Suuri ahdistus, Ahdistuksen ajat? Lopun merkit? Viimeinen ..-

...

Suuri ahdistus? Ahdistuksen ajat?

Lopun merkit? Viimeinen ahdistus?

Ihmiskunta on joutunut kokemaan erilaisia vaikeuksia.

Joillakin tapahtumilla ihmiskunnan historiassa on aivan erityistä hengellistä merkitystä.

Raamattuun on kirjoitettu profetioita tulevasta.

Raamattu kertoo suurempia ihmisjoukkoja koskettavista tapahtumista.

”Silloin astuu esiin Miikael, suuri enkeliruhtinas joka seisoo kansasi suojana ja tulee ahdistuksen aika jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen kun kansoja on ollut aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi, pelastuu jokainen jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.” (Dan 12:1)
Dan 12:1 voidaan päätellä että kyse on ihmiskunnan suurimmasta ahdistuksesta ja että ahdistus sijoittuu lopun hetkeen. Ahdistuksen ajassa on kyseessä ihmiskunnan ihmisten elämän kirjoista.
”Näin myös kuolleet suuret ja pienet seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella mitä kirjoihin oli merkitty kukin tekojensa mukaan.” (Ilm 20:12)
(Luuk 10:20, Fil 4:3, Ilm 21:27) On oltava selvät perusteet miten niin suurta tuomioprosessia käydään.
Tässä ahdistuksen ajassa on kysymyksessä lopun hetket jossa päättyy myös ihmiskunnan armonaika.
> Ilmestyskirjan seitsemän viimeistä vitsausta Ilm 15-18 luvuissa on vastaava aika. Maailmanhistorian aika nykyisessä muodossaan on päättyy. Kaikki varoitussanomat ihmiskunnalle on silloin julistettu loppuun saakka.

Jumala ei ole ollut koskaan armoton etteikö olisi antanut mahdollisuutta tapamuutokseen ja syntien hylkäämiseen syntien pois pyyhkimiseksi. (Jes 1:18, 2 Piet 3 luku) Monta kertaa ihmisen elämän aikana Jumala muistuttaa jokaista ihmistä vedoten jokaiseen ihmiseen.
> -Jokainen ihminen elämänsä aikana tekee itse oman ratkaisunsa ikuisen kohtalonsa suhteen. Oman ratkaisunsa jokainen ihminen joutuu toteamaan ja myöntämään Ilm 20 tapahtumissa. Jokainen enkelikin. (2 Piet 2:4) > Koko globaali Universum ja Kosmos todistavat Jumalan oikeudenmukaisuuden ja rakkauden. > -Uskosta vanhurskas saa elää. Synnin palkka on kuolema. (Room 6:22-23) Hiukan ennen lopun hetkeä enkelit ovat uskovan turvana. (Hebr 1:14, Ilm 12:17, Room 6:15-16, 1 Joh 2 luku)

Erityinen ihmiskuntaa koskeva varoitus esitetään Ilm 8:6 ja Ilm 9 luku. Siinä on vertauskuvalliseen kieliasuun puettu ne ”vitsaukset” joihin maa joutuu ensin ennen loppua. Tämä varoitusten aika on armonaikaa vielä.

Jeesus Kristus enkeleineen on ristin uhrin jälkeen taivaallisessa palvelutyössä ihmisen pelastukseksi. (Hebr 1:14) Ylipappi on Jeesus Kristus. (Hebr 2:17-18, 4:14-16, 8:1-2, 7:24-28, 8:1-2, 4-13) Jumalan Pyhä Henki toimii ihmisen hyväksi –Jumala itse. (Joh 16:8-16, Ilm 22:17) Jumalan kansa pelastuu. (Ilm 15:2-4, Jer 4:19-20, Jes 30:7, Ilm 19:1-10, Ilm 21-22 luvut)

Ø Hebr 3:7-19, 9:11-28

Kun taivaallinen palvelus ihmisten pelastukseksi päättyy ja viimeinenkin varoitus julistettu (Ilm 14:6-13) Ylipapin tehtävä ihmisen ja Jumalan välimiehenä päättyy. (Ilm 22 luku) Itse Herra Jeesus Kristus tulee samalla tavalla kuin taivaaseen menikin. (Apt 1:11, Ilm 14:14-20, 1 Tess 4:16-17, 1 Kor 15:51-52)

> Ihmiskunnan armon aika on päättynyt: > Ilm 15-18, Jes 26:20-21.

Mistä on kyse Matteuksen 24 luvussa ? Jeesus puhuu ahdistuksista ja lopun merkeistä. Maa ei voi hyvin maan ihmisten syntien vuoksi.
Jeesus kertoi ”lopun merkit” ja kehotti valvomaan ja tarkkailemaan ajan merkkejä!

Jumalan rakkaus kiinnostaa liian harvoja että maan päällä olisi kaikki hyvin. Apostoli Matteus on kirjannut Jeesuksen opetusta muistiin, mutta ei ole itse täysin ymmärtänyt tapahtumien kronologista merkitystä.
-Tapahtumat eivät ole aikajärjestyksessä vaan sisäkkäin ja limittäin.
Luvussa kerrotaan;
1. Jerusalemin hävityksestä
2. Hengellisestä keskiajasta
3. Ajasta hetkeä ennen Jeesuksen tuloa.

Jatkuu heti alla: >>>

...

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa edelliseen.... >>>

-Temppelin tuho tapahtui Roomalaisten toimesta vuonna 70 jkr. Temppelistä ei jäänyt mitään jäljelle. Israelin kansallisaarteet sukukirjatkin hävitettiin. (Mark 13:2)
      -Toinen ahdistuksen aika on hengellinen keskiaika jolloin kristittyjä sorrettiin. Aika alkoi noin 100 luvulla ja kesti uskonpuhdistuksen ajan loppuun asti. (2 Tess 2 luku)
      Maailman vallalla 2 Tess mukaan on vaikutusta keskiajalla, mutta myös ihmiskunnan historian viimeisillä hetkillä. (Ilm 13-14) Alkuperäinen alkuseurakunnan puhdas usko loppui 300 luvulla. Kolmesataa vuotta alkuseurakunta koki vihoja kunnes alkuseurakunnan aika päättyi. Seurakunta teki myönnytyksiä maallisen vallan kanssa uskon vaatimuksissa.
      -Matteuksen 24 luvun kolmas ahdistuksen aika on hetki ennen Jeesuksen tuloa.
      >>> Tärkeätä on ymmärtää että joillakin Matt 24 luvun tapahtumilla on kaksois- jopa kolmoistäyttymys!
      -Samankaltaisia asioita tapahtuu siis kahdessa tai kolmessa aikajaksossa Matt 24 luvussa.

Matteus 25 luku kertoo vaadittavasta uskollisuudesta.
      - Mark 13 luku, Luukas 21 luku sekä Jesajan kirjan 24 luku ovat rinnakkaislukuja Matteuksen 24 luvulle.

”Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? Minä sanon teille: Hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö Hän uskoa maan päältä?” (Ilm 18:7-8)

Herran päivän "yllättäminen" merkitsee että päivä yllättää ne jotka eivät siihen varaudu uskossa. Päivä yllättää ne jotka eivät tutki ajan merkkejä. (Matt 24:51- 25 luku, 20:1-16, 13:18-52, 16:24-28, 18:21-35, 21:33-46, Mark 12:1-12, Luuk 6:43-49, 8:16-18, 9:23-27, 11:1-23, 12 luku, Joh 5:19-29, 6:22-59, 8:12-20, 10:1-21, 14-15 luvut)
      Jeesuksen opetuslapset ovat kertoneet Jeesuksen sanoista joiden turvin Jumalaan uskova saa ymmärrystä.

”Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii kenet voisi niellä.” (1 Piet 5:8)

Raamatun jokainen profetia on toteutunut 100%. Osa profetioista toteutuu parhaillaan ja osa profetiasta odottaa omaa aikaansa.

Olkaa raittiit ja valvokaa. Aamen.

Kirjoitus täällä. >> http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.19

Jari Laurila
      11.2.2013

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe