Vois itse kukin lopettaa toisten kirjoittajien epäasiallisen ja epäkunnioittavan kohtelemisen.
Todelliset Jeesuksen opetuslapset on helppo tunnistaa käytöksestään, -eli hedelmästä mitä he tuottavat tänne. He tottelevat Jeesusta.
Ei Jeesus kehoittanut opetuslapsiaan herjaamaan toisia ihmisiä milloin milläkin nimityksillä. Jeesuksen käsky on selvä: Puhukaa hyvää niistä jotka teistä puhuvat herjaten kaikenlaista pahaa. Näin teidät tunnistetaan taivaallisen isänne lapsiksi ja olette täydellisiä. Ei Jeesuksen opetuslapset maksa samalla mitalla takaisin. He mittaavat hyvällä mitalla takaisin riippumatta siitä mitä itse saavat osakseen. Jos siis joku on sinua kohtaan ystävällinen ja se saa sinussa aikaan hyvän tahdon olla myös häntä kohtaan ystävällinen, niin se on hienoa. Mutta jos joku on sinua kohtaan epäasiallinen ja se saa sinussa aikaan reaktion että tahdot antaa kyseisen henkilön "kuulla kunniansa"(lue. TOTUUDEN), niin et sinä vielä ymmärrä alkuunkaan mistä on kyse Jeesuksen seuraamisessa. Olet vielä kaukana taivaallisesta täydellisyydestä. Ja jos tämä mitä kirjoitin herättää sinussa ärtymystä niin se ärtymys ei ole mitään muuta kuin ylpeän mielesi ärinää ja kapinaa.
Nöyrä kyllä tajuaa vähemmästäkin.
Ole siunattu Jumalan hyvyydessä opettaessasi toisiakin Herran neuvossa vaeltamiseen.
Kenen opetuslapsi olet?
28
71
Vastaukset
- Rauha naassa
Harvinainen aloitus tällä palstalla, kun ei haukuta ketään. Tänä aamunakin näkyy poistetun useampia törkyaloituksia, ja hyvä niin.
- Punnitsin
Ja myös harvinaisen positiivinen ensimmäinen palaute aloitukseen:) Kiitos Jumalalle siitä.
Ei suinkaan mitään harvinaista, vaan normaalia rajun eksytyksen julistusta, kuten ilmoitettu on:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole."TeuvoSuni kirjoitti:
Ei suinkaan mitään harvinaista, vaan normaalia rajun eksytyksen julistusta, kuten ilmoitettu on:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole."Ja Punnitsin on kuin lopun ajan Paavalin kopio, joka Paavalin tavoin eiintyy Saatanan antamalla nimerkillä, ja Paavalin Saatanalta saaman
ihmisten miellyttämisen mukaisesti:
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."- Punnitsin
TeuvoSuni kirjoitti:
Ja Punnitsin on kuin lopun ajan Paavalin kopio, joka Paavalin tavoin eiintyy Saatanan antamalla nimerkillä, ja Paavalin Saatanalta saaman
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."Paavalissa oli suurta taivaallista viisautta. Jaakob sanookin tästä viisaudesta:
"Ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja
sopuisaa(Eupeithes), täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja
teeskentelemätöntä.
Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa
rakentavat."
Eupeithes=mukautuva, taipuisa
Kun tätä määritelmää tutkii niin ei voi olla huomaamatta että Paavalissa sitä oli runsaissa määrin.
On kuitenkin hyvä huomata että taivaallisen viisauden mukautuvaisuus taipuu kohti Jumalan
tahtoa pois entisestä pahasta menosta. Paavali sanookin: "Älkää mukautuko tämän maailman
menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan
tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."
Taivaallisen viisauden pyrkimys on pyrkiä kohti rauhaa kaikkien kanssa:
"Minäkin yritän aina tulla toimeen kaikkien kanssa; en etsi omaa etuani vaan muiden ihmisten
parasta, jotta he pelastuisivat. " - 1. Kor. 10:33
"Meidän on jokaisen otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä on hänelle hyväksi ja
vahvistaa häntä." - Room 15:2
"Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan
kunniaksi. - Room 15:7
Heprealaiskirjeen kirjoittaja sanookin tästä rauhasta näin:
"Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä
Herraa. Pitäkää huoli siitä, ettei yksikään hukkaa Jumalan armoa eikä mikään katkeruuden verso
pääse kasvamaan ja tuottamaan turmiota, sillä yksikin sellainen saastuttaa monet." - Hep 12:14,15
Kuinka moni onkaan tälläkin keskustelu palstalla joutunut katkeruuden valtaan kadotettuaan
Jumalan viitoittaman tien jossa ketään ei voi sulkea Jumalan armon ulkopuolelle vaan kaikesta
huolimatta tulisi rakastaa kaikkia ja pyrkiä heidän kanssaan rauhaan kaikessa anteeksiannossa.
Sillä totta tosiaan Jumalan Agape rakkaus peittää rikkomukset kaikki, on pitkämielinen ja
kärsivällinen ja kestää kaiken kohdalleen tulleen pahan. Jumala on kestänyt meitä paljon ja
meidänkin tulee kestää paljon toinen toisiamme. Sitä se rakkaus puhtaimmillaan on. Jopa
kuolemaan asti se taipuu Jumalan hyvään tahtoon taipumatta antamaan periksi pahalle.
Jos kellä on siis jotakin toista vastaan, niin minun kehoitukseni on että anna hänelle jo vihdoinkin
anteeksi. Sinun anteeksiantosi vapauttaa sinut itsesi loukkaantumisestasi. Sinun
anteeksiantamattomuutesi vahingoittaa vain sinua itseäsi. Päästä jo irti ja anna anteeksi, se on
Jumalan tahto sinuun nähden.
Herramme Jeesus Kristus julistaa tänäkin päivänä meille jokaiselle:
"Autuaita ovat rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen."
Ja tähän vastaa apostoli Jaakob:
"Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa
rakentavat. "
Jumalan rauha ja armo olkoon meidän välillämme. - Punnitsin
Punnitsin kirjoitti:
Paavalissa oli suurta taivaallista viisautta. Jaakob sanookin tästä viisaudesta:
"Ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja
sopuisaa(Eupeithes), täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja
teeskentelemätöntä.
Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa
rakentavat."
Kun tätä määritelmää tutkii niin ei voi olla huomaamatta että Paavalissa sitä oli runsaissa määrin.
On kuitenkin hyvä huomata että taivaallisen viisauden mukautuvaisuus taipuu kohti Jumalan
tahtoa pois entisestä pahasta menosta. Paavali sanookin: "Älkää mukautuko tämän maailman
menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan
"Minäkin yritän aina tulla toimeen kaikkien kanssa; en etsi omaa etuani vaan muiden ihmisten
parasta, jotta he pelastuisivat. " - 1. Kor. 10:33
"Meidän on jokaisen otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä on hänelle hyväksi ja
vahvistaa häntä." - Room 15:2
"Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan
kunniaksi. - Room 15:7
"Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä
Herraa. Pitäkää huoli siitä, ettei yksikään hukkaa Jumalan armoa eikä mikään katkeruuden verso
pääse kasvamaan ja tuottamaan turmiota, sillä yksikin sellainen saastuttaa monet." - Hep 12:14,15
Kuinka moni onkaan tälläkin keskustelu palstalla joutunut katkeruuden valtaan kadotettuaan
Jumalan viitoittaman tien jossa ketään ei voi sulkea Jumalan armon ulkopuolelle vaan kaikesta
huolimatta tulisi rakastaa kaikkia ja pyrkiä heidän kanssaan rauhaan kaikessa anteeksiannossa.
Sillä totta tosiaan Jumalan Agape rakkaus peittää rikkomukset kaikki, on pitkämielinen ja
kärsivällinen ja kestää kaiken kohdalleen tulleen pahan. Jumala on kestänyt meitä paljon ja
meidänkin tulee kestää paljon toinen toisiamme. Sitä se rakkaus puhtaimmillaan on. Jopa
kuolemaan asti se taipuu Jumalan hyvään tahtoon taipumatta antamaan periksi pahalle.
Jos kellä on siis jotakin toista vastaan, niin minun kehoitukseni on että anna hänelle jo vihdoinkin
anteeksi. Sinun anteeksiantosi vapauttaa sinut itsesi loukkaantumisestasi. Sinun
anteeksiantamattomuutesi vahingoittaa vain sinua itseäsi. Päästä jo irti ja anna anteeksi, se on
Jumalan tahto sinuun nähden.
"Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa
rakentavat. "
Jumalan rauha ja armo olkoon meidän välillämme.Pahoittelut että teksti meni tuollaiseen hyvin väljään muotoon. Kirjoitin tuon tekstin ensin Windowsin omaan muistio ohjelmaan ja siirsin sen siitä tänne niin tuon näköiseksi meni sitten. Toivottavasti tuosta selvää kuitenkin saa.
- Punnitsin
TeuvoSuni kirjoitti:
Ja Punnitsin on kuin lopun ajan Paavalin kopio, joka Paavalin tavoin eiintyy Saatanan antamalla nimerkillä, ja Paavalin Saatanalta saaman
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."Laitetanpa uudelleen hieman miellyttävämmin luettavaan muotoon tämä teksti :)
Paavalissa oli suurta taivaallista viisautta. Jaakob sanookin tästä viisaudesta:
"Ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa(Eupeithes), täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.
Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat."
Kun tätä määritelmää tutkii niin ei voi olla huomaamatta että Paavalissa sitä oli runsaissa määrin. On kuitenkin hyvä huomata että taivaallisen viisauden mukautuvaisuus taipuu kohti Jumalan tahtoa pois entisestä pahasta menosta. Paavali sanookin: "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan
"Minäkin yritän aina tulla toimeen kaikkien kanssa; en etsi omaa etuani vaan muiden ihmisten parasta, jotta he pelastuisivat. " - 1. Kor. 10:33
"Meidän on jokaisen otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä on hänelle hyväksi ja vahvistaa häntä." - Room 15:2
"Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi. - Room 15:7
"Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. Pitäkää huoli siitä, ettei yksikään hukkaa Jumalan armoa eikä mikään katkeruuden verso pääse kasvamaan ja tuottamaan turmiota, sillä yksikin sellainen saastuttaa monet." - Hep 12:14,15
Kuinka moni onkaan tälläkin keskustelu palstalla joutunut katkeruuden valtaan kadotettuaan Jumalan viitoittaman tien jossa ketään ei voi sulkea Jumalan armon ulkopuolelle vaan kaikesta huolimatta tulisi rakastaa kaikkia ja pyrkiä heidän kanssaan rauhaan kaikessa anteeksiannossa. Sillä totta tosiaan Jumalan Agape rakkaus peittää rikkomukset kaikki, on pitkämielinen ja kärsivällinen ja kestää kaiken kohdalleen tulleen pahan. Jumala on kestänyt meitä paljon ja meidänkin tulee kestää paljon toinen toisiamme. Sitä se rakkaus puhtaimmillaan on. Jopa kuolemaan asti se taipuu Jumalan hyvään tahtoon taipumatta antamaan periksi pahalle.
Jos kellä on siis jotakin toista vastaan, niin minun kehoitukseni on että anna hänelle jo vihdoinkin anteeksi. Sinun anteeksiantosi vapauttaa sinut itsesi loukkaantumisestasi. Sinun anteeksiantamattomuutesi vahingoittaa vain sinua itseäsi. Päästä jo irti ja anna anteeksi, se on Jumalan tahto sinuun nähden.
"Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat. "
Jumalan rauha ja armo olkoon meidän välillämme.
- Kaksi näkövinkkeliä
Ensinnäkin olet oikeassa "punnitsin", kun kirjoitat näin:
>>Puhukaa hyvää niistä jotka teistä puhuvat herjaten kaikenlaista pahaa. Näin teidät tunnistetaan taivaallisen isänne lapsiksi ja olette täydellisiä. Ei Jeesuksen opetuslapset maksa samalla mitalla takaisin.- Punnitsin
Kiitos sinulle vastauksestasi. Hyvä kun toit tärkeitä asioita esille.
"Jeesuksen opetuslapsi tekee itsensä ja uskonsa lähinnä naurettavaksi, jos hän tarjoilee pilkkaajalle vain laupiaita ja ystävällisiä sanoja. "
Voi sanoa ihan ystävällisesti että pilkkaaminen ja toisen halveksiminen on väärin.
Se miten Jeesus tai Johannes kastaja sanoi voimakkaita tuomioita Israelin kansan opettajista on heidän auktoriteettiinsa kuuluvaa. Jeesus sanoo minulle kuitenkin, että minun tulee puhua hyvää niillekin jotka pahaa puhuvat. Se hyvän puhuminen on myös sitä, että sanoo mikä oikein on ja sen voi sanoa ihan ystävällisestikin. - Punnitseppa vielä
Punnitsin kirjoitti:
Kiitos sinulle vastauksestasi. Hyvä kun toit tärkeitä asioita esille.
"Jeesuksen opetuslapsi tekee itsensä ja uskonsa lähinnä naurettavaksi, jos hän tarjoilee pilkkaajalle vain laupiaita ja ystävällisiä sanoja. "
Voi sanoa ihan ystävällisesti että pilkkaaminen ja toisen halveksiminen on väärin.
Se miten Jeesus tai Johannes kastaja sanoi voimakkaita tuomioita Israelin kansan opettajista on heidän auktoriteettiinsa kuuluvaa. Jeesus sanoo minulle kuitenkin, että minun tulee puhua hyvää niillekin jotka pahaa puhuvat. Se hyvän puhuminen on myös sitä, että sanoo mikä oikein on ja sen voi sanoa ihan ystävällisestikin.Montakohan tuhatta viestiä palstan ykköspilkkaaja on saanut siitä, >>mikä oikein on ja sen voi sanoa ihan ystävällisestikin
- Punnitsin
Punnitseppa vielä kirjoitti:
Montakohan tuhatta viestiä palstan ykköspilkkaaja on saanut siitä, >>mikä oikein on ja sen voi sanoa ihan ystävällisestikin
Muutama vuosi sitten tänne tuli satoja viestejä vuorokauden sisällä. Suurin osa viesteistä oli kaikkea muuta kuin ystävällisiä. Siihen nähden on tapahtunut iso muutos. Raamattu palsta on rauhoittunut huomattavasti pahimmista ajoistaan. On ilo huomata että yhä useampi osaa jo lopettaa ajoissa täysin hyödyttömät väittelyt.
Se olisi suuri ilo että tänne tulisi satoja viestejä päivässä joita sävyttäisi toisen kirjoittajan kunnioittaminen. Se että vaikeitakin asioita voitaisiin yhdessä tutkia ystävällisessä ilmapiirissä. Lopulta kuitenkin hyvyys tulee voittamaan pahuuden.
Jumalakin on meitä kohtaan ollut ja on hyvin pitkämielinen ja kärsivällinen. Hän vaikuttakoon meissä tahtomisen oikeaan ja hyvään.
- Jeesukseen saan
nimessään turvata elämäni loppuun asti, amen, Herran hyvyys on varmaa, amen.
- Punnitsin
Aamen! Ei ole suurempaa nimeä kuin Jeesus joka on ihmiselle annettu. Pysytään hänen hyvyydessään eli armossaan loppuun asti.
- Ihmiset eksyy
helposti sillä omat halut eivät kohtaa välttämättä Jeesuksen opetusta. Ristinkantaminen on luonnolliselle ihmiselle hullutusta ja paljon mieluummin tehdään sen mukaan miten muutkin tekee.
- Kun Jumalan
Henki opettaa ihmiselle: "Tee parannus!", niin ihmisen henki sanoo: "etsi omaasi".
Kun Jumalan Henki opettaa ihmiselle: "Rakasta Jeesusta!", niin ihmisen henki sanoo: "etsi omaasi".
Kun Jumalan henki opettaa ihmiselle: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäs!", niin ihmisen henki sanoo: "etsi omaasi".
Näinhän se menee ja penseys on suurta vaikka itse ajattelee olevansa kovinkin hyvä.- Punnitsin
Hyvin sanottu. Tuossa yksi iso juuri joka saa niin paljon ongelmia aikaan ihmissuhteissa. Etsitään omaa kunniaa, kiitosta, arvostusta, halutaan olla tärkeitä ja ensimmäisiä, halutaan olla jotain erityistä, poikkeuksellista, jotakin suurta ja ihmeellistä. On olemassa kaksi ääripäätä ihmisen himolle. Toisessa ääripäässä on täydelliden mitättömyys ja epäonnistuminen, ihminen joka ei ole mitään, joka on kaikkien hylkäämä hylkiö, jota halveksutaan ja ei minään pidetä ja sitten on se toinen ääripää jossa ihminen julistautuu Jumalan vertaiseksi jopa pitäen itseään jumalana, kaikki tietävänä ja erehtymättömänä ihmisenä. Totaalinen nöyryytys ja totaalinen ylpeys. Totaalinen surkeus ja totaalinen erityisyys kaikkiin muihin nähden. Ja näiden kahden välillä ihmiset etsivät itseään, identiteettiään. Pienen ja suuren välillä on lukematon määrä erilaisia variaatioita ja mahdollisuuksia. Täyden nollan ja täyden jumala olennon johonkin väliin rakennetaan sitten se rakennelma jonka joko toivotaan kestävän tai hajoavan elämän erilaisten vaihteluiden edessä.
Mutta se tuleva päivä tulee polttamaan pois kaiken sellaisen minkä ihminen on itse rakentanut. Sillä ihmisen todellinen ja kestävä identiteetti on Kristukseen kätkettynä. Kaikki muut identiteetit ovat valheellisia identiteettejä jotka eivät kestä iankaikkiseen elämään.
- uskovien ongelma
´ Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun tunuan ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" ´
(Ilmestyskirja 3:14-22) - Punnitsin
Siunattua päivää kaikille Jumalan armollisessa hyvyydessä Jeesuksessa Kristuksessa. Siinä me Jeesuksen omat tahdomme pysyä ja siihen neuvoa :)
Jumalan armollinen hyvyys meitä tänäkin päivänä kaikessa ohjatkoon ja opettakoon johtaen yhä suurempaan armon tuntemiseen kaikkia kohtaan.
Sillä emme me tahdo halveksien pitää halpana hänen lempeän ystävällistä hyvyyttään, kärsivällisyyttään ja pitkämielisyyttään jokaista ihmistä kohtaan, sillä juuri näin Jumala hyvyydellään vetää jokaista ihmistä mielenmuutokseen, kääntymykseen ja parannukseen, pahuudesta hyvyyteen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tykö.- farma
Ja Jumalan armoon turvaten, hyvyyteensä uskoen ja johdatukseensa luottaen otan tänäänkin syöpälääkkeet - syyllistymättä noituuteen tai velhouteen.
- Samoin...
Kiitos samoin ja aamen!
- Punnitsin
farma kirjoitti:
Ja Jumalan armoon turvaten, hyvyyteensä uskoen ja johdatukseensa luottaen otan tänäänkin syöpälääkkeet - syyllistymättä noituuteen tai velhouteen.
Tämä minkä tahdoit ihan omasta tahdostasi tuoda tänne löytyy sinunkin raamatustasi Galatalaisille 5:20: epäjumalanpalvelus, noituus(farmakeia), vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
Vilkaise mitä tämän päivän kreikan kielessä farmakeia eli noituus tarkoittaa:
http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT#el/fi/φαρμακεια
Tämän enempää en tahdo tästä aiheesta tässä ketjussa keskustella.
Jumala sinua johdattakoon suuressa armossaan ja pitkämielisyydessään. - Punnitsin
farma kirjoitti:
Ja todellakin rukoukseni Jumalalle Jeesuksen nimessä on että Jumala suuressa armossaan ja hyvyydessään tulee ja vapauttaa sinut sairaudestasi veljeni tai sisareni. Hänen hyvä tahtonsa on että hänen lapsensa paranevat kaikista sairauksista ja tämänkin sairauden syyt ja juuret tulevat valoon ja poistetuksi Jeesuksen nimessä.
- Niinkö??
Punnitsin kirjoitti:
Ja todellakin rukoukseni Jumalalle Jeesuksen nimessä on että Jumala suuressa armossaan ja hyvyydessään tulee ja vapauttaa sinut sairaudestasi veljeni tai sisareni. Hänen hyvä tahtonsa on että hänen lapsensa paranevat kaikista sairauksista ja tämänkin sairauden syyt ja juuret tulevat valoon ja poistetuksi Jeesuksen nimessä.
Eli siis kaikki lääkkeet on perkeleestä? Lääkkeitten käyttäjät joutuu helvettii.in?
- Punnitsin
Niinkö?? kirjoitti:
Eli siis kaikki lääkkeet on perkeleestä? Lääkkeitten käyttäjät joutuu helvettii.in?
Jos minä olen rehellinen niin en minä tiedä. Noin vain lukee raamatussa.
Missä menee se raja että alkoholin juoja on juoppo tai lääkkeiden käyttäjä on lääke riippuvainen(narkomaani?) sen yksin tietää Jumala ja ehkä se joka on jossakin koukussa kiinni.
Jokainen voi itse tutkia raamatun valossa asioita ja omaa elämäänsä. Sitä että onko vaikkapa lääkkeiden väärin käyttäjä, syöppö tai juoppo. Minä en ala rajoja näille asioille vetämään.
Jumala sinulle antakoon viisautta ja ymmärrystä näissä asioissa näitä kaikessa rauhassa tutkia ja pohtia.
- Punnitsin
Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.
Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää
Jeesus teki kaiken aikaa hyvää kärsiville ihmisille ja jotkut tulivat Jeesusta moittimaan siitä. Sellaiset ihmiset jotka eivät sormeakaan liikauttaneet auttaakseen näitä kurjia, syrjäytyneitä, työttömiä, vähäosaisia, raihnaisia ja moniongelmaisia ihmisiä, eli syntisiä. He olivat kova sydämisiä ja armottomia ihmisiä. Jeesus nuhteli heitä heidän kovasydämisyydestään voimakkainkin sanoin.
Eikö Jeesuskin puhunut juuri tästä samasta mistä Jesajakin ilmoittaa Jumalan tahdon ihmisten suhteen:
"Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu." - Jesaja 58:6-11 - Susi76
"Tue nöyrää, älä anna Jumalattomalle. Älä anna leipää, älä mitään, ettei hän antiesi avulla saisi sinua otteeseensa. Kaksin verroin saat pahaa kaikesta hyvästä minkä Jumalattomalle teet." Sir 12:5
- Punnitsin
Jeesus Siirakin kirja opettaa hieman toista kuin mitä Jeesus Kristus:
"Jumala antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta."
Ja tähän Paavali sanookin viisaasti:
"Pitäkää Jumalaa esikuvananne, olettehan hänen rakkaita lapsiaan."
- Punnitsin
Tämän päivän sana voisikin olla se, että olemmeko me rauhan siemenien kylväjiä vai mitä siementä me kylvämme. Sitä voi jokainen tutkia omassa sydämessään.
Jos veljilläsi Kristuksessa, ystävilläsi, työtovereillasi, perheesi tai sukusi jäsenillä on riitaa keskenään niin miten suhtaudut heidän riitelyihinsä? Neuvotko heitä sopimaan asiansa, antamaan periksi, antaa riistää vaikka itseään, antamaan anteeksi vai nautitko heidän riitelystään lisäten vain puita roihuavaan tuleen löytäen ja jakaen lisää hyviä syitä miksi toista syyttää ja tuomita?
Sananlaskutkin neuvovat siihen mikä oikein on:
"Jotka rauhaan neuvovat, niille tulee ilo."
Ei ilo viihdy siellä missä riidellään vaan siellä missä rauhaan pyritään ja ollaan valmiit taipumaan vaikka luopuen omista eduista jotta rauha säilyy. Jumalan lapsi on valmis luopumaan vaikka kaikesta, jopa hengestään Kristuksen vuoksi. Hän ei ole kiinnittynyt omiin etuihinsa sillä hän ei sellaisia kuvittele enää omistavansa. Hän on luopunut kaikesta omastaan tässä ajassa. Sillä tulevassa ajassa hän tulee saamaan moninverroin takaisin mistä hän nyt on voinut luopua.
Ajattele! Miten suurenmoinen toivo meillä onkaan.
Jumalan lapset eivät ole kiinni aineellisissa asioissa kynsin ja hampain vaan he ovat kiinni hengellisissä.
"Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy."
"Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta."
"Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
"Varoita niitä, jotka tässä maailmassa ovat rikkaita, etteivät he ylpeilisi eivätkä panisi toivoaan epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka antaa kaikkea runsain mitoin nautittavaksemme.
Kehota heitä tekemään hyvää, keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja ja jakamaan anteliaasti omastaan muille.
Näin he kokoavat itselleen aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuutta varten, niin että voittavat omakseen todellisen elämän. " - Paavali
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072