Kustom Kulture on ajautunut kriisiin

Tatu.OI

1950-luvun tyyli on saanut väistyä ja tilalle on tullut mauttomia tatuoituja naisia.

22

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoynen

      Historia toistaa itseään.
      1970-luvun lopulla syntyi 50-luku buumi,alkuun tuo oli tervetullut ja tyylikäs villitys.Tykätiin alkuperäisestä 50 luvun tyylistä,muutaman vuoden kuluttua kaikki meni överiksi,porukka kilpaili siitä kenellä on pystyimmät bootsin kärjet ja korkein stetsoni.
      Lopulta koko buumiin kyllästyi kaikki.

      1990 luvulla syntyi uusi kiinnostus autenttisiin nostalgiarodeihin ja samalla 1950-luvun tyyliin yleensäkin.ASIAA!
      Sitten joku idiootti keksi punkroddingin ja kustom kulturen.
      Porukka kilpailee siitä kenen muijalla on eniten tatuointeja,joka tavara straipattu,typerin parta,ym. 50-luvun tyylistä on jäljellä korkeintaan autot ja niissäkin pitää jo olla usein alumiinivanteet ja ralliratit.

      Itseäni ei enää ole kiinnostanut nostagiarodillani käydä tapahtumissa kun en saa enää sellaisia 50-luvun fiiliksiä kuin kaipaan.
      Olen alkanut miettiä 1950 lukuisen museoajoneuvon ostoa kun rodista on jotenkin mennyt maku tuon nykyisen kustom kulture villityksen myötä.

    • All right

      Te ette vaan osaa/halua elää ajassa ja muuttua sen mukana. Olen 62v ja kaikki uusi ja uus-wanha, ja wanha on kivaa!
      Tatskat, lävistykset, pussyn karvojen stailaus ym ym on helvetin seksiksästä - tykkään kaikesta. Etenkin nuoret naiset ovat rohkeita ilmaisemaan itseään. Oikein!
      Musaa kuuntelen laidasta laitaan. Autot kiinnostaa oli ne wanhoja museo kuntoisia, rodeja, Rat Rodeja, ja kaikkea siltä väliltä. Erilaisuus on rikkaus auto - sekä muussa kulttuurissa.
      Rypyt suoriksi ja nauttikaa elämästä! Kohta kasvatte horsmaa...

      • Sääliks käy.

        Kirjoitat asiaa, sivistys ja moraali on pahassa kriisissä, on ollut jo pitkään, eikä tunnelin päässä näy edes valonpilkahdusta.
        Örvellys ja sikailu on "hienoa".


    • Voihhg

      Pitääkö minun hakkauttaa itseni täyteen tatuointeja vain siksi,että se on ajan mukaista?
      -Entäs kun väistämättä tulee eteen se aika kun tatuoinnit ovat out,
      lähteekö ne pois omolla vai surffilla?
      Se aika tulee takuulla nopeammin kuin minä kasvan horsmaa,en ole vielä kolmeakymmentäkään.

      Tatuoinnit eivät kuulu 50-luvun tyyliin.
      Tatuoinnit ovat rumia ja näyttävät lähinnä ihosairauksilta.
      Tatuointeja otetaan kun kauneusihanteena on örkki.

      • oma vika

        Koko harrastus on nykyään vain erikoisuuden tavoittelua, täytyy olla poikkeavan näköinen ihme partoineen ja tatuointeineen ja autoineen.
        Pitää vaan saada huomiota osakseen.
        Mitä sitten joskus kun tälläinen lakkaa kiinnostamasta, olet merkattu lopunikääsi.


      • linna kundi
        oma vika kirjoitti:

        Koko harrastus on nykyään vain erikoisuuden tavoittelua, täytyy olla poikkeavan näköinen ihme partoineen ja tatuointeineen ja autoineen.
        Pitää vaan saada huomiota osakseen.
        Mitä sitten joskus kun tälläinen lakkaa kiinnostamasta, olet merkattu lopunikääsi.

        Mutta jos joutuu linnaan niin onpa tatskat valmiiksi.


    • Tattoo YOU

      Nyt eletään 2010-lukua, ei 1950-lukua. Nykyään ihmisillä on mahdollisuus ilmaista itseään vapaammin, ilman ulkopuolisten pöljien tuiottamista ja arvostelua.

      • Catshe

        Vapaampi itsensä ilmaisu tarkoittaa juuri sitä,että saa olla autenttisesti 1950-luvun tyylinen jos niin tahtoo.
        2010-luvullahan 1950-luku ei ole mainstreamia vaan kapinaa ulkopuolista painetta vastaan.


      • Kjwj

        Nutipäät ovat kaikista tyhmimpiä.


    • Kaikki paremmin nyt

      Monesti nämä friikit ovat todella kapeakatseisia. Ei nähdä kun se oma tyyli kaikki muu on jotain massaa.
      Esimerkkinä voisi sanoa et itseäni ja montaa muuta auto miestä kiinnostaa ihan kaikki pörisevä,mönkijät,motskarit veneet ja vaikka ruohonleikkurit.
      Nämä" pukeutujat" ovat kiinnostuneet vaan 1960 ja vanhemmista amerikan autoista ja sen ajan meiningistä...
      Selitetään et tää on elämäntapa jne.

      • Bhkokkabilly

        Nyt ei ole tarkoitus keskustella siitä,ketä kiinnostaa pörisevät mönkijät ja kuka on "pukeutuja"
        Ennen kuin camaro/mustang yms amerikan autojuntit alatte kirjoitella tänne lausuntojanne,niin tutustukaa ensin aiheeseen.esim -kustom kulture show -kustom kulture shop.
        Tarkoitus on keskustella kustom kulturesta ja sen syvimmästä olemuksesta.


    • ellllvizzz

      mulla on ainakin mennyt mielenkiinto koko touhuun kun kaikki on samasta muotista, ollaan niin olevinaan ja kaikki polkee paikallaan. ja aika massatouhua sekin alkaa oleen

      • laumaeläimet

        Minä haluan kuulua siihen vähemmistöön joka ei ole pilannut nahkaansa jollain typerillä kuvilla, olen siis uniikki ja yksilöllinen nykypäivänä.
        Typeriä nämä jenkkien tattariohjelmat joissa kerrotaan jenkki tyyliin järkyttävän koskettava tarina ja siksi haluan juuri mummoni tai kissani kuvan selkääni, voiha markkinoinin ihanuus. Upea se päivä kun tuokin typeryys menee muodista ja nahkat täynnä typeriä kuvia.


    • hjki

      Kustom kulture näyttää olevan tätä nykyä.
      -tatuointeja
      -lävistyksiä
      -tikipatsaita
      -huppareita
      -polvihousuja
      -lompakkoketjuja
      -psykedeelisiä maalauksia
      -hevirokkia

      Kun katselee 1940-1950-luvun valokuvia suola-aavikkokisoista,drag race radalta tai hampurilaiskioskin parkkipaikalta,ei siellä näy mitään noista.
      Poninhännät ja korvakorutkin kuuluvat siellä naispuolisille,
      tatuointeja ei ole juuri kellään.

    • Lippiksia

      piti oikein käydä katsomassa mikä se sellanen kustom kulture on. Tarrakauppa josta saa avaimenperiä.

    • TatuOi

      Sitten meillä on suomen kustomgurujen kuninkaana itseään pitävä mannermaa,mies osaa tuskin tuulettajanhihnaa vaihtaa omin käsin.
      Koukeroita viivoja on kyllä maalaamassa joka autoon.

    • Hpkjätkä

      Olisko jollakin kuvia tämän kevään vegasista?
      Laittakaapa linkkiä

    • Egokustom

      Onko teistä anonyymeistä kukaan käynyt turku kustom showssa?

      • Peepaa

        Siltähän tuo näyttää kaapelitehtaan kuvissakin


    • Kustom kulture

      Siis ihmiset oikeesti, te ootte sekottanu täysin wannabe -rakentajat ja motoristit. Ei sitä kustom kulturea tajua jos katsoo ulkoa. Eine billet koristeiset autot kuullu kultureen. Näyttelyissä suurin osa autoista on 'ostan auton ja kiidätän sitä joka paikkaan teettetäväksi rahatukku kädessään ja kehun kuinka kovin rakensin sitä." Eise ole oikeasti sellaista mitä puhutte.

      • 2014 ei 1955

        Ensinnäkin. Pekka Mannermaa on yksi sympaattisimpia ihmisiänjonka tunnen, ei todellakaan pidä itseään Suomen kustomguruna!! Kyllä nyt on pakko pistää jarrua tänne ettei asiasta kiinnostuneet aloittelevat rokut, rodimiehet ja naiset yms saa väärää kuvaa. Asiaanhan kannattaa tutustua,
        Ei nettiin tarvii kaikkea skeidaa suoltaa mitä itse on mieltä. Itse pidän ns lökähousughettorap kulttuuria jonnin joutavana juttuna. Mutta se on mun mielipide. Taidatte olla aika narsisteja kun pitää yleisesti lähtee syyttävällä sormella osoittamaan. Herätkää pahvit ja sisäistäkää,että eletään 2014 nyt ja ketään ei enää osaa sanoo mikä tyyli on mitäkin kun kaikki on sekasin..


    • V8rules

      Muistaakseni 1970-luvun lopulla muotiin tullut 50-lukuisuus oli vastavetona punkille ja ns. uudelle aallolle. Pöh! Laittakaapa vierekkäin Johnny Rotten ja Carl Perkins ja katsokaa kumpi on parempi/tunnetumpi tänä päivänä. Minun mielestäni naisten tatuoinnit ei meinaa mitään, eikö pään ja sydämen sivistys merkitse enemmän? Minä vaan kysyn...!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe