ETEVA

omppupomppu60

Kenen oikeuksia ETEVA ajaa? Ei ainakaan kehitysvammaisten asiakkaittensa, koska heillä eikä heidän omaisillaan ole mitään sananvaltaa, kun ETEVA:n viranomaiset esim. päättää että rauhallinen asiakas onkin aggressiivinen ja tarvitsee psyyken lääkkeen, että olisi vielä rauhallisempi eli zombie. Minä olen taistellut kehitysvammaisen lapseni turhaa ja turmiollista psyyken lääkitystä vastaan ja turhaan.

10

1675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TiiteliTaatelin

      Olet oikeassa. Puhua ja kirjoittaa saa mitä haluaa, käytäntö onkin sitten eri asia. :(

    • Isoäiti

      Samaa mieltä. Lopen kehitysvammaislaitoksessa hoitajia ei tunnu erottavan kehitysvammaisista. 250 kiloinen, tatuoitu elefantti yrittää laahustaa asukkaiden perässä ulkona. Mistä ihmeestä näitä luusereita aina löytyykin?? Eipä tunnu olevan omaisilla sanavaltaa siihenkään, jos asukas pelkää tällaista hoitajaa, joka taitaa itse pelätä omaa peilikuvaansa.

    • Ylpeä hoitsukka

      Ei se aina ole noin mustavalkoista. Toki hoitajia/ohjaajia on moneen eri sorttiin.Itse entisenä ohjaajana Etevalla työskennelleenä voin kommentoida ,että osalla omaiset eivät olleet katkaisseet napanuoraa joka vaikutti valitettavasti suoraan asuntolan tomintaan .Vaadittiin erikoiskohtelua omalle lapselleen ja jos niin ei tapahtunut saapuivat vanhemmat samantien oven taakse räyhäämään,milloin haukuttiin ja huudettiin jne....Usein kehitysvammaiset kävelevät käsikädessä mielenterveysongelman kanssa ja usein myös psyykelääke on hyvä vaihtoehto MUTTA valitettavan usein omaiset eivät pystyneet hyväksymään "sanaa mielenterveys" omalle lapselleen!

      Välillä tuntui,että asukkaiden kanssa tulee ihan hyvin juttuun mutta ne vaativat omaiset jotka tekivät välillä työstämme erittäin haastavaa!

      Aina kolikolla on toinenkin puoli....

      • Ei_paras_paikka

        Aika outo asenne oli sinulla vanhempia kohtaan jotka ovat huolissaan lapsestaan.


      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä. Siksi vaihdoin kokonaan asiakas kuntaa. Kyse ei ole asenteesta todellakaan tai välipitönättömyydestä . Ammatillisesti asiat näkee eri perspektiivistä kuin omainen.


    • Ressi

      Eteva työnantajana on aika kehno ainakin meille miehille. Itse olin määräaikaisena työntekijänä puolitoista vuotta siellä. Kyselin oppisopimuksen perään useita kertoja, puhetta oli esimiehen kanssa ja sähköpostia pääkonttorille. Ei tulosta. Vastaavasti naispuolella jopa 64-vuotiaalle on tarjottu oppisopimusta työnantajan suunnalta. Itse olen 48-vuotias mies ja todellakin tein työni. Aamuvuorossa tein siivoushommiakin antaumuksella, en tehnyt niin kuin naiset, eli en odottanut, että iltavuoro näkee mitä teen. Jotain kulttuurista kertoo myös se, että kun päätin lopettaa määräaikaisen sopparini ennen aikojaan minua uhkailtiin sanktioilla vaikka olin ennen viimeisimmän sopimukseni (n.8.) allekirjoitusta sopinut sähköpostitse esimieheni kanssa että irtisanomisaikani on normaali. Ja yhtäkään naista ei vastaavassa tilanteessa ole niillä uhattu. Minut saatiin puhuttua jäämään, mutta lopetin sitten lopullisesti kun työtoveri oli puhunut minusta sontaa esimiehelle. Sain sitten kolmen kuukauden karenssit, joita en olisi saanut jos olisin ollut nainen vastaavassa tilanteessa miesympäristössä.
      Ja nyt kun yritän saada viimeinkin päivärahoja se on tyssännyt siihen, kun Etevan palkanlaskenta ei saa toimitettua minulle palkkatodistusta. Ilmeisesti kyse on taas naisten sairaasta pätemisen tarpeesta miestä kohtaan. Mitään muuta selitystä en tuommoiselle toiminnalle löydä. Kyseessä kun on kuitenkin korkeintaan vartin työsuoritus ammattitaitoiselle. Tosin saattaahan se palkanlaskija olla entinen asiakaskin.

    • Rattaanpyörittäjä

      Kyseessä on suojatyöpaikka näennäistyötä tekeville eläteille. Hyödytön ja turha
      Valtion rahat loppu.

      • Marketti

        Olipas tässä tosi hyvä kommentti pitkään aikaan!!!


    • eugeniikkalääkäri

      Jos debiili häiritsee naapureita se lopetetaan.

    • ohjaajaohjus

      Vanhemmat eivät päätä asiakkaan asioista jos asiakas on aikuinen ( 18 v). Suomen lakien mukaan ihminen päättää itse omista asioistaan täytettyään 18 ja jos ei kykene niin sillloin päättää kehitysvammalain mukaisesti yhteiskunta. Eteva on hyvä työnantaja ja pitää asiakkaista sekä työntekijöistä hyvää huolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe