Perässä roikkujat

Nainen ajelee

Miksi oi miksi tuolla liikenteessä on noita perässä roikkujia? Jos on 40km/h alue niin ajan siinä 4 kymppiä. Päiväsaikaan klo 13-15 välillä siellä on vielä paljon pieniä koululaisia jotka hyppää tielle silloin kun tykkää. Silloin saatan vielä vähän hiljentää esim 35km/h. Usein oon huomannut että joku tulee kauheeta vauhtia siihen perään kiinni ajamaan. Jos tää takana olija jää jostain syystä jälkeen, esim. risteys niin hän kiihdyttää takaisin siihen perään. Aaaaaargh!!!

Tai miksi moottoritiellä pitää ohittaa ja tulla suoraan eteen ajamaan samaa nopeutta mitä itse olen ajanut kokoajan? Varsinkin nyt eteläsuomessa on kauheesti märkää lunta, loskaa lentää päin lasia moottoritiellä ja kun yrittää pitää turvaväliä niin joku tollo siihen aina sitten tunkee suoraan eteen.

74

2303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NainenMInäkin

      Älä hiljentele sitä vauhtia vaan aja sitä 40km/h niin huomaat eron.

      • Kolmas nainen

        Se on ihan sama, vaikka sillä 40 alueella ajais 50 niin joku roikkuu silti perässä.


      • Bra!
        Kolmas nainen kirjoitti:

        Se on ihan sama, vaikka sillä 40 alueella ajais 50 niin joku roikkuu silti perässä.

        Onneksi edes joku noudattaa rajoituksia. Sitten jonkun muunkin on pakko ajaa kohtuullisesti, kadulla kun ei joka paikassa pääse ohi.


      • Anonyymi
        Kolmas nainen kirjoitti:

        Se on ihan sama, vaikka sillä 40 alueella ajais 50 niin joku roikkuu silti perässä.

        Takapuskurissa kiinni roikkuvat ovat asennevammaisia.


    • Letkan hinaaja

      Eivät uskalla ajaa yksin? Säästävät polttoainetta roikkumalla toisen imussa?

      Jos maantiellä on "väljää", niin minä pidän mielellään satojakin metrejä väliä edellä menevään. Hyvälläkin kelillä. Jos tuo edessä menevä päättää kääntyä jonnekin sivutielle, ei tartte itse edes jarrutella sen takia. Pikkasen höllää kaasua niin ehtii edellä menevä oikein hienosti alta pois, vaikka kääntyisi kuinka pienelle tielle tahansa. Se on viimesen päälle raivostuttavaa, kun joku käsittää turvavälillä korkeintaan auton mitan. Ruuhkissa nyt tietty ei voi hulvattomia välejä pitää, mutta ei silloinkaan ole pakko ajaa puskurissa "kiinni".

      Justiin pari päivää sitten ajelin sakeassa loskalumipyryssä ja näkyvyys oli erittäin huono. Märkä lumi oli kasautunut tuulilasin reunoille ja sieltä levisi ympäri tuulilasia. Pyyhkijöistä ei ollut mitään iloa. Vedin perässäni neljän auton letkaa ja jokainen näistä ajoi ihan edellä menevän puskurituntumassa. Vauhti oli pudonnut jo reippaasti (50-60/80) alle rajoitusten, koska näkyvyyteni oli todella huono. Yritin siitä sakeassa pyryssä tihrustella puolioudolla tiellä väistöpaikkaa, missä olisin päässyt tuulilasiani putsaamaan. Kaikki tien vieressä olleet levikkeet havaitsi vasta melkein kohdalla. Jos nuo takana tulleet eivät olisi ajaneet niin hemmetin lähellä, olisin ehtinyt hyvin jarruttella melkein mille tahansa levikkeelle ja kiireisimmät olisivat saaneet jatkaa matkaansa normaali nopeudella. Nyt sitten, omaa hölmöyttään, saivat roikkua perässä kilometritolkulla, kun en pystynyt ilman ketjukolaria jarruttelemaan väistöpaikoille.

      Siellä varmasti kirosivat taas idioottia joka matelee pitkin teitä eikä tajua katsoa peiliin. Kyllä tajusin. Se oli ihan oma vikanne, että en pystynyt sillä kapealla ja mutkaisella tiellä väistämään teitä sen nopeammin.

      • Hyvä idea

        Silloin kun takana alkaa olla toivottoman pitkä jono, vetäydy vain omaan tahtiin syrjään. Hiljennä tarpeeksi jotta ehdit reagoimaan ja tee se.

        Jos jonon toinen (se ensimmäinen joka ei tajunnut ohittaa) ei kestä hiljentamista, hän menee ohi. Samoin kolmas. Sen enempää ei ehdikään menemään ennen kuin olet jo löytänyt sen väistöpaikan.


      • Anonyymi
        Hyvä idea kirjoitti:

        Silloin kun takana alkaa olla toivottoman pitkä jono, vetäydy vain omaan tahtiin syrjään. Hiljennä tarpeeksi jotta ehdit reagoimaan ja tee se.

        Jos jonon toinen (se ensimmäinen joka ei tajunnut ohittaa) ei kestä hiljentamista, hän menee ohi. Samoin kolmas. Sen enempää ei ehdikään menemään ennen kuin olet jo löytänyt sen väistöpaikan.

        kannatta me linja auto.pysäkki että perä roikuja porissa tain lyödä auto kuljettaja


    • Poliisi torkkuu

      Noissa perääajoissa on sellainen ominaisuus että ne uutisoidaan onnettomuuksina, vaikka ne ovat ennalta-arvattava seuraus piittaamattomuudesta ja huolimattomuudesta.

      Oikeastihan niistä pitäisi Poliisin ohjeistuksen mukaan vähintään sakottaa (päiväsakkoja), pahimmissa tapauksissa rangaistusasteikko on sama kuin 1,5 promillen rattijuopumuksessa. Rattijuopumushan on rangaistavaa sen vuoksi että se lisää törmäysriskiä, aivan kuten liian lähellä edellä ajavaa ajaminen.

      Mutta en tosiaan tiedä miksi niinkin moni haluat ajaa kurasuihkussa tai ilman että näkevät mitä edessä tapahtuu. Eivät kaikki voi olla tyhmiä, joku muu syy siinä pitää olla.

      • anuksen ystävät

        Onhan koiristakin kivaa kulkea kuono edellä olevan anuksessa kiinni.


      • The Fat

        Puskurissa roikkuminen ole liikenteen vaarantamista, vaan liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden parantamista. Liian pitkiä turvavälejä pidettäessä liikenne ei ole sujuvaa, joustavaa ja turvallista. Liikenne siis sujuisi paljon huonommin jos turvavälejä pidettäisiin yli sekunnin mittaisina! Erittäin lyhyellä turvavälillä voi ajaa täysin turvallisesti, jos vaan takana ajava ajaa hieman nopeammin kuin edessä ajava =)


      • The Fat kirjoitti:

        Puskurissa roikkuminen ole liikenteen vaarantamista, vaan liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden parantamista. Liian pitkiä turvavälejä pidettäessä liikenne ei ole sujuvaa, joustavaa ja turvallista. Liikenne siis sujuisi paljon huonommin jos turvavälejä pidettäisiin yli sekunnin mittaisina! Erittäin lyhyellä turvavälillä voi ajaa täysin turvallisesti, jos vaan takana ajava ajaa hieman nopeammin kuin edessä ajava =)

        "Puskurissa roikkuminen ei ole liikenteen vaarantamista, vaan liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden parantamista." - ei kelpaa edes vitsiksi!
        Teeppäs sama kävelessäsi jalkakäytävällä, kuin ratin takana uhoat tappituntumassa. Jos ja kun liikenteessä on tietoisestikkin täysin piittaamattomia perässäroikkujia niin muilta vaaditaan todella suurta tarkkaavaisuutta ja sitokykyä että ei provosoidu liikenteen lisää varantamiseen.
        Vahinko vaan että liikenteenvalvontamme keskittyy lähes pelkästään nopeusvalvonnalla rahan keruuseen ja häiriköt jäävät täysin huomiotta.


      • reghrdfh
        Mora kirjoitti:

        "Puskurissa roikkuminen ei ole liikenteen vaarantamista, vaan liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden parantamista." - ei kelpaa edes vitsiksi!
        Teeppäs sama kävelessäsi jalkakäytävällä, kuin ratin takana uhoat tappituntumassa. Jos ja kun liikenteessä on tietoisestikkin täysin piittaamattomia perässäroikkujia niin muilta vaaditaan todella suurta tarkkaavaisuutta ja sitokykyä että ei provosoidu liikenteen lisää varantamiseen.
        Vahinko vaan että liikenteenvalvontamme keskittyy lähes pelkästään nopeusvalvonnalla rahan keruuseen ja häiriköt jäävät täysin huomiotta.

        Turvaväliä pitää olla, mutta kyllä se jonain päivinä kyrpii kun töistä lähtiessä koittaa kääntyä päätielle ja siellä köröttelee letka jollain 15 auton turvavälillä. Siinäpä odottelet koko loppupäivän itselle sopivaa rakoa. Pidettäs se n. 3 auton väli niin tehostuis touhu huomattavasti.


      • 15 autoa
        reghrdfh kirjoitti:

        Turvaväliä pitää olla, mutta kyllä se jonain päivinä kyrpii kun töistä lähtiessä koittaa kääntyä päätielle ja siellä köröttelee letka jollain 15 auton turvavälillä. Siinäpä odottelet koko loppupäivän itselle sopivaa rakoa. Pidettäs se n. 3 auton väli niin tehostuis touhu huomattavasti.

        15 autoa on noin 60-70 metriä. Se on liian vähän 80km/h alueelle ja aivan liian vähän satasen alueelle. Noin pienestä turvavälistä pitäisi siis sakottaa jo kasikympin alueella.

        http://www.liikenneturva.fi/www/fi/?we_objectID=6309


    • lähes

      Nainen ratissa. Kun asioin autolla ja perässä ajelee auto. Kun hiljennän hänkin hiljentää. Kun hiljennän lisää hänkin hiljentää. Melkein pysähdymme molemmat. Minä käännyn kotitielle.Sitten hän vasta ohittaa. Tyhjä tie. Vain me kaksin. Sama toistuu taas myöhemmin....Nainen takana ratissa.

      • niin totta

        Perässä roikkuja on joko täysin vastuuntunnoton miesääliö tai nainen, jolla ei ole mitään käsitystä turvavälistä. Jälkimmäinen saattaa ajaa vaikka metrin päässä sataa.


    • SepeSusi_*

      Roikkujalla ei ole omia ajatuksia eikä omaa tahtoa vaan hän vaan seurailee. Todennäköisesti seurailee muussakin elämässään tekemättä ainoatakaan päätöstä. Roikkujalle auto on yhtälailla kulkuneuvo kuin linja-autokin, hän vain siirtää kehoaan sen kummemmin tietämättä autonsa toiminnasta. Usein roikkujalla palaa sumuvalot läpi vuoden koska hän ei tiedä että niitä varten on kojelaudassa kytkin.

      Itse ohitan roikkujan siten että laitan vilkun päälle ja vaihdan vastaantulevien kaistalle, hiljennän nopeasti jolloin roikkuja pakotetaan eteeni. Sen jälkeen vaihdan kaistaa roikkujan taakse. Kiva seurata kun roikkujan elämä mullistuu - hän joutuu nyt ihan itse ajamaan! :D

      • The Köle

        Tämä on hyvä!

        -asiaan.....eikö tuossa ole kuitenkin vaaranpaikka, .jos roikkujalta menee aivan pasmat sekaisin?


      • SepeSusi_*
        The Köle kirjoitti:

        Tämä on hyvä!

        -asiaan.....eikö tuossa ole kuitenkin vaaranpaikka, .jos roikkujalta menee aivan pasmat sekaisin?

        Useamman käänteisen ohituksen perusteella ei ole vaaran paikkaa, kun ohituksen tekee hallitusti ilman tempomisia ja käyttää vilkkua kuten normaalissakin ohituksessa. Hetken aikaa se roikkuja yleensä pällistelee siellä sumuvalojensa hämyssä että mitä taphtui, mutta aina ne on siitä jatkaneet elämäänsä :)


      • poliisi.....
        SepeSusi_* kirjoitti:

        Useamman käänteisen ohituksen perusteella ei ole vaaran paikkaa, kun ohituksen tekee hallitusti ilman tempomisia ja käyttää vilkkua kuten normaalissakin ohituksessa. Hetken aikaa se roikkuja yleensä pällistelee siellä sumuvalojensa hämyssä että mitä taphtui, mutta aina ne on siitä jatkaneet elämäänsä :)

        Kaltaisesi kotipoliisit on liikenteen suurin pulma ja vaaran aiheuttaja. Sinuna pysyisin matkustajana niin eläisit pidempään. Älä anna moisia neuvoja enää täällä!


      • SepeSusi_*
        poliisi..... kirjoitti:

        Kaltaisesi kotipoliisit on liikenteen suurin pulma ja vaaran aiheuttaja. Sinuna pysyisin matkustajana niin eläisit pidempään. Älä anna moisia neuvoja enää täällä!

        Jos roikkuja ei osaa itse tehdä päätöksiä ja ohittaa niin näin hän pääsee jatkamaan mitätöntä elämäänsä vaivattomasti kun taitavampi näyttää miten pyörät pyörii.


      • paraskeino
        SepeSusi_* kirjoitti:

        Jos roikkuja ei osaa itse tehdä päätöksiä ja ohittaa niin näin hän pääsee jatkamaan mitätöntä elämäänsä vaivattomasti kun taitavampi näyttää miten pyörät pyörii.

        Roikkujalla on vain yksi tarkoitus ja sen päätöksen hän on tehnyt jo aikoja sitten. Katsos kun liian lähellä takana tuleva yrittää nostaa edellä ajavan ajonopeutta sellaiseksi jota hän itse haluaisi ajaa. Kyseessä on jonkin asteinen psykopaatti, sillä hän mieluummin painostaisi toista kuin ohittaisi hitaamman.

        Painostukseen ei kuitenkaan kannata taipua sillä roikkuja ohittaa kuitenki jossain vaiheessa ja etsii uuden painostettavan. Helpomman uhrin.

        Jos roikkuja ärsyttää, paras konsti on kääntää peilit niin ettei taakse nää ja jatkaa ajoa ihan omaa nopeutta vaan. Tällä tavoin osoitat roikkujalle ettet ole painostettavissa vaan päätät omista asioistasi ihan itse.
        ps. Kun painostaja on mennyt ohi, kantsii laittaa peilit ennalleen!


      • hidasta vauhtia
        paraskeino kirjoitti:

        Roikkujalla on vain yksi tarkoitus ja sen päätöksen hän on tehnyt jo aikoja sitten. Katsos kun liian lähellä takana tuleva yrittää nostaa edellä ajavan ajonopeutta sellaiseksi jota hän itse haluaisi ajaa. Kyseessä on jonkin asteinen psykopaatti, sillä hän mieluummin painostaisi toista kuin ohittaisi hitaamman.

        Painostukseen ei kuitenkaan kannata taipua sillä roikkuja ohittaa kuitenki jossain vaiheessa ja etsii uuden painostettavan. Helpomman uhrin.

        Jos roikkuja ärsyttää, paras konsti on kääntää peilit niin ettei taakse nää ja jatkaa ajoa ihan omaa nopeutta vaan. Tällä tavoin osoitat roikkujalle ettet ole painostettavissa vaan päätät omista asioistasi ihan itse.
        ps. Kun painostaja on mennyt ohi, kantsii laittaa peilit ennalleen!

        Turvaväli täytyy pitää aina. Jos joku tulee perään kiinni, pitää laskea välittömästi nopeutta turvalliseksi.


    • The Köle

      -tuosta 40-alueella hiljentelystä, olen varauksella vähän eri mieltä....tätä rajoitusta kun on kylvetty nykyään jo kaduille, joissa voisi ajaa 60:kin

      (on kevyenliikenteenväylät ja suojanurmikkoalueet niiden välissä ja alueet sellaisia, että ihminen on nähtävyys ko. alueella, suurimman osan vuorokaudesta)

      -mutta asiaan.

      -ei liene ihmisellä kalloluiden sisällä sahanpurua parempaa kiintoainetta, kun pitää 4-kaistaisella ohittaessa palata siihen toisen eteen ja sotkea toisen tuulilasi! -painaa sitä kaasupoljinta ja painaa menemään, jos on pakko ohittaa......

    • sdfsdfdsdsf

      Polisii voisi edes joskus sakottaa törkeimpiä perässäajajia. Koska poliisi on sakottanut turvavälistä? Etenkin Suomen maanteillä olisi turvavälit tärkeitä kun tilaa löytyy, mutta ilmat ihan paskoja.

    • Kiireinen bisnesmies

      HEi! Kaikki ihmiset eivät ole jonninjoutavia turhakkeita, jotka joutavat takanasi köröttelemään. Siellä takana kun saattaa olla kiireinen tärkeää työtä tekevä henkilö, joka yrittää viestittää sinulle, että antaisit tietä, etkä vain tuijottaisi omaa napaasi.
      Katsos kun me menestyvät bisnesihmiset pidämme tämän maan rattaat pyörimässä ja maksamme paljon veroja.

      • SepeSusi_*

        Jos hän on kiireinen niin ajaa ohi, matka ei käsittääkseni nopeudu vaikka ajaisi kuinka lähellä edellä ajavaa. Suomen maanteillä on niin vähän liikennettä että jokainen kohtuujärjellä varustettu pystyy tekemään turvallisen ohituksen kohtuuttoman hiljaa ajavasta kulkuneuvosta.

        Itse autan kiireisiä osaamattomia ohittamalla heidät takaperin.


      • Näin se menöö....

        Millainen "bisnesnero" on tyyppi joka ei osaa laskea edes riittävää matka-aikaa mikä riittäisi turvalliseen liikkumiseen etappien välillä??
        Olen liikkuvan työni takia joutunut monen monta kertaa katsomaan liikenteessä niitä vähä-älyisiä "kiireisiä bisnesmiehiä" (ja naisiakin) joilla on hirvittävä kiire... ... ei mihinkään!!!!
        Olen luonteeltani ns. piikittelevä ja olen vuosien varrella kysäissyt monelta minut maantiellä ohittaneelta vähä-älyiseltä "bisneskaahaajalta" huoltsikan kahviossa että kuoliko se kuskaamasi infarktipotilas kun nyt joudatkin rauhassa pelailemaan kultajaskaa tai lueskelemaan lööppilehteä?
        Olen saanut usein "vastaukseksi" katseen joka pitää minua kylähulluna mutta vielä ihmettelevämmäksi olen saanut katseen kun olen läksiäiseksi tokaissut: "räpsytä valoja kun olet taas takanani roikkumassa elämää suuremmalla kiireelläs"
        Mainitsen sen että vuosien kokemuksella olen todennut kuinka pitkänkin matkan saa ajettua käytännössä samaan aikaan 2km/h ylinopeudella kuin 20km/h ylinopeudella....
        Tuolla lievällä 2km/h ylinopeudella polttoaineen kulutus on paljon pienempi, hermot saavat levätä ja ennenaikaisen hautaamisen riski on monikymmenkertaisesti pienempi kuin "bisneskaahaamisella" :)


      • Anonyymi

        Väärin! Menestyvillä liikemiehillä ei ole mitään kiirettä.


    • ::JPM

      Itse en tykkää liata premiumpirssiäni proleautojen kuralla, sen takia pidän maantiellä 80-100m väliä edellä ajavaan. Lähden ohitukseen myös 100m päästä jolloin pystyy rauhassa katsomaan paikan ja kiihdyttämään riiittävästi jo omalla kaistalla. Nopeaa ja näppärää.

    • Perässä roikkuja

      Ehkä sulla on vaan niin hyvä perä ;)

    • traktoristi

      Traktorilla ajaessa niitä perässä roikkujia vasta onkin. Pahimmat varmaan 5km ajanu perässä vaikka on monta hyvää paikka missä pääsee ohi. Ja kerranki yks henkilöauto roikku perässä niin linja-auto meni meistä molemmista ohiste ja kerkesi hyvin.

    • Joustava-autoilija

      Itse olin tuollainen roikkuja nuorena aloittelijana. Sille ei voinu mitään. Jotenkin sitä vain itsestään ajautu aina sen edelläajavan perään. Usein oli myös niin, että edelläajavan ohi oli pakko päästä.

      Aikansa se vei, mutta nykyään turvaväli pysyy itsestään, sitä sen kummemmin ajattelematta ja autoilu on mukavan leppoisaa. Jos perään tulee roikkuja, niin turvallisen ohituspaikan tullen vedän selvästi reunempaan, jolloin nämä menevät ohi, tai jättävät väliä. Harvoin kuitenkaan jäävät siihen puskuriin.

      Vaimoni on tällainen perässäroikkuja. Ja vaikka olen yrittänyt opettaa häntä tuon turvavälin pitämiseen, niin se ei vain onnistu. Kun huomautan turvavälistä, hän jättää väliä hirveen räpätyksen kanssa ja parin kilometrin ajon jälkeen mennään taas peräperää edellä menevän kanssa. Olenkin jo toivoni menettänyt tämän asian kohdalla hänen suhteen... Jotkut eivät vain opi koskaan.

      • Siperia opettaa

        Kun ensimmäisen kerran kolahtaa ja on maksajan paikalla niin siitä oppii. Tietysti sääli jos tappaa edellä ajaneen samalla.


      • Rikoslain 23 luku

        Voit kysyä vaimoltasi haluaako hän että teet hänestä rikosilmoituksen. Kännykällä videoit hänen "Liikenneturvallisuuden vaarantamisen". Onhan se aika raju tapa keskustella, mutta se liian lähellä ajaminen sisältää vaaran. Etenkin jos teillä on lapsia voi se säästää porukan sairaalareissulta.

        Meillä vaimo joutuisi kävelemään jos hän rötöstelisi autollamme kiusaten muita tielläliikkujia.


      • Joustava autoilija
        Rikoslain 23 luku kirjoitti:

        Voit kysyä vaimoltasi haluaako hän että teet hänestä rikosilmoituksen. Kännykällä videoit hänen "Liikenneturvallisuuden vaarantamisen". Onhan se aika raju tapa keskustella, mutta se liian lähellä ajaminen sisältää vaaran. Etenkin jos teillä on lapsia voi se säästää porukan sairaalareissulta.

        Meillä vaimo joutuisi kävelemään jos hän rötöstelisi autollamme kiusaten muita tielläliikkujia.

        Öh, no. Mulla on kyllä itsesuojeluvaistoa sen verran, etten tohdi toteuttaa neuvoasi. Saattaisi nimittäin tärykalvot turmeltua... :D


      • Rikoslain 23 luku
        Joustava autoilija kirjoitti:

        Öh, no. Mulla on kyllä itsesuojeluvaistoa sen verran, etten tohdi toteuttaa neuvoasi. Saattaisi nimittäin tärykalvot turmeltua... :D

        Joo. Ehkä kuitenkin muotoilet asian kysymysmuotoon, eli siten että kysyt että tietääkö hän ajotavallaan häiritsevänsä edelläajavaa. Jos tietää niin kysy miksi hän on kiusaaja.

        Ja kerro että on sekä rennompaa ajaa että olla kyydissä kun ei tarvitse pelätä peräänajoa. Aina joku ajaa peräänajon, ja harva sitä tahallaan tekee. Ja vähimillään kivenhakkaamat vähenee ja tuulilasi pysyy ehjänä.

        Jotkut ostavat korkeamman citymaasturin nähdäkseen paremmin mitä edessä tapahtuu, vaikka sama vaikutus on sillä että jättää enemmän väliä.


      • Näin se vain on
        Joustava autoilija kirjoitti:

        Öh, no. Mulla on kyllä itsesuojeluvaistoa sen verran, etten tohdi toteuttaa neuvoasi. Saattaisi nimittäin tärykalvot turmeltua... :D

        "Öh, no. Mulla on kyllä itsesuojeluvaistoa sen verran, etten tohdi toteuttaa neuvoasi. Saattaisi nimittäin tärykalvot turmeltua... :D "

        Jaahas, munaton nyhverömies joka ei saa vaimoaan kuriin. Hamekangasta ostamaan, sääliksi käy tuollainen surkimus.


      • Joustava autoilija
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Öh, no. Mulla on kyllä itsesuojeluvaistoa sen verran, etten tohdi toteuttaa neuvoasi. Saattaisi nimittäin tärykalvot turmeltua... :D "

        Jaahas, munaton nyhverömies joka ei saa vaimoaan kuriin. Hamekangasta ostamaan, sääliksi käy tuollainen surkimus.

        No ei sun mulle hamekangasta tartte ostaa. Osta omalle siipalles. Jos sulla sellanen on.


    • Saylor

      Olen huomannut että kun ajaa tällaisilla romuilla jotka ei edes kulje suoraan, muutaman lievän seilausliikkeen jälkeen perässäroikkujat yleensä varsin mielenkiintoisesti jättäytyvät vähän taaemmaksi reilulla turvavälillä. Ilmeisesti se ei olekaan enää nii kivaa roikkua puskurissa kun edessäajava vaikuttaa hivenen arvaamattomalta.

      • Ohjusmies

        Mä kyllästyin vuosia sitten noihin roikkujiin ja asennutin pienet ohjukset takapuskuriin. Nappia painamalla puskurinpalat kääntyvät auki ja ohjukset singahtaa takanaolijan autoon kiinni erittäin kovalla voimalla. Niissä on joku 20 sek. viive, ennenku pamahtaa. Ehtii ite kivasti turvaan jne. Rikkovat vaan moottorin, mut harmittaahan se roikkujaa. Pitää vaan kattoo, missä noita käyttää.


      • ärsyyntynyt

        Oikeassa oot, totisesti. Aina kun saavutan jonkun hitaasti etenevän kaistalla seilaavan, pyrin ohi mahdollisimman nopeasti.

        Olenkin miettinyt että hermostuvatkohan jotkut kuskit siitä että taakse ilmestyy auto. Nämä samaiset kuskit jarruttavat kun joku tulee vastaan ja tietenkin ajonopeus vaihtelee tolkuttomasti. Siinä takana on aika ikävä tulla ja jos liikenteen takia ei ohi pääse, väkisinkin tulee liian lähelle.


      • ärsyyntynyt
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        Oikeassa oot, totisesti. Aina kun saavutan jonkun hitaasti etenevän kaistalla seilaavan, pyrin ohi mahdollisimman nopeasti.

        Olenkin miettinyt että hermostuvatkohan jotkut kuskit siitä että taakse ilmestyy auto. Nämä samaiset kuskit jarruttavat kun joku tulee vastaan ja tietenkin ajonopeus vaihtelee tolkuttomasti. Siinä takana on aika ikävä tulla ja jos liikenteen takia ei ohi pääse, väkisinkin tulee liian lähelle.

        Vastaus oli tarkoitettu Saylorille!


      • Saylor
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        Oikeassa oot, totisesti. Aina kun saavutan jonkun hitaasti etenevän kaistalla seilaavan, pyrin ohi mahdollisimman nopeasti.

        Olenkin miettinyt että hermostuvatkohan jotkut kuskit siitä että taakse ilmestyy auto. Nämä samaiset kuskit jarruttavat kun joku tulee vastaan ja tietenkin ajonopeus vaihtelee tolkuttomasti. Siinä takana on aika ikävä tulla ja jos liikenteen takia ei ohi pääse, väkisinkin tulee liian lähelle.

        Itse ajan aina suurinta rajoituksen sallimaa nopeutta enkä mitään takanatulevista hermostu. Se vaan kun oma kosla on niin sivutuuli/ura/yms.herkkä ja välillä vähän tekee omia ohjausliikkeitään niin takanaroikkujat tiputtautuu heti taaemmaksi.

        Niinja täälläpäin yleensä ohi paahtelee vaan ne pemarit/mersut/audit, sama miten kovaa itte ajaa. Kiireellistä sakkia nääs.


      • tavis tai ehkä ei ;)
        Saylor kirjoitti:

        Itse ajan aina suurinta rajoituksen sallimaa nopeutta enkä mitään takanatulevista hermostu. Se vaan kun oma kosla on niin sivutuuli/ura/yms.herkkä ja välillä vähän tekee omia ohjausliikkeitään niin takanaroikkujat tiputtautuu heti taaemmaksi.

        Niinja täälläpäin yleensä ohi paahtelee vaan ne pemarit/mersut/audit, sama miten kovaa itte ajaa. Kiireellistä sakkia nääs.

        Aivan noin, ....sinun mielestäs!
        Jos olisit kateellinen esim. niille automerkeille joista NYT itse pidät rahatilanteesi vuoksi niin huomaisit "yllättäen" että juurikin ne automerkit paahtaa ohi sinusta, ajoitpa miten kovaa tahansa....
        Ja pleace!!!! Älä ala sitä ikuista tyhjätaskun selittelyrumbaa jossa päällimmäisenä on se: "kyllähän minulla olisi varaa vaikka millaiseen autoon mutta kun olen järkevä jne. jne...." ÄLÄ! Älä ala tuohon kun sitä on saanut kuulla jo kyllästymiseen asti.....
        En itse aja bemulla mesellä tai audilla vaan ihan rahvaan automerkillä, koska minulla ei ole tarvetta kateuteen mitään automerkkiä kohtaan niin minulla on realistinen kyky huomata että tuolla todellisessa elämässä ei ole mitään tiettyä automarkkiä eikä automallia jotka syyllistyisivät perässäroikkumisiin tai ohipaahtamisiin....
        Tuota jonkun/joidenkin automerkkien syyllistämistä voi verrata täysin siihen että kun nuori kuski tai vanhempikin mieleltään erittäin epävarma oleva kuski vaihtaa esim. automerkkiä tai mallia niin jopahan jopahan hän alkaa huomaamaan kuinka paljon niitä oman auton kanssa samoja autoja onkin yhtä-äkkiä liikenteessä ja samalla onkin kasvanut "laput silmille" eikä tuollainen kuski näe yhtään mitään negatiivista "kollegoiden" autoissa tai ajokäyttäytymisessä....
        Tuttua.... Eikö totta ;) (itse teinivuosina koin tuon saman ilmiön mutta se ei ole jäänyt vallitsevaksi luonteenpiirteenekseni iän karttuessa kuten joillakin se ilmiselvästi on jäänyt päälle....)


      • dvsdg
        tavis tai ehkä ei ;) kirjoitti:

        Aivan noin, ....sinun mielestäs!
        Jos olisit kateellinen esim. niille automerkeille joista NYT itse pidät rahatilanteesi vuoksi niin huomaisit "yllättäen" että juurikin ne automerkit paahtaa ohi sinusta, ajoitpa miten kovaa tahansa....
        Ja pleace!!!! Älä ala sitä ikuista tyhjätaskun selittelyrumbaa jossa päällimmäisenä on se: "kyllähän minulla olisi varaa vaikka millaiseen autoon mutta kun olen järkevä jne. jne...." ÄLÄ! Älä ala tuohon kun sitä on saanut kuulla jo kyllästymiseen asti.....
        En itse aja bemulla mesellä tai audilla vaan ihan rahvaan automerkillä, koska minulla ei ole tarvetta kateuteen mitään automerkkiä kohtaan niin minulla on realistinen kyky huomata että tuolla todellisessa elämässä ei ole mitään tiettyä automarkkiä eikä automallia jotka syyllistyisivät perässäroikkumisiin tai ohipaahtamisiin....
        Tuota jonkun/joidenkin automerkkien syyllistämistä voi verrata täysin siihen että kun nuori kuski tai vanhempikin mieleltään erittäin epävarma oleva kuski vaihtaa esim. automerkkiä tai mallia niin jopahan jopahan hän alkaa huomaamaan kuinka paljon niitä oman auton kanssa samoja autoja onkin yhtä-äkkiä liikenteessä ja samalla onkin kasvanut "laput silmille" eikä tuollainen kuski näe yhtään mitään negatiivista "kollegoiden" autoissa tai ajokäyttäytymisessä....
        Tuttua.... Eikö totta ;) (itse teinivuosina koin tuon saman ilmiön mutta se ei ole jäänyt vallitsevaksi luonteenpiirteenekseni iän karttuessa kuten joillakin se ilmiselvästi on jäänyt päälle....)

        Oho, noniin, siinähän meillä on oikeen premium-kansalainen. Omaakehua löytyy ja muisti vielä plussaakin antaa viestilleen.


      • tavis tai ehkä ei ;)
        dvsdg kirjoitti:

        Oho, noniin, siinähän meillä on oikeen premium-kansalainen. Omaakehua löytyy ja muisti vielä plussaakin antaa viestilleen.

        Näkyipä kirjoitukseni kolahtavan teiniin (vai olitko nyt se erittäin epävarma muita seuraileva nyhjäke) ;) ;) ;) ;)


    • Anonyymi

      Etenkin kytät sellaisia, roikkuvat puskurissa eikä meinaa millään sada jäämään.

      • Anonyymi

        Rosvoja on oikein mukavaa hiillostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rosvoja on oikein mukavaa hiillostaa.

        Totta, maantierosvoja on hauska kiusata :)


    • Anonyymi

      Taas joku käppänä vanhalla mersulla ajoi perseessä kiinni ja sitten kun olin kääntymässä, tämä jotain nalkutti autossa kun suu kävi viimestä päivää, sain kyllä taas hyvät nautut tuollaisille idiooteille.
      Sinä voisit opetella pitämään sitä turvaväliä ettei tartte korvata perään ajojasi ja aiheuttaa toisille turhaa vaivaa.

      • Anonyymi

        Just noin. Takapuskurissa roikkuu usein paju, joku vanha lulla tai sitten joku muu halpisauto kuten Skoda.


      • Anonyymi

        Käppänä jupisi kun et laittanut vilkkua ajoissa tyypilliseen tapaan ja siksi joutui jarruttamaan.
        Ihan normaalia, että sellainen aiheuttaa jupinaa kabiinissa, mutta tuo sinun kirjoittaminen Suoleen asiasta ja jupina, se vasta on naurettavaa ja turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käppänä jupisi kun et laittanut vilkkua ajoissa tyypilliseen tapaan ja siksi joutui jarruttamaan.
        Ihan normaalia, että sellainen aiheuttaa jupinaa kabiinissa, mutta tuo sinun kirjoittaminen Suoleen asiasta ja jupina, se vasta on naurettavaa ja turhaa.

        Kyllä laitoin vilkun ajoissa kun käännyin vasemmalle ja hän jatkoi suoraan, valoissa kumpikin.
        Siinä se naama punasena jotain kiros ja rouva vieressä katteli eteen päin.
        Kortti pois sellaisilta


    • Nopeusrajoituksilla on yleensä olemassa joku syy.
      Koko Helsingin niemekkeellä on katsottu parhaaksi 40 km/h:n rajoitus.
      Nopeusrajoitus on sama - kaikkina päivinä ja aikoina.
      Siksi ajan säätimen mukaan 45.
      Tämä ei yleensä riitä.
      Mihin Teillä on kiire?

      • Anonyymi

        Rajoitukset on meillä yleisesti naurettavan alhaisia ja siksi niitä ei juurikaan noudata.
        Suomalainen liikennesuunnittelu on naurettavaa ja perustuu ihan väärin asioihin. Esimerkkinä, Tampere-Nokia motarilla oli 120 rajoitus ja oli aikojen alusta asti, mutta kun yksi nuorison edustaja veti siellä 180 km/h vauhdilla pöpelikköön, niin motarin rajoitus vaihdettiin 100 turvallisuuden nimissä, näin kertoi Aamulehti. Veikkaan ettei tuo rajoituksen muutos vähentänyt yhtään näitä päälle 160 km/h kaahaajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitukset on meillä yleisesti naurettavan alhaisia ja siksi niitä ei juurikaan noudata.
        Suomalainen liikennesuunnittelu on naurettavaa ja perustuu ihan väärin asioihin. Esimerkkinä, Tampere-Nokia motarilla oli 120 rajoitus ja oli aikojen alusta asti, mutta kun yksi nuorison edustaja veti siellä 180 km/h vauhdilla pöpelikköön, niin motarin rajoitus vaihdettiin 100 turvallisuuden nimissä, näin kertoi Aamulehti. Veikkaan ettei tuo rajoituksen muutos vähentänyt yhtään näitä päälle 160 km/h kaahaajia?

        Nopeusrajoitukset ovat pääosin ihan sopivalla tasolla. Ne suhteutetaan takuulla myös tilanteiden, alueiden ja väkimäärän mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitukset on meillä yleisesti naurettavan alhaisia ja siksi niitä ei juurikaan noudata.
        Suomalainen liikennesuunnittelu on naurettavaa ja perustuu ihan väärin asioihin. Esimerkkinä, Tampere-Nokia motarilla oli 120 rajoitus ja oli aikojen alusta asti, mutta kun yksi nuorison edustaja veti siellä 180 km/h vauhdilla pöpelikköön, niin motarin rajoitus vaihdettiin 100 turvallisuuden nimissä, näin kertoi Aamulehti. Veikkaan ettei tuo rajoituksen muutos vähentänyt yhtään näitä päälle 160 km/h kaahaajia?

        Tietenkin tuollaiset tapahtumat vaikuttavat ratkaisuihin. Monesti yhden tai muutaman örveltäjän vuoksi kaikki sitten kärsivät. Mikään laki tai sääntö ei muutenkaan estä ihmisiä toimimasta asennevammaisesti. Jos joku ääliö ajaa kohdassa 160 km/h, niin sellaiseen asennevammaiseen toimintaan ei paljon mitkään säännöt tai lait vaikuta. Ääliö ajaa, jos ajaa. Omasta asenteesta kaikki on kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitukset ovat pääosin ihan sopivalla tasolla. Ne suhteutetaan takuulla myös tilanteiden, alueiden ja väkimäärän mukaan.

        No ei todellakaan ole oikealla tasolla ja siksi niitä ei kunnioiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin tuollaiset tapahtumat vaikuttavat ratkaisuihin. Monesti yhden tai muutaman örveltäjän vuoksi kaikki sitten kärsivät. Mikään laki tai sääntö ei muutenkaan estä ihmisiä toimimasta asennevammaisesti. Jos joku ääliö ajaa kohdassa 160 km/h, niin sellaiseen asennevammaiseen toimintaan ei paljon mitkään säännöt tai lait vaikuta. Ääliö ajaa, jos ajaa. Omasta asenteesta kaikki on kiinni.

        Kytät laitanaan asennevammaisia ja onhan niissä 7. eniten psykopaatteja.


    • Vauhti joka tapauksessa tappaa!

      • Anonyymi

        Väärin, pitää ensin ajaa kolari tai pöpelikköön. Toisaalta ei taida olla juurikaan eroa kolaroiko 100 vai 120 vauhdissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, pitää ensin ajaa kolari tai pöpelikköön. Toisaalta ei taida olla juurikaan eroa kolaroiko 100 vai 120 vauhdissa?

        Ero on valtava.


      • Anonyymi

        Äkkipysähdys saattaa tappaa, riippuen vauhdin suuruudesta.


    • Anonyymi

      Mitä pelättävää 40 vauhdissa on jos joku ajaa lähellä, ei siinä vauhdissa tarvita mitään kilometrin turvaväliä.

      • Anonyymi

        Ei kukaan kilometrin turvaväliä ole edes vaatinut. Ihan perässä kiinni ei kuitenkaan ajeta edes taajamanopeuksilla.


    • Edelliselle kirjoittajalle, tiedoksi, koska hän ei ole kuullut "reaktiosekunnista"!
      Auto liikkuu ns. reaktiosekunnin aikana, vaikka se olisi nopeudesta johtuen
      saattaa olla vähän lyhyempi.
      Lisäksi en halua, että autoni takaatulijan virheen vuoksi usein on maalaamolla!

    • Anonyymi

      Jaa, no tota, jotenkin olen itse jo tottunut siihen että liikenteessä on usein muitakin kuin minä, jotkut menee minun etupuolella ja jotkut takapuolella, joskus rinnallakin. Eihän tuossa ole sen kummempaa ongelmaa ollut. Ei ole kukaan peräänkään pökkinyt, tai no yksi kävi kerran rei'ittämässä etupuskurinsa minun vetokoukkuun, mutta silloinkin olin risteyksessä pysähtyneenä ja takaa tulleella kuskilla oli toinen silmä sidottuna. Kertoi tulleensa juuri lääkäristä ja kuulemma vähän hankala ajaa yhdellä silmällä.

    • Anonyymi

      Aloittajan kysymys on validi. Miksi pitää olla takapuskurissa vaikka se ei mitenkään nopeuta matkan etenemistä.
      Onko puskurissa roikkuja nössykkä pelkuri peräkammarin poika kun ei uskalla ohittaa?

      • Anonyymi

        Juuri noin. Häiritsevä tekijä ja mahdollisten haamuaaltojen syntymisen aiheuttaja on liian pieni turvaväli.


    • Anonyymi

      Nössykät ei uskalla rajoitusten mukaan, matelevat reilusti alle.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen ei tee jonoa van perässä ajava.

        Aloituksessa oli kyse perässäroikkujista nimenomaan surimmalla sallitulla todellisella nopeudella.
        Joillain peräkammarin pojilla vaan on tapana ajaa puskurissa kun ei ole itsetuntoa. On vain tottunut aina seurailemaan perässä ja se sama jatkuu liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen ei tee jonoa van perässä ajava.

        Aloituksessa oli kyse perässäroikkujista nimenomaan surimmalla sallitulla todellisella nopeudella.
        Joillain peräkammarin pojilla vaan on tapana ajaa puskurissa kun ei ole itsetuntoa. On vain tottunut aina seurailemaan perässä ja se sama jatkuu liikenteessä.

        Peräkamarin nössykät tottuneet ajamaan yksin madellen pellolla, pitäisi pysyäkin siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkamarin nössykät tottuneet ajamaan yksin madellen pellolla, pitäisi pysyäkin siellä.

        Mihin lainkohtaan viittaat jos sinun mielestäsi suurinta sallittua ajava ajaa liina hitaasti?

        Entä minkä ongelman ratkaisee ajaminen aivan toisen puskurissa kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin lainkohtaan viittaat jos sinun mielestäsi suurinta sallittua ajava ajaa liina hitaasti?

        Entä minkä ongelman ratkaisee ajaminen aivan toisen puskurissa kiinni?

        Nössykän kannattaa antaa tietä jos ei uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Jatkuvasti teillä alle rajoitusten ajavia ja lisääntyy vaan kun hiukankin liukasta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe