Onko ilman vakuutusta ajaminen rikos?

Miten käy

Meinaan jos tulee mälli niin miten käy kun ei ole vakuutusta, onko se rikos? Tietysti joutuu maksamaan mutta kun on ulosotossa todettu varattomaksi ja velkoja on satoja tuhansia ei se tunnu missään.

13

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierrettä pukkaa

      Joo, eihän siinä sitten mitään. Pitää vaan tehdä elinkaarisuunnitelma, että mitään ulosottokelpoisia tuloja tule olemaan eikä varallisuutta. Siinä tahtoo käydä niin, että tämä tilanne jatkuu käytännössä koko elämän, riippumatta mistään velkojen vanhentumisajoista. Jos jotain vanhentuisikin perintäkelvottomaksi, yleensä on jo ehtinyt kertyä uutta velkaa jostain.

      Ei ole ihan helpoimpia elämänuria.

    • Ei käy mitenkään

      Ei Suomessa ole velkavankeutta eikä ilman vakuutusta ajaminen ole mikään rikos, siitä ei saa edes sakkoja joten aja aivan rauhassa.

    • Luotettavaa faktaa !

      Jos poliisit kyselee jotain, sanot vaan että täällä Suomi24 sanottiin, ettei tarvitse olla ! Niin minullekkin kävi, kun sanoin, poliisi sanoi, että kyllä se sitten niin on jos kerran täällä sanottu ja toivotti hyvää matkaa !

      • Vakuutus turha

        Aloittaja kysyi onko rikos ja aivan oikein on vastattu ettei ole.


    • 2+17

      jos aiheutat onnettomuuden, niin mopopojat voi käydä perimässä sulta saatavat.

      jos massit on vähissä, niin se on vähän ikävä juttu sulle.

    • keinonsa kullakin

      No, jos ulosotossa on jo koko elämänkaarelle tavaraa, niin mitäpä väliä sillä on jos joku teko on rikos tai ei ole kunhan ei siitä seuraa linnaa, vaan enintään sakkoja. Sakkojahan ei enää istuta niin kuin ennen. Kyllä monella poijjaalla piikkiin mahtuu...

      Valtio ei kovin mielellään suosi vankeusrangaistuksia, niistä kun aiheutuu kuluja. Toisin on Venäjällä, siellän ehdotettiin juuri kuolemanrangaistuksen käyttöönottoa, kun elinkautisista aiheutuu niin paljon menoja valtiolle.

      • Tuo kertomasi asia on totta.

        Jos velkaa on satoja tuhansia, on peli menetetty

        Eli voit hakea ostokset Citymarketista maksamatta, jos jäät kiinni, menet seuraavaan paikkaan jne.

        Suomessa voisikin olla käytössä ruotsin malli velkojen suhteen, kaikille edullisin tapaus


    • 3+17

      Liikennevakuutuskeskus maksaa kärsineelle vastapuolelle vahingot ja laittaa sinulle laskun. Eli mopopojat eivät tule ovelle, kuten 2 17 virheellisesti uskottelee.

    • olli

      ainoa pahajuttu on se,että kun pääset eläkkeelle,niin valtio nappaa siivun sun eläkkeestäsi,vaikka se olisi vain kansan eläke.

      • ????

        Eikös se mene niin että jos sulla ei ole liikennevakuutusta niin jos poliisit pysäyttää niin kilvet vievät autosta ja auto jää siihen. Voit noutaa kilvet katsastuskonttorilta tai jostain kun vakuutukset on maksettu. Näin mä olen ymmärtänyt.


      • ei saa ottaa

        Kansaneläkkeestä ei oteta mitään siivuja. Kansaneläke ei ole ulosottokelpoinen tulo, työeläkkeestä sitten jo saa uo:kin ottaa.


      • ert3n
        ???? kirjoitti:

        Eikös se mene niin että jos sulla ei ole liikennevakuutusta niin jos poliisit pysäyttää niin kilvet vievät autosta ja auto jää siihen. Voit noutaa kilvet katsastuskonttorilta tai jostain kun vakuutukset on maksettu. Näin mä olen ymmärtänyt.

        Itelläkin oli ongelma, ku ei auto käynnistyny millään.
        Bensaa oli ja moottori kunnosa.,

        Mutta sitte huomasin, että rekisterikilpihän se oli irti.

        Sen kun ruuvas niin heti käynnisty.


    • tullineuvonta

      Tuskin tuo on sen suurempi rikos kuin tullin tulkinta autoverolaista ja keinotekoisten tekemisestä autotuonnille. Eli jos ole tullissa töissä niin ei tarvitse maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe