VERISYÖPÄ MYELOFIBROOSI

mieluinentauti

Kaveri Lahdesta 20.2.2013
Olen saanut myelofibroosi diaknosin 4.2.2013
Kyseistä Romosomimutatiota ei tule esiin, kun n.40 tapausta vuodessa.Joten
meitä ei ole kovin monta
Haluaisin tutustua joihinkin TEISTÄ ,jotta voisimme jakaa kokemuksiamme.

Tapamisiin nimimerkki mieluinentauti

32

14450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poteva

      polysytemia veran muunnos
      Minulla on todettu polysytemia vera 2007 joka todettiin vaikea asteiseksi muunnokseksi 2011, nyt parannuskeinona olisi luuydinsiirto jota minulle ei voida aivoinfarktista johtuen tehdä. Parantavaa hoitoa ei täten ole. Tutkimuksellisesti syön amerikkalaista lääkevalmistetta joka mahdollisesti hillitsee taudin etenemistä, estää kuumeilua, hillitsee munuaisen kasvua ja kohottaa hemoglobiiniarvoa joka romahti laskien välillä 80. Suurimmallaan Hb oli 222. Minulle lääke on sopinut ja ollut pelastus, veren siirtoja ei ole tarvittu vuoteen kun aikaisemmin niitä tehtiin kaksi kertaa kuukaudessa.
      poteva

      • "edelleen töissä"

        Minulla diagnosoitiin myelofibroosi elokuussa 2006, jolloin oli 50v. Taudin kanssa olen tullut toimeen ja mitään hoitoja en tähän mennessä ole tarvinnut (kontrolleissa käyn 3kk:n välein).


    • Poteva

      Hei
      Minkä ikäinen sinä olet? Minulla tauti todettiin myelofibroosiksi ollessani 58-vuotias, olen ymmärtänyt, että tämä on "yleinen" ikä. Nyt on kaksi vuotta elelty taudin kanssa ja kokeiltu noita amerikkalaisia lääkkeitä, tautiahan ei pysäytettä mutta mennään päivä kerrallaan. Ennustetta ei tavallaan ole, kun ei ole tilastollista faktaakaan, meitä kun on niin vähän. Ajattelen että kaikki on mahdollista. Yleisesti ottaen olo on koko ajan väsynyt, varmasti anemiasta ja lääkkeistä johtuen . HB pysynyt 105:ssä, kuuma on kaiken aikaa.

    • läheinen2

      Hei, miespuolisella läheiselläni on diagnosoitu myelofibroosi puolisentoista vuotta sitten. Ja myös hän oli silloin tuossa "yleisessä" sairastumisiässä. Ja ilmeisesti sairaus voi aaltoilla.
      Hän on käyttänyt solunsalpaajalääkitystä hyvällä vasteella. Ja pidetään tietenkin toivoa yllä kaikin keinoin, että sairaus pysyisi ainakin aisoissa, jos täydellinen parantuminen ei ole mahdollista.

      Itse huomasin joku aika sitten netin kautta, että Valkeakosken Sanomissa olisi juttu Pirkko Vakkila nimisestä henkilöstä, joka olisi parantunut ko. syövästä. Sikäli yllättävää, koska kaikki mahdollinen lukemani tieto ko. sairaudesta kertoo siitä, että myelofibroosi ei olisi parannettavissa.

      Voimia teille ja monia hyviä vuosia :)

      • pir1

        Hei! Olen Pirkko Vakkila. Sain kantasolusiirron 2008, diagnoosi "myelofibroosi" sain 2004. Voin hyvin. Annoin haastattelun Valkeakosken Sanomiin, sillä koin sen rohkaisevaksi kaikille meile "harvinaisille eläimikke"!
        Asiallisiin kysymyksiin vastaan [email protected]

        tsemppiä meille!


    • Oireeton

      Minulla ko. diagnoosi tullut v. 2011 ollessani 45v. Arvot pysyneet suht samoina kaksi vuotta, eikä mitään lääkitystä ole käynnissä. Allogeeninen kantasolusiirto sitten edessä, mikäli hb tippuu rajusti (nyt 98). Eli sairaus ei vaikuta elämääni mitenkään tällä hetkellä, ainoastaan kontrollikäynnit muistuttavat sairauden olemassaolosta.....

      Tsemppiä!

    • Lähiomainen

      Poikani sairastui (25 vuotiaana) myelofiroosiin vuonna 1999, kantasolusiirto tehtiin vuonna 2002. Se oli toinen kantasolusiirto tähän tautiin Husissa ja Kysissä hän oli ensimmäinen tapaus. Hoitona hänelle annetiin mm. interferonia, josta tutkimustulokset ovat kahtaa mieltä, toisille tepsii ja toisille kiihdyttää luuytimen arpetumista. Meille ei käynyt hyvin.
      Toivotan kaikille tautia sairastaville voimia ja toivottavasti tutkimukset tuovat uutta uskoa tähäkin sairauteen.

    • LeenaEedo

      Hei,
      Eedo-niminen lääketieteeseen erikoistunut markkinointitutkimusyritys Göteborgista etsii henkilöitä joilla on todettu myelofibroosi osallistumaan tutkimukseen, jonka aikana käymme läpi suomeksi/ruotsiksi käännettyä kyselylomaketta. Tätä kyselylomaketta tullaan käyttämään myelofibroosin hoidossa Suomessa. Kyseessä on puhelinhaastattelu joka kestää noin 30-45 minuuttia haastateltavalle sopivana ajankohtana ja palkkioksi haastateltavat saavat 70 euron lahjakortin.

      Jos olet kiinnostunut tai Sinulla on mahdollisesti kysyttävää koskien tätä tutkimusta, ota yhteyttä minuun sähköpostitse, [email protected]

    • perinnöllinen

      Hei
      Äitini sairasti myelofibroosia toistakymmentä vuotta, se oli hänelle hitaasti etenevä sairaus. Olisin mielenkiinnolla kuullut muitakin, jotka tätä sairautta sairastavat.
      Äitini kuoli 68 vuotiaana, 20 vuotta sitten.

    • 51v

      Hei, minulla PV/dg.2011 v joka edennyt myelofibroosiksi. Interferoni ollut hoitona mutta nyt suunnitteilla lääkemuutos. Olisiko kenelläkään tietoa palstalla esiintyneestä tutkimuksesta (lääke).
      Mitä pitäisi tehdä tai mitä jättää tekemättä jotta saisi lisää elinpäiviä. Hb alhaalla , väsymys , kuumeilu...

    • Jakavi

      Olen syönyt 3 vuotta Jakavi lääkettä, on hyviä ominaisuuksia enemmän kuin huonoja. [email protected] Jakavi antaa elinpäiviä lisää.

    • sejase

      PV diagnoosi kesken eli juuri oletettu olevan - eipä tietoa mistään? Hyvä lukea teistä...

    • Äitijasu

      Hei, minulla on myös (idiopaattinen)myelifibroosi.. diagnoosin sain 10/2008. Eli nyt 8,5vuotta olen tiennyt sairastavani. Olen nyt 34v. Minulla tauti on lähes oireeton ja olen tänä aikana saanut 5 lastakin. Viimeisimpien raskauksien aikana olen tarvinnut rautalisää. Mut päivä kerrallaan mennään ja mielelläni haluaisin tietää muistakin sairastuneista. Olen itse Lahden seudulta.

    • Myelofibroosi

      Hei haluaisin tietää, onko tämä sairaus/ tauti Myelofibroosi perinnöllinen? äitini sairasti sitä parikymmentä vuotta kuoli 22 vuotta sitten tähän sairauteen, äidin äitini kuoli 42 vuotiaana hänellä oli perna ja maksa suurentunut, kun tekivät ruumiin avauksen, hän kuoli kotiin. Äittini jäi 7 vuotiaaksi silloin ja äidin sisko 8 kk ikäseksi. Olen yrittänyt tätä lääkäriltä kysyä, mutta he sanovat ettei muka olisi ?

      • Ella47

        Minulla on myelofibroosi, serkullani polysytemia vera ja setä kuoli polysytemia veraan. Minullekin sanottiin, ettei pitäisi olla perinnöllinen, mutta vaikea uskoa.

        Minun tautini pääsi salakavalasti vilahtamaan varsin pitkälle keskellä hometalosoppaa ja uusioperheavioeroa. Viime keväänä todettiin ja samalla todettiin todella isoksi laajentunut perna ja jonkin verran suurentunut maksa. Aloitin Jakavi-lääkityksen marraskuun puolivälissä ja se veti trombosyytit alas, niin että annostusta oli pakko pienentää minimiin. Nyt jos alkaa arvot pysyä, niin sitten nostetaan lääkeannostusta varovasti. Sitten pitäisi nähdä jo etuakin lääkkeestä. Onko muita Jakavin käyttäjiä? Onko päänsärkyä ja pahoinvointia?

        Entä onko teillä luusärkyä, raajojen vuorottelevaa palelua ja kuumuutta ja kuumetta? Hengenahdistusta? Minulla tulee välillä päiviä, etten pääse sängystä ylös. Sitten taas voi mennä pidempään ihan hyvällä voinnilla ja jaksamisella. Juuri nyt on toinen särkypäivä putkeen ja sillä tulin tänne katsomaan, olisiko vertaistukea ja kenties hyviä vinkkejä! Pernakipuihin auttoi minulla, kun jätin sokerin, vehnän ja maidon pois, mutta suuri koko nostaa joka tapauksessa palleaa..

        Tarkoitus ei ole ruikuttaa. Olen vaan ihan kamalan kärsimätön potilas, ja rakastan työtäni. Hyvinä päivinä elämä on oikeasti ihan mahtavaa viime vuoden hankaluuksista huolimatta.
        Voikaas hyvin!

        t. Ella 47v.


      • Toimistotäti

        Minä sain myelifiroosi diagnoosin Tammikuussa 2018. Essentiaalisen trombosytoosin jatkeeksi. Tämä todettiin Toukokuussa 2006.
        Tosikovat luukivut ja pää ihan sumussa.
        Asia huomattiin kun kävin verikokeissa. Hb 60 ja trombosyytit 100.
        Olen saanut nyt kerran kaksipussia verensiirtoo. Olo on jonkin verran kohentunut. Nyt seurataan hb kohoamista.
        Muuta tulevaa en vielä tiedä.


      • Toimistotäti
        Ella47 kirjoitti:

        Minulla on myelofibroosi, serkullani polysytemia vera ja setä kuoli polysytemia veraan. Minullekin sanottiin, ettei pitäisi olla perinnöllinen, mutta vaikea uskoa.

        Minun tautini pääsi salakavalasti vilahtamaan varsin pitkälle keskellä hometalosoppaa ja uusioperheavioeroa. Viime keväänä todettiin ja samalla todettiin todella isoksi laajentunut perna ja jonkin verran suurentunut maksa. Aloitin Jakavi-lääkityksen marraskuun puolivälissä ja se veti trombosyytit alas, niin että annostusta oli pakko pienentää minimiin. Nyt jos alkaa arvot pysyä, niin sitten nostetaan lääkeannostusta varovasti. Sitten pitäisi nähdä jo etuakin lääkkeestä. Onko muita Jakavin käyttäjiä? Onko päänsärkyä ja pahoinvointia?

        Entä onko teillä luusärkyä, raajojen vuorottelevaa palelua ja kuumuutta ja kuumetta? Hengenahdistusta? Minulla tulee välillä päiviä, etten pääse sängystä ylös. Sitten taas voi mennä pidempään ihan hyvällä voinnilla ja jaksamisella. Juuri nyt on toinen särkypäivä putkeen ja sillä tulin tänne katsomaan, olisiko vertaistukea ja kenties hyviä vinkkejä! Pernakipuihin auttoi minulla, kun jätin sokerin, vehnän ja maidon pois, mutta suuri koko nostaa joka tapauksessa palleaa..

        Tarkoitus ei ole ruikuttaa. Olen vaan ihan kamalan kärsimätön potilas, ja rakastan työtäni. Hyvinä päivinä elämä on oikeasti ihan mahtavaa viime vuoden hankaluuksista huolimatta.
        Voikaas hyvin!

        t. Ella 47v.

        Hei Ella
        On kuumeilua ja luu ja lihaskipuja.
        Nyt oon menossaheatologille 19.3. kuuleen tuloksia ja lääkitys suunnitelmia.


      • Anonyymi

        Ei ole periytyvä. Äitini sairasti tautia 7 vuotta. Hän menehtyi sairauteen 2022.


      • Anonyymi

        Hei, kun minulla PV myöhemmin Mf (2004 (48-v) todettiin ja läheisetkin tutkittiin todettiin äidiläni kyseinen geeni, hän ei ole sairastunut Mf:n on 95-v nyt.


    • Patio

      Nyt odotellaan Jakavi päätöstä. Ainakin ehdot täyttyvät, joten päätös pitäisi olla varma. Kiva lukea miten täällä Jakavi on tehonnut, ilmeisesti parantaa elämän laatua, miten lie pitenemisen laita?

    • Eteenpäinvaan

      Sain myelofibroosidiagnoosin 2015.
      Ei mitään kantasoluhoitoja; lääkäri sanoi, että on vaarana, että menehdyn siihen, kun olen jo lähellä 70v.
      Seurattiin veriarvoja muutaman kk,n välein.
      Sitten vaihtui lääkäri. Kontrollit puolen vuoden välein ja lääkärin tapaaminen 1,5v päähän.
      Hb 100 pinnassa, trombbarit korkealla.
      Hirvittävä väsymys, pientä lämpöä kokoajan, paino alkanut laskemaan, sydänoireita.
      Vatsa turvonnut, epäilen onko perna/maksa turvonnut.
      Ei mitään hoitoja muuta kuin seuranta.
      Miksi piti saada tällainen luonnonoikku..harvinainen.

      • Anonyymi

        Olen 75-vuotias j a minulla todettiin viime syksynä myelofibroosi. Hemoglobiini oli 80. Olen saanut muutaman kuukauden eboa, joka on tehonnut. Hemoglobiini oli kuukausi sitten 106 eli aika hyvä. Yli 70-vuotiaille ei tehdä luuydinsiirtoa. Tähän tautiin ei näin iäkkäille ole hoitoa. Ainoastaan seurantaa. En tiedä milloin tämä on alkanut. Ikää on jo niin paljon, että elämää on jo eletty. Väsymys on valtava ja voisin nukkua koko päivän. Ruokahalu on mennyt ja ylävatsa turvoksissa. Tämä on siitä hyvä sairaus, ettei tarvitse
        maata sairaalassa, vaan voi tehdä mitä haluaa, jos jaksaa.


    • Pikkuviuhti

      Hei. Minulla isä sairastaa myelofibroosia ja sen lisäksi lihasrappeumatautia. Nyt keväällä tullut nilkkoihin ja polviin kovat kivut. On myös laihtunut valtavasti. Onko nämä tyypillisiä oireita myelofibroosissa vai onko syy ennemmin lihasrappeumataudissa? Mistään ei oikein löydy tietoa millaisia pireita tauti käytännössä aiheuttaa. Nyt aloitettiin juuri Jakavit-lääkitys.

    • Anonyymi

      Hei kaikille kohtalotovereille!
      Sain mf diagnoosin 2015 68v.
      Ei kantasoluhoitoja edes ajateltu.
      Kävin seurannoissa omassa sairaalassa. Hematologit vaihtui, tuntui ettei otettu vakavasti oireitani.
      Vuosi sitten kuumeilu jatkui, paino laski, hikoilin yöllä, hb myös laski kokoajan. Seurattiin vaan.
      Kunnes kysyttiin Meilahdesta apua.
      Pistin ainakin 4kk ns epoja, ei auttanut yhtään.
      Tuntui etten jaksa enää. Nukuin paljon.
      Perna laajentunut.
      Sitten minut siirrettiin kokonaan Meilahden hoitoon. Joka oli pelastukseni, ainakin sain jatkoaikaa.
      Sain Jakavi-lääkityksen. Olen syönyt sitä nyt 3 kk.
      Paino on noussut, hikoilut ja kuume hävisi.
      Mutta alhainen hb. Olen saanut jo useita verensiirtoja ja saan jatkossakin.
      Ja toinen ikävä asia, Jakavi aiheuttaa herpestä, sain siihen estolääkityksen.
      Kokeita usein, eli seurataan. Lääkärit ja hoitajat soittelee usein ja kyselee oloani.
      Meilahti oli minun pelastajani.😷😘

    • Anonyymi

      Äitini sairastaa kyseistä tautia. Polysytemia Vera todettiin 1994. Myelofibroosiksi muuttui 2014. Perna leikattu 2011 jolloin myös oli n. puoli vuotta sairaalassa, koska trombit heitteli paljon. Nyt tauti on edennyt siihen pisteeseen, että ei varmaankaan enää sairaalasta kotiin pääse. Elämme kuitenkin toivossa. Tsemppiä kaikille tautia sairastaville.

    • Anonyymi

      Hei
      Olen sairastanut 15 vuotta polysytemia Veraa ja viime vuonna 2021 se todettiin muuttuneen myelofibrioosiksi ja nyt kesällä olen aloittanut jakavi lääkkeen . Veriarvot ovat alhaalla ja jännittää ensi viikon laboratoriotulokset. Olen jo 80 vuotias, anemia ja lääkkeet väsyttävät, mutta muutoin voin aika hyvin. Jakavi lääkkeestä ei vielä ole ollut haittavaikutuksia, hematologi kertoi lääkkeen vaikuttavan pernaa pienentävästi vasta 3kuukauden jälkeen.
      Hyvää kesää kaikille.

    • Anonyymi

      Appiukko sairasti tuon sairauden eli polysytemia vera. Hänelle annettiin elinaikaa 12 vuotta, siitä kun todettiin. Hän menehtyi tähän sairauteen täsmälleen 12 vuotta diagnoosin jälkeen.

    • Anonyymi

      Minulla on myelofibroosi. Onko tämä sairaus vaikuttanut teille muille hajamielisyyttä, joka pulppuaa jatkuvana puhetulvana.

    • Anonyymi

      Minulla on myelofibroosi. Pistän epoa kerran viikossa. Miten pärjäätte nyt helteillä. Minulla on tosi kova väsymys.

      • Anonyymi

        Ihan sama. Verenpaine laskenut ja olen todella väsynyt. Pistän eboa kerran viikossa ja se on nostanut hemoglobiinin noin 100. Tällä pärjään, mutta helteillä pysyn varjossa.


    • Anonyymi

      Ainakin tämän sivuston mukaan myelofibroisi on käytänössä leukamien kaltainen verisyöpä jonka uhreina pääosin kuitenkin ovat Luuston ns "Pehmeä kudos"

      https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/myelofibrosis/symptoms-causes/syc-20355057

      Juuri nyt on vähän vaikea löytää varsinaista kuvaa kyseisestä kasvaimesta mutta päätin nyt heittää tuohon kuvaa Lymfooma-syöpäsienestä.

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-9.png

      Leukemia ja Lymfoma eivät teknisesti ottaen ole ihan samoja asioita. Lymfooma siis on käytännössä Suomalainen imusolmukesyöpä ja Leukemia on käytännössä usein ihmisen luustossa ilmenevä verisyöpä.

      https://www.cancercenter.com/blood-cancers/leukemia-vs-lymphoma

      Juu Leukemiasta on pikkuisen vaikaa ihan tältä istumalta löytää valokuvaa mutta sanotaanko että aika symmetrisen näköisiltä ja värisiltä nuo kasvainkuvat(tietokoneanimaatiot) kyllä vaikuttavat.

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-10.png

      Juu ja tuossa on alla sitten kuva itse varsinaisesta myelofibroisiista...eli se on luun ns "pehmeässä ytimessä" vaikuttava verisyöpä. Sama juttu pikkuisen eri värityksellä ja koostumuksella kuin perus leukemia.

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-11.png

      Tuossa on kuitenkin vielä alla selityskuva Englanniksi joka oikeastaan ainakin omasta mielestäni on aika hyvä. Eli se on käytännössä tuossa ns "pehmeässä luutyimessä" vaikuttava syöpäSIENI joka heikentää sitä...ja aikaansaa näin muutenkin kropan pysyvää heikkenemistä. Kirjaimellisesti siis SYÖ SINUA ELÄVÄLTÄ!!!

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-12.png

      Tästä aiheesta voisi jauhaa teille paljonkin mutta nyt olisi hyvä aika alkaa ottaa terveys omiin käsiin kun tuo Suomalainen terveydenhoito suoraan sanoen vähän tökkii.

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-13.png

      Eli tuossapa alla pari vinkkiä miten panna sitä syöpäsientä kuriin omassa kropassa ilman käyntiä lääkärillä.

      https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2022/07/image-18.png

      https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2022/07/image-19.png

      Mitä noihin solumyrkkyihin tulee niin heitän nyt tähän taas tuon retorisen kysymyksen että miksi yksi näistä aineista on sallittu Suomalaisten syöpäsienen hoidossa ja toinen on kielletty?

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/09/image-198.png

      Ja kyse ei muuten ole tieteellisestä näytöstä!

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/09/image-189.png

      Eli ruokasooda ja erityisesti sen nestemäinen muoto(Sodium Bicarbonaatti) toimii tuohoh syöpäsieneen todella hyvin! Mutta sitä ei haluta käyttää koska poliittinen tarkoitus Suomalaiselle syöpähoidolle on pitää velkakarja sekä tyhmänä että sairaana!

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/09/image-190.png

      Palvelee nääs omitajien etua ;=))

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/09/image-288.png

      Sitä voi jokainen meillä miettiä varsinkin näinä Syksyn synkkinä iltoina. Että miksi näin on ja miksi Suomalaisia lääkäreitä jotka ovat pikkuisen eri mieltä vainotaan niin fanaattisesti vielä tänäkin päivänä?

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-14.png

      Ja Huom! Hän ei alunperin ollut mikään "Naturopaattihörhö" vaan hän yksinkertaisesti suositteli potilailleen hoitoa joka Valviran mukaan ihan virallisesti ei ollut kielletty!

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-15.png

      Mutta se olikin ansa ja tavoitteena saada lääkärit myöntämään jotain "epäilytttävää" hoitoa jonka varjolla hänet toimintaansa lääkärinsä oltaisiin voitu alkaa tutkia.

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-16.png

      Lisää aiheesta muuten täällä mikäli kiinnostaa.

      https://mega.nz/file/ZRAlELjI#OKw8YPupH59kKzAQMgkLTXArMJWiv7XsDowZnym7Mng

      Juu jokainen voikin sitten miettiä että miksi näin oikein on? Miksi syöpäsientä ei voi parantaa meillä Suomessa tai miksi niin suoraan sanoen ei haluta tehdä?

      https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/10/image-17.png

    • Anonyymi

      Hei, minulla sairaus todettiin 1990, 2004 sairaus muuttui Mf:ksi. Luuydin siirtoakin harkittiin n.5-vuotta sitten, siihen lääkärit ei kuitenkaan lähteneet. Nyt tilannetta seurataan ja hoitoja ( punasoluja) annetaan tarvittaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe