Vain Rakkaus pelastaa ja laki vain syyttelee

l.o.ju

Senverta elämä on opettanut muakin, että tiedän syyttelijän ja tuomitsijan olevan aivan jossain muualla kuin Taivaassa, Isän kodissa. Itse Rakkaus ja Puolustaja löytyy Taivaasta.
Kysytty on . . monessakin aloituksessa ja viestissä . . pelastuuko lain vaiko rakkauden kautta. Se vaan on niin, että on turha maksaa liikaa almuja pelastuksesta. Nähkääs kun laki tuomitsee lyttyyn joka iikan rahakkaankin ja hyväntekijän, mutta Jumalan rakkaus ('Jumala on rakkaus') vetää parannukseen ja pelastukseen ja elämään. Laki ei edes voisi tuntea armoa, mutta Lunastaja tuntee!

Mitenkäs Jeesus tänään vertaisikaan, Luojamme? Hmm, hmm . .
Mehiläiset ajaa kennostostaan ulos . . mikäpä muu kuin sankka savu. No joo, meidät ajaa laki ulos tekopyhyyden kuorestamme ja juoksemme Kristuskalliolle suojaan, savujen yläpuolelle. Laki on myös rakkikoira joka ajaa ketun kolostaan. Kettu saa kuulla, että Jeesus ei tapakaan vaan pelastaa ja niin kettu sitten juoksee lammastarhaan. Se ei ole mikään kettutarha, lakihenkinen ei-vapaa tarhaus, vaan todellakin vapaan "ketun" lammastarhaus.
Hah, miten kurjat esimerkit, mutta toivon syömmestäin, että te rakkaat raikkaat lukijatoverit tajuisitte siitä kuitenkin, että lakia pänttäämällä vain ahdistutaan, mutta tuntemalla Armo pelastutaan nyt ja aina. Pelastumme ennen muuta itseltämme.

Me syytetään itteemme päivittäin kelvottomiksi, ellei Herra saa meitä vakuuttuneeksi siitä, että hän rakkaudessaan julistaa pelastavan tuomion.
Kiitos Herralle että laki syyttelee ja tuomitsee niin että ikäänkuin ahtaassa portissa rohkaistumme turvautumaan ainoaan pelastavaan oljenkorteen - - uskomme Jeesukseen sovittaneena lunastajana. Rakkaus pelastaa, lain alle jääminen kadottaa. Älkää luulko että lakia ei olisikaan olemassa ainakaan enää.
Rakkaus on Persoona joka pelastaa. Isä Jumala messiaassa Kristuksessa.

lukijaterveisin
loju

11

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja näinkin se on

Juu mutta jos ei Jumalan poika olis täyttänyt lakia - et sinäkään voisi pelastua.

• Laki_tappaa

"Juu mutta jos ei Jumalan poika olis täyttänyt lakia - et sinäkään voisi pelastua."

Juu mutta rakkaus on kaikki kaikessa, sillä Jumala on rakkaus. Jumala ei ole laki.
      Tottakai Jeesus täytti uhrilain, koskapa hän on rakkaus. Ilman rakkautta ei hänelle olisi tullut mieleenkään antaa kaikkensa ihmisen hyväksi. Hän olisi vain tutkivaa tuomiota alati harrastanut ihmistä kohtaan. Kukaan ei olisi sitten voinut pelastua, ,kun armo ei olisi käynyt oikeudesta. Laki tappaa, armo pelastaa.

Room. 7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

• Synnin palkka se on

?? Lakiko se on mikä tappaa vai lain rikkominen (siis synti).
        Minä olen aivan varma että ei Jumalan laissa ole mitään vikaa. Se on Jumalan olemuksesta lähtöisin ja täydellinen laki, niin oikeudenmukaisuudessaan kuin rakkaudessaan. Ei mikään rakkaus ole täydellistä jos se ei ole oikeudenmukaista.

Lain pistin on synti.

• ## Vain rakkaus pelastaa ja laki vain tuomitsee ##

Niinhän Raamattu opettaakin, että lain tarkoitus on osoittaa syylliseksi ja sitten syyllisyys tunnustetaan ja annetaan Jumalan rakkauden Kristuksessa pelastaa.
      Meidät sulautetaan Kristukseen. Kenties tarvitsemme kansallisen esimerkin . . .

Sakarja 9:7
      Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
      ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 9:1&rnd=1361737077946 )

Tuossa yhdistetään saumattomasti, sulautetaan. Edellä on puhuttu Gaasan ei-juutalaisista asukkaista ja filistealaisilla tarkoitettaneen nykyajan palestiinalaiskansaa tuhatvuotisen rauhanajan koittaessa . ENSIN edeltävissä jakeissa puhutaan tuomiosta ja hävittämisestä. On näet niin että kaikkein paatuneimmat joudutaan tuhoamaan, kun eivät kertakaikkiaan pysähdy muita tappamasta. Loput saavat täyden armon.

Yksilötasollakin on niin, että Herramme joutuu meistä paljon polttamaan ja ravistelemaan pois. Ei silkkaa kuonaa voi hitsata. "Totinen viinitarhuri" leikkaa paljon pois vaikka hyväksyykin meidät. Hän kaunistaa meitä.

Joku voi sanoa, että rauhanaikahan oli ehdollinen profetia, mutta kuinkas sitten selität sen, että rauhanaika ei ole pelkästään juutalaisille ja esittämässäni Sak.9. luvussa on kyse niinikään ei-juutalaisen kansakunnan tulevaisuudesta.

Rauhaa me kaikki toivomme. Laki ei aikaansaa rauhaa, se on nähty. Tarvitaan rakkautta vihanpidon ja kaikenkarvaisten sopimusehtojen (kain) lisäksi tai sijaan.
      Ei avioehtosopimuskaan tai aviolaki pelasta avioliittoa vaan keskinäinen rakkaus.

Antti

• arjen todellisuutta.

Laki, sehän on viesti siitä mikä on oikein.
        Ei se tapa, ellei tee väärin. Se antaa toimintaohjeet.

Väärinteko tappaa, on tehtävä parannus ja elettävä oikein.

Ajatellaanpa vaikka autoliikennettä ja lakia.
        Tappaako laki, vai väärinteko*?
        Entäpä rautatiet. Junahenkilökonnalla on lakikirja, kuinka pitää tehdä, se on junaturvallisuussääntö ja laki, jota tuomari lukee, jos tehdään väärin.
        Väärinteosta tulee onnettomuus ja korvausvelvollisuus.
        Ennen väärintekijää rangaistiin. 10 vuotta maksoi esim. lainrikkojaa, koska juna meni suohon. Sitten sai anoa vapautusta, isonperheen uskova yksinhuoltaja.
        Lakiko oli syyssä, vai virheellinen toiminta. Pitäsikö lakia syyttää, se poistaa, että homma pelasisi tekijälle mieluisasti? Tulisiko turvallisuus mieleen, vertauksena sille, että tulisiko lain poiston kautta Jumalan valtakunta paremmin ajassa esiin'?
        Vai paremminkin parannuksen kautta se, että elettäisiin lain tarkoittamalla tavalla Pyhän Hengen johdossa.
        Miksi laki pitäisi poistaa'?? Lihan takiako? Helpottaisiko'?

Pitäisikö vertauskuvallisesti tämä rautatielaki poistaa, kun se vaatii toimimaan jokaisen sen suunnitelman mukaan, että turvallisuus on taattu palvelua käyttäville??

Niin, armon takia laki pitäisi varmasti poistaa, koska liha on kuulema kuollut ja ristillä ja Jeesus täytti lain. Näinhän me mielellään ajatellaan. Mutta onkose näin ja miksi'?? Rassaako se lihaa, ja mielellään otetaan ajatus, että kun olemme heikkoja.

Heikkojahan me ollaan, mutta ei se laki siihen häviä, se on.
        Tarvitaan vain se, että annetaan Pyhän Hengen johtoon tämä ihminen, ei oman hengen johtoon.

Luulisin, että omassa hengessä vaeltava mielellään katsoisi lain kumoutuneen, siis ei pelkästään seremonialain, vaan tämän ns. kymmenenkäskyn lain.

Jossain piirissä mielletään kristillisyyttä 9. käsyläis- ajatuksen alle, aivan omin korvin kuultuna ja se 1 saameksi, sapatti on kumottu.
        Jätän arvostetun sanojan nimen pois, eläkkeelä kun papinhommasta on.
        Ilmeisesti näin raadollisesti ajateltuna kukaan ei voi nähdä sitä, että omassa hengessä mennään, mutta auta armias, jos siinä se sapattinäköala olisi lisänä, että pienipiirtoinen opetus, mitä Jeesus sanoillaan toi esiin, opetettaisiin, ajan loppuun asti, alkaisi jo päitä tippumaan, hengen matkalaisilta.
        Tarviis parannuksessa ottaa mukaan kokonaisuus ja alkaisi jo Hengellekin olla tarvetta.

Siis lakkautetaan laki, niin ei tarvita Henkeä, pärjätään hengen / henkemme johdolla tässä ajassa.

Aivankuin Kouvolan sanomissa evl. kirkkon pappi taannoin kirjoitti, ettei tarvita raamattua, riittää tunnustuskirjat ja mitä ne nyt oli saarnakirjat, että saarnat tulisi pidettyä.

Sama ajatus, mutta eri näköalalta.

Näin raadollisia me olemme, vai mitä?
        Siinä sitä pyhyyden sädekehää itsekullekin sielulle.

• Synnin palkka se on
        arjen todellisuutta. kirjoitti:

Laki, sehän on viesti siitä mikä on oikein.
        Ei se tapa, ellei tee väärin. Se antaa toimintaohjeet.

Väärinteko tappaa, on tehtävä parannus ja elettävä oikein.

Ajatellaanpa vaikka autoliikennettä ja lakia.
        Tappaako laki, vai väärinteko*?
        Entäpä rautatiet. Junahenkilökonnalla on lakikirja, kuinka pitää tehdä, se on junaturvallisuussääntö ja laki, jota tuomari lukee, jos tehdään väärin.
        Väärinteosta tulee onnettomuus ja korvausvelvollisuus.
        Ennen väärintekijää rangaistiin. 10 vuotta maksoi esim. lainrikkojaa, koska juna meni suohon. Sitten sai anoa vapautusta, isonperheen uskova yksinhuoltaja.
        Lakiko oli syyssä, vai virheellinen toiminta. Pitäsikö lakia syyttää, se poistaa, että homma pelasisi tekijälle mieluisasti? Tulisiko turvallisuus mieleen, vertauksena sille, että tulisiko lain poiston kautta Jumalan valtakunta paremmin ajassa esiin'?
        Vai paremminkin parannuksen kautta se, että elettäisiin lain tarkoittamalla tavalla Pyhän Hengen johdossa.
        Miksi laki pitäisi poistaa'?? Lihan takiako? Helpottaisiko'?

Pitäisikö vertauskuvallisesti tämä rautatielaki poistaa, kun se vaatii toimimaan jokaisen sen suunnitelman mukaan, että turvallisuus on taattu palvelua käyttäville??

Niin, armon takia laki pitäisi varmasti poistaa, koska liha on kuulema kuollut ja ristillä ja Jeesus täytti lain. Näinhän me mielellään ajatellaan. Mutta onkose näin ja miksi'?? Rassaako se lihaa, ja mielellään otetaan ajatus, että kun olemme heikkoja.

Heikkojahan me ollaan, mutta ei se laki siihen häviä, se on.
        Tarvitaan vain se, että annetaan Pyhän Hengen johtoon tämä ihminen, ei oman hengen johtoon.

Luulisin, että omassa hengessä vaeltava mielellään katsoisi lain kumoutuneen, siis ei pelkästään seremonialain, vaan tämän ns. kymmenenkäskyn lain.

Jossain piirissä mielletään kristillisyyttä 9. käsyläis- ajatuksen alle, aivan omin korvin kuultuna ja se 1 saameksi, sapatti on kumottu.
        Jätän arvostetun sanojan nimen pois, eläkkeelä kun papinhommasta on.
        Ilmeisesti näin raadollisesti ajateltuna kukaan ei voi nähdä sitä, että omassa hengessä mennään, mutta auta armias, jos siinä se sapattinäköala olisi lisänä, että pienipiirtoinen opetus, mitä Jeesus sanoillaan toi esiin, opetettaisiin, ajan loppuun asti, alkaisi jo päitä tippumaan, hengen matkalaisilta.
        Tarviis parannuksessa ottaa mukaan kokonaisuus ja alkaisi jo Hengellekin olla tarvetta.

Siis lakkautetaan laki, niin ei tarvita Henkeä, pärjätään hengen / henkemme johdolla tässä ajassa.

Aivankuin Kouvolan sanomissa evl. kirkkon pappi taannoin kirjoitti, ettei tarvita raamattua, riittää tunnustuskirjat ja mitä ne nyt oli saarnakirjat, että saarnat tulisi pidettyä.

Sama ajatus, mutta eri näköalalta.

Näin raadollisia me olemme, vai mitä?
        Siinä sitä pyhyyden sädekehää itsekullekin sielulle.

Näin se on - oikein hyvin kirjoitit mielestäni. Ei kukaan koskaan voi elää iankaikkisesti laittomuudessa - se ei ole laillisuus mikä tappaa vaan laittomuus.

Ja laki on juuri siksi rakkauden laki - koska se kertoo totuuden - se ei valehtele piiruakaan.

• Rakkaus A ja Ö

Jeesus oli Isänsä hyvä ystävä, koska hän teki mitä Isä käski hänen maanpäällä tehdä!

Jeesus oli kuuliainen, eli tottelevainen Isälleen,.. meidän tulee olla kuuliaisia omalle Isällemme ,Jeesukselle.

" Joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha PYSYY
        hänen päällään" Joh 3: 36

Jeesus sanoi teille: " Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin
        ,että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä" Joh 17: 26

"Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?...Room 8: 35

Antti kysyy: " Onko Jeesus meidän lähimmäisemme?
        Benedi vastaa: " Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa.
        Sentähden on rakkaus lain täyttymys" Room 13: 10

Antin Jeesus sanoi: " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni , ja ne eivät ole raskaat"! :)

Jos Jeesus antoi henkensä Antin ja jonkun muunkin puolesta, eiköhän sillä teolla pääse jo Antin lähimmäiseksi, ..miettii benedi!

Jos Kristus kuoli Antin puolesta, ja siihenhän päätökseen me uskovat olemme tulleet, että YKSI on kuollut kaikkien ( syntien) puolesta, siis myös kaikki ovat kuolleet ( synnille, eli Jumalan lain rikkomiselle) Kor 5: 14

Kuka se vaatii meitä kuolemaan synnille, eli esim. sunnuntain viettämiselle ja jeesuskuville? " Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä" 5: 14

Miksi? No, siksi kun Kristus rakasti meitä antamalla henkensä meidän puolestamme... niin, siksi Antti sanoo: " Nyt minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin"!!

"Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko" Gal 5: 6

Antti opettaa meitä: " Rakkaus Jumalaa kohtaan on, se että pidämme hänen käskynsä"
        Käskyjen kautta vaikuttava usko pelastaa meidät esittää Antti benedin kanssa , evankeliumia!

• benedille vertauskuv
        Rakkaus A ja Ö kirjoitti:

Jeesus oli Isänsä hyvä ystävä, koska hän teki mitä Isä käski hänen maanpäällä tehdä!

Jeesus oli kuuliainen, eli tottelevainen Isälleen,.. meidän tulee olla kuuliaisia omalle Isällemme ,Jeesukselle.

" Joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha PYSYY

Jeesus sanoi teille: " Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin
        ,että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä" Joh 17: 26

Antin Jeesus sanoi: " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni , ja ne eivät ole raskaat"! :)

Jos Jeesus antoi henkensä Antin ja jonkun muunkin puolesta, eiköhän sillä teolla pääse jo Antin lähimmäiseksi, ..miettii benedi!

Jos Kristus kuoli Antin puolesta, ja siihenhän päätökseen me uskovat olemme tulleet, että YKSI on kuollut kaikkien ( syntien) puolesta, siis myös kaikki ovat kuolleet ( synnille, eli Jumalan lain rikkomiselle) Kor 5: 14

Kuka se vaatii meitä kuolemaan synnille, eli esim. sunnuntain viettämiselle ja jeesuskuville? " Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä" 5: 14

Miksi? No, siksi kun Kristus rakasti meitä antamalla henkensä meidän puolestamme... niin, siksi Antti sanoo: " Nyt minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin"!!

"Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko" Gal 5: 6

Antti opettaa meitä: " Rakkaus Jumalaa kohtaan on, se että pidämme hänen käskynsä"
        Käskyjen kautta vaikuttava usko pelastaa meidät esittää Antti benedin kanssa , evankeliumia!

benedi, asiaa tietenkin kirjoitit, mutta tulkitsit tapasi mukaisesti tätä "junaturvallisuussääntöä", niinkuin tämä uskova kaveri teki toisen kanssa, vuosikymmenet sitten.
        Sitten unohtamisien kanssa tuli tavarajuna vaihteeseen. Kuskilla oli viikkovaroitus lukematta jossa ratatyö oli tiedotettu, junaturvallisuussääntö tahi laki ilmoitti, että tällaiset tiedot ilmoitetaan viikoittain tällaisessa varoitusvihkosessa jokaisesta rataosuudesta. Linjaradiot on jokaisella rataosuudella määrätyllä kanavalla. Linjaradio oli väärällä kanavalla, jäänyt edellisen ratarungon kanavalle ts. tietolähde puuttui lukemattomuuden ja inhimillisen muistivirheen takia, sekä suora puheyhteys ei toiminut, väärä kanava.
        Vaihde väärin, inhimillisen laintulkinnan takia, koska helpotettiin omaa työtä.
        ja onnettomuuden ainekset olivat valmiit ja ne saivat liikennepaikalla summana onnettomuuden aikaiseksi.
        Laki ja oikea teko olisi jokaisen kohdalla estänyt vahingon syntymisen ja juna ei olisi painunut suohon, saaden vaunut niskaansa.

Jumalan laki on olemassa ohjeistamassa kulkua. Mutta lain tulkitsijoita on, kuten benedi niin montakertaa olet tämän esiin tuonut kohdaltasi. Olet astunut tekemään uudet toimintaohjeet, jotka ovat tulkinnallisia nyt ihmisestä käsin. Siinä sinun on kuunneltava kirjankirjoittajan "junasäännön" henkeä, ettei suo olisi kohde, kun kaveri tulee, .. tulee lukematta kirjan ohjeen mukaan viikkovaroitus lähdettä ja korvakaan ei kuule, kun kanava taivaaseen tahi lähimmäiseen on väärällä kanavalla.
        Myös sinä pidät vaihdetta vikaan, muttet huomaa vaaratekijää.

Tämä junaohje on siksi, että homma pelaisi sen päämäärän turvallisen kohteen tavoittamiseksi ja näin ollen kentällä on käännettävä vaihde sen ratatyön takia, ohi ongelmakohdan.
        ts. kunkin kulkijan mukaan oikein. Elämän työmaita on matkanvarrella.

Puhutaan siitä kuvasta, mitä tulkitset. Se ei ole epäjumalankuva, vaan todistus päämäärästä, [viikkovaroitus] kirkon ja kirkkojen alttareilla. Ne eivät ole buddhalaisia kuvia, niitä vasikoita, mullinkuvia kultaisella jalustalla. [omatulkintaa, vaihteen oma-asentoisen suunnan mukaan].
        Benedi ymmärrä jo se, äläkä tulkitse väärin, jämähdä väärään toimintatapaan.

Herran todistusaineisto on jokaisen kohdalla niin, että se viikkovaroitus/ vrt. kuva, kertoo siitä, että jos jatketaan vanhaa tapaa suoraan, mennään suohon…., mutta tämä Getsemanen rukous, vaatii hiljentämään ja odottaa käännettyä vaihdetta, jota uskova veli on kääntänyt niin, että kohde saavutettaisiin, ts. on pensselein tahi kynällä todistanut uuden tien sen junaturvallisuuden mukaisesti perille.

Linjaradio veturissa ja junasuorittajalla on yhteydessä tukiaseman kautta tosiinsa ja sieltä kuuluu varoitus, jos joku pettää, tai tarvitaan tiedottamista, ohjeistamista.

Nyt benedi jätti pelastus_ratakulkutien vaihteen kääntämättä oma-tulkinnallisesti ja huomaa, nyt mennään vikaan,. Alkaa hätäkutsut junaan: ” juna se ja se, sinulle hätäpunaaanen””*), ja siihen yhtyy linjaradiolla ympärillä olevat junalähettäjät, varalta, että jonkun lähetys menee perille.
        Mutta ei tavoita hätäpunaiset, koska radio ei ole kuskilla auki. ja vasta siinä vaiheessa, kun näki miehen, benedin vaihteella, avasi viikkovaroituksen. Mutta matka asian tajuamiseen ja hätäjarrutukseen ei enää riittänyt, vahinko, onnettomuus oli valmis.

Niin benedi, pitäisiköhän sinun jo vihdoin pysähtyä kuuntelemaan se, että nyt sinusta ei ollut junaturvallisuusohjeen tulkitsijaksi, koska sanomasi ei tavoita kaikkia kulkijoita ja porukka menee männikköön. Päämäärä jää saavuttamatta. Matkalaisia menee kadotukseen, koska joku tulkitsee hengessään väärin Hengen sanomaa.

*))”punaaaanen, on rautatieradiokieltä, seis-opaste”.

• Rakkaus A ja Ö kirjoitti:

Mitä häh? .. **Ei mikään rakkaus ole täydellistä jos se ei ole oikeudenmukaista.**

Voi ystävä rakas kuka lienetkin - -, asia on ihan päinvastoin kuin tossa väität! Rakastaminen ja armahtaminen ja sääliminen, joita Jeesus kovasti harrastaa, ovat oikeuden täytäntöönpanon vastakohta, oikeudenmukaisuus korvataan hyväksynnällä. Jeesus epäoikeudenmukaisesti rakasti meitä jo "kun me vielä olimme syntisiä"!

Jumala rakastaa maailmaa joka käyttäytyy Jumalan vihollisen lailla, armo käy oikeudesta. Rakkaus antaa omastaan ilman oikeudenmukaista syytä. Rakkaus "peittää syntien paljouden" epäitsekkäästi, ei muistele kärsimäänsä pahaa.

Jeesus käski antaa niille, jotka eivät mitenkään pysty takaisin korvaamaan. Jeesus käski antaa lisää sille, joka väkisin sulta ottaa. Jeesus opetti että hän voipi viimeisenä työsasralle tulleelle maksaa saman kuin jo alussa ahertaneelle, eikä ole lupaa ahkerimmilla olla kare.

Vaiks olisit kuin oikeudenmukanen tai sua kohdeltasiin mitenkä oikeesti, mutta et voi kokea saavasi myös rakkautta, sitä todellista välittämistä . . näivettyisit! ei riiä että on valoisaa, tarvitsemme myös auringonlämpöä.

Totta on että lainnoudattaminen on tärkeää yhteiskunnassa, sillä "kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus". Mutta juuri tuostakin näet, että eritoten rakkautta tarvitaan. On kuiteski harhaa kuvitella, että täydellisen oikeudenmukaisuden vallitessa myös rakkaus alkaisi kukoistaa. Kyllä se niin on, että rakkaus tarttuu, kun näkee uhrautuvaa rakkautta. "Meistä teihin tullutta rakkautta", toteaa Paavalikin. Aikaisemmin Paavali oli täydellisen kova lakimies.

Oikeudenmukaisuus ei luo rakkautta, mutta rakkaus luo oikeudenmukaisuutta.
        Länsimainen demokratia tuli, kun toista rakastettiin niinkuin itseä, Jeesuksen kehotuksesta. "kaiken mitä tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille. Tämä on laki ja profeetat."

loju

• Benedille
        Rakkaus A ja Ö kirjoitti:

__Antti opettaa meitä: " Rakkaus Jumalaa kohtaan on, se että pidämme hänen käskynsä"
        Käskyjen kautta vaikuttava usko pelastaa meidät esittää Antti benedin kanssa , evankeliumia!__

Eiköhän benkku vääristele tuossa täydellisesti, omaksi tuomiokseen?

Anttihan nimittäin opettaa raamatullisesti Gal.5:6 mukaisesti, että lakiin ympärileikkaaminen ei auta yhtään mitään, vaan kaiken avun antaapi "rakkauden kautta vaikuttava usko".
        - - -

• tekisitkö näin?

" Kaukaa ilmestyy minulle Herra:
      "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut,
      sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta Jer 31: 3

"Rakkaus Jumalaa kohtaan on, että me pidämme hänen käskynsä...mutta koska me olemme rikkoneet Jumalan käskyt, ja olimme siis rikollisia, minä ja te kaikki,.. Herralla ei ole enää muuta mahdollisuutta kuin pelastaa meidät armosta,...lain rikkojaahan ei voi pelastaa muutoin!

Monikaan teistä, jotka noudattavat nykyään Jumalan lakia, eivät käsitä että Herra paransi heidät, elämään synnitöntä elämää.

Voidaan ikäänkuin sanoa että Herra, Jumalamme nosti ikeen meidän leukapieliltämme, ..koska suunne kautta teitte hirveästi syntiä.." Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi tai syyttömäksi"!

On ainoastaan Herran armoa, että hän kumartui puoleemme ja syötti meitä kuin lapsia, ..antoi meille pyhää ruokaa!

Nyt emme enää jatka synnin puhumista, emmekä synnin tekemistä. Vai,jatkatteko?

Kysymys:Miten rakkaus Jeesukseen kylmenee?

Vastaus: " Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan ( ihmismielessä)
      kylmenee useimpien rakkaus" Matt 24: 12

Rakkaus Jumalaa kohtaan on SE että me pidämme Hänen käskynsä!! Sana

No, miten on? Pidättekö te ne?

Johannes kirjeessään sanoo teistä näin:

" Mutta minä tunnen teidät, ettei teillä OLE Jumalan rakkautta itsessänne" Joh 5: 42 (suurennus minun)

Ja koska teillä ei ole Jumalan rakkautta itsessänne, eli lain noudattamisen kykyä,
      vaan rikotte kaikki käskyt ja olette jumalattomia, epäjumalankuvineen, sapatin rikkomisineen, sianlihan syöntilöineen jne.jne...

Ja kun Jumala näki ettette pysty ja halua rakastaa Jumalaa, niin tapahtui näin:

"Sen suurempaa rakkautta ei ole kenellekään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä" Joh 15: 13

Jeesus sanoi: " Ystäviksi minä kutsun teitä" Huomaatteko nyt, Jeesus on todellinen ystävänne!

Mutta kun Jeesus kuoli rikostenne puolesta, niin hän sanoo, mikäli haluatte olla puolestanne Jeesuksen ystäviä

"Te olette minun ystäväni, jos teette mitä käsken teidän tehdä"!!

Miten siis on? Onko Jeesus käskenyt?: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"??

On , sanonut, tee se, jos aiot olla Jumalasi ystävä.. kehoittaa benedi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      74
      1290
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      921
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56