yhteyttä esim. sellaiseen kansanedustajaan joka mahdollisesti voisi tehdä ehdotuksen tällaisen lakipykälän korjaamiseksi."

Jumaleisson mikä lammas!! Me elettäisiin vielä diktatuurissa jos kaikki olisi tollasia kuin sinä.

Jos ei lakia halua rikkoa niin ihmisten mielipiteisiin vaikuttaminen vaikka yleisönosastoilla, toreilla tai suomi24:ssä( :) ) on tehokkaampaa kuin kirjeiden lähettely kansanedustajille.

susi lampaan vaatteissa.

Olisiko parempi, että minäkin jättäisin lait omaan arvoonsa ja tulisin esim. sinulle takomaan järkeä päähän ihan oikeasti? Katsos, kun tuollaisia pikkunarkkareita ottaa vähän niskasta kiinni niin siinä alkaa narkkarin puntista valumaan erinäisiä eritteitä. Toisesta lahkeesta tulee keltaista nestettä ja toisesta ruskeaa kiinteämpää ainetta. Että ihan sinunkin kannaltasi on parempi, että pysyn kaidalla tiellä ja hoitelen näitä asioita siten kun niitä sivistyneessä yhteiskunnassa hoidetaan.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen
        -hampun kotikasvatusta vastaan

• Muuri

susi lampaan vaatteissa.

Olisiko parempi, että minäkin jättäisin lait omaan arvoonsa ja tulisin esim. sinulle takomaan järkeä päähän ihan oikeasti? Katsos, kun tuollaisia pikkunarkkareita ottaa vähän niskasta kiinni niin siinä alkaa narkkarin puntista valumaan erinäisiä eritteitä. Toisesta lahkeesta tulee keltaista nestettä ja toisesta ruskeaa kiinteämpää ainetta. Että ihan sinunkin kannaltasi on parempi, että pysyn kaidalla tiellä ja hoitelen näitä asioita siten kun niitä sivistyneessä yhteiskunnassa hoidetaan.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

"Olisiko parempi, että minäkin jättäisin lait omaan arvoonsa ja tulisin esim. sinulle takomaan järkeä päähän ihan oikeasti? "

Ei se olisi yhtään kivaa. Minä muuten kannatan sitä että rikoslaki on olemassa. Kieltäydyn vain kunnioittamasta epäoikeudenmukaisia pykäliä. Nykyään en sitä riko kun en kannabiksestakaan tykkää. Jos tykkäisin niin voisin rangaistuksen uhallakin sitä käyttää. Onneksi suurin osa suomalaisista kunnioittaa sitä lakia että toista ihmistä ei saa pahoinpidellä. Tosin ei siinä lainkunnioitusta tarvita vaan toisen ihmisen kunnioitusta.

"Katsos, kun tuollaisia pikkunarkkareita ottaa vähän niskasta kiinni niin siinä alkaa narkkarin puntista valumaan erinäisiä eritteitä. Toisesta lahkeesta tulee keltaista nestettä ja toisesta ruskeaa kiinteämpää ainetta. Että ihan sinunkin kannaltasi on parempi, että pysyn kaidalla tiellä ja hoitelen näitä asioita siten kun niitä sivistyneessä yhteiskunnassa hoidetaan. "

Juu, on ehdottomasti parempi että pysyt kaidalla tiellä. En laisinkaan halua tulla pahoinpidellyksi. Minä muuten en käytä laittomia päihteitä. Keskikaljaa menee kyllä jopa kori viikossa.

• rastafari

susi lampaan vaatteissa.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

Meitä on joka kylässä ja kaupungissa! Ei muuta kuin kiikarin kanssa tiiraamaan, että missä palaa tupakan sijasta jointti... ja sitten ei muuta kuin rautaputki mukaan ja hihat heilumaan!!!

Aikuistuisit sinäkin! Uhkailla nyt väkivallalla keskustelu-palstalla!?!

rastafari
        vanha kehäkettu

• dent

kun joku yrittää panna kapulaa bisneskärryjesi rattaisiin? Minä tiedän tasan tarkkaan mikä on totuus huumeiden vaarallisuudesta eikä niitä faktoja sinun pikku piiperryksesi miksikään muuta. Ymmärrän tuohtumuksesi sillä saatathan menettää muutaman asiakkaan sen seurauksena, että nuoret saavat faktatietoa huumeista.

Naapurin Kukko
        huumevastainen

ketkä hyötyvät eniten siitä että kotikasvatus ei ole sallittua? ne jotka tekevät rahansa myynnillä...

näin voisi miettiä sinun paikkaasi tässä keskustelussa.

• Y.B

harmittaa aivan samaan tapaan kuin kaikki muukin rikollinen toiminta. Myös se harmittaa, että tuollaiset älykääpiöt jotka ovat jo omat aivonsa aineilla pehmentäneet houkuttelevat valheellisilla ja huumeiden vaaroja vähättelevillä kirjoituksilla nuoria kokeilemaan huumeita. Jos olisit täysijärkinen ja vastuusi tunteva aikuinen niin et levittäisi tuota valheellista paskaa.

Se, että sinä tappaisit itsesi huumeilla ei haittaa minua pätkän vertaa vaan itse asiassa voisin jopa olla tyytyväinen, että olisi taas yksi hörhö vähemmän latelemassa suoranaisia valheita huumeiden vaikutuksista. Lähinnä tässä huolestuttaa nuoret jotka eivät ole vielä päätään sekoittaneet, mutta jotka ovat hyvin alttiita kaikille houkutuksille. Se onkin oikeastaan se syy miksi edes viitsin kinastella täällä tuollaisten narkkareiden kanssa.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

ja vaikuttaa tietämättömältä ennemmin kuin avata se ja _todistaa_ tietämättömyytensä. Jos kutsut satunnaispössyttelijää narkomaaniksi, se osoittaa vain tietämättömyytesi aiheesta, ei mitään muuta. Päihdetyöntekijät lienevät samaa mieltä. Jos Naapurin äijän tekstit ovat mielestäsi huumemarkkinointia nuorten saamiseksi koukkuun, se osoittaa vain kuinka pihalla olet lukutaidosta ja todellisuudesta, ei mitään muuta. Tai sitten olet vain trolli.

• Naapurin Kukko
        rastafari kirjoitti:

Meitä on joka kylässä ja kaupungissa! Ei muuta kuin kiikarin kanssa tiiraamaan, että missä palaa tupakan sijasta jointti... ja sitten ei muuta kuin rautaputki mukaan ja hihat heilumaan!!!

Aikuistuisit sinäkin! Uhkailla nyt väkivallalla keskustelu-palstalla!?!

rastafari
        vanha kehäkettu

hyvä ihminen se aivojesi tuhoaminen kemikaaleilla ennen kuin ne ovat ihan käyttökelvottamassa kunnossa.

Sinun tässä pitäisi aikuistua ja alkaa ottamaan vastuu itsestäsi. Laittomien aineiden käyttö ei sitä ole. Toivottavaa olisi myös, että silloin kun käyt lukemassa näitä kirjoituksia niin et tekisi sitä pilven päällä leijaillessasi jos se kerran estää sinua ymmärtämästä tekstin sisältöä. Kuka on uhkaillut ja ketä? En minä ainakaan.

Naapurin Kukko
        Huumevastainen

• Attekumiorava

Olen lukiessani ketjua, milloin kannabista verrataan heroiiniin, milloin TAAS joku saa päähänsä että alkoholi on VAIN päihde, ei huume, ja TAAS kun pseudojärkevä vasta-argumentointi k-myönteisiä vastaan kadottaa todellisuuspohjansa alkaa hyökkäys itse kirjoittajaa vastaa. Joskus aikoinaan pidin suomalaisia rehellisenä ja lähimmäisrakastavana kansana. En enää. Olen syvästi pettynyt nähdessäni tällaista panettelua,ennakkoluuloa, solvaamista ja ennenkaikkea sitä että EI OSATA/JAKSETA LUKEA TOISEN VAIVALLA KIRJOITTAMIA KOMMENTTEJA joissa yhdistyvät faktatieto sekä maalaisjärki, jotain mikä on päässyt katoamaan jossain vaiheessa joiltakin ihmisiltä

Voimia äijälle naapurista.

• tätönen

että huumeporukat ovat ainoita rehellisiä ihmisiä Suomenmassa. Muut suomalaiset ovat vaipuneeet rikollisuuteen ja epärehellisyyteen eivätkä ymmärrä järkevää puhe3tta, jota tulee vain huumeiden käyttäjien tietokoneilta.

• Orange Moonshine
        tätönen kirjoitti:

että huumeporukat ovat ainoita rehellisiä ihmisiä Suomenmassa. Muut suomalaiset ovat vaipuneeet rikollisuuteen ja epärehellisyyteen eivätkä ymmärrä järkevää puhe3tta, jota tulee vain huumeiden käyttäjien tietokoneilta.

..näppylähanskat!

• rauski

jos tällä palstalla ei saa vastustaa huumeita silloin jää lähes puolet viesteistä pois ja huumejengi keskustelee keskenään. Siihenkö tähtäät?

Koska vastustan huumeita en nää mitään järkee keskustella esimerkiksi kannabiksen kasvatuksesta tai sen eri käyttötavoista.

• nipsu

"Koska vastustan huumeita en nää mitään järkee keskustella esimerkiksi kannabiksen kasvatuksesta tai sen eri käyttötavoista."

Silloinhan sinun ei tarvitsekaan osallistua näihin keskusteluihin tämän enempää.

• rauski
        nipsu kirjoitti:

"Koska vastustan huumeita en nää mitään järkee keskustella esimerkiksi kannabiksen kasvatuksesta tai sen eri käyttötavoista."

Silloinhan sinun ei tarvitsekaan osallistua näihin keskusteluihin tämän enempää.

jos luet tuon alkuperäinen OM:n viestin eilen klo 13.12.(siihen ei enää saanut vastatuksi kun se meni liian reunaan) niin ymmärrät mitä tarkoitan. *Hän* haluaa ettei palstalla vastusteta huumeiden käyttöä - en minä - vaan keskustellaan huumeista hänen määräämillään ehdoilla.

• rastafari

Tämä on keskustelu palsta. Täällä on tarkoitus keskustella huumeista, niiden käytöstä ja siitä aiheutuvista haitoista/hyödyistä, sekä kaikesta niihin liittyvästä! Eli niin kielteiset kuin myönteiset kommentit ovat luonnollisestikin tervetulleita. Eikö vain?
        Ikävä kyllä monet eivät ymmärrä mistä edes keskustelussa on kyse: ei ole suinkaan tarkoitus haukkua tai arvioida muita keskusteluun osallistuvia henkilöitä, vaan keskustella itse asiasta kaikilta kannoilta...

ps.tämä viesti ei ollut mitenkään kohdistettu juuri sinulle, vaan ylipäätänsä kaikille niille, jotka eksyvät raiteilta tai ovat jo ajautuneet kiskoilta syvälle metsään!?!

• Rauski
        rastafari kirjoitti:

Tämä on keskustelu palsta. Täällä on tarkoitus keskustella huumeista, niiden käytöstä ja siitä aiheutuvista haitoista/hyödyistä, sekä kaikesta niihin liittyvästä! Eli niin kielteiset kuin myönteiset kommentit ovat luonnollisestikin tervetulleita. Eikö vain?
        Ikävä kyllä monet eivät ymmärrä mistä edes keskustelussa on kyse: ei ole suinkaan tarkoitus haukkua tai arvioida muita keskusteluun osallistuvia henkilöitä, vaan keskustella itse asiasta kaikilta kannoilta...

ps.tämä viesti ei ollut mitenkään kohdistettu juuri sinulle, vaan ylipäätänsä kaikille niille, jotka eksyvät raiteilta tai ovat jo ajautuneet kiskoilta syvälle metsään!?!

foorumi on vapaa, kun tuossa yläpuolella kehotetaan keskustelemaan "huumeista ja huumeongelmista", jokainen esittäköön mielipiteensä ilman että niitä pyritään sensuroimaan.

Tai sitten määriteltäköön palstan tarkoitus uudestaan: "palsta jolla huumeiden käyttäjät keskustelevat aiheestaan". Sehän on ihan mahdollista.

Toisaalta sellainen palsta olisi hyvä olla suljettu, ettei kukatahansa huumeita vastustava typerys pääsisi sotkemaan hyvää keskustelua. Ehkäpä sellaisia on. Ainakin olen nähnyt jossakin viittauksia hämäräperäisille palstoille joiden aihettakaan ei edes ole ilmoitettu, saatikka että sinne pääsisi kuka tahansa liittymään.

• nipsu
        rauski kirjoitti:

jos luet tuon alkuperäinen OM:n viestin eilen klo 13.12.(siihen ei enää saanut vastatuksi kun se meni liian reunaan) niin ymmärrät mitä tarkoitan. *Hän* haluaa ettei palstalla vastusteta huumeiden käyttöä - en minä - vaan keskustellaan huumeista hänen määräämillään ehdoilla.

Outoa, en löydä yhtään viestiä jossa hän, lainaten sinua "haluaa ettei palstalla vastusteta huumeiden käyttöä - en minä - vaan keskustellaan huumeista hänen määräämillään ehdoilla."

Löysin kyllä viestin jossa hän toivoo että keskustelua voitaisiin käydä asiallisesti, ilman nimittelyä tai tyhjänpäiväistä jankutusta kannabiksen laittomuudesta silloin kun se ei asiaan liity.

• Orange Moonshine

Et sitten viitsinyt kirjoittaa vastinettasi samaan ketjuun mihin minä kirjoitin?
        Käy kyseinen ketju huolella uudestaan niin huomaat vastaukseni, jossa on jo käyty läpi kirjoituksesi pääkohdat (tämä tapahtui siis jo eilen)

Olen ottanut kantaa tasapuolisesti myönteisten ja kielteisten ihmisten tyhjänpäiväiseen jankuttamiseen enkä suinkaan ollut kieltämässä huumeiden vastustajia kirjoittamasta tänne.
        Se on vaan niin turhaa kun vähän väliä joku suoraselkäinen suomalainen tulee tänne osoittamaan yhteiskunnallista valveutuneisuuttaan kirjoittamalla kannabis=huume tai joitain muuta yhtä salaista tietoa ja siihenastinen joskus aivan asiallinen keskustelu tyssää siihen paikkaan kun tälle koitetaan selittää kuinka kyse on farmakologiasta yms.

Jos mielestäsi mm. tämä naapurin siipikarjan tuottama älinä kannabiksen laittomuudesta on mielestäsi rakentavaa keskustelua niin sitten tuskin pääsemme yhteisymmärrykseen asiasta.

• paarma

Et sitten viitsinyt kirjoittaa vastinettasi samaan ketjuun mihin minä kirjoitin?
        Käy kyseinen ketju huolella uudestaan niin huomaat vastaukseni, jossa on jo käyty läpi kirjoituksesi pääkohdat (tämä tapahtui siis jo eilen)

Olen ottanut kantaa tasapuolisesti myönteisten ja kielteisten ihmisten tyhjänpäiväiseen jankuttamiseen enkä suinkaan ollut kieltämässä huumeiden vastustajia kirjoittamasta tänne.
        Se on vaan niin turhaa kun vähän väliä joku suoraselkäinen suomalainen tulee tänne osoittamaan yhteiskunnallista valveutuneisuuttaan kirjoittamalla kannabis=huume tai joitain muuta yhtä salaista tietoa ja siihenastinen joskus aivan asiallinen keskustelu tyssää siihen paikkaan kun tälle koitetaan selittää kuinka kyse on farmakologiasta yms.

Jos mielestäsi mm. tämä naapurin siipikarjan tuottama älinä kannabiksen laittomuudesta on mielestäsi rakentavaa keskustelua niin sitten tuskin pääsemme yhteisymmärrykseen asiasta.

Couldn't agree more :)

• rauski
        nipsu kirjoitti:

Outoa, en löydä yhtään viestiä jossa hän, lainaten sinua "haluaa ettei palstalla vastusteta huumeiden käyttöä - en minä - vaan keskustellaan huumeista hänen määräämillään ehdoilla."

Löysin kyllä viestin jossa hän toivoo että keskustelua voitaisiin käydä asiallisesti, ilman nimittelyä tai tyhjänpäiväistä jankutusta kannabiksen laittomuudesta silloin kun se ei asiaan liity.

"tyhjänpäiväistä jankutusta kannabiksen laittomuudesta silloin kun se ei asiaan liity."

Jos huumeiden vastustaminen on mielestäsi tyhjänpäiväistä jankutusta, keskustelun taso sillä suunnalla ei ole kovin korkea. Taidan poistua ja siirtyä keskustelemaan aiheista jotka tosiaan mua kiinnostaa.

• nipsu
        rauski kirjoitti:

"tyhjänpäiväistä jankutusta kannabiksen laittomuudesta silloin kun se ei asiaan liity."

Jos huumeiden vastustaminen on mielestäsi tyhjänpäiväistä jankutusta, keskustelun taso sillä suunnalla ei ole kovin korkea. Taidan poistua ja siirtyä keskustelemaan aiheista jotka tosiaan mua kiinnostaa.

"Taidan poistua ja siirtyä keskustelemaan aiheista jotka tosiaan mua kiinnostaa."

Upeeta! Muista valita aihe josta jopa tiedät jotain. Huumekeskustelulle sinulla ei nimittäin ollut mitään annettavaa.

• Anonyymi

Suomalaiset juopot ne täällä vaan itkee..luullaan olevan niin fiksuja...jos et ole kannabista testannu et voi tietää yhtikäs mitään miten se vaikuttaa..nooh juopot kieltää aina kaiken..itestä ainakin mukava kun tulee rento kiva olo ja on mukava tehdä asioita kun se helpottaa kipuihin ja mielialaan..eikä mee pakki sekaisin..ja voi lähtä aamulla töihin ilman vitutusta ja krapulaa..kuinka moni viina auttaa vaivoihin?rommi yskåän mut siihen se loppuu..se on heikko joka juo alkoa känni tarkotukseen...meehän ja osta pullo...loputonta naurua

• Anonyymi

Osakkeita saa ostaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3680
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      66
      1042
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe