Uuden auton osto kannattaa!

vain uusia

Aina kaikki jauhavat, että uuden auton ostaminen on tyhmintä mitä voi tehdä. Arvo kun laskee niin paljon ensimmäisinä vuosina. Tottakai se laskee. Laskeehan se ensimmäisinä vuosina erittäin paljon myös huonekaluissa, vaatteissa, kodinkoneissa jne. Silti porukka ostaa niitä paljon uusina eikä kukaan jaksa toitotella asiasta. Mikä ero noissa on autoon?

Itse ostan auton aina uutena! Käytettyn auton osto on tyhmintä mitä voi tehdä. Ensinnäkään käytettynä ei yleensä löydä täysin haluamaansa, vaan joutuu tyytymään kompromisseihin varustelyn, värin, kilsojen jne. myötä. Lisäksi edellisen omistajan tavoista ei tiedä yhtään mitään, esim. onko tupakoitu, luistatettu kytkintä, tehty kylmäkäynnistyksiä, ajettu jarrupaloja loppuun, pidetty märkää koiraa, kuollutta hirveä, hikoiltu, syöty mäkkisafkaa, pesty kerran vuodessa jne.

Ostan autot uutena, niin kuin ostan vaatteet, huonekalut ja kodinkoneetkin. Kaikista järkevintä, että tietää, mitä saa, ja takuutakin jäljellä.

10

1301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain käytettyjä

Kannattaa toki, kauppiasta varsinkin.

Tyhmää verrata huonekaluihin, vaatteisiin, kodinkoneisiin jne. koska
      A) puhutaan hieman eri hintaluokasta ja
      B) huonekaluja, vaatteita, kodinkoneita ei yleensä anneta vaihdossa uusiin tai myydä eteenpäin vaan ovat ns. käytä ja unohda-tyyppisiä tuotteita.

• viherpipertäjänä

Eiköhän se kauppias saa paremman katteen käytetyn myynnista, siis yleensä.

A) Minulle on aivan sama ostanko kilon kinkkua vai uuden auton, hinnalla ei ole mitään väliä, kunhan saan haluamani tuotteen.
        B) Huonekaluissa ja kodinkoneissa näkyykin juuri tämä älytön tuhlaava elämäntapamme. Kiertoon vaan ja vaatikaamme parempaa laatua.

• uuttaPukkaa

Mistäpäs niiä käytettyjä jos ei uusilla ensin olisi ostajia?
      Mulla kans vaihtuu työsuhdeautoilijana auto uuteen aina kolmen vuoden välein...
      Oman auton ehkä ostaisin2-3v käytettynä, tiedä häntä.

• 97 % ajasta muualla

Ostin viime viikolla uuden pakastimen. Maksoi 270 euroa. Minusta tuossa on aika lailla merkittävä ero auton hintaan, kun käyttöikä kummallakin lienee samaa luokkaa. Puhumattakaan sähkön säästöstä, joka jo yksin antaa kohtuutuoton tuolle pääomalle.

Autot kuitenkin ostan käytettyinä. Uudet autot eivät kulje puolella polttoaineella ja hinnanerolla saa aika monta pakastinta ja paljon muuta mukavaa. Minä kun vietän sentään 97 % ajastani muualla kuin autossani.

• eroa on

"Uudet autot eivät kulje puolella polttoaineella"

No ei puolella, mutta kyllä uuden ja 10 vuotta vanhan auton kulutuksissa voi olla melkoinen ero.

• Järki käteen

"Mikä ero noissa on autoon?"

Ero on se, että noita käytetään usein loppuun asti, niin kauan kunnes ne hajoo tai ei aja enää asiaansa muuten.

Mutta autot myydään usein pois, vielä silloin kun ne on täysin kunnossa.

Eli jos itse ostan uuden auton, ostan kertalaakista sellaisen kuin pitää, en jätä mitään puuttumaan siitä, ja ajelen sillä niin kauan kuin se toimii eli ainakin 200.000 kilsaa

Mutta kerro ihmeessä, käytätkö autosikin loppuun, tai siihen asti että se ei enää aja asiaansa

TYHMINTÄ on meinaan ostaa auto uutena, ja myydä se pois vielä kun se on täysin kunnossa/ajaa asiansa, silloin tulee isoin tappio

• Uuden osto kannattaa jos on auton hintaa vastaava summa ylimääräistä käteisenä ja jos on valmis menettämään lähes koko rahamäärän. Yksi hyvä asia jonka keksin uuden ostamisessa on se ettei autoa tarvitse katsastaa kuin vasta kolmantena vuonna.

• viat takuuseen

Tiedät varmaan että miksi uutta autoa ei tarvi katsastaa. Siksi että niissä ei ole vikoja ja se on paras syy ostaa uusi auto.

• rellupösösitikka

riippuu mistä ostaa itse ostaisin täältä jos olisin ostamassa turvallinen auto isolla koneell vähän yli 10 000 tai vielä isompi 15 000 euroa
      http://www.toyota.com/all-vehicles/

• samaa mieltä

Aivan samaamieltä. Ei auton arvo putoa suhteessa ensimmäisen kolmen vuoden aikana yhtään sen enempää kuin seuraavankaan kolmen vuoden aikana. Karkeasti voi sanoa auton arvo melkein puolittuu kolmen vuoden välein.

Jos ostaa uuden tai 3 vuotta vanhan 20 tuhatta maksavan auton, niin kolmen vuoden päästä kummastakin saa vaihdossa 10 tuhatta.

Uuden etuna on takuu, jos jotain vikoja ilmenee, niin ne korjataan ilman lisäkuluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3644
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1981
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1045
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe