Liivien ympärysmitasta

liivintilaaja

Tiedän, että joitakin turhauttaa nämä mitat-> koko-keskustelut, mutta viritän silti sellaista sillä olen muuttanut maalle ja liivien tilaaminen netistä on tullut ajankohtaiseksi. Sopivimmat liivit kaapissani ovat nyt kokoa 75D tai 70E.

Mittani rintojen alta on n. 76cm (tosi tiukka 75cm, löydempi 77cm) ja päältä n. 94cm.

Kokolaskurit antavat tällaisia tuloksia:

Anita: 75D
Lumingerie: 70 G (EU) / F (UK)
Change: 70F
Anita lienee uskottavin. 70F tai G on auttamattomasti liian iso kupeista. 70E tuntuu oikeammalta.

Lähes kaikkien kokotaulukoiden mukaan rinnanalusmittani osuu 75-kokoon, sillä ilmoittavat sen olevan koko jos mitta 74-77. Silloin kuppi on kyllä se D.
Tässä on nyt alkanut mietityttämään, kannataako siis tilata 70- vai 75-ympäryksellä. Tästä on kahta linjaa, toiset sanoo että pyöristys lähimpään mittaan ja toiset että siihen alempaan.

Tilaisitteko siis minun saappaissanne netistä 70- vai 75-ympäryksellä (siis 75D vai 70E)?

4

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on 85C. En tilaa enää netistä vaan sovitan kaupassa. Kaikkein parasta on ostaa liiviliikkeestä. Maksaa kyllä mutta saa kunnon liivit. Voihan ostaa useammat kerralla. Liivien osto netistä sovittamatta on yhtä surkeaa kuin kenkien osto sovittamatta.

    • CeCePe

      Riippuu varmasti liivin merkistä, mallista ja materiaalista. Itselläni on mitta rintojen alta 83 cm ja useimmat liivit kokoa 80C. Jotkut ovat tiukahkoja, toiset taas niin löysiä, että pitää kiinnittää keskimmäiseen tai viimeiseen hakaseen. Jos sinulla on 75 cm "tosi tiukka", voi 70E olla liian pieni ympärykseltään. Tilaa 75D ja 70E ja palauta väärä koko. Jos löydät mieleisesi merkin ja mallin, pysy siinä. Minulla on suurin osa ihan perusliivejä, ei mitään luksusmerkkejä mutta esim. Triumphin ja Patrician liivit istuvat minulle parhaiten. Svegmarkilta en ole löytänyt yksiäkään todella hyvin istuvia.

    • F = D

      Osa liikkeistä kikkailee noilla kuppikoilla, se on vaan hienompaa kun on F eikä vaan D ?

      • liivin tilaaja

        No kuule ihan sama on käynyt mielessä! Kun esim. KapAhlilla on 75:kin tiukka (olen joskus ostanut sieltä jopa 80C:tä mutta ne on levähtänyt heti käytössä liian löysiksi), niin erikoisliikkeissä 70-sarja on järjestään parempi. Siellä se 75D pyörii ympärillä jo liikkeessä. Vaan mitenköhän noissa nettisysteemeissä... Toi on hyvä idea että tilaa sekä 70E että 75D ja palauttaa huonomman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe