Rakastan bentsoja

KlooniZePaami

Miksi aina palstoilla kauhistellaan ja varoitellaan miten bentsot ja varsinkin niiden vieroitusoireet olisi hirveät. Itse noin 4-5 vuotta olen popsinut monennäköistä bentsoa en mitään 3 x päivässä vaan esim iltaisin unen saantiin/rauhoittumiseen tai aamulla krapulassa, pystyn yhä olemaan helposti viikon ilman eikä sen kummempia oireita. Aivan mahtavia lääkkeitä. Mikään muu asia tai aine maailmassa ei tuo yhtä rentoa oloa kuin sunnuntai-iltaan muutama olut ja pari rivatrilia. Homma täytyy vaan pitää hanskassa.

52

4254

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.käyttäjä

Ihmiset kertovat omista kokemuksistaan, kuten ilmeisesti sinäkin.

Varoitetaan omien kokemuste perusteella. Myöskin puretaan pettymystä lääkkeeseen ja ehkä myös sille, että lääkettä on alunperin tarjottu ongelman ratkaisuksi.

Haetko itse tukea omille kokemuksillesi vai suositteletko näitä lääkkeitä muillekin?

• Vasara & alasin

Joo, Rivatrilia käytettäessä tulee ne varsinaiset viekkarit siinä viikon kuluttua "lopettamisesta". Se on pitkävaikutteisin ainakin meillä myynnissä oleva bentso ja lymyilee veressä piiiitkään. Itekin olen rouskuttanut nyt 7,5 vuotta kaikkia meillä myynnissä olevia bentsoja.

• zczvzcvzv

Miksi te väärinkäyttäjät aina ROUSKUTATTE bentzoja? Minä nielaisen veden kera.

• Vasara & alasin
        zczvzcvzv kirjoitti:

Miksi te väärinkäyttäjät aina ROUSKUTATTE bentzoja? Minä nielaisen veden kera.

En ole mitenkään "väärinkäyttänyt" bentsoja. Kaikki ovat lääkärin määrämiä ja reseptin mukaiset lääkkeet olen vedellyt. Joskus niitä vain on paljon vaikean elämäntilanteen takia ja myös tiettyihin fyysisiin vaivoihin olen bentsoja joutunut käyttämään.

• zcvzxcvzcv
        Vasara & alasin kirjoitti:

En ole mitenkään "väärinkäyttänyt" bentsoja. Kaikki ovat lääkärin määrämiä ja reseptin mukaiset lääkkeet olen vedellyt. Joskus niitä vain on paljon vaikean elämäntilanteen takia ja myös tiettyihin fyysisiin vaivoihin olen bentsoja joutunut käyttämään.

Jepjep. Aika erikoista, jos pitää kaikki bentzot kokeilla. Itse olen 10 vuoden aikana käyttänyt vain kolmea bentzoa.

• ei monia
        zcvzxcvzcv kirjoitti:

Jepjep. Aika erikoista, jos pitää kaikki bentzot kokeilla. Itse olen 10 vuoden aikana käyttänyt vain kolmea bentzoa.

Ei ole tarvinnut kuin yhtä eli xanor pahaan paniikkija sosiaalifopioihin.Sillä menty
        yli 20v ei mitään muita.

• mä vaan

Mitä tarkoitat "meillä myynnissä oleva" myytkö siis niitä vai mitä?

• kerroppa

Miksi tuskin on reseptiä?

• säre

Mulla, vielä lääkettä käyttäessäni, yleensä lääkkeen tarpeen tullessa yllättäen, pureskelin lääkkeen nopeuttaakseni sen vaikutusta. Taisi tulla tapa siitä.

• adgaga

Jeps vaikuttavat nopeammin rouskittuna tai muuten vaan suussa sulatettuna, mutta mun mielestä vaikutus myös kestää lyhyemmän aikaa niin, eli kyllä ne kannattais aina niellä kokonaisina,.

• bentsot OK
      • jahuomennalisää

Monelle ne kuitenkin ovat vikatikki. Varoitukset ovat tarkoitettu heille.

Henkilökohtaisest epäilen että suurimmalle osalle kävisi jopa lääkkeetön hoito tai päästäisiin lääkkeettömyyteen oikeilla hoitotavoilla.

En kuitenkaan yrittäisi väkisin viedä lääkettä niiltä, jotka ovat jo niiden varaan joutuneet. Vaikka sekin (pakkolopetus) voisi olla inhimmillisesti oikein, kunhan huolehditaan potilaan selviytymisestä jatkossa. Pitäisi kai arvoida pystyykö potilas itse päättämään omista asioistaan ja kenen hyödyistä, haitoista ja vastuista on kysymys.

En ainakaan ole kateellinen ko. lääkkeiden käyttäjille. "En halua viedä tikkaria pois lapselta." Kunnioitan myös itsemääräämisoikeutta, kunhan se ei ole oikeudetta toiselta pois.

Myöskään ahdistusta ei ole tarkoitus lisätä.

Yritetään elää parhaamme mukaan omaksi ja toiseten parhaaksi!

• rouskis rouskis

Jos ihminen on todellisuuspakoinen tai on muuten vaan kaikkien kemikaalien kanssa tapana lähteä käyttö räpylästä, niin silloin se tapahtuu bentsojenkin kanssa. Silloin se ei ole enää hauskaa, rentouttavaa tai muutakaan positivista, vaan ongelma, jolla sössii päänsä ja elämänsä. Been there done that. Onneksi sen verran jäi järkeä päähän, että tiedostin asian. Tunnen itseni ja lipsumisherkkyyteni, enkä enää koske bentsoihin vaikka kuinka helvetisti tekee välillä mieli.

• bentsot jees

Bentsot ja z-lääkkeet on kuin taivaan lahja minulle. Olen kärsinyt unettomuudesta ja ahdistuksesta n.10 vuotta. Ilman lääkkeitä en pärjäisi ollenkaan.
      Ja vieläpä turvallisia. Ei juurikaan sivuvaikutuksia. Toleranssin kasvu on ainut ongelma mutta sen kanssa pärjätään.
      Saan nukuttua kunnolla ja ahdistusta ei juurikaan ole.

Nykyään lääkärit eivät määrää bentsoja tai z-lääkkeitä mielellään. Sen sijaan määrätään mielellään antipsykootteja ja väsyttäviä masennuslääkkeitä.
      Minulle ne eivät sovi. Näistä tulee sivuvaikutuksia kuten painon-nousua ja pahoinvointia ja teho vaikka unettomuuteen on olematon.

• niinEtnäin

Kun on käyttänyt unilääkkeitä ja betsoja pitkän aikaa, on jo riippuvainen lääkkeestä vaikka muuta syytä ei olisikaan. Unettomuus, ahdistus ja levottomuus tulee vieroitusoireista. Lääkettä pitää käyttää vieroitusoireiden poissa pitämiseen.

Vaikeutena on päästä kokeilemaan pärjäämistä ilman lääkkeitä, koska vieroitusoireen alkavat vaivata sekä fyysisesti että psykkisesti.

Jos ei ole ollut käytön ja vieroituksen jälkeen ilman lääkkeitä, ei voi tietää pärjäisikö ilmankin.

Mikäli ihminen on tyytyväinen ei ole uhkana muille, miksi ei voisi sitten käyttää lääkkeitäkin. MIllä vaan saa parhaan elämänlaadun.

En kyllä itse ainakaan vähällä ottaisi mitään psyykelääkkeitäkään tilalle.

• Kannusaarinen

Komppaan edell. kirjoittajaa. Mulla menee Diapam ahdistukseen ja Tenox nukkumiseen. Lisäksi neuroleptejä (Ketipinor Seroquel yht. 400 mg) nukkumiseen. Miksiv-tussa lääkkeitä ei sais käyttää kun ne kerran on kehitetty, kunhan niitä käyttää lekutin ohjeiden mukaan ?

• Mies24v
        Kannusaarinen kirjoitti:

Komppaan edell. kirjoittajaa. Mulla menee Diapam ahdistukseen ja Tenox nukkumiseen. Lisäksi neuroleptejä (Ketipinor Seroquel yht. 400 mg) nukkumiseen. Miksiv-tussa lääkkeitä ei sais käyttää kun ne kerran on kehitetty, kunhan niitä käyttää lekutin ohjeiden mukaan ?

Ihan tyhmäähän sellanen että on olemassa toimivia lääkkeitä mutta niitä ei lääkärit voi määrätä.

• SSRI=myrkky

SSRI-mielialalääkkeet ovat paljon paljon haitallisempia ihmisen terveydelle kuin bentsodiatsepiinit.

SSRI-lääkkeet mm. laskevat miesten testosteronitasot ja näin ollen SSRI-lääkitykselllä olevista miehistä tulee impotentteja, sekä libido katoaa.

Bentsodiatsepiinit ovat erittäin turvallisia ja siedettyjä ilman haittavaikutuksia verrattuna esim. nykyään ihmisille tyrkytettäviin SSRI-mielialalääkkeisiin.

No, tyrkytettiihnän ja tyrkytetäänhän ihmisille sikainfluenssa rokotteita yms. rokotteita, jotka tuhoavat ihmisten terveyden.

http://www.youtube.com/watch?v=3AgKBVaPKWo

Elinikä on jo kääntynyt laskuun todellisuudessa, nykylapset/nuoret eivät elä kovin vanhoiksi jos noudattavat virallisia Big Pharman suosituksia, joiden takana on muuten mm. Rockefellerit.

• BNZ

Minusta tämä nykyinen lääkäreiden bentsovastaisuus on monesti jopa edesvastuutonta. Ei ne kaikille ole pahasta, eikä kaikki niihin koukkuun jää. Ne, jotka käyttävät bentsoja väärin, tekevät oikeasti niitä tarvitseville sairaille ihmisille tosi pahan karhunpalveluksen.

Ajattelen tässä nyt esim. erästä ystävääni, mutta tarina voisi koskea ketä tahansa sairasta ihmistä. Jos henkilö on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo miltei 20 vuotta, ja hänen lääkitykseen kuuluu, muiden lisäksi, myös jokunen bentso, niin nyt niitä aletaan väkisin yrittää ajaa alas. Onko tuossa nyt mitään järkeä???
      Minä voisin kyllä verrata tuota lääkitystä vaikka kolesteroli- tai verenpainelääkitykseen - ei niitäkään lopeteta tai yritetä ajaa alas, jos potilaan kunto ei ole kohentunut. Jotkut syövätlääkkeitä loppuikänsä. Varsinkin, jos todella on tuollainen tilanne kuin ystävälläni, ettei hänestä oikeasti ole koskaan enää työntekijäksi tms.niin tuossahan lääkärit käyttävät vain valtaansa alistaakseen ja nöyryyttääkseen ihmisiä, sekä yrittävät saada omat paperit puhtaaksi, etteivät anna bentsoja. Piilosadistista touhua.

Nyt jo trendi on se, että määrätään kaiken maailman hermokipulääkkeitä, SSRI (SNRI, MAO-estäjiä ym.) ja antipsykootteja suoraan ihmisille, joille saattaisi riitää muutama satunnaisesti otettu bentso. Valta on lääkäreillä ja heidän tahtoonsa on taivuttava, tai ostettava katukaupasta kalliilla hinnalla (netistä en suosittele ketään tilaamaan, kuin naamarasvaa kotimaisesta apteekista) joltain sellaiselta, joka käyttää saamansa rahat vielä kovempiin aineisiin. Korvaushoitoja kyllä annetaan narkkareille, mutta kohta tavalliset pulliaiset joutuu ostamaan heiltä subua ja metadonia, jotta pää ei menisi sekaisin. Sitten ihmetellään, kun sairaalasta löytyy enemmän ja enemmän vierotusoireista kärsiviä ihmisiä, jotka ovat ottaneet kovempaa kamaa perusbentsojen tilalta, kun niitä ei enää määrätä tai niiden annostus pudotetaan ja yritetään korvata esim. allergialääkkeillä.

Joiltain yksityisiltä vielä kuulemma saa normilääkitystä, mutta julkisella puolella homma on karannut jo käsistä. Sääliksi käy niitä, jotka julkinen järjestelmä pakottaa huonon lääkityksen takia neljän seinän sisälle tai vielä heikompaan ratkaisuun. Jos ei yksityiselle ole varaa mennä, niin toimiva lääkitys saattaa jäädä saamatta. Nämä ovat isoja epäkohtia, joista pitäisi mielestäni keskustella julkisestikin vielä enemmän, kuin tänä päivänä on tapana.

Tsemiä kaikille!!! :O)

• Mies24v

Aivan niin ja itse olen myös yksi hyvä esimerkki siitä ettei kaikki jää koukkuun bentsoihin kun niitä osaa käyttää oikein. Kyse on täysin mielenhallinnasta.

• imovane5

Jes! Olen käyttänyt imovanea yli 10 vuotta ja se on mun pelastajani. En nuku yhtään ilman imovanea. Se myös rauhoittaa niin että päivät menee ihan hyvin ilman ahdistusta.

• Onnea matkaan nisti

Hyvää bentsokramppia sulle, sittenpähän näät kuinka helvetin hienoja lääkkeitä ne on. Pääsi olet niillä näemmä jo pehmentänytkin.

"Homma täytyy vaan pitää hanskassa."

Nimenomaan, sulla se vaan ei sitä ole ollut enää vuosiin.

Parin vuoden satunnainen (eli ei siis läheskään edes päivittäin) käyttö ja sen lopullinen lopettaminen johti itselläni salakavalasti kramppiin, melkein henki lähti ja teho-osaston kautta tuli käytyä. Hirvein kokemus koskaan.

• Hyvä Rivatril

Rivatril on hyvä bentso. Se ei aiheuta riippuvuutta oikeinkäytettynä. Se rentouttaa mm. niskalihaksia, ei ainoastaan mieltä. Jos tulee "seinäänlopetus", tilanne on hankalampi. Aikaisemmin tällä palstalla on ollut kirjoituksia aiheesta RIvatrilin lopetus.

Muista bentsoista en tiedä mitään.

• Puoskarit liikentees

Älä puhu skeidaa. Rivatril aiheuttaa xanorin ohella kaikista pahimmat, jopa hengenvaaralliset fyysiset vieroitusoireet. Ja juurikin sen takia koska se on bentsoista eniten lihaksia relaxoiva, jonka takia sitä käytetään myös epilepsian hoidossa. Siitä syystä lääkityksen lopettaminen saattaa myös aiheuttaa epileptisen kohtauksen, pidemmällä käytöllä parikin päivää ilman rivoja riittää jo kohtaukseen.

• EI kaikille.......
        Puoskarit liikentees kirjoitti:

Älä puhu skeidaa. Rivatril aiheuttaa xanorin ohella kaikista pahimmat, jopa hengenvaaralliset fyysiset vieroitusoireet. Ja juurikin sen takia koska se on bentsoista eniten lihaksia relaxoiva, jonka takia sitä käytetään myös epilepsian hoidossa. Siitä syystä lääkityksen lopettaminen saattaa myös aiheuttaa epileptisen kohtauksen, pidemmällä käytöllä parikin päivää ilman rivoja riittää jo kohtaukseen.

Tule vieroitusoireita, eikä kaikille lääke sovi. Sain neurologilta niska, hartia vaivoihin Rivatrilia, sivuoireina itkuisuutta, masennusta, painajaisunia, hiusten lähtöä. Käytin aika pitkään 0,5mg 4x pvä, lihaksiin siis niska, hartiaseudun rentoutukseen toki auttoi. Lopetin sivuoireiden vuoksi ja en kyllä huomannut mitään lopetusoireita. Naisihmiselle jo pelkkä hiusten lähtö aiheuttaa ahdistusta. Nyt etsitään toista lääkettä, kun on rappeumat ja prolapsia ja nikamansiirtymää niskassa niin ei saisi olla niskajännitystä, niskatuen olen saanut myös.

• Mies24v
        Puoskarit liikentees kirjoitti:

Ei aiheuta kun osaa pitää käytön hanskassa kuten minä. Mut eipä lääkärit lähtökohtaisesti luota kehenkään ainakaan yleisellä puolella. Mun mielestä pitäis luottaa niin kauan kunnes toisin todistetaan. Vähän niinkun rikoksissakin että niin kauan olet syytön kunnes toisin todistetaan.

• Mies24v

Itse en kyllä oikein siitä pidä että jengi vetää noit benzoja alkoholin kanssa. Varmaan juuri se tekee hankalammaksi benzojen saamisen niille jotka niitä oikeesti tarvitsis. Mut samaa ihmettelen minäkin että miksi näitä benzoja pidetään niin kamalan pahana asiana ja samaan aikaan määrätään jotain ssri/snri-lääkkeitä.

• Benzot ja seksi

Kysyisin sellaista asiaa että onko siitä haittaa seksin kannalta jos on ottanut vaikka Xanoria tai Rivatrilia. Aiheuttaako ne tunnottomuutta tai sitä ettei laukea ollenkaan?

• jgdatiyo ohhgdd

Sukulainen on käyttänyt Xanoria kerran tai kaksi kuussa yhden 0,5 tabun, kun on meno johonkin pahaan paniikkioireita aiheuttavaan tilanteeseen. Tk-ääkäri ei uusinut reseptiä. No, onhan tuo selvinnyt ilmankin, mutta menee jo naurettavuuksiin. Ja pohjimmiltaan kiitos bentsoja väärinkäyttävien, että lääkärit suhtautuu sairaalloisen epäilevästi asianmukaiseen käyttöönkin.

• oikeinkäyttäjä
        jgdatiyo ohhgdd kirjoitti:

Sukulainen on käyttänyt Xanoria kerran tai kaksi kuussa yhden 0,5 tabun, kun on meno johonkin pahaan paniikkioireita aiheuttavaan tilanteeseen. Tk-ääkäri ei uusinut reseptiä. No, onhan tuo selvinnyt ilmankin, mutta menee jo naurettavuuksiin. Ja pohjimmiltaan kiitos bentsoja väärinkäyttävien, että lääkärit suhtautuu sairaalloisen epäilevästi asianmukaiseen käyttöönkin.

Surullista, että noin vähäistä käyttöä ei pidetä uskottavana. Olen täysin samaa mieltä, väärinkäyttäjät vievät avun sitä oikeasti tarvitsevilta.

Itsellä masennus, ahdistus ja paniikkihäiriö ja minulla xanor vaihdettiin opamoxiin mutta se lääke toimii minulla yhtä hyvin.

• Anonyymi
        jgdatiyo ohhgdd kirjoitti:

TK lääkärit eivät oman kokemukseni mukaan ole päteviä, ainakaan bentsojen suhteen. Itse en tule koskaan käyttämään TK lääkäreiden palveluksia. Amen.

• Lopve, love love

MInä myös!

• Benzot ja seksi

Ei kukaan sitten vielä vastannut että miten benzot vaikuttaa seksiin? Aiheuttaako impotenssia ja laukeamattomuutta? Jos joku osais vastata.

• harmiton bentso

Ainakaan Rivatril ei aiheuta ongelmia seksissä.Veikkaan, että muutkin bentsot ovat harmittomia seksin osalta. Sen sijaan neuroleptit, SSRI ja SNRI sekä trisykliset masennuslääkkeet aiheuttavat impotenssin ja laukeamattomuuden.

• tätä lisää

Työtehoni on parantunut bentsojen käytön myötä ja sosiaalisissa tilanteissa jännittäminen pysyy kurissa. Lisäksi ahdistus vähenee huomattavasti. Ainoa huono puoli noissa on että toleranssin kasvun vuoksi niitä ei voi joka päivä käyttää vaan pidän viikossa 2-3 kolmen päivän tauon.

• t54r4werfe

Joo, bentsoja ilmeisesti kavahdetaan nyt oikein konferesseissa pidettyjen uusien lääkemyyntipuheiden pohjalta. Nyt ne on neuroleptit unettomuuteen, joiden sivuoireet ovat mitä kammottavimpia. Sairasta, sairasta on tämä virallisten diilereiden touhu, kun joku on todennut itselleen sopivaksi esim.bentson - yhtäkkiä hänestä tehdään rikollista sen perusteella, että tarvitsee sen unenlaatunsa takaamiseksi.

TK:n käytännöissä ainakin näkyy se, että koko porukalle on pidetty ihan sama myyntipuhe. Täytynee mennä yksityiselle, joo.

• Anonyymi

Lekuri saa määrämällä tiettyjä lääkkeeittä provikka sen muukan miten paljon hän nittä lääkkeeittä määrä.

Ja kun hän ei saa sittä provikka bentosoista hän kompensoi sen ottamalla isompi lääkäri käynti maksu jos hän on yksityinen.

Jos hän on TK lääkäri niin hän ei ollekan määrä bentsoja.

Mutta hän voi olla sekä TK että yksityinen lekuri saman aikan.

• Anonyymi

Väärin. Lääkärit ei todellakaan saa proviikkaa. Lapsellinen väite

• Anonyymi

Väärin ! Lääkärit ovat saaneet kovat ukaasit bentsojen kirjoittamisesta sillä Valvira valvoo.

• Anonyymi

Ai jaa.. Itse saan Xanorini uusimalla omakannasta. Eikä psykiatri tätä xanoria määrätessään mitenkään ollut sitä vastaan etteikö näitä voisi määrätä jos niistä kerran saa avun. Ja mitä tuohon valviraan tulee niin eiköhän ne valvo ihan muita lääkkeitä. Sellaisia mistä saa oikeasti päänsä sekaisin kuten opiaatit.

• Anonyymi

On totta että Valvira valvoo ja siellä on kaikenlaista tätiä ja setää jotka ruksailee näitä lääkkeitä tyyliin liikaa kirjoiteltu reseptejä ym. Tämän kertoi lääkäri minulle.

• Anonyymi

Jos saa apua jostain lääkkeestä eikä väärinkäyttöä ole, on aivan oikein, että lääkäri määrää tuota lääkettä. -Haitallisia ovat vain jotkut harvat väärinkäyttäjät.

Väärinkäyttäjien mukaan lääkkeitä ei pidä rajoittaa. Heitä on aina. -Mutta he eivät saa vaikuttaa oikeinkäyttäjien lääkintään!!

• Anonyymi

Jos joku ihmettelee että mikä bentsoissa on vialla niin lukekaa tämä lista ensin:
      1. Ne voi aiheuttaa riippuvuutta. Siksi paketeissa lukee maksimisuosituskäyttöaika yhtäjaksoisesti. Jos käyttöajan ylittää, riski riippuvuudelle on suuri. Bentsot voivat aiheuttaa riippuvuutta ihan normaaleilla terapeuttisilla annoksilla. On yksilöllistä missä ajassa riippuvuus tulee. Ei ole mitään turvallista aikaa missä riippuvuus ei tule kun se on niin yksilöllistä. Toki jonkinlaisia suosituksia paketeissa on käyttöajoista, ihan syystäkin.
      2. Riippuvuus tarkoittaa että lääke ottaa haltuunsa kehon luonnollisia säätelyjärjestelmiä (tässä tapauksessa rauhoittumistoimintoja) ja tekee vahinkoa kehon biologiseen normaaliin toimintaan sotkemalla sitä. Kun lääkkeestä yrittää päästä irti seuraa vieroitusoireita kun aine otetaan pois. Keho on mukautunut olemaan lääkityksen alaisuudessa kun lääkettä otetaan säännöllisesti ja siitä seuraa muutoksia kehossa . Purkuvaiheessa keho on epätasapainotilassa. Vieroitusoireita kuvataan pahimmillaan jopa heroiinia pahemmaksi koska lääke vaikuttaa kehon rauhoittumistoimintoihin ja siihen miten pystyy rentoutumaan ja rauhoittumaan (lue: bentsovieroitus voi tuhota unesi, lisätä levottomuutta ja nostaa ahdistuksen kattoon).

Syy vieroitusoireille on pitkälti tämä:
      Ashton Manual: "pitkävaikutteiset bentsodiatsepiinit valtaavat monia ruumiin luonnollisia
      rauhoitustoimintoja, joita välittää välittäjäaine GABA. Seurauksena tästä, aivojen GABA-vastaanottajat
      vähenevät, ja GABA-toiminnot vähenevät. Äkillinen vieroittautuminen bentsodiatsepiineista jättää aivot
      tilaan, jossa GABA-toiminnot ovat puutteellisia, ja tämä johtaa hermoston ylikiihtyneisyyteen."

Eli tätä voi seurata bentsojen jatkuvasta käyttämisestä.

Kun näin oleellisen keskeisessä roolissa olevan välittäjäaineen toimintaa sotketaan sillä voi olla seurauksia ympäri kehoa ja vieroitusoireet tuntuvat ympäri kehoa. Vieroitusoireet voivat olla pitkittyneitä ja kestää pahimmillaan vuosia. Vieroitusoireita voi minimoida vieroittautumalla rauhallisesti jolloin keho hiljalleen kääntää bentson tekemiä muutoksia vähennyksen aikana.. Mutta se ei silti estä vahinkoa mitä bentsot voi kropassa tehdä.
      3. Bentsodiatsepiineihin voi liittyä toleranssi. Toleranssi tarkoittaa että lääkeainetta tarvitsee isompia määriä saadakseen saman vaikutuksen koska lääkkeeseen kehittyy sietokyky. Tämä voi syntyä nopeasti viikoissa. Jos isompaa annosta ei ota voi lääke tuntua hyödyttömältä ja voi toleranssin seurauksena potea kummallisia oireita ja olo ei ole normaali. Tämä toleranssipuoli voi olla yksi syy varmaan siihen, miksi bentsoja ei niin innokkaasti määrätä.

Pahimmillaan voi kokea tarvitsevansa lääkettä ja että lääke hoitaa, vaikka oikeasti hoitaa bentsolla vain riippuvuuttaan ja lääkkeen aiheuttamia ongelmia. Olo kun ei ole välttämättä milloinkaan normaali bentsoriippuvuudessa.
      4. Lyhytvaikutteisiin bentsodiatsepiineihin voi säännöllisesti otettuna liittyä annosten väliset vieroitusoireet. Olo alkaa sahata pillerinoton mukaan. Jos ei muista ottaa pilleriä niin auta armias, kun kehon gabatoiminnot voi olla puutteellisia jatkuvan käytön seurauksena millainen olo annosunohduksista tulee. Elämästä voi tulla jatkuvaa säännöllistä pillerinnapsintaa että olo pysyy tasaisena. Muista laittaa kello hälyttämään milloin pilleri pitää ottaa!
      5. Bentsoilla voi olla haitallisia vaikutuksia aivoille ja esim. muistille. Bentsouni ei ole yhtä laadukasta kuin normaali uni ja vähentää syvän unen jaksoja. Syvän unen jaksot ovat tärkeitä aivoille. Syvän unen aikana aivot puhdistuu kuona-aineista.Esim. Alzheimerin taudissa aivoihin kertyy erityisesti tiettyjä kuona-aineita.
      6. Tätä ei moni tiedä: Jos bentsoja käyttää, lopettaa ja aloittaa uudelleen, siitä voi seurata kindling-efekti. https://www.benzoinfo.com/kindling/ Tämän seurauksena vieroitus voi olla toisella käyttökerralla jo paljon hankalampi. Eli ei kannata kehua kuinka helposti muka aina pääsee bentsoista eroon. Mikään asia ei ole muuttumatonta aivoissa ja hermostossa. Se mikä toimii yksi kerta, ei toimi samalla tavoin aina toinen kerta.

Jos nämä asiat tiedostaa ja vielä kehuu lääkettä ja on sataprosenttisen varma, että bentsot ei liity millääntavoin omaan huonoon oloon miksi lääkettä syö niin go for it. Nimittäin niin hölmö ei kannata olla, että bentsoja syö bentsojen tuottamiin ongelmiin. Jos olo on muuttunut yhtäkkiä jotenkin kroonisesti ahdistuneeksi ja levottomaksi eikä vieroituksen jälkeen tule uni silmään niin a) onko kyseessä bentsojen aiheuttamat oireet vai b)bentsojen puute?

• Anonyymi

Ihan sama. Jos alunperinkin on bentsoja määrätty niin tuskinpa se elämä oli muutenkaan herkkua. Parempi bentsoilla kuin ilman.

• Anonyymi

Omituista tekstiä. Voi olla ja voi tulla, mutta seuraava lause toteaa tapahtuman jo varmaksi. Kannattaa vielä harjoitella kirjoittamista, jos haluat toisten ottavan sinut vakavasti.

• Anonyymi

Sitä varten bentsot on kehitetty että ihmiset saavat avun. Täällä Suomessa ollaan niin bentso-vastaisia tai yritetään olla tarkoitan lääkäreitä. Joku jo aikaisemmin kirjoitti että kyllä sieltä Valvirasta lähtee nootteja lekureille ja kun ne vielä uhkaa rajoittaa reseptin kirjoitusoikeutta tai kylmästi uhkaavat järeämmillä keinoilla.

• Anonyymi

Oikeinkäyttäjien oikeuksia tarvitsemaansa lääkkeeseen ei saa rajoittaa. Väärinkäyttäjät eivät saa muodostaa käsitystä lääkkeen kaikista käyttjäistä.

Väärinkäyttäjät edustavat pienen pientä vähemmistöä. Heidän mukaansa ei saa mennä, se on ihmisoikeuskysymys. Sille, joka tarvitsee kyseistä lääkettä, on annettava tarvittava hoito, riippumatta siitä, että jotkut käyttävät lääkettä väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeinkäyttäjien oikeuksia tarvitsemaansa lääkkeeseen ei saa rajoittaa. Väärinkäyttäjät eivät saa muodostaa käsitystä lääkkeen kaikista käyttjäistä.

Väärinkäyttäjät edustavat pienen pientä vähemmistöä. Heidän mukaansa ei saa mennä, se on ihmisoikeuskysymys. Sille, joka tarvitsee kyseistä lääkettä, on annettava tarvittava hoito, riippumatta siitä, että jotkut käyttävät lääkettä väärin.

Mikä ihme on bentsojen väärinkäyttäjä ja oikeinkäyttäjä?

Mitä jos toleranssi nousee mikä on tyypillistä bentsojen kanssa ja henkilö nostaa annostustaan kokeakseen olonsa normaaliksi, onko silloin oikeinkäyttäjä vai väärinkäyttäjä?

Entä jos tulee riippuvaiseksi ja saa harmia jo ihan normaaleilla terapeuttisilla annoksilla, onko sitten väärin- vai oikeinkäyttäjä?

Entä jos ottaa yhden oluen bentsolääkityksen kanssa, onko oikein- vai väärinkäyttäjä? Entä kolme olutta? Jotkuthan bentsolääkityksellä olevat juo pohjanmaan kautta. Monet psyykenlääkkeirä käyträvätkin toki.

Entä jos lääkäri ei uusi enää bentsoa ja lopettaa sen liian nopeaa vasten ihmisen tahtoa ja ihminen menee reflojensa takia katukauppiaalle ja ostaa bentsoja, onko hän oikein vai väärinkäyttäjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihme on bentsojen väärinkäyttäjä ja oikeinkäyttäjä?

Mitä jos toleranssi nousee mikä on tyypillistä bentsojen kanssa ja henkilö nostaa annostustaan kokeakseen olonsa normaaliksi, onko silloin oikeinkäyttäjä vai väärinkäyttäjä?

Entä jos tulee riippuvaiseksi ja saa harmia jo ihan normaaleilla terapeuttisilla annoksilla, onko sitten väärin- vai oikeinkäyttäjä?

Entä jos ottaa yhden oluen bentsolääkityksen kanssa, onko oikein- vai väärinkäyttäjä? Entä kolme olutta? Jotkuthan bentsolääkityksellä olevat juo pohjanmaan kautta. Monet psyykenlääkkeirä käyträvätkin toki.

Entä jos lääkäri ei uusi enää bentsoa ja lopettaa sen liian nopeaa vasten ihmisen tahtoa ja ihminen menee reflojensa takia katukauppiaalle ja ostaa bentsoja, onko hän oikein vai väärinkäyttäjä?

Jos toleranssi nousee, on pidettävä taukoa. Viikko tai kaksi taukoa, ja normaaliannokset toimivat jälleen , kuten pitääkin.

Toinen mahdollisuus toleranssin voittamiseksi on laskea annosta vähitellen, neljännes annoksesta pois noin kahden viikon välein. Riippuu tietysti aineesta ja annoksesta, millä vauhdilla lasketaan. Toleranssi nimittäin myös laskee annosriippuvaisesti, jonka jälkeen normaali annos jälleen tehoaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toleranssi nousee, on pidettävä taukoa. Viikko tai kaksi taukoa, ja normaaliannokset toimivat jälleen , kuten pitääkin.

Toinen mahdollisuus toleranssin voittamiseksi on laskea annosta vähitellen, neljännes annoksesta pois noin kahden viikon välein. Riippuu tietysti aineesta ja annoksesta, millä vauhdilla lasketaan. Toleranssi nimittäin myös laskee annosriippuvaisesti, jonka jälkeen normaali annos jälleen tehoaa.

En todellakaan olisi pystynyt vähentämään pitkäaikaista säännöllisestikäytettyä bentsoa noin nopeasti. Ja kun bentsoista irti pääsi niitä ei todellakaan huvittaisi käyttää uudelleen enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En todellakaan olisi pystynyt vähentämään pitkäaikaista säännöllisestikäytettyä bentsoa noin nopeasti. Ja kun bentsoista irti pääsi niitä ei todellakaan huvittaisi käyttää uudelleen enää.

Kirjoitat "kun bentsoista irti pääsi niitä ei todellakaan huvittaisi käyttää uudelleen enää".

Miksi sitten alunperin aloitit bentsojen käyttämisen, jos et niitä tarvitse???

• Anonyymi

Vedä kuule 50 päivässä niin on vielä parempi. Tai sata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3706
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      855
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      60
      776
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe