http://raakaapeliaraksalla.blogspot.fi/
Järkyttävää jälkeä ja ihmeellistä toimintaa tunnetulta talofirmalta!
PS. lukusuunta on alhaalta ylöspäin.
Näin meillä Seinäjoella rakennetaan!
30
1459
Vastaukset
- jlki
No huh huh.... aika moista villi länsi meininkiä!
- 8+10
Häh, kuka tää bloggaaja on ?
- heehoee
Näin siinä käy, kun uusavuton alkaa rakentamaan. Heti alkaa kitinä ja voivoottelu. Ja jos organisointitaito on sitä, että osaa hommata K-raudasta jonkin laatoittajan, niin ei hyvää päivää. Kun alkaa rakentamaan, niin kyllä ne hyvät rakennusmiehet kannattaa selvittää etukäteen. Eikä vain voivootella, että kun ei ne hartsun miehet teekään kaikkea. Ekaksi kannattaisi lukea toimitussisältö, ja vasta sitten valittaa. Siellä sanotaan varsin hyvin, ammattikielellä tosin, mitä kuuluu ja mitä ei. Loput jää omalle kontolle, jos ei ota avaimet käteen taloa. Ja kyllä oli TODELLA uusavuton tuo bloggaaja. Jos noin teoreettinen käsitys talonrakentamisesta on, niin kannattaisi ostaa pelkästään valmista. Rakentaminen on sellaista soveltamista ja säveltämistä, että heikompaa hirvittää. Jos oma organisointikyky on luokkaa nolla, niin kannattaa keskittyä siihen korkokenkiä kopistelevaan vaimoonsa, ja tapettivalintoihin, ei muuhun. Ja jos itse ei tiedä laudan ja listan eroa, niin turha sitä on valittaa muiden tekemisistä. Kun teettää KAIKEN toisella, niin se vain täytyy sitten kärsiä, ettei kaikki mene niin kuin on suunniteltu.
Kun näkee että uretaanit on vajavaisesti laitettu, ja antaa hommien silti jatkua, ja sitten sateen jälkeen vasta reklamoidaan kun vesi on tullut sisälle, niin kyllä voi syyttää vain ITSEÄNSÄ. Kun niiden raksamiesten annetaan siellä omin päin rakentaa, niin eihän ne voi kysyä miten yksityiskohdat tehdään. Paras kun on itse siinä niiden kaverina, niin voi vastailla samalla moniin kysymyksiin. Itselläni ainakin yhdessä raksamiesten kanssa pähkäiltiin montakin asiaa, ja vastaava mestari oli siinä vielä soppana seassa. Asiat voi tehdä monella tavalla, ja parasta kun itse saa olla mukana päättämässä, niin tietää ainakin vähän mikä paikka on mitenkin tehty.
MUTTA. Jos käy liituraitapuku päällä silloin tällöin valittamassa huonosta siivouksen jäljestä, niin silloin ei voi odottaa kovin hyvää rakennusmotivaatiota sekä lopputulosta. Se on jämpti. Kyllä raksamies arvostaa perusrakentajaa, joka likaa itsekin kätensä. Liituraitamiehiä katsotaan aina vähän kieroon, ja tehdäänkin vähän sinne päin.- hupsista5
Et tainnut lukea blogia.
- Säästetty valvojassa
Kysyn vaan rakennusalan ammattilaisena yhden kysymyksen, kuka helve*ti vieköön tällä työmaalla on ollut vastaavana mestarina? Hänen työnsä on ollut puutteellista kun on antanut homman mennä näin. Valvonta on silloin pettänyt jos on pitkä puute-ja virhelistat ( vrt. FISEN myöntämä rakennusvalvojan koulutus materiaali)
- Heehohöh
Voi heehosua! Mikähän on jos ostaa jotain joltain. Itsekkö siinä pitää ennen sitä uusi ammatti hankkia ko. Aloilta? Ja luottaa ei voi sittenkään. Ei ristus kaikkea osaa duunarikaan kattoa, jos ei ole asiaan vihkiytynyt. Turha sitä liituraitaa on tähänkin juttuun tukkia.
- valvoja ok
Valvojasta oli näköjään tekstiä vanhemmissa teksteissä, pätevä vai ei? Ei nyt ainakaan siltä vaikuttanut, että ihan mitään siskonmiehenkaimanveljenlankoa olis palkattu!
http://raakaapeliaraksalla.blogspot.fi/2013/01/kauhallinen-raha-asiaa.html
- eiheehooeee
Eiköhän se bloggaaja oo pian selvillä, jos lukee tuota blogia ja tuon heehosun tekstin perusteella tekee pari päätelmää: se on se perhe, jossa nainen kulkee liituraitapuku päällä ja mies korkkareissa!
Jos nyt sen vertaa ei sisälukutaitoa ole, ettei tajua, että kirjoittaja on nainen, niin varmaan parempi pysyä siellä omalla tontillaan vaan! Ootko heehosu ihan varma ettei sun villoihis oo kustu? :DDDD - heehoee
Turhaa syyttää sisälukutaidosta yms. Taisi joillain mennä herne nenään palkoa myöden. Yleensä tällainen provosoituminen tapahtuu siinä vaiheessa, jos itse on kokenut vastaavanlaisen kokemuksen, jossa oman uusavuttomuuden takia on jokin asia mennyt pieleen. Esimerkiksi kirjoittaja on saattanut mennä ravintolaan syömään ilman pöytävarausta, ja sitten ihmetellyt miksi pitää odottaa pöytiin pääsyä tunti. Tällainen nolo kokemus laittaa sitten tänne kirjoittelemaan, pää punaisena, ja aina muita kuin itseään syyttäen. Myös tietynlainen ihmislaatu punnitaan tällaisissa tapauksissa. Yleensä tällaisten räyhäkirjoittajien ihmislaatu on varsin onneton. Ehkä sinunkin ihmisarvo on jotain Ö-luokkaa. Olet todennäköisesti vaarassa syrjäytyä. Syrjäytyminen on nykypäivän ongelma numero yksi. Netti ruokkii sinunlaisia syrjäytyjiä, ja tällaiset keskustelupalstat. Nämä keskustelupalstat antaa sinunlaisille syrjäytyneille mahdollisuuden edes jossain päteä ja avata suunsa. Jos normaaliellämässä ei ihmiskontakteja ole, niin nettiin pääsee helposti avautumaan.
Itse ainakin tein päätelmän, että nimimerkki "eiheehoee" ja "Heehohöh" ovat tyyppiesimerkkejä tällaisista syrjäytyneistä henkilöistä, mistä kerroin. Mieluummin olisi odottanut asiallisia vastauksia, näiden ala-arvoisten aivopöhkylöiden sijaan. Ei silti, tuskin syrjäytyneeltä voi kovin kehittynyttä kommenttia odottaakaan. Yleinen älykkyystaso sekä muut sosiaaliset avut eivät teidän tapauksissanne riitä asialliseen kommentointiin.
Pyydän teitäkin seuraavan kerran kun epäonnistutte jossain oman avuttomuutenne takia, ottamaan yhteyttä johonkin sosiaalityöntekijään, sieltä varmaan saa neuvoja ja lääkkeitä kestämään maailman epäoikeudenmukaisuuden.- hmmm...
Öööö... Itse asiassa taisit juuri itsekin syyttää tästä sisälukutaidosta kun ei olla osattu lukea sopimuskieltä ja niitä kaikkia koukeroita yms mitä siellä lukee. Itse kuitenkin luit vain blogitekstiä joka oli kirjoitettu selkokielellä... ja kyllä, kävin itsekin lukemassa blogia.
Seuraavaksi tulee mieleen se, että jos makaan sairaalassa leikkauspöydällä ja kirurgi unohtaa työkalut sisuksiin tai unohtaa ommella tikit niin onko se silloinkin oma vika kun ei ole otettu vaikka sitä miestä viereen vahtimaan?! Ja jos tällainen tapahtuu niin aivan varmasti vituttaa ja paasaisin sitä myös keskustelupalstoilla. Mielestäni olen sosiaalinen ihminen, mutta ensimmäinen kirjoitukseni jälkeen olen vaarassa syrjäytyäkö vai mitä sä tällä hait?
Mitäs sitten jos sattuu olemaan yh äiti viiden lapsen kanssa? Pitäiskö siellä työmaalla olla vahtaamassa lapsikatraan kanssa? Se, että siellä ei olla vahtaamassa, ei tarkoita sitä että hommat saa tehdä kuinka sattuu.
Ja blogista päätellen asioista on yritetty puhua ja sopia rakennuttajan kanssa, kun se ei ole auttanut niin ehkä sitä on "räyhättykin" ennen kuin siitä ollaan "räyhätty" blogissa tai muualla netissä. Itse jos olisin rakentamassa taloa niin haluaisin tietää muiden kokemuksia eri yhtiöistä jotka tällaista "palvelua" tarjoaa...
Ja itseäni en pidä uusavuttomana vaikka rakentamisesta tai kirurgin hommista en mitään tiedäkään... - Akku J
Haiskahtaa rakennuttajan agentilta joka vastailee...
- Akku J
Akku J kirjoitti:
Haiskahtaa rakennuttajan agentilta joka vastailee...
Siis heehoe vaimikälie..
- hmmm...
Akku J kirjoitti:
Siis heehoe vaimikälie..
Se voi olla joo tai sitten hän tietää kaikesta kaiken. Epäilen mutta voihan näin itse luulla.
Itseä ainakin alkoi ottamaan pannuun tämä blogi. Seurasin joskus omassa lähipiirissäni tapahtunutta rakennussoppaa. Sekin oli jo tarpeeksi rankkaa vaikka se ei tällaisissa mittakaavoissa ollutkaan. Itse taidan tulevaisuudessa ostaa valmiin talon tai pystyttää teltan. - Kassu
hmmm... kirjoitti:
Se voi olla joo tai sitten hän tietää kaikesta kaiken. Epäilen mutta voihan näin itse luulla.
Itseä ainakin alkoi ottamaan pannuun tämä blogi. Seurasin joskus omassa lähipiirissäni tapahtunutta rakennussoppaa. Sekin oli jo tarpeeksi rankkaa vaikka se ei tällaisissa mittakaavoissa ollutkaan. Itse taidan tulevaisuudessa ostaa valmiin talon tai pystyttää teltan.Minä kallistun myös tuohon telttavaihtoehtoon, kun luen tuota blogia. Ei h***etti, mitä touhua tuolla Hartmanilla! Onhan niitä muitakin talopaketin toimittajia, mutta tuo nyt on aika iso firma kuitenkin ja tekee tuollaista jälkeä.
- Tee_se_ite_tai_kadut
Eikös ne ole ostaneet talopaketin avaimet käteen -periaatteella? Miksi siis sitä varten hankkia jotain rakennusalan ammattia, että voi itse osallistua työhön, kun on lupa odottaa, että siellä tulee rakentajan puolesta ammattilaiset tekemään. Miksi kaikki heehoeen kaltaiset hoomoilaset on aina ekana kommentoimassa kaikissa keskusteluissa, aina asiattomasti ja lapsellisesti. Ehkä siksi, kun niillä on aikaa. Ei tarvi olla raksalla tai missään muuallakaan työtä tekemässä, vaan voi istua kaiken päivää koneella kommentoimassa joka ikistä keskustelua, siis pilaamassa kaikki hyvät keskustelun aloitukset. Huoh.
- heehoee
Turhaa itkemistä edelleen. Rakennustyöt kannattaa jättää ammattilaisille, eikä alkaa jeesustelemaan täällä jotain kirurgivertauksia. Ja kyllä jokainen rakentamisesta nyt sen verta ymmärtää, että huonosti laitetun uretaanin huomaa. Olisiko se ollut kova vaiva sanoa siitä heti, tai itse olisin ainakin käynyt uretaanipullon kanssa hieman paikkailemassa jälkiä, ennen kuin on myöhäistä. Jälkeenpäin mariseminen on aina hyödytöntä. Ei virheitä rakennustouhuissa niin vain korjata jälkikäteen. Ne pitää huomata heti, eikä alkaa puolen vuoden päästä jeesustella jostain vääristä väliseinien paikoista, siinä vaiheessa kun listoitetaan. Rullamitta käteen ja mittailemaan, ja JO runkovaiheessa kaikki virheet ESILLE. Eikä jälkikäteen marina enää ketään kiinnosta, eikä itseä hyödytä.
VINKKI: Älkää rakentako jos ette siitä mitään ymmärrä!!! Kyllä siitä jokainen oma tuttuni sen verran ymmärtää, että osaa vähän mittailla ja katsella silmämääräisesti onko kaikki kunnossa. Eikä villoihin ole kustu tms. Vaikka vastaavamestari onkin valvoja, niin paras valvoja on SE henkilö, joka talon itselleen rakennuttaa. Grynderitouhu on sitten erikseen, siinä hommassa millään ei ole mitään väliä, kunhan talo pysyy suunnilleen 5 vuotta pystyssä, ja sehän pysyy vaikka löllösavenkin päällä sen 5 vuotta, kunnes alkaa painumaan. Ja sen 5-vuoden jälkeen vastuu siirtyy omistajalle, oli talo kuinka surkeasti tahansa tehty. Ja kyllä ne grynderit laittaa juurikin niitä vesilammikoissa maanneita villoja seiniin, eikä joka koteloon välttämättä muisteta/jakseta villaa laittaa ollenkaan, hälläväliä. Levyillä ja listoilla voi peittää AIVAN KAIKEN, eikä sillä ole mitään väliä, onko jokaista lankkua/lautaa edes jaksettu naulata kiinni, kyllä se sen 5 vuotta kestää. Hälläväliä kun ei itselle tee. Mutta tämä siis grynderitouhuissa.
Nyt puhuttiin kuitenkin normaalirakentajasta, niin kyllä vastuu on juuri HÄNELLÄ. Ei kannata rakentaa jos on UUSAVUTON.- Akku J
Eli siis rakentamista opiskelleet vain voivat rakentaa taloja itselleen, koska siitä ymmärtävät? Muutko sitten asuvat rivareissa ja kerrostaloissa tmv. ? :D
- Hmmm...
Ja kaiken lisäksi he RAKENNUTTIVAT, eivät rakentaneet, siinä vissi ero.
Sitä yritin sanoakin tällä mun "jeesustelulla" että pointti olikin se,että he antoivat taloprojektinsa kyseisten ammattilaisten käsiin ja tässä tulos. Samoin kuin minä annan operoinnin kirurgin käsiin koska sitä en osaa itse tehdä. Joten mitä jeesustelua tässä on? Sama asia, ammattikunta eri.
"Tarkoituksena oli rakentaa unelmien koti vaivattomasti avaimet käteen -ratkaisulla" - höhhöh
Mahrotoon tietäjä tämä "heehoee", suosittelen Sinulle kristallipallo-uraa, koska näytät tietävän ihmisten luonteet täysin tuntematta heitä. Onnittelut siitä, harvinainen taito.
Miksi avaimet käteen -paketteja myydään? Miksi vastaavia/valvojia palkataan? Kyllä, juuri siksi, että halutaan toteuttaa unelmia ja tiedostetaan sellainen asia, että itsellä ei vain ole aikaa rakentamiseen(syitä voi olla moniakin, joillakin voi olla jopa perhe hoidettavana oman työn ohella). Tällöin luotetaan näihin tekijöihin. Ja kyllä tässä blogissakin on juuri se tarkoitus, että saadaan kansakunta havahtumaan asioista mistä ei yleensä puhuta ääneen "virallisesti". Helppoa ja vaivatonta...sitähän rakentaminen on kaikkien taloja kauppaavien firmojen mukaan.
Raukkamaista tässä keskustelussa on se, että lähdetään arvostelemaan ihmisiä, jotka tällaista blogia jaksavat rustata moisen kokemuksen jälkeen. Ja täysin tuntematta henkilöä. Ikävää. - Meitä on moneksi
Tämmöistä rakentamista tapahtuu koko ajan ja jatkuvasti, harvemmin niistä kukaan kirjoittaa blogia. Tuttujemme talo on käräjöity samanlaisista ongelmista. Siinä molemmat talon tilanneet tuntevat rakentamista, ja ovat mm kesämökin rakentaneet itse (pystyssä 20 vuoden jälkeenkin). Mutta kiireiset työt ja kolme pientä lasta oli silloin. Silloin siellä työmaalla ei olla valvomassa 24/7. Ja ei pitäisikään! Sehän tässä on pointti. Jos rakennutetaan, niin silloin pitäisi luottaa ammattilaisten osaamiseen.
Tämmöisten blogien myötä ihmiset oppivat vaatimaan. Avaimet käteen-yritysten tulisi olla läpinäkyviä ja rehellisiä. Asiakkaiden tulee saada rehelliset arviot ja rehellisesti käydään läpi kaikki kohdat. Jos asiakas ei ole rakentamisen ammattilainen, niin sitten talopaketin tarjoajan tulisi varmistaa asiakkaan ymmärtävän sopimuskohtia.
Mutta tässä ei ole kyse pelkästään siitäkään. Tulos on ollut huonoa, aikataulu kussut, asiakkaiden silmiin kustu, kaikki on kussut. Se ei vain saa olla mahdollista taloa rakennettaessa. Nyt ei rakennettu itse pitkästä, vaan annettiin homma ammattilaisten käsiin. Aivan naurettavaa väittää, että sitä ei saisi tehdä jos ei tiedä mitään rakentamisesta. Tässäkään kaupungissa ei kuule montakaan omakotitaloa olisi muutoin. Tämän yhden idioottikommentoijan ympärillä ilmeisesti useampia rakentamista tuntevia duunareita, mutta kaikkien ei tarvitse sellaisia olla. Niitä taloja ei rakennettaisi, ellei olisi muitakin ammatteja. Ole itsestäsi ylpeä kun tunnet talonrakentamisen niin hyvin. Et sinäkään osaa kaikkea.
Ja tämmöisiä blogeja pitää tehdä ja kaikki tuoda julki. Mätäpaiseet pois markkinoilta, niin sellaiset jotka tarjoavat oikeasti hyvin rakennetun talopaketin, pärjäävät.- hyvä kommentti!
Kyllä on hyvä kommentti! Ei lisättävää :)
- höhhöhöhhööö
Onneksi näin netin aikakaudella sana leviää äkkiä ja tuollaiset kusetusporukat saadaan yleiseen tietoon, niin osaa muut välttää ja sen sijaan suosia rehellisiä työmiehiä.
- HOOHOO4
Miten musta tuntuu, että heehoee purkaa nyt omaa pahaa oloaan, kun on joutunut rämpimään oman raksansa paskamudissa eikä oo ollu rahaa maksaa avaimet käteen- rakentamisesta. Kateellisten panettelua!
- 20+16
ei H****tti mitä ihme arvostelijoita täällä on! Ei kai kukaan oikiasti voi olla 24/7 rakennusmaalla, varsinki jos RAKENNUTTAA huushollia.
Orotan innolla, että miten tässä tarinassa oikein käyy. - Perttelinpeikot 199
Mielenkiintoinen anonyymiblogi :) Mielenkiintoisia kommentteja :) Onko tämän joku oikeesti ottanut tosissaan ?
- Seinäjoen Sisu
Ai blogin vai tämän viestiketjun?
- voi, voi
Täällä on lisää keskustelua talotoimittajasta, ei nyt taida ihan puhtaat villat olla poijilla pussissa...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10100976 - spifjapid
OHO
- puusta rakentaminen
Aina kun puusta tehdään niin heittoja tulee. En oo koskaan nähnyt kahta samanlaista esim. 48x198 runko tolppaa. Heittoa voi olla -5mm. Sen päälle kun laitetaan vaakakoolaus 48x48. Voi kans olla -5mm. Jokainen osaa jo laskea että sentin heitto voi tulla seinään jo metrin matkalta. Siitä aletaan syyttämään sitten rakennusmiehiä.. Puu elää aina. Talvella kuivaa ja kesällä kosteaa.
Aina löytyy ihmisiä joile ei kelpaa yhtään mikään.
Ovat varmasti täydellisiä omassa työssään.
Rakentaminen on käsityötä. Toisen kädenjälki on parempaa kuin toisen. Aivan luonnollista.
Itse kävisin katsomassa rakentajan edellisen työnjäljen. Sitten vasta tekisin päätöksiä kuka rakentaa.
Se on myöhäistä sitten kun vahinko on tapahtunu.
Tuossakaan tapauksessa ei löydy yhtä syyllistä.
Ei ole rakentajan vika jos se ei osaa tehdä parempaa jälkeä. - Anonyymi
Ja kaupat pimeällä parkkiksella käteisellä ja äkkiä pakoon?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734509Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192195- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos161214- 701146
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123989Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925- 65876
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252873