lainaan ihan ilman lupaa erään kirjoittajan kommentteja, mutta kerroin jo hänellekin niin tekeväni
"mistä lähtisin etsimään pysyvää onnea ja totuutta"
Et mistään.
Jos lähdet etsimään onnea ja totuutta, silloin etsit niitä itsesi ulkopuolelta, etkä tule niitä koskaan löytämään.
Voit toki lähteä kulkemaan jotain polkua tai tietä jonka ajattelet johtavan onneen tai totuuteen mutta kaikki tiet ja polut ovat itsepetoksen teitä ja polkuja.
Polkuja ja teitä on olemassa niin kauan kuin pyyde on olemassa mutta pyyteen avulla pysyvää onnea ja totuutta on mahdotonta saavuttaa.
Kun oivallat pyyteen toiminta tavat itsetuntemuksen avulla silloin pyyde lakkaa ja mieli on hiljaa.
Hiljainen mieli on välttämätöntä onnen ja totuuden ilmenemiselle.
Itsetuntemus on kaikkein tärkeintä.
Jollemme tunne itseämme silloin takerrumme ajatuksen luomiin harhoihin.
Itsetuntemus on vapautta ajatuksen luomista harhoista.
Itsetuntemus on ajatustoiminnon ymmärtämistä kokonaisuudessaan.
Itsetutkimus ei ole pyydettä vaan itsemme ja asioiden tiedostamista sellaisina kuin ne ovat.
Pyyde kahlitsee mielen harhoihin.
Itsetuntemus vapauttaa mielen kahleista, harhoista.
Itsetutkimuksessa ei ole päämäärää jota kohti kuljetaan joten tietä ei ole.
Ei ole mitään saavutettavaa.
Ei ole mitään opittavaa.
Itsetutkimus on tiedostamista, ei mitään muuta.
-Tässä on paljon enemmän sanomaa kuin lopottamalla väärinuskovia syvimpiin helvetteihin ilman varsinaista asiasisältöäsi ruokottomassa kielenkäytössä ja halveksunnassa meihin "väärinuskoviin". "Alkakaahan laputtaa" on saanut minulle uuden merkityksen. Nyt on aika tutkia muita osa-alueita. Olen erittäin kiitollinen keskusteluun osaa ottaneille ihmisille - arvostan niitä. Nimiä en mainitse, mutta arvokkaita näkemyksiä on tullut nimimerkeiltä tusinaruutu, bdwf..g, muuttis, su, saara, teukkukin, ja monilta muiltakin.
Piipahdan täällä seuraamassa jatkossakin toisinaan, mutten enää säännöllisesti.
rakkain terveisin ystävänne: Κέρβερος
Helevetin Hevosmiehen onnenpäivä
3
77
Vastaukset
Tulee kyllä ikävä sinua.
- teu.
Jos tarkoitat ,tuonelan kairaa, ei tule ikävä .
Sillä paljon saisi selville ottaa, vieläkin vain.
Jos sinä meinaat, että sinä lähes täydellinen
ja kuitenkin polves lyö vitosen katkoo, että niin.
Tutki poika vain ehkä se kannattaa, mutta älä unhot
Taivaan Isää äläkä Jeesusta Kristusta Jumalan poikaa .
Kuin turkin miina oli kävelemässä kirkolle ajoi kristitty mies
siitä hevosella ohi, miina oitis tunsi, ja huusi Älä unohda jumalan pokaa.
Heti isäntä toppasi heposen , ja pyysi miinaa kyytiin, heille sukeutui oikein
hyvät keskustelut n. 7 km matkalla ..
Toinen kerrotuita tapauksista,. Eräs täkä läinen isäntä oli isoissa seuroissa
silloin vielä alkoi seurat Pe. illalla , lauanti ,Sunnunti ja maanatai , hänellä oli
tukien telous käynnissä ja päätti mennä ma. telomaan päiväksi, ja meni , kun
hän tuli iltaseroihin , joku huomautti että meillä oli hauskat ja autuaalliset päivä
seurat , johon isäntä vastasi kun minä olin metsässä minä ajattelin teitä koko
ajan , mutta jos minä olisin tullu päivksi seuroihin , minä olisin ajatellut metsää
koko ajan , joten seurat olisi menneet sen takia piloille .
Minusta tämä versio on yksi niitä parhaita, ettei unhoita Jumalan poikaa,,
- 5+7#
Kerperos, tästä itsetuntemuksesta olisi joitakin ajatuksia, mutta nyt on kello jo niin paljon, etten jaksa syventyä enempää.
"mistä lähtisin etsimään pysyvää onnea ja totuutta"
Olen sitä mieltä, ettei onnea ja totuutta löydy, jos ei ymmärrä myös ympäristöä.
Minäkään en ymmärrä tuota pikkusieluisuutta, mikä laittaa ihmiset luokittelemaan toiset ulkopuolisiksi noin suoralta kädeltä, jos ei ole samaa mieltä hänen ja heidän kanssaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656400
- 584442
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283018- 612947
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271516Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331301
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201