Helevetin Hevosmiehen onnenpäivä

Κέρβερος

lainaan ihan ilman lupaa erään kirjoittajan kommentteja, mutta kerroin jo hänellekin niin tekeväni

"mistä lähtisin etsimään pysyvää onnea ja totuutta"

Et mistään.

Jos lähdet etsimään onnea ja totuutta, silloin etsit niitä itsesi ulkopuolelta, etkä tule niitä koskaan löytämään.

Voit toki lähteä kulkemaan jotain polkua tai tietä jonka ajattelet johtavan onneen tai totuuteen mutta kaikki tiet ja polut ovat itsepetoksen teitä ja polkuja.

Polkuja ja teitä on olemassa niin kauan kuin pyyde on olemassa mutta pyyteen avulla pysyvää onnea ja totuutta on mahdotonta saavuttaa.

Kun oivallat pyyteen toiminta tavat itsetuntemuksen avulla silloin pyyde lakkaa ja mieli on hiljaa.

Hiljainen mieli on välttämätöntä onnen ja totuuden ilmenemiselle.

Itsetuntemus on kaikkein tärkeintä.

Jollemme tunne itseämme silloin takerrumme ajatuksen luomiin harhoihin.

Itsetuntemus on vapautta ajatuksen luomista harhoista.

Itsetuntemus on ajatustoiminnon ymmärtämistä kokonaisuudessaan.

Itsetutkimus ei ole pyydettä vaan itsemme ja asioiden tiedostamista sellaisina kuin ne ovat.

Pyyde kahlitsee mielen harhoihin.

Itsetuntemus vapauttaa mielen kahleista, harhoista.

Itsetutkimuksessa ei ole päämäärää jota kohti kuljetaan joten tietä ei ole.

Ei ole mitään saavutettavaa.

Ei ole mitään opittavaa.

Itsetutkimus on tiedostamista, ei mitään muuta.

-Tässä on paljon enemmän sanomaa kuin lopottamalla väärinuskovia syvimpiin helvetteihin ilman varsinaista asiasisältöäsi ruokottomassa kielenkäytössä ja halveksunnassa meihin "väärinuskoviin". "Alkakaahan laputtaa" on saanut minulle uuden merkityksen. Nyt on aika tutkia muita osa-alueita. Olen erittäin kiitollinen keskusteluun osaa ottaneille ihmisille - arvostan niitä. Nimiä en mainitse, mutta arvokkaita näkemyksiä on tullut nimimerkeiltä tusinaruutu, bdwf..g, muuttis, su, saara, teukkukin, ja monilta muiltakin.
Piipahdan täällä seuraamassa jatkossakin toisinaan, mutten enää säännöllisesti.
rakkain terveisin ystävänne: Κέρβερος

3

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulee kyllä ikävä sinua.

• teu.

Jos tarkoitat ,tuonelan kairaa, ei tule ikävä .
        Sillä paljon saisi selville ottaa, vieläkin vain.
        Jos sinä meinaat, että sinä lähes täydellinen
        ja kuitenkin polves lyö vitosen katkoo, että niin.
        Tutki poika vain ehkä se kannattaa, mutta älä unhot
        Taivaan Isää äläkä Jeesusta Kristusta Jumalan poikaa .

Kuin turkin miina oli kävelemässä kirkolle ajoi kristitty mies
        siitä hevosella ohi, miina oitis tunsi, ja huusi Älä unohda jumalan pokaa.
        Heti isäntä toppasi heposen , ja pyysi miinaa kyytiin, heille sukeutui oikein
        hyvät keskustelut n. 7 km matkalla ..

Toinen kerrotuita tapauksista,. Eräs täkä läinen isäntä oli isoissa seuroissa
        silloin vielä alkoi seurat Pe. illalla , lauanti ,Sunnunti ja maanatai , hänellä oli
        tukien telous käynnissä ja päätti mennä ma. telomaan päiväksi, ja meni , kun
        hän tuli iltaseroihin , joku huomautti että meillä oli hauskat ja autuaalliset päivä
        seurat , johon isäntä vastasi kun minä olin metsässä minä ajattelin teitä koko
        ajan , mutta jos minä olisin tullu päivksi seuroihin , minä olisin ajatellut metsää
        koko ajan , joten seurat olisi menneet sen takia piloille .
        Minusta tämä versio on yksi niitä parhaita, ettei unhoita Jumalan poikaa,,

• 5+7#

Kerperos, tästä itsetuntemuksesta olisi joitakin ajatuksia, mutta nyt on kello jo niin paljon, etten jaksa syventyä enempää.

"mistä lähtisin etsimään pysyvää onnea ja totuutta"

Olen sitä mieltä, ettei onnea ja totuutta löydy, jos ei ymmärrä myös ympäristöä.

Minäkään en ymmärrä tuota pikkusieluisuutta, mikä laittaa ihmiset luokittelemaan toiset ulkopuolisiksi noin suoralta kädeltä, jos ei ole samaa mieltä hänen ja heidän kanssaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      197
      3831
    2. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      2086
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      82
      2033
    4. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      48
      1956
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      85
      1905
    6. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      62
      1623
    7. Oletko tosiaan niin

matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.
      Viha
      142
      1076
    8. Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta

Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem
      Maailman menoa
      276
      976
    9. Millaisia toiveita

Sinulla on minun suhteeni?
      Ikävä
      67
      894
    10. Oikea mies ei katoa elämästä silloin

Kun on vaikeaa. Väärä mies pysyy elämässä niin kauan kun aurinko paistaa ja on mukavaa. Mutta kuka jää elämään silloi
      Ikävä
      98
      846
    Aihe