MITÄ SANOO TIEDE? TAPAUS JEESUS. to 14.3.2013 klo 18.30

Pastori Lahtinen

Mitä tiede voi sanoa Jeesuksesta? Tätä pohditaan Haagan seurakunnan Kysy uskosta -illassa Hakavuoren kirkolla (Tolarintie 1, 00400 Hki) 14.3.2013 klo 18.30 (kahvi- ja teetarjoilu jo klo 18 alkaen)!

Kyse on illasta, joka rakentuu ihmisten kysymyksille. Kuka tahansa saa kysyä mitä tahansa illan aiheesta! Kysymyksiin vastaa alan huippuasiantuntija. Mielenkiintoa lisää se, että vastausta voi pyytää joko tiedemieheltä tai papilta; näin samaan kysymykseen voi saada kaksi vastausta eri näkökulmista. Ilta ei siis rakennu luennolle vaan kysymyksille ja vastauksille.

Tämän kevään Kysy uskosta -illan aiheena on "Mitä sanoo tiede? Tapaus Jeesus." Ilta saa kovatasoisen vieraan, kun asiantuntijaksi kysymyksiin tulee vastaamaan kansainvälisesti merkittävin historian Jeesus -tutkijamme, Tom Holmén. Holmén on Uuden testamentin eksegetiikan dosentti Helsingin yliopistossa ja Åbo Akademissa. Hän toimii myös historian Jeesus -tutkimusryhmän johtajana.

Kysymyksiä voi esittää paikan päällä tai lähettää sähköpostilla ([email protected]). Illan kulkua tahdittaa sellisti Joonas Vapaavuori. Juonnosta ja iltahartaudesta vastaa pastori Sami Lahtinen. Kahvit tarjoaa Haagan seurakunta!

Mitä siis kriittinen tiede sanoo Jeesuksesta? Tule ottamaan selvää!

3

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14 + 3

      Kuulehan pastori Luttinen: älä panttaa sitä tieteellistä tietoasi vaan jaa siitä meille jotka emme pääse paikan päälle.

    • Pastori Lahtinen

      "Kuulehan pastori Luttinen: älä panttaa sitä tieteellistä tietoasi vaan jaa siitä meille jotka emme pääse paikan päälle."

      Mitäköhän haluaisit tieteellisestä Jeesus-tutkimuksta tietää? Olen suunnitellut pitäväni myöhemmin luentosarjan Haagan seurakunnassa tieteellisestä Jeesus-tutkimuksesta. Ehkä pääset silloin paikalle (ajankohta on vielä avoin).

    • Pastori Lahtinen

      Ajankohtaisten uutisten kannalta on ehkä mielenkiintoista, että yksi tutkimuksen varmimpia tuloksia on, että Jeesus teki eksorkismeja (karkotti pahoja henkiä). Tiede ei tietysti voi ottaa kantaa siihen, onko pahoja henkiä olemassa tai ajoiko Jeesus oikeasti niitä ihmisistä. Joka tapauksessa hän teki tekoja, jotka muut ihmiset - ja hän itse - tulkitsivat pahojen henkien karkottamiseksi.

      Tästäkin aiheesta voi kysyä tutkija Tom Holménilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe