Haluaisin viimein elää, en olla vain hengissä..

Frozen me

En jaksaisi enää millään tätä.
Rakkaus toiseen ei riitä vaikka kuinka haluaisin niin.
Yhdessä yli 20 vuotta ja vailla fyysistä rakkautta mieheni kanssa 14-vuotta.
Se ei ole hänen syynsä, eikä kai lopulta kenenkään..
elämä ei vain aina mene niinkuin toivoisi.
Olen aina ajatellut että oltaisi yhdessä loppuun saakka,
mutta nainen ja ihminen minussa ei jaksa tätä enää,
ei ainakaan ajatusta ties kuinka monesta vuodesta ilman läheisyyttä.
Hetki ja päivä kerrallaan olen pärjännyt..en kuitenkaan ilman vaurioita.

Voi kuin olisi voimia repäistä itsensä irti tästä ja ajatella kerrankin vain itseään,
vaan helpommin sanottu kuin tehty!
Ehkä pelkään myös sitä että lähtiessäni vaihdan elämäni totaaliseen yksinäisyyteen, koska en ole enää nuori, enkä myöskään ulkonäöltäni mikään kaunotar, etenkään omasta mielestäni.
Ystävät ja jotkut muutkin "puolueelliset" ovat sanoneet että olen liian itsekriittinen, ja että pienellä "pintaremontilla" minusta voisi tulla hyvinkin nainen jonkun makuun.
Totuus kuitenkin on etten sitä usko, koska niin kauan olen tehnyt hidasta hiipumistani ja ennen terve itsetuntoni on tiessään.

Onko ketään muuta joka painisi samankaltaisten asioiden kanssa?
Pää räjähtää kun pyöritän näitä itsekseni.

Mieheni ei halua erota. Rakastaa kuulemma ja niin kait tekeekin.
On ollut valmis jopa avoimeen suhteeseen, muttei kestänytkään sitten sitä että joku muu koskee minuun vaikkei itse niin tee..
Nyt en enää uskalla.

Jos joku haluaa kanssani - tai aiheesta yleisesti keskustella niin teen sen mielelläni.
Toivon että tästä pysyvät erossa kaikki ne joilla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin ilkeily ja että kuka voisikaan haluta rupsahtanutta..
niitä kommentteja kun on jo liian monessa keskustelussa.

Tämä siksi että kun lukee näitä viestiketjuja tulee ihmetelleeksi miksi ihmisten pitää olla niin hiivatin ilkeitä toisilleen..

27

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatustenvaihtoako

      Hei, ikävä tilanne sinulla. Haluaisin yrittää auttaa jos kaipaat keskustelukumppania anonyymisti. Voisin kirjoitella kanssasi jos haluat vaihtaa ajatuksia. Minua et todennäköisesti tapaa milloinkaan, mutta voin tarjota miehistä näkökulmaa ja pohdintaa. Joskus sekin auttaa kun voi käyttää toista kuuntelijana (tai lukijana tässä tapauksessa). Keski-ikäinen pitkään omaan parisuhteeseen tyytyväinen mies olen (aina ei ole mennyt yhtä hyvin, joskaan ei kauhean huonosti ikinä), enkä todellakaan ole mitään seksiseuraa etsimässä, vaan ajatusten vaihtoa. En edusta mitään uskonnollista tai poliittista aatettakaan. Jos tuntuu että haluat kokeilla tällaista, olen käytettävissäsi, jompi kumpi kertoo osoitteensa jne.. Mielelläni autan jos voin.

      • ajatustenvaihtoako

        niin tässä tämä mun osoite jos haluut kirjoitella, toivottavasti ylläpito antaa olla viestini sen aikaa että saat tämän osoitteeni: keskustelux at hotmail.fi
        Pakko ei ole kirjoittaa, mutta joskus siitä voi olla apua.


      • Frozen me
        ajatustenvaihtoako kirjoitti:

        niin tässä tämä mun osoite jos haluut kirjoitella, toivottavasti ylläpito antaa olla viestini sen aikaa että saat tämän osoitteeni: keskustelux at hotmail.fi
        Pakko ei ole kirjoittaa, mutta joskus siitä voi olla apua.

        Kiitos vastauksesta ja kauniista ajatuksesta. Tottakai haluan keskustella, siksipä sormeni näppikselle alunperin tälläsinkin.
        Ja muutkin, pistäkää ihmeessä ajatuksianne myös tänne.
        En tiedä, mutta luulisi edes vähän jelppivän jos kurjaa aihetta voisi yhdessä puida jakaen kokemuksia.
        En kait minä ainoa ole jolla tämänkaltainen ongelma on.... enhän!?


      • ajatustenvaihtoako
        Frozen me kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja kauniista ajatuksesta. Tottakai haluan keskustella, siksipä sormeni näppikselle alunperin tälläsinkin.
        Ja muutkin, pistäkää ihmeessä ajatuksianne myös tänne.
        En tiedä, mutta luulisi edes vähän jelppivän jos kurjaa aihetta voisi yhdessä puida jakaen kokemuksia.
        En kait minä ainoa ole jolla tämänkaltainen ongelma on.... enhän!?

        Tätä palstaa lukiessa ainakin huomaa miten yleistä loppujen lopuksi on ihan kokonaan ilman seksiä olevat parisuhteet ja monesti ainakin toinen osapuoli kärsii tilanteesta, kuten sinäkin näytät tekevän. Ainahan tällaisesta tapauksesta lukiessa herää kiinnostus siitä, mitkä on olleet syyt jotka on johtaneet tilanteeseen? Tässä tulee nyt aika monta kysymystä, jotka heräsivät mieleeni:

        Onko taustalla puolison sairaus tai totaalinen erektio-ongelma jne. Mikä on saanut sinut jäämään kimppaan vaikka parisuhde ainakaan fyysisen rakkauden puolella ei enää ole vuosiin toiminut? Onko sinulla enää mitään tunteita häntä kohtaan? Ehkä olet lasten vuoksi jähmettynyt ja sietänyt puutostilaa? Mitä yritetty tehdä tilanteen paranemiseksi, löytyisikö vielä jotain keinoja puhaltaa uutta ilmaa liekkiin vai onko helpompaa vain erota ja katsoa mitä elämänmuutos tuo tullessaan?

        Ikähaarukkannekin toisi hieman näkökulmaa. Miten koit itse avoimen suhteen, olisiko järjestely omalla kohdallasi ollut ok vai olisiko johtanut ehkä lopulta eroon nykyisestä? Varmaankin se yksinjäämisen pelko aiheutti ettei miehesi kestänyt lopulta? Oletteko käyneet pariterapiassa ja onko siitä ollut apua? Osa kysymyksistäni ehkä liiankin henkilökohtaisia näin julkisessa keskustelussa ja vastaile niihin joihin tuntuu olevan ok vastata.


      • seksikö pöljää
        ajatustenvaihtoako kirjoitti:

        Tätä palstaa lukiessa ainakin huomaa miten yleistä loppujen lopuksi on ihan kokonaan ilman seksiä olevat parisuhteet ja monesti ainakin toinen osapuoli kärsii tilanteesta, kuten sinäkin näytät tekevän. Ainahan tällaisesta tapauksesta lukiessa herää kiinnostus siitä, mitkä on olleet syyt jotka on johtaneet tilanteeseen? Tässä tulee nyt aika monta kysymystä, jotka heräsivät mieleeni:

        Onko taustalla puolison sairaus tai totaalinen erektio-ongelma jne. Mikä on saanut sinut jäämään kimppaan vaikka parisuhde ainakaan fyysisen rakkauden puolella ei enää ole vuosiin toiminut? Onko sinulla enää mitään tunteita häntä kohtaan? Ehkä olet lasten vuoksi jähmettynyt ja sietänyt puutostilaa? Mitä yritetty tehdä tilanteen paranemiseksi, löytyisikö vielä jotain keinoja puhaltaa uutta ilmaa liekkiin vai onko helpompaa vain erota ja katsoa mitä elämänmuutos tuo tullessaan?

        Ikähaarukkannekin toisi hieman näkökulmaa. Miten koit itse avoimen suhteen, olisiko järjestely omalla kohdallasi ollut ok vai olisiko johtanut ehkä lopulta eroon nykyisestä? Varmaankin se yksinjäämisen pelko aiheutti ettei miehesi kestänyt lopulta? Oletteko käyneet pariterapiassa ja onko siitä ollut apua? Osa kysymyksistäni ehkä liiankin henkilökohtaisia näin julkisessa keskustelussa ja vastaile niihin joihin tuntuu olevan ok vastata.

        Ei se suinkaan ole yleistä. Tänne vain kirjoittelevat ne, joille se on ongelma.


    • 1939

      Lohduttaa voi, että on muillakin tämän alan ongelmia. Seuraavassa tilanne ja ratkaisu siihen.

      Yhdessä 43 vuotta, siitä viimeiset 34 ilman. Ei tuota tilannetta loputtomiin kestää ja piakkoin lähdetäänkin kulkemaan eri teitä.

      • toinen 1939

        Ehdottomasti järkevä ratkaisu, kun ikääkin näkyykin olevan jo reilusti yli 70.


    • Frozen me

      1939 Sinä olet saanut ratkaisun aikaiseksi, olen iloinen puolestasi vaikka päätös ei varmaankaan helppo ollut.
      Haluaisitko kertoa yhtään enempää?

      • Frozen me

        Jos 39 ´viittaa syntymävuoteen, niin ehkä itselläni ei olekkaan vielä mitään hätää ;D

        Vastaanpa lyhykäisesti kysyneelle.

        Taustalla on terveyteen liittyvät syyt, kyllä.
        kahteen seuraavaan suunnilleen sama vastaus, rakkaus, välittäminen ja kyllä edelleen rakastan.

        Yritetty tehdä lähes kaikki ja mistään ei ole ollut apua.
        Nyt vain siedetään.

        Lapset ovat tietenkin osasyy, mutta sen lisäksi monia monia muitakin.

        Ei ole mitään toivoa siinä suhteessa.
        Olisi vain siedettävä tilannetta jatkossakin tai sitten todella tempaistava itsensä irti.
        Loput kysymyksistä toisivat liian pitkän vastauksen, ja kaikkeen en tosiaan halua yleisellä palstalla vastatakkaan.


      • ajatustenvaihtoako
        Frozen me kirjoitti:

        Jos 39 ´viittaa syntymävuoteen, niin ehkä itselläni ei olekkaan vielä mitään hätää ;D

        Vastaanpa lyhykäisesti kysyneelle.

        Taustalla on terveyteen liittyvät syyt, kyllä.
        kahteen seuraavaan suunnilleen sama vastaus, rakkaus, välittäminen ja kyllä edelleen rakastan.

        Yritetty tehdä lähes kaikki ja mistään ei ole ollut apua.
        Nyt vain siedetään.

        Lapset ovat tietenkin osasyy, mutta sen lisäksi monia monia muitakin.

        Ei ole mitään toivoa siinä suhteessa.
        Olisi vain siedettävä tilannetta jatkossakin tai sitten todella tempaistava itsensä irti.
        Loput kysymyksistä toisivat liian pitkän vastauksen, ja kaikkeen en tosiaan halua yleisellä palstalla vastatakkaan.

        No ei sinua ainakaan yrittämiseen ja sitkeyden puutteesta voi syyttää, yhä jatkuva rakkautesi häntä kohtaa varmaankin on toiminut voimavarana... Aika moni rinnalle jäänyt hoitaisi tarpeensa käymällä vieraissa ja salaten asian, ettei loukkaa tai sitten lähtisi pois, ehkä kuitenkin ystäväpohjalla jatkaen yhteydenpitoa. Monihan käy vieraissa vaikka puoliso ihan terve, mutta ei vain halua samoja asioita kuin itse tai tunnepuoli laimennut.

        Mutta nämä ovat todellakin vaikeita, henkilökohtaisia asioita ja ratkaisut riippuvat paljolti omasta luonteestakin. Noin pitkään totaalisesti ilman seksiä kuulostaa kuitenkin aivan kohtuuttomalle vaatimukselle puolisoltasi. En tiedä mikä vaiva hänellä on ja kuten sanoit, ei kovin yksityiskohtaisia kannata paljastaakaan ihan julkisesti ettei hän tai tuttavansa vain tunnista tapausta tänne eksyessään.

        Tottakai kiinnostaa kykenisikö hän halutessaan antamaan sinulle seksiä muulla tavalla kuin yhdynnällä? Kykeneekö nauttimaan jos sinä annat hänelle seksiä (vaikka käsin, suulla)? Itse kuvittelisin että kuitenkin seksi ja puolison tyydyttäminen kiinnostaisi jos vähänkin voimia ja edes osa kropasta toimisi, ellei muuta niin vaikka sauvaa käyttäisin naiseeni. Eihän se tietenkään sama olisi kuin täysillä yhtyä, mutta seksiä sekin.

        No mutta, jaksamisia sinulle, toivottavasti löydät ratkaisun jolla pärjäät itsesi kanssa. Vinkkejähän voi kaikki antaa mutta lopulliset päätökset sinun pitää itse tehdä.

        Sen uskon että ulkoiselta olemukseltaan hyvin monenlaiset naiset löytävät lopulta kohtuuhelpolla sopivaa seuraa jos päätät omillesi lähteä. Myös salaseuraa tulet löytämään jos se tie tuntuu oikealta jossain vaiheessa.


    • Frozen me

      Koko homma on mennyt siihen että aihe kaikkineen on perheessämme täysi tabu, eli kun kaikki erotiikkaan, miehen ja naisen keskeiseen kanssakäymiseen liittyvä on yhtäkuin olematon, ei todella ole mahdollisuutta mihinkään yllä luettelemistasi.

      Niin, varmasti seuraa löytyisi jos siihen päädyn.
      Suurin ongelma kuitenkin on oma asenteeni ja lojaalisuus toista kohtaan.
      Ei millään haluaisi loukata, mutta en toisaalta tiedä enää sitäkään miksi aina suojelen toisen tunteita arassa asiassa kärsien itse siitä.

      Vuodet ovat myös tehneet sen että itsetuntoni naisena on täysin tiessään..en todella pidä itsestäni mitä ulkonäköön tulee.
      Ensin täytyy saada voimia tehdä itselleen jotain, jonka olen jo aloittanutkin.

      Kun olen koko olemuksellani alistunut jäämään mieheni rinnalle, ei ulkonäöllä ole ollut suurtakaan merkitystä.
      Nyt heti kun annan itselleni luvan unelmaan uudesta elämästä, huomaan välittäväni myös siitä miltä näytän.
      Silti joku itsepintainen ääni sisälläni hokee että olen tyhmä kun edes yritän..saas nähdä.

    • mek

      Olette te sitkeitä henkilöitä kun jos minulla miehnä olisi parisuhteessa 1-2 kuukautta ettei seksiä olisi ja puhe ei auta niin silloin sitä haetaan muualta niin hyvä tulee.

    • Frozen me

      Hei mek.

      Niin, me ihmiset ollaan niin hurjan erilaisia.
      Arvaappa toivoisinko joskus että olisin tässä tapauksessa kaltaisesi, vaan kun en ole.
      Aivojen, vai tässä tapauksessa kyky sydämen narikkaan heittämisestä itsellänikin olisi joskus ihan paikallaan ;)

      • M1238

        On meitä miehiäkin samanlaisia eli omatunto ei anna mennä vieraisiin vaikkei kotona ole...


    • kalle 45

      Seksiä mulla 2krt kuussa se riittää hyvin usein.

    • Frozen me

      Sullahan on sit asiat ihan mallillaan.. ;)

      • länslap

        Olen mies, kivannäköinen, joo, ihan oikeasti. Vaimo nukkuu sohvalla, nukahtaa vain television ääreen, ilmeisesti totta. Seksiä kerran 2kk. Kaikkeen tottuu, mutta kai joku ottais minut viereen useamminkin. Kai :-).


    • kalle 45

      No miten usein frozen saa ja onko nyt kylmä sielä?

    • Frozen me

      Lues kalle45 ylhäältä niin saat vastauksesi ;)
      Ei minua palele, ei...olenhan syväjäässä.

      länslap: Eiköhän meidät kummatkin. Luulenpa että kyse on ennemminkin siitä mitä itse teemme asialle.

      M1238: Uskon ja jopa tiedän sen.

    • OldFart1977
    • kalle 45

      Nyt krapula ja nyt vois harrastaa.....

    • Frozen me

      OldFart1977

      Luin kyllä vaan en ala asiaa kommentoimaan kuin senverran että omalla kohdallani se, että olen yrittänyt elää elämääni "kunnialla", oikein ja toisista välittäen on kääntynyt niin rajusti itseäni vastaan että se on pakostikin muokannut omaa totuuttani.
      Sinun keskustelullesi on aika ja paikka muualla ja pointit on ihan hyviä mitä ikinä niillä haetkin.
      Saatan jopa osallistua jossain vaiheessa keskusteluusi.
      Linkinhän löydän täältä
      Nyt kuitenkin yritän alkaa elämään uuden totuuteni mukaan ja pidän itsekkäästi (kerrankin)kiinni oikeudestani käsitellä täällä kerrankin vain aihetta joka itselleni on tärkeä.
      ;)

      Kalle45: Siitä sitten vain..mukavia hetkiä toivotan :)

      • Frozen me

        ....ja tässä tarkoitan kuitenkin eniten miehen ja naisen välistä suhdetta.
        Leviää koko aihe liikaa jos alkaa aivan kaikesta keskustelemaan.
        Ei sillä, kanssani voi toki keskustella halutessaan muustakin, vaan ei tässä ketjussa.

        Pitäisi lukea tekstinsä ennen lähettämistä ettei tulisi samoja sanoja moneen kertaan..


      • M1238
        Frozen me kirjoitti:

        ....ja tässä tarkoitan kuitenkin eniten miehen ja naisen välistä suhdetta.
        Leviää koko aihe liikaa jos alkaa aivan kaikesta keskustelemaan.
        Ei sillä, kanssani voi toki keskustella halutessaan muustakin, vaan ei tässä ketjussa.

        Pitäisi lukea tekstinsä ennen lähettämistä ettei tulisi samoja sanoja moneen kertaan..

        Mitä nyt kuuluu? Kuinka olet edennyt itsetutkistelussa?


    • kalle 45

      . Seksi tekee hyvää sydämelle ja verenkierrolle. Seksiä harrastaessa syke kohoaa ja hyvää treeniä sydämelle. Eräässä tutkimuksessa seksin harrastaminen kolmesti viikossa todettiin pienentävän sydänkohtauksen riskiä jopa 50 prosentilla. Myös verenpaineeseen seksillä voi olla myönteisiä vaikutuksia.

    • Frozen me

      M1238: Jaa a kun tietäisin.
      Ehkä ihan hyvää kuuluu, kiitos kysymästä ja päälimmäisenä mielessä on muutos.
      Se pelkästään saa olon paremmaksi ja sitäkautta myös itsestäni välittäminen terveellä tavalla on saanut tuulta purjeisiinsa joka on vain hyvä juttu.

      kalle 45 Niinhän se kait tekisi..ehkä vielä joskus. Tuo nyt kuitenkin kuulostaa omalla kohdalla tällähetkellä vielä vähän uintitreenejen aloittamiselta raajattomalle. ;)

    • Erkki merdendiverden

      Kuis frotsenilla nyt panee?? Onks jää sulannu jo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe