Olen suomalainen asiallinen terve mies. Mutta en löydä rehellisiä palkkatöitä.
Niinpä lienee nyt pakko mennä koulutukseen, tms,
että saisin edes sen työmarkkinatuen.Työmarkknatuen saamiseksi tarvitaan joku työsuhde tai vastaava......
Mutta ei ole tuota koulutustakaan tarjolla !!!
Siksipä hain tarjolla oleviin maahanmuuttajien työvoimakoulutuksiin, kun niitä vain oli tarjolla.
Miksi täällä suurella massa-työttömyys alueela Etelä-karjalassa ei ole edes koulutusta ?
Aiotaanko meidät työttömät makuuttaa täällä ihan tarkoituksella syrjätyjiksi vai täysin tuettomiksi ?
Mikä on se syy, ettei ole edes koulutusta tarjolla ????
53v ja ei töitä
165
3618
Vastaukset
- ei koulutusta ei töi
- työvoimapolitiikka on täysin onnetonta, siis työvoiman heitteillejättöä.
Toi ylisuuri ja ylikallis tem systeemi ei toimi ! - eiksjuuh
Ei pahalla mutta kun ikää on tarpeeksi täytyy vain todeta: juna meni jo...
- bye bye......
Jos aloittaja ja kaikki te jotka aikoinaan olette äänestänyt euroopan unioniin liittymisen puolesta niin voisitte siihen junaan hypätä joka vie teidät euroopan työmarkkinoille!
Muistattekos että yksi tärkeimmistä syistä unioniin liittymiseen oli se vapaa työvoiman liikkuvuus jota ainakin ay-liike kovasti rummutti !!- adressi.
Kirjastossa täällä päin on Adressi Eu:sta irtautumisen puolesta.
Allekirjoittakaa ihmeessä! - Asun Ruotsissa
adressi. kirjoitti:
Allekirjoittakaa ihmeessä!Kannattaa lähteä töitä etsimään Ruotsista tai Norjasta . Itse pääsin töihin Ruotsiin . Kyllä täältä löytyy töitä kun etsii ahkerasti . Täältä Ruotsista nuoret muuttaa Norjaan töihin .
- työtön luuseri mies
Asun Ruotsissa kirjoitti:
Kannattaa lähteä töitä etsimään Ruotsista tai Norjasta . Itse pääsin töihin Ruotsiin . Kyllä täältä löytyy töitä kun etsii ahkerasti . Täältä Ruotsista nuoret muuttaa Norjaan töihin .
Pimeitä töitä saa mut rehellistä työtä ei saa. Niin on asiat. Olen sitten tehnyt pimeesti hommia välillä kun verokortti ei kelpaa. Hain töitä jopa lumenauraajaksi ja sanoin et teen 6 euroo tunti muutta en saanut töitä. Sit sanoin et teen 3 eurolla tunti mut ei sekään kelvannut. Olisin tehnyt ilmaiseksi töitä ja kela olis maksanut työmarkkinatukee ja 9 euroo päivässä, mut sekään ei kelvannut. Töitä ei saa vaikka haluaisi. Ilmeisesti ilmais töitä saa vauin näistä työkkärin pajoista missä on kaikenlaista rikollisisia ja huumeiden käyttäjiä jotka tekee yhdyskuntapalvelua 9 eurolla päivässä. Ne työt ei ole mistään kotoisin eikä niitä lasketa edes työkokemukseksi.
- muuttolintuko
Asun Ruotsissa kirjoitti:
Kannattaa lähteä töitä etsimään Ruotsista tai Norjasta . Itse pääsin töihin Ruotsiin . Kyllä täältä löytyy töitä kun etsii ahkerasti . Täältä Ruotsista nuoret muuttaa Norjaan töihin .
Ruotsin työttömyys on korkeampi kuin Suomen. Täällä ei ole edes omille nuorille töitä vaan heistä moni joutuu jatkaan opiskelua kun siitä saa csn:ltä rahaa.Toinen vaihtoehto on eristäytyminen tai päihteet. Kamala tämä nyky-yhteiskunta.
- mieli pide
muuttolintuko kirjoitti:
Ruotsin työttömyys on korkeampi kuin Suomen. Täällä ei ole edes omille nuorille töitä vaan heistä moni joutuu jatkaan opiskelua kun siitä saa csn:ltä rahaa.Toinen vaihtoehto on eristäytyminen tai päihteet. Kamala tämä nyky-yhteiskunta.
niin mitä olete mieltä voik o ihmisestä tulla rasite yhteiskunalle?
- nuoret töihin.
muuttolintuko kirjoitti:
Juu, Ruotsiin vaan!
Nyt tulee käyttöä sille pakkoruotsille!
Meidän kunnastakin puuttuu tarhoista työntekijöitä, kun ei kukaan koulutuksen saanut halua mennä sinne töihin, sillä palkat ovat ihan älyttömän huonot.
Tarhan opet ovat käyneet "kalliin" koulutuksen ammattiin, ja sitten pitäisi elää vedellä ja leivällä, saadakseen maksettua valtion opintolainan takaisin, töihin alettuaan.
Kunnassamme onkin sellainen käytäntö että kuka tajansa lastenhoidosta kiinnostunut äpääsee töihin sijaiskierteeseen. Saa tehdä töitä jopa melkein kokoaikaisesti. Niin suuri pula on tarhan opettajista ja lastenhoitajista. Kunta tekee näin mielestäni juuri sen vuoksi että ei tarvitse palkata kallista ammattiosaajaa, kun voi saada halvempia pätktekijöitä, jotka eivät ole koulutetuja. nuoret töihin. kirjoitti:
Juu, Ruotsiin vaan!
Meidän kunnastakin puuttuu tarhoista työntekijöitä, kun ei kukaan koulutuksen saanut halua mennä sinne töihin, sillä palkat ovat ihan älyttömän huonot.
Tarhan opet ovat käyneet "kalliin" koulutuksen ammattiin, ja sitten pitäisi elää vedellä ja leivällä, saadakseen maksettua valtion opintolainan takaisin, töihin alettuaan.
Kunnassamme onkin sellainen käytäntö että kuka tajansa lastenhoidosta kiinnostunut äpääsee töihin sijaiskierteeseen. Saa tehdä töitä jopa melkein kokoaikaisesti. Niin suuri pula on tarhan opettajista ja lastenhoitajista. Kunta tekee näin mielestäni juuri sen vuoksi että ei tarvitse palkata kallista ammattiosaajaa, kun voi saada halvempia pätktekijöitä, jotka eivät ole koulutetuja.Kunnan tessissä lukee ainakin lähihoitajan peruspalkkana 1900 kunnan siivoojalla se 1770e kuuss
- Eläkeläinen
muuttolintuko kirjoitti:
Suomessa on korkeampi työttömyys kuin Ruotsissa . Luin vasta että Lapissa ( Suomessa ) on työttömyys 14,5 % . Se on aika paljon . Ei ihme jos Lapissa on muuttoliike .
- Lastenhoitaja5
nuoret töihin. kirjoitti:
Juu, Ruotsiin vaan!
Kunnassamme onkin sellainen käytäntö että kuka tajansa lastenhoidosta kiinnostunut äpääsee töihin sijaiskierteeseen. Saa tehdä töitä jopa melkein kokoaikaisesti. Niin suuri pula on tarhan opettajista ja lastenhoitajista. Kunta tekee näin mielestäni juuri sen vuoksi että ei tarvitse palkata kallista ammattiosaajaa, kun voi saada halvempia pätktekijöitä, jotka eivät ole koulutetuja.En minä ainakaan nälkää nää vaikka olen lastenhoitaja . Olen ollut jo kauan Päiväkodissa töissä . Viihdyn hyvin työssäni ja olen tyytyväinen palkkaani . Mutta olen huomannut että nuoremmat lastenhoitajat valittaa aina että palkka on pieni . Ilmeisesti he elävät yli varojensa . Tällainen vanhempi työläinen ei jaksa enää harrastaa iltaisin mitään vaan levähtää kotona että jaksaa taas aamulla mennä töihin . Ja kaikki juhliminen on jäänyt jo ajat sitten pois .
- Eroa iteksesi!
adressi. kirjoitti:
Allekirjoittakaa ihmeessä!"Kirjastossa täällä päin on Adressi Eu:sta irtautumisen puolesta.
Allekirjoittakaa ihmeessä! "
Jos jossain on Adressi EU:ssa pysymisen puolesta niin heti allekirjoitan! - Juupastuumija
Eläkeläinen kirjoitti:
Suomessa on korkeampi työttömyys kuin Ruotsissa . Luin vasta että Lapissa ( Suomessa ) on työttömyys 14,5 % . Se on aika paljon . Ei ihme jos Lapissa on muuttoliike .
Lapissa on vähän ihmisiä. Etelässä on paljon ihmisiä. Idässä ei ole ihmisiä. Lännessä vasta ihmisiä onkin.
- En ymmärrä minäkään
Juu. - ei niitä töitä ole kun se työmarkkina ei toimi. Ja osa suomea on täysion alasajettu, siis täysin seis. Ollaan myös eletty taas parikymmentä vuotta poliittisessa työvoimapula valheessa, niin nyt alkaa köyhyys jo näkyä ! Kokoomus-Leipäjonot vaan pitenee !! Leipäjonot on nyky hallituksen työvoimakoulutusta. Luulen. Mutta Muuten asiat on hoitamatta.
Vaikka ennen oli ns. työvoimakoulutukset yleensä suurimmalta osaltaan kelvottomia, niin silti niillä oli se merkitys että sai tukea ja pysyi ansiosidonnaisella. nyt ei koulutuksia ole ja niihin harvoihin ei enää pääse ! On tämäkin just sitä työttömien hetteillejättöä !
Terveellä 50v ukolla olisi viel 20 hyvää työvuotta, jos olisi töitä palkalla - siis rehellisiä työsuheita ja rehellistä työtä. Mutta suomessa 2013 ollaan vaan jouten. Kumma maa ja kummaa poltiikkaa !
Itte olen kanssa yli 50v ja samassa jamassa, töihin ei pääse, koulutuksiin ei pääse. Niin olen vaan jouten ja rahattomana. Hieno homma ?? - Vai onko ?
Täytyy sanoa, että tässä kyllä moraali murtuu pahoin ja siksi täytyy itse ottaa raakasti se, mistä ilman jää. Eli on otettava suoraan ahneelta rikkaalta väestöltä ja väkisin sitä elintasoa.
- siis on laitettava sitä elintasoa nyt jakoon. ja aivan itte on alettava jakamaan uudelleen noita suuria rikkauksia.- hoitsu2
Eikun vaan opiskelemaan lähihoitajaksi... Töitä riittää. :) Opiskelua järjestetään myös työvoimapoliittisena ja miehistä on kova kysyntä hoito-alalla, vanhemmistakin miehistä. Itse olen tänä vuonna 50 täyttävä nainen ja valmistuin lähihoitajaksi toukokuussa 2012, tosin omaehtoisesta, ei työvoimapoliittisesta. Ei ole tarvinnu sen jälkeen töitä etsiä.Opiskelukavereina oli useampikin yli 50vee mies ja kaikki saivat valita työpaikkansa.
- äijä...
hoitsu2 kirjoitti:
Eikun vaan opiskelemaan lähihoitajaksi... Töitä riittää. :) Opiskelua järjestetään myös työvoimapoliittisena ja miehistä on kova kysyntä hoito-alalla, vanhemmistakin miehistä. Itse olen tänä vuonna 50 täyttävä nainen ja valmistuin lähihoitajaksi toukokuussa 2012, tosin omaehtoisesta, ei työvoimapoliittisesta. Ei ole tarvinnu sen jälkeen töitä etsiä.Opiskelukavereina oli useampikin yli 50vee mies ja kaikki saivat valita työpaikkansa.
Kaikista ei vaan ole siihen hommaan. Olisi mukavaa jos olisi vaihtoehtona tuollainen "varma" työ, mutta itse en kestä verta, haavoja, eritteitä ymv lainkaan. Kävin nuorempana silloisen työn puolesta ensiapukurssin, pyörryin haavakuvia läpi käytäessä. Jos joudun tekemisiin oksennuksen ymv kanssa, oksennan itse. Ei ole miehekästä, tiedetään... Nostan kyllä hattua hoitsuille, kaikkea tekin joudutte näkemään!
- hoitsu2
äijä... kirjoitti:
Kaikista ei vaan ole siihen hommaan. Olisi mukavaa jos olisi vaihtoehtona tuollainen "varma" työ, mutta itse en kestä verta, haavoja, eritteitä ymv lainkaan. Kävin nuorempana silloisen työn puolesta ensiapukurssin, pyörryin haavakuvia läpi käytäessä. Jos joudun tekemisiin oksennuksen ymv kanssa, oksennan itse. Ei ole miehekästä, tiedetään... Nostan kyllä hattua hoitsuille, kaikkea tekin joudutte näkemään!
Joo, onhan työ rankkaa ja suhteellisen pieni palkka. Kiitos kaunis hatunnostostasi, mukavaa että joku ajattelee noin. Oma työni vanhusten parissa on toisinaan rankkaa, mutta myös erittäin antoisaa. Aikaisemmalta ammatiltani olen ravitsemustyöntekijä, ja silläkin alalla riitti töitä, mutta mieluumin teen tätä. Ja... opiskelu nykyaikana oli melkoisen mielenkiintoinen kokemus, ainakin minulle, joka en edes osannut tietokonetta avata 2010 kun opiskelut aloitin. Nyt sujuu näppärästi kaikki konehommat mukaanlukien Efficat ja Pegasokset. Yllätys oli se kuinka paljon tietokonetaitoja hoitotyössä tarvitaan ja kuinka paljon aikaa siihen menee. Asiakkailta sekin aika on pois, mut sille ei mahda mitään. Ja, tähän vielä lisään sen, että kun itse valmistuin, mieheni, kohta 53vee, lähti opiskelemaan perustutkintoa amiskaan. ;) Onnea työn etsintään kaikille yli 50vee. :)
- hoitsu2
hoitsu2 kirjoitti:
Joo, onhan työ rankkaa ja suhteellisen pieni palkka. Kiitos kaunis hatunnostostasi, mukavaa että joku ajattelee noin. Oma työni vanhusten parissa on toisinaan rankkaa, mutta myös erittäin antoisaa. Aikaisemmalta ammatiltani olen ravitsemustyöntekijä, ja silläkin alalla riitti töitä, mutta mieluumin teen tätä. Ja... opiskelu nykyaikana oli melkoisen mielenkiintoinen kokemus, ainakin minulle, joka en edes osannut tietokonetta avata 2010 kun opiskelut aloitin. Nyt sujuu näppärästi kaikki konehommat mukaanlukien Efficat ja Pegasokset. Yllätys oli se kuinka paljon tietokonetaitoja hoitotyössä tarvitaan ja kuinka paljon aikaa siihen menee. Asiakkailta sekin aika on pois, mut sille ei mahda mitään. Ja, tähän vielä lisään sen, että kun itse valmistuin, mieheni, kohta 53vee, lähti opiskelemaan perustutkintoa amiskaan. ;) Onnea työn etsintään kaikille yli 50vee. :)
Täsmennys edelliseen, ei siis hoitoalaa, vaan talonrakennusalan perustutkintoa. Hänkin vailla koulutusta.
- jossitellaantässä
Lähtökohdat ovat "sangen ankeat": 53 v. karjala, ei koulutusta. Koitetaan nyt kuitenkin siitä visioida jotain toivoa.
Jos olisin sä, niin
1. alkaisin itseopiskelemaan venäjää
2. kävisin etälukion netin kautta- yleissivistyksen ja englannin kielenkin takia
3. alkaisin suunnitella jonkinlaista maahantuontia venäläisille tuotteille tai vaihtoehtoisesti perustamaan jotain rakennustarvikemyymälää venäjältä ostoksille tuleville, ruuveja, mattoja, maaleja, laattoja ym perusroinaa suomen puolella käyvien oligarkkien omakotitaloprojekteihin.
Mikäli yllä olevat kuulostaa happamille, niin viimeisenä vaihtoehtona, ja ehkä kuitenkin parhaimpana: muuttaisin sieltä karjalan hornasta ihmisten ilmoille tampereen, turun vaasan, jyväskylän tai vantaan lähistölle jossa myös kaikenlaiset hanttityöt, työttömyyskurssit ja muut kuviot on melko runsaita.- En ymmärrä minäkään
- sä olet aito teoreetikko ja ajatukset ovat kovin....... siis, kuitenkin kaukana todellisuudesta.
Siksi tässä hieman palautetta, niin sunkin maailmankuva laajenee ja voit nähdä enemmän arki-todellisuuden valoa... - Tässä ei palautetta happamesti, mutta todellisuutta hieman valaisten.....
Hki-tampre-turku-jkl-vaasa-oulu, , ovat myös erittäin suuria työttömyysalueita.. ja etelän slummi-ruuhkassa asuminen on keinottelun takia hankalaa ja kallista, siis elintaso laskee jyrkästi, jos sinne etelän sowetoon lähtee työpakolaiseksi .....huom !
Voin lisäksi sulle kertoa, että mulla ja monella muulla aikuisella työttömällä on koulutusta ja venäjän kieltä osaan ja neljää muutakin, jne. Eli ei ole useinkaan koulutus tai työkokemus , tms, ongelmia tai tutkinto ongelmia, vaan niitä aitoja palkka-työ ja työpaikan puute ongelmia.
Myös vapaa-aika on ok. vain se raha puuttuu, ( - töistä ei väliä niinkään...)
Lisäksi toi työttömän, tulottoman patistelu yrittäjäksi on hieman jopa vitsikästä, koska ilman rahaa ei kannata Suomessa yrittää, ja työtön ei saa mistään halpaa rahaa. Suomessa oikea yrittäminen vaatii rahaa, kuten venäjälläkin. Ja Ikävä kyllä, on niin, että ilman kunnon rahaa toimivassa Pienessä yrityksessä et usein saa edes omia kulujasi maksettua, Suomessa on paljon kuluja ja sivukuluja...........Rahoituksena valtion takkuulainatkin on kalliita,,jne, pankit ei lainaa työttömälle.. ja finvera on kova laitos - työttömän kannattaa kiertää se kaukaa...työttömällä, palkattomalla ei ole siis luottoa ja "pelivaraa" ollenkaan !
Kokoomus-Leipäjonosta on kovin hankala ponnistaa....
Nämä em. jutut siis koskee keskimääräistä tavallista tomintaa, ja aloja, mitä valta osa yrittämisestä on, -------- eri juttu on, jos ihminen keksii jonkun maailmaa mullistavan jutun, silloin on mahdollisuuksia kyllä...saada riskirahaakin,
Mutta oletko itse törmännyt usein sellaisiin todella uusiin aivoituksiin ???? - kyllsesiitkunfuntsii
En ymmärrä minäkään kirjoitti:
- sä olet aito teoreetikko ja ajatukset ovat kovin....... siis, kuitenkin kaukana todellisuudesta.
Siksi tässä hieman palautetta, niin sunkin maailmankuva laajenee ja voit nähdä enemmän arki-todellisuuden valoa... - Tässä ei palautetta happamesti, mutta todellisuutta hieman valaisten.....
Hki-tampre-turku-jkl-vaasa-oulu, , ovat myös erittäin suuria työttömyysalueita.. ja etelän slummi-ruuhkassa asuminen on keinottelun takia hankalaa ja kallista, siis elintaso laskee jyrkästi, jos sinne etelän sowetoon lähtee työpakolaiseksi .....huom !
Voin lisäksi sulle kertoa, että mulla ja monella muulla aikuisella työttömällä on koulutusta ja venäjän kieltä osaan ja neljää muutakin, jne. Eli ei ole useinkaan koulutus tai työkokemus , tms, ongelmia tai tutkinto ongelmia, vaan niitä aitoja palkka-työ ja työpaikan puute ongelmia.
Myös vapaa-aika on ok. vain se raha puuttuu, ( - töistä ei väliä niinkään...)
Lisäksi toi työttömän, tulottoman patistelu yrittäjäksi on hieman jopa vitsikästä, koska ilman rahaa ei kannata Suomessa yrittää, ja työtön ei saa mistään halpaa rahaa. Suomessa oikea yrittäminen vaatii rahaa, kuten venäjälläkin. Ja Ikävä kyllä, on niin, että ilman kunnon rahaa toimivassa Pienessä yrityksessä et usein saa edes omia kulujasi maksettua, Suomessa on paljon kuluja ja sivukuluja...........Rahoituksena valtion takkuulainatkin on kalliita,,jne, pankit ei lainaa työttömälle.. ja finvera on kova laitos - työttömän kannattaa kiertää se kaukaa...työttömällä, palkattomalla ei ole siis luottoa ja "pelivaraa" ollenkaan !
Kokoomus-Leipäjonosta on kovin hankala ponnistaa....
Nämä em. jutut siis koskee keskimääräistä tavallista tomintaa, ja aloja, mitä valta osa yrittämisestä on, -------- eri juttu on, jos ihminen keksii jonkun maailmaa mullistavan jutun, silloin on mahdollisuuksia kyllä...saada riskirahaakin,
Mutta oletko itse törmännyt usein sellaisiin todella uusiin aivoituksiin ????Tarjoilin koulutusta ja yleissivistävää siksi, kun viestistäsi se päällimmäisenä kävi ilmi että olet sitä jotenkin vailla:
- "lienee nyt pakko mennä koulutukseen"
- "mutta ei ole tuota koulutustakaan tarjolla !!!
- Siksipä hain tarjolla oleviin maahanmuuttajien työvoimakoulutuksiin, kun niitä vain oli tarjolla."
- "Miksi täällä suurella massa-työttömyys alueela Etelä-karjalassa ei ole edes koulutusta ?"
-"Mikä on se syy, ettei ole edes koulutusta tarjolla ???? !
Ennen kun vastaat, että työvoimapoliittista koulutusta eikä mitään teoreettista-, tai ammatti-tai korkeakoulutusta, niin kaikkia edellämainittuja itse opiskelleena voin sanoa että työvoimakoulutukset ovat kaiken universumin huuhaan isä - äiti ja pyhä pläjäys, eikä työllistä tässä maassa ketään muita kun kurssin järjestäjä-vedättäjiä.
hämmästelen myös sitä, että ei kovin moni "neljän kielen taitaja" ei tule puhumaan hakeneensa maahanmuuttajien työvoimapoliittiseen koulutukseen (kuin karenssin uhalla).
yrittäjyys vaatii rahaa ja takuita, sanoit. Niin vaatii, --- tai sitten ei. Uususta aivoituksista kun kysyit, niin parhaat ideat tulee kun niitä jalostaa itse. Muiden ideat on useinmiten vain vitsejä, kuten itse sanoit. Mutta kun ilmeisesti olisit halukas oikeisiin töihin, niin alkaisitko leikkaamaan pientalojen nurmikoita, pesemään autoja tai siivoomaan vanhusten huusholleja maalla, saadakseen muutaman kympin tunti ? jos tämä kuulostaa taas sellaiselle leipäjono-kokoomus-vitsille, niin liene aiheesta ei kannata kanssasi enempää väitelläkään, siitäkin huolimatta että itse en ole kokoomus-hihhuli millään mittarilla.
Yrittäjyysbyrokratia on tiedossani liiankin hyvin, olen opiskellut sitä kahdessakin eri instituutiossa sivuaineena, ja en ala kaunistelemaan sitä mutten sano että se mahdotontakaan on omaksua. Ainoat jotka todella voi alkaa ynsiä on ennakkoveroerien, alvin ja yel in maksu jotka yhteensä on yli 60 %, Siitä saa kiittäää tätä nykyistä sosialistihallitusta.
Perus-hanttihommia, joissa joku muu ottaisi riskin ja sitten lupaisi vakituisen työsopimuksen jollekin jossain karjalan perukoilla, on koko ajan vähemmän tässä maassa.
Okei, muutto vantaalle ja turkuun oli oma floppini, vedetään takaisin, molemmat aika pöljiä kohteita, mutta ne muut, ja tietty jos vain sopii niin ei nyt ihan kaupunkin keskustaan, niin tuo vuokrataso voisi olla lähempänä työmarkkinatuen tasoa.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, kun asut jossain siellä itä-suomessa niin oletko oikeasti sitä mieltä, että sinne tulisi alkaa verovaroilla järjestämään erilaisia huuhaa-työvoimapoliittisia koulutuksia, sen sijaan että muuttaisit sinne missä niitä on jo melkein vaivoiksi asti? itseasiassa jos luet täällä näitä viestejä, työvoimapoliittinen koulutus on synonyymi kirosanalle useimmille kirjoittajista täällä
Jos oikeasti osaat venäjää, sinuna koittaisin ottaa siitä kaikki ilot irti venäjän rajan läheisyydessä. Matkailualalla kiilaisit monen ohi työnhaussa, jos omaisit esim matkailualan peruskoulutuksen lisänä tai jotain. - En ymmärrä minäkään
kyllsesiitkunfuntsii kirjoitti:
Tarjoilin koulutusta ja yleissivistävää siksi, kun viestistäsi se päällimmäisenä kävi ilmi että olet sitä jotenkin vailla:
- "lienee nyt pakko mennä koulutukseen"
- "mutta ei ole tuota koulutustakaan tarjolla !!!
- Siksipä hain tarjolla oleviin maahanmuuttajien työvoimakoulutuksiin, kun niitä vain oli tarjolla."
- "Miksi täällä suurella massa-työttömyys alueela Etelä-karjalassa ei ole edes koulutusta ?"
-"Mikä on se syy, ettei ole edes koulutusta tarjolla ???? !
Ennen kun vastaat, että työvoimapoliittista koulutusta eikä mitään teoreettista-, tai ammatti-tai korkeakoulutusta, niin kaikkia edellämainittuja itse opiskelleena voin sanoa että työvoimakoulutukset ovat kaiken universumin huuhaan isä - äiti ja pyhä pläjäys, eikä työllistä tässä maassa ketään muita kun kurssin järjestäjä-vedättäjiä.
hämmästelen myös sitä, että ei kovin moni "neljän kielen taitaja" ei tule puhumaan hakeneensa maahanmuuttajien työvoimapoliittiseen koulutukseen (kuin karenssin uhalla).
yrittäjyys vaatii rahaa ja takuita, sanoit. Niin vaatii, --- tai sitten ei. Uususta aivoituksista kun kysyit, niin parhaat ideat tulee kun niitä jalostaa itse. Muiden ideat on useinmiten vain vitsejä, kuten itse sanoit. Mutta kun ilmeisesti olisit halukas oikeisiin töihin, niin alkaisitko leikkaamaan pientalojen nurmikoita, pesemään autoja tai siivoomaan vanhusten huusholleja maalla, saadakseen muutaman kympin tunti ? jos tämä kuulostaa taas sellaiselle leipäjono-kokoomus-vitsille, niin liene aiheesta ei kannata kanssasi enempää väitelläkään, siitäkin huolimatta että itse en ole kokoomus-hihhuli millään mittarilla.
Yrittäjyysbyrokratia on tiedossani liiankin hyvin, olen opiskellut sitä kahdessakin eri instituutiossa sivuaineena, ja en ala kaunistelemaan sitä mutten sano että se mahdotontakaan on omaksua. Ainoat jotka todella voi alkaa ynsiä on ennakkoveroerien, alvin ja yel in maksu jotka yhteensä on yli 60 %, Siitä saa kiittäää tätä nykyistä sosialistihallitusta.
Perus-hanttihommia, joissa joku muu ottaisi riskin ja sitten lupaisi vakituisen työsopimuksen jollekin jossain karjalan perukoilla, on koko ajan vähemmän tässä maassa.
Okei, muutto vantaalle ja turkuun oli oma floppini, vedetään takaisin, molemmat aika pöljiä kohteita, mutta ne muut, ja tietty jos vain sopii niin ei nyt ihan kaupunkin keskustaan, niin tuo vuokrataso voisi olla lähempänä työmarkkinatuen tasoa.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, kun asut jossain siellä itä-suomessa niin oletko oikeasti sitä mieltä, että sinne tulisi alkaa verovaroilla järjestämään erilaisia huuhaa-työvoimapoliittisia koulutuksia, sen sijaan että muuttaisit sinne missä niitä on jo melkein vaivoiksi asti? itseasiassa jos luet täällä näitä viestejä, työvoimapoliittinen koulutus on synonyymi kirosanalle useimmille kirjoittajista täällä
Jos oikeasti osaat venäjää, sinuna koittaisin ottaa siitä kaikki ilot irti venäjän rajan läheisyydessä. Matkailualalla kiilaisit monen ohi työnhaussa, jos omaisit esim matkailualan peruskoulutuksen lisänä tai jotain.Huomasin että vastailit myös ketjun aloittajalle...
--- Tiedoksi, että minä vastailin tähän ketjuun kun olen aika samoja nähnyt ja kokenut kuin tuo aloittaja. Asun myös Kaakkois-Suomessa, niin tiedän taustoja ja alueen kehityksen tilan.....
Hyvä kun vastailit, keskustelu on hyväksi ja sinunkin maailmankuvasi laajenee.
Aktiivi työvoimapolitiikka on hyväksi, on tärkeeä huolehtia työvoimasta. Siksi edes se koulutus ja yleensä toiminta on tärkeää ja sen laatu tietysti myös. Mutta kun tehdään alueella täysi työvoiman heitteillejättö, niin se ei ole järkevää politiikkaa. Kaakkois -suomessa on ollut vastuutonta työvoimapolitiikkaa jo pitkään.
Venäjän läheisyys on täällä luontainen asia. On mm. vieressä 5 milj ihmisen kaupunki. Siksi ei enää juuri pikku helsinkiin tule mentyä.
Venäjällä ja suomessa on tuo elintaso liukunut vain osalle kansaa, keinottelun käsiin. Suuri osa kansaa on tästä elintasosta ulkona. Tämä kehitys johtaa siihen, että syntyy rinnalle myös toinen talous. Esim Etelä-karjalassa on hyvin edustettuina suuret kansainväliset mc ryhmittymät. Ja se on eräs tie hoitaa työmarkkinoilta ulkoistettujen taloutta ja työllisyyttä. Näin se kehitys kehittyy, kun valtiovalta ja työllisyyspolitiikka ei enää toimi.
Ihmisten pakkaaminen helsinki ja vantaa ja turun lähiö-slummeihin ei ole järkevää. Sosiaaliongelmat näkyy siellä jo nyt kamalina. Oletko käyny vantaan lähiöissä ja turun varissuolla ja rinkebyssä - esim.. tai pariisin lähiöissä ? ... siellä ei siis ole mitään tavoiteltavaa !
Yrittäminen tosiaan vaatii rahaa ja reilusti. Köyhä työtön kurjistettu ja elintasosta syrjäytettty ei voi yrittää. Ei nääs ole rahaa toimia. Yrittämisessä on oltava niin paljon volyymiä, että voi edes ne lakisääteiset maksut maksaa. Jos yrittäminen on askartelua ilman rahaa, niin ei selviä edes perusvelvoitteista !!
--- tiedoksi vaan. - sanotaanslummeilleei
Huomasin että vastailit myös ketjun aloittajalle...
--- Tiedoksi, että minä vastailin tähän ketjuun kun olen aika samoja nähnyt ja kokenut kuin tuo aloittaja. Asun myös Kaakkois-Suomessa, niin tiedän taustoja ja alueen kehityksen tilan.....
Hyvä kun vastailit, keskustelu on hyväksi ja sinunkin maailmankuvasi laajenee.
Aktiivi työvoimapolitiikka on hyväksi, on tärkeeä huolehtia työvoimasta. Siksi edes se koulutus ja yleensä toiminta on tärkeää ja sen laatu tietysti myös. Mutta kun tehdään alueella täysi työvoiman heitteillejättö, niin se ei ole järkevää politiikkaa. Kaakkois -suomessa on ollut vastuutonta työvoimapolitiikkaa jo pitkään.
Venäjän läheisyys on täällä luontainen asia. On mm. vieressä 5 milj ihmisen kaupunki. Siksi ei enää juuri pikku helsinkiin tule mentyä.
Venäjällä ja suomessa on tuo elintaso liukunut vain osalle kansaa, keinottelun käsiin. Suuri osa kansaa on tästä elintasosta ulkona. Tämä kehitys johtaa siihen, että syntyy rinnalle myös toinen talous. Esim Etelä-karjalassa on hyvin edustettuina suuret kansainväliset mc ryhmittymät. Ja se on eräs tie hoitaa työmarkkinoilta ulkoistettujen taloutta ja työllisyyttä. Näin se kehitys kehittyy, kun valtiovalta ja työllisyyspolitiikka ei enää toimi.
Ihmisten pakkaaminen helsinki ja vantaa ja turun lähiö-slummeihin ei ole järkevää. Sosiaaliongelmat näkyy siellä jo nyt kamalina. Oletko käyny vantaan lähiöissä ja turun varissuolla ja rinkebyssä - esim.. tai pariisin lähiöissä ? ... siellä ei siis ole mitään tavoiteltavaa !
Yrittäminen tosiaan vaatii rahaa ja reilusti. Köyhä työtön kurjistettu ja elintasosta syrjäytettty ei voi yrittää. Ei nääs ole rahaa toimia. Yrittämisessä on oltava niin paljon volyymiä, että voi edes ne lakisääteiset maksut maksaa. Jos yrittäminen on askartelua ilman rahaa, niin ei selviä edes perusvelvoitteista !!
--- tiedoksi vaan.täällä menee välillä sekaisin kelle vastaa, mutta jos olet saman ikäinen ja kaakosta niin sehän sattui hyvin. laajennetaan myös kaakon ihmisten maailmankuvaa
- "Aktiivi työvoimapolitiikka on hyväksi, on tärkeeä huolehtia työvoimasta."
Kun tietäisit miten te-virkailijat käyttää sitä vallan välineenä ja ampuu karenssitykillä viattomia näissä suuremmissa kaupungeissa, se on kaukana hyvän tekemisestä.
" suomessa on tuo elintaso liukunut vain osalle kansaa, keinottelun käsiin. Suuri osa kansaa on tästä elintasosta ulkona."
Niin on, grynderit pumppaa asuntojen hintoja minkä kerkeää ja valtio nostaa asumistukia samassa tahdissa ja ohjaa lisää verovaroja kiinteistösijoittajille.
"Ihmisten pakkaaminen helsinki ja vantaa ja turun lähiö-slummeihin ei ole järkevää. Sosiaaliongelmat näkyy siellä jo nyt kamalina. Oletko käyny vantaan lähiöissä ja turun varissuolla ja rinkebyssä - esim.. tai pariisin lähiöissä ? ... siellä ei siis ole mitään tavoiteltavaa !!
En voisi enempää olla samaa mieltä kanssasi. Olen itseasiassa ollut aikoinaan varissuolla siivoojana, joten olen nähnyt sitä sorttia väestöä tooosi läheltä.
" Jos yrittäminen on askartelua ilman rahaa, niin ei selviä edes perusvelvoitteista !!"
Siksi moni yrittäjä jättääkin YEL maksun maksamatta, ja muutamaa muutakin velvoitetta niitä erittelemättä. Siinä on otettava sellainen selviytyjäasenne, eikä tyrkytettävä sitä vähää rahaa mitä onnistuu asiakkailta saamaan, takaisin systeemille. Yrittäjän arjesta osa on tätä "verosuunnittelua", kaikissa sen muodoissaan.
Olen aikoja sitten itse hylännyt sen lähestymistavan yrittäjyyteen, että ensin hienot vuokratilat, uudet työkalut ja tietokoneet, sitten yel ja muiden maksujen summat tilillä tunnollisesti valmiina maksuun, ja vasta sitten mietitään työntekoa. Se menee usein toisin päin, että ensin räävitään rahaa yrittämällä vaikka kuinka vähillä, vanhoilla ja puutteellisilla tavoilla ja sitten vasta ihaillaan leasingautoja kun siihen oikeasti on edellytyksiä. - En ymmärrä minäkään
sanotaanslummeilleei kirjoitti:
täällä menee välillä sekaisin kelle vastaa, mutta jos olet saman ikäinen ja kaakosta niin sehän sattui hyvin. laajennetaan myös kaakon ihmisten maailmankuvaa
Kun tietäisit miten te-virkailijat käyttää sitä vallan välineenä ja ampuu karenssitykillä viattomia näissä suuremmissa kaupungeissa, se on kaukana hyvän tekemisestä.
" suomessa on tuo elintaso liukunut vain osalle kansaa, keinottelun käsiin. Suuri osa kansaa on tästä elintasosta ulkona."
Niin on, grynderit pumppaa asuntojen hintoja minkä kerkeää ja valtio nostaa asumistukia samassa tahdissa ja ohjaa lisää verovaroja kiinteistösijoittajille.
"Ihmisten pakkaaminen helsinki ja vantaa ja turun lähiö-slummeihin ei ole järkevää. Sosiaaliongelmat näkyy siellä jo nyt kamalina. Oletko käyny vantaan lähiöissä ja turun varissuolla ja rinkebyssä - esim.. tai pariisin lähiöissä ? ... siellä ei siis ole mitään tavoiteltavaa !!
En voisi enempää olla samaa mieltä kanssasi. Olen itseasiassa ollut aikoinaan varissuolla siivoojana, joten olen nähnyt sitä sorttia väestöä tooosi läheltä.
" Jos yrittäminen on askartelua ilman rahaa, niin ei selviä edes perusvelvoitteista !!"
Siksi moni yrittäjä jättääkin YEL maksun maksamatta, ja muutamaa muutakin velvoitetta niitä erittelemättä. Siinä on otettava sellainen selviytyjäasenne, eikä tyrkytettävä sitä vähää rahaa mitä onnistuu asiakkailta saamaan, takaisin systeemille. Yrittäjän arjesta osa on tätä "verosuunnittelua", kaikissa sen muodoissaan.
Olen aikoja sitten itse hylännyt sen lähestymistavan yrittäjyyteen, että ensin hienot vuokratilat, uudet työkalut ja tietokoneet, sitten yel ja muiden maksujen summat tilillä tunnollisesti valmiina maksuun, ja vasta sitten mietitään työntekoa. Se menee usein toisin päin, että ensin räävitään rahaa yrittämällä vaikka kuinka vähillä, vanhoilla ja puutteellisilla tavoilla ja sitten vasta ihaillaan leasingautoja kun siihen oikeasti on edellytyksiä.#### Siksi moni yrittäjä jättääkin YEL maksun maksamatta, ja muutamaa muutakin velvoitetta niitä erittelemättä. Siinä on otettava sellainen selviytyjäasenne, eikä tyrkytettävä sitä vähää rahaa mitä onnistuu asiakkailta saamaan, takaisin systeemille. Yrittäjän arjesta osa on tätä "verosuunnittelua", kaikissa sen muodoissaan. ####
- noinhan se menee, se on se harmaa talous malli, raha kiertää ilman verottajaa ja pienempikin summa siten riittää. ( välimeren malli ).
- Mutta monelle ei kerry näin eläkkeitä, ei turvaa , ja on täysin se pienyrittäjä ilman turvaverkkoa, täysin ulkona systeemistä. Valtio köyhtyy ja ei ole varaa palveluihin, jne..
- Ilmisesti tämä on se tavoiteltu harmaa-talous-malli, jota nyt suositaan ?
- siis eräänlainen kastilaitos, joka mahdollistaa riiston ja vie voiman ay liikkeeltä.......joka on hankaloittanut markkinataloutta tähän asti.... - sanotaanAY elitil ei
#### Siksi moni yrittäjä jättääkin YEL maksun maksamatta, ja muutamaa muutakin velvoitetta niitä erittelemättä. Siinä on otettava sellainen selviytyjäasenne, eikä tyrkytettävä sitä vähää rahaa mitä onnistuu asiakkailta saamaan, takaisin systeemille. Yrittäjän arjesta osa on tätä "verosuunnittelua", kaikissa sen muodoissaan. ####
- noinhan se menee, se on se harmaa talous malli, raha kiertää ilman verottajaa ja pienempikin summa siten riittää. ( välimeren malli ).
- Mutta monelle ei kerry näin eläkkeitä, ei turvaa , ja on täysin se pienyrittäjä ilman turvaverkkoa, täysin ulkona systeemistä. Valtio köyhtyy ja ei ole varaa palveluihin, jne..
- Ilmisesti tämä on se tavoiteltu harmaa-talous-malli, jota nyt suositaan ?
- siis eräänlainen kastilaitos, joka mahdollistaa riiston ja vie voiman ay liikkeeltä.......joka on hankaloittanut markkinataloutta tähän asti....Noin se menee jep, valtio Downshiftaa laillisesta työmarkkinasta vähemmän lailliseen tekemällä sellaisia mekanismeja jossa lailliseksi ajateltu yrittäjyys ei ole mahdollista aloittavalle yrittäjälle, esim. työttömälle työläiselle.
ja kuten lopputuloksesta näkyy, niin työhalukkaan työtttömän "ystäviin" ei enää kuulu AY liike. Nytkin kun on uutisissa tätä ek ja ay kinaa jostain 3 koulutuspäivästä kuunnellut, niin ei voi kun pudistella päätä. Heillä ei ole ollut enää pitkään aikaan intressissä millään lailla työllisyyden turvaaminen tai edistäminen, vaan niiden ns. "paperikone-uraohjusten" ja vastaavien palkan- ja ikälisien raivokkas puollustelu ja sitä sorttia.
pitkäaikaistyöttömät ja pienyrittäjät ovat täällä Suomessa oman onnen nojassa, ja saadakseen jotain mielekkyyttä elämänkaareen myös toimittava sen mukaisesti, ja unohdettava kaikenlainen tunnollinen sääntöjen ja direktiivien "metafooramainen nuolenta".
Kreikan tilanne on käänteinen. Siellä ollaan ennen eu ta pärjätty omillaan, omilla oudoilla systeemeillään, kunnes EU tuli, ja alkoi sanelemaan ehtoja, sääntöjä, toimintakaavoja, direktiivejä ja miten pitää olla tai olla olematta. Lopputulos on pahoinvointi koko yhteiskunnan kaikilla tasoilla, ja kaaos.
Suomessa kun vastaavaa ollaan ympätty hitaammalla syötöllä jo 90-luvulta, ja vielä nöyrän suomalaisen ollen vastaanottava osapuoli, tuloksena on useimmilla lähes totalitaarista tottelevaisuutta, ja ihmisistä on saatu tehtyä oman moraalinsa kyttääjiä. Yrittääkään ei enää "uskalleta" koska tiedetään, ettei ole mahdollista selvitä maksuista, ja nöyristetty moraali estää siten useimmilta meiltä kaiken toiminnan, ja mielummin jäädään tuleen makaamaan. Hommasta ei lopulta hyödy kuin Euromielinen karttapaino ja kansainvälinen poliittinen eliitti. - suorat sanat
sanotaanslummeilleei kirjoitti:
täällä menee välillä sekaisin kelle vastaa, mutta jos olet saman ikäinen ja kaakosta niin sehän sattui hyvin. laajennetaan myös kaakon ihmisten maailmankuvaa
Olen aikoja sitten itse hylännyt sen lähestymistavan yrittäjyyteen, että ensin hienot vuokratilat, uudet työkalut ja tietokoneet, sitten yel ja muiden maksujen summat tilillä tunnollisesti valmiina maksuun, ja vasta sitten mietitään työntekoa. Se menee usein toisin päin, että ensin räävitään rahaa yrittämällä vaikka kuinka vähillä, vanhoilla ja puutteellisilla tavoilla ja sitten vasta ihaillaan leasingautoja kun siihen oikeasti on edellytyksiä.Totta tosiaan, täällä vaanii se vaara, että vastaukset kohdistuvat aivan eri henkilöille kuin ovat tarkoitetut.
Tätä ongelmanasettelua välttääkseni sanon teille KAIKILLE:
vetäkää v i t t u piähännä! - muuttolintuko
suorat sanat kirjoitti:
Totta tosiaan, täällä vaanii se vaara, että vastaukset kohdistuvat aivan eri henkilöille kuin ovat tarkoitetut.
Tätä ongelmanasettelua välttääkseni sanon teille KAIKILLE:
vetäkää v i t t u piähännä!Mistä niitä on tarjolla?
- heheheeeeeeee
jossitella toki saa ja sille asteelle se jääkin...täällä EU-Suomessa
- luovuta suosiolla
suosittelen pimeitä töitä tai alkoholisoitumista. Rehellistä työtä ei saa jos on työtön
- sanatvietiinsuusta
tuossa lauseessa on enemmän viisautta ja totuutta kuin satunnaisessa wikipedian sivussa
- Eili Nenpäivä
Ei siis parane olla työtön kun hakee töitä. Menee vaikka ja sanoo, olen harjoittelijana patjatehtaalla, tai myyn ensyklopedioita ja ompelukerhossa karvaröhnää.
- 53v ja ei töitä
Asiaa puhutte !
Minä olen se tämän viestiketjun aloittaja. Ja minun ongelma on edellä mainitun lisäksi myös se, että olen papereissa yhä yrittäjä, vaikka en ole koskaan ollut yrittäjä. Mutta työvoimatoimisto on minut yrittäjäksi nimennyt ja siihen titteliin ei saa muutosta muuten kuin virallisella työsuhteella, tms..
Niinpä minun on päästävä töihin, aitoon työsuhteeseen tai sitten edes työvoimakoulutukseen, jotta voisin saada edes sen työmarkkinatuen.
Nyt yrittäjä tittelillä olen ilman mitään työttömyystukea .
Alkaa siis aitoa nälkää ja köyhyyttä jo ilmetä, kun elää tulottomana.
Ja kun tosiaan, ei ole niitä töitä, eikä edes koulutusta, niin ei tässä ole montaa vaihtoehtoa hankkia leipää ja elintasoa.- neuvoalinnuille
Lopetat yrittäjyyden alla olevasta linkistä löytyvällälomakkeella ja kärsit 4 kuukauden odottelukarenssin, ja pääset työmarkkinatuelle.
http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh/lopettaminen.html
en tiedä missä tuppukylässä asioimasi te-toimisto on, mutta nämä on suomen lait, ja jos joku ei toimi sen mukaisesti niin valitusta kehiin. ei saa heittäytyä ruokittavaksi käenpoikaseksi linnunpöntössä, oikeuksia pitää vahtia ja olla pro-aktiivinen asioiden asianmukaisessa hoitamisessa. - 53v ja ei töitä
neuvoalinnuille kirjoitti:
Lopetat yrittäjyyden alla olevasta linkistä löytyvällälomakkeella ja kärsit 4 kuukauden odottelukarenssin, ja pääset työmarkkinatuelle.
http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh/lopettaminen.html
en tiedä missä tuppukylässä asioimasi te-toimisto on, mutta nämä on suomen lait, ja jos joku ei toimi sen mukaisesti niin valitusta kehiin. ei saa heittäytyä ruokittavaksi käenpoikaseksi linnunpöntössä, oikeuksia pitää vahtia ja olla pro-aktiivinen asioiden asianmukaisessa hoitamisessa.En minä ole yrittäjä. Ei siis tarvinnut mitään lopettaa, kun ei ole perustettukaan mitään yritystä, tms. . Mutta kun se edellinen työsuhde oli muka yrittäjätyösuhde....ei siis norml työsuhde, niin sitten muka olen yhä yrittäjä.
Mun kuulemma pitäisi olla työsuhtessa töissä tai tv-koulutuksessa, niin sitten muuttuisin duunariksi.
- nyt olen yrittäjä kuulemma.... - en siis kelpaa työttömäksi.
Ongelma vaan on, että ei ole työsuhdetta eikä koulutusta............. - veroasiaa4
53v ja ei töitä kirjoitti:
En minä ole yrittäjä. Ei siis tarvinnut mitään lopettaa, kun ei ole perustettukaan mitään yritystä, tms. . Mutta kun se edellinen työsuhde oli muka yrittäjätyösuhde....ei siis norml työsuhde, niin sitten muka olen yhä yrittäjä.
Mun kuulemma pitäisi olla työsuhtessa töissä tai tv-koulutuksessa, niin sitten muuttuisin duunariksi.
- nyt olen yrittäjä kuulemma.... - en siis kelpaa työttömäksi.
Ongelma vaan on, että ei ole työsuhdetta eikä koulutusta.............TE-toimisto kaiketi tulkitsee tieto asinusta, jonka he on saaneet verovirastolta. Oletko maksanut veroa ja sivukuluja siten, että verottaja on olettanut sinun olevan siltä pohjalta, vai mihin verottajan kohtelu perustuu/ mitä lukee verotodistuksessa?
Voin kuvitella, että jos olet esim. ollut rekkakuski pääasiassa yhdelle tai kahdelle suuremmalle firmalle ja sinulle on maksettu urakkaluonteisesti könttäsummia, niin ne tulkitsee sen tolleen verovirastossa.
silloin kannattais harkita, josko suosiolla myöntäisit olleesi yrittäjä, mutta silloin sieltä saattaisi singahtaa joku yllätyslasku koskien alv, yel tai muuta. siksi sinuna menisin verovirastoon selvittämään tämän, ja kysyisin sitä mitä siitä seuraisi jos tekisit yrityksen lopettamisilmoituksen ja myöntäisit. pakko heidän on se sinulle kertoa, jos ovat edes epäsuorasti tulkinneet asemaasi toiselle virastolle. se vaikuttaa ilmeiselle, ettei te-toimisto tee mitään, ennen kun heidän tietoonsa tulee jotain uutta, eli kaikki ilmeisesti odottaa että myönnät sen.
mene ja tiedä, mielenkiintoinen tapaus. Koita saada paikallinen kunnan sponssaama oikeusapuavustaja mukaan tuohon. - Yks karenssi nainen
veroasiaa4 kirjoitti:
TE-toimisto kaiketi tulkitsee tieto asinusta, jonka he on saaneet verovirastolta. Oletko maksanut veroa ja sivukuluja siten, että verottaja on olettanut sinun olevan siltä pohjalta, vai mihin verottajan kohtelu perustuu/ mitä lukee verotodistuksessa?
Voin kuvitella, että jos olet esim. ollut rekkakuski pääasiassa yhdelle tai kahdelle suuremmalle firmalle ja sinulle on maksettu urakkaluonteisesti könttäsummia, niin ne tulkitsee sen tolleen verovirastossa.
silloin kannattais harkita, josko suosiolla myöntäisit olleesi yrittäjä, mutta silloin sieltä saattaisi singahtaa joku yllätyslasku koskien alv, yel tai muuta. siksi sinuna menisin verovirastoon selvittämään tämän, ja kysyisin sitä mitä siitä seuraisi jos tekisit yrityksen lopettamisilmoituksen ja myöntäisit. pakko heidän on se sinulle kertoa, jos ovat edes epäsuorasti tulkinneet asemaasi toiselle virastolle. se vaikuttaa ilmeiselle, ettei te-toimisto tee mitään, ennen kun heidän tietoonsa tulee jotain uutta, eli kaikki ilmeisesti odottaa että myönnät sen.
mene ja tiedä, mielenkiintoinen tapaus. Koita saada paikallinen kunnan sponssaama oikeusapuavustaja mukaan tuohon.- tähän tietona se, ettei työttömällä ole oikeasti käytännössä mitään oikeusturvaa......
- olen myös kuullut, ettei ilmaista oikeusapua saa työvoimatoimistoa vastaan, siis valtio valtiota vastaa tilanne ei onnistu, vaikka olisit tukeen oikeutettu köyhä. Mutta tietysti isolla rahalla saa oikeutta suomessa.
- ja työvoimalautakunnan päätöksiin ei saa muutosta
- ja työvoimatoimiston päätöksiin ei saa muutosta
- se vakuutusoikeus, vakuutusturva lautakunnat ,tms.. ei toimi kuin yhteen suuntaan. Työttömän ei kannata hakea vääryyksiin korjausta koska ne tulee bumerangina takaisin... jne
Työttömän köyhän ei kannata alkaa riidellä, koska ei pärjää, ei saa oikeutta, jne.
Tuhlaat vaan aikaasi turhaan ja mahdottomaan riitelemällä.
Työttömän köyhän pitää vaan hankkia itselleen rahaa, että saa ruokaa,kengät ja elintasoa muutenkin.
Ja jos ei ole rehellistä ja laillista tietä, niin on aina se muu tie.
- erata
"Mutta työvoimatoimisto on minut yrittäjäksi nimennyt "
Tästä olisi kiinnostavaa kuulla lisää. Siis mitä ihmettä?- 53v ja ei töitä
Kun on yrittäjä, niin ei ole oikeutettu työmarkkinatukeen.
Täytyy siis olla työsuhteessa tai muussa toimenpiteessä niin sitten muuttuu duunariksi ja saa työmarkkinatukea kun on työtön.
Yrittäjäksi nimetty ei siis saa työmarkinatukea vaikka on työtön.
- idealismin juhlaa ?
Mites kävi, pääsitkö mamu työvoimakoulutukseen, kielikoulutukseen tai muuhun tuettuun kotouttamisohjelmaan ?
Itse kun tässä pitkäaikaistyöttömänä etsin jotain soveltuvaa työvoimakoulutusta,
niin huomasin että ei ole koulutusta tarjolla.
Mutta oli kyllä erittäin suuret määrät mamu koulutuksia.
Verorahamme siis tuhlataan mamu koulutuksiin.
Ja maamme työtön kantaväestö on täysin heitteillä.- 53v ja ei töitä
En päässyt.
- ehdotuksia5555
53v ja ei töitä kirjoitti:
En päässyt.
Etsi joku paikallinen itseäsi kiinnostava yhdistys, riippuen minkä alan osaaja olet.
sitten ehdotat ensin yhdistykselle, että tulet palkkatukityöntekijäksi tekemään jotain hommaa, paperitöitä tai nikkarointia riippuen mitä osaat. yhdistykselle jäisi maksettavaksi minimissään 10 % palkastae eli 1080 eurosta 108 euroa kuussa. Jos se ei kävisi yhdistykselle, voisit luopautua maksamaan sen osuuden siitä saamastasi palkasta. jäisihän sulle verojen jälkeen kuitenkin vielä n 800 euroa.
sitten kävelet työkkärin palkkatukiosastolle, ja pyydät että saat sitä puoleksi vuodeksi määräaikaisena. sitten jos eivät suostu siihen (mikä olisi merkillistä) ehdotat työelämävalmennusjaksoa samaan yhdistykseen. silloin heidän olisi pakko maksaa ilman tarveharkintaa työmarkkinatukea 570 euroa kuussa j 9 e pv eli 180 euroa kuussa sinulle.
mikäli kumpikaan näistä ei työkkärissä onnistuisi, ota yhteyttä paikalliseen oikeusapuasiamieheen, ja sovitte mihin valituksen teette ja hän avustanee sananmuodoissa ja lakiteksteissä tarkemmin.
Luultavimmin teette valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle, mutta sekin selviää sitten. jos ei omassa kunnassa ole oikeusapuasiamiestä, tee valitus itse suoraan eduskunnan oikeusasiamiehelle - Yhdistysmies
ehdotuksia5555 kirjoitti:
Etsi joku paikallinen itseäsi kiinnostava yhdistys, riippuen minkä alan osaaja olet.
sitten ehdotat ensin yhdistykselle, että tulet palkkatukityöntekijäksi tekemään jotain hommaa, paperitöitä tai nikkarointia riippuen mitä osaat. yhdistykselle jäisi maksettavaksi minimissään 10 % palkastae eli 1080 eurosta 108 euroa kuussa. Jos se ei kävisi yhdistykselle, voisit luopautua maksamaan sen osuuden siitä saamastasi palkasta. jäisihän sulle verojen jälkeen kuitenkin vielä n 800 euroa.
sitten kävelet työkkärin palkkatukiosastolle, ja pyydät että saat sitä puoleksi vuodeksi määräaikaisena. sitten jos eivät suostu siihen (mikä olisi merkillistä) ehdotat työelämävalmennusjaksoa samaan yhdistykseen. silloin heidän olisi pakko maksaa ilman tarveharkintaa työmarkkinatukea 570 euroa kuussa j 9 e pv eli 180 euroa kuussa sinulle.
mikäli kumpikaan näistä ei työkkärissä onnistuisi, ota yhteyttä paikalliseen oikeusapuasiamieheen, ja sovitte mihin valituksen teette ja hän avustanee sananmuodoissa ja lakiteksteissä tarkemmin.
Luultavimmin teette valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle, mutta sekin selviää sitten. jos ei omassa kunnassa ole oikeusapuasiamiestä, tee valitus itse suoraan eduskunnan oikeusasiamiehelleUnohdit tuosta sen, että sen työnantajan pitää maksaa myös ne työn sivukulut, vakuutukset, jne.... eli palkkakulu pitää laskea tuplana...
Työllistäminen on siis kallista, niin siksi ei moni yhdistys ja pikkuyritys halua alkaa noihin kalliisiin työllistämishommiin. Ei edes sen palkkatuen avulla.
Meillä yhdistykseen olisi ollut myös paljon halukkaita tulijoita harjoittelemaan ilman palkkaa, mutta kun siinäkin oli sellainen vaatimus, että olisi pitänyt nimittää harjoittelijalle valvoja, tehdä harjoittelu suunnitelmaa, jne, valvontaa, niin ei me kehdattu edes siihen alkaa.
Vapaa-ajalla tehty yhdistystyö kun ei juuri kaipaa yhtään lisää byrokratiaa ja vaivaa ja maksuja ja valvontaa. - ehdotuksia5555
Yhdistysmies kirjoitti:
Unohdit tuosta sen, että sen työnantajan pitää maksaa myös ne työn sivukulut, vakuutukset, jne.... eli palkkakulu pitää laskea tuplana...
Työllistäminen on siis kallista, niin siksi ei moni yhdistys ja pikkuyritys halua alkaa noihin kalliisiin työllistämishommiin. Ei edes sen palkkatuen avulla.
Meillä yhdistykseen olisi ollut myös paljon halukkaita tulijoita harjoittelemaan ilman palkkaa, mutta kun siinäkin oli sellainen vaatimus, että olisi pitänyt nimittää harjoittelijalle valvoja, tehdä harjoittelu suunnitelmaa, jne, valvontaa, niin ei me kehdattu edes siihen alkaa.
Vapaa-ajalla tehty yhdistystyö kun ei juuri kaipaa yhtään lisää byrokratiaa ja vaivaa ja maksuja ja valvontaa.hyvä että toit esille yhdistyksen puoleista näkökulmaa ja tietoutta tähän asiaan. luulin että ne olisi tuohon 10 % mahtunut, mutta en ala väittelemään kun en ole yhdistysihmisiä itse. byrokratiaa on joka tapauksessa ihan tolkuttomasti, oli työllistäjä kuka vain ja työllistettävä kuka vain.
- Työvoima heitteillä
Tervehdys, täällä on myös yli 50v mies joka ei jostain syystä enää kelpaa työmarkkinoille.
Ei siis vaan kelpaa, niinpä ei niitä mahdollisuuksia juuri ole. Ja kun nykyään työvoimakoulutusta ei ole, niin ei voi piilotella ja hävetä ikäänsä jossain työvoimakoulutuksissakaan.
Minä lisäksi olen tippunut myös pois ansiosidonnaiselta ja jopa työmarkkinatuelta, kun olen karenssissa.
Ei ole työvoimatoimistokaan halunnut reilusti auttaa, vaan on pelkästään laittanut karenssiin.
Keinoja päästä töihin tai koulutukseen ei juuri ole. Näin työmarkknatuelle pääsy on estetty !
Niillä on varmaan ohjeistus ulkoistaa työttömät työmarkkinatueltakin.
Eli se työvoiman käsittely käytännössä on nykyään sitä, että työkansaa tuhotaan syvään köyhyyteen ja Leipäjonoihin. Poistetaan työvoimahallinnon vastuulta. Ja työvoimapolitiikan vastuulta.
Kerroin ja kyselin näitä asioita paikalliselle kansanedustajalle ja kauhukseni huomasin, ettei se kokoomus kekkula tiennyt eikä ymmärtänyt mitään, ei ollu oikeistolaisena edes kiinnostunut köyhyys ongelmasta ! Pelkäsi köyhää.
Ja työväenpuolueen keskustelutilaisuudessakaan ei haluttu näitä asioita käsitellä, oli tärkeämpää esim. ay -sak toiminnan yksityiskohdat ja sosiaalipolitiikan eri kiemurat, sekä monikulttuuri, jne, "globaali humppa", eu ongelmat, jne, mutta ei tämä kotimaassa vallitseva työvoiman tuhonta käytäntö.....
Kotimainen köyhyys ongelma siis kierretään kaukaa !!!!!- miksisyymiksi
Miksi olet karenssilla? eikö ilmaistyö tai huuhaa-kurssi kelvannut (mutta rahattomuus kelpasi?!?)
- 2013 orjuuden aikaa
miksisyymiksi kirjoitti:
Miksi olet karenssilla? eikö ilmaistyö tai huuhaa-kurssi kelvannut (mutta rahattomuus kelpasi?!?)
Tekisitkö itse töitä ilman palkkaa ?
Alistuisitko palkattomaksi orjaksi nyt vuonna 2013 ? - maslow2013
2013 orjuuden aikaa kirjoitti:
Tekisitkö itse töitä ilman palkkaa ?
Alistuisitko palkattomaksi orjaksi nyt vuonna 2013 ?Maslowin tarvehierarkia, onko tuttu käsite:
Ihmisen toiminnan prioriteettien marssijärjestys näin kansanomaistettuna
1. Fysiologiset tarpeet
2. Turvallisuuden tarpeet
3. Yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet
4. Arvonannon tarpeet
5. Itsensä toteuttamisen tarpeet
Fysiologisiin tarpeisiini kuuluu mm. vuokran maksu ja ruoan osto. Miksi sabotoisin perustarpeideni tyydytetyksi tulemista pelkästään siksi, että en anna arvoa sille huuhaatyölle tai kurssille (Prior. 4. ) tai että haluaisin mieluummin maata sohvalla katsomassa lätkämatsia (prior. 5. )
asteikossa voisi olla kohta /prioriteetti 6. joka olisi Periaatteet.
Kaikki on ostetttavissa, ja vastaavasti ihmisellä on ylväitä periaatteita jos hänellä on siihen varaa. Sosiaalitoimiston leipäjonot on täynnä kuninkaita, kreivejä ja keisareita. - Keisarinuudetvaattee
maslow2013 kirjoitti:
Maslowin tarvehierarkia, onko tuttu käsite:
1. Fysiologiset tarpeet
4. Arvonannon tarpeet
Fysiologisiin tarpeisiini kuuluu mm. vuokran maksu ja ruoan osto. Miksi sabotoisin perustarpeideni tyydytetyksi tulemista pelkästään siksi, että en anna arvoa sille huuhaatyölle tai kurssille (Prior. 4. ) tai että haluaisin mieluummin maata sohvalla katsomassa lätkämatsia (prior. 5. )
Kaikki on ostetttavissa, ja vastaavasti ihmisellä on ylväitä periaatteita jos hänellä on siihen varaa. Sosiaalitoimiston leipäjonot on täynnä kuninkaita, kreivejä ja keisareita.Sä , nimim maslow2013, selittelet tollaista skeidaa, kun olet hiiri.ja hiiret on kissanruokaa.
Minä en myöskään alkaisi orjaksi, vaikka millä pakotettaisiin. Mieluummin vaikka kolkkaan jonkun ahneen rikkaan ja elän itse herroiksi. Alistuminen ei siis kannata 2013, vaan on toimittava vaikka väkivalloin. Ahneet ei nääs luovu mistään muuten.
Tosta ns. "työvoima-politiikasta " se, että se on huvittavaa.
Köyhien ja työttömien asiaa ei ajeta, vaan ajetaan rikkaiden etujen pysymistä ja ylläpitoa
( rikkaat on se ek, mtk, sak, akava väki, jolla ne edut ja tuet pelaa ).
Ja nyt on erittäin mielenkiintoista katsella tuota nuorisotakuu - juttua. Sitähän vastuuttomat politikkomme ovat jo kehuskelleet ulkomaillakin. Ja yksi suur pölvästi olisi halunnut euroopan työttömät suomeen jo...
Mutta toivottavasti suomen nuoriso on niin järkevää, ettei ala orjuuteen vaan vaatii palkkaa töistä myös. Nythän käytännössä on onneksi jo esim käynyt ilmi, että osa nuorista ja muista työttömistä "häviää" hallinon ulottumattomiin. - Siis ei alistu kyykytyksiin ja ilmaiseen työhön. - marsmallowkreemi
Keisarinuudetvaattee kirjoitti:
Sä , nimim maslow2013, selittelet tollaista skeidaa, kun olet hiiri.ja hiiret on kissanruokaa.
Minä en myöskään alkaisi orjaksi, vaikka millä pakotettaisiin. Mieluummin vaikka kolkkaan jonkun ahneen rikkaan ja elän itse herroiksi. Alistuminen ei siis kannata 2013, vaan on toimittava vaikka väkivalloin. Ahneet ei nääs luovu mistään muuten.
Tosta ns. "työvoima-politiikasta " se, että se on huvittavaa.
Köyhien ja työttömien asiaa ei ajeta, vaan ajetaan rikkaiden etujen pysymistä ja ylläpitoa
( rikkaat on se ek, mtk, sak, akava väki, jolla ne edut ja tuet pelaa ).
Ja nyt on erittäin mielenkiintoista katsella tuota nuorisotakuu - juttua. Sitähän vastuuttomat politikkomme ovat jo kehuskelleet ulkomaillakin. Ja yksi suur pölvästi olisi halunnut euroopan työttömät suomeen jo...
Mutta toivottavasti suomen nuoriso on niin järkevää, ettei ala orjuuteen vaan vaatii palkkaa töistä myös. Nythän käytännössä on onneksi jo esim käynyt ilmi, että osa nuorista ja muista työttömistä "häviää" hallinon ulottumattomiin. - Siis ei alistu kyykytyksiin ja ilmaiseen työhön."Mieluummin vaikka kolkkaan jonkun ahneen rikkaan ja elän itse herroiksi. Alistuminen ei siis kannata 2013, vaan on toimittava vaikka väkivalloin."
Tuohan onkin fiksua juttua, joo-o. hieno asenne, sut palkataan heti huomenna vaativiin ja haasteellisiin tehtäviin kovalla TES palkalla..
Kolkkaat jonkun? siis haluatkin vankilaan 13 vuodeksi mieluummin kuin 2-4 kuukauden huuhaa-kurssille?
Ymmärrän tämän raivon ja ajatusmallin huuhaa-kurssi- ja ilmaistöistä, ,ja itsekin välttelen sitä viimeiseen asti mutta joku suhteellisuustaju kannattaa pitää.
vuokra se on maksettava ja kaupasta saatava ruokaa, ellei halua kipittää sitten isän ja äitin luo kotiin takaisin asumaan. Ei tuolla kulje mitään EK-herroja kadulla setelinippu kourassa joka vain "kolkataan" ja sitten vaan käydään ostamassa ruoat ja maksetaan vuokrat ja eletään herroiksi
rikollisuuskin on kovaa työtä, kiinnijäämisriski melkoinen, joka kulmalla nykyään valvontakameraa, vartijaa ym. ei kukaan mitään seteleitä pidä enää missään, sen paremmin taskussa kun kotonakaan kaikki numeroina kortti-tileillä
TE-keskuksessa lähinnä joku hyvin päällisin puolin voiva silmälasipäinen kolmekymppinen pissis-maisteri purkaa emotionaalisia vuoristoratojaan työttömiin joita siellä käy, keikkohermoiset sitten suuttuu näistä ja saa karenssin alta aikayksikön.
rikollismaailmassa taas on ihan eri pelisäännöt, on kilpailevaa liigaa, reviiriä ym. Ja vankila ei ole mikään lomakoti, siellä on ikävää virua kun muut elää muurin ulkopuolella elämäänsä vapaana- köyhempinä tai väemmän köyhempinä.
Kysymys kuuluukin, oletko mielestäsi herra vankilassa? - Olet alistettu....
marsmallowkreemi kirjoitti:
"Mieluummin vaikka kolkkaan jonkun ahneen rikkaan ja elän itse herroiksi. Alistuminen ei siis kannata 2013, vaan on toimittava vaikka väkivalloin."
Tuohan onkin fiksua juttua, joo-o. hieno asenne, sut palkataan heti huomenna vaativiin ja haasteellisiin tehtäviin kovalla TES palkalla..
Kolkkaat jonkun? siis haluatkin vankilaan 13 vuodeksi mieluummin kuin 2-4 kuukauden huuhaa-kurssille?
Ymmärrän tämän raivon ja ajatusmallin huuhaa-kurssi- ja ilmaistöistä, ,ja itsekin välttelen sitä viimeiseen asti mutta joku suhteellisuustaju kannattaa pitää.
vuokra se on maksettava ja kaupasta saatava ruokaa, ellei halua kipittää sitten isän ja äitin luo kotiin takaisin asumaan. Ei tuolla kulje mitään EK-herroja kadulla setelinippu kourassa joka vain "kolkataan" ja sitten vaan käydään ostamassa ruoat ja maksetaan vuokrat ja eletään herroiksi
rikollisuuskin on kovaa työtä, kiinnijäämisriski melkoinen, joka kulmalla nykyään valvontakameraa, vartijaa ym. ei kukaan mitään seteleitä pidä enää missään, sen paremmin taskussa kun kotonakaan kaikki numeroina kortti-tileillä
TE-keskuksessa lähinnä joku hyvin päällisin puolin voiva silmälasipäinen kolmekymppinen pissis-maisteri purkaa emotionaalisia vuoristoratojaan työttömiin joita siellä käy, keikkohermoiset sitten suuttuu näistä ja saa karenssin alta aikayksikön.
rikollismaailmassa taas on ihan eri pelisäännöt, on kilpailevaa liigaa, reviiriä ym. Ja vankila ei ole mikään lomakoti, siellä on ikävää virua kun muut elää muurin ulkopuolella elämäänsä vapaana- köyhempinä tai väemmän köyhempinä.
Kysymys kuuluukin, oletko mielestäsi herra vankilassa?Sä oot rakentanut itse itsellesi henkisen vankilan....
- vaahtokarkin vanki
Olet alistettu.... kirjoitti:
Sä oot rakentanut itse itsellesi henkisen vankilan....
Jos se, että on vuokra-asunto, ruokaa kaapissa ja mahassa, satku pari työmarkkinatukea tilillä on vankeutta, niin ilmeisesti minun on myönnettävä se henkiseksi vankilaksi. On se nyt kuitenkin mukavampi paikka kun fyysinen vankila, vai oletko eri mieltä?
Fyysisen vankilan esiaste on sitten kaikesta karenssit ottavalla työttömällä se, kun kerjää rahaa vanhemmilta, kaverelita (lue: tulevilta entisiltä) ja nukkuu kerrostalon auloissa, metrossa, pahvimajoissa ja tonkii roskiksia siwan takapihalta saadakseen ruokaa ja kulkee haisevissa vaatteissa pitkin kylää ja kerää mulkoilevia katseita - Olet uhri
vaahtokarkin vanki kirjoitti:
Jos se, että on vuokra-asunto, ruokaa kaapissa ja mahassa, satku pari työmarkkinatukea tilillä on vankeutta, niin ilmeisesti minun on myönnettävä se henkiseksi vankilaksi. On se nyt kuitenkin mukavampi paikka kun fyysinen vankila, vai oletko eri mieltä?
Fyysisen vankilan esiaste on sitten kaikesta karenssit ottavalla työttömällä se, kun kerjää rahaa vanhemmilta, kaverelita (lue: tulevilta entisiltä) ja nukkuu kerrostalon auloissa, metrossa, pahvimajoissa ja tonkii roskiksia siwan takapihalta saadakseen ruokaa ja kulkee haisevissa vaatteissa pitkin kylää ja kerää mulkoilevia katseitaSä vielä hivelet ja kiillotat omatekoisen vankilasi kaltereita.
Olet laitostunut hiiri. - vaahtokarkkikalterit
Olet uhri kirjoitti:
Sä vielä hivelet ja kiillotat omatekoisen vankilasi kaltereita.
Olet laitostunut hiiri."Olet laitostunut hiiri. "
Sehän on tämän vallalla olevan politbyroon primääri tavoite. systeemiä ei voi muuttaa, mutta systeemi hajoaa itsekseen ilman siihen puuttumista kun se on luonnonlakien vastainen. ei tätä kauaa jatku, kun suurin osa väestä mittailee katuja, kursseja, kouluja, ilmaistöitä, eläkkeellä, sairaseläkkeellä ym.
veronkannossa epäonnistuminen pitkällä juoksulla pitää huolen että systeemi purkautuu itsekseen, kreikassa ja italiassa se on jo hyvällä alulla, kohta täälläkin - Vinkkinä vaan...
vaahtokarkkikalterit kirjoitti:
"Olet laitostunut hiiri. "
Sehän on tämän vallalla olevan politbyroon primääri tavoite. systeemiä ei voi muuttaa, mutta systeemi hajoaa itsekseen ilman siihen puuttumista kun se on luonnonlakien vastainen. ei tätä kauaa jatku, kun suurin osa väestä mittailee katuja, kursseja, kouluja, ilmaistöitä, eläkkeellä, sairaseläkkeellä ym.
veronkannossa epäonnistuminen pitkällä juoksulla pitää huolen että systeemi purkautuu itsekseen, kreikassa ja italiassa se on jo hyvällä alulla, kohta täälläkinTyöttömän nahjuksen selitykset , jatko-osa, volume 3 .
Ei kannata siis kirjoittaa tuota loppuun asti.
Vaan Elä ja Ota markkinatalous-rosvoilta osasi. Vedä markkinatalous-rosvoa hanuriin raakasti ja voimakkaasti. - Nahjus volume 4.
Vinkkinä vaan... kirjoitti:
Työttömän nahjuksen selitykset , jatko-osa, volume 3 .
Ei kannata siis kirjoittaa tuota loppuun asti.
Vaan Elä ja Ota markkinatalous-rosvoilta osasi. Vedä markkinatalous-rosvoa hanuriin raakasti ja voimakkaasti.Otan osani Markkinatalous-rosvoilta tilisiirtona valtion kautta, miksi tehdä asiaa vaikeamman kautta. Säästyy rystysetkin eikä tarvitse mennä vankilaan
- raaka peli...
Nahjus volume 4. kirjoitti:
Otan osani Markkinatalous-rosvoilta tilisiirtona valtion kautta, miksi tehdä asiaa vaikeamman kautta. Säästyy rystysetkin eikä tarvitse mennä vankilaan
Mut sä menetät just sen suuren ilon, jonka saisit nöyryyttämällä markkinatalousrosvoja, in real life !!
Ajattele ahne kokoomusnuori sika kyykyssä pyytämässä armoa ! - Kyllä se piristäisi ! - nöyryyttävä nahjus
raaka peli... kirjoitti:
Mut sä menetät just sen suuren ilon, jonka saisit nöyryyttämällä markkinatalousrosvoja, in real life !!
Ajattele ahne kokoomusnuori sika kyykyssä pyytämässä armoa ! - Kyllä se piristäisi !En voi kieltää etteikö jotain nautinnon siementä saata tulla koettua, kun se aika tulee. Uskon että täällä Suomessa ei olla enää kuin korkeintaan 5 vuoden päässä siitä, missä Kreikka on jo nyt. Suurlakkoa, joukkokokoontumisia, konkurssiaaltoja, uusia eri näkökulmasta ajattelevien puolueita, ajat on jännät. Elämme valtaväestön juridisesti avoimen nöyryyttämisen ja kurittamisen viimeisiä vuosia
- kalikka kapsahtaa
miksisyymiksi kirjoitti:
Jep, ilman rahaa elää herroiksi. On oman itsensä herra, eikä kukaan ääliö kyttää. Koulutukset on käyty loppuun. Ja nykyisin työssä olevat: Arvatkaapa, kehen se kalikka kapsahtaa, kun minä lähden tekemään töitä? Juuri teihin, jotka ette ole olleet työttömänä samaa määrää kuin minäkin, sillä: Samassa asemassa olevat saa hinnasta helpostikin puolet pois, kun te maksatte kaikesta täyden hinnan! Sitten kun minä pääsen töihin..
- sdfsfds
"Mieluummin vaikka kolkkaan jonkun ahneen rikkaan ja elän itse herroiksi. Alistuminen ei siis kannata 2013, vaan on toimittava vaikka väkivalloin."
Kysymys kuuluukin, oletko mielestäsi herra vankilassa?Ei Suomessa joudu vankilaan noin vähäpätöisestä rikoksesta. Sitä paitsi vankilassahan olisi kissan päivät.
- jesperttius
Kysymys kuuluukin, oletko mielestäsi herra vankilassa?Todellisuudessa vankila on paratiisi työttömän elämään verrattuna, jaa mistä tiedä ...sanotaanko näin että valtion leipää on maisteltu, mik's siinä kun on jokapäiväinen terveellinen ruoka, mahdollisuus opiskella, harrastaa liikuntaa tms.
Vankila ei todellakaan ole niin raju paikka mitä jotkut uskovat, tai sitten olen pari astetta kovempi tapaus.
Omat työkkäri käynnit menee niin ja näin, mutta sen olen päättänyt että seuraava tantta, siis henkilö joka "palvelee" minua viimeisenä enne seuraavaa karenssia pääsee lentämään mukavan suojatyöpaikkansa huoneen ikkunan läpi kadulle, onneksi noita "palveluita" tarjotaan aina vähintään toisessa kerroksessa, mitä oon kattellu. - luonnonlakikirja Lex
jesperttius kirjoitti:
Todellisuudessa vankila on paratiisi työttömän elämään verrattuna, jaa mistä tiedä ...sanotaanko näin että valtion leipää on maisteltu, mik's siinä kun on jokapäiväinen terveellinen ruoka, mahdollisuus opiskella, harrastaa liikuntaa tms.
Vankila ei todellakaan ole niin raju paikka mitä jotkut uskovat, tai sitten olen pari astetta kovempi tapaus.
Omat työkkäri käynnit menee niin ja näin, mutta sen olen päättänyt että seuraava tantta, siis henkilö joka "palvelee" minua viimeisenä enne seuraavaa karenssia pääsee lentämään mukavan suojatyöpaikkansa huoneen ikkunan läpi kadulle, onneksi noita "palveluita" tarjotaan aina vähintään toisessa kerroksessa, mitä oon kattellu.Meillä on jokaisella omat ratkaisut tilanteisiin siltä pohjalta, mitä on elinkaarella tullut koettua ja tehtyä. En ole itse lusinut linnassa, mutta kyllä TE-keskuksessa sellaisia asiakkaita varmasti on, ja se voi olla että se on unohtunut myös te-virkailijoilta.
TE-virkailijoiden keskuudessa eletään ns. karrenssitykkien pilvilinnakkeessa, eikä siellä osata ottaa huomioon sinunlaisia asiakkaita. Voihan se olla jonkinlaista luonnonlain toteutumaa jos he jonain päivänä joutuvat kohtaamaan tosielämän luonnonlakeja sinunkaltaisten reaktioiden kautta - Illastaja
maslow2013 kirjoitti:
Maslowin tarvehierarkia, onko tuttu käsite:
1. Fysiologiset tarpeet
4. Arvonannon tarpeet
Kaikki on ostetttavissa, ja vastaavasti ihmisellä on ylväitä periaatteita jos hänellä on siihen varaa. Sosiaalitoimiston leipäjonot on täynnä kuninkaita, kreivejä ja keisareita.Niih,eräskin holloalainen herttuatarkin käveli siellä valkoista kokolattiamattoa pitkin ilman alushousuja ja katseli ihmeissään salin raskastekoisia pöytiä ja tuolia.Hi,hi talvinen preussinpuna poskillaan.
- kkkkkkkkp
Kysymys kuuluukin, oletko mielestäsi herra vankilassa?Mitä ihmettä höpiset? Ei sinne "huuhaa- kurssille" pääse jos on ikikarenssilla! Eikä niitä kurssejanykyään järjestetä kuten takavuosina. Esim. pirkanmaalla on enää kursseja lähinnä ekonomeille ja tradenomeille ja mamuille. Jos olet päälle 50 ja sulla on jo ammattitutkinto, ei näille kursseille ole mitään mahdollisuutta päästä edes sillä ekonomilla, saatikka sitten tavallisella pulliaisella.
Ja ikikarenssilainen ei pääse mihinkään, vaikka tekisi mitä. - rakaa toimintaa
kkkkkkkkp kirjoitti:
Mitä ihmettä höpiset? Ei sinne "huuhaa- kurssille" pääse jos on ikikarenssilla! Eikä niitä kurssejanykyään järjestetä kuten takavuosina. Esim. pirkanmaalla on enää kursseja lähinnä ekonomeille ja tradenomeille ja mamuille. Jos olet päälle 50 ja sulla on jo ammattitutkinto, ei näille kursseille ole mitään mahdollisuutta päästä edes sillä ekonomilla, saatikka sitten tavallisella pulliaisella.
Ja ikikarenssilainen ei pääse mihinkään, vaikka tekisi mitä.rangaistuskarenssissa kun on niin ei pääse koulutukseen, idea ilmeisesti on pitää karenssi päällä ! Se on rangaistus ilman oikeudenkäyntiä. Poliitiiinen Lahtari-Toverituomioistuin, työvoimalautakunta päättää ja määrää teloitettavat . Kenet heitetään syrjäytymään - ja syrjäyettyjä on paljon !
Itse olen olut karenssissa vuodesta 2008 alkaen. - vaahtoava-karkki
rakaa toimintaa kirjoitti:
rangaistuskarenssissa kun on niin ei pääse koulutukseen, idea ilmeisesti on pitää karenssi päällä ! Se on rangaistus ilman oikeudenkäyntiä. Poliitiiinen Lahtari-Toverituomioistuin, työvoimalautakunta päättää ja määrää teloitettavat . Kenet heitetään syrjäytymään - ja syrjäyettyjä on paljon !
Itse olen olut karenssissa vuodesta 2008 alkaen.Kurja juttu. Mitäs nyt tapahtuu? sun laisia (ja mun paitsi eten ole karenssilla, ainakaan just nyt) alkaa olla suomessa kun meren mutaa. Katoitteko eilen kun telkust tuli oliko a-talk vai mikä se oli. Siellä just veisteltiin siitä problematiikasta, kun työt on kadonnut pysyvästi, toimeentulotuet vastaa brutto 1500 euron palkkatyötä ja keikkatyö ei kannata. Osmo jotain veroaleideaansa heitteli nuorten alennetulle palkalle, en kyllä ymmärtänyt mitä jujua siinäkään olis.
Tässä maassa pitää verot hilata yrittämiseltä kerta kaikkiaan niin alas, että se tulisi ensimmäiseksi järkeväksi vaihtoehdoksi elättää itsensä. suomeksi sanottuna, yel ei saisi olle kuin max 5 %, ennakonpidätys alle 2000 e kuukausiansioista max 5%, sairasvakuutusmaksut max 5 % ja yleinen arvonlisävero hilata max 10 %.
Jo noillakin (verottajan silmänsuurennusreaktio-luvuilla) vedetään välistä neljäsosa, joka pitäisi piisata verenimijöille, eli eläkevakuutusyhtiöille ja valtiolle.
EU:n huuhaa-direktiivit tulisi tulkita suosituksiksi, ei määräyksiksi kuten etelä-euroopan valtiotkin tekee. täällä laitetaan kahvila kiinni kun löytyy yksikin homelaikku jääkaapin sivulokerosta. On oltava kaiken maailman ilmanvaihtokoneistot, rasvakaivot ja valvira-raportit ojossa ja pistotarkastuksia tehdään kuin jossain armejassa.
ei tämä tällainen ikikarensseista, kansalaispalkoista, kannattamattomuusloukuista, huuhaakursseista ja ilmaistöistä ole mistään kotoisin, kun katsoo tätä touhua vähänkin etäämmältä. Voin kuvitella kuinka jotain köyhien maiden kansalaisia naurattaisi lähinnä tällainen "kansalaisten itsensä elättämisen sabotointi" erilaisilla veroilla ja direktiiveillä. vaahtoava-karkki kirjoitti:
Kurja juttu. Mitäs nyt tapahtuu? sun laisia (ja mun paitsi eten ole karenssilla, ainakaan just nyt) alkaa olla suomessa kun meren mutaa. Katoitteko eilen kun telkust tuli oliko a-talk vai mikä se oli. Siellä just veisteltiin siitä problematiikasta, kun työt on kadonnut pysyvästi, toimeentulotuet vastaa brutto 1500 euron palkkatyötä ja keikkatyö ei kannata. Osmo jotain veroaleideaansa heitteli nuorten alennetulle palkalle, en kyllä ymmärtänyt mitä jujua siinäkään olis.
Tässä maassa pitää verot hilata yrittämiseltä kerta kaikkiaan niin alas, että se tulisi ensimmäiseksi järkeväksi vaihtoehdoksi elättää itsensä. suomeksi sanottuna, yel ei saisi olle kuin max 5 %, ennakonpidätys alle 2000 e kuukausiansioista max 5%, sairasvakuutusmaksut max 5 % ja yleinen arvonlisävero hilata max 10 %.
Jo noillakin (verottajan silmänsuurennusreaktio-luvuilla) vedetään välistä neljäsosa, joka pitäisi piisata verenimijöille, eli eläkevakuutusyhtiöille ja valtiolle.
EU:n huuhaa-direktiivit tulisi tulkita suosituksiksi, ei määräyksiksi kuten etelä-euroopan valtiotkin tekee. täällä laitetaan kahvila kiinni kun löytyy yksikin homelaikku jääkaapin sivulokerosta. On oltava kaiken maailman ilmanvaihtokoneistot, rasvakaivot ja valvira-raportit ojossa ja pistotarkastuksia tehdään kuin jossain armejassa.
ei tämä tällainen ikikarensseista, kansalaispalkoista, kannattamattomuusloukuista, huuhaakursseista ja ilmaistöistä ole mistään kotoisin, kun katsoo tätä touhua vähänkin etäämmältä. Voin kuvitella kuinka jotain köyhien maiden kansalaisia naurattaisi lähinnä tällainen "kansalaisten itsensä elättämisen sabotointi" erilaisilla veroilla ja direktiiveillä.Palkka-ale puheet ihmetyttää näiltä päättäjiltä. koska ainoat yli suuret palkat on ainoastaan heillä ja tuskin niitä laskevat. Käsillään töitä tekevä eli nämä kaikki hanttihommat on nykyään jo alipalkattuja. Lisäksi kun miettii mitä tahansa käsillä tehtävää työtä niin niissä työntekijä kyllä oman palkkansa tienaa ilman alentamista.
Vai mikä ala/ammatti sellainen on missä työntekijän osuutta pitää laskea?
- 53v ja ei töitä
Onpas täällä paljon juttua !
Hyvä että erilaisia asioita otetaan esiin.
Nämä työvoima hommat on aika kirjavia !
Varmaan on liikaa ja liian kallista työvoimahallintoa sotkemassa asiat.
Ja työvoimapolitiikka ei toimi. - Mies 54v.
Morjens.
Se tem toiminta on kovaa raakaa kyykytystä.
Tiedän sen, kun olen itse ollut jo vuodesta 2007 päättymättömässä rangaistus-karenssissa.
Ja siitä karenssista ei pääse pois kuin työsuhteella väh. 5kk tai työvoimakoulutuksella.
Mutta kun me vanhat ei päästä töihin, eikä koulutukseen, niin esim. tämä minun päättymätön karenssi on elinkautinen tuomio. - ihan vaan kysymys...
Monikos teistä valittajista on ammattiliittojen jäsenenä??
- laajennamaailmankuva
Taidat olla itse valitaja ja selittäjä ja melko typerä.......siis naivi...
- Töitä heti!
Tässä on 44-vuotias raitis, savuton, hyvässäkunnossa oleva työtön mies joka ei saa töitä eikä pääse koulutukseen. Asun Etelä-Suomessa.
Olen ollut työttömänä jo pitkään ja edes työttömyysrahaa en saa koska minulla on ns. ikikarenssi josta pääsee eroon vain jos pääsee jonnekin kurssille, työhön tai huuhaa toimintaan mukaan, mutta niihinkään en pääse.
Saan vain sosiaalitoimistosta toimeentulotukea jota on alennettu 20% ja Kelalta asumistukea. asun yksin ja olisin heti valmis lähtemään työn takia muualle , mutta töitä vaan ei löydy.
Ammatillisiin koulutuksiin on nytkin haku päällä ja sen tulos tulee noin kuukauden kuluttua ja toivonkin että nyt tärppäisi, mutta todennäköistä on etten pääse taaskaan.
Haen rakennusalalta töitä, mutta niihin ei pääse kun on ollut pitkään työttömänä - ei edes mihinkään kanto tms. töihin.
Aikanaan sain " ikikarenssin" kun en suostunut menemään ilmaistyöhön eräälle työpajalle, siis kuntouttavaan työtoimintaanvajaakuntoisten kanssa. Minä olen täysin työkykyinen ja haluinen ja siitä syystä minulle kuuluu oikea palkkatyöpaikka tai ammatillinen koulutuspaikka!- Töitä heti!
Niin on tässä työttömyydessä hyvätkin puolensa kuten se että on tietty vapaus ja voi kuntoilla, nukkua jos nukuttaa, tehdä pieniä matkoja - vain rahatilanne asettaa rajoituksia. Mutta kyllä minä mieluummin kävisin säännöllisessä päivätyössä tai sitten vaikkapa olisin edes puolivuotta vuodesta töissä.
- älä puhu pskaa
" Minä olen täysin työkykyinen ja haluinen ja siitä syystä minulle kuuluu oikea palkkatyöpaikka tai ammatillinen koulutuspaikka! "
Jos on työttömänä yli 3 kuukautta niin ei todellakaan ole mikään työkykyinen! Noin pitkän työttömyysjakson jälkeen tarvitaan AINA kuntouttavaa työtä, jolla palautetaan työkyky. - vanhaopistoinssi
älä puhu pskaa kirjoitti:
" Minä olen täysin työkykyinen ja haluinen ja siitä syystä minulle kuuluu oikea palkkatyöpaikka tai ammatillinen koulutuspaikka! "
Jos on työttömänä yli 3 kuukautta niin ei todellakaan ole mikään työkykyinen! Noin pitkän työttömyysjakson jälkeen tarvitaan AINA kuntouttavaa työtä, jolla palautetaan työkyky.Satuinpa olemaan 2 vuotta työttömänä ja pääsin töihin. 3 kk CAD-kurssin kävin välillä, tosin ei nykyisessä hommassa tarvita...
- demetikko
älä puhu pskaa kirjoitti:
Jos on työttömänä yli 3 kuukautta niin ei todellakaan ole mikään työkykyinen! Noin pitkän työttömyysjakson jälkeen tarvitaan AINA kuntouttavaa työtä, jolla palautetaan työkyky.Jos on tehnyt työtä 40 vuotta niin sinun mukaan se unohtuu 3 kk, ei se tarvitse kuntouttavaa työtä, hän tarvitsee dementia palveluita.
ps. tee joskus 3 kk työtä - sinun kuuluu
Sinulle "täitä heti" kuuluu ottaa vastuu omasta elämästäsi. Voithan yrittää elää elämäsi niin että sälytät tloiselle vastuun asioistasi, mutta olet väärässä. ei voi sanoa niin että minulle kuuluu... vaan että minun kuluu...
Ilmeisesti olet työtä vieroksuva ja laiska ja osaamaton. 44-vuotias työtön mies on jo syrjäytynyt. Vielä kehtaa vaatia vaikka ei tee mitään. Mistä näitä vetelyksiä kasvaa..??? - Niin, sieltä
vanhaopistoinssi kirjoitti:
Satuinpa olemaan 2 vuotta työttömänä ja pääsin töihin. 3 kk CAD-kurssin kävin välillä, tosin ei nykyisessä hommassa tarvita...
teknillisestä opistostakin valmistui aikoinaan joitakin sellaisia tyyppejä joista ei ollut oikeissa töissä mihinkään. Vähän niille ja niiden avuttomuudelle kyllä naureskeltiin jo silloin.
- hdfhkfs
Kaikki työttömät saavat tietääkseni työmarkkinatukea. Alussa tosin on karenssi ja joku työnhakuinfokin sekä mahdollisesti työnhakukurssi. Mamu-koulutukseet sua ei hyväksytä. Siellähän opiskellaan suomea pääasiassa, muita aineita vähemmän.
- ... ei tukea
et saa työttömyys tukea jos sinut nimetään yrittäjäksi tai olet saanut karenssin.....
- noi esim on täysin ilman tukia.. ja niitä on paljon ! - Pentti Nelonen
... ei tukea kirjoitti:
et saa työttömyys tukea jos sinut nimetään yrittäjäksi tai olet saanut karenssin.....
- noi esim on täysin ilman tukia.. ja niitä on paljon !Hyvä!!! Hahahaha. Omaa tyhmyyttään ovat ilman...hahaha
- hkij
Ei täällä Varsinais-suomessa alle 30 vuotiaillakaan mene sen paremmin.Tyhmänä menin hankkimaan uuden koulutuksen alalta jossa kyllä on töitä jonkin verran, mutta hakijoitakin sitten satoja ja satoja. Työllisyys piti kuulemma olla taattu, mutta kukaan ei kertonut, että työllistymiseen tarvitsisi yli kolmen vuoden kokemuksen paljon muutakin. Näitä 10-20 vuoden kokemuksen omaaviakin on työttöminä paljon ja koko ajan tulee lisää, joten vastavalmistuneena ei ole jakoa työpaikkoihin.
Hain työvoimakoulutukseen (oman alan lisäkoulutus), no en päässyt, koska hakijoita oli 120 eikä minulla ollut tarpeeksi alan kokemusta takana. Muita koulutuksia, jotka ei olisi näitä huuhaa koulutuksia ei ole ollut pahemmin tarjolla. Ja useimpiin koulutuksiin pitäisi olla kokemusta, jotta edes pääsisi opiskelemaan, sairasta.
Kannattaisi aloittaja kysyi työkkäristä mahdollisuutta kouluttautua oma ehtoisesti työmarkkinatuella. Itse aion tuon toteuttaa heti kun joku sopiva koulutus tulee kohdalla (jos nyt itse koulutukseen sitten pääsisi).- Leikki loppu nyt!
MITEN NÄITÄ VASTAUKSIA VOIDAAN MIINUSTAA NÄIN RAJUSTI, JOKU PELLEILEE NYT ASIAN KANSSA!
- trendilän max
Leikki loppu nyt! kirjoitti:
MITEN NÄITÄ VASTAUKSIA VOIDAAN MIINUSTAA NÄIN RAJUSTI, JOKU PELLEILEE NYT ASIAN KANSSA!
Miinustus on aikamme johtava trendi, olkaamme siis trenditietoisia.
Minulla menee muuten ihan tavallisten arkirutiinien pyörittämiseen runsaat 20 000 € kuussa.
Paljonko sinulle menee? - yrittäjä Vahvelainen
trendilän max kirjoitti:
Miinustus on aikamme johtava trendi, olkaamme siis trenditietoisia.
Minulla menee muuten ihan tavallisten arkirutiinien pyörittämiseen runsaat 20 000 € kuussa.
Paljonko sinulle menee?20 eurolla ostan tonnnikalaa, myyn ne sitten talon mummoille 360 eurolla jolla ostan tukusta erilaista tavaraa jotka sitten myyn vähintään 1000 euron voitolla. Sitten voikin loput 29 päivää kuukaudesta vetää lonkkaa ja naapurin Tiinaa. On se kumma kun valitetaan ettei ole rahaa ja nälkäkin suolessa kurnii.
- ole onnellinen
että saat edes jotain rahaa, jolla tulet toimeen!
Itsekin voit keksiä mielekästä tekemistä. Siinä on jopa se plussa, ettei tarvitse noudattaa tiukkaa aikataulua.
Voit mennä kirjastoon lukemaan lehtiä tai jopa yleissivistämään itseäsi lukemalla koulun oppikirjoja, lähteä pyöräilemään tai kävelylenkille, kokata terveellistä ruokaa ja siivota asuntosi, lajitella ja kierrättää roskasi.
Että näin. Kokemukseni (50v työelämässä) ikä ei ole este työnsaantiin tai sen menettämiseen.
- sua vanhempi
Mihis jätit t-kirjaimen nimimerkistäs? Ooks vähä hidas vai lukihäiriöinen?
- turhaa haku on
Ei mistään. Loppuaika menee kuolemaa odotellessa ja solvauksia kuunnellessa. Keksi-ikäiset ovat tämän yhteiskunnan vihatuin kansanosa.
- vaillamahdollisuutta
Tuo kuvassa oleva kyllä vaikuttaa ysikymppiseltä että työt on tehty jo neljäkymmetävuotta sitten.
- tässä faktaa
Työttömyys on AINA synonyymi sanalle työkyvyttömyys. Näin työnantajat asian näkevät, eli työtön tarvitsee aina kuntouttavaa työtä tai vastaavaa tullakseen takaisin työkykyiseksi. Yksikään yrittäjä Suomessa ei palkkaa työtöntä, koska se on liian suuri riski, riippumatta siitä miten pitkä ja värikäs CV on. Tärkeintä työnsaannissa on aina se, että hakee töitä töissä ollessaan. Muuten homma ei toimi muuten kuin suhteilla.
Koulutukset on tehty vain ja ainoastaan tilastojen kaunistamiseksi eli niistä ei ole käytännössä kenellekään yhtään mitään hyötyä. Ne on olemassa vain kouluttajien työllistämiseksi.- sairas mätä systeemi
>eli työtön tarvitsee aina kuntouttavaa työtä tai vastaavaa tullakseen takaisin työkykyiseksi.
toisin sanoen, yrittäjä tarvitsee ilmaistyövoimaa tehdäkseen liiketoimintansa kannattavaksi. vai miksi muuten terve ja työkykyinen TYÖTÖN alistetaan vajaakuntoiseksi ja nöyryytetään tekemään töitä ilmaiseksi jollekin yrittäjälle kuntoutumisen nimissä? systeemi on tehty täysin yrittäjiä varten, kannattavuuden kasvattamiseksi ja Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi työttömien selkänahkaa nylkemällä!
- Paperit vetämässä
Täytyy hankkia Somalian tai Namibian kansalaisuus. Sitten löytyy töitä ja tukia.
- Työkkärit turhia
Ensin pitäisi keksiä niitä töitä, mihin voisi työllistyä. Työnhakukurssitkin joutavaa paskaa kun ei ole töitä, mitä hakea.
- Muutosta tarvitaan
Sinäpä sen kysäisit!
Samaan aikaan kun valtiovallan taholta ruikutetaan työtä työttömille ja eläkeiän nostamista, suuri joukko hyvällä ammattitaidolla varustettuja raittiita ja ahkeria ihmisiä turhautuu kotonaan tekemisen puutteeseen.
Kuitenkin työpaikkoja on avoinna, mutta tämän onnettoman työvoimahallinnon systeemin takia työ ja tekijä eivät kohtaa toisiaan.
Ammatit on väärin luokiteltu ja tulkittu työvoimahallinnon kategorioissa. Siellä ei tunneta tehtävien sisältöä läheskään kaikissa ammateissa ja ihan yksinkertaisesti ei ammattitaito riitä ohjaamaan. Tyhönvälityksestä on tullut leimasin, jossa ilmoitetaan yhä olevansa työtön.
Nämä koulutukset sitten. Kielikoulutuksia on vain ulkomaalaisille, vaikka suomalaisia pitäisi ohjata ja heille järjestää esim. venäjän kielen koulutusta. Palveluammatit työllistävät hyvin, mutta niihin tarvitaan päivitystä kun työntekijä vaihtaa työpaikkaa. Monet työnantajat eivät ole kouluttaneet työntekijöitään vuosiin.
Mielestäni meillä tiettyjen ryhmien koulutukseen on ohjattu liikaa rahavirtoja jättämällä nimenomaan pitkään ammatissa toimineet, uudelleen sijoitusta tarvitsevat työntekijät kokonaan oman onnensa nojaan.- itse vastuussa
Kyllä ihmisten pitää itse kouluttautua. Ei työnantaja ole vastuussa aikaisten ihmisten koulun käymisestä. Ihmiset kuvittelevat että heidän ei tarvi itse tehdä eikä osata mitään vaan työnantajalle kuuluu kaikki.
Menkää hyvät ihmiset ja alkakaa yrittäjäksi niin pääsette siihen työnanajien kastiin. Uskon että käsitykset muuttuu ja hymy hyytyy kun pitääkin otta vastuuta ainaisen arvostelun ja haukkumisen sijaan. - yksinkertaista...
itse vastuussa kirjoitti:
Kyllä ihmisten pitää itse kouluttautua. Ei työnantaja ole vastuussa aikaisten ihmisten koulun käymisestä. Ihmiset kuvittelevat että heidän ei tarvi itse tehdä eikä osata mitään vaan työnantajalle kuuluu kaikki.
Menkää hyvät ihmiset ja alkakaa yrittäjäksi niin pääsette siihen työnanajien kastiin. Uskon että käsitykset muuttuu ja hymy hyytyy kun pitääkin otta vastuuta ainaisen arvostelun ja haukkumisen sijaan.köyhällä ei ole rahaa yrittää....
- ÄläMuutaEnnenTyöpaik
Niin-no.
Yksityisen sektorin työantajat eivät ota töihin muita kuin sellaisia, jotka ilman perehdyttämistä ja opettelua osaavat kaikki vaadittavat asiat. Ostavat siis vain haluamansa keksipaketin markkinoilta ja heittävät kääreet menemään ruokahalunsa loputtua tai keksipaketin tyhjennyttyä... Näin on vaativissa tehtävissä, mutta tällainen malli on levinnyt jo laajalti muuallekin. Tällaisessa maailmassa moni hieman alle nelikymppinenkin jää työllistymättä, jos sattuu omaamaan enimmäkseen sellaista osaamista, jolle ei ole enää kysyntää. Toisaalta kouluttautuminenkaan ei monesti auta, jos pyrkii toisen palvelukseen. Vaaditaan aina nimenomaan työkokemusta eikä opiskeltua osaamista. Ikä kuitenkin ratkaisee, kuka kilpailevista kandidaateista valitaan tehtävään. Voimia itse kullekin! - ghhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Kaikkien Ratkaisujen Äiti:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11 - Nainen 55-v.
Ei atua itkut markkinoilla EU:sta ja niin edelleen. Olen TAAS työtön ja olen todellakin hakenut töitä, oma-aloitteisesti ja töyttänyt kaikenmaailman CV:t eri paikkoihin - kuten Linkedin, Montset, BeKnown, tietty MOL:n sivuille, eri yritysten sivuille, jotka työstävät (omien sanojensa mukaan) ihmisiä.....eipä ole vielä tärpännyt. Uskon senkin ajan kumminkin tulevan vielä ja taas. Toivon kuitenkin, että se työ jonka toivon mukaan tulen saamaan, on kokopäivätyö ja vakituinen. Näin ei tarvitsisi kaiken aikaa olla "myymässä" itseään - siinä kun olen niin tavattoman huono!!!
- 53v ja ei palkkaa
Avauksen kuvassa teen työtä, nukun sohvalla. EI NE pomot kuitenkaan MITÄÄN HUOMAA ja LUOTTAVAT vielä ikääntyvään työläiseen,eli ei vät kyylää
Kerrakin nukuin 2 päivää, eikä pomot huomanneet
t. avaaja 53v ja ei palkkaa - Ei nyt sentään noin
Miten niin "vain maahanmuuttajien työvoimakoulutusta tarjolla"? On tuolla toki kaikenlaista muutakin:
http://tinyurl.com/c6nxzfh
Ammattikorkeakoulujen kevään yhteishaku taas alkaa maanantaina ja päättyy 3.4.2013:
https://www.amkhaku.fi/index-fi.html - klasdghaskldfjgh
Palkkatyö ei koskaan voi olla rehtiä, jos rahajärjestelmä sen takana ei ole.
- Lämpökamera
TEM työllistää lehmäntanhutuskurssien vetäjiä aivan kiitettävästi - kannattaa harkita alaa. Oppilaitoksen saa laittaa pystyyn kuka vaan ! ;)
- Kenen vika
Ei enää ihan kuka vain. Takavuosilta on opittu jotain. On kuitenkin niin eteviä feikkitoimijoita, että TEM on mennyt lankaan ja myöntänyt kurssittamisoikeuden. Sitten on käynyt niin, että todistuksella ei ole merkitystä ja kurssin sisältö on ollut olematon.
- Näinse menee
40 vuotias jos vielä yli on auttamatta työvoiman ulkopuolella, %0 vuotiailla ei ole mitään mahdollisuutta työllistyä nykymarkkinoilla,.
Niinse menee- tie on valinta
Minä ainakan yritäjänä palkkaan mieluummin yli 40 vuotiaan. Ovat lapsensa tehneet ja sitoutuvat töihin, eivätkä turhista valita.
Itse aloitin yrittäjän urani 45-vuotiaana, kun en muuten työllistynyt. Helpommallakin olisin voinut päästä valitsemalla toisin, mutta olen valinnut työteliään elämän ja nyt yrittäjän on 18 vuotta täynnä eikä eläkkeelle lähtemisesta ainakaan vielä ole haaveksinut. Työkin maistuu ja koko ajan päivitän osaamistani ja koulutan itseäni.
- ...
Suomessa on näköjään liikaa ihmisiä, kun ei kerran kaikille töitä riitä.
- MONIOSAAJA.
Pimeitä hommia aina on löytynyt.minun puolestan eläkeiän voi hilataa vaikka 70v tuskin elän niin vanhaksi .
- ikärasismi
Politiikot ajavat nuorisotakuuta.
Milloin ajetaan hieman yli 50-vuotiaiden takuuta.
Työmarkkinoiden on myönnettävä että siellä on ikärasismia joka kohdistuu yli 50-vuotiaisiin.
Kukaan ei korviaan lotkauta.
Nuorisotakuukin toteuttaa vain politiikkojen linjaa ja olen aivan satavarma että se toteutetaan Kiinan malliin eli toisinsanoen väkisin keinoilla millä hyvällä saadaan nuorisotyöttömyystilastot näyttämään hyviltä. Ja siitäkin olen aivan varma että väkisin vääntäminen saa aikaan inhmillisiä tragedioita aikaan. - saa ta na
ottakaa vaan niitä ulkomaalaisia nyt sitten töihin. järjetöntä menoa!!!! ensin ne työpaikat suomalaisille!!!!!!!
- Erilainen "nuori"
Työtä tuntuu kyllä tekevälle löytyvän jos minkälaista. Itse kuitenkin tunnusta, että en todellakaan ole valmis näillä nykyisillä palkoilla heräämään joka aamu seiskalta. Vielä ois 250 päivää ja joutuu taas lähtemään hetkeksi savotalle. Toki ennen sitäkin otan vastaan vaikka pysyvän työn, jos edes kohtuulliset työajat tai palkat saa neuvoteltua. Jos tämä on asenneongelma, niin sitten on. Ennemmin elän elämää elämälle, kuin kituutan minimipalkalla hukaten joka ainoa päivä 8 tuntia muita rikastuttamalla. Ja itsekin vastustan turhanpäiväistä pummaamista, mutta nykyinen systeemi ja huonot palkat suorastaan kannustavat siihen. Kuinkahan moni työtön oikeasti ei saa työtä, jos haluaa...
- Ministerit kieroja?
Huomio työttömät keski-ikäiset. Suomen valtio aikoo lisätä maahan työperäistä maahanmuuttoa!
Miksi? Jos meillä on omia työttömiä satoja tuhansia, niin mihin meillä tarvitaan työperäistä maahanmuuttoa?
Kannattaa pistää sinne omalle kansanedustajalleen saitit punaiselle jotta he heräävät tähän. Nimittäin kyllähän valtiolla pitää olla velvollisuus huolehtia ENSIN tällä hetkellä työttömien työllistämisestä ja vasta sitten roudata lisää mamuja maahan. Täytyy alkaa vaatimaan töitä niiltä jotka sitä mainostavat kykenevänsä järkkäämään.- ihmisyyttä
Maailmassa pitää saada ihmisten asua missä haluaa ja kuka oikeasti haluaa tänne kylmään Suomeen. Kunnat tekee rahaa sijoittamalla maahan muuttajia. Se on tienaamista ihmisillä. Ottaakaapa selvää miten paljon kunnat ja kaupungit saavat rahaa maahanmuuttajista.
Jos minä lähtisin johonkin maahan töihin, niin minusta ei varmasti maksettaisi mitää, vaan minulla maksettaisiin. Olen oppinut tekemää töitä.
Joten, meidän veromarkoista viime kättelyssä maahan muuttajatkin saavat elantonsa. Rauha silti heille. Tulevat kammottavista olosuhteista. Jotkut, jopa pienet lapset, ovat nähneet kuinka naapureita ja ystäviä murhataan ja raiskataan. Olen aina ystävällinen maahan muuttajille, vaikka en niin heeidän kanssaan veljeiliskään. Haluaisin samassa tilanteessa että minutkin käsitettäsiin ihmiseksi. - naivismia suurta...
ihmisyyttä kirjoitti:
Maailmassa pitää saada ihmisten asua missä haluaa ja kuka oikeasti haluaa tänne kylmään Suomeen. Kunnat tekee rahaa sijoittamalla maahan muuttajia. Se on tienaamista ihmisillä. Ottaakaapa selvää miten paljon kunnat ja kaupungit saavat rahaa maahanmuuttajista.
Jos minä lähtisin johonkin maahan töihin, niin minusta ei varmasti maksettaisi mitää, vaan minulla maksettaisiin. Olen oppinut tekemää töitä.
Joten, meidän veromarkoista viime kättelyssä maahan muuttajatkin saavat elantonsa. Rauha silti heille. Tulevat kammottavista olosuhteista. Jotkut, jopa pienet lapset, ovat nähneet kuinka naapureita ja ystäviä murhataan ja raiskataan. Olen aina ystävällinen maahan muuttajille, vaikka en niin heeidän kanssaan veljeiliskään. Haluaisin samassa tilanteessa että minutkin käsitettäsiin ihmiseksi.joukossa on erittäin paljon oman maan vankilatuomioita pekenevia rikollisia ja myös maailmalle lähetettyjä terroristeja, näin myös suomeen rakennetaan terrori verkostoa, halvalla, meidän verovaroin....
Sääli kun ollaan tekemässä olevinaan hyvää, ja sitä käytetään väärin. Tämä on sen syvän naivismin ja globaali hömpän tulos ! Kalliiksi naivismi tulee ! - Johtuu siitä
että tyypillinen työtön suomalainen ei kykene enää oikein mihinkään eikä haluakaan tehdä mitään kun sosiaaliturva on liian hyvä. Maahanmuuttajilla jotka tulevat tänne työn perässä on vielä sitä asennetta pärjätä omillaan joka suomalaiselta työttömältä puuttuu.
- Pihkalankaarti
Historian saatossa suomessa on aina ollut 'liikaa' väkee, Amerikansiirtolaisuus, 1890-1920, silloin muutti töihin Amerikkaan ja muualle lähes miljoona suomalaista. Viime sodanjälkeen muutti Australiaan, Ruotsiin ja muualle myöskin lähes miljoona suomen kansalaista..
Nythän meillä on hirveä "työvoimapula" jonka hämäyksellä EK ja RKP& Kokoomuspiirit, (johon kuuluu osa oikeistodemareita, Lipponen Jaakonsaari,jne..), ovat rahdanneet tänne suuren joukon rikollista harmaantalouden orjatyövoimaa.
Rikkomaan sopimusyhteiskuntaa ja polkemaan suomalaisen palkansaajan työehtoja ja palkkoja.
Nämä ovat niitä nykyajan Kokoomuslaisia "Pihkalankaartia" Hei! Paistaa se päivä sinullekin vielä joskus. Älä masennu vaan ota rennosti. Suomi on p...tä, kun on kyseessä ulkomaalainen, romaani tai joku muu vastaava. Pidän peukalot pystyssä sinulle. Onnea kaikessa.
- Näin on näreet
Kymmeniä perinteisiä ammatteja on hävinnyt vuosien saatossa ja yrityksiä
viety ulkomaille tai lopetettu tätä myötä on hävinnyt neljännes miljoona työ-
paikkaa aivan lähivuosina ja muutenkin ajettu alas toimintaa vähän joka
alalta eli tyhjästä on paha nyhjäistä, tilanne on jopa pahempi kun 1960-70
luvuilla jolloin kymmenet tuhannet meni Ruotsiin töihin nyt on turha yrittää.
Kyllä sitä Työmarkkinatukea saa kun ilmottautuu työkkäriin työttömäksi työn-
hakijaksi saa kyllä varautua että lykkäävät joutaviin töihin 9e päiväpalkalla
tai hölyn-pölyn kursseille jos on, kun ikää alkaa olla yli 50v niin työt on tehty. - pitäkää tunkkinne
Olet aivan oikeassa, minä 57 v 40 vuotta suomessa raatanut, tosi ammattilainen, en ole tarvinnut sosiaali enkä terveyspalveluja, työhistoriassa on vain 31 poissaolopäivää 40 vuodessa. Tämä yhteiskunta ei tarvitse oikeita työtekijöitä vaan ilmaisia sellaisia joilla voi keinotella ja ansaita yhteiskunnan tuella etulyöntiasema kilpailijaan nähden. Meidän ja myös maahanmuuttajien hyväksikäyttö muistuttaa todellakin orjuutta. Minulle tarjottiin mahdollisuutta ilmaiseen työn jota olen tehnyt 40 vuotta, muka työhön perehdyttämiseksi ja työelämään sopeuttamiseksi, totesin, että jos siihen ei ole sopeutunut 40 vuodessa ei siihen sopeudu koskaan, ja toiseksi en ole koskaan teettänyt töitä kenellkään ilmaiseksi enkä aijo tehdä sitä itsekkään, varsinkin kun osaan työn paremmin kun he jotka sitä minulle tarjoavat.
Nyt tällä hekellä Suomi ja viranomaiset voivat kutsua minua työmarkkinoiden käytettäväksi, olen siihen valmis 24 H varotusajalla kiitos internetin jossa kaikki ilmoitukset voi tehdä oli sitten missä maassa tahansa.
Olen Dominikaanisessa tasavallassa, saan ansioidonnaista 74,50 e päivassä, kustannukset täällä on 35,70 per pv, siihen sisätyy kaikki asuminen, ruoka, kaikki juomat, myös alkoholi, pyykit pestään joka päivä, myös huone siivotaan jossa on parveke oh, mh, kh, poreallas, 40 km hiekkarantaa, lämmintä, ja ihana karibianmeri, ja mikä parasta 24 h ilmainen huonepalvelu ,kansainvälinen ilmapiiri, eikä suomalaisia.
Terveisin: Catalonia Bavaro Royal Punta Cana Doinikaaninen tasavalta.
Ps: Terveisiä Kataiselle ( lue käteinen) - tuota noin
Koulutuksen jälkeen etsit taas työtä. Ehkä sitä on Etelä-Suomessa: Espoo, Helsinki, Vantaa, Uusimaa, Turku, jokin muu paikka.
- musta helsinki
- tuota noin, kovin monella ei ole halua muuttaa työpakolaisena asuntokeinottelu helsinkin ja muihin vastaaviin lähiöihin , kun siellä on nykyään kuin sowetossa !!!
Elintaso laskee kun menee helsinkiin ja sen lähiöiden kamalaa elämää katsomaan
- järkevä kiertää sen sadoman ja gomoran ja baabelintornin kaukaa !!! - asuin kerran
musta helsinki kirjoitti:
- tuota noin, kovin monella ei ole halua muuttaa työpakolaisena asuntokeinottelu helsinkin ja muihin vastaaviin lähiöihin , kun siellä on nykyään kuin sowetossa !!!
- järkevä kiertää sen sadoman ja gomoran ja baabelintornin kaukaa !!!Helsinki on ihan hieno paikka asua. Ellei ole asunut siellä, niin ei ole kykyä arvostella asiaa.
- pkssucks
- järkevä kiertää sen sadoman ja gomoran ja baabelintornin kaukaa !!!Pääkaupunkiseudun asuntovuokrahintataso on jo sairas, ja siihen tulisi puuttua pakkokeinoilla valtion taholta.
Oli selllainen ajankohtaisohjelma joka tutki palkkoja ja asumisen hintoja, ja siinä tuotiin esille että
ollakseen kannattavaa muuttaa helsinkiin työn perässä ja tullakseen siellä toimeen koulutukseen nähden samoin kuin kollegat muualla, tarvitaan yli 2500 euron kuukausipalkka. tutkimus oli joskus pari vuotta sitten, joten kai sen nykyään on jo jossain 2700 e/kk tasolla, joka täällä muualla suomessa alkaa lähennellä jo pikkufirman ylemmän johdon palkkatasoa.
siihen päälle yleiset negaatiot suur-helsingin suhteen, kuten jumalattomat ruuhkat, parkkiongelmat, maahanmuuttajien suhteellinen määrä, väkivaltatilastot ja yleiset järjestyshäiriö- huumeongelmaisten ja rikollisten keskittymät ym. ongelmat kun ihmistä on kun pipoa kaikkialla
Alan tonkimaan roskiksia, metsästämään tai myymään itseäni ennen kun muutan pääkaupunkiseudulle - Hesaan hinkuva
asuin kerran kirjoitti:
Helsinki on ihan hieno paikka asua. Ellei ole asunut siellä, niin ei ole kykyä arvostella asiaa.
Täysin samaa mieltä! Suomen polttopiste!
- musta helsinki
- järkevä kiertää sen sadoman ja gomoran ja baabelintornin kaukaa !!!- olen monta kertaa ja monta vuotta asunut jo helsingissäkin,
ja tuo mielipiteeni on itse koettua. Helsingin läjhiöt on suoraan hvetistä....
säälittävä paikkoja.
Pahoinvoinani ja monkultuurinkehto, kierrän sen kaukaa. - suomen peräreikä
Hesaan hinkuva kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! Suomen polttopiste!
Mogadishu se on, säälitävä paikka !
- Kaameeta kattoo
- olen monta kertaa ja monta vuotta asunut jo helsingissäkin,
ja tuo mielipiteeni on itse koettua. Helsingin läjhiöt on suoraan hvetistä....
säälittävä paikkoja.
Pahoinvoinani ja monkultuurinkehto, kierrän sen kaukaa.- se on jaakonsaari-halonen-ahntissari naivismi ideologian mukaista "kulttuuri rikastusta", kuten varissuo, rinkeby, vantaa , hki,,,,
- ne gehtot ja sowetot on sdp unelmaa ???
Entinen työväenpuolue ja vihreät on soweto puolueita !
- Maksuvelkainen
Kyllä nyt vaan oleellinen tosiasia Suomessakin on se että/jotta kuka tekee ja mitäkin
sekä millä palkalla?
Tekeekö turhaa huuhaa tarpeelliseksi koettua humpuukia kauheella liksalla josta ei
ole kellekkään mitään hyötyä ei edes tekijälle ittelleen lopulta?
Vai aivan välttämätöntä vaan? Josta ei haluta maksaa kunnon palkkaa?
Suomessa on ihan liikaa suojatyöpaikkoja suhteessa palkansaajiin verrattuna
työttömiin ja etenkin aikaansaannoksiin.
Se on tylyä mutta totta eikä siitä mitään hyvää seuraa vaikka olisi järjestetynruokailunparissa.
Koulu vai Nokiakon on opettanut osaajaksi? - mee ja tee
Perusta yritys. Eihän sitä kotona tarvi maata. Kuka sen sinun koulutuksen maksaa, jos et tee tuottavaa työtä? Onko aloittajalla aiempaa ammattikoulutusta? Kyllä sitä muutkin ovat joutuneet lähtemään kouluttamaan itseään jopa toiselle puolen maata. Etelä-Karjalassa on siksi paljon työttömiä eikä koulutusta, kun ei tarvetta ole ihmisillä työllistyä eikä haluta koulutusta.
Mene ja hae koulutusta jostain muualta Suomesta ja palaa kotiseudullesi yrittäjäksi ja sitten työllistät, työllistät ja työllistät. Jopahan alkoi leveämpi leipä kun on ahkera yrittäjä.
Aloittaja on kyllä kaukana asiallisesta miehestä. Jos terve mies on, nin ei tarvi ruikuttaa täällä.- vanaha lääkäri ???
sä olet hupaisa naivi eilisessä eläjä,,, kun 2013 koulutuksella ei ole mitään merkityst.ä
Kun työpaikkoja ei ole niin koulutus ei myöskään merkitse enää mitään........
Ja lue tästä ketjusta yrittämsien ideaa, siis ilman rahaa ei kannata yrittää """
- Kannattaa siis laajentaa pientä sievää maailmankuvaa tähän päivään siellä myös.........
( - mutta vain esim lääkärin tutkinto olisi hyödyksi..., kun siellä on tehty työvoimapula... siis keinottelua...... )Kannattaa esim 55n lukea lääkäriksi ?
- Haahahahaahaa
No onko ihme, kun noin huonoa suome puhut? "Ja ei" on ihan käsittämätön kielioppivirhe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- juu juu
Ainahan voit hakeutua TYP:n asiakkaaksi,sillä siellä on moniosaajien palveluverkosto juuri sinua varten.
- jose.
Ette ole vaa löytäny niitä piilotyöpaikkoja, mut joo totuus ettei hyvä palkkasta ammattityötä saa ilman suhteita vaikka olisi mikä koulutus. Ansiosidonnainen 110e päivä mut on tää sohval makoilu tylsää.
Aika seitkyt lukuu toi et lähe ruotttiin sieltä saa töitä ruottin betoni lähiöt on täynnä ulkomaalaisia ilman töitä
esim göteborissa poltellaan autoja ja suun muuta vähän väliä niinkuin ranskassa pari vuotta sitt algerialaiset
- karsbe
Aikansa elänyt koko te-toimisto. Lähinnä ilmoittautimus paikka reserviin.Kiitos ja näkemiin sekä hyvää loppuelämää.Systeemi perustuu rangaistus mentaliteettiin. Etet vaan yritä mitään taikka saakkaan mitään.Poissa silmistä poissa kaunistelluista tilastoista.Itsekin työttömänä rakennussaneeraajan töistä, koulutus ja osaaminen hyvä.Rakennuspoulella kelpaa vaikka halpa virolainen lihanleikkaaja ilman ammattikoulutusta. Siinä sitä laatua syntyy.Pojat laitta äkkiä piiloon työssä tulleet ongelmat ettei vast.mestari näe.Halpa työläiset kai sitten meidätkin elättää tulevaisuudessa ja yläluokka paikuttaa henkseleitään.
- Elättäjä
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin työtä on aivan takuulla saatavissa seuraavilla reunaehdoilla
- palkka voi olla TES:in alin
- työaika voi olla esim 7.00-15.30
- työpaikka ei ole kodin vieressä
- töissä jouuu tekemään töitä, välillä jopa ulkona räntäsateessa
Muutamalle tuttavan tutulle olen tarjonnut em. kriteereillä töitä, ei ole kelvannut !!!
He---tin loiset !!!- tee ite työs
EI KUKAAN ala tommosia töitä tekeen, tee itte passkatyös, saaatanan mullkku!
- kiitän..vinkistä
Luettelit täydelliset syyt pysyä poissa pääkaupunkiseudulta. Iso kohtelias kiitos!
- elättäjä
tee ite työs kirjoitti:
EI KUKAAN ala tommosia töitä tekeen, tee itte passkatyös, saaatanan mullkku!
Kun aikoinaan tuli suuri lama -90 luvulla. Tienasin n. 15 000mk/kk. Jäin työttömäksi. Vuoden makoilin kotona hyvää työtömyskorvausta nauttien.Sitten lähdin vapaaehtoisesti töihin (jus niihin ns. paskaduuneihin) palkkana 6000mk/kk. Siitä se ura lähti pikkuhiljalleen nousuun ja nyt tienaan 6000€/kk.
Jostain pitää aloittaa, vaikka niistä paskaduuneista !!
- iisisti vaan
Mä en haluu tehdä töitä ja koulua mä oon käyny jo kakarana. Niin että nyt mä tykkään vaan juoda viinaa ja vetää lonkkaa ja syljeskellä kattoon.
Teen itte kiljua niin paljon, että myyn kavereillekkin ja juotan kans muijia känniin ja sitten mä panen niitä.
Tehkää te toiset töitä kun niistä noin kovasti tykkäätte, meikä ottaa iisisti.- parempia.ideoita
Mä taas haluan tehdä töitä. Erityisesti sellaisia joissa veronmaksajat maksaa palkkatukea, ja sitten työnantajana on joku paikallisyhdistys joka ei tienaa mitään tai tuota verotuloja. Ajattelen sen sillälailla, että saan kaksinkertaista työttömyyskorvausta, ja oikeassa työssä olevat maksaa mun viuluni, saamatta senttiäkään minusta hyötyä. Eipä silti, viikonloppuisin ostan viinaa veronmaksajien antamilla rahoilla ja juhlin kuten muutkin. Kaikki muut paitsi normaalien työsuhteiden maailmassa olijat hyötyy ;)))))
- TsauSulle
"Tehkää te toiset töitä kun niistä noin kovasti tykkäätte, meikä ottaa iisisti. "
Eikä elä tuolla menolla pitkään. Tervemenoa vaan!
- Osaatko mitään?
Et kerro, että mitä ammattityötä osaat tehdä?
Ei kukaan kaipaa enää sekatyömiehiä! - että semmoistako
Noin niin kuin yksinkertaistettuna , siellä korvessa ei ole juuri muuta tarjottavaa kuin käpyjen keräilyä yms joutavanlaista puuhastelua enimäkseen. Kaikki järkevät aktiiviset ihmiset tulevat vilkkaiden asutuskeskusten lähettyville (pääkaupunki seutu) missä muutakin virikettä kuin TV töllöttämistä ja susien ulvonnan kuuntelua. Täällä on lentokentät ,satamat matkustajalaivoinen, teatterit yms kaikenmaailman huvitukset tarjolla vieressä. Töitäkin jotain löytyy useimmiten. Elikkä lopeta se pankolla makaileminen sen naapurin peräkamarin aikamies poijan tavoin. Muitahan siellä ei juurikaan ole, vanhusten lisäksi. Jaa, voihan siellä joku työtön metsurikin nostella korvauksia kiljun keiton lomassa.
Surkeeta on. Tämmöinen käsitys minulla on sieltä lieksan, kainuun yms jäänös alueiden elämän menosta.- Lähiö slummi
pankolla makuuta helsingin lähiöissä !?
Onko hienompaa tai tyylikkäämpää makoilla pankolla kansainvälsesti hki lähiöissä yms slummeissa ?
Lähiö slummi pudottaa elintason täysin pohjille !
- on töitä
Kyllähän on siivoustöitä tarjolla, ja mainosten jakoa. Pääsee jälkimmäiseen melko varmasti yli 50vuotiaskin.
- mieli pide
niin mitä olete mieltä onk o olemassa ikä jonka jälkeen on pilalla?
- *,..,*
Jos luulet että ikä vaikuttaa : olet idiootti
Se mitä itsestään luulee ei välttämättä pidä paikkaansa.
Työmaalla vanhat mestarit saa aina duunia ja pitää paikkansa.
Jos olet rikollinen niin rekisterisi voi olla SE sUURIN SYY ettei luottamusta heru, - työikä hukataan
*,..,* kirjoitti:
Jos luulet että ikä vaikuttaa : olet idiootti
Se mitä itsestään luulee ei välttämättä pidä paikkaansa.
Työmaalla vanhat mestarit saa aina duunia ja pitää paikkansa.
Jos olet rikollinen niin rekisterisi voi olla SE sUURIN SYY ettei luottamusta heru,naiset yli 30v miehet yli 35v on jo vanhoja pieruja.
Siksi pitäisi olla lyhyt koulutus, että kerkeisi töihin. 18-35v iässä.
Eikä paras työikä menisi opiskellessa täysin hukkaan.
- siks ikiireesti lukuausimaksut opiskeluun,
- jne... - nuortenyhteiskunta
työikä hukataan kirjoitti:
naiset yli 30v miehet yli 35v on jo vanhoja pieruja.
Siksi pitäisi olla lyhyt koulutus, että kerkeisi töihin. 18-35v iässä.
Eikä paras työikä menisi opiskellessa täysin hukkaan.
- siks ikiireesti lukuausimaksut opiskeluun,
- jne...Joo, tää on mennyt aika älyttömäksi kun työmarkkinat on suunnattu nuorille, ja valtio puhuu nuorisotyöttömyyden ongelmista. Mielenkiinotinen kuvio, kun nuoruuden jälkeen pitäisi vielä 30 vuotta tehdä jotain. Outoa ettei veroketymät muulta väestöltä 30 vuoden ajalta kiinnosta valtiota lainkaan
jos 25 vuotias on työtön, se ei ole ongelma vaan tilapäistä ja korjattavissa, yleensä jollain koulutuksella, mutta kun 35 vuotias on työtön, siitä tulee ongelma joka ei mene pois 50 vuoteen
- JopaJotakin . .
Itse töitä kyselemällä työllistää itsensä RY tiedoittaa
- Viel töisssä
Syypäitä on kaikki jotka on äänestänyt kokoomusta eduskuntavaaleissa ja pressavaaleissa. Uskokaa nyt, että suomi on porvariyhteiskunta!!! Yli 50 % suomalaisista on ökyporvareita. Myös ne tyhmät nuoret naiset (pissikset), joiden mielestä on hienoa äänestää porvareita :) Kokoomus ajaa suuryritysten etua. Mantra on se, että idästä tulee mahdollisimman paljon vuokrafirmoihin hiljaisia, nöyriä, vaatimattomia työläisiä, jotka ei kysele ilta-, viikonloppu-, ylityölisien perään. Suomalainen ammattimies ei saa töitä kun pitää maksaa normaalia palkkaa!!! Töihin kelpaa vain määräaikainen velvoitetyöllistetty, kun työkkäri maksaa osan hänen palkastaan. Tai sitten huonosti suomea puhuva vuokratyöläinen. Suurin osa eteläsuomen kauppojen myyjistä on itäeuroopan vuokratyöläisiä!!! Tavallinen asiakas ei sitä huomaa kun he osaa melko hyvin lausua ne muutamat yleisimmät palvelusanat. Äänestäkää perussuomalaisia niin asiat korjaantuu!!!!
- Reiska täältä
Syypäitä on myös työministeriön virkailijat siellä työkkärissä. Mitä enemmän on työttömiä, sitä varmemmin he saavat olla töissä kovalla liksalla. Työkkärin virkailija saa palkkaa yli kolme tonnia kuussa. Vaatiihan se paljon henkilökuntaa kun pitää järjestellä kaikenlaisia huuhaakursseja ja työpajatöitä, joissa ei ole mitään järkee, eikä ne johda mihinkään. Pienessä syrjäkylän työkkärissä on kymmenen ihmistä papereita pyörittämässä ja vartijat lisänä. Aivan älytöntä touhua!
- Mies 37
Olen 37v mies ja etsinyt vuoden pienen jakeluauton kuljettajan paikkaa. Olen laittanut kymmeniä hakemuksia. Olen raitis, siisti, tupakoimaton ja mulla on 15v kokemus jakeluajosta pääkaupunkiseudulla. Olen käynyt monissa haastatteluissa. Yleensä haastattelijat on vanhempia miehiä. Myöhemmin olen nähnyt nuoren komean noin 20 vuotiaan miehen kyseisen firman jakeluautossa kuljettajana. Olen tullut siihen tulokseen, että nämä haastattelijat ovat homoseksuaaleja kun niille kelpaa vain nuori ja komea mieskuljettaja. Ilmeisesti he saavat jotain väristyksiä kun näkevät tuon komean nuoren miehen, vaikka ovat naimisissa. Varmaan väristykset vaan lisääntyy kun pidetään miesten kesken saunailtaa firman laskuun.
- Kannattaa selvittää
Tuolla edellä sanottiin, että on toki kaikenlaista muutakin tarjolla kuin "vain maahanmuuttajien työvoimakoulutusta" ja että ammattikorkeakoulujen kevään yhteishaku alkaa ylihuomenna maanantaina ja päättyy 3.4.2013.
Maanantaina alkaa myös yliopistojen yhteishaku, muutamin poikkeuksin 4.3.-3.4.2013:
https://www.yliopistohaku.fi/yshjHakija/
Ammatillisen koulutuksen ja lukiokoulutuksen yhteishaku on parhaillaan jo käynnissä, 25.2.-15.3.2013:
https://www.haenyt.fi/haenyt/
Aikuisopistoissa voi käydä valmentavia kursseja ammatillisia näyttötutkintoja varten, joustavasti ja räätälöidysti, ja aloitusaikojenkin suhteen on paljon vaihtelua. Kannattaa selvittää erilaiset mahdollisuudet.- pitkää koulutusta
Amk tarjoaa 4 - 5 vuoden koulutuksia,,,,,, mitä järkeä on vaikka 55v vuoden iässä hankkia taas kerran uutta ammattia ---- 5 vuoden koulutusputkea...
- edes nuoret ei tarvi liian pitkiä koulutuksia, olisi esim. 1-2 vuotta riittämiin !
Aikuiskoulutusta ja lyhyttä koulutusta on melko vähän...
Ongelma lienee ettei ole lyhyttä koulutusta joka auttaisi pois karenssista ja pitäisi päivärahat yllä. - huuhaa koulutusta...
pitkää koulutusta kirjoitti:
Amk tarjoaa 4 - 5 vuoden koulutuksia,,,,,, mitä järkeä on vaikka 55v vuoden iässä hankkia taas kerran uutta ammattia ---- 5 vuoden koulutusputkea...
- edes nuoret ei tarvi liian pitkiä koulutuksia, olisi esim. 1-2 vuotta riittämiin !
Aikuiskoulutusta ja lyhyttä koulutusta on melko vähän...
Ongelma lienee ettei ole lyhyttä koulutusta joka auttaisi pois karenssista ja pitäisi päivärahat yllä.Yliopistoissa työttömyyttä piilottelee paljon väkeä. ne laitostuu siellä ja ei kelpaa mihinkään. Meillä on lisäksi työttömiä professoreita ja maistereita aivan riittämiin.
Koulutusta ja erityisesti liian pitkää koulutusta, on suomessa käytetty työttömyyslukujen kaunistamiseen. Ja nyt sillä tiellä taitaa jo rahat loppua....
Tunnen paljon ihmisiä, joila on 4 eri ammattia, mutta ei palkka-töitä !
Itsellä on 2 eri ammattia ja ei ole palkka-töitä.
Paras työikä tuhlataan koulussa ja opiskelussa.
Vanahat paljon koulutetut ei enää sovellu työmarkkinoille., ne on laitostuneita ja vanhoja.
- 2234
Kannattaa yrittää vaa kovasti jatkaa etsimistä. Ei niit oo tosiaan helppo löytää ei oo mullakaan töitä, vielä.
no eipä oo tielläkään ja 100 hakemusta tehty vuoden sisään
- hautausmaa2013
Wanha pappa kelpaa vaivaistaloon ei likuhihnalle ....
- Työtä haluavalle
Paras tapa löytää työ on marssia itse yritykseen ja kysyä töitä vaikka ei olisi edes tietoa onko siellä avoimia työpaikkoja.Näin ilmaiset että todella etsit töitä ja olet ykkös sijalla työpaikkoihin joita on mahdollisesti ajateltu täyttää.
Itse olen löytänyt kaikki työni näin ja alkanut myös töihin aloille mistä en olisi ymmärtänyt hakea töitä.
Tuli tässä myös testattua kauppojen ilmoitustaulut.Viimmeksi kun mieheni oli työtön hän sai työpaikan Siwan ilmoitustaululle jättämämme työnhaku ilmoituksen perusteella.- syvää naivismia
kovin naivia.....
nalle puh maailmaa...
- frees1
"Paras työikä tuhlataan koulussa ja opiskelussa."
Sanoisin, että paras "työikä" tuhlataan ns. ansiotyössä. Mikäli henkilö ei ole niin, onnekas, että harrastus ja ansiotyö sattuvat yhteen, niin silloin siinä menee hukkaan lähes koko elämä.
Itse olen 55v. ja olisin valmis luopumaan turhasta ansiotyöstäni, jos vain saisin eläkkeen vastineeksi.- kannattamatonta homm
"Paras työikä tuhlataan koulussa ja opiskelussa."
--------- toi pitää täysin paikknsa !
On turhaa ylikouluttaa ja hankkia monia tutkintoja.
Koulutukseen on tehtävä korkeat lukukausimaksut,
muuten toi elämäntapa opiskelu on liiallista !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448199Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432201Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262092- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811647- 301217
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860