Ihannenaisen kuvitelma ahdistaa

itkevä-.

Viisi vuotta sitten olin 57 kg ja 163cm tyttö, joka nautti elämästä. Söin joka viikko herkkuja ja isoja annoksia. Sitten sain kuulla että mulla on liikaa ylimääräistä miesten makuun ja että syömistottumukseni eivät ole terveet, kun olin syönyt koko pizzan ja puoli sipsipussia kerralla.
Nyt olen 48kg ja 165 cm ja pelkään ruokaa. Pelkään jokaista suupalaa ja sitä että miten menetän tän hallinnan ja paisun ja sitten muutun valaaksi ja sitte mua kohtaan ei voida tuntea mitään empatiaa vaan mua vaan haukutaan ja syyllistetään ja sanotaan että miten oot päästäny ittes tohon kuntoon. Musta tulee yleinen arvostelukohde, jolla ei oo ihmisarvoa miehille, koska en enää ole "seksuaalisesti haluttava". Nään tosta jatkuvasti painajaisiaki.
Tää ei oo mitään elämää enää. Jokainen karkkipussi ja suklaalevy päätyy vessanpönttöön ja seuraavana aamuna olen onneksi taas vähän kevyempi. Ja mitä sitten. En riitä siltikään. Kuulen kommenteja miten näytän aivan liian laihalta. Miten mun pitäs sitten elää, voisko joku järkevä mies kertoa? On helppoa sanoa että nakkaa puntari roskikseen ja ala syömään normaalisti. Mutta miten ahdistavaa se käytännössä on, kun peiliin katsoessa on taas tullut jotain lisää. On epäonnistunut taas kerran. Mun normaali ruokavalio vaan on että kaikki tai ei mitään. Voiko joku rakastua ihmiseen jolla on tämmönen ongelma, kun en ees ite osaa rakastaa itteeni. Luulen että jos joku eläis mun kans mun kämpässä niin lievästi sanottuna järkyttyis. Onhan se noloa. Syön harvoin mutta hirveitä määriä ja kaikki päätyy aina ulos. Monet ihmettelee, miten voit olla nuin laiha vaikka syöt nuin älyttömästi. Jos ne tietäis koko totuuden, niin varmaan niitä ällötäis. Minä rakastan ruokaa ja ruoka rakastaa mua eikä se oo vielä ikinä pettäny mua :)

Ongelmani takia olen oppinut sen etten ikinä muihin ihmisiin tutustuessani sido niiden arvoa painoon tai ruokailutottumuksiin. Jokaisella ihmisellä on omat ongelmansa. Itse haluaisin vain että mun ei tarvis hävetä tätä ongelmaa vaan muhunkin suhtauduttas vielä mun ongelmanki jälkeen positiivisesti. En mää vaan pysty ikinä kellekään miehelle tästä sanomaan. Tai kerran yritin jotain sinne suuntaan niin hirveetä kritiikkiä heti vaan tuli. Itsäni ei kyllä kiinnosta, vaikka miehellä ois vähän liikakilojaki ja iso maha, jos muuten on ihana persoona.

18

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole trolli

Moikka, älä ainakaan ota vakavasti tän palstan puheita, äläkä muutenkaan mitä näet netissä, etkä ollut ennenkään mikään ylipainoinen, älä huolehdi niin paljon syömisestä ja hae apua ongelmaasi, on monia jolla on sama ongelma. Kyllä niitä miehiä, sulle varmasti riittäis jonoksi asti viisi vuotta edeltävällä painollakin, jos kaikki ovat puntareita itsekin. Älä ainakaan tee mitään radikaalia tai pahaa itsellesi yhtään enempää vaan edelleenkin korostan sitä että haet apua, ammattiavun tarpeessa on suurin osa näiden palstojen kirjoittajista jollain tavalla, eikä kaikki miehet oo niin ulkonäkökeskeisiä, ei itteänikään haittaisi jos naisella olisi pientä ylipainoa, jos on muuten viehättävä luonne.

• Syömishäiriöt
    • mene hoitoon

Naiset on niin herkkiä. Eivät hyväksy itseään sellaisina kuin ovat ,vaan hengensä uhalla alkavat laihduttaa koska luulevat näyttävänsä läskeiltä heti kun joku sanoo jotain painoon liittyvää vaikka ovat normaalipainoisia. Mene hoitoon äläkä täällä itke. naisten päässäse vika on ja mitä te kuuntelette idiootti miesten kommennetja ulkonäöstänne. Pitää rakastaa itseään sellaisena kuin on. Alkaa olko sellaisten kanssa joka ei teistä tykkää sellaisina kuin olette

• 3 + 18

Kannattaisi ehkä harkita hakeutumista lääkärin vastaanotolle syömishäiriön takia.

• Samat mitat

Mulla mitat 57 kg ja 163 cm ja minua on aina sanottu hoikaksi. Ja miehet ovat kehuneet että olen juuri sopivan hoikka. En siis ymmärrä miten olet voinut näillä samoilla mitoilla pitää itseäsi lihavana.

• Olit 163 ja nyt 165??? Minkäs ikäinen olet? Kasvava teini alle 18v?
      Nyt hopi hopi terveydenhoitajan/lääkärin juttusille ja ammattiapua hankkimaan. Anoreksia ja bulimia ovat vaikeita hoidettavia, joten näiltä palstoilta sinun ei kannata apua etsiä.
      Pelkkä ulkonäkö ja paino eivät ratkaise parisuhteen onnistumista/epäonnistumista. Jos et usko, niin mene lähimpään kauppakeskukseen katselemaan millaisia tavallisia pariskuntia siellä liikkuu. Sinä olet jo oivaltanut oleellisen: "Ongelmani takia olen oppinut sen etten ikinä muihin ihmisiin tutustuessani sido niiden arvoa painoon tai ruokailutottumuksiin"

• lifemocker

kannattaisiko käydä juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa näistä asioista?

• lintufantti

no et ole ainoa.. ite olin aina ennen pyöreä, tosin kyllähän jotku miehet ihastu siltikin, ois pitäny olla ilonen siitä mutta ei.. laihdutin itteni "barbieksi" (muiden sanojen mukaan, olikohan sitten positiivista vai ei?) ja nyt itse ongelma ei oo todellakaan poistunu, ja en edes tiedä miks näin kaiken vaivan, koska mä en ikinä halua miestä jonka ihanne on barbienukke?! mäkin rakastan ruokaa ja oon kaikki tai ei mitään (syömishäiriö, meidän on pakko opetella se tasapaino vaikka se tylsää onkin..). ja kun miettii, niin mitä ihmettä, en mä ainakaan halua miestä joka haluaa naisen joka tarkkailee joka ikistä suupalaansa eikä "päästä itteensä lihoamaan koska sillon on heikko idiootti!1111" plaaplaaplaa. EI kiitos. mutta nyt, nyt mä olen se barbinukke joka itkee joka suupalan jälkeen. mutta sellasii me monet naiset vaan ollaan, halutaan miellyttää miehiä.. mutta missä menee se raja? aika sen luultavasti näyttää. mutta maailman pinnallisuus ahdistaa muakin, todella paljon. ehkä jossain on kuitenkin sellanen mies, joka arvostaa naista ittenään eikä ainoastaan jos on luonnostaan laiha tai, näennäisesti laiha. ..

• .............

Sinulla on siis bulimia? Lääkäriin.

• Ex-tuollainen

Et voi koskaan miellyttää kaikkia ja olet aina jonkun mielestä joko liian laiha tai liian lihava tai jotakin muuta. Miksi siis välittäisit toisten mielipiteistä? Hyppää tuollaisesta oravanpyörästä pois.

Tärkeintä on, että nautit elämästä, ainakin aika ajoin ja se, että on mukavaa aamulla herätä uuteen päivään. Jokaisella ihmisellä on omat ongelmansa totesit, näin on. Ja jokainen on itsensa takia velvollinen ratkaisemaan niitä ongelmiaan, mikäli ne haittaavat jokapäiväistä elämää. Ellei yksin kykene, kannattaa hakea ammattiapua; täältä sitä et löydä.

Sinä itse päätät miten sinun tulee elää ja mikä tekee sinut onnelliseksi ja tyytyväiseksi, ei kukaan muu!

• sanon vaan

57kg ja 163cm on ihan normaali painoinen. Ja heti kun joku idiootti haukkuu niin menet laihduttaa 10 kg. Kannattais ottaa selvää asioista ensin eikä kuunnella jotain äijää joka sua on haukkunut.

• Dino Rex

Vaikka naisille ei annettaisi mitään paineita ulkonäöstä, olisi sulla silti ongelma, nimittäin huono itsetunto. Se kannattaa hoitaa samalla syömishäiriön kanssa.

• hiihtäjä223

Hei kuuleppa. Musta tuntuu että perimmäisenä syynä ei ole se että pelkäät ruokaa vaan se että sinulla on heikko itsetunto. Jos pelkäät ruokaa noin paljon niin ota selvää kuinka monta kaloria päivässä saat syödä ja elä sen mukaan. Ei sitä tarvitse viedä niin yli että alkaa gramman viilaajaksi. "huijauspäiviä" voi pitää ihan hyvissä mielin. Jos puntariin alkaa tulemaan pari kiloa liikaa niin seuraavan viikon tai pari elät vain "terveemmin". Liian laihaksi ei kannata missään nimessä heittäytyä. Liikunta hillitsee lihomista mutta todellisen laihtumisen saa vain ruokavaliota muuttamalla, jonka onneksi olet jo tehnyt.

• Elämäpilalla

Ymmärrän täysin, nuorempana minua haukuttiin lihavaksi, mitat tällöin 176/68. Pidin itseäni normaalina tuolloin, nyt painan 59kg ja näen peilistä ne lihavat reidet ja ison takapuolen joiden vuoksi kuulin. :/
      Avioliitto meni, olo on surkea. Vaikka kuinka yritin tsempata, mies ei jaksanut kuunnella tuskailujani peilin edessä. Enää en pukeudu kauniisiin vaatteisiin kun tunnen itseni isoksi.
      Tämä on pilannut elämäni, miten tästä pääsee eroon?? Vuosia jo yritetty.. Jokainen suupala on harkittu ja harvoin herkuttelen ja silloinkin todella pieniä määriä suklaata, kutta se morkkia. Rakastan ruokaa, mutta nyt olen sen ja mieleni orja!

• Onko nyt hyvä mieli?

Katsokaa nyt miehet mitä saatte aikaan! Teidän henkisen painostuksen takia teinitytöt sairastuu anoreksiaan! Ap hyvä esimerkki! Mun serkkutyttö oli toinen esimerkki anoreksia-> terveys meni-> mielenterveys meni -> sairaala-kierre-> JA HAUTA 17VUOTIAANA! Käsittäkää nyt idiootit mitä saatte aikaan kun puhutte "tukevista" eli normaalipainoisista tytöistä ja naisista niin rumasti. Muhun ei nuorena, eikä vieläkään vaikuta mikään painostus. Normaalipainon ylärajalla olen itseni pitänyt ja hyvin olen kelvannut. Nyt olen jo perheellinen. Mutta kaikki ei kestä sitä painetta! Käsittäkää!!!

Aloittaja, mä itkin myös luettuani tekstisi.

• Tipitiihii

Naiset itse tekee syömishäiriönsä.. luonto karsii heikot ja mikäli ottaa jonkun urpon äijän puheita itteensä, niin huh heijaa.
        Sä olet osannut olla välittämättä myös ja hyvin mennyt. ;) Kumpa opittais tsemppaan niitä heikkojakin..

Sairastunut teinityttö kuuluu hoitoon. Harvemmin vanhemmat raaskii viedä osastolle jonne kuuluis, niin voi sitä syyttää ihan lähipiiriäkin.

Jos on nuorena haukuttu, niin se on oikeutus vetästä sitten elämä ranttaliks? Juu ei löydy kauheasti empatiaa täältä. On sitä kuultu vaikka mitä mutta haukkuva koira ei pure..

• keskitie1
        Tipitiihii kirjoitti:

Naiset itse tekee syömishäiriönsä.. luonto karsii heikot ja mikäli ottaa jonkun urpon äijän puheita itteensä, niin huh heijaa.
        Sä olet osannut olla välittämättä myös ja hyvin mennyt. ;) Kumpa opittais tsemppaan niitä heikkojakin..

Sairastunut teinityttö kuuluu hoitoon. Harvemmin vanhemmat raaskii viedä osastolle jonne kuuluis, niin voi sitä syyttää ihan lähipiiriäkin.

Jos on nuorena haukuttu, niin se on oikeutus vetästä sitten elämä ranttaliks? Juu ei löydy kauheasti empatiaa täältä. On sitä kuultu vaikka mitä mutta haukkuva koira ei pure..

Onko pakko vetää kaikki niin ääripäähän? Ensin vedetään joka viikko isoja annoksia pitsaa ja sipsejä, ja sitten pelätään jokaista ruokapalaa. Miksi ei voi mennä sitä keskitietä, syödä kohtuudella ja terveellisesti? Ja jos susa oli vähän höttöä, niin olisit sitten _vähän_ korjannut elintapojasi ja samalla olsiit ehkä laihtunut _pari_ kiloa, ei kymmentä. Naiset, en teitä ymmärrä.
        Hoikka ja terve on hyvä, ei pitsa-sipsi-suklaa-linja eikä salaatinlehti-linja.

Oikeesti, ihan turhaan täällä nauút että voi voi kun mulle sanottiin niin ja noin niin nyt mä oon sitten tällainen, inkuvinku. Mee hoitoon ja ala elämään omaa elämääsi. Multa et säälejä saa.

• Onko nyt hyvä mieli?
        Tipitiihii kirjoitti:

Kaikki ei ole henkisesti niin vahvoja, että kestäisivät nämä maailman paineet. Vai miksi luulet että mielisairaalat ovat jatkuvasti täynnä? Me emme ole elukoita, me olemme ihmisiä. Ihmisten maailmassa ei enää päde viidakon lait "vain vahvin selviää". Vaan meidän pitää auttaa ja tukea heikompia ihmisiä.

Anorektikot valehtelevat syövänsä. Siksi kukaan ei heti huomaa tätä ongelmaa, muutenkin laihasta ihmisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3215
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2739
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe