Sattumalta huomasin ainakin kahden vakikirjoittajan sairastuneen vakaviin sairauksiin. En toivo kenellekään sairautta. Mietin sitä, että miksi uskovaisten palstalla kirjoittavatkin sairastavat. Osaako joku vastata tähän pohdintaan?
Eikö Jumala ole terveys, joka antaa terveyttä?
Miksi sairastavat?
22
90
Vastaukset
- saako sanoa
Mitä, jos kyse on siitä, että noiden ihmisten on viimeinkin jätettävä muiden kirjoitusten muutteleminen ja pilkkaaminen? Uskovaiset jättävät yksi toisensa jälkeen tälläisen palstan, jossa ylimieliset ihmiset käyvät vain nokkimassa heitä.
- KatoavainenRuumis
Ensimmäinen fakta : Koska olemme vielä alistettuina katoavaisuuden alle. Ruumis rapistuu, näkö heikkenee, kuulo huononee, ja viimein tulee hetki jolloin on lähdettävä tästä ajasta. Lähdön "kyytipoikana" uskovallakin voi olla sairaus ( 2.Kun.13: 14." Mutta kun Elisa sairasti kuolintautiansa,.." - 1.Kor.".. joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.....mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi..." )
Apostoli Paavalikin tunnusti tämänkatoavaisuuden ,mutta totesi odottavansa kärsivällisyydellä "ruumiin lunastuksen päivää "
Room."..Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä..."
Uskoon tulossa on sellinen mielenkiinoinen puoli että siinä tarvitaan kestäväisyyttä ja kärsivällisyyttä säilyttääkseen "toivon varmuuden " loppuun saakka "
Mikäli rukoilee ja pyytää kärsivällisyyttä , niin tie siihen on Raamatun mukaan "ahdistukset " :Room. "..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu..."
1.Kor."..Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi. Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen. Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista, sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa. Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen?
Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". 26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; 32. mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi..."- Puhutteluksi
Olen sitä mieltä, että sairaus pitää olla puhutteluksi sairastuneelle. Jumala ei salli itseään pilkata jatkuvasti, joten sairaus voi olla hyvä varoituskeino.
- katso seuraava sivu
Puhutteluksi kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että sairaus pitää olla puhutteluksi sairastuneelle. Jumala ei salli itseään pilkata jatkuvasti, joten sairaus voi olla hyvä varoituskeino.
Sairaus voi olla sopivassa paikassa, sopivaan aikaan ja sopivalla tavalla annettuna myös suuri siunaus.
Työttömyys voi koitua myös suureksi siunaukseksi.
Avioero kaikkine vaikeuksineenkin ja murheineen voi pitää sisällään siunauksen.
Koettu pilkka, iva, vähättely, kiusaaminen, epäoikeudenmukaisuus voi myös kääntyä pilkatulle hyväksi ja pilkkaajille pahaksi.
Usko ja luottamus Jumalan huolenpitoon saa aikaan näitä ihmeitä uskovan elämässä. Umpikuja ei olekaan sitä mitä luulee, loppu kaikelle, vaan uuden alku ja uusien mahdollisuuksien alku. - kuurankukka
Puhutteluksi kirjoitti:
Täällä kaikki ovat samojen lainalaisuuksien alaisia, ja uskoa tai hengellisyyttä on siihen turha räpistellä.
- Siunausta!
Puhutteluksi kirjoitti:
Matt. 7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
Luukas 13
1 Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
Job 31:29 Olenko iloinnut vihamieheni vahingosta, riemusta hykähtänyt, kun häntä onnettomuus kohtasi?
30 En ole sallinut suuni syntiä tehdä, kiroten vaatia hänen henkeänsä.
- KatoavainenRuumis
Uudessa liiton aikana vetoaminen ja "vaatiminen" Jumalaa parantamaan Vanhan liiton "parantumis" lupauksiin vedoten ei kuulu ymmärtääkseni terveeseen Kristuksen oppiin?
Vanhassa liitossa oli ehto "jos teet" tai "jos et .." Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan , ei kenenkään vaatimusten, mukaan. Uuden liiton aikana ei tarvita "erikoismiehiä tai naisia" kiertelemässä pitkin maata pitämässä "parantumiskokouksia". Jumala jakaa Henkeään ja lahjojaan jokaiselle lapsellensa tahtonsa mukaan aivan paikallis seurakunnassa.
Tarvitaan tervettä Raamatun opetusta, ja Jumalan Hengen toiminnalle tilaa kokousrutiineissa. Jumala käyttää Jumalalle uskonkuuliaisia lapsiaan. Hän käyttää ketä käyttää, ilman meiltä lupaa kysymättä. Kaavat kuuluu kangaskauppaan, mutta toki kokouksissa tulee olla järjestys.Tulisi antaa srk:n kokoontumisessa jäsenille mahdollisuus harjaanuttaa lahjoja turvallisessa paikallis seurakunta yhteydessä. Usko vahvistuu lahjojen käytäntöön panon myötä.
Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, kaikille on terveys luvassa vasta uudessa maassa , jossa kaikki on uutta. Ilm."..Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet.".."
----------------
Vanhassa liitossa oli ehto "jos teet" tai "jos et .."
LAKI LIITON EHDOT: (Jumalan ja Israelin kansan kanssa tehty liitto)
2.Moos.15:26. Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi."
5.Moos.28:15. Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.............21. Herra antaa ruttotaudin tarttua sinuun, kunnes se sukupuuttoon hävittää sinut siitä maasta, jota menet ottamaan omaksesi. 22. Herra lyö sinua hivutustaudilla, kuumeella, poltteella ja tulehduksella, kuivuudella, nokitähkillä ja viljan ruosteella, ja ne vainoavat sinua, kunnes menehdyt...........58. Jos et tarkoin noudata kaikkia tämän lain sanoja, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan, niin että pelkäät tätä kunniallista ja peljättävää nimeä, Herraa, sinun Jumalaasi,
59. niin Herra panee sinun ja sinun jälkeläistesi kärsittäväksi erinomaisia vaivoja, suuria ja pitkällisiä vaivoja, pahoja ja pitkällisiä sairauksia.
60. Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun.
61. Ja kaikkinaisia muita sairauksia ja vaivoja, joista ei ole kirjoitettu tässä lakikirjassa, Herra nostattaa sinua vastaan, kunnes sinä tuhoudut..."
Uusi liito tehtiin Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa, johon liittoon pakanat ovat (Room. 9-11 ) "oksatettuja " (Jer.31:31.)".. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;.." (Pakanat eivät korvaa Israelia vaan ovat päässeet osalliseksi lupauksesta uskon kautta.)
Messiaan päivinä, ei sairaus ole lakiliittoon kuulunut synnin rangaistus,(Rangaistus oli Hänen päällänsä Jes.53. - Gal."..Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen..." ) mutta kylläkin väärästä elämäntavasta johtuva seuraus joissakin tapauksissa. Korjattu väärä elämäntapa korjaa myös terveyttä. - toivonkipinä
Hepr. 11:1
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
On pidettävä toivoa yllä, vaikka se ei suurina riemuhuutoina ja vakuutteluina kuuluisikaan, niin sisimmässä, se pieni toivonkipinä "Kyllä Jumala auttaa, kyllä Hän näkee minun ahdinkoni, kyllä Hän antaa juuri tälle päivälle tarvittavan avun", tämä on ojentautumista.- lkdsfuvn
toivonkipinä! Kyllä mainitsemasi raamatunkohta tarkoittaa enemminkin iäisyyttä, eli sitä tulevaa. Siinä puhutaan pelkästään siitä mitä ylhäällä on. Raamattu ei lupaa meille maan päällä muuta kuin ahdistusta ja uskomattomien vainoa kenelle enemmän ja kenelle vähemmän. Yleensäkin helluntailainen harhaoppi kiertää vain ihmisen ympärillä, on siis täysin ihmiskeskeinen uskonto. Etsitään parantajia ihmisille, etsitään varakkuutta, kuka puhuja vaan pystyy paremman maallisen siunauksen jonkun päähän lyömään - se on ihan sairasta. Juostaan ihmisten perässä, että itse saataisiin jotakin. Jumala vain jotenkin sivussa mainitaan, mutta useinkin vain siksi, että Hän olisi muka velvollinen antamaan meille mitä halutaan. Etsitään armolahjoja ihmisille, että niillä jokainen sitten saisi omaa rintaansa nostaa ja nimi tulisi tiettäväksi kaikille! Pääsisi puhumaan isoille joukoille! Saisi kaataa ja laittaa siansaksa-kielet jonkun päähän! Pääsisi vielä telkkuunkin puhumaan! Ja kaikki tietäisi mun nimen ja mitä armolahjoja olen itselleni haalinut!
- ml213.
Turmeltuneen ihmisen olemukseen liittyvät eri sairaudet. Ihmisen sairastumisalttiudet on havaittu jo geneettisyys tutkimuksissakin. Jotkut sairaudet siis kulkevat voimakkaimmin suvuttain.
Vaikka Raamatussa puhutaan parantumisista,- tosin tänä päivänä hieman virheellisesti käsittäen , niin todellisuus on, miten jokainen ihminen kohtaa menehtymisen, jonkun sairauden murtamana/vaikuttamana.
Vain sairas ihminen menhtyy,- ei terve.- voi mussukkaa
> Vain sairas ihminen menehtyy,- ei terve.<
Terävä havainto. Keksitkö tuon ihan ite?
Jeesus ei kärsinyt lihassa sitä varten, jotta me emme tarvitse kärsiä lihassa, vaan hän kärsi sitä varten, että ottaisimme hänet esikuvaksi itsellemme ja kärsisimme samalla tavalla hänen kanssansa:
1. Pietarin kirje 2
21 "Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
1. Korinttolaiskirje 11
32 "mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi."
Helluntailaisillakin tästä asiasta on ollut paljon väärää opetusta: "Koska Kristus on puolestamme kärsinyt lihassa, niin meidän ei tarvitse lihassa kärsiä." Tehkää parannus!- Vastaus löytyy
"Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' "
- matti vaan...
hihhuleilla on vakavia tuskallisia pitkäaikaisia sairauksia , varisinki monella saarnaajan puolisolla, eikä rukouksetkaan auta
- Toivossa on hyvä
Tuota sairastamista on mietitty aina. Se ei kuulu uskovaisten elämään. Alunalkaen ihminen luotiin terveeksi. Synti on vienyt terveyden ja usein elämän voiman ja innon. Silti nuo sairaat vastustavat Jumalan parantavaa voimaa.
Uskovainen saa sairaanakin turvata Jumalaan ja odottaa tervehtymistä. Toivossa on hyvä elää.- body2
Amerikoissa oli "täydellisten" seurakunta ja siellä opetettin että tosiuskovaiset eivät sairastu eivätkä kuole.
Kun porukka alkoi sairastella ja kuolla pois, niin pastorin piti keksiä asiaan raamatullinen selitys, ja hän selitti että sairastuneen sekä kuolleet eivät olleet tosiuskovaisia ja siksi kävi näin.
Kun hengellisyys menee päähän ja tiivistyy typeryydeksi, niin kaikki pitää selittää raamatulla. - m€n€$ty$
body2 kirjoitti:
Amerikoissa oli "täydellisten" seurakunta ja siellä opetettin että tosiuskovaiset eivät sairastu eivätkä kuole.
Kun porukka alkoi sairastella ja kuolla pois, niin pastorin piti keksiä asiaan raamatullinen selitys, ja hän selitti että sairastuneen sekä kuolleet eivät olleet tosiuskovaisia ja siksi kävi näin.
Kun hengellisyys menee päähän ja tiivistyy typeryydeksi, niin kaikki pitää selittää raamatulla."Kun porukka alkoi sairastella ja kuolla pois, niin pastorin piti keksiä asiaan raamatullinen selitys, ja hän selitti että sairastuneen sekä kuolleet eivät olleet tosiuskovaisia ja siksi kävi näin."
Tuskin enää ihanampaa oppia voi saada aikaan, kuin yhdistämällä kalvinismin ja haginilaisen menestysteologian.
- tiedoksi!
Uskovaiset ovat samojen fyysisten "lakien" alaisuudessa kuin ei uskovatkin. Kun elämme tässä ajassa, niin sairaus voi tulla kehen tahansa. Jumala ei luonut sairautta, vaan se tuli ajan myötä, kun ihmiskunta alkoi heiketä. Sairaus ei ole Jumalan antama rangaistus, vaikka jotkut niin opetavatkin. Jos olisi, niin silloinhan Jeesus olisi toiminut vastoin Jumalaa, koska Jeesus paransi kaikkinaista sairautta ja raihnautta! On tietenkin sairauksia, jotka on itse hankittu, kuten tupakanpoltosta, viinasta, huumeista tai haureellisesta elämästä johtuvia, ja on sitten niitä sairauksia, jotka vaan tulee sukuperinnöllisyys taipumuksen vuoksi! Siutten on näitä nk. kulkutauteja, jotka riehuvat aika-ajoin ja monet sairatuvat, kuten esim. influennsa, flunsssa, jne...Ei näistä ole palstalla kirjoittajatkaan pois suljettuja!
- saarikallen miehet
"Siutten on näitä nk. kulkutauteja, jotka riehuvat aika-ajoin ja monet sairatuvat, kuten esim. influennsa, flunsssa, jne...Ei näistä ole palstalla kirjoittajatkaan pois suljettuja!"
Oikea uskonsanalainen sanajaylistäjä ei sairastu edes flunssaan!!!
- Cugcgu
Tässä vaiheessa sitten eräskin leukemiaa sairastava naisihminen on uskovainen? Eikös hän olekaan agnostikko?!
Kivasti muuttuu näkökulma sen mukaan mikä ajaa omaa asiaa. Yhdyn edellä jo sanottuun sananpaikkaan:
"Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' "
Lukekoon kukin ymmärryksellä.Hej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toivon sun näkis ja kuulisi mistä parantumisesta on kyse tuossa jaessa. Parantuminen että korvat kuulisi ja että silmät näkisi ,,,,,,,,,,,,, niiiin että sydän aukenisi ja Jumala pääsisi sisään ja tekis asunnon. Mutta siihen tarvitsis Parantuminen jonka et nyt näkee etkä kuulee.. Voi kun ymmärtäisit sydämellä mistä on kyse.....
Ei uskovaisia ole vapautettu elämän lainalaisuuksista. Myös uskovaiset sairastavat, koska ovat ihmisiä. Toki uskon, että Jumala voi parantaa, mutta Jumala ei ole rukousautomaatti, kuten jotkut tuntuvat ajattelevan. Terveys on tärkeä asia, mutta myös sairas voi elää tyydyttävää ja antoisaa elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717