Maasturin varusteista ?

Uusavuton tollo

Minkälaisia varusteita pidätte maasto/katumaastoautojenne takakontissa? Tämän kyselen siksi, kun tuli moinen ajokki hommattua. Kauppojen sekä markettien pihoilla, kun moisien takakontteihin kurkkaa, niin siellä on jos jonkin laista varustetta ja tarviketta.

23

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ja mitä se sulle kuuluu mitä pidän autoni takakontissa.sen verran voin kertoa että siellä on sitä sun tätät,silloin tällöin.

    • Kiertokankimies

      Mulla on iso laatikollinen kondomeja. Niitä nimittäin kuluu kun on maasturi alla.

      • .:.:.:.:

        Olet varsin siisti mies, kun käytät kondoomia runkatessa. Nooh, ei ainakaan saastu maasto.


    • Puukirkolla

      Mulla Terranon takakontissa on, Lumilapio, kirves, nuotiopuut ja -sytykkeet omassa kassissaan. kymmenen metriä vahvaa köyttä, (ei narua) oon tarvinnu monta kertaa tänäkin talvena, auttanu naapureita ojasta nelikolla ja sitten muovilaatikko jossa normikamat mitä nyt on jokaisessa autossa, takakontissa.

    • Jake -62

      Mie oon 22 vuotta ajanut Maasturilla ja joka koslassa samat kamat takalootassa. Iso työkalupakki, jossa 1/2- ja 3/8 tuuman hylsysatsit ja kiintoavaimia pilvin pimein, pihtejä nauloja nippusiteitä rautalankaa pultteja ruuveja ym ym..., sit on muovilootassa kirves ja lapio, kuormansidonta liinoja ja hinausliinoja muutamat, saha ja voimapihdit.
      Valta osaa noista kamoista en ole tarvinut onneksi, mutta mihinkään en ilman niitä lähde ja eipä nuo paljoa maasturin persiissä paina.

    • tiedä milloin tarvii

      Minulla on kaksikymmentäkahdeksan grammaa kuulalaakerirasvaa sekä reilu hyppysellinen nupinauloja.

    • Näillä eväin

      Muovilaatikossa käynnistyskaapelit, kumisaappaat, haalarit, hinausköysiä, sidontaliinoja ja kirves. Pakillinen työkaluja, kenttälapio plus sitten lasinpesunesteet ja muu sellainen sälä....
      Kolmas uutena ostettu maasturi mulla ja täysin turhaan painava työkalupakki mukana, mutta jos joskus kuitenkin tarttee...:=)

    • Jimnyx

      Suzukin "tavaratila" on sen verran pieni, ettei täyttä metsurinvarustusta voi koko aikaa kuljetella mukana. Tällä hetkellä kontissa taitaa olla pari kuormaliinaa ja huomioliivi.

      • ojasta pois

        Se on hyvä että olet itse varustautunut liinojen ja liivien kera, ei tarvii sitten muitten ojasta poisvetäjien kuljettaa niitä mukana.
        Liiviesi ja liinojesi kanssa kun huidot tuolla niin silloin sinut paremmin huomataan.


      • Jimnyx(evp)
        ojasta pois kirjoitti:

        Se on hyvä että olet itse varustautunut liinojen ja liivien kera, ei tarvii sitten muitten ojasta poisvetäjien kuljettaa niitä mukana.
        Liiviesi ja liinojesi kanssa kun huidot tuolla niin silloin sinut paremmin huomataan.

        Liinoja tarviin, kun kursitaan kasaan Jeep Patriottien etuakselistoja, jotta pysyvät kasassa, kun hinaan niitä pois katsastuskonttorilta. Huomioliivi on taasen tarpeen hinauksessa olevan Patriotin kuskilla, jotta se näkyy huuruisesta ameriikan ladan hytistä.


      • jenkkipeli
        Jimnyx(evp) kirjoitti:

        Liinoja tarviin, kun kursitaan kasaan Jeep Patriottien etuakselistoja, jotta pysyvät kasassa, kun hinaan niitä pois katsastuskonttorilta. Huomioliivi on taasen tarpeen hinauksessa olevan Patriotin kuskilla, jotta se näkyy huuruisesta ameriikan ladan hytistä.

        No mistäköhän arvasit, että mulla on Patriot maasturi? Mulla on takakontissa aina koko etuakseliston puslat mukana sekä koko etuakselistokin varalla ja lisäksi yhdet koe-kilvet, joilla lupa ajaa katsastusasemalta suorinta tietä merkkikorjaamolle.


      • Jimnyx
        ojasta pois kirjoitti:

        Se on hyvä että olet itse varustautunut liinojen ja liivien kera, ei tarvii sitten muitten ojasta poisvetäjien kuljettaa niitä mukana.
        Liiviesi ja liinojesi kanssa kun huidot tuolla niin silloin sinut paremmin huomataan.

        Tuosta tulikin mieleeni tilanne, jossa vetäisin puhelinasentajien Transitin lumisesta ojasta ylös. Suzukilla se hoitui totta kai, mutta kytkin ehti hiukan haiskahtaa painavaa autoa hinattaessa. Päätin, että ihan kaikenlaisia auttamiskeikkoja en enää ota hoitaakseni.

        Muutamaa talvea myöhemmin oli postinkantaja Toyota Yarisilla samassa ojassa! Ei kun Suzuki eteen, köyttä vetosilmukkaan ja Kusti pääsi jatkamaan polkemista. Yaris muuten painaa ratkaisevasti vähemmän kuin Transit. Outoa sinänsä, että posteljooni oli oikealta ohjattavan autonsa ajanut penkkaan samassa sisäkurvissa kuin puhelinmiehet aikoinaan pakurinsa.

        Huomioliivin sain tuliaisena Espanjasta, jossa se tietääkseni on pakollinen varuste jokaisessa autossa. Eipä tuo vie paljon tilaa sinunkaan kontistasi, vai ajeletko Lamborghinilla?


    • siv jut seur

      Pitihän se arvata että tästäkin tulee sussukerhon oma terapiajuttu, saavat keskenään kinastella kellä heikoin sussu.

    • Tällaisia ajatuksia.

      Tuskin siellä näön vuoksi ja turhaan kannattaa kuljettaa yhtään mitään.

      Sitten kun ajaa kolarin niin on kaikki romut niskassa. :)

      • Nelivetomies 4x4 4WD

        Älä jauha fuulaa kundi. 4x4 nelivetomaasturissa on aina, huom AINA oltava takarontissa seuraavat luettelemani 4x4 maastoauto tarvikkeet:
        -hinausköysi
        -apukäynnistyskaapelit
        -työkalusalkku tai pakki, jossa yleisimmät hylsysatsit ja kiintarit vasara pihtejä rautasaha jakoavaimia eri kokoja ruuvimeisseleitä etz etz
        -retkikirves ja saha
        -retkikeitin (toimiva)
        -lapio
        -kumisaappaat ja varavaatteet sekä sadeasu
        Tässä listasin vain kaiken PAKOLLISEN varustesatsin, joka löytyy aivan jokaisen 4x4 neliveto maastoauton takarontista, siis painotan vielä, AIVAN JOKAISEN 4x4 NELIVETO MAASTOAUTON TAKARONTISTA.


      • olvaava cittari
        Nelivetomies 4x4 4WD kirjoitti:

        Älä jauha fuulaa kundi. 4x4 nelivetomaasturissa on aina, huom AINA oltava takarontissa seuraavat luettelemani 4x4 maastoauto tarvikkeet:
        -hinausköysi
        -apukäynnistyskaapelit
        -työkalusalkku tai pakki, jossa yleisimmät hylsysatsit ja kiintarit vasara pihtejä rautasaha jakoavaimia eri kokoja ruuvimeisseleitä etz etz
        -retkikirves ja saha
        -retkikeitin (toimiva)
        -lapio
        -kumisaappaat ja varavaatteet sekä sadeasu
        Tässä listasin vain kaiken PAKOLLISEN varustesatsin, joka löytyy aivan jokaisen 4x4 neliveto maastoauton takarontista, siis painotan vielä, AIVAN JOKAISEN 4x4 NELIVETO MAASTOAUTON TAKARONTISTA.

        Tärkeimmät jätit sitten pois, kolme laatikkoa tyhjiä kaljatölkkejä, Olvin, tottakai, sillä eihän muita oluita ole, tietenkin Pirkka myös lasketaan mukaan.


    • tässäpä enimmät

      Takakontista löytyy pieni lumilapio, hinausköysi, akkukaapellit, parit rukkaset, heijastinliivi, jätesäkkejä.

      Kaupassakäynnin varalta siellä on pari suurta kestomuovikassia.

      Lisäksi siellä on työasioiden hoitoa varten turvakengät, suojalasit, kuulosuojaimet, työasu ja kypärä.

      Lisäksi vielä sekalaista roinaa mitä sinne on unohtunu.

    • Niva rulaa

      Olen tyytyväinen Lada Niva -kuski. Kontissa on työkaluina vain sirppi ja vasara, niillä olen pärjännyt.

    • neljäl vetää

      mun miälest 4x4 maastureis pitää olla mukan off-road rekvisiittaa, jollei muut ni ainaki näön ja vuaks. mulki ain mun nelikos mukaan kaiken sorttis sälää ja tärkeintähä on kunnon nelikkokuskil, et ain on letermanni vyäl, olkoon sit häät tahi hautajaiset.

      • rahalla parasta

        Sulla ei oo kuin kiel vyön alla kun kuolaat maasturin (Jeep) perään.


      • jenkkicittari
        rahalla parasta kirjoitti:

        Sulla ei oo kuin kiel vyön alla kun kuolaat maasturin (Jeep) perään.

        Vai jeepin, voihan helvetti. Jeepin romua en ilmatteeksikaan ota. Katsastusmiäs ainoastaan tykkää jiipeistä, kun sama auto käy konttorilla neljästi vuodessa. Buahahahahaaaa.


    • Polunlöytäjä

      Multa löytyy
      - salkkutalja ja 20 m vaijeria
      - saha, kirves ja puukko
      - lumilapio ja kenttälapio
      - käynnistyskaapelit
      - varakanisteri, öljyä ja lasinpesunestettä
      - vetoliinoja ja sakkeleita
      - 6 kg:n sammutin
      - huomioliivi
      - laavukangas
      - puhdistusliinoja, tulitikut, spray-öljyjä, -silikonia, köyttä, matkahuopia ym. pikkutilpehööriä
      - tukeva laatikko (laastipalju Honkkarista) edellisille

      Tarkoitus hankkia
      - Hi-Lift-tunkki
      - lumiketjut
      - kunnon kattoteline

    • Rav 4 -09

      Tehtaalla asennetun renkaanvaihtosetin ja varotuskolmion lisäksi löytyy, pieni hylsysatsi, jossa 6-14mm hylsyt ja räikkä, meisseli, johon yleisimmät vaihtokärjet pihdit ja pieni jakoavain sekä leathermann ja puukko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe