Tietoa kirkostamme

Tapani

Liian vähän on tullut mainituksi kirkon virallinen sivusto opistamme. Se on www.mormon.org Oikeassa yläkulmassa on kielivalikko. Aukeavan sivun korostettuja sanoja klikkaillen saa perusteellisempia tietoja uskonkäsityksistämme kuin www.mormonit.fi sivuilta.

12

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joe boy

      varmasti virallista oppia vai vainko profeettojen ja muiden johtajien omia mielipiteitä jotka eivät välttämättä ole virallista oppia?
      Käynpä taas vaihteeksi vilkaisemassa.

      • Zapap

        On virallista.


      • ...
        Zapap kirjoitti:

        On virallista.

        joka muuttuu koko ajan eikä siksi ole virallista oppia.. Niinpä.. Huoh..


      • öhh...
        Zapap kirjoitti:

        On virallista.

        Ei sinun sanomisesi riitä sen vakuutukseksi.


      • Zappa
        öhh... kirjoitti:

        Ei sinun sanomisesi riitä sen vakuutukseksi.

        Siellä seisoo näin:

        About this site:
        This is an official site of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. It is specifically designed for those who are interested in learning more about the basic doctrines, teachings, history, and organization of the Church. We hope you enjoy exploring the site and that it will help you understand who we are and what we believe.

        Siinä sinulla muun kuin minun sanomisiani...


      • Tapani
        Zappa kirjoitti:

        Siellä seisoo näin:

        About this site:
        This is an official site of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. It is specifically designed for those who are interested in learning more about the basic doctrines, teachings, history, and organization of the Church. We hope you enjoy exploring the site and that it will help you understand who we are and what we believe.

        Siinä sinulla muun kuin minun sanomisiani...

        suomalaisilla sivuilla omalla kielellämme, kun klikkaa ao. kohtaa ensimmäisellä sivulla.


      • juuh
        Tapani kirjoitti:

        suomalaisilla sivuilla omalla kielellämme, kun klikkaa ao. kohtaa ensimmäisellä sivulla.

        kokonaisuudessaan ennenkö sitä muutetaan!

        hophop kaikki mukaan


    • VASTAUS...
      • Tapani

        Jo eri kohtien alku osoittaa tuon kirjoituksen laadun: "Raamattu opettaa ja oikeaoppiset kristityt ovat kautta aikojen uskoneet..." Sitten seuraa opinkohtia toinen toisensa perään aina saman alkuluseen saattelemana. Tekniikka on on lähinnä suggestiivista ja kaikkea muuta, mutta ei totuudellista.

        Ei ole niin selvää kuin uskotellaan, että Raamattu opettaa juuri niin kuin sanotaan ja mitä ovat ne oikeaoppiset kristityt! Kyllä niitä eri tavalla uskovia on vaikka kuinka monta laatua (n. 33 800). Kuka on heistä se oikeaoppinen?


      • Ent.mormoni
        Tapani kirjoitti:

        Jo eri kohtien alku osoittaa tuon kirjoituksen laadun: "Raamattu opettaa ja oikeaoppiset kristityt ovat kautta aikojen uskoneet..." Sitten seuraa opinkohtia toinen toisensa perään aina saman alkuluseen saattelemana. Tekniikka on on lähinnä suggestiivista ja kaikkea muuta, mutta ei totuudellista.

        Ei ole niin selvää kuin uskotellaan, että Raamattu opettaa juuri niin kuin sanotaan ja mitä ovat ne oikeaoppiset kristityt! Kyllä niitä eri tavalla uskovia on vaikka kuinka monta laatua (n. 33 800). Kuka on heistä se oikeaoppinen?

        On Mooseksen lain toisen käskyn rikkomista
        puhua Herran nimessä omiaan, kuten
        mormonit tekevät.
        "Minä tartun kiinni niihin profeettoihin, jotka ottavat sanan omalta kieleltään sanoen: Katso tämä on Herran sana" (Jer. 23:31).

        ...voiko kukaan Jumalaan uskova ihminen oikeasti pitää meidän rakastavan Isämme aitona ilmoituksena mormonien saamaa "ilmoitusta" ryhtyä harjoittamaan moniavioisuutta ja "ilmoitusta" kieltää afrikkalaissyntyisiltä miehiltä pappeus vain siksi, että ihon väri on erilainen - ei siksi, että olisivat olleet tässä mormoniuskossa kelvottomia?
        Eivätkö nämä juuri todista mormonien profeetan Joseph Smithin mieheksi, joka puhui omiaan, himojaan ja rotuennakkoluulojaan,
        Jumalan nimissä?


      • no jaa
        Tapani kirjoitti:

        Jo eri kohtien alku osoittaa tuon kirjoituksen laadun: "Raamattu opettaa ja oikeaoppiset kristityt ovat kautta aikojen uskoneet..." Sitten seuraa opinkohtia toinen toisensa perään aina saman alkuluseen saattelemana. Tekniikka on on lähinnä suggestiivista ja kaikkea muuta, mutta ei totuudellista.

        Ei ole niin selvää kuin uskotellaan, että Raamattu opettaa juuri niin kuin sanotaan ja mitä ovat ne oikeaoppiset kristityt! Kyllä niitä eri tavalla uskovia on vaikka kuinka monta laatua (n. 33 800). Kuka on heistä se oikeaoppinen?

        mikä niistä lienee oikea? Jospa sinun edustamasi haara onkin aivan hakoteillä.


      • Tapani
        Ent.mormoni kirjoitti:

        On Mooseksen lain toisen käskyn rikkomista
        puhua Herran nimessä omiaan, kuten
        mormonit tekevät.
        "Minä tartun kiinni niihin profeettoihin, jotka ottavat sanan omalta kieleltään sanoen: Katso tämä on Herran sana" (Jer. 23:31).

        ...voiko kukaan Jumalaan uskova ihminen oikeasti pitää meidän rakastavan Isämme aitona ilmoituksena mormonien saamaa "ilmoitusta" ryhtyä harjoittamaan moniavioisuutta ja "ilmoitusta" kieltää afrikkalaissyntyisiltä miehiltä pappeus vain siksi, että ihon väri on erilainen - ei siksi, että olisivat olleet tässä mormoniuskossa kelvottomia?
        Eivätkö nämä juuri todista mormonien profeetan Joseph Smithin mieheksi, joka puhui omiaan, himojaan ja rotuennakkoluulojaan,
        Jumalan nimissä?

        VT:n aikana Herran käskyn mukaan ja profeettojen "käden alla" annetiin vanhurskaille miehille useampia vaimoja.

        Mitä pappeuteen tulee, niin se oli VT:n aikana lähinnä Leevin sukukunnalla. Kuinka Herra oli niin epäoikeudenmukainen, ettei pappeutta annettu kaikille eikä edes :-) naisille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe