elikkä kyselisin hiukan, muutamme naiseni kanssa yhteiseen vuokraasuntoon ja menemme naimisiin tuotapikaa. maksaako siviilipalvelusajalta kela täysin meidän vuokra-asunnon ? vai mitä helvettiä ne maksaa. ajattelin suorittaa sivarin koska en jaksa mennä pelleilemään inttiin takasin. mitä muita tukia voi saada ? ja millaiseen paikkaan voi hakea? sairaala ? kirjasto ? ja mistä yleensä kannattaisi hakea paikkaa.
siviilipalvelus ja asuminen
4
517
Vastaukset
- ex-sivari
Puolet eli sinun osuuden se maksaa,jos puolisos on kirjoilla myös.Jos olet vain itse kirjoilla maksavat sen kokonaan.Ja jos puolisosi ei ole töissä hän voi hakea kelalta normaalit työttömän tuet.Jos on töissä hänen tulot ei vaikuta sotilasavustukseen.Paikaks käy just noi mitä mainitsit,ja työkkärit,kelat,nuorisotalot sun muut tuottamattomat paikat.Työkkärin vahtimestarina oli ainakin leppoisaa.
- tulevasivari
okei, entäs miten mun pitäisi toimia nytten? oon hakenu kolmeen otteeseen lykkäystä ja nyttenkin sain lykkäyksen joulukuussa että alkais tän vuoden heinäkuussa intti ja sinne en halua, joten sivari kutsuu. mistä voin hakee siviilipalvelukseen intin sijaan? ja pääseekö lapinjärveltä viikonlopuiksi kotiin kun meillä on kuitenkin lapsi? ja olenko oikeutettu mihinkään muuhun tukeen kuin sotilasavustukseen ja siihen että ne maksaa mun osan kämpästä?
- tulevasivari
unohdin vielä kysyä että jos haen siviilipalvelukseen niin koska se sitten alkaa ?
- ex-sivari
Kyllä lapinjärveltä viikonloppuisin pääsee kotiin.Jos lapsi on hetki sitten syntynyt saatat saada isyyslomaakin.
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/tm_tem081/index.html
Et ole oikeutettu ite muihin tukiin..puolisos saattaa olla.
Päivärahan saat tietysti ja ruokarahan jos ei palveluspaikka tarjoa ruokaa.
Kaikki ajankohtaset tiedot saat hyvin tuolta sivarikeskuksen kotisivuilta.
http://www.sivarikeskus.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757264
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803059- 562238
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671425Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681379- 561294
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191249Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841008Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791000