Olen juuri aloittanut invisalign oikomishoidon ja tahtoisin tietää muiden käyttäjien kokemuksia. Olen saanut juuri ensimmäisen setin ja olen nyt käyttänyt muotteja 2 ja 1/2 viikkoa. Nyt on siis kakkos muotit menossa. Kiinnikkeiden laitto ei sattunut yhtään, enkä oikein tunne rautoja tai niiden vetoa suussa. Välillä mietinkin toimiikohan nämä oikeasti, jos en edes tunne niitä. Alkuun minulla oli hankaluuksia poistaa muotteja suusta, mutta sain hammaslääkäriltäni näppärän työkalun niiden poistoon. Ainut asia mikä minua on häirinnyt hoidon aikana on hampaiden harjaus, jota joutuu harrastamaan joka ikisen suupalan tai kahvin jälkeen. Onko kenelläkään tietoa, mitä voi käydä jos en pese hampaita heti syötyäni ja laitan muotit takaisin suuhun vaikka muutamaksi tunniksi? Ärsyttää työpaikallakin selitellä ihmisille, miksi menen harjaamaan hampaita lounaan jälkeen.
Minulle oli selvää että halusin "näkymättömät" hammasraudat näin aikuisiällä. Ongelmani on kulmahampaat, jotka ovat erittäin vinossa. Valokuvissa hymyni on kamala. Vaikka ehkä näin Twighlight buumin aikaan hymyni varmaan ihan in.. ;)
Hoitoni kestää arviolta 9 kuukautta, vaikka ensin lääkärini arvioi kestoksi noin 1,5v.. Kallistahan ja haastavaahan tämä on, mutta näkemäni 3D video hoidon etenemisestä tsemppaa eteenpäin :)
Invisalign oikomishoito
7
711
Vastaukset
- Donna321
Moi! Missä olet aloittanut invisalign oikomishoidon? Minua kyseinen oikomishoito kiinnostaisi kovasti,mutta arveluttaa vain että sopiiko ne minulle? ( ala sekä yläetuhampaat sojottavat aikalailla eteenpäin ) eikä kauheasti kiinnostaisi niitä rumia kiinteitä rautoja enään tässä iässä ottaa....
- Pabetsu
Kannattaa pestä hampaat ennen muottien laittoa takaisin suuhun sillä ruokien/juomien sokeri jää muuten hampaiden pinnalle tehden reikiä hampaiden seinämiin.
Itselläni on sama hoito menossa täällä USA:ssa ja täällä invisaling on erittäin suosittu ja yleinen. Donna: Hammaslääkärisi varmasti tietää missä voit saada oikomishoidon alkuun itsellesi, ja voit varata ajan konsultointiin jossa tarkistetaan onko tämä oikea oikomishoitomuoto hampaillesi. - hibta
paljon maksaa
- invilisigneri
oletko aloittanut
- jhihiih
missä hesaas
- tyu45y7
Oisko hinnasta tietoo ???
- Anonyymi
Jännä juttu, minua infottiin pesemään hampaat vain kaksi kertaa päivässä, aamuin illoin. Pelkkä huuhtelu vedellä aina syömisen ja juomisen jälkeen riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811