Alkuseurakunta oli irti lakiliitosta! Eikö meidänkin tule olla samassa uskossa?
Rakkaus on lain täyttymys! Room. 13:8-10.
Laki täytettiin ristillä ja iankaikkinen vanhurskaus tuotiin, kaikkeinpyhin voideltiin... Dan. 9:24. Meillä on nyt Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkeinpyhimpään! Hebr. 10:19-25.
Laki- vai armoliitto?
101
167
Vastaukset
- Vapaa Herran kansa
Noinhan se asia on.
Lakiliitto on täytetty. Siitä ei ole enää säädöstäkään jäljellä.Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan? Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään? Vai?
- lipilaar
christus.victor kirjoitti:
Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan? Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään? Vai?
Eihän kymmentä käskyä ole irroitettu lakiliitosta, joten se ei ole milloinkaan koskenutkaan samassa merkityksessä muita kuin Israelia.
Vaha liitto oli ehdollinen maallinen lakiliitto jolla ei ole ikuisuusulottuvuutta. Sen suurin rangaistus oli fyysisen ihmisen kuolemanrangaistus. Samaan lakiliittoon oli kytketty maallisen Israelin menestys muiden kansakuntien keskuudessa. Mitään muihin kansoihin liittyvää ulottuvuutta ei Vanhaan liittoon ole kytkettynä. Ja Jeesuksen ristinkuolema otti pois säädöksin imäärätyt rasitteet pois israelilaisiltakin.
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla. lipilaar kirjoitti:
Eihän kymmentä käskyä ole irroitettu lakiliitosta, joten se ei ole milloinkaan koskenutkaan samassa merkityksessä muita kuin Israelia.
Vaha liitto oli ehdollinen maallinen lakiliitto jolla ei ole ikuisuusulottuvuutta. Sen suurin rangaistus oli fyysisen ihmisen kuolemanrangaistus. Samaan lakiliittoon oli kytketty maallisen Israelin menestys muiden kansakuntien keskuudessa. Mitään muihin kansoihin liittyvää ulottuvuutta ei Vanhaan liittoon ole kytkettynä. Ja Jeesuksen ristinkuolema otti pois säädöksin imäärätyt rasitteet pois israelilaisiltakin.
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla.#Eihän kymmentä käskyä ole irroitettu lakiliitosta#..
Onpa niinkin ..
2. Moos. 25:21
Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka MINÄ sinulle ANNAN.
Raamattu sanoo, että lain taulujen kymmenen käsky sanaa on Herran kirjoittamat (jopa kahteen kertaan - koska Mooses vihan vimmassa rikkoi ensimmäiset laintaulut jotka Herra oli kirjoittanut).
5. Moos. 10:
Silloin Herra sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki. MINÄ KIRJOITAN niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'
Niin minä tein arkin akasiapuusta ja veistin kaksi kivitaulua, entisten kaltaista.
Ja minä nousin vuorelle, kädessäni ne kaksi taulua. Ja HÄN KIRJOITTI tauluihin SAMAN, MINKÄ EDELLISELLÄ KERRALLA, NE KYMMENEN SANAA, jotka Herra oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, seurakunnan kokouspäivänä. Ja Herra ANTOI ne minulle. Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin, niinkuin Herra oli minua käskenyt, ja siinä ne ovat.
---
Huomaa:
Vain ne laintaulut jotka Herra oli kirjoittanut pantiin arkkiin, ARMOISTUIMEN ALLE.. muuta lakia säilytettiin arkin ulkopuolella sivulla.
Sama liiton ARKKI jossa siis "Jumalan laki" on - tulee esiin myös Raamatun viimeisessä kirjassa, kun on aika tuomita ja maksaa palkka .. mikä tulee luonnollisesti tapahtumaan oikeudenmukaisuudessa -- se on Jumalan lain mukaan..
Pelastuneiden synnit on Jeesus maksanut - hän joka täytti lain. Mutta ne jotka eivät halua ottaa vastaan Jeesuksen uhrin tuomaa armahdusta - tuomitaan lain mukaan - älä luule mitään muuta.. ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan.
Ilm. 11: 18..
Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa ARKKI näkyi hänen temppelissään ..
--------
alex- helvetin lipilaari
lipilaar kirjoitti:
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla.KUKA on niin hullu, että menis vaikka kutsuttaessa vaimonsa kanssa
tuon lipilaarin luokse yöksi... kun ei ole käskyjä, niin vaimosi on varmasti paksuna!
Sen verran seko on tuonkin evankeliumin opetus..terv. B lipilaar kirjoitti:
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla."Eihän kymmentä käskyä ole irroitettu lakiliitosta, joten se ei ole milloinkaan koskenutkaan samassa merkityksessä muita kuin Israelia."
Tuo on kyllä totta. Toisaalta Jeesus kuten muutkin juutalaiset tietävät, että Jumala oli antanut kaikille Nooan jälkeläisille kymmenen käskyn kanssa päällekkäin meneviä käskyjä jo ennen Siinain liittoa, joka tarkoittaa sitä, että ei tässä ilman mitään Jumalan antamia lakeja kukaan meistä ole.
"Vaha liitto oli ehdollinen maallinen lakiliitto jolla ei ole ikuisuusulottuvuutta."
Mietinpä vain, että minkä kirkkoisän teksteistä tämä koko "ikuisuusulottuvuus" -ajattelu oikein on lähtöisin, koska Raamatusta itsestähän ei tälläista "tämänpuoleinen vs tuonpuoleinen" -ajattelua edes löydy, vaan se on vain kristittyjen eisegeesin mukanaan tuomaa lainatavaraa.
"Sen suurin rangaistus oli fyysisen ihmisen kuolemanrangaistus."
Mikä Paavalin mukaan riittää varsin mainiosti, sillä fyysinen kuolemahan on sama asia kuin perikato, jos Jumala ei herätä kuolleista. Toisaalta tämähän on yksi juuri niistä asioista, jotka jäävät kirkkoperinnekristillisyyden edustajilta huomaamatta, koska he väkisin survovat kaikki nämä tekstit sellaiseen muottiin, joka sopii yhteen heidän Raamatun ulkopuolelta lainaamansa ikuisesti elävän ja kuolemattoman ihmissielun opin kanssa.
Paavali sanoo, että kristittyjen toivo on nimenomaan Jeesuksen kautta saatu ylösnousemuksen toivo. Toisaalta ylivoimaisesti suurimmalle osalle nykykristityistä ylösnousemus ei käytännössä merkitse opillisesti yhtään mitään. Jos se siis Paavalille oli evankeliumin ytimessä ja nykykristityille se on merkityksetön, niin onko ainoatakaan hyvää syytä uskoa, että nykykristittyjen evankeliumi on se sama evankeliumi, jota Paavali julisti? Suoraan sanottuna ei, sillä nuo ovat kaksi täysin eri asiaa, jotka vain tietämättömät ja epärehelliset voivat sotkea toisiinsa.
"Samaan lakiliittoon oli kytketty maallisen Israelin menestys muiden kansakuntien keskuudessa. Mitään muihin kansoihin liittyvää ulottuvuutta ei Vanhaan liittoon ole kytkettynä."
Joka ei kuitenkaan sano mitään muuta kuin sen, että israelilaiset olivat erikoisasemassa. Raamatun mukaan Jumalalla oli pelastussuunnitelma aivan kaikkia kansoja varten jo alusta lähtien.
"Ja Jeesuksen ristinkuolema otti pois säädöksin imäärätyt rasitteet pois israelilaisiltakin."
Kyllä, mutta Jumalan kaikille kansoille antamat lait eivät silti ole kadonneet minnekään ja pelastus on vieläkin yksin Jumalan armon varassa myös juutalaisten kohdalla niin kuin aina ennenkin kaikkien kohdalla.
"Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla."
Totta, mutta ainakin ne perustukset ovat edes vähäsen paremmat kuin esimerkiksi perinteisillä valtionkirkoilla ja vielä tiukemmin keskiaikaiseen kirkkoperinteeseen Raamatun sijaan pitäytyvillä kirkkokunnilla.- hellaristi
alex.kasi kirjoitti:
#Eihän kymmentä käskyä ole irroitettu lakiliitosta#..
Onpa niinkin ..
2. Moos. 25:21
Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka MINÄ sinulle ANNAN.
Raamattu sanoo, että lain taulujen kymmenen käsky sanaa on Herran kirjoittamat (jopa kahteen kertaan - koska Mooses vihan vimmassa rikkoi ensimmäiset laintaulut jotka Herra oli kirjoittanut).
5. Moos. 10:
Silloin Herra sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki. MINÄ KIRJOITAN niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'
Niin minä tein arkin akasiapuusta ja veistin kaksi kivitaulua, entisten kaltaista.
Ja minä nousin vuorelle, kädessäni ne kaksi taulua. Ja HÄN KIRJOITTI tauluihin SAMAN, MINKÄ EDELLISELLÄ KERRALLA, NE KYMMENEN SANAA, jotka Herra oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, seurakunnan kokouspäivänä. Ja Herra ANTOI ne minulle. Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin, niinkuin Herra oli minua käskenyt, ja siinä ne ovat.
---
Huomaa:
Vain ne laintaulut jotka Herra oli kirjoittanut pantiin arkkiin, ARMOISTUIMEN ALLE.. muuta lakia säilytettiin arkin ulkopuolella sivulla.
Sama liiton ARKKI jossa siis "Jumalan laki" on - tulee esiin myös Raamatun viimeisessä kirjassa, kun on aika tuomita ja maksaa palkka .. mikä tulee luonnollisesti tapahtumaan oikeudenmukaisuudessa -- se on Jumalan lain mukaan..
Pelastuneiden synnit on Jeesus maksanut - hän joka täytti lain. Mutta ne jotka eivät halua ottaa vastaan Jeesuksen uhrin tuomaa armahdusta - tuomitaan lain mukaan - älä luule mitään muuta.. ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan.
Ilm. 11: 18..
Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa ARKKI näkyi hänen temppelissään ..
--------
alexKymmenen käskysanaa olivat annetut ISRAELILLE eikä meille!
5.Moos.4:13 Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
Ja niihin liittyi ::::> 5.Mooseksen kirja:
11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
....
11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne.
Ja tuo kirous oli kirjoitettuna ja asetettuna Liitonarkin sivulle. Tuon kirjoituksen säädöksineen Jeesus poisti (joka oli Israelilaisia vastaan)
Kolossalaiskirje:
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Adventismin opetus laista ja sen merkityksistä on täysin väärillä urilla.
Se ei ole kristinuskon mukaisuutta.
Jumalalla on laki, mutta ei sellaista kuin adventistit opettavat. - adventisti
lipilaar kirjoitti:
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla.lipilaar:ille:
Lue Ilm.14: 12
- ja mieti sitten, että ketä Jumalankäskyt koskevat?
Apostoli Johannes myöskin sanoi, että "Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."
Mikä sinusta tekee Jumalan käskyt (=oikeudenmukaisuuden, mitä jokainen käsky ilmentää)niin raskaaksi? - Herää ajattelemaan
hellaristi kirjoitti:
Kymmenen käskysanaa olivat annetut ISRAELILLE eikä meille!
5.Moos.4:13 Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
....
11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne.
Ja tuo kirous oli kirjoitettuna ja asetettuna Liitonarkin sivulle. Tuon kirjoituksen säädöksineen Jeesus poisti (joka oli Israelilaisia vastaan)
Kolossalaiskirje:
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Jumalalla on laki, mutta ei sellaista kuin adventistit opettavat.Jaha, ja minäkö saan tulla ja varastaa sun vaivalla ostetut tavaras ja viedä puolisosi ja tappaa sinut, että kaikki tulee mahdolliseksi? Tämäkö on sinun maailmankuvasi? Kun ovellesi tulee murtovaras tai tappaja, älä soita poliisia, sillä hän toimii siten, kun sinä itse haluat toimittavan.
Kun laittomuus tulee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus!
Sitä sinä täällä julistat, laittomuutta, jota Jumala ei suinkaan ole tarkoittanut, vaan hän on yhtä Pyhä kuin hänen lakinsakin Pyhä, Vanhurskas ja Hyvä. Laki on suojamme ja apumme elämässä.
Me adventistit ymmärrämme lain ja sen merkityksen ihmiskunnalle, mutta sinun kaltaisesi sitä yrittävät täällä vesittää sen kun ehtivät. Ellei lakia ole, mitä väliä on millään? Mieti vähän, mitä kirjoitat. Anargiaanko haluat?
Kolossalaiskirje:
Ja mikähän laki tämä olikaan? Koeta etsiä VT:n puolelta, mitä seremonialaki piti sisällään. Siellä piti mennä temppeliin uhrieläimen kanssa, ja huomaa, se piti omin käsin tappaa... Sitä meille ei enää aseteta rasitukseksi, koska Jeesus Kristus kuoli ristillä ja täytti juuri tuon lain tullen uhriksi meidän kaikkien edestä.
Älä vähättele 10 käskyn lakia, koska se on aina voimassa, sillä Jumala ei muutu, eikä lakikaan siten voi muuttua. Siitä ei katoa yksikään kirjain ei edes se pieni piirto, joka on siellä kirjainten yläpuolella, niin Jeesus itse sanoi.
Suosittelen sinulle sivua www.audiopankki.com
ja Vilho Makkosen puhetta Valtakunnan salaisuus. Siitä kuulet raapaisun, mikä on Jumala, hänen valtakuntansa ja hänen lakinsa. Löytyy sieltä muitakin puheita laista siten, miten me sen ymmärrämme, niin ei tarvitse täällä mesota, että laki on poistettu.
Jos olet matkalla Jumalan valtakuntaan, sinun on jo täällä osattava olla alamainen hänelle, jonka laki siellä on voimassa. Sinne eivät lain rikkojat ja vähättelijät pääse. Näin Jumalan sana sanoo. - haa....
lipilaar kirjoitti:
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla.lipilaar, ei voi mitään ku naurattaa, lipilaar
Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan? Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään? Vai?
## Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan? ##
Ei niin, vaan rehelliset yksilöt saivat sisimpäänsä tiedon tulevasta Kristuksesta, semmoisen jonka Jeesus mainitsee Pietarinkin saaneen. Patriarkka Job ennen Jeesuksen aikoja, jopa ennen juutalaisuutta ja lakia:
JOB 19:
23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
## Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään? Vai? ##
Sitoo se niitä, jotka eivät ymmärrä Jeesuksen antamaa uutta vapauden lakia - sitä että rakkauden lain alla osataan auttaa kanssaihmisiä sata kertaa paremmin kuin pakkokäskyjen lain vankina.
Uudesta Testamentista saatat löytää Jeesuksen mainitsema 5 tai 6 niistä 10 käskystä, mutta Jeesus antoi 2 uutta käskyä, jotka hänen tulkintansa mukaan korvaavat kaikki käskyt ja läksyt. Rakasta - ja tee sitten mitä rakkaus näyttää sulle.
Matt. 22:40
Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
antti- ohikulkija2
lipilaar kirjoitti:
Joten adventismi on tosi heikoilla perustuksilla.miksi ihmiset eivät ymmärä tuota Israel nimitystä.Kaikki me olemme yhtä JEESUKSESSA,. Se tarkoittaa että kaikki Jumalan lapset eli uskovaiset,uudestisyntyneet, kuuluvat JUMALAN KANSAAN eli HENGELLISEEEN ISRAELIIN.
hellaristi kirjoitti:
Kymmenen käskysanaa olivat annetut ISRAELILLE eikä meille!
....
Kolossalaiskirje:
Jumalalla on laki, mutta ei sellaista kuin adventistit opettavat.Mutta mieti nyt vähän..tuo että lakia ei olisi on tosi kummallista höpinää. Jumalan laki on ikuinen - se ei koskaan voi lakata vaikuttamasta. Vain ne jotka eivät oikein ole perillä siitä mitä laki tarkoittaa ovat sitä poistamassa.
Jumala itse On "lain täyttäjä" - Jumalan vanhurskaus on lain täyttämistä - Jeesus kulkiessaan maanpaallä osoitti ihmisille mitä lain täyttäminen on. Ja nyt muutamat ovat poistamassa Jumlaan vanhurskautta ??!! - koska eivät tajua mistä on kysymys ja luulevat että Jumalan laki jotenkin "keksittiin" ja annettiin Israelilaisille - aivankuin olisi ollut kyse jostain pelistä jolle Jumala keksi säännöt.
Totuus on että Jumala kirjoitti (huomaa Jumala ITSE kirjoitti ne 10 käskysanaa laintauluihin ja antoi ne Moosekselle) ikuisen lakinsa periaatteet - vain niiden jotka niissä elävät elämä voi olla iankaikkista. Siis kun puhutaan 10 käskystä - kyse on iankaikkisesta Jumalan antamasta iankaikkisen elämän laista.
Ei se, että ihmiset eivät lakia pysty vajavaisuutensa tähden täyttämään, millään tavalla poista sitä.
Aadam rikkoi Jumalan ikuisen lain .. ja hänestä tuli kuoleman oma ja jokainen ihminen on kuoleman oma koska jokainen on Jumalan lain rikkoja eli syntinen. Jumalan laki osoittaa synnin meissä - se on kuoleman pistin - niinkuin Paavalikin sen ilmaisi.
Synnin palkka on kuolema - sanoo Jumalan laki. Synnissä ei ole iankaikkista elämää koska synti on vajavaisuutta ja vajavaisuudessa ei koskaan ole iankaikkista elämää. Jumalan lain mukaan synti on elämän tuhoamista.
Se että Jeesus täytti Jumalan lain omiensa puolesta - ei tarkoita että laki olisi poistettu - jokainen tuomitaan sen lain mukaan ja saa rangaistuksen tekojensa mukaan.
Ja ainoa mahdollinen tulos jokaiselle ihmiselle on kuolema, sillä sellaiset ovat ihmisten teot.
Joko ihminen itse kuolee tekojensa seurauksena tai sitten Jeesuksen kuolema lasketaan hänen hyväkseen ja hänet parannetaan syntiensä vaurioista.
Jumalan lakia ei kukaan koskaan voi poistaa - ennen maa ja taivas katoavat ...
Helluntailaisten uskonto on tosiaan pielessä - täysin siellä uskotaan ikuiseen piinaan ja Jumalan laki on poistettu ?? No, ehkäpä ne kaksi oppia sopivatkin yhteen - mutta ne ovat harha-oppeja kumpikin..
alexAnttiVKantola kirjoitti:
## Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan? ##
Ei niin, vaan rehelliset yksilöt saivat sisimpäänsä tiedon tulevasta Kristuksesta, semmoisen jonka Jeesus mainitsee Pietarinkin saaneen. Patriarkka Job ennen Jeesuksen aikoja, jopa ennen juutalaisuutta ja lakia:
JOB 19:
23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
## Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään? Vai? ##
Sitoo se niitä, jotka eivät ymmärrä Jeesuksen antamaa uutta vapauden lakia - sitä että rakkauden lain alla osataan auttaa kanssaihmisiä sata kertaa paremmin kuin pakkokäskyjen lain vankina.
Uudesta Testamentista saatat löytää Jeesuksen mainitsema 5 tai 6 niistä 10 käskystä, mutta Jeesus antoi 2 uutta käskyä, jotka hänen tulkintansa mukaan korvaavat kaikki käskyt ja läksyt. Rakasta - ja tee sitten mitä rakkaus näyttää sulle.
Matt. 22:40
Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
anttiNiin se on - sama ikuinen Jumalan laki tulee esiin Jeesuksen sanoissa - ja sen voi kyllä ilmaista muillakin tavoilla. Nyt joku kuitenkin luuli että Jumalan ikuinen laki olisi poistettu..
Vastaanpa nyt itsekin näihin kysymyksiini, jotta ei jää omat näkemykseni epäselviksi ja koska en jaksa kommentoida kaikkien vastauksia erikseen.
"Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan?"
Ei. Kukaan ei ikinä ole eikä tule pelastumaan omilla teoillaan. Pelastus on aina vain nimenomaan ja yksinomaan Jumalan armoa ja lahja eikä mikään myynnissä oleva asia, jonka voisi ostaa rahalla, hyvillä teoilla tai millään muullakaan. Me emme voi tehdä mitään sellaista, jolla voisimme velvoittaa tai pakottaa Jumalan pelastamaan meidät omalta katoavaisuudeltamme tai synnistä seuraavalta kuolemantuomiolta. Tosin Jumalan korjaama ihminen alkaa ennemmin tai myöhemmin tuottamaan Jumalan armon hedelmiä sitten kun korjausprosessi on päässyt riittävän pitkälle.
"Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään?"
Jumala kirjoitti itse kymmenen käskyä kivitauluille toisin kuin muut Siinain liiton käskyt? Kyllä.
Mitä se tarkoittaa? Ovatko nuo käskyt erityisasemassa? Teksti ei suoraan vastaan näihin kysymyksiin, joten kaikki varmat ja absoluuttiset väitteet asiasta menevät tekstiä itsensä pidemmälle ollen enemmän tai vähemmän arvottomia ja aiheettomia. Ainoa asia, jonka teksti selkeästi sanoo, on se, että ne annettiin eri tavalla eikä tule aiheetta tämän enempää väittää.
Sanooko jokin teksti, että ne koskevat kaikkia ihmisiä? Ei.
Sanooko Raamattu, että luomisen jälkeen ihmiset pitivät sapatin? Ei. Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, mutta muistaakseni kenenkään muun ei Raamatussa sanota noin tehneen ennen kuin Jumala erikseen siitä käskyn antoi heprealaisille. Jos muistan väärin, niin saa kyllä muistuttaa minua niistä teksteistä, joissa yksiselitteisesti toisin sanotaan.
Jos kymmenen käskyä eivät koske kaikkia, niin tarkoittaako se sitä, että ihmisillä ei ole Jumalalta mitään muita käskyjä noudatettavina tai edes osaa noista kymmenestä käskystä eri aikaan ja eri tavalla annettuna? Ei tietenkään. Se, että tappaminen on Jumalan tahdon vastaista, oli tiedossa jo kauan ennen kuin kymmenen käskyä Raamatun mukaan kymmenen käskyä sellaisenaan annettiin. Ei mikään ole estänyt Jumalaa antamasta käskyjä ihmisille jo ennen kymmenen käskyn antamista.
Ovatko kymmenen käskyä täysin yhtä kuin Jumalan laki ja tahto? Olisi täysin järjetöntä väittää noin. Minun näkökulmasta kymmenen käskyä ovat vain kymmenen käytännön vinkkiä Jumalan tahdon suhteen, sillä on aivan täydellisen umpimahdotonta, että Jumalan tahto joka ainoassa mahdollisessa vastaan tulevassa elämäntilanteessa voitaisiin nätisti tiivistää johonkin pieneen joukkoon käskyjä.christus.victor kirjoitti:
Vastaanpa nyt itsekin näihin kysymyksiini, jotta ei jää omat näkemykseni epäselviksi ja koska en jaksa kommentoida kaikkien vastauksia erikseen.
"Eli ennen Jeesusta kaikki pelastuivat omilla teoillaan?"
Ei. Kukaan ei ikinä ole eikä tule pelastumaan omilla teoillaan. Pelastus on aina vain nimenomaan ja yksinomaan Jumalan armoa ja lahja eikä mikään myynnissä oleva asia, jonka voisi ostaa rahalla, hyvillä teoilla tai millään muullakaan. Me emme voi tehdä mitään sellaista, jolla voisimme velvoittaa tai pakottaa Jumalan pelastamaan meidät omalta katoavaisuudeltamme tai synnistä seuraavalta kuolemantuomiolta. Tosin Jumalan korjaama ihminen alkaa ennemmin tai myöhemmin tuottamaan Jumalan armon hedelmiä sitten kun korjausprosessi on päässyt riittävän pitkälle.
"Kymmenen käskyäkään eivät enää sido ketään?"
Jumala kirjoitti itse kymmenen käskyä kivitauluille toisin kuin muut Siinain liiton käskyt? Kyllä.
Mitä se tarkoittaa? Ovatko nuo käskyt erityisasemassa? Teksti ei suoraan vastaan näihin kysymyksiin, joten kaikki varmat ja absoluuttiset väitteet asiasta menevät tekstiä itsensä pidemmälle ollen enemmän tai vähemmän arvottomia ja aiheettomia. Ainoa asia, jonka teksti selkeästi sanoo, on se, että ne annettiin eri tavalla eikä tule aiheetta tämän enempää väittää.
Sanooko jokin teksti, että ne koskevat kaikkia ihmisiä? Ei.
Sanooko Raamattu, että luomisen jälkeen ihmiset pitivät sapatin? Ei. Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, mutta muistaakseni kenenkään muun ei Raamatussa sanota noin tehneen ennen kuin Jumala erikseen siitä käskyn antoi heprealaisille. Jos muistan väärin, niin saa kyllä muistuttaa minua niistä teksteistä, joissa yksiselitteisesti toisin sanotaan.
Jos kymmenen käskyä eivät koske kaikkia, niin tarkoittaako se sitä, että ihmisillä ei ole Jumalalta mitään muita käskyjä noudatettavina tai edes osaa noista kymmenestä käskystä eri aikaan ja eri tavalla annettuna? Ei tietenkään. Se, että tappaminen on Jumalan tahdon vastaista, oli tiedossa jo kauan ennen kuin kymmenen käskyä Raamatun mukaan kymmenen käskyä sellaisenaan annettiin. Ei mikään ole estänyt Jumalaa antamasta käskyjä ihmisille jo ennen kymmenen käskyn antamista.
Ovatko kymmenen käskyä täysin yhtä kuin Jumalan laki ja tahto? Olisi täysin järjetöntä väittää noin. Minun näkökulmasta kymmenen käskyä ovat vain kymmenen käytännön vinkkiä Jumalan tahdon suhteen, sillä on aivan täydellisen umpimahdotonta, että Jumalan tahto joka ainoassa mahdollisessa vastaan tulevassa elämäntilanteessa voitaisiin nätisti tiivistää johonkin pieneen joukkoon käskyjä.c.victor:
#Mitä se tarkoittaa? Ovatko nuo käskyt erityisasemassa? Teksti ei suoraan vastaan näihin kysymyksiin, joten kaikki varmat ja absoluuttiset väitteet asiasta menevät tekstiä itsensä pidemmälle ollen enemmän tai vähemmän arvottomia ja aiheettomia. Ainoa asia, jonka teksti selkeästi sanoo, on se, että ne annettiin eri tavalla eikä tule aiheetta tämän enempää väittää.#
Ei nyt ihan noinkaan, vain ne laintaulut jotka Raamattu sanoo Jumalan itsensä kirjoittaneen olivat liiton arkin sisällä .. armoistuimen alla. Tämä tarkoittaa sitä että se armo mikä oli tuleva oli lain mukaista armoa.. muu Israelin laki oli arkin sivulla siis arkin ulkopuolella .. armoistuin oli lain arkin päällä, joka on kaikkeinpyhimmässä.
Room. 3:
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
MUTTA tämä ei millään tavalla poista Jumalan lakia - se vain osoittaa että Jumalan armokin on Jumalan ikuisen lain mukaista ..
- armoliitto alkoi jo
Armoliitto on ollut jo Aadamista ja Eevasta lähtien, kun Jumala teki heille puvut nahasta.
- kimys
Puhut melkoista puppua jolle Raamattu ei ole antamassa tukeaan.
Adventistien tulkinnat ovat kauttaaltaan harhaoppeja. - pyh!
kimys kirjoitti:
Adventistien tulkinnat ovat kauttaaltaan harhaoppeja.Adventistien tulkinta on ainoa oikea.
Etkö ole muka lukenut, mitä Jumala sanoo 1. Moos. 3:15????? Siihenhän Paavalikin vetoaa vanhurskautusopetuksessaan. - pyh!
kimys kirjoitti:
Adventistien tulkinnat ovat kauttaaltaan harhaoppeja.Ja voit lukea Raamatusta, kuinka Jumala teki Aadamille ja Eevalle puvut. Vai etkö halua lukea????
- pöntiö!
pyh! kirjoitti:
Ja voit lukea Raamatusta, kuinka Jumala teki Aadamille ja Eevalle puvut. Vai etkö halua lukea????
Mikä kuoli jotta sai luovuttaa nahkansa ihmisten vaatetukseksi?
kimys kirjoitti:
Adventistien tulkinnat ovat kauttaaltaan harhaoppeja.Kuinka ikimys voit puhua noin paljon soopaa - ja olla olevinasi kuin tietäisit.
Armo-liittoko olisi laiton ?? ja pelastuneitako on vasta Jeesuksen jälkeiseltä ajalta ja Jumalako loi elämää ikuisesti piinattavaksi helvetin tulessa..
Ja nekö jotka eivät sinuun usko ovat harhassa ??
Voi että ... kuka sinua on oikein jymäyttänyt ?
Laiton Jumala joka piinaa luotujaan ikuisesti tulessa - eihän tuollaisessa ole päätä eikä häntää.- pyh!
pöntiö! kirjoitti:
Mikä kuoli jotta sai luovuttaa nahkansa ihmisten vaatetukseksi?
Karitsa.
Hei !
10- käskyn moraalisiveyslaki merkitsee kuuliaisuutta kun se opettaa mikä on syntiä. Ei sillä muuta virkaa ole., Laki on uskossa sydömen lihatauluissa.
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/4
Vanhan liiton aikana piti hakata kivitauluihin. Ja taivutella kaikki rahvaalle vertauksin rautalangoista. Tänään on toisin, -lukee vaikka Raamattua tai Jari-sedän Raamattuhotellia.
yst. t. jari- -----------?
Jari kirjoitti: ##10- käskyn moraalisiveyslaki merkitsee kuuliaisuutta kun se opettaa mikä on syntiä. Ei sillä muuta virkaa ole.?? ##
--
Eikö Jari tiedä, että jokainen tuomitaan sen lain nojalla? Jeesus kärsi omiensa rangaistuksen, mutta ne jotka eivät ota Jeesusta vastaan joutuvat kärsimään rangaistuksen itse - tekojensa mukaan.
18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika TUOIMITA kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita..
Jumalan kirjoittamat ja antamat laintaulut ovat liitonarkissa ja sen lain mukaan ihmiset myös tuomitaan. -----------? kirjoitti:
Jari kirjoitti: ##10- käskyn moraalisiveyslaki merkitsee kuuliaisuutta kun se opettaa mikä on syntiä. Ei sillä muuta virkaa ole.?? ##
--
Eikö Jari tiedä, että jokainen tuomitaan sen lain nojalla? Jeesus kärsi omiensa rangaistuksen, mutta ne jotka eivät ota Jeesusta vastaan joutuvat kärsimään rangaistuksen itse - tekojensa mukaan.
18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika TUOIMITA kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita..
Jumalan kirjoittamat ja antamat laintaulut ovat liitonarkissa ja sen lain mukaan ihmiset myös tuomitaan.Hei !
Jaak 1:25, 2:8-13.
yst, t, jari- Observ
jarinhotelli kirjoitti:
Hei !
yst, t, jariEi näy tietävän.
- voi heitä....
jarinhotelli kirjoitti:
Hei !
yst, t, jariEi adventismille uskollisuus ole mitään lain noudattamista!
Missä käskyssä kielletään lihaa syömästä ja viiniä juomasta? Ja moni muukin asia ,joita adventistit edellyttävät, puuttuu kymmenestä käskystä. Jopa kymmenykset!
Ei ainakaan kymmenen käskyn laissa! Joten adventistien laki ei perustu edes kymmeneen käskyynkään. voi heitä.... kirjoitti:
Ei adventismille uskollisuus ole mitään lain noudattamista!
Missä käskyssä kielletään lihaa syömästä ja viiniä juomasta? Ja moni muukin asia ,joita adventistit edellyttävät, puuttuu kymmenestä käskystä. Jopa kymmenykset!
Ei ainakaan kymmenen käskyn laissa! Joten adventistien laki ei perustu edes kymmeneen käskyynkään.Hei !
Löydät täältä http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16 ravintoa koskevat asiat. Kirkko ei anna ainokaistakaan ravintokäskyä !
Kymmenykset Raamattu opettaa kyllä käytäntänä ja löydät senkin täältä
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5.18 Voi olla etten ole kirjoitustani viimeistellyt, mutta siellä on kyllä asiat ja Raamatunpaikat.
Huomaa kuitenkin ettei kukaan kirkossa tiedä kenenkään maksuista, monet laittavat kaiken rahana kirjekuoriin kolehtiin nimettömänä ja rahastonhoitaja ei saa puhua eikä pukahtaa kenenkään maksuista eli on vaitiolovelvollinen aina joka käänteessä. Ihmisen oma on omaa eikä sitä vaadita, vaan aina kun lompsaa kaivaa se tapahtuu omasta vapaasta tahdota ja sydämen halusta.
yst. t. jari- pyh!
voi heitä.... kirjoitti:
Ei adventismille uskollisuus ole mitään lain noudattamista!
Ei ainakaan kymmenen käskyn laissa! Joten adventistien laki ei perustu edes kymmeneen käskyynkään.Puhut potaskaa, koska et tunne Raamattua.
- ymmärtäkää jo että
"Laillinen armoliitto" on ainoa mikä on mahdollista - ei lakia ja armoa voida erottaa toisistaan. Tämä on helluntailaisten keksintöä että Jumalan laki olisi mitätöity. Laki on ikuinen.
- ymmärretään
ymmäretään toki, mutta kauhealta tuntuu tuo, kun helluntalaiset pyyhkäsee armon Aadamilta ja Eevalta ja Israelin heimolta pois.
Armoa on vaan sielä missä on laki/syntiä. - hellaristi
ymmärretään kirjoitti:
ymmäretään toki, mutta kauhealta tuntuu tuo, kun helluntalaiset pyyhkäsee armon Aadamilta ja Eevalta ja Israelin heimolta pois.
Armoa on vaan sielä missä on laki/syntiä.Aadamia ja Eevaa, kuten myös ennen Jeesusta eläneitä koskee Jeesuksen sovitus jälkikäteen.
Olettepa te omituisia otuksia tulkintojenne kanssa! - hyvä..
hellaristi kirjoitti:
Aadamia ja Eevaa, kuten myös ennen Jeesusta eläneitä koskee Jeesuksen sovitus jälkikäteen.
Olettepa te omituisia otuksia tulkintojenne kanssa!hellaristi. Hyvä, että myönnät , että sama liitto on kaikilla, Kristuksen veren kautta on pääsy taivasten valtakuntaan armosta kaikilla.
- pyh!
Taasko tuo väärämielinen sössötys laki vastaan alkaa?
Armosta ne Vanhan testamentin ihmisetkin pelastuvat eivätkä lain noudattamisella! Lue Hepr. 9:15.- täs hänen tiensä
Niinhän se pyh, ja kaikki lukijat on, että armosta ollaan pelastettuja.. ja armo kasvattaa meitä opiskelemaan Jumalan lakia, päivät ja yöt, että kun joku valheveli sanoo: " Tehkäämme syntiä, ja rikkokaamme Jumalan laki, niin ymmärrät sanoa: " Minä en suostu"!!
Mitä suurempi armo, sitä tarkempi tuntemus Jumalan laista ja sen vaatimuksista!
Näinhän me kaikki uskomme!
" Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat ( I ja II .-käsky) 2 Kor 6: 16
Koska me armon saatuamme olemme Jumalan temppeli, ja siellä ei eletä synnin orjuudessa, eli Jumalan lain rikkomisessa!..Siis aivoissamme.
Marttakin joka moninaisista huolehtii ja hätäilee, ei enää tapa lasta kohtuunsa, vaan siunaa kohtunsa poikaa!
Armon saatuaan, Martta hyutta pitäytyi entistä tarkemmin siihen ettei hän tappaisi, varastaisi, ja sanoisi väärää todistusta täällä Herrastamme,...mutta vähät välittäisi enää ruoka-ja teurasuhrista, eikä käytä hedelmäveistä ympärileikkaukseen! :) benedi
- Asia aukenee sinulle
Paavali kirjoitti Galatalaiskirjeensä judaisteja vastaan, ojentaen sellaiset terveeseen uskoon ja oppiin.. Samanlaista ojennusta tarvitsevat tänä aikana Mooseksen liitossa olevat adventistit.
Lukekaa Galatalaiskirje.
Ja tässä aiheesta raamatullista opetusta keskustelun muodossa:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=2875- pyh!
HÖPÖHÖPÖ!!!!
- niih...
pyh! kirjoitti:
HÖPÖHÖPÖ!!!!
Silpokaa vaikka itsenne, toivotti Paavalikin teille.
- pyh!
niih... kirjoitti:
Silpokaa vaikka itsenne, toivotti Paavalikin teille.
Älä viitsi olla typerä. Paavali oli adventisti.
- Seurakunnan Martta
Voi kuin kauniisti linkissä oli esitetty lain käskyjen täyttymys. Minäkin ymmärän sen tästä lähtien näin. Kiitos.
- kiva kun tajusit
Sanopas muuta seurakunnan Martta.
Enää meidän ei tarvitse ympärileikkauttaa itseämme,..eikä kuljetella vasikkaa teurastettavaksi syntiemme edestä, eikä toimittaa heilutuslyhteä, ruoka -ja juomauhria, sillä Jeesus naulitsi lain ristille, ja pysyköön siellä.
Vasikka ei siis enää mene syntiuhrina poltettavaksi, vaan sen saa syödä itse, tai laittaa teurastamoon!...tai antaa osan lähimmäiselleen.
Tämä erottava väliseinä on nyt purettu, niin juutalaisilta, kuin suomalaisiltakin terv. B
- Tiiän sut!
Maranata Martta!
- En ole adventisti
Mitenkäs adventistien palstalla voikin olla näin hyvää ja oikeaa tekstiä, kuin vapauden sanoma on. Irti lakiliitosta. Kiinni armoliittoon!
- pyh!
Mitään lakiliittoa ole olemassakaan. Se on vääräuskoisten valhe.
ARMOSTA ne Vanhan testamentin ihmiset pelastuivat kuten mekin. Vai etkö ole lukenut Raamattuasi????? - olette täysiväärässä
pyh! kirjoitti:
Mitään lakiliittoa ole olemassakaan. Se on vääräuskoisten valhe.
ARMOSTA ne Vanhan testamentin ihmiset pelastuivat kuten mekin. Vai etkö ole lukenut Raamattuasi?????Jumala teki lakiliiton Israelin kansan kanssa. Se koski maallista Israelia joilla oli ympärileikkaus merkkinä.
3:1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. >> Jakeen lisätiedot
4:9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
4:10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna. - pyh!
olette täysiväärässä kirjoitti:
Jumala teki lakiliiton Israelin kansan kanssa. Se koski maallista Israelia joilla oli ympärileikkaus merkkinä.
3:1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. >> Jakeen lisätiedot
4:9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
4:10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.Eli et ole lukenut Raamattuasi.
Avaapa Hepr. 9:15. - huamattu
pyh! kirjoitti:
Eli et ole lukenut Raamattuasi.
Avaapa Hepr. 9:15.Adventistin mielipide on yhtä tyhjän kanssa.
Jotta näillä mennään! - pyh!
huamattu kirjoitti:
Adventistin mielipide on yhtä tyhjän kanssa.
Jotta näillä mennään!Vetosin Raamattuun, jota sinä pidät yhtä tyhjän kanssa kirjana.
Hepr. 9:15 "Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön."
- hyvät työt A ja Q
Hyvää tekstiä meiltä tulee:
" Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta ( ette siis rikostenne kautta, joita teitte ennen armoliittoa)--se on Jumalan lahja Ef 2: 8
" Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa HYVIÄ TÖITÄ
varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut ( jopa kahteen kertaan, kivitauluun ne 10-käskysanaa), että me niissä VAELTAISIMME!" jae 10
Kaikki maailman Jumalan lapset sanovat aamen siihen, että armo kasvattaa meitä Jumalan laissa pysymiseen...se on lahja Jumalalta... koska ilman Jumalan apåua, kukaan ei voi laissa pysyä, ja tehdä Kristuksen vaatimia hyviä töitä, jotka voimme lukea 10 stä käskystä. terv. benkku - Tarkistanut
"Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Gal. 3:9-10.
Missä liitossa oli Aabraham, siihen Raamattu ohjaa meidät uskon perustautuvat.
Ja 430 vuoden päästä tullut lakiliitto annettiin väliaikaiseksi:
"Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun Hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että AABRAHAMIN SIUNAUS tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille JA HÄNEN SIEMENELLEEN. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "JA SINUN SIEMENELLESI", JOKA ON KRISTUS. (Jeesus on Aabrahamin SIEMEN)
Minä tarkoitan tätä (?): Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. (AAMEN)
Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty OLEMAAN SIIHEN ASTI (siis väliaikainen), kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. ". Gal. 3:13-19.
Laki oli Jeesukseen asti. Hän aloitti UUDEN LIITON!
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=2875
Tarkista asia tuosta linkistä.
"Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan." Gal. 3:29. /
Oletko Kristuksen oma? Silloin et enää ole lakiliitossa.- näinhän se on
näinhänse on .LAIN KIRJA on Mooseksen lakijota kuljetettiin arkin sivulla. se on Mooseksen kirjoittama!...ympärileikkaus yms. on menneen talvien lumia
- kuutelen
näinhän se on kirjoitti:
näinhänse on .LAIN KIRJA on Mooseksen lakijota kuljetettiin arkin sivulla. se on Mooseksen kirjoittama!...ympärileikkaus yms. on menneen talvien lumia
Missäs mokoma Mooseksen laki oli kun eivät juutalaisetkaan siitä tienneet?
Taidat pölistä vain omias, etkö taidakin? - pyh!
kuutelen kirjoitti:
Missäs mokoma Mooseksen laki oli kun eivät juutalaisetkaan siitä tienneet?
Taidat pölistä vain omias, etkö taidakin?Otahan Raamattu käteesi ja lue, niin tiedät. 5. Moos. 31. luku.
- Uudessa liitossa
Laki oli Jeesukseen asti. Hän aloitti ristillä UUDEN LIITON! "Tämä on uusi liitto minun veressäni!"
"Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta (= Siinain lakiliitto). Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. " Hebr. 8:7-10.
Tämä on rakkauden liitto, joka perustuu rakkauteen. Uudessa liitossa on nimittäin entisten käskyjen liiton tilalla rakkauden käsky:
"Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Joh. 13:34,35.
"Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa!"
" Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, SE ON LAIN TÄYTTÄNYT.
Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", JA MIKÄ MUU KÄSKY TAHANSA, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. " Room. 13:8-10.- pyh!
Pieleen meni taas. Eihän laki mihinkään kumoudu. Jeesus itse sanoi niin.
Olet täysin väärässä, jos luulet, että vanha liitto = 10 käskyä, jonka uusi liitto = 2 käskyä kumoaa.
Etkö ole lukenut Raamatusta, että Vanhan liiton kaksi tärkeintä käskyä olivat "rakasta Jumalaa yli kaiken" ja "lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"????? Jos et ole, niin LUE!
Ettekö te ymmärrä niin yksinkertaista asiaa, että 10 käskyä ja 2 rakkauden käskyä ovat YKSI JA SAMA ASIA? - vai mitä
Rakkauteenhan uusi liitto perustuukin, sillä Israelin kansa teki 1. liiton näillä sanoilla: " Kaiken minkä Herra on puhunut ( ne 10-käskysanaa) , sen me teemme!
Miksi sopimus eli liitto oli heikko??
Heh, aivan samasta syystä kuin nykyinenkin liitto: " ME TEEMME".. se on nähty adventtikirkossa, hellareissa, ortodokseilla jne... sillä, he sanovat: Me teimme epäjuma
lan kuvat.
ja lain antaja sanoo. ilman minua te ette voi mitään tehdä!...siis hyvää tehdä,..syntiä osaatte tehdä . uudessakin liitossa
- Vapaa ja onnellinen
Pyh. Olet joutunut adventistien aivopesemäksi. Ole uskonnon uhri. Pyydä, että jeesus vapauttaa sinut gal. 5:1. vapauteen.
- pyh!
Sinä olet joutunut vääräuskoisten aivopesemäksi sitten vissiin. Lain rikkojat eivät ole vapaita.
Joka vihaa Jumalan lakia, vihaa Jumalaa ja Jeesusta. - saaks
pyh! kirjoitti:
Sinä olet joutunut vääräuskoisten aivopesemäksi sitten vissiin. Lain rikkojat eivät ole vapaita.
Joka vihaa Jumalan lakia, vihaa Jumalaa ja Jeesusta.Ei adventistien opettama laki ole se jota Raamattu sanoo Jumalan laiksi!
Adventistit opettavat laista ihan päinmäntyä. - pyh!
saaks kirjoitti:
Ei adventistien opettama laki ole se jota Raamattu sanoo Jumalan laiksi!
Adventistit opettavat laista ihan päinmäntyä.Höpönlöpön.
Me opetamme oikein.
- Hengellä kastettu
Toivottavasti vielä nöyrryt rukoukseen kysymään asiaa Jumalalta. Hän tahtoo vastata sinulle. Ensin sydän puhtaaksi Karitsan verellä. Sitten alkavat asiatkin aueta. Viivy rukouksessa.
Jeesus tahtoo täyttää sinut vielä Pyhällä Hengellä. - Raamatun opetus
Laki oli Jeesukseen asti. Hän aloitti UUDEN LIITON!
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=2875
Tarkista asia tuosta linkistä. - lakiliitto
Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ps. 25:10 Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
Lakiliittolaisten vain on mahdollista saada armo. - Sydämessäni Jeesus
Onko se tuo uusi käsky (Joh. 13:34,35), joka kirjoitettiin uskoon tulleiden sydämiin?
Vai onko se se vanha Mooseksen laki?- pyh!
Etkö sinä tiedä, että Pyhä Henki kirjoittaa JUMALAN LAIN ihmisen sydämeen? Mikä teillä oikein on vikana, kun ette osaa lukea???????
Hepr. 10:16 "Tämän liiton minä teen heidän kanssaan tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan LAKINI heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän sisimpäänsä."
Etkö sinä tiedä, että 10 käskyä on Jumalan oman luonteen ilmaisu? Jos vastustat Jumalan lakia haukkumalla sitä pelkäksi Mooseksen laiksi, vastustat Jumalaa.
Vai turhaanko Jeesus sanoi:
Luuk. 10:25-28 "Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: 'Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?' Jeesus sanoi hänelle: 'Mitä LAISSA sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?' Mies vastasi: 'RAKASTA Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Jeesus sanoi: 'OIKEIN vastasit. Tee näin, niin saat elää.'" - voi ett'
pyh! kirjoitti:
Etkö sinä tiedä, että Pyhä Henki kirjoittaa JUMALAN LAIN ihmisen sydämeen? Mikä teillä oikein on vikana, kun ette osaa lukea???????
Hepr. 10:16 "Tämän liiton minä teen heidän kanssaan tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan LAKINI heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän sisimpäänsä."
Etkö sinä tiedä, että 10 käskyä on Jumalan oman luonteen ilmaisu? Jos vastustat Jumalan lakia haukkumalla sitä pelkäksi Mooseksen laiksi, vastustat Jumalaa.
Luuk. 10:25-28 "Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: 'Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?' Jeesus sanoi hänelle: 'Mitä LAISSA sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?' Mies vastasi: 'RAKASTA Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Jeesus sanoi: 'OIKEIN vastasit. Tee näin, niin saat elää.'"Ei Jumala kirjoita mitään lakia adventistien opetuksen kautta kenenkään sydämiin! Joten mitä meuhkaatte?
- kauhea kankkunen
voi ett' kirjoitti:
Ei Jumala kirjoita mitään lakia adventistien opetuksen kautta kenenkään sydämiin! Joten mitä meuhkaatte?
voi ett`
Itsestäsikö sanot noin, vai onko joku muu, esim. Jumala sinulle adventisteista noin sanonut??
" Ei Jumala kirjoita mitään lakia adventistien opetuksen kautta kenenkään sydämiin"
Hö? Olenhan minäkin benedi adventisti, ja kirjoittanut adventistien sydämiin Jumalan lakia.. että luopuisivat käsintehdyistä jumalan kuvista, eivätkä pitäisi minun vaimoani synnin orjuudessa seurakunnassa.
Eikö meidämkin omasta joukosta nouse miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen vanhat ja nuoret adventistit mukaansa.. sama vaiva hellareilla.. p e r k e l e heittää niin monia synnin vankeuteen.
Mutta valvokaa ja rukoilkaa,ja sen tähden muistakaa että minä olen niin monta vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin!
En minä ole halunnut kenenkään kultaa, hopeata tai vaatteita, olen halunnut, ettei adventtiseuraknta pitäisi vaimoani , toisen miehen maattavana, ja synnin kahleissa, vaan laskisi hänet asumaan yksin, tai sopimaan miehensä kanssa!
Autuaampi on antaa, kuin ottaa, toisen vaimo, kertoo sana!
Odotan että seurakunta ratkeaisi haikeasti itkemään, ja lankeaisivat toistensa kaulaan, ja suutelisivat toisiaan, siksi että heitä surettaisi se sana, jonka Herra on puhunut.
" Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa, äläkä mitään, mikä on hänen omaansa.. seurakunnan ei tule sotkeentua hänelle kuulumattomiin, eikä vaeltaa varkaana ja avionrikkojana, ..vaikka se onkin Jeesuksen tulemuksen merkki!
" Tämä paha ja avionrikkojasukukunta tavoittelee merkkiä" Jeesus adventisteille ja hellareille näin on sanonut.
On todella hassua että adventti= Jeesuksen tulemus, ja kun ymmärrys katoaa, ja järki menee, niin ryhdytään tehtailemaan aviorikoksia, että Jeesus tulisi nopeammin...eikö aika iljettävä tapa odottaa Jeesusta, epäjumala kourassa??
Ainakin benedin mielestä - tutki tarkasti
pyh! kirjoitti:
Luuk. 10:25-28 "Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: 'Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?' Jeesus sanoi hänelle: 'Mitä LAISSA sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?' Mies vastasi: 'RAKASTA Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Jeesus sanoi: 'OIKEIN vastasit. Tee näin, niin saat elää.'"Huomaatko hellari, että pyh 14.2..opettaa sinua että Pyhä Henki kirjoitta lakinsa ihmisen sydämeen-
Etkö hellari todellakaan osaa lukea?
Mutta kysypä hellari vuorostasi pyhiltä, että pitäisikö poistaa kaikki käsintehdyt jumalan kuvat adventtikirkosta, ja pitäisikö adventisti miehen antaa benedille takaisin hänen vaimonsa,
niin jos osaat erottaa hyvän pahasta ja pahan hyvästä, oikean väärästä ja väärän oikeasta, niin " etkö osaa lukea"??
Onko pyhin sydämessä Jumalan laki vai ei??
" Sillä sanoistasi sinut tuomitaan Jumalan lain rikkojaksi tai sen noudattajaksi"
Ryhdyhän toimeen hellari. - Jumalan ikuinen laki
On aivan uskomatonta että nämä kirjaimeen tuijottavat vänkääjät eivät tajua, että kaiken aikaa on kysymys SAMASTA IKUISESTA JUMALAN LAISTA.
Se on ikuinen laki - ei sitä ole keksitty - SE ON ..
Mutta kaipa se on vaikeaa tajuta koska heillä ei ole vastausta siihen kysymykseen että "Miksi Jumala on kuolematon Elämä - mutta ihminen ei ole"?
He kun ovat omasta mielestään kuolemattomia synneistään huolimatta, vaikka sitten helvetin tulessa.
Monet ovat langenneet siihen ansaan jonka saatana pani ihmiselle kun sanoi että "Ei, ette te kuole - vaan teistä tulee Jumalan kaltaisia".. - Benedille asiaa :)
tutki tarkasti kirjoitti:
Huomaatko hellari, että pyh 14.2..opettaa sinua että Pyhä Henki kirjoitta lakinsa ihmisen sydämeen-
Etkö hellari todellakaan osaa lukea?
Mutta kysypä hellari vuorostasi pyhiltä, että pitäisikö poistaa kaikki käsintehdyt jumalan kuvat adventtikirkosta, ja pitäisikö adventisti miehen antaa benedille takaisin hänen vaimonsa,
niin jos osaat erottaa hyvän pahasta ja pahan hyvästä, oikean väärästä ja väärän oikeasta, niin " etkö osaa lukea"??
Onko pyhin sydämessä Jumalan laki vai ei??
" Sillä sanoistasi sinut tuomitaan Jumalan lain rikkojaksi tai sen noudattajaksi"
Ryhdyhän toimeen hellari.Ei adventtikirkko ole vaimoasi ottanut - joten ei adventtikirkko voi sitä takaisinkaan antaa.
Yritä nähdä asia niinkuin se on - niin valitettavaa kuin se onkin niin totuus on että vaimosi jätti sinut, onko se niin vaikea tunnustaa? Et ole ainoa jonka avioliitto on kariutunut - et edes adventtikirkossa tai missään muussakaan kirkossa tai lahkossa tai seurassa - ymmärrä että se oli vaimosi joka ei halunut/jaksanut/?? olla yhdessä kanssasi. Syy? todellisia syitähän ei kukaan toinen voi tietää, kuin mahdollisesti sinä ja entinen vaimosi.
Ei kukaan muu voi antaa sinulle vaimoasi takaisin kuin vaimosi itse ja hänhän on kai jo naimisissa toisen kanssa ? jos nyt olen oikein näistä kirjoituksistasi asian nähnyt.
Älä syytä Adventtikirkkoa .. - puhtaus 1/2 ruokaa
Benedille asiaa :) kirjoitti:
Ei adventtikirkko ole vaimoasi ottanut - joten ei adventtikirkko voi sitä takaisinkaan antaa.
Yritä nähdä asia niinkuin se on - niin valitettavaa kuin se onkin niin totuus on että vaimosi jätti sinut, onko se niin vaikea tunnustaa? Et ole ainoa jonka avioliitto on kariutunut - et edes adventtikirkossa tai missään muussakaan kirkossa tai lahkossa tai seurassa - ymmärrä että se oli vaimosi joka ei halunut/jaksanut/?? olla yhdessä kanssasi. Syy? todellisia syitähän ei kukaan toinen voi tietää, kuin mahdollisesti sinä ja entinen vaimosi.
Ei kukaan muu voi antaa sinulle vaimoasi takaisin kuin vaimosi itse ja hänhän on kai jo naimisissa toisen kanssa ? jos nyt olen oikein näistä kirjoituksistasi asian nähnyt.
Älä syytä Adventtikirkkoa ..Eipä siitä vaimostani voi oikein Jeesustakaan syyttää, sillä Jeesus
jo kysyi häneltä: " Tule, ja tuo miehesi tänne"
No, hän yritti tuoda miehen, joka oli saanut sukupuolitaudin Tallinnassa, ja jonka oli tartuttanut sen 1. vaimoonsa...joka sitten antoi lemput.. ja mun vaimolle ja adv. seurakunnalle hän sitten kelpasi!
Niin Jeesus huomautti. hänelle, seurakunnan kuulle: Yksi mies, sinulla on ollut, ja tämä joka sai sukupuolitaudin Tallinnassa, ei ole sinun miehesi.
"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa, sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä?
Tai valkeudella ja pimeydellä"!!? 2 Kor 6: 14
Eikös teistäkin ole väärin että panee humalassa Tallinnan tyttöjä, saa sukupuolitaudin , saastuttaa sillä oman vaimonsa.. ja sitten hyökkää tämän aseen kanssa mun vaimon kimppuun.. ja adv. srk sanoo: Tulkaa minun Isäni siunatut, äiti kirkon helmaan,... tämä tarina on ihmeellinen meidän silmissämme"
tai mitä osaa on uskovaisella uskomattoman kanssa!
Eikös uskovaisten pitäisi lähteä pois kiimaisten Tallinnan tyttöjen keskeltä, erota heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko, niin minä otan teidät huostaani" 2 Kor 6: 17
No tuon reissun ja tapahtumien jälkeen, vaimoni otti tämän miehen huomaansa , ja esitteli hänet seurakunnale, joka sanoi: " Tule sellaisena kuin olet"!! Ja niin tämä tulikin, kun ensin seurakunnan pappi ja johtokunta oli hänet ulos heittänyt.
" Minä olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra Kaikkivaltias! jae 18
" Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa" 2 Kor 7: 1
Miten siis soveltuu yhteen Tallinan huorat ja Jumalan temppeli, sekä epäjumalat?
ja pyh, adv. srk edustajana vastannee terv. tietolaari - pyh!
voi ett' kirjoitti:
Ei Jumala kirjoita mitään lakia adventistien opetuksen kautta kenenkään sydämiin! Joten mitä meuhkaatte?
Väitinkö minä muka tuollaista????? En. Mitä siis höpäjät?????
- tutkikaa,Herra hyvä
Alkuseurakunta eli laissa ja Jumalan armossa, siitä on hyvinä esemerkkeinä,
kuinka apostolit noudattivat IV ttä ,sabattikäskyä.
Apost 17: 2 katso myös 13: 14, 42, 44 ja 16: 13
sekä Apost 20: 27.." Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa"
Jä juuri näin helluntalainen ja aloittaja opettavat.
, ja meistä adventisteista se on hyvää opetusta!
Helluntalaisten, kun he eivät Raamattua kovin hyvin tunne, vaikea julistaa KAIKKEA Jumalan tahtoa.
Mutta alku se on pienikin alku . tetrv benedi - Galat. 5:1-2.
Kun Jumala täyttää Pyhällä Hengellä, avautuu armoliitto uskovan eteen mahtavana!
Joh. 8:31-
Vapauden siunaus tulvii silloin sydämeen. Gal. 5:1,2. - ihmeellinen armo
Ei armoliitto, vaan armo. Armo tulvii syntiselle, joka katuu syntejään Jeesuksen nimen tähden ja ottaa vastaan Jeesuksen tarjoaman sovituksen. Tottakai ihminen tunee itsensä vapaaksi, jos synti ei paina mieltä.
Vaikka liha on taipuvainen syntiin, niin armo on niin ihmeellinen asia, että uskova ihminen ei ole enää sydämeltään halukas taipumaan synnin ikeen alle.
Ei lain kautta ole mahdollista saavuttaa pelastusta. Laki vaan näyttää synnin. - Hän johdattaa totuut
lakiliiton poistuessa ja armoliiton avautuessa tapahtuu uskoon tulleelle yleensä myös Pyhällä Hengellä täyttyminen, josta merkkinä saa puhua uusin kielin!
Apt. 1043-48.- Uusi kieli
Uusi kieli tulee Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ei sitä ennen tullut puhuttua raamatun kieltä. Se oli vierasta kieltä.
Sananl. 28:4 Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.
Hepr. 8:10
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jolla on Jumalan laki sydämessä ei hänen askeleet silloin horju.
Olen kuullut, että jotkut jopa kaatuilevat kokouksessa, niin horjuvaa on kansan askeleet joissain piireissä.
- Apt. 2
No tuo kyllä on adventisteille liikaa. Varmaan joku saa jo hepulin. Tuohan menee yhteen aivan Apostolisen ajan kanssa. Apt. 2.
- hengen lahjat
Ap. 2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
Monilla adventisteillä on kielillä puhumisen lahja. Yleensä joku osaa aina Sanan tulkata sellaiselle joka ei ymmärrä puhuttua kieltä.
Kaikki ei osaa kaikkea kuitenkaan. Kaikki ei osaa kiinan kieltä, eikä kaikki osaa hebreankieltä.....
- Kielillä puhun usein
Vähän samanlainen slitys, kun eräällä mormoonilla: "Minä puhuu kielilllä. Olen ollut Suomi kaksi vuotta, ja puhuu näin hyvä kieli."
Eräs taas totesi, kun hänelle ehdotettiin, että jos rukoiltaisiin hänelle Pyhän Hengen kastetta, josta merkiksi hän saa puhua uusin kielin: "Voi, en ole ollenkaan kieli-ihmisiä. Minulla on niin huono kielipää.
Tuollaista tapahtuu, kun ei ymmärretä yleistä Raamatun opettamaa "rukouskieltä":
"Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; EI HÄNTÄ NÄET KUKAAN YMMÄRRÄ, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1 Kor. 14:1-2.
Rukoile, että Jeesus täyttää sinut Hengellään!- vieras kieli
Miksi siis sanot, että ei apostoleita kukaan ymmärtänyt, kun he saivat kielillä puhuvien armolahjan. Raamattu kertoo; että Jerusalemissa oli kaikki kielet edustettuina ja monet ihmettelivät, kun apostoli puhui hänen kieltään.
Yritätkö todella kertoa, että ei heitä kukaan ymmärtänyt. Sinä puhut vierasta kieltä, jota en ymmärrä, kun se poikeaa raamatun kielestä.
Rukouskieli on eriasia. Rukoiltaessa yhdessä pitäisi kuitenkin rukoilla siten, että kaikki sen ymmärtävät ja siten rakentuvat. - 1. Kor. 12
28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12 kirjoitti:
28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
## apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. ##
"Opettajiksi" - onneksi ei sentään varsinaisesti LAIN opettajiksi, vaan armon envankeliumin. Kas, lainkin tarkoitus on ahdistella kohti armoa Kristuksessa . . . jo vanhaan aikaan
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
antti- Ana
1. Kor. 12 kirjoitti:
## apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. ##
"Opettajiksi" - onneksi ei sentään varsinaisesti LAIN opettajiksi, vaan armon envankeliumin. Kas, lainkin tarkoitus on ahdistella kohti armoa Kristuksessa . . . jo vanhaan aikaan
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
antti - OOooOO kärpät!!!
vieras kieli kirjoitti:
Miksi siis sanot, että ei apostoleita kukaan ymmärtänyt, kun he saivat kielillä puhuvien armolahjan. Raamattu kertoo; että Jerusalemissa oli kaikki kielet edustettuina ja monet ihmettelivät, kun apostoli puhui hänen kieltään.
Yritätkö todella kertoa, että ei heitä kukaan ymmärtänyt. Sinä puhut vierasta kieltä, jota en ymmärrä, kun se poikeaa raamatun kielestä.
Rukouskieli on eriasia. Rukoiltaessa yhdessä pitäisi kuitenkin rukoilla siten, että kaikki sen ymmärtävät ja siten rakentuvat."rukouskieli" ? - mitä se on? suunnilleen kuin jos menis katsomaan jääkiekkoa ja huutais oman joukkueensa puolesta. Niinkö?
Jos ihminen rukoilee - on se tehtävä sanoilla joita itse ymmärtää.
- Armon opettaja
Hyvää sanaa Antti K.
Lain opettajia oli seurakunnan alussa. Apt. 21:20. Mutta Galatalaiskirjeen kirjoittamisen jälkeen ei pyhien seurakunnassa enää ollut lainkiivailijoita. - Onko tämä Raamatussa
"Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; EI HÄNTÄ NÄET KUKAAN YMMÄRRÄ, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1 Kor. 14:1-2." - paljon kielillä puhu
Onhan tuo toki Raamatussa 1 Kor. 14: 1-2
kiitos siitä!
Profetoiva on kuitenkin suurempi kuin kielillä puhuva 1 Kor 14: 5
ellei tämä samalla kun puhuu kielillä, samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu! jae 5
Mutta jos tämä kielillä puhuja on ketku ja huijari, eli jos hän selittää kaiken puhumansa, niinkuin piru raamattua.. niin montako miestä tällaisen ulosheittämiseen seurakunnan kokouksessa tarvitaan!?
Luulen että kaksi riittää, jopa yksikin, riippuu kielillä puhujasta ja ulosheittäjästä.
" Jos kielillä puhuja ei saa kielellään ulos , ja esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää?? Tämähän puhuu silloin tuuleen..jae 9
Jos kuitenkin kielillä puhuja osaa tulkita puheensa, eli ymmärsi mitä puhui.. mutta jos tulkkaus on liirum laarumia, niin ei kun potku persuksiin.. puhukoon ulkona tuleen.. kait joku vie hänet ensiapupoliklinikalle, puhukoon siellä pehmustetussa huoneessa... Tähän malliinhan Raamattu ja Paavali asiasta opettaa! terv- benkku- benkun henki äänessä
benkku puhuu kielillä kuvista ja sen tulkinnasta.
Mutta benkun henkien määrä legiona on niin suuri, ettei siihen kokouksen ulosheittoon riitä muu kuin Pyhän Hengen Henki. Benkun henki puhuu, puhuu, puhuu, selittää, selittää selittää, niin että ei kuule edes oman puheensa yli, kun profetian henki ei hyväksy häntä seurakuntansa keskellä kielen selittäjäksi.
Siksi Henki pitäisi ulkoistaa benkun henki, että Henki pääsisi sisälle elämäksi.
- Kielilläpuhuva
Olet Benkku vaarallisella tiellä halveksiessasi Pyhän Hengen antamaa armolahjaa. Näin tehden olet Pyhän Hengen vastustaja. Tee tänään parannus, jos ehkä sinulle vielä annetaan anteeksi.
Näen vaivaa ja selitän yhden kerran koko tämän asian:
Kielilläpuhumista on pääasiassa kahta erilaista.
- jonkun maan ymmärrettävissä oleva kieli. Apt. 2.
- kieli, jota ei kukaan ymmärrä. 1 Kor. 14:2.
Tavallaan on kolmaskin kielilläpuhumisen muoto. Se on sellainen 1 Kor. 14:2, johon voidaan saada selitys (ei tulkkaus). 1 Kor. 14:13.
Tästä aiheesta ei voi ymmärtää enempää ellei ensin ymmärrä edellä olevaa.
=
Ymmärrettävä kieli, joka oli merkkinä uskosta osattomille juutalaisille (Apt. 2) saa näin selityksen.
Uskosta osattomat taas saattavat pitää meitä järjettöminä, jos alamme puhua heille 1 Kor. 14:2. kielillä, jota ei kukaan ymmärrä.
Ymmärretäänkö me? Idea
"Mutta jos ei ole selittäjää, niin puhukoot itselleen ja Jumalalle" eli kielilläpuhuminen tulee silloin olla vain taustaäänenä. Mutta "älkää estäkö kielilläpuhumista!" Sellainen kielto on aina Pyhän Hengen vastustamista ja siten erittäin vaarallista.
Kokousten rukoushetkissä on aina oltava kielilläpuhumista. Mistä muutoin selittämisen armolahjan saaneet voisivat saada tietää armolahjastaan?
Antakoon Pyhä Henki Jumalan seurakunnalle runsaasti armolahjojaan. Adventtikirkolle ne eivät kelpaa.
Rukoile, että saat Pyhän Hengen!- pyh!
Ja sinä puhut läpiä päähäsi.
- Arka tunto
Kiitos "Kielilläpuhuva".
Mutta en usko noiden Pyhää Henkeä vastustavien enää välittävän tuosta opetuksesta. Ovat jo paaduttaneet sydämensä.- pyh!
Teidän henkihurmionne ovat pelkkiä vääriä, eksyttäviä henkiliikkeitä, joilla ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa. Hävetkää!
- Rukoile hädässäsi
Pyh.
Oletkohan tosiaan jo kokonaan armon ulkopuolella? Kommenttisi vaikuttavat siltä. Nöyryyden pisaraakaan ei ole haivaittavissa.
Pyhän Hengen toiminnan vastustaminen on aina pahimman luokan synti.
Rukoile, huuda avuksi Jeesusta,
"jos ehkä vielä sydämesi saastaisuus annettaisiin anteeksi".- pyh!
Höpönlöpön.
Siansaksan höpiseminen ei ole mitään Pyhällä Hengellä täyttymistä. Saatanan hengellä täyttymistä se on.
- Ota vastaan SANA
Kaikille selviää asia tästä linkistä:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3325
- - Siinä perusteet
Nyt sinne on laitettu jonkun Lauri Öhrnbergin kirjoitus vuodelta 1946,
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3848
Perusteluja. - Lukekaa ihmeessä
No mutta tuo kirjoitushan on superhyvä. Miten voikin olla niin selvää opetusta.
- armon kautta
Minä benedi luin kirjoituksen ja se oli superhyvä.
sillä totta on että Jumalapoisti Moosekselle antamansa ruoka, juoma ja teurauhrin, sekä ympärileikkauksen, jotka olisivat nyt meidän pelastumistamme vastaan
, ja nämä lain säädökset ajaisivat meidät pois Kristuksen luota Gal 5: 2-5
Sillä Kristuksen uhri on meidän pelastuksemme, jos me Jumalan rikkomukset tunnustamme ja hylkäämme-.
Noita Mooseksen laissa olevia seremoniallisia toimituksia emme tarvitse suorittaa... Mutta Jumalan lain rikkomuksia, joita ei pestä pois Jeesuksen veressä, ne ajavat pahat ihmiset h e l v e t t i i n.
Mutta Jeesus meni kertakaikkiaan kaikkeen Pyhimpään Iankaikkisen armon aikaan saajaksi, ja sieltä voi anoa armoa, synneillemme.
Jos emme tiedä mikä on syntiä, niin Jumalan laki kertoo mikä on syntiä 1 Joh 3: 4
ja Room 7: 7
Ja koska Kristus ei työntänyt lakia kumoon Matt 5: 17...niin muuta vaihtoehtoa, ei benedi tunne, kuin sen, että Jeesus on Tuomari, ja hänen eteensä on adventistien ja helluntalaisten jne.jne. mentävä kumoon.
Muuta keinoa ei ole!! Vai onko?
Tuo selvä opetus tarkoitti sitä että Mooseksen laki, jossa kerrottiin materiaalisista
asioista, kuten ruoka, juoma, pesot, juhlasapatit yms. olivat varjo tulevasta Jeesuksesta. Heb 10: 1
Mooseksen laki oli pääosin -säädöksien ja määräysten laki Ef 2: 15
Mooseksen lain kirjoitti Mooses 5 Moos 31: 9,...ja se kirjoitettiin kirjaan, eikä kivitauluihin kuten Jumalan laki 5 Moos 31: 24
Mooseksen laki, jossa ristinvalossa/viewtopic.php...kirjoitettiin, kuljetettiin arkin sivulla 5 Moos 31: 26
Jumalan lakia arkin " sydämessä" 5 Moos 10: 5
Jumalan laki on pysyvä ja iankaikkinen Ps 111: 7, 8..koska se on täydellinen Ps 19: 7
Mutta Mooseksen laki ei tehnyt ketään täydelliseksi Heb 7: 19...Eihän härkien ja kauristen veri voi syntejä poistaa!
Mutta Jumalan Karitsan veri kykenee siihen!
Mutta ennen Jumalan armoihin pääsemiseksi on tunnustettava ja kaduttava Jumalan lain rikkomisia ja pyydettävä anteeksi.. ja kun armo saadaan, niin senjälkeen kun olemme hänen tekonsa, niin Hänen tekonsa , ei riko sapattia, ei tee ja kunnioita epäjumalia, jeesus kuvia, ...jne.. hän pysyy laissa..koska lain rikkominenhan hänet johdatti Kristuksen armon salaisuuteen! terv. benedi
- Jaakob 2:10,11.
Missä kophden Raamattu erottelee lain osia toisistaan?
Eikä Jakob 2:10-11 merkitse sinulle mitään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604