Adventistit uskovat että

Huomaa sinäkin

ihminen voi saada iankaikkisen elämän vain armosta Jeesuksen lunastuksen kautta.
adventistit eivät usko että Jumala olisi luonut elämää ikuisesti piinattavaksi tulijärvessä.

13

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei !

Sinulla on terävä huomiokyky. Onneksi olkoon.

yst.t. jari laurila

• Huomaa sinäkin

Kiitos kiitos kun huomasit ;)

• Ihmettelen kovasti?

Advarit nyt uskovat sitä sun tätä ja ovat luulosairaita muutenkin.
      Advarit uskovat, että Ellen G. White oli pienempi valo ja heidän ikioma profeettansa, mutta täytyy ihmetellä, että mihin advarit yleensä sitä pienempää valoaan käyttävät, kun suurempikin valo on jo kauan ollut olemassa ja saatavilla?
      Advarit uskovat, että he ovat ainoita oikeaoppisia pienemmän valonsa kanssa, mutta eivät ota sitä huomioon, että monet muut omistavat suuremman valon kuin adventistit ovat koskaan omistaneet.
      Advarit luulevat, että 22.10.1844 Jeesus meni taivaalliseen pyhäkköön suorittamaan advareiden syntien sovitustyötä, vaikka kaikkien synnit sovitettiin ristillä ja ihminen on pelastettu, jos hän uskoo sovituksen tapahtuneen Jeesuksessa ja hyväksyy sen tosiasian.

• annu****

Koska et ymmärrä VT:n pyhäkön merkitystä, et voi ymmärtää nytkään pyhäkön toimenkuvaa. Siellä oli Vapahtaja vertauskuvian, Jeesuksessa tuo kaikki toteutui, joten tosi on se, että Hän ristillä sovitti kaikkien maailman ihmisten synnit, niiden, jotka elivät ennen häntä ja myös meidän, jotka olemme tulleet hänen jälkeensä. VT:n ihmiset katsoivat uhrien kautta Jeesukseen tulevana Vapahtajana, me ketsomme häntä taaksepäin Vapahtajana, joka kuoli ristillä.

Nyt hän on taivaallisessa pyhäkössään ja aina rukoilee meidän puolestamme. Kannattaa lukea Hebrealaiskirje ajatellen, niin mahdollisesti asian voi ymmärtää. Ennakkoluulot tulee heittää romukoppaan, sillä mne estävät asioiden ymmärtämisen.

Mene www.audiopankki.com ja kuuntele esim. Timo Flinkin puheita. Sieltä löydät sanaa, joka kertoo alkukielen tekstien merkitystä ja Jeesuksen ainutlaatuista työtä meidän syntisten puolesa kuolleena Vapahtajana, todellisena uhrikaritsana, joka meidän syntiemme tähdän kävi kuolemaan. Se ei ole mikään pikkujuttu vaan todellinen ja suuri armon ja Jumalan rakkauden uhri meidän puolestamme annettu.

"Vain sanan vaati Herralta, kun teki tämän maan, mutta henkensä on hinta ihmisen..."

• Ja Valkeus tuli!

Idehan onkin se, että ne, joilla ei pientäkään valoa ole.. elävät pilkko pimeässä, adventisteilla on taivaasta annettu pieni valo, joka johtaa suuren Valon luokse " Minä olen Valkeus"

kertoi Jeesus.

Pitäkää kädet kyynärpäitä myöten ristissä, jos kellä on E. G. W kirjoitukisa, ja joka niitä tutkii.. hän löytää Valon luo!

Näin benedi

• Huomaa sinäkin

Ihmettelijälle todellista asiaa.
        Aloituksessa puhuttiin aivan eriasioista kuin mistä aloit selityksiäsi antamaan. Miksi käännät asian muualle? ja alat kinaamaan itsesi kanssa..

Jos arvaan, niin eiköhän se johdukin siitä, että aloituksen toteamus oli sinulle niin häiritsevä, kertakaikkiaan ärsyttävä.. miksi? juu koska olet yksi niitä jotka ovat pelkonsa ajamana alkaneet uskomaan kaikenlaisiin tekaistuihin tarinoihin - sellaisiin kuin "ikuinen piina" ja "syntisen kuolemattomuus" ja niin edelleen - täysin sekavia oppeja joissa ei ole päätä eikä häntää, mutta jotka muuttavat Raamatun todellisen sanoman erittäin tehokkaasti.

Siksi sinä (siis rehellisesti sanoen) käänsit asian muualle, koska et voi harhoissasi pelkosi tähden puhua asioista asioina .. olet siis päivän selvästi pelkojesi vanki ja siksi säälittävä ihmisparka, jos et olisi, niin varmaan olisit tehnyt oman aloituksen, etkä yrittänyt salakavalasti pimittää tämän aloityksen asiaa..

• HUOMAA SINÄKIN kirjoitti kaksi asiaa, adventistien uskosta mukamas :

1, ihminen voi saada iankaikkisen elämän vain armosta Jeesuksen lunastuksen kautta.

YLLÄ OLEVA ON TOTTA - Adventtiseurakunnissa kuin muissakin kristillisissä yhteisöissä käsitetään, että meille on annettu käsky täyttyä rakkauden hengellä eikä lainkiivailulla. Palstalla kirjoittelee monia nimettömiä lakia tuputtavina ja väittävät lain olevan rakkauden täyttymys. Nämä tuskin käyvät missään seurakunnassa ja omaa paatumustaan tahtovat peittää tekopyhällä lain korostamisella.

Jeesus täytti lain puolestamme. Meidän tulee ammentaa rakkaudesta voimaa ja virheet saadaan anteeksi, kun tahdotaan puhtaita olla ja hyvällä omallatunnolla. "Käykäämme sentähden uskalluksella armonistuimen eteen". Toki rakkauden ehkä hiipuessa paatumus voi yllättää niin, ettei käsitetä armoa tarvittavan, mutta ei siihen auta lain lukeminen vaan - rakkaudella täyttyminen. Herramme ei käske lailla täyttymään vaan rakkaudella.

Ef. 5:18
      Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
      Room. 13:8 :
      Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
      1. Kor. 13:2 :
      Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Advareilla ja kaikilla uskovilla siis on voimavarana yksin rakkkaus eikä mikään laki.
      GAL 3.
      5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
      7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
      8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".

9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Kalevi Lehtisellä oli tapana sanoa "Rakasta, ja sitten tee mitä tahdot".
      Rakastava näkee sielunhoidollisesti. Ilman rakkautta kolisevat tuomion sanat ja sapelit kalisevat yhteen. Rauhaa ei rakenneta lailla vaan rakkaudella.

2.
      Entä sitten "Huomaa sinäkin" aloittajan toinen väittämä adventtiuskosta:
      ## adventistit eivät usko että Jumala olisi luonut elämää ikuisesti piinattavaksi tulijärvessä. ##

Mitä inttäjä tarkoittaa tuossa? Uskoon ei sisälly että mitä ei uskota. Eikä tuommoista usko uskova eikä ateisti eikä uskonnollinen. MUTTA jos kirjoittaja tarkoittaa, että Jumalan pitäisi Sanasta poistaa muutama kohta, niin ainakin tätä kohtaa hän tarkoittanee . . .

Ilm. 20:10
      Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

V.T:n puolelta myös . . .

Jesaja 66:23
      Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
      24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

Ajattelemisen aihetta kirjoitti
      Antti

• enkelin_huuto

Hei Antti,

Olet oikeassa, että vain ja ainoastaan Jeesuksen veri pelastaa ja pyhittää meidät. Ja Hänen suuruuttaan ja rakkauttaan saamme katsella joka päivä ja joka hetki. Mutta Jumalan laista minun on sanottava sen verran, että se ei muutu. Lailla tarkoitan nyt kymmentä käskyä. En vanhanliiton säädöksiä, määräyksiä, uhrimenoja jne. Herrammehan itse sanoi vuorisaarnassa: Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." Tässä Jeesus tietenkin puhuu omasta laistaan jonka kirjoitti Siinailla eli kymmenestä käskystä. Hyvin tärkeää tietää on se, kuinka Jumalan armo ja rakkaus tulee esille myös tuossa laissa. 2.Moos. 20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta" (armo, pelastus synnin orjuudesta) ja jonka tähden ja seurauksena teksti jatkuu: "Sinulla ei tule olemaan muita jumalia" Kirjoitin alkutekstin ja englantilaisenkin käännöksen mukaan, että "ei TULE OLEMAAN muita jumalia", koska Jumala itse saa armollaan Jeesuksen veressä sen aikaan. Näin ollen Jumalan laki ei ole raskas. Niinkuin Johanneskin sanoi 1.Joh. 5:3.

Ja sitten vielä helvetin tulesta.
        Raamatun vanha testamentti on siis kirjoitettu hepreaksi ja uusitestamentti koineeksi (mutta ajatustyyli oli heprealainen). Se heprean sana jota käytettiin tarkoitti toisissa asiayhteyksissä päättymätöntä aikaa ja toisissa ei. Koskaan se ei tarkoittanut, että EI olisi aikaa. Tämän sanan merkitys riippuu täysin asiayhteydestä. Ilm. 20:10 kohdalla se paljastuu edellisestä jakeesta, jossa sanotaan: "Ne (saatana ja hänen omansa) nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki." Tässä sanotaan selvästi, että se tuli TUHOAA heidät kaikki. Lisäksi Johannes käytti tässä kohdassa kreikankielen sanaa, joka nimenomaan vastaa heprean vastaavaa käsitystä ajasta, jolla voi olla alku ja loppu. Toinen hyvä esimerkki asiayhteyden merkityksestä on Joonan tapaus. Joonahan sanoi olleen meripedon vatsassa "ikuisen ajan" (Joona 2:7) ,vaikka hänhän oli siellä kolme vuorokautta.
        Jesajan 66:23:ssa oleva mato joka ei kuole taas on sananparsi. Eli he (jotka ovat luopuneet Jumalasta) ovat kuolleita ja maatuvat, jolloin madoilla riittää syömistä ja ne eivät kuole.
        Ilmaisu "tuli joka ei sammu" tai "sammumaton tuli", jota käytetään Raamatussa puolestaan tarkoittaa jumalallista tulta eli tulta jota kukaan muu ei pysty sammuttamaan kuin Jumala itse.

On tärkeää nähdä Jumalan luonne. Suuressa rakkaudessaan, Hän on myös oikeudenmukainen. Johdattakoon Herra meitä oikeaan!

• etsi3
        enkelin_huuto kirjoitti:

Hei Antti,

Olet oikeassa, että vain ja ainoastaan Jeesuksen veri pelastaa ja pyhittää meidät. Ja Hänen suuruuttaan ja rakkauttaan saamme katsella joka päivä ja joka hetki. Mutta Jumalan laista minun on sanottava sen verran, että se ei muutu. Lailla tarkoitan nyt kymmentä käskyä. En vanhanliiton säädöksiä, määräyksiä, uhrimenoja jne. Herrammehan itse sanoi vuorisaarnassa: Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." Tässä Jeesus tietenkin puhuu omasta laistaan jonka kirjoitti Siinailla eli kymmenestä käskystä. Hyvin tärkeää tietää on se, kuinka Jumalan armo ja rakkaus tulee esille myös tuossa laissa. 2.Moos. 20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta" (armo, pelastus synnin orjuudesta) ja jonka tähden ja seurauksena teksti jatkuu: "Sinulla ei tule olemaan muita jumalia" Kirjoitin alkutekstin ja englantilaisenkin käännöksen mukaan, että "ei TULE OLEMAAN muita jumalia", koska Jumala itse saa armollaan Jeesuksen veressä sen aikaan. Näin ollen Jumalan laki ei ole raskas. Niinkuin Johanneskin sanoi 1.Joh. 5:3.

Ja sitten vielä helvetin tulesta.
        Raamatun vanha testamentti on siis kirjoitettu hepreaksi ja uusitestamentti koineeksi (mutta ajatustyyli oli heprealainen). Se heprean sana jota käytettiin tarkoitti toisissa asiayhteyksissä päättymätöntä aikaa ja toisissa ei. Koskaan se ei tarkoittanut, että EI olisi aikaa. Tämän sanan merkitys riippuu täysin asiayhteydestä. Ilm. 20:10 kohdalla se paljastuu edellisestä jakeesta, jossa sanotaan: "Ne (saatana ja hänen omansa) nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki." Tässä sanotaan selvästi, että se tuli TUHOAA heidät kaikki. Lisäksi Johannes käytti tässä kohdassa kreikankielen sanaa, joka nimenomaan vastaa heprean vastaavaa käsitystä ajasta, jolla voi olla alku ja loppu. Toinen hyvä esimerkki asiayhteyden merkityksestä on Joonan tapaus. Joonahan sanoi olleen meripedon vatsassa "ikuisen ajan" (Joona 2:7) ,vaikka hänhän oli siellä kolme vuorokautta.
        Jesajan 66:23:ssa oleva mato joka ei kuole taas on sananparsi. Eli he (jotka ovat luopuneet Jumalasta) ovat kuolleita ja maatuvat, jolloin madoilla riittää syömistä ja ne eivät kuole.
        Ilmaisu "tuli joka ei sammu" tai "sammumaton tuli", jota käytetään Raamatussa puolestaan tarkoittaa jumalallista tulta eli tulta jota kukaan muu ei pysty sammuttamaan kuin Jumala itse.

On tärkeää nähdä Jumalan luonne. Suuressa rakkaudessaan, Hän on myös oikeudenmukainen. Johdattakoon Herra meitä oikeaan!

Eikö oikeamielisyys nimenomaan kuulu Kristus Rakkauteen, joka elää elämänsä myöskin lähimmäisilleen, jonka kanssa hän on kulloinkin tekemisissä, eli Jumala "Rakkaus", elää lähimmäisessä -, eli meissä!

• Huomattua

Antti parka on yksi niistä joilla on toinen jalka ikuisen piinan uskonnossa ja toinen ilmassa
        eikä tiedä minne oikein astuisi.
        Ja että Jumalan laki on lähtöisin Jumalan olemuksesta .. siitä ei Antti paralla tunnu olevan kunnon käsitystä. Antille laki on tappava ase, koska hän tajua että ei laki ketään tapa vaan synti, jonka laki osoittaa.

KUKA voisi auttaa Antti parkaa ymmärtämään ?

• ex-adventisti

"samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, OVAT VAROITTAVANA ESIMERKKINÄ , KÄRSIESSÄÄN IANKAIKKISEN TULEN RANGAISTUSTA" Juud.7

Meidän Jumalamme on KULUTTAVAINEN tuli, joten "Hän POLTTI POROKSI Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne HÄVIÖÖN, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät" 2Piet.2:6.

Sodomaa ja Gomorraa EI ENÄÄ OLE ja ne ovat meille varoittavana esimerkkinä KÄRSIESSÄÄN IANKAIKKISEN TULEN RANGAISTUSTA, joten eiköhän ole aika selvää, miten jumalattomille lopulta tulee käymään, koska ovat luotuja, joilla ei ole elämää itsessään.

• rakkaus on jotakin

Antti on oikeassa eittei Herra kehoittanut täyttymään lailla, vaan rakkaudella!

Rakkaus Jumalaa kohtaan on, että me pidämme hänen käskynsä" ..Antti muistuttaa teitä ja lisää:

" Rakkaus on lain täyttymys" Eli kun olemme täyttyneet Jumalan rakkaudella, niin Antti ymmärtää, että me pidämme Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

" Jos tahdot elämää sisälle, rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi... Näiden kahden narun varassa, koko laki roikkuu..Antti selittää.

Ihmeen viisas mies! benedikin ihmettelee

• enkelin_huuto

Kyllä, Kristus toimii ihmisten kautta jotka jättäytyvät Hänelle, jotka katsovat vain Häneen. Ja kun Hänen rakkautensa kokee, sitä haluaa lisää ja lisää.
      Ihaninta on, että omilla voimilla ei tarvitse yrittää. Tarvitsee vain katsoa Jeesuksen luonnetta, Hänen kasvojaan, Hänen tekojaan, Hänen elämäänsä maanpäällä, sekä myös Hänen toimintaansa ennen tuloaan ihmisruumiiseen. Hän istui Isän Kaikkivaltiaan oikealla puolella jo ennen ylösnousemistaan maallisen työnsä tehtyään. Hän on ollut Isän kasvojen kirkkaus jo ennen tämän maailman luomista. Ja Hän myös oli luomassa tätä maailmaa, koska Hän ja Isähän ovat yhtä.
      Mahtava sanoma: Itse Jumala tuli ihmiseksi maanpäälle meidän kaltaiseksemme, meidän pariin, otti meidän "muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi" (Fil. 2:7). Hänen nimensä on "Jumala meidän kanssamme" (Jes. 7:14, Matt. 1:23)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      74
      1290
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      921
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56