Eli kerronpa miten vuoden 2012 juhla- ja merkkipäivät menivät. Saatte sitten sanoa olenko minä vain liian nipo vai olenko aiheesta vihainen.
Syntymäpäivät: Oli jo kolmas vuosi peräkkäin kun mies pilasi minun synttärifiilikset.
Käyn kaksi kertaa vuodessa ulkona ystävieni kanssa: Omat synttärini ja juhannus.
Mies ei tykkää ollenkaan siitä, että vietän aikaa ystävieni kanssa alkoholin merkeissä.
En ymmärrä miksi. Minä en käy ikinä baareissa, en petä noilla reissuilla tai tee muutakaan mikä voisi ottaa päähän. En ole koskaan seuraavana aamuna kamalassa krapulassa, vaan nousen ylös kahdeksalta kun lapsikin nousee.
Mies siis tiuskii ja kiukutelee mulle ja sanoo kuinka huono äiti olen kun JÄTÄN lapsen sen takia että "pääsen juomaan". Ja tätä tekee aina siihen saakka kunnes suljen oven perässäni kiinni.
Äitienpäivä: Oli ensimmäinen äitienpäiväni äitinä, ja samana päivänä pidimme myös lapsemme 1-vuotissynttärit.
Miehen vanhemmat eivät (muka) päässeet synttäreille, tiesivät etukäteen koska synttärit ovat mutta eivät tulleet. No, ompaha on asiansa jos ei kiinnosta lapsenlapsen synttäreille tulla. Mutta. Sain myöhemmin kuulla kuinka he olivat puhuneet tulleensa synttäreille vaikkeivat todellakaan olleet tulossa. Siis kuulin miehen siskolta tästä joka taas kuuli muilta sukulaisilta. Just. Pitää ilmeisesti pitää yllä valheilla hyvää mummu ja pappa mainetta. Tästä kun erehdyin miehelle sanomaan että jo on sun vanhemmilla otsaa, päätti hän että mua ei tarvii muistaa äitienpäivänä mitenkään.
Seuraavana päivänä kysyin kuinka hän saattoi tehdä niin. Mies vastasi että oli suunnitellut vievänsä minut ulos syömään muttei vienyt koska loukkasin hänen vanhempiaan. Että osas ottaa päähän. Mulle tuo päivä merkkas paljon ja sanoin että saat olla varma että isänpäivänähän minä en sinua muista mitenkään! Harmi vain että hänen eka isänpäivänsä isänä oli jo v 2011 ja silloin muistin. Kysyin miltä ois tuntunu jos ois tehny samoin. Olisi kuulemma suuttunut.
Juhannus: Olimme vuokranneet mökin jossa olimme miehen, lapsemme ja ystävä pariskuntamme kanssa viikonlopun. Sovimme, että mies saa ottaa kaverinsa kanssa olutta toisena iltana ja minä ystäväni kanssa toisena. Pidimme näin huolen siitä, että lapsella oli koko ajan joku selvinpäin läsn. Kun miehet joivat he joivat ulkona ja tulivat sisälle vasta kun rupesivat nukkumaan. No, seuraavana iltana kun oli minun ja ystäväni vuoro, pisti miehet kunnolla hanttiin. Ei kuulema sopinutkaan yhtäkkiä. Sanoivat suoraan että mistä he tietävät livistämmekö johonki miesten luokse juhlimaan. Olimme TÄYSIN tyrmistyneet! Meistä ei kumpikaan KOSKAAN ollut pettänyt miestään. Emme sitten juoneet ja aamulla pakkasimme kamamme ja häivyimme kaverini ja lapseni kanssa. Miehet tulivat perästä toisella autolla.
Joulu: Mies ei tykkää vanhemmistani vaikka he ovat hänelle aina kultaisia ja hyviä. Häntä ärsyttää se jos vanhempani pyytävät esim hakemaan puita jos eivät aijo maksaa hänelle siitä. No, minä olen tehnyt miehelle selväksi että aijon joka ikinen joulu käydä vanhempieni luona syömässä lapsen kanssa vaikka hän ei tulisi. Näin myös teimme, mutta sitten minä olin pilannut hänen joulunsa kun en halunnut nököttää koko iltaa hänen kanssaan. Tulimme ennen seiskaa takaisin kotiin joten aikaa olisi ollut vietää porukallakin joulua vaan ei enää kuulema huvittanut.
En vain käsitä mikä häntä vaivaa! Hän on mustis, itsekäs ja mitähän vielä.. välillä taas maailman kultaisin mies. Tahtoisin tällä hetkellä erota, mutta ei oikein juuri nyt ionnistu (syitä en rupe kertomaan..)
Mies pilaa kaikki juhla- ja merkkipäivät!
205
9382
Vastaukset
- 18+10
pistä kuule joku vuokrakämppä hakuun, siinä menee jonkin aikaa ennenkuin sellainen löytyy, ja siinä ajassa kerkeät asioita miettimään ja järjestelemään.
en mä oikeasti jaksaisi katella tuollaista "miestä" joka käyttäytyy kuin kakara.
miehelläsi on selvästi joku ihme alemmuuskompleksi kun hänen pitää saada lytätä sinut maanrakoon.
usko pois, mies ei tuosta muuksi muutu ja saat vielä jonain päivänä turpaasi tuollaiselta "mieheltä", ellet ole jo saanut..
tuosta suhteesta ei hyvää seuraa.
kämppä vaan hakuun ja menoks.
ei tuollaista paskaa tarvi jaksaa.
ja on oikeasti törkeätä että appivanhemmatkin kehtaavat valehdella.
mä oisin kyllä suoraan sanonut miehen siskolle, että eivät ne appivanhemmat lapsen synttäreillä käyneet, kun olivat ilmoittaneet etteivät pääse käymään.
siinä sitä olisi ollut miettimistä että kannattaako valehdella.- Mietinnän paikka
Kun lapset kasvavat ja heitä on perheessä pari-kolme, niin opitaan huomaamaan, että tämä lapsi ei olekaan ihmiskunnan huipentuma, vaan ihan tavallinen ihmisen alku, ja perhe ihan tavallinen perhe arkineen ja juhlineen.
Vähitellen opitaan näkemään, että vaikka meidän perheeseemme on lapsi syntynyt, niin koko muu maailma elää kuin ennenkin omaa arkeaan.
Loppujen lopuksi vauvan ensimmäinen syntymäpäivä ei suuremmin hetkauta muita kuin omia vanhempia. Isovanhemmat ovat kokeneet syntymäpäivät jo monella vuosikymmenellä. He ehkä ajattelevat, että käydessään niinä aikoina talossa se osallistuvat syntymäpäivän viettoon sillä, että muistavat onnitella vauvaa ja vanhempia. He eivät ehkä näe tarpeelliseksi muuttaa omia suunnitelmiaan lapsen syntymäpäiväkekkereiden takia.
Nuorten vanhempien on myös syytä muistaa vähitellen, että muita sukulaisia ei ehkä lainkaan kiinnosta vauvan kehityskaari, synttärit ja ensimmäiset sanat, sillä joka perheessä eletään samanlaisia aikoja lasten synnyttyä.
Mutta se, mikä olisi erittäin tärkeää perheissä on, että myös isät alkaisivat ymmärtää, että he ovat aikuisia ja vastuullisia. He eivät enää voi elää puolittaista poikamieselämää ja paeta oman äidin helmoihin, jos kotielämässä on raskasta vauvan ja arjen pyörteissä.
Lukiessani näitä miniöiden avautumisia tulee monta kertaa esiin, että kysymyksessä ei ole kohtuuton anoppi, vaan aviomies, joka ei ota itsestään vastuuta ja ole perheenisä, vaan oman äidin pikkumies, joka on tyhmyyttään mennyt uuden ja nuoremman äidin hoiviin.Nyt se uusi äiti onkin vaatimassa häneltä ihan uutta asennoitumista ja hoivaa omaa lastaan. Vaimo esittää miehelle vaatimuksia, joita tämä ei ole ymmärtävinään, koska ei halua oman vapautumisensa rajoittamista.
Mies ei useinkaan puutu naisten kissanhännänvetoo, koska hän hyötyy siitä. Kumpikin nainen pitää yllä hyviä suhteita mieheen ja kilpailee miehen suosiosta. Se on kuitenkin sudenkuoppa, johon mies putoaa. Jonain päivänä hän ymmärtää, että kaikki suhteet ovat nyt niin kireällä, että hänen on opittava aikuisen miehen asenne. Se voi olla kova paikka. - gkjhgjhdgjkh
Kannattaisi tutustua kunnolla ennen kuin alkaa tekemään lasta!
Sinä olet aikuinen, hän on aikuinen... sillä ei niin hirveästi pitäisi olla merkitystä, miltä teistä tuntuu. Teidän pitäisi mennä lapsen ehdoilla, ei omillanne.
Oletko nipo?
Siis onko nuo sinusta ihan oikeasti sen kokoluokan asioita, että niillä olisi hirveästi merkitystä?
Te olette aikuisia ihmisiä, te ette ole yhtä vaan erillisiä ja kumpikin saa ajatella ja kokea asiat niin kuin itse haluaa.
Isänpäivä, äitienpäivä, syntymäpäivä... haloo, te ette ole pikkulapsia, jonka omanarvontunne on jostain päivästä kiinni.
Mitä teidän pitäisi oikeasti tehdä?
Teidän pitäisi mennä parisuhdeterapiaan ja puhua siellä asiat halki. Ehkä te ette sovi yhteen, ehkä tämä on ohimenevää jne. Se selviää vain ottamalla asiasta selvää
Tyhmintä, mitä voisit tehdä on päättää erosta tai yhteenjäämisestä, jonkun nettikeskustelun perusteella..
Täydellistä miestä tai naista ei ole olemassakaan ja ainoastaan ihmisiä.
Sinä et ole miestäsi varten, mutta hänkään ei ole sinua varten... tämä usein unohtuu.
- talvimansikka
No et ole todellakaan mikään nipo.
Minkä ikäinen toi sun miehesi oikein on ja ootteko te olleet pitkäänkin yhdessä?
Ei kait se aina ole tuommoinen ollut, sillä tuskin sä silloin olisit sen kanssa alkanut lasta edes tekemään.
Sinuna mä en kyllä tota menoa pitkään jaksais katsella. Olisin sinun sijassasi jo sopinut vanhempieni kanssa, että voisin viettää pariviikkoa lapsen kanssa heidän luonaan silloin joulun aikaan ja antanut miehen kiukutella yksin kotona miten parhaaksi näkee.
Laita se mies järjestykseen, ja kerro miten pahalle sinusta noi sen lapselliset temppuilut tuntuu. Ei se erokaan ole aina ainoa oikea ratkaisu kaikkeen. Etenkin kun sinullakin tuntuu kuitenkin vielä tunteita miestäsi kohtaan myös löytyvän ja jos se muuten tuntuu kuitenkin sille oikealle, niin ei se välttämättä vaihtamalla parane.
Voimia / tsemppiä, ja muista. Me naiset pärjätään aina:).Just näin.
Luin ihan kauhulla aloittajan kirjoituksen. Olen itsekin ihmetellyt, mikä tekee miehistä tuollaisia pomottajia ja millä oikeudella he kuvittelevat olevansa niitä, joilla on oikeus sanoa, kuka saa tehdä ja mitä, ja olla jotain mieltä siitä, kuka pilaa kenenkin ja minkäkin juhlan. Itse hän on pilannut monta juhlaa.
Tuollaiselle pitää antaa samalla mitalla takaisin. Jos siitä tulee riitä, niin sitten tulee. Ennen monet avioliitot kestivät vain siksi, että naiset sietivät enemmän kaikenlaista, kun olivat alistetussa asemassa ja usein taloudellisesti ukkojensa armoilla. Ei siksi, että ne olisivat olleet onnellisempia kuin nykyiset. Miesten mielestä se vain oli niin kuin pitääkin olla. Miehet kai antaneet noita miinuksia aloittajalle ja varmaan niitä tulee tähänkin.
Minullakin oli mies, joka oli kuin yksi lapsi oikeiden lasten lisäksi. Yritti kyllä milloin missäkin asiassa kiivetä niskan päälle, mutta en päästänyt. Kaikki meni ihan hyvin ennen kuin saimme oikeita lapsia. Sitten asiat pyrkivät luisumaan siihen, että ukko tekee mitä haluaa, kun oli tottunut siihen, että minä olen kotona ja imetän. Otin aika nopeasti oman asemani takaisin ja sanoin, kun hän kerran aikoi ilmoittaa lähtevänsä ulos/kuntosalille, että ei, vaan minä lähden nyt. Ennen lapsia menemisilläni ei ollut väliä, syyllistämispyrkimykset alkoivat vasta lasten myötä. Se on sama juttu kuin se, että pienten lasten äidelitä kysytään juhlissa, kuka hoitaa lapsen. Oikea vastaushan on "onhan heillä isäkin". Pienten lasten isiltä ei koskaan kysytä samaa. Ei heidän ilmeisesti odoteta hoitavan lapsiaan.
Meillä vietettiin pari isänpäivää, mutta ei yhtään äitienpäivää. Joskus itkin hiljaa itsekseni, mitä pahaa olen tehnyt, kun en saa sitä mitä monet muutkin äidit. Jotkut saivat muutenkin miehiltään kaikenlaisia lahjoja. minä en koskaan. Niiiden parin kerran jälkeen lopetin isänpäivämuistamisetkin. Miehet kuvittelevat olevansa perheen tärkeimpiä henkilöitä ja pomoja niin kauan kuin heidän annetaan kuvitella niin.
Jos juhannuksen vietosta on sovittu, ei miehet voi yksipuolisesti päättää purkaa sopimusta. He kohtelevat vaimoja huonosti ja alistavasti niin kauan kuin heidän annetaan tehdä niin. Heille pitää sanoa vastaan ja sanoa, että ei, vaan me lähdetään nyt viettämään oma vuoromme niin kuin sovittiin eikä jäädä kuuntelemaan valituksia. Asemaa ja valtaa ei yleensä annetaan, vaan se pitää ottaa.
Moni nainen huomaa joutuneensa tuollaiseen ansaan. Siitä on vaika päästä pois varsinkin kun aletaan syyllistää huonoksi äidikisi. Silloin pitää alkaa puhua huonosta isästä eikä jäädä kuuntelemaan mitään manipulointiyritksiä. Naiset ovat ihan liian kilttejä ja sovittelevia, monet naiset on edelleenkin kasvatettu liikaa sellaisiksi eikä tasa-arvoisiksi. Itselläni on poikia ja olen pyrkinyt vaikuttamaan siihen, että he kohtelevat naisia kunnolla. Lisäksi he ovat nähneet elävän esimerkkini. Voisi sanoa, että naisten vika, kun ovat hemmotelleet poikansa piloille, jos miehistä tule itsekkäitä ja lapsellisia.- naiset vituttaa
itse.nainen kirjoitti:
Just näin.
Luin ihan kauhulla aloittajan kirjoituksen. Olen itsekin ihmetellyt, mikä tekee miehistä tuollaisia pomottajia ja millä oikeudella he kuvittelevat olevansa niitä, joilla on oikeus sanoa, kuka saa tehdä ja mitä, ja olla jotain mieltä siitä, kuka pilaa kenenkin ja minkäkin juhlan. Itse hän on pilannut monta juhlaa.
Tuollaiselle pitää antaa samalla mitalla takaisin. Jos siitä tulee riitä, niin sitten tulee. Ennen monet avioliitot kestivät vain siksi, että naiset sietivät enemmän kaikenlaista, kun olivat alistetussa asemassa ja usein taloudellisesti ukkojensa armoilla. Ei siksi, että ne olisivat olleet onnellisempia kuin nykyiset. Miesten mielestä se vain oli niin kuin pitääkin olla. Miehet kai antaneet noita miinuksia aloittajalle ja varmaan niitä tulee tähänkin.
Minullakin oli mies, joka oli kuin yksi lapsi oikeiden lasten lisäksi. Yritti kyllä milloin missäkin asiassa kiivetä niskan päälle, mutta en päästänyt. Kaikki meni ihan hyvin ennen kuin saimme oikeita lapsia. Sitten asiat pyrkivät luisumaan siihen, että ukko tekee mitä haluaa, kun oli tottunut siihen, että minä olen kotona ja imetän. Otin aika nopeasti oman asemani takaisin ja sanoin, kun hän kerran aikoi ilmoittaa lähtevänsä ulos/kuntosalille, että ei, vaan minä lähden nyt. Ennen lapsia menemisilläni ei ollut väliä, syyllistämispyrkimykset alkoivat vasta lasten myötä. Se on sama juttu kuin se, että pienten lasten äidelitä kysytään juhlissa, kuka hoitaa lapsen. Oikea vastaushan on "onhan heillä isäkin". Pienten lasten isiltä ei koskaan kysytä samaa. Ei heidän ilmeisesti odoteta hoitavan lapsiaan.
Meillä vietettiin pari isänpäivää, mutta ei yhtään äitienpäivää. Joskus itkin hiljaa itsekseni, mitä pahaa olen tehnyt, kun en saa sitä mitä monet muutkin äidit. Jotkut saivat muutenkin miehiltään kaikenlaisia lahjoja. minä en koskaan. Niiiden parin kerran jälkeen lopetin isänpäivämuistamisetkin. Miehet kuvittelevat olevansa perheen tärkeimpiä henkilöitä ja pomoja niin kauan kuin heidän annetaan kuvitella niin.
Jos juhannuksen vietosta on sovittu, ei miehet voi yksipuolisesti päättää purkaa sopimusta. He kohtelevat vaimoja huonosti ja alistavasti niin kauan kuin heidän annetaan tehdä niin. Heille pitää sanoa vastaan ja sanoa, että ei, vaan me lähdetään nyt viettämään oma vuoromme niin kuin sovittiin eikä jäädä kuuntelemaan valituksia. Asemaa ja valtaa ei yleensä annetaan, vaan se pitää ottaa.
Moni nainen huomaa joutuneensa tuollaiseen ansaan. Siitä on vaika päästä pois varsinkin kun aletaan syyllistää huonoksi äidikisi. Silloin pitää alkaa puhua huonosta isästä eikä jäädä kuuntelemaan mitään manipulointiyritksiä. Naiset ovat ihan liian kilttejä ja sovittelevia, monet naiset on edelleenkin kasvatettu liikaa sellaisiksi eikä tasa-arvoisiksi. Itselläni on poikia ja olen pyrkinyt vaikuttamaan siihen, että he kohtelevat naisia kunnolla. Lisäksi he ovat nähneet elävän esimerkkini. Voisi sanoa, että naisten vika, kun ovat hemmotelleet poikansa piloille, jos miehistä tule itsekkäitä ja lapsellisia.Toivottavasti tuo tasa-arvop*ska ei mene enää yhtään pidemmälle. Ennen asiat todellakin olivat paremmin......
- kuka pomottaa
itse.nainen kirjoitti:
Just näin.
Moni nainen huomaa joutuneensa tuollaiseen ansaan. Siitä on vaika päästä pois varsinkin kun aletaan syyllistää huonoksi äidikisi. Silloin pitää alkaa puhua huonosta isästä eikä jäädä kuuntelemaan mitään manipulointiyritksiä. Naiset ovat ihan liian kilttejä ja sovittelevia, monet naiset on edelleenkin kasvatettu liikaa sellaisiksi eikä tasa-arvoisiksi. Itselläni on poikia ja olen pyrkinyt vaikuttamaan siihen, että he kohtelevat naisia kunnolla. Lisäksi he ovat nähneet elävän esimerkkini. Voisi sanoa, että naisten vika, kun ovat hemmotelleet poikansa piloille, jos miehistä tule itsekkäitä ja lapsellisia.Mihet pomottaa? Aloittajahan oli jo tehnyt selväksi että joulut ollaan hänen vanhemmillaan, piste.
- Ulkoruokintaan
Ääliöhän tuo sinun ukkso on. Ota ero ja äkkiä, pahenee vaan ajan saatossa.
- jjee
Kuulostaa toi alkoholista nipottaminen ja mustasukkaisuus siltä että sun ukkos on muslimi kohta se pakotaa sut pitämään huntua.
- bläk mäzik
jjee kirjoitti:
Kuulostaa toi alkoholista nipottaminen ja mustasukkaisuus siltä että sun ukkos on muslimi kohta se pakotaa sut pitämään huntua.
Satan Loves You, now and forever.....
- hymy on paras lääke
jjee kirjoitti:
En moiti ketään enkä ole oikea henkilö myöskään arvostelemaan. Meistä ei tiedä kukaan yhden asian perusteella eikä kahdenkaan missä suhteessa mättää. Mutta sen sanon, että niin kauan kun lapset ovat pieniä niin viinalla lotraaminen syntymäpäiväjuhlilla ei ole oikein. Itse olen äiti ja kun lapset oli pieniä en juossut kavereiden kanssa kapakassa. Vielä ehtii kun lapset ovat isoja. Sitten kun heillä kun on oma koti. Minusta tuo ei ole ansa vaan jokainen ajattelee asiat omalla tavallaan. Itse en voisi mennä ravintolaan ryyppäämään jos lapsi on pieni. Näin se vaan on. Sitä voi juhlia muutenkin yhdessä kotona:) "Suomalainen nainen on mielestäni siksi onneton koska ne ovat astuneet miehen saappaisiin ja mies ei enää tiedä omaa paikkaansa kodissa". Olisi hyvä hiljentyä ja katsoa itseään peilistä silmiin ja oppia rakastamaan ensin itseään niin silloin näkee toisetkin ihmiset ihan eritavalla. Olisi hyvä ottaa kädestä kiinni sitä kumppania ja katsoa silmiin ja jutella hyvässä sovussa. Hymyä unohtamatta. Ihmettelen miten paljon meissä suomalaisissa on tuota katkeruutta ja pahaa oloa mikä näkyy noissa mielipidekirjoituksissa. (Tuntuu, että hyvin moni on lapsellinen kun vastauksia lukee, anteeksi!)
- yksinäiset=onnettomi
hymy on paras lääke kirjoitti:
En moiti ketään enkä ole oikea henkilö myöskään arvostelemaan. Meistä ei tiedä kukaan yhden asian perusteella eikä kahdenkaan missä suhteessa mättää. Mutta sen sanon, että niin kauan kun lapset ovat pieniä niin viinalla lotraaminen syntymäpäiväjuhlilla ei ole oikein. Itse olen äiti ja kun lapset oli pieniä en juossut kavereiden kanssa kapakassa. Vielä ehtii kun lapset ovat isoja. Sitten kun heillä kun on oma koti. Minusta tuo ei ole ansa vaan jokainen ajattelee asiat omalla tavallaan. Itse en voisi mennä ravintolaan ryyppäämään jos lapsi on pieni. Näin se vaan on. Sitä voi juhlia muutenkin yhdessä kotona:) "Suomalainen nainen on mielestäni siksi onneton koska ne ovat astuneet miehen saappaisiin ja mies ei enää tiedä omaa paikkaansa kodissa". Olisi hyvä hiljentyä ja katsoa itseään peilistä silmiin ja oppia rakastamaan ensin itseään niin silloin näkee toisetkin ihmiset ihan eritavalla. Olisi hyvä ottaa kädestä kiinni sitä kumppania ja katsoa silmiin ja jutella hyvässä sovussa. Hymyä unohtamatta. Ihmettelen miten paljon meissä suomalaisissa on tuota katkeruutta ja pahaa oloa mikä näkyy noissa mielipidekirjoituksissa. (Tuntuu, että hyvin moni on lapsellinen kun vastauksia lukee, anteeksi!)
Jos et koskaan kavereitasi tapaa, niin kyllä ne katoavat siinä 18-25 vuoden aikana (jos lasten asuessa kotona et voi missään heitä tavata).
"Minusta tuo ei ole ansa vaan jokainen ajattelee asiat omalla tavallaan."
Tämä on aivan totta. Mutta en ymmärrä, miksi et hyväksy muillekaan sosiaalista elämää, vaan kaikkien pitäisi ajatella samoin kuin sinä. Tai ainakin toimia niin. Ja sen moralisoinnin ryyppäämisestä voi lopettaa. Pari juomaa ei ole ryyppäämistä, eikä humalassa tarvitse olla, vaan kapakat ym. ovat paikkoja, joissa tavataan ystäviä. Voisihan sitä kahvillekin mennä, mutta kahvilassa harvemmin annetaan istua tuntikausia. Sieltä lähdetään, kun kahvit on juotu.
"Sitä voi juhlia muutenkin yhdessä kotona:)"
Niin, siis oman lapsen ja miehen kanssa vai? Edelleenkään et tavata muita?
"Ihmettelen miten paljon meissä suomalaisissa on tuota katkeruutta ja pahaa oloa mikä näkyy noissa mielipidekirjoituksissa."
Ei ihme, että suomalaiset naiset ovat katkeria, kun ei saa lapsen syntymän jälkeen omaa aikaa pariinkymmeneen vuoteen... Ja jos niitä lapsea tulee enemmän eikä ihan peräkanaa niin oma-ajattomus venyy venymistään. hymy on paras lääke kirjoitti:
Joo. arvasin. Hain viestin, johon tulisi paljon neg. palautetta: tässä se aina on: Ehdota suomalaiselle naiselle, että tämä olisi raitis ja arvostaisi miestään! Oi jumbetsugelo, että saa satikutia tällaisesta mielipiteestä!
- Luitpas huonosti
boxi kirjoitti:
Joo. arvasin. Hain viestin, johon tulisi paljon neg. palautetta: tässä se aina on: Ehdota suomalaiselle naiselle, että tämä olisi raitis ja arvostaisi miestään! Oi jumbetsugelo, että saa satikutia tällaisesta mielipiteestä!
Jos nyt pysytään ap. asiassa, niin pointti kai oli se, että nainen ei saisi tavata ystävättäriään koska mies on mustasukkainen. Nainen sanoin juomisesta että ei ole krapulassa ja herää ajoissa hoitamaan äidin velvoitteensa, eli ei myöskään käytä alkoholia liikaa.
Toinen pointti oli, että mies ottaa vapauksia vaihtaa vapaalle kavereidensa kanssa, mutta samaa ei sitten sallita naiselle.
Jos mies jätää huomioimatta äitienpäivän, niin kuka ei silloin kunnioita ja ketä?
- bea00
Hän ei tainnut olla tuollainen ennen lapsen syntymää, ja uskon että tilanne pahenee. Et todellakaan ole nipo. Kaksi kertaa vuodessa baariin on vähän ja suunnitelmasi juhannuksesta osoittaa sinun puoleltasi vastuullisuutta. En usko että miehesi tulee muuttumaan, ja ero olisi varmaan sinulle parasta(näillä tiedoilla)
- luyk67
No johan oot ukkokullan saanu kontollesi. Vaatii melkosen sisukasta ja määrätietoista naista tuollainen yksilö. Pitää olla äärimmäisen hyvä itsetunto, ettei ala kuuntelemaan tuollaisi syyllistämisiä ja vielä syyllisty niistä ;) Jos meinaat herrasi kanssa taivalta jatkaa nii nostahan nyt ainakin nenäsi pystyyn, ole ylpeä itsestäsi, vaadi asioita itsellesi ja toteuta ne! Älä kuuntele naputuksia tai opettele olemaan kuuntelevinansi vaan älä ajatuksissasi korvaasi lotkauta. Miehesi on ilmiselvästi narsistinen luonne ja yrittää alistaa sinua tossunsa alle typerällä käytöksellään. Vaatii taitoa elää tämmöisen ihmisen kanssa!
- Juhlista jaloin
Minun mieheni pilasi ylenpalttisella juomisellaan kaikki juhlat ja vierailut, joihin vuosien mittaan otin osaa.
Kun lapset olivat pieniä, hän jätti meidät keskenämme ja vietti aikansa kapakoissa kavereittensa kanssa. Kerran vuodessa kävimme hänen yhdistyksensä pikkujouluissa, joka oli minulle ainoa tuuletuspäivä koko vuonna. Sen hän pilasi joka kerran. Minä olin kuskina ja hän joi.
Lopetin sitten senkin illanvieton, koska olin aina niin masennettu ja onneton, varsinkin kun näin, kuinka huomaavaisia toiset miehet olivat daameilleen.
Yritin sanoa, että hänen pitää ymmärtää, että hän on minun seuralaiseni juhlissa, ja hänen pitää huolehtia siitä, että minulakin on mukava ilta. Hänen mielestä olin tosi tyhmä ja itsekäs, sillä kaikkihan siellä ryyppäävät. Hänestä oli kivaa esitellä minut kavereille kuskina. Se oli kaikista nii-in hauska huomio.
Vähitellen häpesin hänen puolestaan niin kauheasti, etten halunnut koskaan tavata hänen ystäviään.
Sukulaisissa sama juttu. Opin vetäytymään omiin oloihini, katsoin kuvalehtiä tai tv:tä kun muu suku vietti aikaa keskenään, sillä kaikkein humalaisin ja usein sammumiseen asti riekkuva ihminen oli mieheni, jonka juomista muut sukulaiset sitten varovasti minulle pahoittelivat.Näköjään kaikkein itsekkäimmät tyypit haukkuvat eniten kaikkia muita itsekkäiksi eivätkä näe omaansa.
- Eiku..joo
itse.nainen kirjoitti:
Näköjään kaikkein itsekkäimmät tyypit haukkuvat eniten kaikkia muita itsekkäiksi eivätkä näe omaansa.
Mut jos vain hymyilis, niin sehän se auttaa =)
- olenko nipo?
Hei! Kiitokset vastauksistanne.
Yksi sanoinkin tuolla että vanhempien luokse asumaan.. Niin olisin tehnyt jo aikoja sitten, mutta tässä on yksi mutta. Minä käyn töissä ja mies on koti-isä. Jos muuttaisin vanhempieni luokse (jotka molemmat työelämässä edelleen) joutuisin olemaan lapsestakin erossa todella paljon. En osaa kuvitella viettäväni päivääkään ilman että näkisin häntä. Työni alkaa aamulla kuudelta, joten ei oikein passaisi sekään että ennen töihin menoa kuskaisin lapsen isälleen.. tottunut kuitenkin nukkumaan kasiin asti ainakin.
terv.ap- Kasvakaa aikuisiksi
Hyvin ymmärrän, että appivanhempasi eivät äitienpäivänä tulleet lapsesi synttäreille. Ymmärrätkös tuota, että anoppisikin on ÄITI. Hänellä oli itsellään juhlapäivä!
"Äitienpäivä: Oli ensimmäinen äitienpäiväni äitinä, ja samana päivänä pidimme myös lapsemme 1-vuotissynttärit.
Miehen vanhemmat eivät (muka) päässeet synttäreille, tiesivät etukäteen koska synttärit ovat mutta eivät tulleet." - kasvapa itse ensin
Kasvakaa aikuisiksi kirjoitti:
Hyvin ymmärrän, että appivanhempasi eivät äitienpäivänä tulleet lapsesi synttäreille. Ymmärrätkös tuota, että anoppisikin on ÄITI. Hänellä oli itsellään juhlapäivä!
"Äitienpäivä: Oli ensimmäinen äitienpäiväni äitinä, ja samana päivänä pidimme myös lapsemme 1-vuotissynttärit.
Miehen vanhemmat eivät (muka) päässeet synttäreille, tiesivät etukäteen koska synttärit ovat mutta eivät tulleet."Miksi appivanhempien piti valehdella olleensa lapsen synttareillä?
Että vielä suostut elättämäänkin sen ukkosi. Todella pilalle hemmoteltu. Pois vain, kyllä sinä ja lapset pärjäätte, ukko ehkä ei. Päivähoitopaikkoja on, jos isovanhemmat eivät auta.
- jlhjjghhggfd
itse.nainen kirjoitti:
Että vielä suostut elättämäänkin sen ukkosi. Todella pilalle hemmoteltu. Pois vain, kyllä sinä ja lapset pärjäätte, ukko ehkä ei. Päivähoitopaikkoja on, jos isovanhemmat eivät auta.
Tätä tää on, kun femakot riekkuu. Eikö se olekkaan hieno asia, jos lasta hoitaa kotona isä. Onko lasta kotona hoitava äiti loinen, jos työssä käyvä isä kustantaa lystin. Vaimo vaan pihalle. Kyllä isä ja lapset pärjää ilman loistakin. Tiedätkö, että lain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiinsa nähden.
- Kasvakaa aikuisiksi
kasvapa itse ensin kirjoitti:
Miksi appivanhempien piti valehdella olleensa lapsen synttareillä?
Avaajan pitäisi tämä asia selvittää appivanhempien kanssa, eikä käyttää turhaa aikaa asian vatvomiseen suoli24:ssä.
Ero olisi siinä mielessä hyvä ratkaisu, että lapsella olisi edes pieni mahdollisuus saada AIKUINEN isä- ja äitipuoli. Mutta toivotaan nyt kuitenkin, ettei eroa tarvitse ottaa ja edes toinen näistä vanhemmista kasvaa pian aikuiseksi. - Iloinen Yh
Tuo miehesi koti-isyys kertookin jo paljon. Mies ei voi sietää, että vaimolla menee paremmin. Se on sille itsetunnollisesti alentavaa ja ikäänkuin "kostaa" sen sinulle viemällä sinulta kaiken ilon.
Trust me. 15v avioliittoni päättyi siihen, kun aloin valmistumaan korkeakoulusta. Sitä ennen jouduin paljon perustelemaan hänelle sitä miksi lähdin opiskelemaan. Sanoin aina, että itseni takia, että saisin työn josta pidän. Hän oli sitä mieltä, että minun, juuri minun kouluttaminen olisi turhaa rahan haaskausta. Ei tukenut opiskelujani ja sulki lompakkonsa visusti. En kuulema pärjäisi siellä kuitenkaan. Todellisuudessa valmistuin erittäin hyvin arvosanoin ja pääsin hyvään mielekkääseen työhön. Näin jälkikäteen hän on sitä mieltä, että pääsin paikkaan sääriä myöten... ja jutut varmaan jalostuu ja jatkuu vuosien mittaan. Huoh.
Kuvailemasi käytös sinun juhlapäivinä on niin tuttua, että kyllä teille ero tulee ennemmin tai myöhemmin. Saat vuosien varrella aimosti lisämausteita ja pelkkien juhlien pilaaminenkin alkaa tuntua pieneltä isompien murheiden joukossa. Minusta sinun kannattaa lähteä muuttamaan elämääsi jo nyt siihen suuntaan, että tarvittaessa voisit olla lapsesi kanssa kahdestaankin. Lisäksi kannattaa tarhasta kysyä aikaista tuomista. Monessa tarhassa ensimmäinen hoitaja aloittaa työnsä jo 5:30. Kyllä se lapsi oppii heräämään aikaisemmin ja muuttamaan unirytmiään. Hänen myöhäisten heräämisten perustelut ovat vain tekosyitä sietää sontaa. Rohkeasti vain eteenpäin. Selvitä hoitomahdollisuudet ja kysy töistä väliaikaisjärjestelyjä. Mitä syvemmälle miehesi henkinen väkivalta menee sitä vaikeampi suosta on nousta. Nyt vielä ehdit.
Tsemppiä ja haleja kovasti koitokseen. Se on lopulta sen arvoista. Kyllä minunkin exä lapset hoitaa erosta huolimatta ne hyvin, vaikka minulle onkin edelleen kenkku. - Olenko nipo?
Iloinen Yh kirjoitti:
Tuo miehesi koti-isyys kertookin jo paljon. Mies ei voi sietää, että vaimolla menee paremmin. Se on sille itsetunnollisesti alentavaa ja ikäänkuin "kostaa" sen sinulle viemällä sinulta kaiken ilon.
Trust me. 15v avioliittoni päättyi siihen, kun aloin valmistumaan korkeakoulusta. Sitä ennen jouduin paljon perustelemaan hänelle sitä miksi lähdin opiskelemaan. Sanoin aina, että itseni takia, että saisin työn josta pidän. Hän oli sitä mieltä, että minun, juuri minun kouluttaminen olisi turhaa rahan haaskausta. Ei tukenut opiskelujani ja sulki lompakkonsa visusti. En kuulema pärjäisi siellä kuitenkaan. Todellisuudessa valmistuin erittäin hyvin arvosanoin ja pääsin hyvään mielekkääseen työhön. Näin jälkikäteen hän on sitä mieltä, että pääsin paikkaan sääriä myöten... ja jutut varmaan jalostuu ja jatkuu vuosien mittaan. Huoh.
Kuvailemasi käytös sinun juhlapäivinä on niin tuttua, että kyllä teille ero tulee ennemmin tai myöhemmin. Saat vuosien varrella aimosti lisämausteita ja pelkkien juhlien pilaaminenkin alkaa tuntua pieneltä isompien murheiden joukossa. Minusta sinun kannattaa lähteä muuttamaan elämääsi jo nyt siihen suuntaan, että tarvittaessa voisit olla lapsesi kanssa kahdestaankin. Lisäksi kannattaa tarhasta kysyä aikaista tuomista. Monessa tarhassa ensimmäinen hoitaja aloittaa työnsä jo 5:30. Kyllä se lapsi oppii heräämään aikaisemmin ja muuttamaan unirytmiään. Hänen myöhäisten heräämisten perustelut ovat vain tekosyitä sietää sontaa. Rohkeasti vain eteenpäin. Selvitä hoitomahdollisuudet ja kysy töistä väliaikaisjärjestelyjä. Mitä syvemmälle miehesi henkinen väkivalta menee sitä vaikeampi suosta on nousta. Nyt vielä ehdit.
Tsemppiä ja haleja kovasti koitokseen. Se on lopulta sen arvoista. Kyllä minunkin exä lapset hoitaa erosta huolimatta ne hyvin, vaikka minulle onkin edelleen kenkku.Hei. En usko että miestä ketuttaa kun minä olen töissä ja hän kotona, koska se oli hänen oma tahtonsa. Minä olin aluksi se jonka piti jäädä kotiin lapsen kanssa, mutta mies halusi itsekkin olla kotona lapsen kanssa, joten minä lähdin töihin.
- olenko nipo?
Nimimerkki Kasvakaan aikuisiksi: Minähän sanoin, että ok jos ei haluta tulla, mutta siinä tapauksessa ei tarvitsisi muuta väittääkään kaikille sukulaisille ja tuttaville.
- ????????????????????
"Miehen vanhemmat eivät (muka) päässeet synttäreille, tiesivät etukäteen koska
synttärit ovat mutta eivät tulleet. No, ompaha on asiansa jos ei kiinnosta
lapsenlapsen synttäreille tulla. Mutta. Sain myöhemmin kuulla kuinka he olivat
puhuneet tulleensa synttäreille vaikkeivat todellakaan olleet tulossa."
Sorry vaan, mutta viimeinen lause ei ole suomenkieltä. Siinä on aikamuodot päin
pers.... Kirjoitatko uudelleen mitä tuolla tarkoitat. - sanna09876
???????????????????? kirjoitti:
"Miehen vanhemmat eivät (muka) päässeet synttäreille, tiesivät etukäteen koska
synttärit ovat mutta eivät tulleet. No, ompaha on asiansa jos ei kiinnosta
lapsenlapsen synttäreille tulla. Mutta. Sain myöhemmin kuulla kuinka he olivat
puhuneet tulleensa synttäreille vaikkeivat todellakaan olleet tulossa."
Sorry vaan, mutta viimeinen lause ei ole suomenkieltä. Siinä on aikamuodot päin
pers.... Kirjoitatko uudelleen mitä tuolla tarkoitat.Eiks toi ole aika helppo. Väittivät siis että ovat olleet, vaikkeivat missään vaiheessa aikuneet edes tulla.
- ????????????????????
sanna09876 kirjoitti:
Eiks toi ole aika helppo. Väittivät siis että ovat olleet, vaikkeivat missään vaiheessa aikuneet edes tulla.
No, miksi ihmeessä appivanhemmat valehtelivat olleensa synttäreillä jos hei eivät synttäreillä olleet? Ja miksi sanoa asia noin kovin omituisesti? :D
"....he olivat puhuneet tulleensa synttäreille vaikkeivat todellakaan olleet tulossa."
Jos appivanhemmat eivät edes olleet aikeissa tulla ja avaaja sen tiesi, niin eikö asia ole ok?
En itsekään lähde kenenkään muun kuin äitini syntymäpäiville äitienpäivänä silloin kun rakkaan äitini syntymäpäivä sattuu juuri äitienpäiväsunnuntaille. That´s it.
Onko avaajan mies appivanhempien ainoa lapsi? Jos ei ole, on itsekästä odottaa, että anoppi ei olisi kotona äitienpäivänä esim vastaanottamassa muita lapsia perheineen.
Seuraavat syndet kannattaa järjestää jonain muuna päivänä, kuin äitienpäivänä. - sanna0987
No, miksi ihmeessä appivanhemmat valehtelivat olleensa synttäreillä jos hei eivät synttäreillä olleet? Ja miksi sanoa asia noin kovin omituisesti? :D
"....he olivat puhuneet tulleensa synttäreille vaikkeivat todellakaan olleet tulossa."
Jos appivanhemmat eivät edes olleet aikeissa tulla ja avaaja sen tiesi, niin eikö asia ole ok?
En itsekään lähde kenenkään muun kuin äitini syntymäpäiville äitienpäivänä silloin kun rakkaan äitini syntymäpäivä sattuu juuri äitienpäiväsunnuntaille. That´s it.
Onko avaajan mies appivanhempien ainoa lapsi? Jos ei ole, on itsekästä odottaa, että anoppi ei olisi kotona äitienpäivänä esim vastaanottamassa muita lapsia perheineen.
Seuraavat syndet kannattaa järjestää jonain muuna päivänä, kuin äitienpäivänä.Se valehteluhan se harmitti, ei niinkään etteivät tulleet.
- ?????????????????
sanna0987 kirjoitti:
Se valehteluhan se harmitti, ei niinkään etteivät tulleet.
Hienosti pystyit tulkitsemaan avaajan tekstiä. Itse en ottanut siitä mitään tolkkua. :)
Tämä kyllä ymmärsin todella hyvin: "Siis kuulin miehen siskolta tästä joka taas kuuli muilta sukulaisilta."
Suvussa juorutaan paljon, kerrotaan toisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, mutta suoraan asianomaisten (tässä tapauksessa appivanhempien) kanssa ei pystytä lainkaan kommunikoimaan. :D - Olenko nipo?
Seuraavat syndet kannattaa järjestää jonain muuna päivänä, kuin äitienpäivänä.Edelleenkin mulle on aivan yks ja sama tuleeko ne miehen vanhemmat synttäreille vai ei! Tuossa ongelma olikin se että he väittivät kaikille olleensa synttäreillä vaikka eivät tasan olleet! Ymmärrätkö??
- Hei haloo!
Olenko nipo? kirjoitti:
Edelleenkin mulle on aivan yks ja sama tuleeko ne miehen vanhemmat synttäreille vai ei! Tuossa ongelma olikin se että he väittivät kaikille olleensa synttäreillä vaikka eivät tasan olleet! Ymmärrätkö??
Ketä ihmistä kiinnostaa, ovatko jotkut käyneet luonanne vai ei.
Älä ota tyhjästä pattia!
Mitä "väittämistä" siinä on, tapahtuiko synttäreillä jotain ennenkuulumatonta? - ???????????????????
Olenko nipo? kirjoitti:
Edelleenkin mulle on aivan yks ja sama tuleeko ne miehen vanhemmat synttäreille vai ei! Tuossa ongelma olikin se että he väittivät kaikille olleensa synttäreillä vaikka eivät tasan olleet! Ymmärrätkö??
No, niin. Nyt pystyit ilmaisemaan itsesi niin, että minäkin ymmärsin. :D
Mitä jos jatkossa keskustelet asioista suoraan appivanhempiesi kanssa ja unohdat juorut ja huhupuheet?
Mistä tiedät kuka valehteli, jos kuulit asiasta miehen siskolta, joka kuuli tästä asiasta muilta sukulaisilta?
Olen sitä mieltä, että teillä on vain kasvukipuja, jotka helpottavat ajan kanssa, kun pieni perheenne hiukan vanhenee. - fygbjnju
????????????????? kirjoitti:
Hienosti pystyit tulkitsemaan avaajan tekstiä. Itse en ottanut siitä mitään tolkkua. :)
Tämä kyllä ymmärsin todella hyvin: "Siis kuulin miehen siskolta tästä joka taas kuuli muilta sukulaisilta."
Suvussa juorutaan paljon, kerrotaan toisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, mutta suoraan asianomaisten (tässä tapauksessa appivanhempien) kanssa ei pystytä lainkaan kommunikoimaan. :DMikä sua riivaa? Kuka tahansa sisälukutaidolla varustettu, täysjärkinen ihminen pystyi tulkitsemaan, että tuo joka suuntaan valehteleminen oli se, mikä ärsytti, niinkuin se olisi ärsyttänyt sinuakin. Ja nyt kun asia väännettiin sinulle rautalangasta, piti alkaa vänisemään jostain muusta. Hohhoijaa.
- ?????????????????
fygbjnju kirjoitti:
Mikä sua riivaa? Kuka tahansa sisälukutaidolla varustettu, täysjärkinen ihminen pystyi tulkitsemaan, että tuo joka suuntaan valehteleminen oli se, mikä ärsytti, niinkuin se olisi ärsyttänyt sinuakin. Ja nyt kun asia väännettiin sinulle rautalangasta, piti alkaa vänisemään jostain muusta. Hohhoijaa.
Taidat olla tuon olenko nipo?-kirjoittajan alter ego, kun niin suivaannuit siitä, että mielestäni ei pitäisi kuunnella suvun juoruja, vaan kysyä itseltään asianosaisilta, onko totta, että nämä appivanhemmat ovat kertoneet olleensa syndeillä, jos eivät kuitenkaan juhliin päässeet osallistumaan.
Jos se on sinusta vänisemistä, niin voi voi. Minulla saattaa olla lukemisen ymmärtämisen vaikeus, mutta täysjärkinen työssäkäyvä ihminen kyllä olen (jollen olisi, olisin varmaan päässyt jo sairaseläkkeelle). Hohhoijaa vaan, en viitsi kirjoittaa, mitä ajattelen sinusta tekstin tuottajana. :D - olenko nipo?
????????????????? kirjoitti:
Taidat olla tuon olenko nipo?-kirjoittajan alter ego, kun niin suivaannuit siitä, että mielestäni ei pitäisi kuunnella suvun juoruja, vaan kysyä itseltään asianosaisilta, onko totta, että nämä appivanhemmat ovat kertoneet olleensa syndeillä, jos eivät kuitenkaan juhliin päässeet osallistumaan.
Jos se on sinusta vänisemistä, niin voi voi. Minulla saattaa olla lukemisen ymmärtämisen vaikeus, mutta täysjärkinen työssäkäyvä ihminen kyllä olen (jollen olisi, olisin varmaan päässyt jo sairaseläkkeelle). Hohhoijaa vaan, en viitsi kirjoittaa, mitä ajattelen sinusta tekstin tuottajana. :DHei mä en todellakaan kirjottanut tuota "mikä sua riivaa" kommentilla aloitettua viestiä!
En oo aikoihin käyny kattoo mitä tänne on kirjoteltu ja tuon kun huomasin nii pakko on sanoa että en todellakaan kirjoittanut tuota! Piste. - Olenko nipo?
??????????????????? kirjoitti:
No, niin. Nyt pystyit ilmaisemaan itsesi niin, että minäkin ymmärsin. :D
Mitä jos jatkossa keskustelet asioista suoraan appivanhempiesi kanssa ja unohdat juorut ja huhupuheet?
Mistä tiedät kuka valehteli, jos kuulit asiasta miehen siskolta, joka kuuli tästä asiasta muilta sukulaisilta?
Olen sitä mieltä, että teillä on vain kasvukipuja, jotka helpottavat ajan kanssa, kun pieni perheenne hiukan vanhenee.Olen minä asiasta sanonut miehen vanhemmille, ja siitä hiljaisuudesta mikä siitä puhelimessa syntyi pystyi tulkitsemaan ettei kyseessä ollut pelkkä huhu.
Mutta tämä synttäri tapahtumahan nyt ei ollut tässä se pääpointti.. - Pippefi
Olenko nipo? kirjoitti:
Ota ero,äläkä tilitä,koska niin ne muutkin tekee.
- Sivusta seurannut
Olenko nipo? kirjoitti:
Olen minä asiasta sanonut miehen vanhemmille, ja siitä hiljaisuudesta mikä siitä puhelimessa syntyi pystyi tulkitsemaan ettei kyseessä ollut pelkkä huhu.
Mutta tämä synttäri tapahtumahan nyt ei ollut tässä se pääpointti..Synttäritapahtumastahan te kuitenkin saitte vettä kunnolla myllyyn. Älä enää ikinä järjestä lapsesi syntymäpäiviä äitienpäivänä! Ei vaikka ne oikeasti sattuisivat sille päivälle.
Halusit kuun taivaalta: pitää ekan äitienpäiväsi koko suvun juhlimana ja ympäröimänä ja et saanut ja sekös harmitti. :P - Olenko nipo?
Sivusta seurannut kirjoitti:
Synttäritapahtumastahan te kuitenkin saitte vettä kunnolla myllyyn. Älä enää ikinä järjestä lapsesi syntymäpäiviä äitienpäivänä! Ei vaikka ne oikeasti sattuisivat sille päivälle.
Halusit kuun taivaalta: pitää ekan äitienpäiväsi koko suvun juhlimana ja ympäröimänä ja et saanut ja sekös harmitti. :Phohhoijaa, ainut mitä halusin oli se, että mies ois mua muistanut.. en mä muilta kaivannut tai kaipaakaan mitään.. Mies itse innoissaan oli ekasta isänpäivänä isänä, ja tiesi kuinka tärkeä eka äitienpäivä äitinä olisi mulle ollut. Kiinnostiko? En tiedä, enemmän kiinnosti oma äiti joka valehtelee pitkin kyliä.
- Sivusta seurannut
Olenko nipo? kirjoitti:
hohhoijaa, ainut mitä halusin oli se, että mies ois mua muistanut.. en mä muilta kaivannut tai kaipaakaan mitään.. Mies itse innoissaan oli ekasta isänpäivänä isänä, ja tiesi kuinka tärkeä eka äitienpäivä äitinä olisi mulle ollut. Kiinnostiko? En tiedä, enemmän kiinnosti oma äiti joka valehtelee pitkin kyliä.
Tietenkin miestä kiinnosti hänen oma äitinsä äitienpäivänä. Et SINÄ ole hänen äitinsä! Kun vähän vielä kasvat lapsesi kanssa pääset vielä viettämään oikeata äitienpäivää. :)
- monta monessa
Tietenkin miestä kiinnosti hänen oma äitinsä äitienpäivänä. Et SINÄ ole hänen äitinsä! Kun vähän vielä kasvat lapsesi kanssa pääset vielä viettämään oikeata äitienpäivää. :)
Jep, eikä hän ole varsinkaan appivanhempien äiti..
- Olenko nipo?
Ei mies onnitellut omaakaan äitiään. Taikka käynyt hänen luonaan. Sä nyt vain et tiedä asioiden oikeaa laitaa joten lakkaas nyt höpöttämästä tuota soopaa.
Ps. Ennen lapsemme syntymää ei mies olisi huomionut omia vanhempiaan isän- ja äitienpäivinä ellen minä olisi tyyliin pakottanut edes jotakin pientä viemään heille, tai ylipäänsä edes käymään heidän luonaan. - Myrsky vesilasissa
fygbjnju kirjoitti:
Mikä sua riivaa? Kuka tahansa sisälukutaidolla varustettu, täysjärkinen ihminen pystyi tulkitsemaan, että tuo joka suuntaan valehteleminen oli se, mikä ärsytti, niinkuin se olisi ärsyttänyt sinuakin. Ja nyt kun asia väännettiin sinulle rautalangasta, piti alkaa vänisemään jostain muusta. Hohhoijaa.
Minä haluaisin selvän vastauksen, MIKSI pitäisi valehdella siitä, että muka on käynyt YKSIVUOTISSYNTTÄREILLÄ tai ei? Ketä se kiinnostaa?
Yksivuotias ei asiaa huomaa. Hän ei edes tiedä mikä on syntymäpäivä. Hän ei ole vetänyt hernettä nenäänsä siitä ettei hänen päivilleen tultu. Ketä muuta ihmistä ikinä kiinnostaa tietää, onko joku käynyt vauvan syntymäpäivänä talossa. Miksi ihmeessä sen tulisi kiinnostaa niin laajasti, että koko suvun piirissä asiasta kerrotaan?
Millainen suku istuu puhelimessa tai sähklpostin äärellä juoruamassa jonkun lapsen merkkipäivistä. Vähän on puheenaiheita.
Lapsen äitikin voisi paneutua johonkin muuhun kuin nuuskimiseen. Kuka hänelle edes kertoi, että valheet nyt kiertävät suvun piirissä? Miksi kertoi? - Olenko nipo?
Myrsky vesilasissa kirjoitti:
Minä haluaisin selvän vastauksen, MIKSI pitäisi valehdella siitä, että muka on käynyt YKSIVUOTISSYNTTÄREILLÄ tai ei? Ketä se kiinnostaa?
Yksivuotias ei asiaa huomaa. Hän ei edes tiedä mikä on syntymäpäivä. Hän ei ole vetänyt hernettä nenäänsä siitä ettei hänen päivilleen tultu. Ketä muuta ihmistä ikinä kiinnostaa tietää, onko joku käynyt vauvan syntymäpäivänä talossa. Miksi ihmeessä sen tulisi kiinnostaa niin laajasti, että koko suvun piirissä asiasta kerrotaan?
Millainen suku istuu puhelimessa tai sähklpostin äärellä juoruamassa jonkun lapsen merkkipäivistä. Vähän on puheenaiheita.
Lapsen äitikin voisi paneutua johonkin muuhun kuin nuuskimiseen. Kuka hänelle edes kertoi, että valheet nyt kiertävät suvun piirissä? Miksi kertoi?Juuri näin. Itsekin mietin että miksi pitää väittää moista.
- Grow how....
Vai että eroamaan...ei ihme että erotilastot ovat sitä mitä ovat nykypäivänä. Parisuhteessa ja elämässä on kaikenlaisia vastoinkäymisiä ja teidän tilanteenne on lähinna naurettava. KOittakaa nyt jotenkin sopia tilanne tai tulevat tilanteet tai kestäkää sitten oma käyttäytymisenne. Toisaalta kun ikää tulee viisastutte ja muut asiat tulevat tärkeämmiksi kuin esim. oma juhliminen, tapahtuipa se kuinka harvoin tahansa.
- olenko nipo?
Ai että ei saisi juhlia ikinä vain koska toinen on sairaalloisen mustasukkainen?
Just joo.. - mikä ihme vaivaa
olenko nipo? kirjoitti:
Ai että ei saisi juhlia ikinä vain koska toinen on sairaalloisen mustasukkainen?
Just joo..Pistää ihmettelemään, mikä näitä miinustelijoita vaivaa.. Huono päivä kenties.
- Pjotr Vallisinkov
mikä ihme vaivaa kirjoitti:
Pistää ihmettelemään, mikä näitä miinustelijoita vaivaa.. Huono päivä kenties.
Miinustelijat on noita valtaakäyttäviä miehiä joiden mielestä nainen on hellan ja nyrkin välissä.
- kyllä näin on
Ai että pitäisi elää paskaa elämää toisen mollatessa mieluummin kuin lähtisi pois?! Kummassakohan vaihtoehdossa aloittaja olis onnellinen, mietipä sitä. Jos juo kaksi kertaa vuodessa, niin siinä ei ukolla luulis olevan mitään sanomista, ite kuitenkin on 50 muuta viikonloppua mahdollisuus olla juopottelemassa poikien kans. Nimenomaan poikien, koska jos on MIES, pitää perheen hyvinvointia tärkeempänä kuin omaansa.
- tiedän paikkani
Pjotr Vallisinkov kirjoitti:
Miinustelijat on noita valtaakäyttäviä miehiä joiden mielestä nainen on hellan ja nyrkin välissä.
Minun puolestani nainen saa olla myös miehen ja patjan välissä. Paitsi silloin, kun haluan käyttää naista villimpään seksiin.
- tärkeysjärjestys
Hetkinen ap...sanoit tuossa pari viestiä ylempänä,ettet siksi lähtisi koska miehesi on koti-isä?Mitä sitten?
Ja olet tottunut nukkumaan kasiin asti?Siis,et siis jaksaisi herätä aiemmin,että veisit lapsesi isälleen työpäivän ajaksi?Kuinka sitten tulevaisuudessakaan jaksaisit viedä lastasi hoitopaikkaan kun tuo koti-isyys loppuisi?
Onko sinulle tärkeämpää nukkua kasiin asti kuin saada järjestettyä elämäsi uudelleen?Jos on,niin ei nuo elämäsi murheet sitten kovin suuria olekaan.
Kun elämäntilanteet muuttuvat,se vaatii aina uhrauksia.Mietipä nyt tarkkaan,haluatko tehdä muutoksen vai pidätkö kiinni siitä,että saat nukkua kasiin asti?
Jos nukkuminen voittaa tuon muutoin epämukavan elämäsi,niin elä sitten sellaista elämää ja that´s it.- olenko nipo?
Siis en minä ole tottunut nukkumaan kasiin asti vaan LAPSI. Minähän nousen viideltä joka aamu arkisin jotta olisin kuudelta töissä.
Ja siksi jos muuttaisin pois, joutuisin olemaan liikaa erossa lapsestani.
Ja kyllähän sitten kun lapsi on vanhempi niin voi alkaa kulettaan hoidossa, mutta nytkun ikää ei ole ihan kahta vuottakaan niin emme todellakaan raaski laittaa vielä vieraille ihmisille hoitoon.
ap - hoidosta
olenko nipo? kirjoitti:
Siis en minä ole tottunut nukkumaan kasiin asti vaan LAPSI. Minähän nousen viideltä joka aamu arkisin jotta olisin kuudelta töissä.
Ja siksi jos muuttaisin pois, joutuisin olemaan liikaa erossa lapsestani.
Ja kyllähän sitten kun lapsi on vanhempi niin voi alkaa kulettaan hoidossa, mutta nytkun ikää ei ole ihan kahta vuottakaan niin emme todellakaan raaski laittaa vielä vieraille ihmisille hoitoon.
apJos lapset menee aikaisin hoitoon,niin jatkavat siellä vielä unia.Näin ainakin meillä,kun olivat perhepäivähoidossa.Mutta silloin vaan täytyy jaksaa pukea lapsi aamulla ja viedä sinne hoitopaikkaan.Kaikella on puolensa.
- bvfg
Joo.no kunnallisessa hoidossa ei ole tälläistä palvelua. Siellä ei unia jatkella kun huvittaa
- tilanteen mukaan
Sitten pitää lapsen unirytmiä muuttaa pikkuhiljaa jos tilanne sitä vaatii. Minä vein lapseni pari vuotiaasta alkaen puoli seitsemään hoitoon kun menin itse seitsemään töihin. Aikaisemmin vain nukkumaan. Ja lapset saavat kyllä nukkua päivähoidossa päiväunet.
- Monta tapaa
tilanteen mukaan kirjoitti:
Sitten pitää lapsen unirytmiä muuttaa pikkuhiljaa jos tilanne sitä vaatii. Minä vein lapseni pari vuotiaasta alkaen puoli seitsemään hoitoon kun menin itse seitsemään töihin. Aikaisemmin vain nukkumaan. Ja lapset saavat kyllä nukkua päivähoidossa päiväunet.
Tuosta tuli mieleeni vuosikymmenet sitten naapurin rouva, jolla oli pieni päivähoitoapsi. Lapsen äiti kielsi lapsen päiväunet, sillä hän halusi olla illat rauhassa. Hän halusi panna lapsensa nukkumaan klo 18. Naapurin rva oli aivan onneton ja sanoi, ettei lapsi millään pysy hereillä päivällä, vaan nukahtaa käsiin.
Joillakin vanhemmilla on kova hätä hiljentää lapsensa, koska heillä ei ole tarvetta olla heidän kanssaan.
Toinen tuttavani sanoi, että nuori äiti oli hämmästynyt, kun naapurini jutteli ja pulputti lapselle samalla kun puki ja syötti. "Eihän se mitään ymmärrä", sanoi äiti. Hän ei puhunut lapselle mitään. "Kunhan se nyt ensin itse oppii puhumaan", hän sanoi.
Ja, mitenköhän se oppii siis? - Päiväkodissa...
saa jatkaa unia, jos joutuu aamusella aikaisin hoitoon. Saa ihan nukahtaa tai muuten vain köllötellä, mutta ei todellakaan tarvi jäädä ylös kökkimään, jos ei vasiten halua.
Jos menee esim. kahdeksaan, ei ole enää mikään nukkuma-aika muutenkaan. - tietotekninen
Monta tapaa kirjoitti:
Tuosta tuli mieleeni vuosikymmenet sitten naapurin rouva, jolla oli pieni päivähoitoapsi. Lapsen äiti kielsi lapsen päiväunet, sillä hän halusi olla illat rauhassa. Hän halusi panna lapsensa nukkumaan klo 18. Naapurin rva oli aivan onneton ja sanoi, ettei lapsi millään pysy hereillä päivällä, vaan nukahtaa käsiin.
Joillakin vanhemmilla on kova hätä hiljentää lapsensa, koska heillä ei ole tarvetta olla heidän kanssaan.
Toinen tuttavani sanoi, että nuori äiti oli hämmästynyt, kun naapurini jutteli ja pulputti lapselle samalla kun puki ja syötti. "Eihän se mitään ymmärrä", sanoi äiti. Hän ei puhunut lapselle mitään. "Kunhan se nyt ensin itse oppii puhumaan", hän sanoi.
Ja, mitenköhän se oppii siis?Lapsi oppii puhumaan lukemalla S24:stä miten se tapahtuu. Ostaa vaan iPadin lapselle ja jättää opettelemaan. Toisaalta puhuminen alkaa jo olla vanhanaikaista, ei välttämättä kannata enää opetella.
- eliinal
Meillä oli alkuvuosina miehen kanssa vähän samanlaista känää. Minulla oli tunne, että hän ei arvosta minua. Jotenkin kuitenkin vaan jatkettiin ja ajan kanssa tilanne on muuttunut. Ollaan nyt oltu yhdessä reilut 15 v. Tällä hetkellä kaikki juhlat sujuvat oman miehen ja lapsien kanssa yhdessä ja isovanhemmilla käydään ja kavereita tavataan, kun keretään. Ja mies muistaa hääpäivät ja muut lähes paremmin kuin minä. Samalla kun oma asennoitumiseni merkkipäiviin on lieventynyt, mies on alkanut huomioida niitä paremmin. Samoin tietysti itse teen hänelle. Tosin lahjat ei edelleenkään ole hääppöisiä, joten ostan sitten itse itselleni jotain mieluisaa vähin äänin, jos tuntuu siltä.
Voihan olla, että miestäsi harmittaa se, että juhlit mieluummin kavereittesi kanssa synttäreitäsi kuin hänen kanssaan. Ja että menet mieluummin vanhempiesi luokse jouluksi kuin olet hänen kanssaan.
Voisitko ajatella, että menisit kavereiden kanssa juhlimaan niitä synttäreitä joskus muulloin ja viettäisit ne varsinaiset miehesi kanssa?
Eli meillä ainakin toimi se, että asetti oman perheen (mies ja lapset) etusijalle ja muut (myös isovanhemmat) vasta sen jälkeen. Mustasukkaisuuskin hälvenee ajan kanssa, kun huomaa, ettei se toinen minnekään lähde.
Yksinhuoltajan arki on raskasta eikä se ole lapsellekaan parasta. Mies tekee arvokasta työtä kotona ja sinulla on rauha tehdä työtäsi, kun lapsi on hyvissä käsissä. Kotiin pitäisi vain saada rauha puolin ja toisin. Elämä on liian lyhyt jatkuvaan nokitteluun ja epäsopuun.
Kerro miltä sinusta tuntuu ja katso mitä jatkossa tapahtuu.- Olenko nipo?
Hei. Varsinaiset synttärit olen viettänytkin mieheni ja lapseni kanssa. Juhlimaan saatan mennä vasta pari viikkoa jälkeenkin varsinaisten synttäreiden.
- lähi-isä
Jos te eroatte ja mies on ollut lapsen kanssa kotona, hän saa tod.näk. lähihuoltajuuden eli lapsen luokseen asumaan. Silloin ap:stä ei tulis mitään yhäriä vaan etä-äiti.
- Marsupilami.
Höpöhöpö, tantat on aina naisen puolella, ellei ole joku sekakäyttäjänarkkari
- Pööpelipöö
Ei pidä paikkaansa. Kyllä siinä puntaroidaan molempien taustat. Ja pitäähän sen isänkin joskus mennä töihin. Viimeistään tuet siltäkin loppuu, kun lapsi 3 täyttää. Silloin on taas puntit molemmilla tasan.
- sanni032
Hei, kun saat jotain niin menetät myös. Ja miten tärkeinä pidät niitä asioita jotka saat määrää sen mitä teet. Eli mikä pitää sinut tässä suhteessa ja mitä menetät jos eroat. Onko suhde tärkeämpi kuin oma aika tai riidattomuus. ym
- Olenko nipo?
Emme ole eroamassa, se vain käy välillä mielessä kun on tarpeeksi paha riita meneillään.
Näistä vihaisista vastauksista päätellen olette sitä mieltä, että mies on oikeassa ja minä väärässä. Juhannuksena hänellä ja hänen kaverillaan oli oikeus ottaa olutta, mutta meillä naisilla ei toisena iltana.
Synttäreitäni tai muitakaan juhlapäiviä en saa viettää muiden ihmisten kanssa.
On vain minä, mies ja lapsi. Ja niin sen ilmeisesti kuuluu ollakkin. Kai mun pitäs lopettaa netissäkin oleminen koska tässähän ollaan yhteyksissä muihin ihmisiin.
Kiitos ja anteeksi kovasti tästä aloituksesta, poistaisin sen jos voisin.
PS. Harmi että muutama oli käsittänyt sanojani ja lauseitani aivan väärin, esim joku luuli etten vie lastani hoitoon koska en jaksa nousta ennen kasia (joka on hassua koska kirjoitin kyllä että menen itse töihin joka aamu KUUDEKSI, joten miten en ennen kasia jaksaisi nousta..) - , , ,
Olenko nipo? kirjoitti:
Emme ole eroamassa, se vain käy välillä mielessä kun on tarpeeksi paha riita meneillään.
Näistä vihaisista vastauksista päätellen olette sitä mieltä, että mies on oikeassa ja minä väärässä. Juhannuksena hänellä ja hänen kaverillaan oli oikeus ottaa olutta, mutta meillä naisilla ei toisena iltana.
On vain minä, mies ja lapsi. Ja niin sen ilmeisesti kuuluu ollakkin. Kai mun pitäs lopettaa netissäkin oleminen koska tässähän ollaan yhteyksissä muihin ihmisiin.
PS. Harmi että muutama oli käsittänyt sanojani ja lauseitani aivan väärin, esim joku luuli etten vie lastani hoitoon koska en jaksa nousta ennen kasia (joka on hassua koska kirjoitin kyllä että menen itse töihin joka aamu KUUDEKSI, joten miten en ennen kasia jaksaisi nousta..)Miten ihmeessä sä olet käsittänyt noin nämä vastaukset.
Minä en ainakaan haluaisi olla sun tilanteessa. Mieluummin eroaisin, mutta omahan on valintasi. Monesti kun joku kirjoittaa hankaluuksista ja häntä kehoitetaan eroamaan, alkaa miehen(tai vaimon) puolustaminen, jolloin kirjoittajilla tulee jonkinlainen vastareaktio. Viestit voi varmaan poistaa. Tuolla yhdellä toisella palstalla on "ammattihäirikkö" joka poistattaa vastaansanojien viestit, vaikkei ne olisi loukkaavia. - muut nipottaa
Olenko nipo? kirjoitti:
PS. Harmi että muutama oli käsittänyt sanojani ja lauseitani aivan väärin, esim joku luuli etten vie lastani hoitoon koska en jaksa nousta ennen kasia (joka on hassua koska kirjoitin kyllä että menen itse töihin joka aamu KUUDEKSI, joten miten en ennen kasia jaksaisi nousta..)Ei kannata välittää ilkeämielisistä kommenteista. Ja kyllä, miehesi on väärässä. Tämän ymmärtävät kaikki, jotka eivät kuvittele, että naisen pitää äidiksi tultuaan unohtaa oma elämänsä täysin, elää vain lapselleen ja lopettaa ystävien ym. tapaaminen kokonaan ja kaikki sosiaaliset kontaktit täytyy katkaista. Ja auta armias, jos haluaa ottaa alkoa kerran pari vuodessa! Sellaisiltahan pitäsi lapset ottaa pois! Tällaiset ihmiset ovat pahasti häiriintyneitä.
- Marju
Olenko nipo? kirjoitti:
PS. Harmi että muutama oli käsittänyt sanojani ja lauseitani aivan väärin, esim joku luuli etten vie lastani hoitoon koska en jaksa nousta ennen kasia (joka on hassua koska kirjoitin kyllä että menen itse töihin joka aamu KUUDEKSI, joten miten en ennen kasia jaksaisi nousta..)Kyllä sä olet ihan ymmärrettävästi kirjoittanut. Toiset vaan joko lukee asian liian kiireellä tai sitten eivät vain halua ymmärtää. Nillittäjiä riittää aina. Tsemppiä sulle!
Olenko nipo? kirjoitti:
PS. Harmi että muutama oli käsittänyt sanojani ja lauseitani aivan väärin, esim joku luuli etten vie lastani hoitoon koska en jaksa nousta ennen kasia (joka on hassua koska kirjoitin kyllä että menen itse töihin joka aamu KUUDEKSI, joten miten en ennen kasia jaksaisi nousta..)Narisisti pyrkii eristämään uhrinsa muista ihmisistä ja miehesi tekemiset näyttää vahvasti siltä.
Älä välitä kaikista vastauksista, vähän näyttää siltä että luetun ymmärtäminen ei aina toimi.
Sinulla on omat oikeutesi siinä missä miehelläkin eikä hänellä ole oikeutta määritellä niitä. Älä kadu kirjoitustasi. Ei ole mitään syytä haluta poistaa sitä. Toivotaan, että asiat eivät mene vielä pahempaan suuntaan.
- weqqegqe
kyllähän sä itekkin tiedät että tollanen on epävarman ihmisen kontrollointia!!!!
- no way...
Sinulle ap....lyhyesti ja ytimekkäästi - skippaa ukkosi! Mitäpä tuollaisella miehellä teet? Tiedän, että minun on helppoa noin sanoa, mutta onhan sinulla oikeus omiinkin menoihisi parisuhteestasi huolimatta. Ihme ukon olet löytänytkin, olen pahoillani puolestasi.
- hk,,
mene vaan ja ukolle häätö jos ei onnistu,eihän tuollaisen miehen kaa voi elää huh,,
- jhkjhkjhkjhk
Kiva lukea tällaista naisten keskenäistä kirjoittelua, kun oikein miestä syyllistetään porukalla.
Miettikääpä että miehet olisi jossain palstalla keskenään jauhamassa kuinka passkoja heidän vaimot on ja miten heidän pitäisi erota vaimoistaan.
Ootte aika persseestä ihan suoraan sanottuna, mutta tiedätte sen varmaan itsekin.- keskenkasvuista
"Miettikääpä että miehet olisi jossain palstalla keskenään jauhamassa kuinka passkoja heidän vaimot on ja miten heidän pitäisi erota vaimoistaan."
Niinhän ne tekeekin. Miehen päätäkö pitäisi tässäkin tapauksessa silitellä ja sanoa että pojat on poikia?
- only H2O
Suoraan sanottuna kysymys ei taida ollenkaan olla juhlimisesta vaan siitä että olet alkoholisti. Juhliminen on sinulle vain tekosyy juoda alkoholia. Olet pysynyt erossa viinasta lastesi takia ja se on hyvä sinulle koska juomattomat vuodet ovat antaneet sinulle lisää elinvuosia. Koita nyt jaksaa vielä muutama vuosi ainakin lastesi takia ja sitten päätät mitä loppuelämälläsi teet. Alkoholista irti pysyminen on alkoholistille tarkka paikka. Noin suoraan sanottunat jos kuitenkin jossain vaiheessa päätät juoda itsesihengiltä niin tee mieluummin sitten kertapäätös ja jätä kaikki läheisesi kuten aviomiehesi ensin. On nimittäin ihan hukka homaa koittaa jotain juoppoa hyysätä vuositolkulla jos hyysääminen loppujen lopuksi menee hukkaa.
- Olenko nipo?
Alkoholisti? Mistä ihmeestä sen nyt repäisit? Kirjoitanko oikeasti noin epäselvää tekstiä vai onko vika vain lukijan luetun ymmärtämisessä? Veikkaan jälkimmäistä koska itse en kyllä ymmärrä mistä voisi päätellä että olen alkkis. Huh huh..
- oletko trolli?
Jassoo, sinä olet siis niitä ihmisiä, joille 1 tippa siideriä vuodessa=alkoholiongelma. Eli jos et ole absolutisti, olet alkoholisti. Tämä selvä.
- pööpelipöö
ONLY H20!
No ap:n tekstistä päätellen se mies on saanut kaataa kuppia enemmän, kuin äiti. Onko mies logikkasi perusteella sitten alkoholisoituneempi?
Miten paljon sulle on mielestäsi älyä jaettu?
- hmm.
Pitäisi ottaa kohtuudella, otatko liikaa? Juhannus ja syntymäpäivä ovat kumppanin kanssa vietettävää aikaa tavallaan.. Baareissa voi käydä eri kertoina kuin silloin. Baareissa ei ole mitään ihmeellistä, melua ja ruuhkaa vain. Miksi niissä hillua liiaksi? Toki syntymäpäivänä on oikeus valita mitä haluaa tehdä, mutta oletko oikean miehen kanssa jos kotoa pitää paeta suorastaan kavereiden kanssa? Lastenhoitaja olisi hyvä isovanhemmista, jos tekee kumppanin kanssa jotain syntymäpäivänä tai menee yksin? Ei pakko ole olla kotona.
Voitko mennä yksin ulos muualle kuin baariin, suhteen aikana? Sinne pitäisi voida mennä.- sitä mietin
Oletteko koskaan kaksin? Miksi teillä on aina kavereita, vanhempia tai muuta? Kuka sellaista jaksaa. Ja alkon lipitys pois.
- Olenko nipo?
sitä mietin kirjoitti:
Oletteko koskaan kaksin? Miksi teillä on aina kavereita, vanhempia tai muuta? Kuka sellaista jaksaa. Ja alkon lipitys pois.
Siis mistä päättelit, että meillä on aina kavereita tai muita? Öhh.. Suurimman osan ajasta olen kyllä ihan miehen ja lapsen kanssa. Tietysti töissä mutta töitten jälkeen.
- mies37.
Et ole huono äiti. Miehes sen sijaan on idiootti. Miehesi ei arvosta sua lainkaan. En ymmärrä miksi olet tuolaisen kanssa edes.
- Huolestunut
"En vain käsitä mikä häntä vaivaa! Hän on mustis, itsekäs ja mitähän vielä.. välillä taas maailman kultaisin mies. Tahtoisin tällä hetkellä erota, mutta ei oikein juuri nyt ionnistu (syitä en rupe kertomaan..) "
Ei kai sun mies vain ole narsisti? Tarkotan tätä ihan tosissani, kuulostaa todella narsistiselta käytökseltä ja mulla on kokemusta sellaisista miehistä, valitettavasti. - Yksi lasta vai...
... miten monta =
Minusta tuntuu, että teiän perheessä on tällä hetkellä kokonaista kolme lasta. Yksi heistä saa ollakin ja hänen kuuluukin olla, mutta nämä kaksi muuta... Nämä saisivat alkaa kasvamaan pikkuhiljaa. Olette kumpikin todella todella epäkypsiä ja typeriä käytökseltänne ja pilaatte lapseltanne kaikki juhlapyhät ihan kaksissatuumin, jos jatkatte tätä mallia.
Mun käy niin kamalasti sääli sitä teiän pientä lasta =(- Olenko nipo?
Kertoisitko mikä minun käytöksessäni on vialla?
- ...........
Olenko nipo? kirjoitti:
Kertoisitko mikä minun käytöksessäni on vialla?
Kaikki. Katso peiliin. Oletko edes yrittänyt vaiko vain provosoinut riitoja? Taidat saada siitä kicksejä ja lapsi menee pesuveden mukana.
- Olenko nipo?
........... kirjoitti:
Kaikki. Katso peiliin. Oletko edes yrittänyt vaiko vain provosoinut riitoja? Taidat saada siitä kicksejä ja lapsi menee pesuveden mukana.
Tarkenna. Et tiedä mitään käyttäytymisestäni aloituksen tapausten lisäksi. Miten minun olisi pitänyt käyttäytyä esim juhannuksena? Kerrohan miten itse olisit käyttäytynyt.
Käyttäydyin sinusta huonosti kun lähdin lapseni kanssa pois kun mies oli epäreilu. Sinä olisit siis tehnyt toisin. Kerro kuinka? - että mitenkö ?
Olenko nipo? kirjoitti:
Tarkenna. Et tiedä mitään käyttäytymisestäni aloituksen tapausten lisäksi. Miten minun olisi pitänyt käyttäytyä esim juhannuksena? Kerrohan miten itse olisit käyttäytynyt.
Käyttäydyin sinusta huonosti kun lähdin lapseni kanssa pois kun mies oli epäreilu. Sinä olisit siis tehnyt toisin. Kerro kuinka?Olisit voinut esimerkiksi viettää juhannusta lapsen kanssa lapsen ehdoilla, kuten kuuluisi tehdä ja hyvät lastaan rakastavat vanhemmat tekevät. Siihen ei kuulu alkoholin käyttö eikä riitely siitä kuka vetää viina kumpana päivänä ja saiko juoda vai ei.
Ja kyllä - sinussakin VOI olla joskus jotain vikaa. Niin täydellinen kuin omasta mielestäsi oletkin =) - Olenko nipo?
että mitenkö ? kirjoitti:
Olisit voinut esimerkiksi viettää juhannusta lapsen kanssa lapsen ehdoilla, kuten kuuluisi tehdä ja hyvät lastaan rakastavat vanhemmat tekevät. Siihen ei kuulu alkoholin käyttö eikä riitely siitä kuka vetää viina kumpana päivänä ja saiko juoda vai ei.
Ja kyllä - sinussakin VOI olla joskus jotain vikaa. Niin täydellinen kuin omasta mielestäsi oletkin =)Unohditko että juhannus viikonloppuna oli myös aamut ja päivät, ei pelkästään illat. Lapsi sai paljon mukavia kokemuksia juhannuksena joten turha yrittää siellä huudella etten lastani ajatellut ollenkaan.
Ja kuule kyllä minä omat vikani tiedostan. Sitä en kyllä tiedosta että olisin juhannuksena tehnyt jotain väärin.
Jaa ei riidellä ois saanut.. mun olis siis pitänyt olla kaverin kanssa sillee "ai me ei tehdäkään niinkuin sovittiin? Okei ei se mitään kulti" ? - ei kun
Olenko nipo? kirjoitti:
Unohditko että juhannus viikonloppuna oli myös aamut ja päivät, ei pelkästään illat. Lapsi sai paljon mukavia kokemuksia juhannuksena joten turha yrittää siellä huudella etten lastani ajatellut ollenkaan.
Ja kuule kyllä minä omat vikani tiedostan. Sitä en kyllä tiedosta että olisin juhannuksena tehnyt jotain väärin.
Jaa ei riidellä ois saanut.. mun olis siis pitänyt olla kaverin kanssa sillee "ai me ei tehdäkään niinkuin sovittiin? Okei ei se mitään kulti" ?just silleen, että aijaa mä en saakaan juoda tuota kaljaa !?
Lapsi kiukkuisena riipaisten kainaloon ja autoon ja kassit pamahtaen perään ja baanalle.
Osaako lapsi jo puhua ? Jos osaisi, olisi kysynyt: Mihin isi jäi ? Miksi isi jäi ?
Jos lapsi ei vielä sitä kysynyt, osasi jo sitä kyllä mielessään ainakin ihmetellä.
Pienikin lapsi ymmärtää ja aistii asioita enemmän kuin sinä ymmärrätkään. Onko sinun mielestäsi siis oikein pilata lapsenne juhannus VIINARIITOJEN takia ??
Teillä on keskinäinen kilpailu niin rankkaa ja lapsellista, että kumpikaan ei tajua mitä tää lapselle tekee. Ja kyllä - jos toinen ei tajua tilanteen typeryyttä, niin lapsen eduksi olisi että edes toinen joskus antaisi periksi, ihan lapsen takia. Ehkä seuraavana juhannuksena voisitte tosiaan sopia, että vietätte sen joko kokonaan ilman viinaa tai sitten vuorovuosin erillänne juopotellen.
Minusta olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi, kun eroaisitte. Miten paljon valtaa alkoholin käyttö ja juhliminen ottaisi elämässäsi. Huolehdithan sitten lapsellesi hoitajan siksi aikaa, kun harrastat sitä äärimmäisen vähäistä ja harmitonta alkoholinkäyttöäsi. - Olenko nipo?
ei kun kirjoitti:
just silleen, että aijaa mä en saakaan juoda tuota kaljaa !?
Lapsi kiukkuisena riipaisten kainaloon ja autoon ja kassit pamahtaen perään ja baanalle.
Osaako lapsi jo puhua ? Jos osaisi, olisi kysynyt: Mihin isi jäi ? Miksi isi jäi ?
Jos lapsi ei vielä sitä kysynyt, osasi jo sitä kyllä mielessään ainakin ihmetellä.
Pienikin lapsi ymmärtää ja aistii asioita enemmän kuin sinä ymmärrätkään. Onko sinun mielestäsi siis oikein pilata lapsenne juhannus VIINARIITOJEN takia ??
Teillä on keskinäinen kilpailu niin rankkaa ja lapsellista, että kumpikaan ei tajua mitä tää lapselle tekee. Ja kyllä - jos toinen ei tajua tilanteen typeryyttä, niin lapsen eduksi olisi että edes toinen joskus antaisi periksi, ihan lapsen takia. Ehkä seuraavana juhannuksena voisitte tosiaan sopia, että vietätte sen joko kokonaan ilman viinaa tai sitten vuorovuosin erillänne juopotellen.
Minusta olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi, kun eroaisitte. Miten paljon valtaa alkoholin käyttö ja juhliminen ottaisi elämässäsi. Huolehdithan sitten lapsellesi hoitajan siksi aikaa, kun harrastat sitä äärimmäisen vähäistä ja harmitonta alkoholinkäyttöäsi.Häh mähän sanoin että aamulla lähdettiin eikä samantien. Eikä siinä mitään riehumalla lähdetty. Aamupala syötiin rauhassa ja pikkuhiljaa pakattiin tavaroita. Ei lapsi ihmetellyt ollenkaan.
Miehet pakkas kans kamojaan, mutta me lähdettiin vaan aijemmin koska herättiin aikaisemmin pakkaamaan ja laittamaan aamiaista.
Ja lapsen juhannus ei mennyt piloille, mistä sinä tiedät mitä kivaa tein lapsen kanssa kaksin kun kotiuduttiin häh?
Miksi sä kuvittelet että me juodaan sitä viinaa vähän väliä? Tai että se olisi tärkeää? Sinä mesoat mulle vaikka omassa käytöksessäsi olisi parantamisen varaa. "Huolehdithan sitten plaaplaa" voi jeesus kristus :D Tiedätkö mitä? Minä luulen että sinä olet provo jolla ei ole omia lapsia saatika mitään elämää. En viitsi enää vastailla sinulle tämän jälkeen koska puhut niin hämäriä juttuja joihin en halua osallistua. - Anteeksi vaan
Olenko nipo? kirjoitti:
Häh mähän sanoin että aamulla lähdettiin eikä samantien. Eikä siinä mitään riehumalla lähdetty. Aamupala syötiin rauhassa ja pikkuhiljaa pakattiin tavaroita. Ei lapsi ihmetellyt ollenkaan.
Miehet pakkas kans kamojaan, mutta me lähdettiin vaan aijemmin koska herättiin aikaisemmin pakkaamaan ja laittamaan aamiaista.
Ja lapsen juhannus ei mennyt piloille, mistä sinä tiedät mitä kivaa tein lapsen kanssa kaksin kun kotiuduttiin häh?
Miksi sä kuvittelet että me juodaan sitä viinaa vähän väliä? Tai että se olisi tärkeää? Sinä mesoat mulle vaikka omassa käytöksessäsi olisi parantamisen varaa. "Huolehdithan sitten plaaplaa" voi jeesus kristus :D Tiedätkö mitä? Minä luulen että sinä olet provo jolla ei ole omia lapsia saatika mitään elämää. En viitsi enää vastailla sinulle tämän jälkeen koska puhut niin hämäriä juttuja joihin en halua osallistua.mutta sinä itse kerrot täällä olevasi hiprakassa vähintään 2-3kk välein plus synttärinä ja juhannuksena pitää saada juoda myös kavereiden kanssa...
=D =D
Se koira älähtää johon kalikka... - Ja sit vielä tämä
Olenko nipo? kirjoitti:
Häh mähän sanoin että aamulla lähdettiin eikä samantien. Eikä siinä mitään riehumalla lähdetty. Aamupala syötiin rauhassa ja pikkuhiljaa pakattiin tavaroita. Ei lapsi ihmetellyt ollenkaan.
Miksi sä kuvittelet että me juodaan sitä viinaa vähän väliä? Tai että se olisi tärkeää? Sinä mesoat mulle vaikka omassa käytöksessäsi olisi parantamisen varaa. "Huolehdithan sitten plaaplaa" voi jeesus kristus :D Tiedätkö mitä? Minä luulen että sinä olet provo jolla ei ole omia lapsia saatika mitään elämää. En viitsi enää vastailla sinulle tämän jälkeen koska puhut niin hämäriä juttuja joihin en halua osallistua."Jaa ei riidellä ois saanut.. mun olis siis pitänyt olla kaverin kanssa sillee "ai me ei tehdäkään niinkuin sovittiin? Okei ei se mitään kulti" ? "
Ei kuullostanut edellinen tekstisi siltä, että ihan noin rauhanomaisissa merkeissä tämä tilanne meni kuin nyt yhtä äkkiä annatkin ymmärtää...
Naurattaa...
- lue uudestaan
Miehelläsi on siis rahaa, jota sinulla ei ole, oletko työtön vai opiskelut kesken ? Eli sitten onnistuu erota jos tai kun pääse vaki duuniin ? Ja onhan se kiva kun saa sitten elareitakin.....Tässä on taas tätä minä minä minä ja toinen on pahis, taidat olla aika narsistin kun ET OSAA NEUVOTELLA.
- poisongirl1
Luehan itse uudelleen. Ap:hän kertoi itse käyvänsä töissä ja mies on koti-isä eli eiköhän tämä nainen ole se elättäjä.
- 2268
Mikään ei ole niin ahdistavaa kuin pakkopullajoulut tuntemattomien ihmisten kanssa. Muiden esimerkkien valossa miehesi vaikuttaa ulkoruokintaan siirtokypsältä, mutta viimeisessä kappaleessa mokasit rankasti, ja kaikki myötätunto siirtyi miehen puolelle.
- 2268
Anteeksi, taisin kuohahtaa liikaa, tuli muistoja mieleen. Lopuksi ilmoitin miehelleni, että koska meitä on kaksi, joka toinen joulu toinen ilmoittaa miten se vietetään ja joka toinen joulu toinen. Ja sitten myös tehdään niin vaikka housuitta lumessa istuen.
Mielestäni (jouluteemaan liittyen) et ole vielä kasvanut aivan aikuiseksi ja irroittautunut vanhemmistasi. Haluat olla ikuinen pikkutyttö ja kipittää tuttuun jouluun kantakotiin. Mieti hiukan tältä kannalta.
Äitien- ja isienpäivistä - et ole puolisosi äiti eikä hän isäsi. Miksi ihmeessä viettäisitte niitä päiviä? Muistakaa omia vanhempianne ja isovanhempianne. Kun lapsenne on kyllin iso, hän muistaa teitä.
- riivin raavin
Ei kuule sun mies niitä ole pilannut. Ihan itse pilaat, kun olet moisen ääliön kanssa. Ei taida sitä kompromissia sinustakaan löytyä. Voi lapsiparka.
Erotkaa hyvät ihmiset ennenkuin peli on liian kovaa, tai menkää
avioliittoneuvojalle. Molemmat tarvitsette ihan selvästi apua - tyrmistynyt
On todella epäreilua, ettei miehesi mahdollista edes muutamaa omaa iltaa vuodessa, tai tekee eri säännöt sinulle kuin itselleen. Vaikka olet äiti ja puoliso, olet silti myös ihminen, joka tarvitsee omaa aikaa ja omia kavereita. Juhannuksen tapahtumat ovat aivan käsittämättömiä. Minä sinuna sanoisin miehelle, että meidän on keskusteltava tästä asiasta ja tämän vuoden juhlien on mentävä tuplasti paremmin kuin edellisen vuoden. On eri asia jos haluaisit baanalle joka ilta.
- 3 lapsen äiti 32v
Aloittaja voisi jo pikkuhiljaa aikuistua ja lopettaa sen baareissa pyörimisen ja pettämisen! Tai jos on pakko baareissa ravata niin menkää yhdessä! Mutta eihän se käy kun muita miehiä sinne lähdet etsimään! Ja lapsen saa aina jonnekkin hoitoon se on tekosyy että ei voi mennä kuin sinä yksin baariin ja mies raukka jää lapsenvahdiksi! Kasva jo aikuiseksi ja tule järkiisi horo!
- poisongirl1
Millä vuosituhannella elät vai olisikko kyseessä 3 lapsen isä 32v teksti kuulostaa kuin tulisi miehen suusta...Ap käy kaksi kertaa vuodessa kavereiden kanssa ulkona eikä roiku missään baareissa yhtenään ihan uskomatonta mitä tekopyhyyttä. Isälle kuuluu vastuu lapsista ihan yhtäpaljon kuin äideille ja ovat täysin kykeneväisiä hoitamaan omaa jälkikasvuaan .
Siis hetkinen jos ton kirjoitti ihan oikeesti 3 lapsen äiti ja vielä 32 v. Tais täti kirjottaa oman päivä unensa. Onko muuten sun lapset kaikki saman isän ? Vai olisko ton kirjoittaja kuitenkin mies puolinen tai vanha akka.
- Olenko nipo?
reps! varmaan oot 3 lapsen äiti 32v Hih! Ja tuollaista höpö juttua kirjoittaja käskee minua kasvaa aikuiseksi. He he.. jos tosiaan olet 32v niin olen sua nuorempi ja voin sanoa että tuon tekstisi perusteella todellakin olen aikuisempi kuin sinä!
- 19+20
Olenko nipo? kirjoitti:
reps! varmaan oot 3 lapsen äiti 32v Hih! Ja tuollaista höpö juttua kirjoittaja käskee minua kasvaa aikuiseksi. He he.. jos tosiaan olet 32v niin olen sua nuorempi ja voin sanoa että tuon tekstisi perusteella todellakin olen aikuisempi kuin sinä!
Provoilija se on, nyt on hiihtolomakausi eikä peruskoululaisilla ole mitään tekemistä!
- Nainen vm74
Olet todella huono äiti jos edes äitiksi voi sanoa!!! HÄPEÄ!!!!!
- Sylvi
H O R O
- 5-3
Jos viina ja ystävät on perhettä tärkeämpiä olisi ehkä korkea aika miettiä mikä elämässä on tärkeää...
- jjffcbnk
heips!
tunnistin tuosta tekstistäsi myös itseäni (olen siis mies) kaikki tuo johtuu pitkälti heikosta omasta itsetunnosta, siihen en ota kantaa voiko miehesi muuttua, itse olen kovasti muuttunut omassa suhteessa parempaan päin mutta se edellytti tietyn prosessin läpikäyntiä omien vanhempieni kautta. Tee miehellesi asia selväksi että ero edessä jos ei yritä muuttaa asioita!
onnea ja menestystä ;) tämä on vain elämää ja kaikki mitä tapahtuu on tarkoitettukkin tapahtuvsksi mutta rohkea täytyy olla!! - 1+1=2
Tapaa ystäviä 2X/vuosi=ystävät ja viina tärkeämpiä kuin perhe. Hienoa logiikkaa, täytyy sanoa. Sen perheen kanssa kuitenkin vietetään ne loput 363 päivää vuodessa. Pitäisikö ystävien tapaaminen lopettaa kokonaan? Saako heille jutella puhelimessa, vai onko sekin perheeltä pois? Ei ihme, että tämä maa on täynnä onnettomia ja yksinäisiä ihmisiä.
- On tosiaan
1+1=2 kirjoitti:
Tapaa ystäviä 2X/vuosi=ystävät ja viina tärkeämpiä kuin perhe. Hienoa logiikkaa, täytyy sanoa. Sen perheen kanssa kuitenkin vietetään ne loput 363 päivää vuodessa. Pitäisikö ystävien tapaaminen lopettaa kokonaan? Saako heille jutella puhelimessa, vai onko sekin perheeltä pois? Ei ihme, että tämä maa on täynnä onnettomia ja yksinäisiä ihmisiä.
outoa, että tapaa ystäviä 2x vuodessa ja silloinkin vaan kännäämismielessä...
Eiks niitä ystäviä muulloin ole vai miksei niitä voi tapailla muutoinkin - ja ilman juomista ? - Olenko nipo?
On tosiaan kirjoitti:
outoa, että tapaa ystäviä 2x vuodessa ja silloinkin vaan kännäämismielessä...
Eiks niitä ystäviä muulloin ole vai miksei niitä voi tapailla muutoinkin - ja ilman juomista ?Siis mistä te nyt olette päätelleet että tapaan ystäviäni VAIN alkoholin merkeissä?? Totta on, että näen heitä harvoin koska suurin osa asuu eri paikkakunnalla kuin minä, mutta silloin kun nähdään niin ei todellakaan olla kaljaa lipittämäsä joka kerta.
Tästä tuli nyt yhtäkkiä joku minun alkoholinkäytöstä keskustelu :D En käytä paljoa alkoholia joten.. annetaanko olla? - mistäkö ?
Olenko nipo? kirjoitti:
Siis mistä te nyt olette päätelleet että tapaan ystäviäni VAIN alkoholin merkeissä?? Totta on, että näen heitä harvoin koska suurin osa asuu eri paikkakunnalla kuin minä, mutta silloin kun nähdään niin ei todellakaan olla kaljaa lipittämäsä joka kerta.
Tästä tuli nyt yhtäkkiä joku minun alkoholinkäytöstä keskustelu :D En käytä paljoa alkoholia joten.. annetaanko olla?Luepas aloituksesi. Tässä katkelma kirjoituksestasi olennaisimmista ongelmista:
"Käyn kaksi kertaa vuodessa ulkona ystävieni kanssa: Omat synttärini ja juhannus.
Mies ei tykkää ollenkaan siitä, että vietän aikaa ystävieni kanssa alkoholin merkeissä."
Teet ihan itse numeron siitä, että et ole saanut juoda silloin ja tällöin ja tuolloin. Ja että miehesi ei tykkää siitä että vietät aikaa ystäviesi kanssa alkoholin merkeissä. Missä mainitset, että viettäisit aikaa ystäviesi kanssa muutoin, kun tuo tuntuu olevan niin olennaisen tärkeää ?
Mistähän saa sen käsityksen, ettet tapaa ystäviäsi juuri muuten kuin alkon merkeissä ? Tosiaan... - Ja ei
Olenko nipo? kirjoitti:
Siis mistä te nyt olette päätelleet että tapaan ystäviäni VAIN alkoholin merkeissä?? Totta on, että näen heitä harvoin koska suurin osa asuu eri paikkakunnalla kuin minä, mutta silloin kun nähdään niin ei todellakaan olla kaljaa lipittämäsä joka kerta.
Tästä tuli nyt yhtäkkiä joku minun alkoholinkäytöstä keskustelu :D En käytä paljoa alkoholia joten.. annetaanko olla?Ei anneta olla. Itse kaipasit mielipiteitä, niin nytkö kaikki mielipiteet, jotka eivät ole omiasi tai omasi kaltaisia, ovat vääriä ?
- Olenko nipo?
mistäkö ? kirjoitti:
Luepas aloituksesi. Tässä katkelma kirjoituksestasi olennaisimmista ongelmista:
"Käyn kaksi kertaa vuodessa ulkona ystävieni kanssa: Omat synttärini ja juhannus.
Mies ei tykkää ollenkaan siitä, että vietän aikaa ystävieni kanssa alkoholin merkeissä."
Teet ihan itse numeron siitä, että et ole saanut juoda silloin ja tällöin ja tuolloin. Ja että miehesi ei tykkää siitä että vietät aikaa ystäviesi kanssa alkoholin merkeissä. Missä mainitset, että viettäisit aikaa ystäviesi kanssa muutoin, kun tuo tuntuu olevan niin olennaisen tärkeää ?
Mistähän saa sen käsityksen, ettet tapaa ystäviäsi juuri muuten kuin alkon merkeissä ? Tosiaan...Ei, tuolla "käyn kaksi kertaa vuodella ulkona kavereiden kanssa" tarkoitin nimenomaan viihteellä käyntiä. Kyllähän mä nyt heitä muutenkin tapaan. Olisin voinut tosiaan vähän selvemmin kirjoittaa. Mutta nyt mainitsen viimeistään että kyllä vietän aikaa muulloinkin. Todellakin.
- ljhdgths
Tuollaisella on taipumus pahentua ajan mittaan. LYCKA TILL...
- sarvet2
Jätä miehesi välittömästi,hänhän on aivan hirveä.
- edfgfhtjfg
Voi hyvä luoja.. Miehesi toiminta kuulostaa samalta kuin teini-ikäisten TYTTÖJEN ainoastaan paskanpuhuminen vielä puuttuu..; jätä se.
- rock--
Kontrolli friikki. Ja homma tuskin tulee ikinä loppumaan.
- Se että...
tuohon tilanteeseen ajaudutaan.......jotain on mennyt pieleen......kauan aikaa sit ,ehkä olis pitänyt varmaan sopii jotkut säännöt kun aloittaa jutun toisen kaa.....itsellä on kans kokemuksii samanlaisesta...
- 2000-luvun nainen
Et ole nipo, vaan normaali suomalainen nainen, joka haluaa elää normaalisti. Meillä kaikilla pitää olla myös omaa elämää ja omista ystävistä pitää huolehtia niinkauan kuin niitä on. Ongelmana vaan on nämä miehenketaleet, he haluavat alistaa naisensa, haluavat, että heidän pillin mukaan mennään, ja voivoi, jos nainen menee lenkille, käy ystävän kanssa terassilla kerra kesässä, niin jopa onkin huono äiti ja varmaan heti muita miehiä vilkuilemassa. Tulee mieleen, että miten käyttäytyy mies kun menee terassille!! Sitten vielä vaikea miehen suku mukana. Pidä pääsi, olet hyvä äiti lapsille ja hyvä aviovaimo miehelle, mutta sinua EI SAA ALISTAA. Sano miehellesi, että valitse; joko hyväksyt sinut sellaisenaan, tai painukoon äitinsä peräkamariin.!!
- siinä loukussa ollaa
No niin, jos suhteenne on tuolla tasolla niin säästät paljon hermojasi jos jätät sen isomman kakaran selviämään itsekseen. Teidän arkenne koostuu aika pienistä yhdessäolon vaiheista ja suurina pyhinä miehesi on ilmeisen satavarma siitä että juokset vieraan "jorman" perässä heti, kun vain silmä välttää. Tämä kertoo kahdesta asiasta, eli siitä että miehesi itse on yhtä epäluotettava kuin miksi hän sinua kuvittelee ja siitä, että ongelmanne tulee vain aikaa myöten pahenemaan, hän ei tuosta kypsy ikinä nostit sitten asian käsiteltäväksi tai et. Jos et kykene häntä jättämään, niin voit valmistautua jättämään nämä juhlastressit taakse ja elämään juhlatonta arkea hamaan loppuun saakka. Niin ikävästi on asiat kun tuolla tasolla ollaan, että näitä on jo aina tapahtunut. :(
- Kasva aikuiseksi
En lukenut kaikkia vastauksia.
Ihmettelen vain sitä, millaista sinkkutytön elämää sinun pitäisi saada elää. Kaikki juhlapyhät pitäisi mennä sinun pillisi mukaan, miehellesi et jätä mitään sanottavaa. Siinä tilanteessa on ymmärrettävää, että miehesi kieltää sinulta alkoholin. Alkoholi tuntuukin olevan sinulle tärkeämpää kuin miehesi ja lapsesi.
Yksivuotias ei tiedä synttäreistään mitään. Niitä voi juhlia vaikka viikkoa myöhemmin, jos haluaa yhden kynttilän kakusta ja sukulaisista kuvan. Äitienpäivänä äidit ovat yleensä kotona ja odottavat lapsiaan ja lastenlapsiaan kylään.
Juhannus on juhla, jota pariskunnat ja perheet haluavat viettää yhdessä. Kun on pieniä lapsia, niin ei käytetä alkoholia. Joulu on perheen juhla. Hei. Sinun perheesi on mies ja lapsi.
Jonain syntymäpäivänäsikin miehesi varmaan haluaisi olla sinulle se tärkein ihminen, mutta ei. Alkoholi, naisystävät ja mahdollisesti baarissa tavattavat miehet vievät voiton.
Eikö flirtti oman miehen kanssa enää maita.
Onko sinusta täysin ok, että miehesi viettää kaikki syntymäpäivänsä ja juhannukset oman kaveripiirinsä kanssa. Ensi jouluna hän varmaan ottaa teidän lapsenne mukaan ja vie tämän omien vanhempiensa luo joulunviettoon. Sehän olisi tasapuolista. Vaan silloinkaan teille ei syntyisi oman perheen jouluperinteitä.
Kasva aikuiseksi.Hei sinä kasva aikuiseksi ja apua aloittajalle. Mitäs jos kasvaisit itse vanhemmaksi. Sinulla ei sevästikkään ole omia lapsia ja olet sen takia valmis kuoliaaksi ymmärtämään aloittajan kokeman henkisen väkivallan. Tekstisi on täynnä nutturapäitten yleistyksiä ja olettamuksia tilanteista joissa itse pettäisit puolisoasi. Parisuhteen virhe numero yksi on katkaista suhteet omiin kavereihin.Narsististen appivanhenpien ymmärtäminen ja heidän haluunsa alistuminen hajotta sun pääs , koska se mitä sinä teet menee aina väärin. Appivanhempien kertomuksissa tapahtumien vääristely alleviivaa asian. Älä ala kuuntelemaan noitten lapsettomien kertomuksia kuinka he eläisivät joulusi omassa päässään ja kestäisivät muka kaiken. Sinua kohdellaan huonosti.
- Olenko nipo?
" Kaikki juhlapyhät pitäisi mennä sinun pillisi mukaan"
Anteeksi kuinka? Omat synttärini piru vie tahdonki menevän minun pillini mukaan, mies saa taas omien synttäreittensä kulusta päättää itse. Ja tuo juhannus. Kummankohan pillin mukaan se meni, minun vai mieheni? Lapsen synttäreistä oltiin samaa mieltä, eihän siinä ollut minään ongelmaa, mutta äitienpäivän hän pilasi asettumalla valehtelevien vanhempiensa puolelle. En minäkään isänpäivänä jättänyt häntä huomiotta vaikka silloinkin taisi jotain riitaa olla meneillään.
Uskomatonta että kehtaat sanoa noin että minun pillini mukaan jokainen juhla menisi! Kannttaisi sun lukea alkup. teksti niin monta kertaa uudelleen että YMMÄRRÄT mitä siinä oikeasti sanotaan.
Ja kuten olen monesti jo sanonut: MINUA EI HAITANNUT VAIKKA APPIVANHEMMAT EIVÄT TULLEET LAPSEN SYNTTÄREILLE. ONGELMA OLI SE, ETTÄ HE VÄITTIVÄT KAIKILLE OLLEENSA SIELLÄ. Toivottavasti mun ei tarvitse toistaa tätä enää yhtään kertaa..
"Juhannus on juhla, jota pariskunnat ja perheet haluavat viettää yhdessä. Kun on pieniä lapsia, niin ei käytetä alkoholia. " Jos luit alkup.tekstin niin tietäisit että minä olin meistä kahdesta se joka ei juonut alkoholia. Luitko oikeasti aloitusta ollenkaan??
"Onko sinusta täysin ok, että miehesi viettää kaikki syntymäpäivänsä ja juhannukset oman kaveripiirinsä kanssa."
Joo et todellakaan ole lukenut aloitusta.. - usko1
Olenko nipo? kirjoitti:
Anteeksi kuinka? Omat synttärini piru vie tahdonki menevän minun pillini mukaan, mies saa taas omien synttäreittensä kulusta päättää itse. Ja tuo juhannus. Kummankohan pillin mukaan se meni, minun vai mieheni? Lapsen synttäreistä oltiin samaa mieltä, eihän siinä ollut minään ongelmaa, mutta äitienpäivän hän pilasi asettumalla valehtelevien vanhempiensa puolelle. En minäkään isänpäivänä jättänyt häntä huomiotta vaikka silloinkin taisi jotain riitaa olla meneillään.
Uskomatonta että kehtaat sanoa noin että minun pillini mukaan jokainen juhla menisi! Kannttaisi sun lukea alkup. teksti niin monta kertaa uudelleen että YMMÄRRÄT mitä siinä oikeasti sanotaan.
Ja kuten olen monesti jo sanonut: MINUA EI HAITANNUT VAIKKA APPIVANHEMMAT EIVÄT TULLEET LAPSEN SYNTTÄREILLE. ONGELMA OLI SE, ETTÄ HE VÄITTIVÄT KAIKILLE OLLEENSA SIELLÄ. Toivottavasti mun ei tarvitse toistaa tätä enää yhtään kertaa..
"Juhannus on juhla, jota pariskunnat ja perheet haluavat viettää yhdessä. Kun on pieniä lapsia, niin ei käytetä alkoholia. " Jos luit alkup.tekstin niin tietäisit että minä olin meistä kahdesta se joka ei juonut alkoholia. Luitko oikeasti aloitusta ollenkaan??
"Onko sinusta täysin ok, että miehesi viettää kaikki syntymäpäivänsä ja juhannukset oman kaveripiirinsä kanssa."
Joo et todellakaan ole lukenut aloitusta..nyt sun kannatttaa vain poimia vastauksista ne,mitkä on kirjoitettu ajatuksella ,ymmärryksellä ja järjellä.pöyristyttävää luettavaa,sen takia en pahemmin viitsi käydä näillä palstoilla kun tuntuu,että niitä ylläpitävät ihmiset ,joilta puuttuu sivistystä,oikeudenmukaisuutta .onneksi osa vastaajista on fiksuja ,joten kannattaa lukea heidän kommentit ja loput voikin huuhtoa wc:stä alas.tsemppiä.itse teet ratkaisusi,kynnysmatoksi ei kannata ruveta,jos ei toinen näe käytöksessään mitään väärää.
- kelle se viina tärke
Olenko nipo? kirjoitti:
Joo et todellakaan ole lukenut aloitusta..olisi ? Kuka veti herneet nenään kun ei päässytkään dokaamaan juhannuksena ?
Kyllä kuullostaa vaikealta tuo teidän perhe-elämä. Jatkuva riita päällä ja siinäkö kasvaa tasapainoinen pieni elämä... =(
Sääliksi käy niin tuota teidän lasta. Jos mielestäsi sinua loukataan näillä kommenteilla, jotka eivät ole täysin sinun näkökantasi puolella, niin käypäs ammattiauttajalla itkemässä näitä syitä ja ongelmia ja tapoja käsitellä näitä tilanteita, niin jutskataan sitten uudemman kerran, jookos ?
Teillä on siellä outoa menoa. Ja sulla on koston kierre mielessä. No, äitien ja isänpäivinä hyvin usein vanhemmat muistavat toinen toisiaan lasten puolesta tai kunnioituksesta ja arvostuksesta toisiaan kohtaan ja se on oikein hienoa, mutta tällainen "se ei muistanut mua niin en mäkään enää muista sitä..." on siis... jotenkin niin typerää ja epäkypsää, kostamista ja varmistaa sen, että seuraavakin isänpäivä on myös LAPSELTA pilalla.
Hei - ootko sä koskaan miettinyt näitä tilanteita lapsen kannalta ? Miltä lapsesta mahtaa tuntua, kun teillä riidellään jatkuvasti siitä kuka saa ottaa viinaa ja kenenkin kanssa ? Kun teillä riidellään siitä kuka saa käydä isovanhemmilla ja kuka ei ? Voisitko kenties itse joustaa joskus jossain asioissa ? Voisitko yhden kerran ajatella LASTA ?? - Olenko nipo?
usko1 kirjoitti:
nyt sun kannatttaa vain poimia vastauksista ne,mitkä on kirjoitettu ajatuksella ,ymmärryksellä ja järjellä.pöyristyttävää luettavaa,sen takia en pahemmin viitsi käydä näillä palstoilla kun tuntuu,että niitä ylläpitävät ihmiset ,joilta puuttuu sivistystä,oikeudenmukaisuutta .onneksi osa vastaajista on fiksuja ,joten kannattaa lukea heidän kommentit ja loput voikin huuhtoa wc:stä alas.tsemppiä.itse teet ratkaisusi,kynnysmatoksi ei kannata ruveta,jos ei toinen näe käytöksessään mitään väärää.
No ei tuo sinun omakaan kirjoituksesi täysin oikea oppisesti mennyt.
Onneksi olkoon vaan, olet nainut narsisti vanhempien kouluttaman narsistin. Nyt rahasta ja muusta välittämättä ( paitsi lapsista ja itsestä ) PAKENE ,koska vaikeasta narsistista ei pääse kuin pakenemalla tai kuolemalla. Nyt mieti mikä on mielenterveyden säilyttämisen hinta, koska toi tyyppi väsyttää sut hitaasti , mutta VARMASTI.
- Malja sulle :)
Jos olisin ap:n housuissa, niin vittuillessani kävisin bailaamassa joka kuukausi...vähintään. Mustasukkainen paskiainen sinulla miehenä, veikkaisinpa kontrolloivaa narsistia jopa. Vaikka kuinka ollaan naimisissa, niin toista EI VOI omistaa!!! Täytyy ehdottomasti päästä muutaman kerran MOLEMPIEN vuodessa omien kavereiden kanssa iltaa viettämään. naisilla on "naisten juttuja", joita ei miehet edes jaksa kuunnella ja päinvastoin.
Tuo vain pahenee ajan myötä. - HomoHominiLupus
Tästä palstasta tulee todella usein mieleen metafora, "kuin heittäisi lihakimpaleen susilauman keskelle". Nälkäiset pedot kalvavat toisensa luita ja ytimiä myöten kuiviin...
- Vesku8374
Kirjotellaas ny miehenä ajatuksia. Aika herkästi tällä palstalla neuvotaan eroamaan. Eipä ole ihme että niin moni eroaa kun on vähän vaikeeta niin... Arkeahan tuo on et tulee konflikteja ja erimielisyyksiä. Ne nyt vaan selvitetään. Toivon että saatte hommanne toimimaan. Erolla olisi vaikutusta myös lapseen.
Onhan se nyt ihan ymmärrettävää että joskus tekee mieli mennä ja ottaa kuppia. Varsinkin kun tulee tosi harvoin siihen mahdollista. Kannattasko noista jutuista jutella jonkun ammattilaisen kanssa, vaikka perheterapeutin kanssa ennenko toi räjähtää lopullisesti käsiin. Tunut aika turhautuneelta tilanteeseen ja sun miehes ei taida ymmärtää missä mennään.
Itte ehdottaisin kun tekee mieli niin menette yhdessä juhlimaan. Pistäkää lapsi isovanhemmille hoitoon. Muuhun ei ole vastauksia. Teen täytyy yhdessä ratkasta ongelmat.Toi on varmasti hyvä juttu, jos se puoliso hyväksyy toisen kaverit. Eikä se VIINA ole tässä kaikkein tärkein(jos osaat lukea arkea ), vaan yksilön halu säilyttää yhteys kavereihin. Teillä monella on varmaan ylevää ja palkitsevaa kirjoittaa tänne kaikkia rikki viisaita parisuhde ohjeita ja toivottavia tavoitteita , mutta ne tuskin auttavat pelkästään häntä syyllistämällä. Varsinkaan kun ette edes itse niihin pysty.
Kun tapasitte, tuntuiko mies täydelliseltä? Toi kukkia ja helli? Yleensä nuo täydelliseet miehet paljastuu ajan myötä narsistiksi.
Appivanhempasi ei tulleet lapsen synttäreille ja mutkan kautta sait kuulla heidän kertoneen muille olleensa. Entä jos miehesi sisko valehteli ja anoppi hämmästyi väitteestä ettei osannut sanoa sanaakaan?
Itse aikoinaan kerroin tosiasian A:sta B:lle ja B meni kysymään A:lta oliko näin, koska tunsi A:n. A valehteli pokerina minun puhuvan valheita. Kun tuo tapahtuma oli päällä, asuin A:n kanssa ja tiesin tapahtuman olevan totta. A kuitenkin halusi mustamaalata minua kaikin tavoin. Joten ulkopuolisten väitteitä tuskin kannattaa uskoa, miehesi siskolla saattaa olla kränää vanhempiesi kanssa.
Minusta olisi riittänyt pelkkä maininta "Siskosi muuten sanoi, että vanhempasi väittää muille olleensa lapsemme synttäreillä".
Lapsellista tuo "Olisin vienyt ulos syömään, mutta loukkasit vanhempiani". Mitä mahtoi siskolleen sanoa? Salaliittoteoriassa olisivat juonineet koko jutun, jotta saisivat itsetuntoasi lyötyä lyttyyn.
Ja älä muista häntä isänpäivänä. Sinänsä isänpäivänä muistetaan omaa isää, kuten äitienpäivänä omaa äitiään... Mistä tuli mieleen, kävikö miehesi äitienpäivänä tapaamassa äitiään? Entä isänpäivänä isäänsä? Mikäli ei, miehen suuttuminen oli tekopyhää.
Periaatteessa sinun ei tarvitse isänpäivänä huomioida miestäsi, hän on kyllä lapsenne isä, mutta ei isäsi.
Käyttekö muuten appivanhemmillasi, tai käykö miehesi heitä katsomassa usein kanssasi vai yksin?
Aina on mahdollista, että miehesi haluaa omia sinut itselleen ja erottaa sinut ystävistäsi ja vanhemmistasi. Kun se on saavutettu, viimeistään sen jälkeen hän alkaa taivuttelemaan sinua luopumaan töistä, koska saatat käydä tuokatunnilla vieraissa.
Yleensä henkilöt, jotka epäilevät puolison pettävän, pettävät tilaisuuden tullen itse.
Koska miehesi hoitaa lasta kotona, hän saattaa potea huonoa omaatuntoa, kun sinä tuot leivän pöytään.
OnkoSiis mitä tuo oli, että kahden naisen ei annettu edes maistaa juomia? Ei voi olla totta! Onneksi olen kahden lapsen yksinhuoltaja, koska en kestäisi tuota. En kestäisi, että mies kontrolloisi noin minua. Haluaisin kyllä avioliiton ja kolmannen lapsen ja tuohon kohteluun en alistuisi ja miehen vanhempia en äitinä lähtisi arvostelemaan. Onko pakko olla lapsen 1-vuotissynttäreillä? Mulla on lasten iät 4 vuotta ja 6 kuukautta ja mulle ei ole maapallon tärkein asia syntymäpäiväjuhla, vaan se, että lapset kasvaa ja kehittyy ja mie en pilaa lasten kasvua ja kehitystä miehen tekemällä minulle rajoituksia ja pilaamalla oloani.
- nonipo
Hei ei-Nipo,
Jos et ole Trolli ja jos ei ole vielä liian myöhäistä yllä olevan vyörytyksen jälkeen niin:
Sinä ja lapsesi kärsitte kokonaisuudessaan vähiten jos just nyt katkaiset välit mieheesi. Älä käytä lapseesi kohdistuvia huoliaisi esteenä päätöksentekoon. Jos tilanne on noin huono, niin lapsesikaan ei tule olemaan onnellinen nykyisen parisuhteesi aikana. Siis ehdottomasti parempi kerta rutina kuin iänikuinen kitinä. Ihan oikeasti! Jos kaipaat henkistä tukea, niin laita postia
leifsansr gmail.com - ......
No jo on pikku juttuja ja heti ollaan eroamassa. Eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä, että et osaa miehesi kanssa keskustella ja sitten tulet tänne avautumaan ja muut mammat pähkäilee heti että selvä narsisti se mies jätä se. Just just.
miehenä on vaikee ymmärtää sun ukkoos,mä olisin kiitollinen jos oisin aikanani löytänyt naisen jonka kanssa saada lapsia.en viittis kyl noin vähäisistä juhlimishaluista edes mainita......toivotaan että ukkos ymmärtää ajoissa mokansa.parempaa jatkoa sinne :D
- Hymy on paras lääke
- amalian vävy
Mustasukkaisuuden määrä kertoo aina siitä, kuinka paljon toinen rakastaa itseään. ja parisuhde on teidän parisuhde, ei sinun ja puolisosi vanhempien. Jos he käyttäytyvät typerästi, se on heidän häpeänsä. Mutta jos puolisosi asettuu aina heidän puolelleen, niin hälytyskellojen olisi syytä soida!
ja näin iehenä haluan uskoa, että tuo juhannus-tarinasi oli valetta - ei kukaan voi noin käyttäytyä, ei kukuaan terve. Vaikka olisit pettänyt miestäsi, tuo ei ole terveen ihmisen reaktio. - pieni mustis vaivaa
Miehesi panee oman mustasukkaisuuden tai kateuden tunteensa lapsen kontolle. Itse hän luultavasti tuntee tulleensa jotenkin syrjäytetyksi, mutta ei voi sanoa asiaa niin kuin se on, vaan sinä "jätät" lapsen. Jätät miten? Jätät minne? Hänenkö hoiviinsa? Mitä jättämistä se on. Enemmän lastanne varmaan vahingoittaa se, että hän paasaa moista asiaa, kuin se, että olet pari kertaa vuodessa muualla kuin lapsen kanssa. Lapsille voi aina jselittää asioita, sanoa, että äiti on vaikka ystävänsä synttäreillä tai kylässä ja tulee kohta; ei niin, että tehdään tikusta asiaa ja äidistä lähes juoppo lapsen hylkääjä. (Älkää vain kiistelkö tai riidelkö näistä asioista lasten kuullen.)
Jotain kohtuutta voisit kyllä mieheltäsi odottaa.
Miehet voivat olla turhan omistushaluisia. Tee selväksi, että ilta ulkona joskus todellakin on ilta ulkona, etkä sinä ole mihinkään häviämässä etkä kotielämään tai häneen kyllästynyt, vaan pienen vaihtelun tarpeessa. Ja piste. Ei pitkiä luentoja.
(Jos ruvetaan liikaa psykologisoimaan, voidaan tietenkin sanoa, että jos miehesi itse joskus katsoo naisia sillä silmällä, tuntee viehätystä syrjähyppyyn tai jos hänellä jopa on ollut sellainen, hän tietenkin voi pelätä sinun olevan viihteellä samoissa merkeissä. Ihmiset usein epäilevät toisissa omia vikojaan, ei vähiten parisuhteessa.) - makingbetterfuture
Moikka,
alas katsella avarampaa elämää... Sä kun oot ihan aikuinen niin pidät siitä kiinni...
Ps mullekaan ei makseta kun kannan takkapuut sisään ;) / Mies -73 eronnut yhteishuoltaja - Selkeä narsisti
Narsisti on itsekeskeinen, huomionhaluinen ja kateellinen ihminen. Hänellä on taipumus käyttää muita hyväkseen. Hän uskoo harhaisesti omaan paremmuuteensa ja kuittaa itseensä kohdistuvan kritiikin ilkeytenä ja kateutena. Syy on aina muissa. Narsisti ei myöskään osaa ottaa huomioon muiden tunteita, oikeuksia tai tarpeita.
Narsismi on vakava luonnehäiriö, joka on saanut alkunsa jo varhaislapsuudessa. Jotkut lapset ovat jo syntyessään haavoittuvampia tai erilaisiella temperamentilla varustettuja. Vanhemmilta on omien traumojen takia puuttunut kyky ymmärtää ja suojella ja rauhoittaa lasta tai sitten lapsi on toistuvasti joutunut kokemaan tai näkemään kohtuutonta väkivaltaa. Kun tällaisissa perheissä vielä ihannoidaan omahyväisyyttä, lapsesta voi kehittyä narsisti.
Narsisti ajattelee vain itseään. Hän ei kykene neuvottelemaan, vaan määrää ja vaatii. Hän vaatii kumppaniaan sopeutumaan omiin tarpeisiinsa, käskyttää ja alistaa, jolloin kumppani alkaa uhrautua jatkuvien riitojen pelossa.
Narsisti on omasta mielestään niin hyvä, että hänelle kuuluu erilaisia erivapauksia. Hänen ei esim. tarvitse tehdä omaa osuttaan kotitöistä. Hän ei myöskään pidä huolta kumpaninsa hyvinvoinnista. Sen sijaan hänellä on tapana syyttää omasta huonosta olostaan kumppaniaan.
Hän on myöskin korostetusti omissa oloissaan eikä piittaa lastensakaan tarpeista. Lapsensa narsisti näkee etupäässä itsensä jatkeena, ei erillisinä yksilöinä. Hän vähättelee ja mitätöi heitä ja kohtelee heitä yhtä välinpitämättömästi kuin kumppaniaankin. Tärkeintä on että narsisti voi ylpeillä lapsillaan maailmala.
Narsisti voi pitää kumppaniaan rumana, tyhmänä, lihavana tai ties minä, sillä hän näkee jatkuvasti vikoja toisessa. Hän ei siedä, että joku muu olisi etevä, eikä hän siedä etevyyttä kumppanissakaan, paitsi jos hän voi ylpeillä sillä ympäristölle. Sisimmässään hän kadehtii kumppaniaan ja kilpailee myös hänen kanssaan.
Narsisti ei kykene luopumaan omista suunnitelmistaan eikä mukaudu toisen näkemyksiin, sillä vain hänen näkemyksensä ovat oikeita.- nam nam
Eikä vain narsisti vaan ihan selkeä narsissi! Paha juttu, paha juttu.
- KALLE KELLO
Voi jessus miten lapsekkaite te kumpikin olette!!!!! "Mua ei muistettu äitien päivänä, no en mäkään muista sitä isänpäivänä"! "Mä otan kavereitten kanssa pari kertaa vuodessa synttäreilläni ja juhannuksena". Hei te kaksi pahvia kakaraa.. Mitäs menitte kakarat tekemään kakaroita, teillä on vielä itselläkin TEINI-IKÄ kesken!!!! Vastaus kysymykseesi: Olet ihan pimee ja miehesi on myös.
- Siis niin oikeessa
olet ! En olisi itse voinut selkeämmin tätä sanoa...
- Vierasko
Muuhun kantaa ottamatta on pakko todeta että on typerä veto juhlia lapsen synttäreitä äitienpäivänä. Me äidit tykätään silloin viettää aikaa oman perheen kanssa ja monella on tapana vuosittain käydä tietyllä porukalla vaikka syömässä. Eli älä vie muilta äitienpäivää oman lapsesi juhlilla. Äitienpäivä on muutenkin kiireinen päivä kun on omaa äitiä, mummoa, miehen äitiä ynnä muuta kyläiltävänä ja muistettavana.
- Olenko nipo?
No ei miehen äitin luona kukaan käy äitienpäivänä. Heillä on miehen lisäksi vain yksi lapsi ja tämä asuu toisella puolen Suomea.
- Juh, olet nipo
Olenko nipo? kirjoitti:
No ei miehen äitin luona kukaan käy äitienpäivänä. Heillä on miehen lisäksi vain yksi lapsi ja tämä asuu toisella puolen Suomea.
No, tottahan sitten miehesi käy äitienpäivänä äitinsä luona, jos toinen lapsista asuu kaukana! Kannattaa tosiaan järjestää lapsenne synttärit muuna päivänä, jollet välttämättä halua viettää lapsesenne synttäreitä ilman hänen isäänsä.
- Olenko nipo?
Juh, olet nipo kirjoitti:
No, tottahan sitten miehesi käy äitienpäivänä äitinsä luona, jos toinen lapsista asuu kaukana! Kannattaa tosiaan järjestää lapsenne synttärit muuna päivänä, jollet välttämättä halua viettää lapsesenne synttäreitä ilman hänen isäänsä.
No mutta kun ei käynyt mies äitinsä luona :D ja aikaisimpinakin vuosina mut on pitänyt se raahata hänen luokseen kun itse mies sanoi "no ei kai se nyt mitään tartte" ja minä aina ostanut hänen äidilleen jotain josta kunnian annoin aina miehelle.
- ymmyrkäisenä
Miksi tässä ketjussa tehdään asioita seiskalta tai kasilta? Ettekö osaa kirjoittaa ymmärrettävää suomea???
- pinja.hjerpe
No ompa tyhmää touhua... Sano sille et jos ei kieli kellossa muutu nii sä heität sen pihalle niin tein mäkin oon nyt taas sinkku
- juomaton
Olette alkoholin orjia. kumpikaan ei voi luopua siitä koska? tekosyitä on helppo keksiä.
- alko-ongelmaton
Otan alkoa kaksi kertaa vuodessa=olen alkoholin orja?
Edelleenkin, se, että joku ei ole absolutisti, EI tarkoita, että olisi "alkoholin orja". Ongelma taitaa enemmän olla siinä, ettei haluta luopua omista kavereista.
Niin, ja se, että ollaan sovittu, että ensin miehet ottaa olutta, seuraavana päivänä naiset, mutta sitten miehet peruivat sopimuksen, kun olivat ensin oman osansa täyttäneet.
Lopeta moralisointi. - ihme sopimuksia
alko-ongelmaton kirjoitti:
Otan alkoa kaksi kertaa vuodessa=olen alkoholin orja?
Edelleenkin, se, että joku ei ole absolutisti, EI tarkoita, että olisi "alkoholin orja". Ongelma taitaa enemmän olla siinä, ettei haluta luopua omista kavereista.
Niin, ja se, että ollaan sovittu, että ensin miehet ottaa olutta, seuraavana päivänä naiset, mutta sitten miehet peruivat sopimuksen, kun olivat ensin oman osansa täyttäneet.
Lopeta moralisointi.Eikö olisi voinut sopia esim. että kukaan ei ota alkoholia, kun on nuo rakkauden ilmentymät / ilmentymä, eli lapsi tullut tehtyä ja hän on läsnä ??
Ihme sopimuksia lapsen kannalta, että molempina päivinä lapsen täytyisi katsoa kännissä olevaa porukkaa - lapsihan ei voi asiaan edes toivetta esittää, mutta jos voisi, arvaas mikä se toive olisi, kun lapsi alkaa ymmärtää ? Lapsi varmaan toivoisi iloisia ja SELVIÄ vanhempia !
Mietippä tätä idiootti ja lopeta se vanhempien oikeus viinaan - paskanjauhanta !
Viinaksia EI pidä tarvita, kun lapsi on läsnä ! - Olenko nipo?
ihme sopimuksia kirjoitti:
Eikö olisi voinut sopia esim. että kukaan ei ota alkoholia, kun on nuo rakkauden ilmentymät / ilmentymä, eli lapsi tullut tehtyä ja hän on läsnä ??
Ihme sopimuksia lapsen kannalta, että molempina päivinä lapsen täytyisi katsoa kännissä olevaa porukkaa - lapsihan ei voi asiaan edes toivetta esittää, mutta jos voisi, arvaas mikä se toive olisi, kun lapsi alkaa ymmärtää ? Lapsi varmaan toivoisi iloisia ja SELVIÄ vanhempia !
Mietippä tätä idiootti ja lopeta se vanhempien oikeus viinaan - paskanjauhanta !
Viinaksia EI pidä tarvita, kun lapsi on läsnä !Ei tarvii lapsen kattoo kun menin hänen kanssaan nukkumaan ja miehet otti pihalla. En ollut itsekään näkemässä saati lapsi.
- Repolaanif
Jätä moinen pikkusieluinen poika.
- Saara*
Erilaisia vastauksia erilaisiin ongelmiin - kommentoin yhteen täällä leijailevaan mielipiteeseen: lapsen saaminen EI OLE sama kuin absolutismipäätös! Äiti voi/saa juoda halutessaan AIVAN KUTEN MUUTKIN TÄYSI-IKÄISET IHMISET! Kirjoitteleeko täällä jokin lestadiolaisporukka vai mistä ihmeestä oikein on kyse?
Imettävän äidin on tietysti syytä varautua tilanteeseen lypsämällä maitoa pulloon ennen alkoholin nauttimista. Imetysaika on sen verran lyhyt, että sen voisi olla ilman alkoholia vaikeuksitta, lotrata lypsyjen kanssa kun on vähän hankalaa.- Olenko nipo?
Näin on. Minä täysimetin lastani 6kk jonka aikana en alkoholia juonut ollenkaan. Osittainimetin lastani 1v6kk jonka aikana join alkoholia kyllä, mutta en usein. Sen kerran 2-3 kuukaudessa. Enkä edes juo koskaan mitään kännejä, hiprakassa kyllä olen. Aamuisin ei ole krapulasta ollut tietoakaan.
- islam määrää
Kirjoittajat taitavat olla muslimeja. Alkoholi kielletty, nainen ei saa poistua kotoa ilman miestä.
- katoppas itseäs
Olenko nipo? kirjoitti:
Näin on. Minä täysimetin lastani 6kk jonka aikana en alkoholia juonut ollenkaan. Osittainimetin lastani 1v6kk jonka aikana join alkoholia kyllä, mutta en usein. Sen kerran 2-3 kuukaudessa. Enkä edes juo koskaan mitään kännejä, hiprakassa kyllä olen. Aamuisin ei ole krapulasta ollut tietoakaan.
hiprakassa lapsen silmin.
Miltä näyttää ? - Olenko nipo?
katoppas itseäs kirjoitti:
hiprakassa lapsen silmin.
Miltä näyttää ?Höh, ei lapsi ole mua koskaan nähnyt hiprakassa!
- Missä sä sitten
Olenko nipo? kirjoitti:
Höh, ei lapsi ole mua koskaan nähnyt hiprakassa!
dokaat, kun lapsi ei ole sua koskaan hiprakassa nähnyt, eli et kotona vai ? Kun et koskaan käy baareissa tai missään (paitsi ne kaksi kertaa vuodessa, kun miehesi kieltää sen silloinkin).
Lapsi on vielä niin pieni, että äityli on saanut ryyppäillä kotona ihan rauhassa kun lapsi nukkuu ? Lapsi kasvaa ja tulee näkemään äitinsä hiprakassa. Mille näyttää?
Kyllä en ihmettele, että miehelläskin on vaikeaa, kuitenkin suht usein saa juopunutta emäntää kotona kattella (2-3kk välein vähintään sen jälkeen kun imetyksen lopetit). Pakko kai sun siellä on juoda ne hiprakat, kun ite sanoit, ettet koskaan käy missään.
Anteeksi, mutta olet itse sekoittanut nyt kertomuksesi pahemman kerran... Selittäisitkö ? - Olenko nipo?
Missä sä sitten kirjoitti:
dokaat, kun lapsi ei ole sua koskaan hiprakassa nähnyt, eli et kotona vai ? Kun et koskaan käy baareissa tai missään (paitsi ne kaksi kertaa vuodessa, kun miehesi kieltää sen silloinkin).
Lapsi on vielä niin pieni, että äityli on saanut ryyppäillä kotona ihan rauhassa kun lapsi nukkuu ? Lapsi kasvaa ja tulee näkemään äitinsä hiprakassa. Mille näyttää?
Kyllä en ihmettele, että miehelläskin on vaikeaa, kuitenkin suht usein saa juopunutta emäntää kotona kattella (2-3kk välein vähintään sen jälkeen kun imetyksen lopetit). Pakko kai sun siellä on juoda ne hiprakat, kun ite sanoit, ettet koskaan käy missään.
Anteeksi, mutta olet itse sekoittanut nyt kertomuksesi pahemman kerran... Selittäisitkö ?Mitenkäs olisi vaikka ystävän koti? Sunko mielestä ainoat paikat joissa voi ottaa niin ovat baari taikka oma koti? Heh.. Olisit vähän ajatellut. Mutta ei, ekana pitää ajatella että aloittaja puhuu täyttä sontaa =)
- tunnuthan tuota
Olenko nipo? kirjoitti:
Mitenkäs olisi vaikka ystävän koti? Sunko mielestä ainoat paikat joissa voi ottaa niin ovat baari taikka oma koti? Heh.. Olisit vähän ajatellut. Mutta ei, ekana pitää ajatella että aloittaja puhuu täyttä sontaa =)
sitten pääsevän kavereiden kanssa kuppia kallistamaan liki joka toinen kuukausi...
Ja sanot, ettet koskaan käy missään etkä koskaan edes käytä alkoholia...
Lukasepas läpi nämä ristiriitaiset tekstisi itsekin yhden kerran.
Mikä olikaan se ongelma ? Sinä itse.
Tuohan on aivan naurettavaa touhua! Kerro miehellesi että sinulla on jo yksi lapsi, et tarvitse häntä käyttäytymään kuin uhmaikäinen kakara ja tee selväksi että jos ei tämä nappaa niin löytää varmaan itse tiensä ulos kämpästä ja elämästäsi.
- 4+11
Komppaan tätä. Ensimmäinen avioliittoni jäi hyvin lyhyeksi. Teiniraskaus, raahasin miehen vihille, vaikkei se enää 80-luvulla olisikaan ollut "pakollista". Lapsen synnyttyä huomasin, että lapsia onkin kaksi!
Päättelin helpommaksi olla yh kaksivuotiaalle kuin myös 20-vuotiaalle, joka ei edes tottele senkään vertaa kuin kaksivuotias. Koska asuntokin oli minun oli ratkaisu helppo ja yksinkertainen - mies ulos. Ei ole ikinä tarvinnut sitä päätöstä katua. Ainoa kaduttava oli naimisiinmenopäätös, sillä avioeroprosessissa mies aiheutti hankaluuksia. - nam nam
ihmiset on ihania, kun kuuntelevat yksipuoleisia jutteluita ja sitten antavat viisaita mielipiteitä.
- mä en ymmärrä
näitä näkökantoja täysin miestä vastaan; tää leidi on ite yksinkertaisuuden ja typeryyden multihuipentuma ja surkean äidin mallikappale, jos elämä pyörii tällaisen asian ympärillä ja selkeästi lapsen etu ei ole KOSKAAN etusijalla. Jos olisi, niin lapsi saisi nauttia juhannuksensa MOLEMPIEN vanhempien ollessa selvänä, eikä vittu känniläisjoukossa, jossa toinen vanhemmista hammasta purren viittii olla vetämättä viinaa...
Älytön kirjoitus, molemmat näistä on niin lapsellisia ja keskenkasvuisia, että on ihme, jos ei lasta viedä jossain vaiheessa heiltä pois. Jossain vaiheessa se voi olla vielä kaikista paras ratkaisukin. Tosin toivon, että nämä kaksi alkaisivat kasvamaan. Ainakin tää kirjoittaja. Minä nään hänet epäkypsempänä kylläkin - isä sentään ei oo noin viinan perään.
- nam nam
on se viina niin hyvää
- 2268
Niin on. Sinua varmasti hatuttaa kun et alaikäisenä pääse baariin vielä moneen moneen vuoteen :D
- nam nam
2268 kirjoitti:
Niin on. Sinua varmasti hatuttaa kun et alaikäisenä pääse baariin vielä moneen moneen vuoteen :D
käy sinä junnu kun vielä jaksat. Minä zättään sillä aikaa suoli24:ssa :D
- selvillä vesillä
Tuollainen käyttäytyminen vuosien aikana vain pahenee,,minulla myös kokemuksia sellaisesta mies kaverista,mulla pilasi viiskymppiseni ja muutkin juhlani...narsisti...pakko oli jättää...nykyään elän onnellisesti yksin..
miten aiheen alottaja jaksaa tollasta miestä? ei ymmärrys vaan kertakaikkiaan riitä. Jos itselläni olis mies ja hän ois tollanen, en tällasta miestä kattelis yhtä päivää kauempaa. Kannattaa siis harkita sekä oman että lapsen mielenterveyden kannalta että onko hyvä jos isä on tollanen kusipää.
kun ottaa huomioon että jos toinen vanhemmista on tuollanen nii pahimmassa tapauksessa lapsesta kasvaa samanlainen. Jätä tollanen mies ja eti parempi. Yhteiskunnassa on riittävästi kusipäitä jo valmiiks aivan tarpeeks.- Ööööööh
Ensinnäkin opettele kirjoittamaan, kirjoitustasi on kauhea lukea kielioppi- ja kirjoitusvirheineen. Ei täällä kaiken pidä suoraan Suomen kielen kieliopista olla mutta lauseesi ovat sekavia.
Kovin kuulostaa yksipuoliselta. Muistatkohan että asioissa on sinun näkemyksesi, sen toisen näkemys ja sitten se totuus.
Nämä nyt vaan vähän pistivät tuumaamaan:
"päätti hän että mua ei tarvii muistaa äitienpäivänä mitenkään." - "Harmi vain että hänen eka isänpäivänsä isänä oli jo v 2011 ja silloin muistin." Kumpi oli kumman isä tai äiti?
"Pidimme näin huolen siitä, että lapsella oli koko ajan joku selvinpäin läsn." Miksi lapsen pitää edes nähdä kännisiä? Eikö lasta voi viedä hoitoon siksi ajaksi jos juoda tarttee.
"Mies ei tykkää vanhemmistani vaikka he ovat hänelle aina kultaisia ja hyviä" Kumman näkemys tämä on? Harvemmin kenenkään appivanhemmat AINA ovat kultaisia ja hyviä.
"No, minä olen tehnyt miehelle selväksi että aijon joka ikinen joulu käydä vanhempieni luona syömässä lapsen kanssa vaikka hän ei tulisi" Entäs näm toiset isovanhemmat? Tosin sinä oletit että he ovat valmiina tulemaan sinun luoksei äitienpäivänäkin...
Miehesi kuulostaa itsekkäältä idiootilta mutta en usko että sinä ihan tuommoinen enkeli olet kuin annat ymmärtää.- Olenko nipo?
A) ""päätti hän että mua ei tarvii muistaa äitienpäivänä mitenkään." - "Harmi vain että hänen eka isänpäivänsä isänä oli jo v 2011 ja silloin muistin." Kumpi oli kumman isä tai äiti?"
En ymmärrä mitä epäselvää tuossa on? Kaikki muut ymmärsivät joten turha väittää että minä kirjoittaisin sekavasti.
B) "Pidimme näin huolen siitä, että lapsella oli koko ajan joku selvinpäin läsn." Miksi lapsen pitää edes nähdä kännisiä? Eikö lasta voi viedä hoitoon siksi ajaksi jos juoda tarttee. "
Ei tarvinnut nähdä, nukkumaan menin lapsen kanssa ennenkuin miehet ottivat pihalla.
C) "Mies ei tykkää vanhemmistani vaikka he ovat hänelle aina kultaisia ja hyviä" Kumman näkemys tämä on? Harvemmin kenenkään appivanhemmat AINA ovat kultaisia ja hyviä."
Kyllä he ovat, mies itsekin sanonut että ei ne hänelle ole mitään pahaa tehneet tai sanoneet. häntä vain kyrsii jos joutuu hakemaan puita- ilmaiseksi.
D) Ei mies halua jouluna olla omien vanhempiensa luona eivätkä he meitä sinne ikinä kutsu. Enkä edelleenkään odottanut että he tulevat meille. Se on ok jos haluaa viettää äitienpäivän kotona kaksin miehensä kanssa, mutta miksi pitää muuta väittää ihmisille?
- järkikäteen
Selvästi juhliminen otetaan liian vakavasti, kun siitä pitää noin iso numero tehdä että riitaa aiheuttaa! ja fiksut vanhemmat varmasti valitsevat lapselle hyvän tavan juhlia esimerkiksi juhannusta ja osaavat itse myös nauttia siitä mistä lapsi nauttii. lasten ei tarvitse oppia että alkoholi kuuluu juhliin.
- onnellinen ex-vaimo
Käyhän kirjastossa ja lainaa sieltä Raimo Mäkelän kirja Naamiona terve mieli. Lue ja mieti kriittisesti, kuinka moni asia osuu miehessäsi kohdalle. Ja jos huomaat lukevasi kuin omasta elämästäsi, lue myös ajatuksella ne neuvot, joita Mäkelä kirjassaan antaa.
- huolestunut4
Myös Välipakan ja Lehtosaaren kirja Sata tapaa tappaa sielu on ehdottomasti lukemisen arvoinen. AP:n mies kuulostaa selkeästi narsistilta, hyvä että muutkin ovat sen huomanneet ja maininneet.
- eipä muuta
Miksi ylipäätään olette yhdessä?
- dingdong
Voi kyynel, jos tuo on ainoa ongelma elämässä. Onko prinsessalla herne patjan alla
- ja siinä kirjoittaa
toinen narsisti, joka ei tajua, että parisuhteessa toinen osapuoli ei saa olla toisen sylkykuppi...
- hei haloo...
viestistäsihän paljastuu tyypillinen esimerkki narsistista.
siihen ei ole muuta parannusta kuin lähteminen. joten lähde vielä kun pystyt, ota aika-lisä jossain kaukana mieti tilannettasi objektiivisesti... - Hirviömies
Minäkin olin tuollainen hirviömies, paitsi, että en käyttänyt alkoholia ollenkaan, kun lapset olivat lapsia. Lapset ja alkoholi pitää pitää mahdollisimman kaukana toisistaan, alkoholi ei todellakaan ole millään tavalla välttämätön viihdyke.
Minkä minä olen tässä elämässä oppinut, niin naisväen mielikuvitus on kyllä aivan ylittämätön ilmiö. Varmaan olen ollut hirviömäinen aviomies, mutta tuskin kuitenkaan ihan niin paha, kuin minä vaimoni minua pitää. Jokainen paha sana on tallentunut lähtemättömästi vaimoni muistiin, eikä minkäänlainen anteeksianto tule kysymykseenkään. En kyllä muista mitään kovin pahaa sanoneeni, mutta ihan varma en voi olla, ne kääntyvät tavalla, mitä en oikein ymmärrä.
Avioeroon en ole suostunut, koska mielestäni vanhempien pitää laittaa lasten etu etusijalle aina ja kaikessa. Kerran kyllä mieltä lämmitti, kun vaimo uhkaili avioerolla lasten kuullen, vanhin muksu sanoi: "Siinähän lähdet, me ei lähdetä minnekään." Oli rouva vähän aikaa ihan hiljaa.- Jooopas juu..
" Jokainen paha sana on tallentunut lähtemättömästi vaimoni muistiin, eikä minkäänlainen anteeksianto tule kysymykseenkään. En kyllä muista mitään kovin pahaa sanoneeni, mutta ihan varma en voi olla, ne kääntyvät tavalla, mitä en oikein ymmärrä."
Tässähän se ongelma narsistilla usein onkin, toinen lyödään sanoilla lyttyyn ja sitten muka ihmetellään "enhän mä mitään tolla tarkoittanut". Rehellisyys on narskuille sama kuin jatkuva mollaus. Huomataan kaikki viat ja tartutaan niihin. Toisen mielipaha on tietenkin "lapsellista" marttyyriutta ja tunteet (nimenomaan ne toisen) merkki heikkoudesta.
- lellu...
Luin tarinaasi ja tilanteesi näyttää hankalalta. Mies pyrkii narsistisesti rajoittamaan suhteitasi vanhempiisi ja ystäviisi. On mustasukkainen.Kiukuttelee, jos et suostu miehen rajoituksiin.
Juhlimisesi ovat piece of cake. Tavallinen mies toivottaa hauskaa iltaa, jos vaimo kerran tai kaksi vuodessa tapaa kavereitaan baarissa ja juo muutaman siiderin.
Miehen käytös on hyvin lapsellista. Ei appivanhemmat maksa pikku askareista vävypojille. EI ei ei.
En näe tilannettasi valoisana. Miehen käytös ei ole normaalia. Muiden kokemuksesta tiedän, että tilanne pahenee hiljalleen. Vaatimukset ja rajoitukset kasvavat. Jos et tottele, väkivalta voi hiljalleen tulla kuvioihin.
Pidä kiinni ystävistäsi ja menoistasi.
Lue varmuuden vuoksi narsisimia käsittelevät kirjat.
Hämmästyin että mies on koti-isä. Miten hän hoitaa lapsen päivän aikana ?
Onko mies menossa töihin ?
Jos tilanne hankaloituu, rupea mieheltä salaa valmistelemaan muuttoa.
Mieti jaksatko kymmeniä vuosia eteenpäin mustasukkaisuuskohtauksia, sitä että sinua ei huomioida äitienpäivänä tai muina merkkipäivinä. Ette voi vierailla kuten normaali perhe vanhempiesi luona.- 2268
" Ette voi vierailla kuten normaali perhe vanhempiesi luona."
Monessa perheessä ovat vierailut appivanhempien luokse pakkopullaa. Toisinaan jopa niin raskasta, että olisi paljon fiksumpaa lähettää vain puoliso lasten kanssa kantakotiinsa ja jäädä itse kotiin viettämään laatuaikaa.
- muuttopoika
Ja miksi pitää valmistella salaa muuttoa? Eikö voi vain sanoa, että tää oli nyt tässä ja mä alan tässä ny kattelee uutta osoitetta?
- Otsikoissa
Juuri tuollaiset äijät ovat perheensälahtaajia. Tilanne pahenee vuosi vuodelta ja sitten voi tapahtua hirveitä. Esim. jos vaimo lähtee, voi mies "kilahtaa" sillei tyypilliseen suomalaisen tapaan ja mennä perään kirveen kanssa ja/tai polttaa yhteisen talon ja lapset mukana. Minusta parisuhteessa ei saa olla MITÄÄN kontrolloimisen yritystä kummaltakaan osapuolelta. Alistaminen on toinen sana kontrolloinnille, ja se on väärin. AINA. ÄLKÄÄ JÄÄKÖ TUOLLAISTEN UKKOJEN KANSSA!!! Joku tuolla naureskeli, että ei "suostu" avioeroon... ei siihen tarviikkaan suostua, riittää että laittaa hakemuksen sisään 1. ja 2. vaiheessa. Asia tulee sitten tälle vastaanhangoittelijalle tiedoksiantona.
- 2-3
Korjauta näppäimistösi urpo. Naisen on ilmeisesti oikein pyöriä kavereiden kanssa "viihteellä" mutta yleensä toisin päin se ei sitten olekaan sama. Mutta sehän on luonnollisesti ihan ok, naisten sopii kohdella miehiä miten haluaa mutta toisin päin se on eron paikka jos johonkin sanotaan "Ei".
Herätkää pahvit!- Olenko nipo?
En mä ole missään vaiheessa sanonut miehelle ettei saisi käydä missään.
- 1-1
Kysy häneltä tuo sama asia suoraan niin tiedät mitä hän on mieltä. Naisilla on tapana vältellä asioista puhumista vaan antaa ymmärtää jotakin mitä haluavat.
Ei se viina ja kaverit oikeasti voi olla niin helvetin iso asia että parisuhteen heittää roskiin niiden takia tai sitten on jotain muutakin josta tulee isosti kitkaa. - saana2
Kyllästyisin varmaan suhteeseen, jos mies määräisi menemisistäni tai alkoholinkäytöstäni. Jos tarkoitus on tavoitella itselle omanlaistansa viihdyttävää elämää, niin ainakaan epätasa-arvoinen tilanne viihtymistapojen suhteen keskinäisessä suhteessa ei sitä auta. Miksei sinulla saa olla samoja oikeuksia alkoholinjuonnissa, kun miehelläsi, varsinkin kun se muutenkin on vähäistä?
Kuulostaa vähän siltä kuin aiempi kirjoittaja sanoi, että mies on äitinsä pilaama liialla huolehtimisella ja nyt hän odottaa naiselta samanlaista huolehtimista avioliitossa kuin mitä hänen äitillään on ollut poikaansa kohtaan. Miehellä ei siis ole itsellä kypsyyttä ottaa vastuuta omista tekemisistään ja hän yrittää saada turvallisuutta elämäänsä pyrkimällä kontrolloimaan vaimonsa elämää.Näin tavallaan pysyy poikamieselämänedut ja perheenpäänä olemisen vallantunne yllä. Valitettavasti jokaisen on otettava itse vastuu elämästään, jos aikuiseksi asti on kasvanut.Ihmisten kannattaisi ensin kypsyä edes itse valmiiksi aikuisiksi, jos hankkivat lapsia.Miten lapsi pystyy kehitttymään ja kasvamaan "hyväksi ihmiseksi" sellaisessa suhteessa, jossa vanhemmat riitelevät siitä, milloin saa juhlia ja juoda alkoholia ja kenen kanssa. Jos on mukana jo kasvava ja kehittyvä lapsi, niin luulisi, että tämäntyyliset asiat olisivat jokseenkin vähäpäitöisiä ja ihmisillä olisi mietittävänään isompiakin huolia kuin omat itsekkäät tarpeet ja niiden toteuttaminen. Tai jos ei kyetä ratkaisemaan sopuisasti edes tämän tason parisuhteeseen liittyviä ongelmia, niin herää kysymys,että mitkähän sitten niitä tärkeitä asioita mahtavat olla elämässä?-
Suoli24 -keskustelupalsta? - Yhtä pihalla
Todennäköisesti hän on mustis. Vaikka, et olisi ikinä pettänytkään etkä antanut aihetta epäillä, voi silti olla.
Ymmärtäisin miehen nipotuksen, jos hän ei itse pääsisi ikinä mihinkään ja Juhannuksena olisit ottanut molempina iltoina hänen hoitaessa lapsia. Meillä on jo 4 vuotta mennyt niin, että mies ottaa Juhannuksena, Vappuna ja Uutena Vuotena. Minä pidän huolen lapsista. Ja mies pitää tätä itsestäänselvyytenä ja jos erehdyt jotain marmattamaan niin ottaa pultit, että kyllä sitä mies saa joskus vähän ottaa jne. Ei siinä siis mitään minun ei tarvitse juoda, mutta se vaan ottaa pattiin, että mies ei arvosta sitä yhtään, että mahdollistan hänen ilonpitonsa ja juomisensa. Jos joskus harvoin käyn jossain kavereiden kanssa niin saan kuulla siitä kuinka olin silloin ja silloin siellä ja mies hoiti lasta ja mies aina joustaa... Niinkö?!
Ei noita miehiä aina ymmärrä! - sefwerf etr
Aloittaja: jätä se. Ihan tuli kylmiä väreitä viestiäsi lukiessani. Mies kuulostaa ellei nyt narsistiselta niin lapselliselta kuitenkin.
- Ällömiessulla
Hyi hitto miten ilkeä mies. Iso vauva! Heittäisin mäkeen. Mikset käy useammin ulkona? Eikö mies anna? Sairasta! Meillä molemmat pääsee vuorotellen juhlimaan/ harrastamaan/ kahville. VAADI oma aikasi, tai alistu jos et jaksa tehdä muutosta what ever, miehesi on paskamainen koska hyväksyt sen. Lähtemällä mökiltä annoit kusipää narsistille taas periksi. Oma vika kun annat sian käyttäytyä noin.
- hus pois
Selvä diagnoosi: NARSISTI. Pahenee vain. Jos mitenkään mahdollista niin lähde vielä kun voit, ennen kuin itsetuntosi on tuhottu lopullisesti.
Uskonkin, että on välillä maailman kultaisin. Niin kauan kun asiat menevät niin kuin hän sen on ajatellut. Jos ei mene, tulos on tuo yllä kuvattu.
Enoni on tuollainen, jo 3 avioliittoa takana ja lapset, joista ihme kyllä tuli normaaleja, vaikka isä aina petti kaikki lupauksensa ja sitten jälkikäteen leperteli ja kuvitteli sillä hyvittävänä. Suojele itseäsi ja lasta, mene.- Kotipsykologit
Kaikkihan näillä keskustelupalstoilla diagnosoidaan narsisteiksi, olis itetn mitä tahansa ongelmaa puolison kanssa. Munkin puoliso on varmaan lukenut näitä juttuja, kun yhden asian takia pitää mua narsistina. Ainakin Wikipedian mukaan diagnoosi määritellään vähintään viidellä kriteerillä. Mutta mun puolisolle riitti ihan vaan yksi.
- hus pois
Kotipsykologit kirjoitti:
Kaikkihan näillä keskustelupalstoilla diagnosoidaan narsisteiksi, olis itetn mitä tahansa ongelmaa puolison kanssa. Munkin puoliso on varmaan lukenut näitä juttuja, kun yhden asian takia pitää mua narsistina. Ainakin Wikipedian mukaan diagnoosi määritellään vähintään viidellä kriteerillä. Mutta mun puolisolle riitti ihan vaan yksi.
Narsismi on kokenut inflaation, sillä niin kuin kirjoitit, heti haukutaan narsistiksi, jos esim. puolustaa omaa mielipidettään. Mutta minulla on kokemusta narsisteista, ja aloittajan mies täyttää aika hyvin nämä kriteerit. Suurin tunnusmerkki on täydellinen kykenemättömyys empatiaan.
- 25 v naimisissa
hus pois kirjoitti:
Narsismi on kokenut inflaation, sillä niin kuin kirjoitit, heti haukutaan narsistiksi, jos esim. puolustaa omaa mielipidettään. Mutta minulla on kokemusta narsisteista, ja aloittajan mies täyttää aika hyvin nämä kriteerit. Suurin tunnusmerkki on täydellinen kykenemättömyys empatiaan.
Mitättömiä ovat aloittajan ja hänen miehensä ongelmat. Kauhistuttaa kuinka moni suosittelee eroa ratkaisuksi. Mistä saataisiin lisää rakkautta ja ymmärrystä?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764