Kiihdytyskisat

mbe

Olikos muita palstaa seuraavia Kalajoella kattomassa kiihdytyskisoja,mitä mieltä mersuista?

Oli osa porukasta aika ihmeissään:-)

15

6002

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle

      Nyt kiinnostaa, paljonko alle 12 sek. meni varttimaili??

      • joku vaan

        ei tainnu kellään mersumiehellä mennä alle 12 sekunnin.paras tais olla 14,2 mutta siinäkin mersu löi sutia koko kiihdytys matkan eli yli 400 metriä eli vääntöä noista kyllä löytyy mutta jos pitoja olisi ollut tarjolla niin olisi hyvässä tapauksessa vaikka 12 sekunnin aikoihin ylletty ehkä jopa vähän allekin mutta johan tuo mersu painaakin paljon sekin jo on osa syynä huonoon aikaan


      • mbe

        ,paitsi pito totaalisen hukassa liimaradalla. Ens kesänä oikeilla renkailla,nyt ensikertalaisia.

        Paras aika tais olla 14.3 ja loppunopeutta 179km/h,lähtö todella varovainen että edes jossain vaiheessa pitoa.

        Ensimmäinen veto kuin liukkaalla jäällä kun ei tietoa radan liukkaudesta normaaleilla kumeilla,300m:n päässä lähdöstä paloi vielä kumi kaasua painaessa!

        http://www.kotinet.com/jarmo.niskakangas/

        Tuolla epäselvä video em. vedosta,linkin alta löytyy parempikin veto erilaisilla renkailla,kitkoilla...


      • Jake
        mbe kirjoitti:

        ,paitsi pito totaalisen hukassa liimaradalla. Ens kesänä oikeilla renkailla,nyt ensikertalaisia.

        Paras aika tais olla 14.3 ja loppunopeutta 179km/h,lähtö todella varovainen että edes jossain vaiheessa pitoa.

        Ensimmäinen veto kuin liukkaalla jäällä kun ei tietoa radan liukkaudesta normaaleilla kumeilla,300m:n päässä lähdöstä paloi vielä kumi kaasua painaessa!

        http://www.kotinet.com/jarmo.niskakangas/

        Tuolla epäselvä video em. vedosta,linkin alta löytyy parempikin veto erilaisilla renkailla,kitkoilla...

        Eipä tuo ihan ennakko mainontaa vastannut. Noilla teholukemilla olisi pitänyt mennä paljon paremmin, tai sitten...


      • mbe
        Jake kirjoitti:

        Eipä tuo ihan ennakko mainontaa vastannut. Noilla teholukemilla olisi pitänyt mennä paljon paremmin, tai sitten...

        Ennakkomainonta joo...

        Mutta huomaatko loppunopeuden,179km/h. Se kertoo voimasta.

        Aika kertoo monesta muusta, mm. ettei pääse paikaltaan lähteen mikä oli tiedossa jo ennemmin.

        Kerrottakoon kuriositeettina TODELLISEN vakio muskeliauton lukemat:

        Dodge viper GTS, 8 litran v-10 ja 450hv. Vartin aika 12.33 ja loppunopeutta 178km/h!

        Eli viperin loppunopeus jää jo mersun dieselille samalla matkalla!:-) Painoa viperilla 1524kg eli menee aikalailla yksiin mersun kanssa.
        Lähdössä viper tottakai parempi johtuen paremmista renkaista ym.

        Tiedä sitten olisko eroa vartilla kovinkaan paljoa ilman liimaa,veikkaisin että viper jättäs noin sekunnilla mutta mersu keräis enemmän loppunopeutta.


      • Kassu
        mbe kirjoitti:

        Ennakkomainonta joo...

        Mutta huomaatko loppunopeuden,179km/h. Se kertoo voimasta.

        Aika kertoo monesta muusta, mm. ettei pääse paikaltaan lähteen mikä oli tiedossa jo ennemmin.

        Kerrottakoon kuriositeettina TODELLISEN vakio muskeliauton lukemat:

        Dodge viper GTS, 8 litran v-10 ja 450hv. Vartin aika 12.33 ja loppunopeutta 178km/h!

        Eli viperin loppunopeus jää jo mersun dieselille samalla matkalla!:-) Painoa viperilla 1524kg eli menee aikalailla yksiin mersun kanssa.
        Lähdössä viper tottakai parempi johtuen paremmista renkaista ym.

        Tiedä sitten olisko eroa vartilla kovinkaan paljoa ilman liimaa,veikkaisin että viper jättäs noin sekunnilla mutta mersu keräis enemmän loppunopeutta.

        Veikkaan Viperissä olevan reippaasti pidemmät välitykset kuin mersussa..


      • Fireblade
        mbe kirjoitti:

        Ennakkomainonta joo...

        Mutta huomaatko loppunopeuden,179km/h. Se kertoo voimasta.

        Aika kertoo monesta muusta, mm. ettei pääse paikaltaan lähteen mikä oli tiedossa jo ennemmin.

        Kerrottakoon kuriositeettina TODELLISEN vakio muskeliauton lukemat:

        Dodge viper GTS, 8 litran v-10 ja 450hv. Vartin aika 12.33 ja loppunopeutta 178km/h!

        Eli viperin loppunopeus jää jo mersun dieselille samalla matkalla!:-) Painoa viperilla 1524kg eli menee aikalailla yksiin mersun kanssa.
        Lähdössä viper tottakai parempi johtuen paremmista renkaista ym.

        Tiedä sitten olisko eroa vartilla kovinkaan paljoa ilman liimaa,veikkaisin että viper jättäs noin sekunnilla mutta mersu keräis enemmän loppunopeutta.

        Moi

        Niin, taitaa toi vääntömomentin nousu ahtojen noustessa olla tollasessa turbokiisselissä aika kova, jolloin toi aika voi jäädä vähän "heikoksi".

        Hyvä aikahan toikin on mersulle.

        Joskus aikoja sitten ruuvailtiin takavetoista Mitsubishi Galant turbokiisseliä ja saatiin 2.5 litraisesta myllystä sellaset noin 300 kaakkia (juu vakio oli 2.3). Vekotin vaan oli (isommalla turbolla) helkutin vaikea ajaa kun ahtimen puskiessa vääntömomentti pomppas ja vekotin oli poikittain, jos ei tajunnut vaihtaa isommalle heti kun kuuli turbon ulinaa....jos vaihtoi liian aikaisin....niin hyytyhän se totaalisesti. Vaati siis opettelua ja oli todella erilainen ajaa erilaisilla renkailla. Lopuksi pistettiin sitten leveet läskit ja alhaiset rengaspaineet....johan lähti, kunnes perä sanoi morjens...


      • seliseli
        joku vaan kirjoitti:

        ei tainnu kellään mersumiehellä mennä alle 12 sekunnin.paras tais olla 14,2 mutta siinäkin mersu löi sutia koko kiihdytys matkan eli yli 400 metriä eli vääntöä noista kyllä löytyy mutta jos pitoja olisi ollut tarjolla niin olisi hyvässä tapauksessa vaikka 12 sekunnin aikoihin ylletty ehkä jopa vähän allekin mutta johan tuo mersu painaakin paljon sekin jo on osa syynä huonoon aikaan

        >siinäkin mersu löi sutia koko kiihdytys matkan

        huimaa... :)

        >JOS...niin olisi hyvässä tapauksessa vaikka 12
        >sekunnin aikoihin ylletty ehkä jopa vähän allekin

        Luulen kyllä, että jopa kympit olisivat saattaneet paukkua :)


        >mutta johan tuo mersu painaakin paljon sekin
        >jo on osa syynä huonoon aikaan

        Niin, dieselimersut ovatkin TOSI painavia :)


      • !!!!!!!!!!!!!!!
        seliseli kirjoitti:

        >siinäkin mersu löi sutia koko kiihdytys matkan

        huimaa... :)

        >JOS...niin olisi hyvässä tapauksessa vaikka 12
        >sekunnin aikoihin ylletty ehkä jopa vähän allekin

        Luulen kyllä, että jopa kympit olisivat saattaneet paukkua :)


        >mutta johan tuo mersu painaakin paljon sekin
        >jo on osa syynä huonoon aikaan

        Niin, dieselimersut ovatkin TOSI painavia :)

        IDIOOTTI


      • seliseli
        !!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        IDIOOTTI

        lujillehan se ottaa kun ei pärjää - mutta kyllä se siitä


      • Jallu
        seliseli kirjoitti:

        lujillehan se ottaa kun ei pärjää - mutta kyllä se siitä

        Juu, noissa on kyllä selityksen makua aika reilusti. Taannoin -96 serkun vanha Asconan reuhka suti myös miltei koko matkan Utin kiihdytyspäivillä, mutta tulokseksi tuli 12,7 sek... Kuinkas nämä muka painavat meset ei tuon paremmin kiihdy, jäätäkö se rata oli? Vaikka sutisi, niin ei se kitkakerroin nolliin mene, ja jos kuski on niin hölmö, ettei osaa kaasua käyttää, niin kannattaa ottaa se ahdin pois, ettei tule vahinkoja... Serkkuni suditti tahallaan sen lähdön, kyllästyi siihen, kun viereisellä radalla oleva jenkki pauhasi niin paljon, ettei kuullut oman autonsa ääntä, lähti valoja päin antaen sutia poskettomasti, ja kuitenkin katurenkailla...


    • Tumppi-82

      Mikä mersu toi on. Ja paljonkos koneessa voimaa??

      • mbe

        201 koppainen 3litran diesel josta mitattu vajaa 400hv.
        Toinen 124 koppainen 3litrainen myöskin jossa mitatut tehot vajaa 450hv,tämä automaattilaatikolla.


    • mesemani

      niin,kuka tuollasia myllyjä meseen kasailee,eli mistäpäin löytyy moista knowhowta?

    • mesemani

      yhteystiedot kiinnostaisivat,jäi tosta edellisestä kommentista pois...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe