Epäily susien päästämisestä eläintarhoista luontoon

testejä

Kirjoitan uusiksi

Epäillään että Ranua ja Ähtäri päästäisi susia vapauteen, ratkaisu DNA testit. Nyt on kolme testi sutta joiden dna verrattaisiin eläintarhojen dna tuloksiin puolueeton taho suorittaisi. Jos löytyy näyttöä vapautuksista, viranomaiset tekee kuten laki ja luvat määrää. Jos ei näyttöä niin epäilijät suut tukkoon.
Luulisi eläintarhoilla olevan halukkuutta lähteä tekemään huhut tyhjiksi. Sana sanaa vastaan ei johda mihinkään ja huhu pahenee mitä kauemmin kiertää.
Perho Halsua alueella on kuulemma ollut eläinkuljetus häkkejä avoimena???
Asiat pitää selvittää onko vapautuksia tapahtunut muilla lajeilla kuten AHMA

32

1615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie joka tiiän

      No justiinsa juu.. ei niitä vapauteta.. joka ikinen elukka on kirjoissa ja kansissa. niin eläinpuiston omissa kuin myös koko euroopanlaajuisessa kantakirjassa (etenkin susilla tämä on tärkeää jotta voidaan välttyä sukusiitoksilta) jka ikinen eläin joka syntyy merkitään kirjaan. ja joka ikinen eläin joka kuolee/lopetetaan, lähetetään kuolinsyytutkimukseen ouluun( siis ranuan eläinpuiston eläimet) ja kaikki kuolleet eläimet hävitetään ongelmajätteenä (eu:n tuoma hienon hieno pykälä) että näin.. spekulaatioita siitä että eläimiä vapautetaan tarhoista, on ollut niin kauan kuin tarhojakin.. mutta uskokaa pois. ei niitä vapauteta. Mistäkö tämän tiedän? no siitä että olen itse työskenellyt eläinpuistoissa.
      p.s: vaikka laki sallisikin, ei elukoita silti vapautettaisi. eläintenhoitajat välittävät ihan oikeasti niistä eläimistä ja tietävät että tarhassa syntyneet/kasvaneet tulevat vain kärsimään luonnossa.

      • testejä

        Minä tiedän myös ettei niitä vapauteta. Dna testeillä saisi suut suppuun. Jatkuvaa epäilyä ja huhuilua.


      • Isyystestiä
        testejä kirjoitti:

        Minä tiedän myös ettei niitä vapauteta. Dna testeillä saisi suut suppuun. Jatkuvaa epäilyä ja huhuilua.

        En minäkään usko DNA-testeihin, kun niitä ei tehdä edes isyystesteinä avioliitossa syntytneille lapsille vaikka isä vaatis.
        Kun laki on niin, että avioliiossa syntyneille ei tarvitse julkisin varoin tehdä isyys testiä. Siis DNA:
        Mutta onhan se jo nähty, että susia suojellaan enemmän kuin lapsia.
        Eikä suden pentuja saa tappaa syntymän jälkeen ( luvatta) se on eläinsuojelurikos, sekin on jo nähty.
        Joten minne ne lasketaan kun emä susi synnyttää monta pentua.
        Tappaa susia luvatta ei saa.


      • Ulvovat

        Onko niillä nyt kiima-aika


    • mie joka tiiän

      ja kukahan moisen tutkimuksen rahoittaisi? ja vain siksi että muutamat eivt suostu uskomaan ettei niitä vapauteta? dna testien tekeminen ei ole ihan niin helppoa kuin elokuvssa annetaan ymmärtää... eikä se todellakaan ole halpaa hommaa.
      antaa epäiliöiden epäillä.

    • Rahastusta

      Juu kaikki aina rahasta kii. Sanotaan voi tehdä, mutta tehdäänkö se olis taas toinen juttu.
      Minä en ainakaan luota testiin teettämiseen.

      • gas mölkky

        Mutta saisi maineensa puhtaaksi. Kun ei ole kunnon näyttöä niin kauan velloo huhut. Rahoitus rktl, evira, eu, valtio nyt esimerkiksi. Paljonko luulet yhden susi parin vertailu olisi. Rahat varmasti löytyy jos on halukkuutta, mutta jos ei niin sehän on sitten aivan erijuttu ja siten taas omatarinansa.


    • mie joka tiiän

      mitäpä uulet yhden susiparin vertailun auttavan? jotta jotain saatais selville vaaditaan siihen melkosen laajoja tutkimuksia. äkkiä puhutaan miljoonasta. ja ei eläinpuistojen maine mihinkään ole mennyt. se joukko joka niitä epäilee on häviävän pieni. huutelioita on ollut ja tulee olemaankin. ja se että eläinpuistoista ei päästetä eläimiä luontoon, voidaan todistaa aukottomasti muillakin tavoin. miäli siihen olisi todellista tarvetta.

      • testejä

        Minä ainakin tarkoitin näitä Perhon raatoja verrattavan tarhasusiin en kaikkia valtakunnan. Näistä on nyt häly noussut. Ilmeisesti tutkiva viranomainen selvittääkin dna tuloksen Omiin tutkimuksiinsa.
        Ohjeet ja asetukset tarhoilla on ankarat kuten selvititkin kun vain saisi epäilyt karsittua. Tämä keskustelu on ollut esillä jo vuosikymmeniä. Toistan vielä selvyyden vuoksi minä en epäile että tarhoista vapautetaan petoja. Mutta minua ärsyttää se kun siitä aina mainitaan kun puhe siirtyy petoihin ja kertoo asuvansa Ähtärissä.


      • keskustella saa
        testejä kirjoitti:

        Minä ainakin tarkoitin näitä Perhon raatoja verrattavan tarhasusiin en kaikkia valtakunnan. Näistä on nyt häly noussut. Ilmeisesti tutkiva viranomainen selvittääkin dna tuloksen Omiin tutkimuksiinsa.
        Ohjeet ja asetukset tarhoilla on ankarat kuten selvititkin kun vain saisi epäilyt karsittua. Tämä keskustelu on ollut esillä jo vuosikymmeniä. Toistan vielä selvyyden vuoksi minä en epäile että tarhoista vapautetaan petoja. Mutta minua ärsyttää se kun siitä aina mainitaan kun puhe siirtyy petoihin ja kertoo asuvansa Ähtärissä.

        "Testejä"
        MTV uutiset mainitsi eläntarhat Ranua ja Ähtäri.
        Turha vääntää asioita ÄHTÄRISSÄ ON ELUKKAPUISTO. JA PISTE.


    • Mahdollisa se on!!

      Luulis sun tietävän, kun olet siellä töissäkin ollut! Toki näistä istutus asioista
      ei todellakaan tiedä kuin yksi tai kaksi ihmistä tarhasta! Laillisesti se kuitenkin on mahdollista: Luvanvaraiset tieteelliset luontoonistutusprojektit valvotuissa olosuhteissa ovat laillisia!

      • wulf lynx

        Aika nopiaa saivat Oulusa selvitettyä Perhon susien dna tuloksen että oli villisusia. Nyt vain elukkapuistojen susien dna vertailu ja homma olisi siinä.


    • Ulinaa on

      Suurpedoilla taitaa olla kiima aikaa...

    • estat

      Ei onnistunut Perhon hukista DNA-näytteiden ottaminen kun Eviralla hajosi kylmiön kompressori ja susien ruumit pääsivät happanemaan. Ruumit piti hävittää polttamalla ja tuhkat hävittää. Taisi kuitenkin selvitä niistä susista, että olivat elukkapuistosta lähtöisin. Ihme homma kun vähän hapanneesta suden ruumiista ei pysty ottamaan dna-näytettä mutta onnistuu kyllä perusteellisesti mädäntyneestä ihmisen raadosta? Kyllähän ne elukoita luontoon laskee niin Ähtäristä, Ranualta ja Korkeasaaresta, mihin muualle ne jokakeväiset penikat muuten joutuisivat? Ahmojen vapauttamisesta luvattomasti ovat jääneet kiinni.

      • jou-jou.

        johan jaksat lässyttää.


      • Kiima-aikaa
        jou-jou. kirjoitti:

        johan jaksat lässyttää.

        Tieto lisää tuskaa.


    • 1Karmia&siivousta

      Tais tulla "Heidi Hautalat" dna testissä.

    • NjetNjet

      Ei ole päästetty eläinpuistoista susia luontoon!

    • hukkaputki62

      Joopa joo.Kaikki vuosikausien aikana syntyneet ovat eläinpuistossa.Ei pitä paikkaansa.

      • SultanCondom

        "Ylimääräiset" sudet lopetetaan! Lisäksi sudet käyttävät ehkäisyä!


    • Pelkäänpäästöjä

      Onko kuka nähnyt eläinpuisto auton yöllä kaukana Ähtärissä.....ja miksi yöllä.....kukas kumma se kertoi havainnostaan...oliko töissä aikoinaan näki ja koki..

      • Eolf

        Nämä on pelkkiä huhuja, jos jollain on todisteita, kannattaa ilmoittaa poliiseille!


    • Huhujaaa

      Kyseessä ei ole epäily, kyseessä on pelkkä perätön huhu!

    • Ahmoja_on

      Nygren itse on kertonut ahmojen irtipäästämisestä keskiseen Suomeen. Miksei sitten ei susiakin?

    • OllinÄitee

      Wannabe terapeutteja on vapaana aivan liikaa.

    • Fagtaaa

      Ahmoja on päästetty , susia Ei!

    • Susipertti

      Ne sudet, jotka ovat Zoossa nyt, ovat olleet kuolleita jo viikkoja. Kukaan vaan ei ole huomaavinaan, luulevat, että sudet makaavat aloillaan helteen takia.

    • Eolffes

      Onko susia näkynyt?

    • Kyseleä

      Liikkuvatko sudet paljon näin helteillä tai hakeutuvatko ne kenties ihmisten ilmoille silloin?

    • Anonyymi

      Monet pennut ollut vuosienmittaan, uutisista löytyy netistä.
      Mihin nuo kaikki pennut ovat päätyneet?
      Suomen luontoonko?

      Miksi vangita susia eläintarhoihin, ja pennuttaa niitä?

      Eläintarhat ei ole eläimille hyväksi. Ovat siellä ihmisten tuijotettaviksi asetettu.

      Myös haaskakuvaus sairasta. Totuttaa pedot ihmisten läheisyyteen. Ja niitä hakeutuu haskoille kaukaa. Siinä ei ole kivaa niillä, jotka asii haaskabisneksen lähemlä. Pedot ramppaa ruuan vuoksi nurkisss.

      • Anonyymi

        Pentuja on syntynyt Ranualla, ei Ähtärissä. Juurihan Ähtäri lopetti viimeisimmän pentueensa vanhuuden takia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe