USKOVAN ASEMASTA KRISTUKSESSA

jaikal.se

Olen todistanut palstalla Jumalan meille ja meissä suorittamasta vanhurskautuksesta ja pyhityksestä. Koska aiheesta on keskustelua ja minulle esitetään jatkuvasti kysymyksiä, jopa syytöksiä, selitän asiaa vielä kerran:

Vanhurskautus ja pyhitys on Jeesuksen ristin sovitystyön hedelmä jota me saamme nauttia. Ensin saamme kaikki syntimme anteeksi uskomalla Jeesukseen. Syntimme pestään pois Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan verellä. Anteeksiantamus Jumalan puolelta käsittää kaikki synnit joita ihminen elämänsä aikan on tehnyt ja tulee tekemään, siis tulevaisuutemmekin synnit Jeesus on jo sovittanut kärsimyskuolemallaan. Jeesus kun kärsi rangaistuksen kaikista synneistämme ennen kuin olimme syntyneet ja tehneet ensimmäistäkään syntiä. Kaikki syntimme sisältyvät Jeesuksen sovitustyöhön. ”Kaikki syntimme” sisältää pienet vähäpätöiset synnit ja erheet ja mahdolliset suuret kauhistuttavat tekomme ja rikokset sekä kaikki muut synnit siltä väliltä. Saamme ne kaikki anteeksi uskoon tulossamme.
Siksi Raamattu todistaa: ”Olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet.” Uskova ei siis ole enää synnin palvelija. Hän ei enää elä synnissä synnin harjoittajana. Hän on Jumalan palvelija. Jumalan palvelijana hän on vanhurskauden palvelija. Siksi Jumala odottaa uskovaltaan vanhurskautta, ei syntistä elämää.

Uskosta osaton on vapaa vanhurskaudesta koska hän on vielä synnin orja ja synnin palvelija (Room 6:20). Hän elää syntisenä synnissä. Siksi uskosta osaton tekee syntiä jatkuvasti. Hänen pääsyntinsä ja suurin syntinsä on se, että hän ei usko Jeesukseen. Siitä sitten johtuvat hänen synnilliset teot ja syntinen elämä. Hänelle kuuluu Jumalan Sana: "Tee parannus tästä sinun sielusi kadottavasta epäuskon synnistä." Ja: ”Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut: saat syntisii anteeksi ja vapauden kaikista synneistäsi, Jumalan vanhurskauden ja pyhityksen Kristuksessa Jeesuksessa. Sitten kun hän uskoo Jeesukseen, voidaan hänen kanssaan alkaa keskustelemaan siitä, mikä hänelle on syntiä ja mikä ei ole syntiä. Ennen uskoa Jeesukseen Kristukseen KAIKKI on ihmiselle syntiä (Joh 16:7-9, Room 14:23, Gal 3:22-24).

Olemme siis uskoon tultuamme välittömästi kaikista synneistämme vapautetut. Jumala käsitteli syntiongelman Golgatalla Kristuksessa kertakaikkisen onnistuneesti ja täydellisesti. Yhtään syntiä, mitä olemme tehneet tai tulemme tekemään, ei jätetty sovituksen ulkopuolelle sovittamatta. Kristus Jeesus kärsi meidän puolestamme rangaistuksen kaikista synneistämme. Siksi syntimme ovat poistettu Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla ja verellä JUMALAN EDESTÄ. Olemme VAPAAT SYNNEISTÄMME ja niiden rangaistuksesta. ”Rangaistus oli Hänen (Jeesuksen) päällänsä että MEILLÄ RAUHA OLISI. Ja Hänen haavojensa kautta me olemme parannetut.” Näin Raamattu Jes 53. luvussa. Olemme siis parannetut vakavasta sielumme kadottavasta pääsynnin sairaudesta, epäuskosta Jumalaan. Olemme yhdistetyt jälleen Luojaamme Jeesuksessa Kristuksessa ja meillä on yhteys Hänen ja Hänen Poikansa Jeesuksen kanssa (1 Joh 1:1-3). Olemme tulleet Jumalamme luokse uskoon tulossamme Jeesuksen ristin veren ja urhin kautta (Heb 10:19-20). Elämme Hänessä ja Hänen yhteydessään. Elämämme on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa. Huomaatko? ”Kristuksen kanssa Jumalassa” (Kol 3:3).
(Tästä aiheesta seuraavassa aloituksessani).

Olemme nyt tulleet Jumalan lapsiksi ja me palvelemme Jumalaa henkemme uudessa tilassa. Sitten lapsi alkaa kasvamaan ja kehittymään, toivottavasti kehittyy ja kasvaa! Mutta valitettavasti jotkut uskovat jäävät hengellisiksi pikkulapsiksi koko elämänsä ajaksi. Kun taas toinen uskova on jo vuoden uskossa olonsa jälkeen kasvanut hengelliseksi nuorukaiseksi/neidoksi. Muutaman vuoden kuluttua, mikäli kasvu jatkuu, uskova on jo hengellinen aikuinen. Hän on hengellinen isä/äiti monille uskoville ja kykenee opettamaan heitä. Tämä on tietenkin Jumalan tahto mutta Jumalan tahto ei valitettavasti toteudu meidän kaikkien kohdalla tässä kasvuasiassa. Jumalan lapsi kasvaa Jumalan Sanan ja armon kautta. Sanan kasvattava vaikutus on riippuvainen siitä kuinka paljon Jumalan lapsi ottaa vastaan ja syö Jumalan Voimaravintoa, Jumalan Sanaa. Mikäli uskova syö paljon, hän kasvaa nopeasti. Siksi uskossa olovuodet eivät ratkaise sitä kuinka paljon itsekukin meistä on kasvanut.

jatkuu....

54

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikal.se

      jatkuu...

      Mutta vaikka me olisimme pieniä hengellisiä vauvoja, olemme Jeesuksen omia ja pelastettuja Jumalan lapsia. Pelastus kun ei perustu meidän hengellisen kasvun määrään, Se perustuu Jeesukseen Kristukseen ja lapsioikeuteemme. Lapsioikeutemme taas perustuu Jeesuksen suorittamaan lunastukseen. Uskomalla Jeesukseen sinä ja minä pelastumme.

      Nyt kuin me olemme Jumalan lapsia, Jumala on pukenut meidät Hänen vanhurskauteensa. Olemme silloin Hänen vanhurskauttamiaan vanhurskaita. Jumala on myös erottanut meidät uskovat irti maailmasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa, Jeesuksen Kristuksen valtakuntaan. Hän on siis pyhittänyt/erottanut meidät pois synnistä ja maailman saastutuksista elämään Hänen yhteydessään korkean kutsumuksemme arvoista Jumalalle erotettua ja antautunutta vanhurskasta pyhityselämää.

      Vain Jumalan vanhurskauttama ihminen on vanhurskas Jumalan edessä. Vanhurskas ihminen voi elää tällaista Jumalan mielen mukaista vanhurskasta elämää. Vain pyhä voi elää pyhityselämää. Vanhurskaat teot ja pyhityksemme ponnistaa siis Jumalan meissä ja meille tekemästä vanhurskautuksesta ja pyhityksestä. Vanhurskautemme ja pyhityksemme perusta on siis Jeesus Kristus (1 Kor 1:30 ja 3:11).

      Sinä elät pyhityselämääsi tällä pyhityksen perustalla ja perustalta. Et tule pyhäksi ja vanhurskaaksi tekemällä hyviä tekoja ja pyhittämällä itseäsi. Et onnistu tulemaan Jumalan hyväksymäksi hyväksi ihmiseksi omien hyvien tekojesi perstalla ohi Jeesuksen ja Hänen sinulle laskemaa pyhityksen perustaa. Sinä teet hyviä Jumalaa miellyttäviä vanhurskaita tekoja koska sinä olet vanhurskas ja pyhä ja sinä seisot Jeesuksen sinulle ansaitseman ja lahjoittaman vanhurskauden perustalla. Voimaa pyhityselämään saadaan

      1. Kasteessa (Room 6:1-8, Kol 2:11-15).

      2. Pyhän Hengen täyteydessä jossa saadaan Pyhä Henki voimaksi syntiä vastaan (Joh 14:18, 20, Apt 2:1-4, Gal 5:16-18, 22-25).

      3. Jumalan armosta (Heb 13:9, Tiit 2:11-13).

      LOPPU!

      • UskoYksinArmosta

        Usko on luottamus Jumalan Sanaan ja kuuliaisuus Jumalan Sanalle Raamatussa.
        Jumalan Sana ja Pyhä Henki yhdessä synnyttävät ihmisessä luottamuksen Jumalan Sanaan(uskonvanhurskaus) ja luottamusta seuraa kuuliaisuus Sanalle(lainvanhurskaus eli pyhitys).
        Uudestisyntyminen tapahtuu kun luottamus Sanaan syntyy, ja luottamus kasvaa aivan samoin kuin syntyikin, armosta ja Jumalan meille antamien kokemusten kautta, ja pyhitys etenee luottamuksen kasvun kautta yhä suurempaan kuuliaisuuteen, mutta tämän elämän aikana yhdestäkään ihmisestä ei tule täysin synnitöntä, sillä pahimmat synnit paljastuvat ihmiselle viimeisinä kuten ylpeys, katkeruus ja epärehellisyys.
        Muuten hyvä esitys jaikal, mutta unohdit tärkeimmän eli synnintunnustuksen, josta koko uskonelämä alkaa ja riippuu 1.Joh.1:9 Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.
        Rehellisyys eli avoimuus, nöyryys Jumalan tahdon edessä ja luottamus Jumalan Sanaan, joka on lihaksitullut Jeesuksessa, siinä on oikea asenne Jumalaan.


      • jaikal.se
        UskoYksinArmosta kirjoitti:

        Usko on luottamus Jumalan Sanaan ja kuuliaisuus Jumalan Sanalle Raamatussa.
        Jumalan Sana ja Pyhä Henki yhdessä synnyttävät ihmisessä luottamuksen Jumalan Sanaan(uskonvanhurskaus) ja luottamusta seuraa kuuliaisuus Sanalle(lainvanhurskaus eli pyhitys).
        Uudestisyntyminen tapahtuu kun luottamus Sanaan syntyy, ja luottamus kasvaa aivan samoin kuin syntyikin, armosta ja Jumalan meille antamien kokemusten kautta, ja pyhitys etenee luottamuksen kasvun kautta yhä suurempaan kuuliaisuuteen, mutta tämän elämän aikana yhdestäkään ihmisestä ei tule täysin synnitöntä, sillä pahimmat synnit paljastuvat ihmiselle viimeisinä kuten ylpeys, katkeruus ja epärehellisyys.
        Muuten hyvä esitys jaikal, mutta unohdit tärkeimmän eli synnintunnustuksen, josta koko uskonelämä alkaa ja riippuu 1.Joh.1:9 Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.
        Rehellisyys eli avoimuus, nöyryys Jumalan tahdon edessä ja luottamus Jumalan Sanaan, joka on lihaksitullut Jeesuksessa, siinä on oikea asenne Jumalaan.

        >>>Muuten hyvä esitys jaikal, mutta unohdit tärkeimmän eli synnintunnustuksen, josta koko uskonelämä alkaa ja riippuu 1.Joh.1:9


      • sateri
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Muuten hyvä esitys jaikal, mutta unohdit tärkeimmän eli synnintunnustuksen, josta koko uskonelämä alkaa ja riippuu 1.Joh.1:9

        älä jakal , puheesi on pierua.....


      • jeesus3
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Muuten hyvä esitys jaikal, mutta unohdit tärkeimmän eli synnintunnustuksen, josta koko uskonelämä alkaa ja riippuu 1.Joh.1:9

        Tunnusta jumalalle oma narsistisuutesi ja tee siitä parannus.


      • body2
        jeesus3 kirjoitti:

        Tunnusta jumalalle oma narsistisuutesi ja tee siitä parannus.

        Lähdetään siitä, jos usko on Jumalan lahja,Jumalan teko, niin miksi Jumalan pitää sitä vääntää uusiksi, tehdä uusia tekoja että se pätee, miksi pitäisi uhrata/tappaa oma poikansa että usko olisi pätetä.

        Itse totean, usko / hengellisyys jatkaa primitiivistä ja pakanallista uhrioppia ja siitä pitää päästä pian eroon, sillä muutoin kaikki muutkin Jumalan teot ovat sairaan vajavaisia ja ihmisen pitää olla niitä jatkuvasti paikkaamassa.

        Meillä ihannoidaan jatkuvasti sairasta uskoa.


      • ei näin.

        Vain pyhä voi elää pyhityselämää. Vanhurskaat teot ja pyhityksemme ponnistaa siis Jumalan

        jaikal on saavuttanut taivaallisen pyhyyden kieltämällä perisynnin jotta voisi elää pyhityselämää.

        Vain jaikalin taivaspyhyydessä saadaan hänen mielestään henki. ks. 2. Pyhän Hengen täyteydessä jossa saadaan Pyhä Henki voimaksi syntiä vastaan (Joh 14:18, 20, Apt 2:1-4, Gal 5:16-18, 22-25).
        Löydätkö sinä lisää jaikalismia?


      • jaikal.se
        jeesus3 kirjoitti:

        Tunnusta jumalalle oma narsistisuutesi ja tee siitä parannus.

        >>>Tunnusta jumalalle oma narsistisuutesi ja tee siitä parannus.


      • IstuVaellaSeiso
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Tunnusta jumalalle oma narsistisuutesi ja tee siitä parannus.

        Johdonmukaista jaikal, hyvin sanottu. Tässä Sanaa rohkaisuksi
        Ilmestyskirja:
        12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.


      • todisteita
        ei näin. kirjoitti:

        Vain pyhä voi elää pyhityselämää. Vanhurskaat teot ja pyhityksemme ponnistaa siis Jumalan

        jaikal on saavuttanut taivaallisen pyhyyden kieltämällä perisynnin jotta voisi elää pyhityselämää.

        Vain jaikalin taivaspyhyydessä saadaan hänen mielestään henki. ks. 2. Pyhän Hengen täyteydessä jossa saadaan Pyhä Henki voimaksi syntiä vastaan (Joh 14:18, 20, Apt 2:1-4, Gal 5:16-18, 22-25).
        Löydätkö sinä lisää jaikalismia?

        Missä jaikal kieltää perisynnin, anna useampia kuin yksi lause, jos pystyt?


      • Tapio522eikirj
        todisteita kirjoitti:

        Missä jaikal kieltää perisynnin, anna useampia kuin yksi lause, jos pystyt?

        Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274005 sanot (jaikal):
        ”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.

        Aika kummallinen väite ja sotii Jumalan sanaa vastaan; (esim. juuri 1.Joh.1:8-10 jakeita vastaan.)!

        Ei edes kaste poista "LIHAN SAASTAA".


      • syntax error?
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274005 sanot (jaikal):
        ”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.

        Aika kummallinen väite ja sotii Jumalan sanaa vastaan; (esim. juuri 1.Joh.1:8-10 jakeita vastaan.)!

        Ei edes kaste poista "LIHAN SAASTAA".

        Tietomme ja profetoimisemme, ilmeisesti myös opetuksemme, on vajavaista, ja kaikki me ihmiset monessa kohdin hairahdumme, sanoo Raamattu ja apostolit.

        1.Johanneksen kirje:
        1:6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. KYLLÄ JOHANNES TÄSSÄ ITSENSÄ LUKEE SYNTISEKSI
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • jaikal.se
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274005 sanot (jaikal):
        ”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.

        Aika kummallinen väite ja sotii Jumalan sanaa vastaan; (esim. juuri 1.Joh.1:8-10 jakeita vastaan.)!

        Ei edes kaste poista "LIHAN SAASTAA".

        Kuka/ketkä on kuollut Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan 2 Kor 5:14.
        Entä kuka elää Hänelle, joka hänen edestään on kuollut 2 Kor 5:15,17
        Kerro ja selitä nuo jakeet Tapio. Selitä omin sanoin. Älä etsi toisen selitystä.


      • Tapio522eikirj
        jaikal.se kirjoitti:

        Kuka/ketkä on kuollut Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan 2 Kor 5:14.
        Entä kuka elää Hänelle, joka hänen edestään on kuollut 2 Kor 5:15,17
        Kerro ja selitä nuo jakeet Tapio. Selitä omin sanoin. Älä etsi toisen selitystä.

        Kiitos kysymyksistä jaikal.se!
        2.Kor.5:14 "Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet".
        Kristus on kuollut koko ihmiskunnan edustajana.

        2.Kor.5:15,17
        j.15 Kasteessa olemme tulleet osallisiksi hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan.
        Emme elä itseämme varten, vaan täytämme Kristuksen tahtoa palvelemalla Häntä ja lähimmäisiämme.

        j.17"Uusi luomus"....
        Tästä (uudestisyntymästä) meille kirjoittaa Johannes evankeliumissaan luvussa 3 jakeet 1-21..


      • jaikal.se
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Kiitos kysymyksistä jaikal.se!
        2.Kor.5:14 "Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet".
        Kristus on kuollut koko ihmiskunnan edustajana.

        2.Kor.5:15,17
        j.15 Kasteessa olemme tulleet osallisiksi hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan.
        Emme elä itseämme varten, vaan täytämme Kristuksen tahtoa palvelemalla Häntä ja lähimmäisiämme.

        j.17"Uusi luomus"....
        Tästä (uudestisyntymästä) meille kirjoittaa Johannes evankeliumissaan luvussa 3 jakeet 1-21..

        Siis ketkä kuolivat jakeen 2 Kor 5:14 mukaan Kristuksen kuolemassa?
        Vastaa tähän kysymykseen! Anna selvä vastaus.


      • Tapio522eikirj
        jaikal.se kirjoitti:

        Siis ketkä kuolivat jakeen 2 Kor 5:14 mukaan Kristuksen kuolemassa?
        Vastaa tähän kysymykseen! Anna selvä vastaus.

        Jakeessa 14 sanotaan, ketkä kuolivat Kristuksen kuolemassa; "KAIKKI OVAT KUOLLEET".
        Lue Room.6:1-14!

        Ristillä Jeesus otti kantaakseen meidän syntimme. Ristillä kuoleva Kristus tehtiin "synniksi". (2.Kor.5:21)
        Koska hän oli ottanut kantaakseen kaikkien synnit, hänessä "KAIKKI OVAT KUOLLEET".


      • jaikal.se
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Jakeessa 14 sanotaan, ketkä kuolivat Kristuksen kuolemassa; "KAIKKI OVAT KUOLLEET".
        Lue Room.6:1-14!

        Ristillä Jeesus otti kantaakseen meidän syntimme. Ristillä kuoleva Kristus tehtiin "synniksi". (2.Kor.5:21)
        Koska hän oli ottanut kantaakseen kaikkien synnit, hänessä "KAIKKI OVAT KUOLLEET".

        Siis, KETKÄ KAIKKI?
        Vastaa niin että ei enää tarvitse kysyä.
        Sinä kyllä tiedät vastauksen mutta et sanonut ketkä kaikki.
        Sanoit vain että KAIKKI.

        >>>Koska hän oli ottanut kantaakseen kaikkien synnit, hänessä "KAIKKI OVAT KUOLLEET".


      • Tapio522eikirj
        jaikal.se kirjoitti:

        Siis, KETKÄ KAIKKI?
        Vastaa niin että ei enää tarvitse kysyä.
        Sinä kyllä tiedät vastauksen mutta et sanonut ketkä kaikki.
        Sanoit vain että KAIKKI.

        >>>Koska hän oli ottanut kantaakseen kaikkien synnit, hänessä "KAIKKI OVAT KUOLLEET".

        Jumala itse oli Kristuksessa ja teki sovinnon MAAILMAN kanssa. Hän ei lukenut viaksi IHMISILLE heidän rikkomuksiaan.

        Apostolien tehtävänä oli nyt kutsua ihmisiä suostumaan Jumalan tekemään sovintoon.
        Lue kokonaisuus: 2.Kor.5:11-21.

        Tämä on hyvää Raamatun tutkistelua; kysytään ja vastaillaan, puolin ja toisin....menemättä henkilökohtaisuuksiin!


      • JEESUKSEN VERI
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274005 sanot (jaikal):
        ”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.

        Aika kummallinen väite ja sotii Jumalan sanaa vastaan; (esim. juuri 1.Joh.1:8-10 jakeita vastaan.)!

        Ei edes kaste poista "LIHAN SAASTAA".

        Suosittelen kirjaa "Hengen Vapautus":Watchman Nee

        Kun ihminen on tehnyt parannuksen eli saanut mielenmuutoksen suhteessa Jumalan tahtoon, niin
        silloin ei enää tahdo tehdä syntiä vaan totella Jumalaa,
        mutta voimaa todellisen hyvän tekemiseen ei ihmisellä ole

        Roomalaiskirje:
        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. KATSO YHTEYS

        mutta Evankeliumin kautta ihminen voi vastaanottaa Jumalan armon PYHÄN HENGEN VOIMAN elämäänsä vaikuttamaan Jumalan tahdon mukaista elämää eli Rakkautta.

        Filippiläiskirje:
        2:13 sillä Jumala( Sana PH ) on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
        Roomalaiskirje:
        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. VAELLUS

        8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; LIHA EI TARKOITA RUUMISTA VAAN SIELUA koska ruumis ei ajattele vaan SIELU, SYNNIN PESÄ, ajattelee.
        8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. APT. 19:2 !?!

        RISTIINNAULITTU EI KUOLE HETI, vaan hitaasti nääntyen
        ja hirvittävästi kärsien, ja kukaan ihminen ei halua joutua ristiinnaulituksi ja pysyä ristiinnaulittuna, mutta se on
        ainoa tie ihmisen lihallisuuden( sielussa ) kuolemiseksi.

        Roomalaiskirje:
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme( sielu ) on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis KUKISTETTAISIIN, niin ettemme enää syntiä palvelisi(konditionaali);

        Galatalaiskirje:
        2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä OLEN Kristuksen kanssa RISTIINNAULITTU,
        6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

        Uudestisyntyneessä ihmisessä vaikuttaa kaksi voimaa jotka kamppailevat keskenään, Pyhän Hengen valtaama ihmisen henki ja ihmisen lihallinen sielu jossa synti asuu, ja nämä kaksi kamppailevat keskenään ihmisen ruumiin hallinnasta, mutta Pyhä Henki ei pakota vaan toimii omantunnon kautta.
        Jumalan järjestyksessä Pyhä Henki ihmisen hengessä hallitsee ihmisen sielunajatusmaailmaa( jossa ei ollut syntiä ennen syntiinlankeemusta ) ja ajatuksen kautta ruumista.


      • PUHDISTAA SYNNISTÄ .
        JEESUKSEN VERI kirjoitti:

        Suosittelen kirjaa "Hengen Vapautus":Watchman Nee

        Kun ihminen on tehnyt parannuksen eli saanut mielenmuutoksen suhteessa Jumalan tahtoon, niin
        silloin ei enää tahdo tehdä syntiä vaan totella Jumalaa,
        mutta voimaa todellisen hyvän tekemiseen ei ihmisellä ole

        Roomalaiskirje:
        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. KATSO YHTEYS

        mutta Evankeliumin kautta ihminen voi vastaanottaa Jumalan armon PYHÄN HENGEN VOIMAN elämäänsä vaikuttamaan Jumalan tahdon mukaista elämää eli Rakkautta.

        Filippiläiskirje:
        2:13 sillä Jumala( Sana PH ) on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
        Roomalaiskirje:
        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. VAELLUS

        8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; LIHA EI TARKOITA RUUMISTA VAAN SIELUA koska ruumis ei ajattele vaan SIELU, SYNNIN PESÄ, ajattelee.
        8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. APT. 19:2 !?!

        RISTIINNAULITTU EI KUOLE HETI, vaan hitaasti nääntyen
        ja hirvittävästi kärsien, ja kukaan ihminen ei halua joutua ristiinnaulituksi ja pysyä ristiinnaulittuna, mutta se on
        ainoa tie ihmisen lihallisuuden( sielussa ) kuolemiseksi.

        Roomalaiskirje:
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme( sielu ) on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis KUKISTETTAISIIN, niin ettemme enää syntiä palvelisi(konditionaali);

        Galatalaiskirje:
        2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä OLEN Kristuksen kanssa RISTIINNAULITTU,
        6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

        Uudestisyntyneessä ihmisessä vaikuttaa kaksi voimaa jotka kamppailevat keskenään, Pyhän Hengen valtaama ihmisen henki ja ihmisen lihallinen sielu jossa synti asuu, ja nämä kaksi kamppailevat keskenään ihmisen ruumiin hallinnasta, mutta Pyhä Henki ei pakota vaan toimii omantunnon kautta.
        Jumalan järjestyksessä Pyhä Henki ihmisen hengessä hallitsee ihmisen sielunajatusmaailmaa( jossa ei ollut syntiä ennen syntiinlankeemusta ) ja ajatuksen kautta ruumista.

        jatkoa

        Galatalaiskirje:
        5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että
        te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Roomalaiskirje:
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Hebrealaiskirje:
        12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

        Ratkaisu ei ole pelkässä totenapitämisessä eikä tietämisessä, sillä siihenhän rakennetaan nykyinen ns. uskonsana-menestys-'teologia' joka opettaa että terveys ja taloudellinen menestys kuuluvat uskovalle, ja jos menestystä ei ole niin vika on uskossa.
        Tämän harhaopin kumoaa tehokkaasti Jobin kirja, ja useimpien uskovien elämänkokemuksetkin.

        Raamatun huonot käännökset, alkukielen hallitsemattomuus, aiheuttavat pahoja väärinkäsityksiä uskovillekin, niinkuin esim. että uskova ei voisi tehdä syntiä, jos katsotaan vain yhtä jaetta, mutta on tunnettava VT että voi ymmärtää UT:a, ja UT on edistyneempää ilmoitusta Jumalasta VT:n perustalta.

        1.Johanneksen kirje:
        3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä( JATKUVASTI TAHALLAAN ), sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        4:7 Rakkaani, RAKASTAKAAMME toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, RAKASTAA myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä( JATKUVASTI TAHALLAAN tarkasti alkukielen mukaan ); vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

        1.Johanneksen kirje:
        2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku SYNTIÄ TEKEEKIN, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

        Raamatun tärkeimmät jakeet minulle, uskoni perustus Sanat
        Johanneksen evankeliumi:
        6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        1.Johanneksen kirje:
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1.Johanneksen kirje:
        1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja
        Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. JEESUKSEN VERI ON RATKAISU .


      • jaikal.se
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Jumala itse oli Kristuksessa ja teki sovinnon MAAILMAN kanssa. Hän ei lukenut viaksi IHMISILLE heidän rikkomuksiaan.

        Apostolien tehtävänä oli nyt kutsua ihmisiä suostumaan Jumalan tekemään sovintoon.
        Lue kokonaisuus: 2.Kor.5:11-21.

        Tämä on hyvää Raamatun tutkistelua; kysytään ja vastaillaan, puolin ja toisin....menemättä henkilökohtaisuuksiin!

        >>>kysytään ja vastaillaan, puolin ja toisin....menemättä henkilökohtaisuuksiin!


      • jaikal.se kirjoitti:

        >>>kysytään ja vastaillaan, puolin ja toisin....menemättä henkilökohtaisuuksiin!

        Jumala itse oli Kristuksessa ja teki sovinnon MAAILMAN kanssa. Hän ei lukenut viaksi IHMISILLE heidän rikkomuksiaan.
        Vastaus: Kaikki ihmiset!


      • Tapio522 kirjoitti:

        Jumala itse oli Kristuksessa ja teki sovinnon MAAILMAN kanssa. Hän ei lukenut viaksi IHMISILLE heidän rikkomuksiaan.
        Vastaus: Kaikki ihmiset!

        1. Joh. 2:2
        "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien".


      • jaikal.se
        Tapio522 kirjoitti:

        Jumala itse oli Kristuksessa ja teki sovinnon MAAILMAN kanssa. Hän ei lukenut viaksi IHMISILLE heidän rikkomuksiaan.
        Vastaus: Kaikki ihmiset!

        >>>Vastaus: Kaikki ihmiset!


      • jaikal.se

        Tämä oppi ei romahda mihinkään eikä se ole minun itseni kehittämä oppi.
        Se löytyy vanhan tutun Raamattumme 2 Kor 5. luvusta.
        Siinä luvussa Raamattu todistaa että KAIKKI OVAT KUOLLEET. Tuo "kaikki" sisältää jokaisen ensimmäisen Aadamin jälkeläisen. Silloin se sisältää myös sinut ja minut, sen vanhan aatumme/eevamme. Vanha syntinen ihmisemme on kertakaikkisesti kuollut. Ja Jumala sanoo sen, ei jaikal. Me uskomme sen ja pidämme sen myös kuolleena, eikä niin?

        Koska se on kuollut, ja uusi ihminen, uusi luomus Jumalan lapsi on syntynyt Jumalasta, Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä, Jumala kehottaa uutta luomusta pitämään sen vanhan aatun/eevan kuolemassa. Kun me teemme näin, me pidämme itsemme, uuden ihmisen, synnille kuolleena mutta Jumalalle elävänä.
        Silloin emme syntiä palvele vaan me palvelemme Jumalaa ja Jumalan palvelijoina palvelemme vanhurskautta. Uusi luomus, uskova Jumala lapsi, on vapautettu synnistä. Siksi se palvelee ja voi palvella vanhurskautta.

        Jos sinä et tätä usko, kysy keneltä tahansa helluntailaiselta tai vapaakirkon pastorilta tai raamatunopettajalta ja he vahvistavat tämän asian. Mutta tämä aihe kylläkin kuuluu seurakunnan sisällä raamattutunnin aihepiiriin. Ei täällä kovinkaan moni kykene ottamaan vastaan ja ymmärtämään vähän pintaa syvempää opetusta. Täällä kun ollaan vielä siinä vaiheessa että hoetaan toinen toiselleen: "Olemme syntisiä ja teemme syntiä." 'Sitten näitä syntiin sitovia kommenttia kehutaan ja plussataan. Se jo todistaa jotakin ihmisistä jotka ovat lukemassa näitä kirjoituksia. Mitä jos uskova alkaa uskomaan että hän on vanhurskas ja pyhä? Silloin hän ei saata tehdä syntiä. Se kun ei kuulu vanhurskaalle ja pyhälle ihmiselle. Hän tekee vanhurskautta.


      • Tapioeikirj
        PUHDISTAA SYNNISTÄ . kirjoitti:

        jatkoa

        Galatalaiskirje:
        5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että
        te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Roomalaiskirje:
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Hebrealaiskirje:
        12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

        Ratkaisu ei ole pelkässä totenapitämisessä eikä tietämisessä, sillä siihenhän rakennetaan nykyinen ns. uskonsana-menestys-'teologia' joka opettaa että terveys ja taloudellinen menestys kuuluvat uskovalle, ja jos menestystä ei ole niin vika on uskossa.
        Tämän harhaopin kumoaa tehokkaasti Jobin kirja, ja useimpien uskovien elämänkokemuksetkin.

        Raamatun huonot käännökset, alkukielen hallitsemattomuus, aiheuttavat pahoja väärinkäsityksiä uskovillekin, niinkuin esim. että uskova ei voisi tehdä syntiä, jos katsotaan vain yhtä jaetta, mutta on tunnettava VT että voi ymmärtää UT:a, ja UT on edistyneempää ilmoitusta Jumalasta VT:n perustalta.

        1.Johanneksen kirje:
        3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä( JATKUVASTI TAHALLAAN ), sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        4:7 Rakkaani, RAKASTAKAAMME toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, RAKASTAA myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä( JATKUVASTI TAHALLAAN tarkasti alkukielen mukaan ); vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

        1.Johanneksen kirje:
        2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku SYNTIÄ TEKEEKIN, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

        Raamatun tärkeimmät jakeet minulle, uskoni perustus Sanat
        Johanneksen evankeliumi:
        6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        1.Johanneksen kirje:
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1.Johanneksen kirje:
        1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja
        Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. JEESUKSEN VERI ON RATKAISU .

        jaikal opettaa vastoin Raamatus sanaa: "Täällä kun ollaan vielä siinä vaiheessa että hoetaan toinen toiselleen: "Olemme syntisiä ja teemme syntiä." 'Sitten näitä syntiin sitovia kommenttia kehutaan ja plussataan".>>>>>>>>

        Kukaan ei tule synnittömäksi tämän elämänsä aikana, vaikka joku luuleekin niin.
        Ei edes jaikal, jolle on "kova pala" -ehkä lähes mahdoton- synnittömänä (perisynnistä vapaana) rukoilla IsäMeidän- rukousta tai syntisen publikaanin rukousta.
        Vai olenko väärässä jaikal?

        Luuk.18:14
        "Joka itsensä ylentää (sanoo olevansa synnitön), se alennetaan".
        "Joka itsensä alentaa (tunnustaa syntisyytensä), se ylennetään".

        Publikaani lähtii VAHURSKAUTETTUNA kotiinsa (Luuk.18:9-14).


      • jaikal.se
        Tapioeikirj kirjoitti:

        jaikal opettaa vastoin Raamatus sanaa: "Täällä kun ollaan vielä siinä vaiheessa että hoetaan toinen toiselleen: "Olemme syntisiä ja teemme syntiä." 'Sitten näitä syntiin sitovia kommenttia kehutaan ja plussataan".>>>>>>>>

        Kukaan ei tule synnittömäksi tämän elämänsä aikana, vaikka joku luuleekin niin.
        Ei edes jaikal, jolle on "kova pala" -ehkä lähes mahdoton- synnittömänä (perisynnistä vapaana) rukoilla IsäMeidän- rukousta tai syntisen publikaanin rukousta.
        Vai olenko väärässä jaikal?

        Luuk.18:14
        "Joka itsensä ylentää (sanoo olevansa synnitön), se alennetaan".
        "Joka itsensä alentaa (tunnustaa syntisyytensä), se ylennetään".

        Publikaani lähtii VAHURSKAUTETTUNA kotiinsa (Luuk.18:9-14).

        >>>Luuk.18:14
        "Joka itsensä ylentää (sanoo olevansa synnitön), se alennetaan".
        "Joka itsensä alentaa (tunnustaa syntisyytensä), se ylennetään".

        Publikaani lähtii VAHURSKAUTETTUNA kotiinsa (Luuk.18:9-14).


      • Tapio522eikirj
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Luuk.18:14
        "Joka itsensä ylentää (sanoo olevansa synnitön), se alennetaan".
        "Joka itsensä alentaa (tunnustaa syntisyytensä), se ylennetään".

        Publikaani lähtii VAHURSKAUTETTUNA kotiinsa (Luuk.18:9-14).

        jaikal.se...sinulla on hyviä kysymyksiä.
        >>>>>>>>>"Oliko se niin hataralla pohjalla että hän tuli heti kotiin päästyään jälleen syntiseksi Jumalan edessä"?>>>>>>>>>>>
        Publikaani sai syntinsä anteeksi. Jumalan ARMO teki hänet VANHURSKAAKSI.
        ("Korotettiin").
        Fariseus jäi armosta osattomaksi ("alennettiin").

        Kysynkin sinulta, likaantuivatko publikaanin jalat kotimatkalla?
        Tiedät varmaan, mihin kysymykselläni tähtään.
        Lyhyt vastaus riittää!


      • asiastakyse
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        jaikal.se...sinulla on hyviä kysymyksiä.
        >>>>>>>>>"Oliko se niin hataralla pohjalla että hän tuli heti kotiin päästyään jälleen syntiseksi Jumalan edessä"?>>>>>>>>>>>
        Publikaani sai syntinsä anteeksi. Jumalan ARMO teki hänet VANHURSKAAKSI.
        ("Korotettiin").
        Fariseus jäi armosta osattomaksi ("alennettiin").

        Kysynkin sinulta, likaantuivatko publikaanin jalat kotimatkalla?
        Tiedät varmaan, mihin kysymykselläni tähtään.
        Lyhyt vastaus riittää!

        Missä sanotaan publikaanin tulleen vanhurskaaksi?
        Luukas 18
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."


      • Tapio522eikirj
        asiastakyse kirjoitti:

        Missä sanotaan publikaanin tulleen vanhurskaaksi?
        Luukas 18
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        jae 14 oikea käännös:VANHURSKAANA tai VANHURSKAUTETTUNA.
        (Mitään vertailuastetta ei vanhurskaudessa ole.)


      • Usko Jumalaan
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        jae 14 oikea käännös:VANHURSKAANA tai VANHURSKAUTETTUNA.
        (Mitään vertailuastetta ei vanhurskaudessa ole.)

        Uskon että publikaani oli kerralla vanhurskautettu kun uskoi Jumalaan ja kääntyi Hänen puoleensa ja tunnusti syntisyytensä sekä pyysi Jumalaa armahtamaan häntä.
        Siinä se on.


      • asiastakyse
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        jae 14 oikea käännös:VANHURSKAANA tai VANHURSKAUTETTUNA.
        (Mitään vertailuastetta ei vanhurskaudessa ole.)

        Publikaani meni kotiinsa ENEMMÄN vanhurskaana, tai enemmän uskovana, tai hurskaampana kuin fariseus, joka ei itsestään syntiä löytänyt. Publikaani ei ollut vanhurskas, eikä pyhä, mutta hän sai uskon kautta alkaa vanhurskautumaan ja pyhittymään, jos tahtoi.

        Tuolla vertauksella Jeesus tarkoittaa juuri sitä, että usko alkaa vanhurskauttamaan heitä, jotka nöyrtyvät tunnustamaan syntinsä ja alkavat ottaa Jumalan Sanaa uskossa vastaan. Usko vanhurskauttaa.

        Publikaani ei ollut vanhurskas, mutta oli vanhuRSKAAMPI kuin fariseus.

        Vanhurskas elää uskosta ja publikaani sai mahdollisuuden alkaa elämään uskosta, koska tunnusti syntinsä. Jumalan Sana vanurskauttaa ja pyhittää, eli edelleenkin puhumme Sanan kasvatuksesta pelastukseen.


      • Joh.13:1-20 selitys
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        jae 14 oikea käännös:VANHURSKAANA tai VANHURSKAUTETTUNA.
        (Mitään vertailuastetta ei vanhurskaudessa ole.)

        Opetuslasten jalkojen peseminen havainnollistaa sen tosi asian, että uudestisyntymisen kertakaikkisen "kylvyn" jälkeen uskova tarvitsee jatkuvaa puhdistusta.

        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki(viittaus Juudaaseen).

        Taustalla on ajatus kylpylästä kotiin palaavasta henkilöstä, jonka jalat likaantuvat kotimatkalla. Uskova on uudestisyntymisessä kyllä kerta kaikkiaan puhdistunut (Heb.10:1-12) mutta hänen on tunnustettava kaikki ne synnit, jotka päivittäin tahraavat hänet tässä synnin täyttämässä maailmassa(Efes.5:26-27, 1Joh.1:9)
        Synnin tahraama Jumalan lapsi ei voi olla yhteydessä Kristukseen; siksi Pietarinkin jalat oli pestävä,
        Jeesuksen käskyyn sisältyy ajatus siitä, että uskovien on olta anteeksiantavaisia toisiaan kohtaan.(Efes. 4:32)


      • asiastakyse
        Joh.13:1-20 selitys kirjoitti:

        Opetuslasten jalkojen peseminen havainnollistaa sen tosi asian, että uudestisyntymisen kertakaikkisen "kylvyn" jälkeen uskova tarvitsee jatkuvaa puhdistusta.

        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki(viittaus Juudaaseen).

        Taustalla on ajatus kylpylästä kotiin palaavasta henkilöstä, jonka jalat likaantuvat kotimatkalla. Uskova on uudestisyntymisessä kyllä kerta kaikkiaan puhdistunut (Heb.10:1-12) mutta hänen on tunnustettava kaikki ne synnit, jotka päivittäin tahraavat hänet tässä synnin täyttämässä maailmassa(Efes.5:26-27, 1Joh.1:9)
        Synnin tahraama Jumalan lapsi ei voi olla yhteydessä Kristukseen; siksi Pietarinkin jalat oli pestävä,
        Jeesuksen käskyyn sisältyy ajatus siitä, että uskovien on olta anteeksiantavaisia toisiaan kohtaan.(Efes. 4:32)

        Sanooko Jeesus tuossa esimerkissä, että ihminen pesee omat jalkansa, vai onko kyse toisen ihmisen toiselle ihmiselle suorittamasta teosta? Tässä tapauksessa jalkojen pesusta.

        Entä, onko Kalle rikas, jos hänellä on sentti ja Villellä ei senttiäkään, vai onko Kalle vain rikkaampi Villeä? Lähempänä rikastumista.

        Suomen kieli näyttää olevan aika hankala käsittää ja sen myötä Raamatun opetusten käsittäminenkin vaikeutuu.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Sanooko Jeesus tuossa esimerkissä, että ihminen pesee omat jalkansa, vai onko kyse toisen ihmisen toiselle ihmiselle suorittamasta teosta? Tässä tapauksessa jalkojen pesusta.

        Entä, onko Kalle rikas, jos hänellä on sentti ja Villellä ei senttiäkään, vai onko Kalle vain rikkaampi Villeä? Lähempänä rikastumista.

        Suomen kieli näyttää olevan aika hankala käsittää ja sen myötä Raamatun opetusten käsittäminenkin vaikeutuu.

        "Pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme."

        Roomalaiskirje 13
        8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
        9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

        11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
        12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
        13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
        14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.


      • jaikal.se kirjoitti:

        >>>Muuten hyvä esitys jaikal, mutta unohdit tärkeimmän eli synnintunnustuksen, josta koko uskonelämä alkaa ja riippuu 1.Joh.1:9

        * Näin se on. Kun uskomme Jeesuksessa syntimme anteeksi, se on samalla tunnustus syntisyydestämme, ja kun Jeesus vaikuttaa uskon sisimmässämme, saamme KAIKKI syntimme anteeksi, ja ennen kaikkea syntisyytemme, sisin kirvoittuu syyllisyydestä ja Jumala hyväksyy meidät Pojassaan täysin syyttömiksi, koko elämämme syytekirjelmä poistetaan iäksi joka oli meitä vastaan Jumalan pyhän lain edessä. Kristus on lain loppu, ja siinä menee koko syntinen luontomme romukoppaan ikuisesti, Jeesuksen Kristuksen sisäisen tuntemisen myötä.

        * Olemmehan siinä uudestisyntynässä UUSI LUOMUS, " Katso, uusi on sijaan tullut."

        * Pyhityksemme saavuttaa täydellisyyden, kun Jeesus tulee, Hänen lunastuksensa voimasta myös ruumiimme lunastetaan, ja muutetaan Hänen kuvansa kaltaiseksi, me saamme nähdä Hänet sellaisen kuin Hän on, me muutumme, niin kuin muuttaa Herra.


      • jaikal.se kirjoitti:

        Tämä oppi ei romahda mihinkään eikä se ole minun itseni kehittämä oppi.
        Se löytyy vanhan tutun Raamattumme 2 Kor 5. luvusta.
        Siinä luvussa Raamattu todistaa että KAIKKI OVAT KUOLLEET. Tuo "kaikki" sisältää jokaisen ensimmäisen Aadamin jälkeläisen. Silloin se sisältää myös sinut ja minut, sen vanhan aatumme/eevamme. Vanha syntinen ihmisemme on kertakaikkisesti kuollut. Ja Jumala sanoo sen, ei jaikal. Me uskomme sen ja pidämme sen myös kuolleena, eikä niin?

        Koska se on kuollut, ja uusi ihminen, uusi luomus Jumalan lapsi on syntynyt Jumalasta, Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä, Jumala kehottaa uutta luomusta pitämään sen vanhan aatun/eevan kuolemassa. Kun me teemme näin, me pidämme itsemme, uuden ihmisen, synnille kuolleena mutta Jumalalle elävänä.
        Silloin emme syntiä palvele vaan me palvelemme Jumalaa ja Jumalan palvelijoina palvelemme vanhurskautta. Uusi luomus, uskova Jumala lapsi, on vapautettu synnistä. Siksi se palvelee ja voi palvella vanhurskautta.

        Jos sinä et tätä usko, kysy keneltä tahansa helluntailaiselta tai vapaakirkon pastorilta tai raamatunopettajalta ja he vahvistavat tämän asian. Mutta tämä aihe kylläkin kuuluu seurakunnan sisällä raamattutunnin aihepiiriin. Ei täällä kovinkaan moni kykene ottamaan vastaan ja ymmärtämään vähän pintaa syvempää opetusta. Täällä kun ollaan vielä siinä vaiheessa että hoetaan toinen toiselleen: "Olemme syntisiä ja teemme syntiä." 'Sitten näitä syntiin sitovia kommenttia kehutaan ja plussataan. Se jo todistaa jotakin ihmisistä jotka ovat lukemassa näitä kirjoituksia. Mitä jos uskova alkaa uskomaan että hän on vanhurskas ja pyhä? Silloin hän ei saata tehdä syntiä. Se kun ei kuulu vanhurskaalle ja pyhälle ihmiselle. Hän tekee vanhurskautta.

        * Kyllä, Aadamissa kuoli hengellisesti koko hänen jälkeensä tullut ihmisuku. Tuli ero Jumalasta, karkotaessaan ihmisen paratiisista, olimme kuolleet pois Jumala yhteydestä, yhteys Isäämme katkesi, silloin kuoli kaikki ihmiset. Olimme Aadamin synnissä altistuneet Jumalan vihan alaisuuteen, ja olemme siinä edelleen.

        * Paavali huudahtaa, " Kuka pelastaa minut tästä synnin ja kuoleman ruumiista?"
        * Toteaa samaan hengenvetoon; "Kiitos olkoon, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. Minä siis palvelen hengessä Jumalan lakia, lihassani synnin lakia."

        * Tottahan tuo on, siinä Paavali halusikin opettaa, että syntinen lihamme elää ja voi hyvin, ja sen kanssa on vaan tultava toimeen kuolemaamme saakka, tai jos Jeesus tulee sitä ennen.

        * Toivomme ja voittomme lihasta on uudestisyntymässä saamamme Jumalan Hengen kaste, jossa saamme Pyhän Hengen sinetin sisimpäämme, ja Hengellä kuoletamme lihallisen luontomme halun syntiin, niin, ettemme tee syntiä, vaan kuljemme Kristuksen voittosaatossa kohti ikuista päämääräämme, Jumalan taivasta esikoisena Jeesus Kristus, vanhin Veljemme.

        * Pannaan siis täysi toivomme Häneen, jossa saamme uuden armon Hänen ilmestyessään. Johon päivään saakka on sisimmässämme Pyhän Hengen sinetti, joka on sinne annettu vakuudeksi, siitä, että olemme Jumalan lapsia !

        * Onko sinulla tämä lapseuden vakuus sisimmässäsi? Varmista , että on, Jeesus on sen antaja ja voimassa pitäjä Pyhän Hengen osallisuudessa ?


      • Eikö tuo ole
        asiastakyse kirjoitti:

        Sanooko Jeesus tuossa esimerkissä, että ihminen pesee omat jalkansa, vai onko kyse toisen ihmisen toiselle ihmiselle suorittamasta teosta? Tässä tapauksessa jalkojen pesusta.

        Entä, onko Kalle rikas, jos hänellä on sentti ja Villellä ei senttiäkään, vai onko Kalle vain rikkaampi Villeä? Lähempänä rikastumista.

        Suomen kieli näyttää olevan aika hankala käsittää ja sen myötä Raamatun opetusten käsittäminenkin vaikeutuu.

        selvä selitys siitä, miten meidän on päivittäin puhdistuttava synneistämme. Kukaan ei voi väittää, ettei tekisi syntiä, eli olisi tottelematon Jumalalle, tavalla tai toisella.

        Kuka meistä pystyy elämään niin täydellisesti, ettei toisten ihmisten kanssa tulisi mitään..kun tätä palstaa lukee, niin pian saa huomata, miten järkähtämättömän oikeassa ollaan ja miten sitä omaa näkemystä puolletaan viimeiseen asti..välittämättä heikommastakin..arkielämässä meidän uskollisuutta koetellaan juuri ihmissuhteissa. "Rauta rautaa hioo ja ihminen toistansa hioo" - kuitenkin olen törmännyt sellaisiinkin uskoviin, jotka yksinelävinä olettavat voivansa välttyä tekemästä syntiä, koska heidän on helppo useimmiten kaihtaa tilanteita ja olla kohtaamatta asioita ja luulla siten, että ovat synnittömiä, eivätkä lankea mihinkään syntiin..he elävät useimmiten itsekeskeistä elämäänsä, eivätkä ymmärrä toisia siten ja siksi heidän on myöskin helppo ajatella itseään toisia vanhurskaammiksi..onhan se totta, että heillä on enemmän aikaa panostaa omaan hengelliseen elämäänsä, mutta ilman läheisempää kanssakäymistä toisten uskovien kanssa he eivät huomaa omaa itsekkyyttään ja heidän ymmärtämättömät sanansa loukkaavat joitakin, he kun ovat niin varmoja omasta uskostaan, että heidän on helppo neuvoa ja opettaa toisia..ja tämä ei ollut yleistys kaikkien yksinelävien uskovien kohdalla, vaan omasta kokemuksestani kirjoitin.


      • Tapio5222eikirj
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Luuk.18:14
        "Joka itsensä ylentää (sanoo olevansa synnitön), se alennetaan".
        "Joka itsensä alentaa (tunnustaa syntisyytensä), se ylennetään".

        Publikaani lähtii VAHURSKAUTETTUNA kotiinsa (Luuk.18:9-14).

        jaikalin rukous Jumalan sanan valossa on väärin.
        jaikal rukoilee:
        "Jumala kiitos että olet ollut minulle ENTISELLE SYNTISELLE armollinen ja olet vanhurskauttanut minut Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä" (jaikal).

        jaikalhan ei voi "synnittömänä" rukoilla syntisen rukousta:
        "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".


      • Tapio522eikirj
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        jaikal.se...sinulla on hyviä kysymyksiä.
        >>>>>>>>>"Oliko se niin hataralla pohjalla että hän tuli heti kotiin päästyään jälleen syntiseksi Jumalan edessä"?>>>>>>>>>>>
        Publikaani sai syntinsä anteeksi. Jumalan ARMO teki hänet VANHURSKAAKSI.
        ("Korotettiin").
        Fariseus jäi armosta osattomaksi ("alennettiin").

        Kysynkin sinulta, likaantuivatko publikaanin jalat kotimatkalla?
        Tiedät varmaan, mihin kysymykselläni tähtään.
        Lyhyt vastaus riittää!

        jaikal:
        "Olemme siis uskovina irti kaikista synneistämme. Olemme irti synneistämme myös koska Jeesuksen veri on meidät puhdistanut ja puhdistaa meitä niistä jatkuvasti uskomme kautta Häneen.
        Olen siis uskovana SYNNITÖN tällä perustalla.

        On väärin väittää uskovaa syntiseksi. Silloinhan mitätöidään Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta saatu syntien puhdistus anteeksiantamuksen kautta" (jaikal)..


      • Mutta Tapio
        Tapio5222eikirj kirjoitti:

        jaikalin rukous Jumalan sanan valossa on väärin.
        jaikal rukoilee:
        "Jumala kiitos että olet ollut minulle ENTISELLE SYNTISELLE armollinen ja olet vanhurskauttanut minut Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä" (jaikal).

        jaikalhan ei voi "synnittömänä" rukoilla syntisen rukousta:
        "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".

        puoltamatta Jaikalia kysyn: Eikö pelastuksen kokeneesta tule vanhurskasta, niin, ettei häntä pidä nimittää enää syntiseksi???

        Ihmisessä on loppuun asti sekä vanha aatami, että eeva - siinä on meidän jokaisen taistelumme - kumpaa me tottelemme: sitä vanhaa syntistä minäämme vai Jumalaa.
        Tätä taistelua käymme loppuun saakka, niinkauan, kun olemme tässä kuoleman ruumiissa, niinettei kukaan voi väittää olevansa synnitön.
        Lankeamuksia tulee jokaiselle, tavalla tai toisella, eikä se tarkoita tahallista syntiä.


      • Tapio522eikirj
        Mutta Tapio kirjoitti:

        puoltamatta Jaikalia kysyn: Eikö pelastuksen kokeneesta tule vanhurskasta, niin, ettei häntä pidä nimittää enää syntiseksi???

        Ihmisessä on loppuun asti sekä vanha aatami, että eeva - siinä on meidän jokaisen taistelumme - kumpaa me tottelemme: sitä vanhaa syntistä minäämme vai Jumalaa.
        Tätä taistelua käymme loppuun saakka, niinkauan, kun olemme tässä kuoleman ruumiissa, niinettei kukaan voi väittää olevansa synnitön.
        Lankeamuksia tulee jokaiselle, tavalla tai toisella, eikä se tarkoita tahallista syntiä.

        >>>>>>>>>>>>>< Eikö pelastuksen kokeneesta tule vanhurskasta, niin, ettei häntä pidä nimittää enää syntiseksi???>>>>>>>>>>>
        Uskova on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen.
        Oletko tavannut synnitöntä ihmistä?

        Paavalikin sanoi itsestään: "OLEN SYNTISISTÄ suurin".
        Moni muuttaa "OLEN" verbin toiseen aikamuotoon puollustaakseen sillä "synnittömyysoppiaan".

        Kastekkaan ei poista "lihan saastaa"
        .
        Room. 4:8. "Autuas se mies, jolle Herra EI LUE SYNTIÄ!"

        Jotkut vääntävät ko. kohdan:
        "Autuas se mies, jolla EI OLE SYNTIÄ!"

        Näillä kahdella opilla on suuri ero.
        Kysymys on vanhurskauttamisopista,


      • asiastakyse
        Eikö tuo ole kirjoitti:

        selvä selitys siitä, miten meidän on päivittäin puhdistuttava synneistämme. Kukaan ei voi väittää, ettei tekisi syntiä, eli olisi tottelematon Jumalalle, tavalla tai toisella.

        Kuka meistä pystyy elämään niin täydellisesti, ettei toisten ihmisten kanssa tulisi mitään..kun tätä palstaa lukee, niin pian saa huomata, miten järkähtämättömän oikeassa ollaan ja miten sitä omaa näkemystä puolletaan viimeiseen asti..välittämättä heikommastakin..arkielämässä meidän uskollisuutta koetellaan juuri ihmissuhteissa. "Rauta rautaa hioo ja ihminen toistansa hioo" - kuitenkin olen törmännyt sellaisiinkin uskoviin, jotka yksinelävinä olettavat voivansa välttyä tekemästä syntiä, koska heidän on helppo useimmiten kaihtaa tilanteita ja olla kohtaamatta asioita ja luulla siten, että ovat synnittömiä, eivätkä lankea mihinkään syntiin..he elävät useimmiten itsekeskeistä elämäänsä, eivätkä ymmärrä toisia siten ja siksi heidän on myöskin helppo ajatella itseään toisia vanhurskaammiksi..onhan se totta, että heillä on enemmän aikaa panostaa omaan hengelliseen elämäänsä, mutta ilman läheisempää kanssakäymistä toisten uskovien kanssa he eivät huomaa omaa itsekkyyttään ja heidän ymmärtämättömät sanansa loukkaavat joitakin, he kun ovat niin varmoja omasta uskostaan, että heidän on helppo neuvoa ja opettaa toisia..ja tämä ei ollut yleistys kaikkien yksinelävien uskovien kohdalla, vaan omasta kokemuksestani kirjoitin.

        Niin, Paavali oli yksin eläjä, mutta minä en ole.:) Paavali, joka sai Jumalalta tuon nimen synnyttyään evankeliumista ja Hengestä Jumalan lapseksi, oli aikaisemmin verestä ja lihasta syntynyt Saulus.
        Hänellä oli totisesti kyky mennä kaikkien rinnalle. Vasta uskoon tulleillekin hän puhui kuin olisi itsekin vasta uskoon tullut. Uskossa miehuuteen kasvaneille hän puhui kuin täysi-ikäisille puhutaan. Hän oli siis kokenut vasta uskoon tulleen osan ja kasvanut täysi-ikäiseksi ja siksi kykeni menemään kaikkien rinnalle.

        Ensin jokainen syntyy tänne lihasta ja verestä, eikä kukaan ole täysi-ikäinen ihmisenä siinä paikassa, vaan vie vuosia saavuttaa täysi-ikäisyys.

        Uskovainen syntyy Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä uudeksi, jos ottaa vastaan Jumalan Sanan. Ei kukaan ole valmis Jumalan lapsi uskoon tultuaan, vaan saa kasvatuksen Jumalan lapseksi. Jumalan Sana alkaa heti vanhurskauttaa ihmistä ja kerran kuuliainen ihminen on vanhurskas, joka elää enää vain uskon kautta. Näin lihasta ja verestä syntyneessä muuttu valta.

        Paavali kertoo, että kasvun myötä ja Jumalan Sanan kuuliaisuuden kautta ihminen pääsee lähemmäs pelastusta ja kohtaa kerran Pelastajansa. Silloin hän on saanut tulla morsiameen, joka on PUHDAS, eikä synti morsianta hallitse.

        Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella puhdistaa ihmisen, jotta Jumala voi tulla asumaan häneen. Jumala ei asu saastaisessa, vaan puhdistaa ja pyhittää ja tulee asumaan siihen astiaan, jonka valmisti Itse Itselleen.


      • asiastakyse
        Tapio5222eikirj kirjoitti:

        jaikalin rukous Jumalan sanan valossa on väärin.
        jaikal rukoilee:
        "Jumala kiitos että olet ollut minulle ENTISELLE SYNTISELLE armollinen ja olet vanhurskauttanut minut Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä" (jaikal).

        jaikalhan ei voi "synnittömänä" rukoilla syntisen rukousta:
        "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".

        Enpä usko, että Jaikal rukoilee enää tuossa vaiheessa syntisen rukousta. Se kuuluu rukoilla silloin, kun saa kutsun tulla uskomaan Jumalan Poikaan. Silloin ihminen tulee raskain saappain, synnin runtelemana ja sairaana. Silloin hän huuttaa Herraan apuun. Jos huutamisesta huolimatta ei kohtaa Herraa, niin jää varmasti syntisen rukouksen rukoilijaksi. Epäusko on valtava este.


    • EndTimes

      Kristus on ostanut meidät vapaiksi. Hän ei maksanut meistä hintaa vain antaakseen meille anteeksi, vaan hinta on maksettu siksi, että meidät on ostettu kokonaan hänelle, kokonaan vapaaksi synnin orjuudesta.

      Näin tänään esirukoustilanteessa sen "vasaran" jolla Jeesus ristiinnaulittiin. Naulan ja vasaran väliin Isä laittoi ihmisen kahleen. Kun naula iskettiin, iskettiin tuhannen säpäleiksi myös se kahle!

      • asiastakyse

        Kristukseen täytyy ensin päästä, jotta saa tuntea sen maksun itsessään, joka Hän maksoi omistaan. Saa tulla vapaaksi lain kasvatuksen kautta. Ei Jeesus laista tietämättömistä ole mitään maksanut. Vain he, jotka ottavat ristinsä ja kantavat sen kaikesta vastustuksesta huolimatta, ova vapaaksi ostettuja.
        Ei Kristukseen pääse, jos tuo risti ei ole antanut ihmiselle voimaa tehdä parannuksen kaikista entisistä synneistä ja, jos tuo risti ei anna voimaa laittaa kaikki pois Jumalan Pojan tieltä. Risti on hullutus kadotukeen meneville.

        Parannus tehdään sillä ristillä, jolle Jeesus naulattiin. Jos ei sillä ristillä kykene parannusta tekemään, jää sen ristin juurelle joko ilakoimaan, tai itkemään. Meidän ristimme on usko Jeesukseen kaiken keskellä. Vaikka ihmisen sielu olisi vielä niin kiinni maallisissa, että surisi kaikkea, joka maailmaan liittyy ja jota ei itselleen saa, niin hänen täytyy tehdä tuosta sielullisuudesta ja lihan pyynnistä parannus ja katsoa Jeesukseen ja ottaa Hänen leipänsä ja vetensä vastaan. Vasta sen jälkeen Jumala kastaa lapsensa Pyhällä Hengellä. Jumala synnyttää omat lapsensa Jumalan Hegellä ja Jumalan Sanalla.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Kristukseen täytyy ensin päästä, jotta saa tuntea sen maksun itsessään, joka Hän maksoi omistaan. Saa tulla vapaaksi lain kasvatuksen kautta. Ei Jeesus laista tietämättömistä ole mitään maksanut. Vain he, jotka ottavat ristinsä ja kantavat sen kaikesta vastustuksesta huolimatta, ova vapaaksi ostettuja.
        Ei Kristukseen pääse, jos tuo risti ei ole antanut ihmiselle voimaa tehdä parannuksen kaikista entisistä synneistä ja, jos tuo risti ei anna voimaa laittaa kaikki pois Jumalan Pojan tieltä. Risti on hullutus kadotukeen meneville.

        Parannus tehdään sillä ristillä, jolle Jeesus naulattiin. Jos ei sillä ristillä kykene parannusta tekemään, jää sen ristin juurelle joko ilakoimaan, tai itkemään. Meidän ristimme on usko Jeesukseen kaiken keskellä. Vaikka ihmisen sielu olisi vielä niin kiinni maallisissa, että surisi kaikkea, joka maailmaan liittyy ja jota ei itselleen saa, niin hänen täytyy tehdä tuosta sielullisuudesta ja lihan pyynnistä parannus ja katsoa Jeesukseen ja ottaa Hänen leipänsä ja vetensä vastaan. Vasta sen jälkeen Jumala kastaa lapsensa Pyhällä Hengellä. Jumala synnyttää omat lapsensa Jumalan Hegellä ja Jumalan Sanalla.

        * " asiastakyse", miksi sinä teetät niin moninaisia , ennen kuin Jumalan armo Kristuksessa on osasi? Sinun opetuksesi menee yli Kristuksen opin, se on yhtä tekemsitä siellä ja täällä ja tuolla , aina vaan tee ensin se, ja sitten taas tee tuo, sinä olet sikinsokin evankelista, mene Jumalan eteen, ja kysy Häneltä, ota sanoja mukaasi, ja neuvottele Hänen kanssaan ja Hän vastaa sinulle Raamatun sanan kautta, ja opettaa sinut tuntemaan Jumalan armon Kristuksessa Jeesuskessa, jos tahdot ja nöyrryt tuunustamaan opetuskesi vääräksi !


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * " asiastakyse", miksi sinä teetät niin moninaisia , ennen kuin Jumalan armo Kristuksessa on osasi? Sinun opetuksesi menee yli Kristuksen opin, se on yhtä tekemsitä siellä ja täällä ja tuolla , aina vaan tee ensin se, ja sitten taas tee tuo, sinä olet sikinsokin evankelista, mene Jumalan eteen, ja kysy Häneltä, ota sanoja mukaasi, ja neuvottele Hänen kanssaan ja Hän vastaa sinulle Raamatun sanan kautta, ja opettaa sinut tuntemaan Jumalan armon Kristuksessa Jeesuskessa, jos tahdot ja nöyrryt tuunustamaan opetuskesi vääräksi !

        Minkä takia sinulle Mohikaani pitäisi nöyrtyä milloin kenenkin keskustelijan, ihan kuin Jumala olisit?

        Itelläsi on vielä koko ajan Raamatussa kuvattu aviorikos päällä.


      • asiastakyse
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * " asiastakyse", miksi sinä teetät niin moninaisia , ennen kuin Jumalan armo Kristuksessa on osasi? Sinun opetuksesi menee yli Kristuksen opin, se on yhtä tekemsitä siellä ja täällä ja tuolla , aina vaan tee ensin se, ja sitten taas tee tuo, sinä olet sikinsokin evankelista, mene Jumalan eteen, ja kysy Häneltä, ota sanoja mukaasi, ja neuvottele Hänen kanssaan ja Hän vastaa sinulle Raamatun sanan kautta, ja opettaa sinut tuntemaan Jumalan armon Kristuksessa Jeesuskessa, jos tahdot ja nöyrryt tuunustamaan opetuskesi vääräksi !

        Nämä vuodethan ovat osoittaneet, että olemme erimielisiä uskosta. Miksi sinä alati tulet oman oppisi kanssa sinne, missä perustus on laskettu Jeesukseen Kristukseen. Olen kaiken aikaa kertonut uskon, joka tulee Jumalalta riittävän, sillä se muuttaa ihmisen Jumalan vaikuttamia tekoja tekeväksi.
        Sinä olet kaiken aikaa vastustanut kaikkea, mitä olen kertonut. Laki oli sinulle kauhistus monta vuotta, mutta nyt, kun olet nähnyt muidenkin siitä kertovat, olet muuta tilalle keksinyt, jotta saisit näyttämän minut lapsena kastetun vääräksi. Olen saanut Jumalalta Pyhän Hengen kasteen opetuksen ja Sanan vastaan ottamisen jälkeen. Raamattu puhuu kaikkialla siitä, mitä Jumalan lapset tekevät.
        Tee niin, niin saat elää, on Itse Jumalan Pojan opetus.

        Luukas 10

        25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
        27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

        29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
        30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
        31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
        32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
        33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
        34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
        35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
        36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
        37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
        38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
        39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
        40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
        41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."


      • asiastakyse
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * " asiastakyse", miksi sinä teetät niin moninaisia , ennen kuin Jumalan armo Kristuksessa on osasi? Sinun opetuksesi menee yli Kristuksen opin, se on yhtä tekemsitä siellä ja täällä ja tuolla , aina vaan tee ensin se, ja sitten taas tee tuo, sinä olet sikinsokin evankelista, mene Jumalan eteen, ja kysy Häneltä, ota sanoja mukaasi, ja neuvottele Hänen kanssaan ja Hän vastaa sinulle Raamatun sanan kautta, ja opettaa sinut tuntemaan Jumalan armon Kristuksessa Jeesuskessa, jos tahdot ja nöyrryt tuunustamaan opetuskesi vääräksi !

        Mohikaani27, ymmärrätkö kuinka pahaa jälkeä sinä saat aikaiseksi kieltämällä lain, jonka kautta ihminen saa kasvatuksen Kristukseen?
        RitariOlevaisena hyökkäilit jatkuvasti käskyjen lakia vastaan, lain vastaisine saarnoinesi ja annoit sinuun uskoville vääärää tietoa, että ihminen on uudestisyntynyt ilman lain kasvatusta. Laki ja armo kuuluvat meidänkin aikalaisille. Koska laki on keskuudessanne kielletty, ei todellista vapautusta ole tapahtunut ja siksi ihmiset ovat synnin orjia ja sairaita.
        Uskovainen kuolee lain kautta pois laista ja pääsee vapauteen.


        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Galatalaiskirje 2
        17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.


      • syntymästä alkaa ka
        asiastakyse kirjoitti:

        Mohikaani27, ymmärrätkö kuinka pahaa jälkeä sinä saat aikaiseksi kieltämällä lain, jonka kautta ihminen saa kasvatuksen Kristukseen?
        RitariOlevaisena hyökkäilit jatkuvasti käskyjen lakia vastaan, lain vastaisine saarnoinesi ja annoit sinuun uskoville vääärää tietoa, että ihminen on uudestisyntynyt ilman lain kasvatusta. Laki ja armo kuuluvat meidänkin aikalaisille. Koska laki on keskuudessanne kielletty, ei todellista vapautusta ole tapahtunut ja siksi ihmiset ovat synnin orjia ja sairaita.
        Uskovainen kuolee lain kautta pois laista ja pääsee vapauteen.


        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Galatalaiskirje 2
        17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Älä viitsi mohikaanin kans noita venkuttaa olet sata vuotta jälessä hänestä hengellisessä ymmärryksessä.
        Olet käsittänyt väärin koko asian alkaen Pietarin saarnasta jossa luulet että ne 3000 tuhatta kastettiin ilman uudestisyntymää !

        Koko kristikunnassa ei ole ennemmin noin pöllöä opinnäkemystä vielä tullut esiin.


      • Aaaanelostako
        syntymästä alkaa ka kirjoitti:

        Älä viitsi mohikaanin kans noita venkuttaa olet sata vuotta jälessä hänestä hengellisessä ymmärryksessä.
        Olet käsittänyt väärin koko asian alkaen Pietarin saarnasta jossa luulet että ne 3000 tuhatta kastettiin ilman uudestisyntymää !

        Koko kristikunnassa ei ole ennemmin noin pöllöä opinnäkemystä vielä tullut esiin.

        Eikäs itä tarvitse aanelosta lainata raamattua joka paikkaan.


      • Eenokki 12
        asiastakyse kirjoitti:

        Mohikaani27, ymmärrätkö kuinka pahaa jälkeä sinä saat aikaiseksi kieltämällä lain, jonka kautta ihminen saa kasvatuksen Kristukseen?
        RitariOlevaisena hyökkäilit jatkuvasti käskyjen lakia vastaan, lain vastaisine saarnoinesi ja annoit sinuun uskoville vääärää tietoa, että ihminen on uudestisyntynyt ilman lain kasvatusta. Laki ja armo kuuluvat meidänkin aikalaisille. Koska laki on keskuudessanne kielletty, ei todellista vapautusta ole tapahtunut ja siksi ihmiset ovat synnin orjia ja sairaita.
        Uskovainen kuolee lain kautta pois laista ja pääsee vapauteen.


        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Galatalaiskirje 2
        17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Aivan oikein sanovat luterilaiset että Mohikaanin oppi on koska vain milloin tahdot ottaa vastaan opin josta puuttuu lain sille kuuluva osa.


    • Knocknock

      Voi niitä jotka eivät mene portista sisälle, eivätkä muitakaan päästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2247
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      110
      1016
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      47
      984
    5. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      979
    6. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      56
      937
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      12
      911
    8. Luotathan?

      Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      890
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

      todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      888
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      49
      840
    Aihe