Järkyttävää "palvelua" yksityisellä lääkärillä Mellumetrossa

tilkka

Vierailin yksityisellä lääkärillä Mellumetro-nimisessä paikassa, joka sijaitsee Helsingin Mellunmäessä. Luulin saavani yksityisellä lääkärillä parempaa palvelua kuin julkisella puolella, mutta olin pahasti väärässä.

Mellumetron ikkunassa luki mm. sanat "Laboratorio" ja "Päivystys". Kun yritin mennä sisään, ovi oli lukossa. Soitin oven numeroon, ja sekavalta kuulostava nainen sanoi, että hänellä menee 15minuuttia ja sitten hän tulee. Hänen puheestaan ei saanut mitään selvää, eikä hän tuntunut ymmärtävän mitään minun sanojani (hän oli suomalainen). Noin puolen tunnin kuluttua hän saapui paikalle ja sovimme minulle ajan.

Kun koitti seuraava päivä ja aikani lähestyi, hän soitti minulle ja pyysi tulemaan 40minuuttia myöhemmin, kuin mitä aikani oli. Puhelua aloittaessaan hän ei sanonut, kuka on, vaan aloitti puhelun sanoilla "Kun sinulla on se aika..." Öö? Eikö asiakaspalvelijan kuuluisi esitellä itsensä? Suostuin menemään paikalle sovittuna aikana. Hän oli luvannut, että minulta otetaan virtsanäyte, jota varten olin pidättänyt hätääni.

Kun menin paikalle, sekava vastaanottonainen jatkoi edelleen puhumistaan hiljaa sopertaen, enkä kuullut paljoakaan hänen puheitaan, vaikka kyselin "anteeksi?" ja toivoin, että hän puhuisi lujempaa. Hän kirjotti tietoni lomakkeelle väärin, vaikka hän katsoi henkkariani kirjoittaessaan. Hän pyysi jo siinä vaiheessa minua maksamaan 60€ lääkärinpalkkiota ja 15€ toimistomaksua. Olin vastaanotolla ystäväni kanssa, ja sekava nainen kyseli koko ajan "niin kumpi teistä menee lääkärille?" muistamatta, kuka olen. Kun menin lääkärin huoneeseen, ystäväni kertoi, että nainen oli alkanut selittää seuraavalle asiakkaalle minun virtsa-asioita, kun luuli seuraavaa asiakasta minuksi (?).

Lääkärille päästyäni minulla oli jo niin kova pissahätä, että kysyin välittömästi, voimmeko ottaa näytteen heti. Lääkäri sanoi, että näytettä ei oteta kun ei ole laboratoriota. Kysyin, miksi ovessa sitten väitetään niin ja miksi minulle luvattiin niin. Lääkäri ei osannut vastata. Hän puhui myös todella hiljaa ja mutisten. Hän määräsi minulle antibioottikuurin varmistamatta, että onko minulla tulehdusta. Epäilin vahvasti hänen lääkärinpätevyyttään.

Muille siis tiedoksi, että älkää koskaan menkö Mellumetroon, jos haluatte saada asiallista, hyvää ja nopeaa palvelua! Aikaa oli vaikea saada, ja puuta heinää puhuva ja erittäin hiljaa puhuva vastaanottovirkailija sai oloni todella kummalliseksi..

45

13128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota tosta ny selvää.

ettei vaa ollu "mömmöissä " koko porukka...meinaan se
      Mellun Metron sakki ??????!!!!

• Ekisetä

Mellumetron asiakaspalvelu on korkeaa laatua toisin kuin terveyskeskuksissa

• Valita asiasta

On erittäin hyvä, että mainitsit kokemuksistasi! Valita potilasasiamiehelle sekä kirjoita Mellumetron henkilökunnalle kirjallinen palaute kokemuksistasi. Jos nämä eivät tehoa, niin Valviraan ja eduskunnan oikeusasiamiehelle. Henkilökunta on rikkonut ammattietiikkaansa merkittävästi, sekä hoitajat että lääkärisi!

Vaihda lääkäriasemaa. Kampin Terveystaloa voin suositella.

• tilkka

Valita asiasta: Kiitos paljon vinkeistä! Mietin, että mihin oikein voin valittaa tästä, mutta hyvä että mainitsit. Todella kummallinen meininki oli tuolla ja toivon, että muut valitsevat toisin, jos harkitsevat sinne menevänsä. Kampin Terveystalosta olen kuullut paljon hyvää :) Järkyttävää, mitä eroa on yksityisillä lääkäreillä. Mutta hyvät rahat sain uppoamaan ei-mihinkään!

• Valittamaan

Jos molemmat ovat mielestäsi puhuneet hiljaa ja mutisten, olet ilmeisesti heikkokuuloinen. Minullakin on välillä vaikeuksia saada selvää jonkun puheista, mutta en käytä tuollaista epämääräistä "anteeksi" -lausetta vaan sanon reilusti että puhuisitteko lujempaa.

Tuollainen toiminta henkilökunnalta osoittaa niin epämääräistä toimintaa että siitä kannattaisi ilmoittaa heti Valviralle ja mainita tuosta virheellisestä mainonnasta (laboratoriota ei ollutkaan). Itse olisin "luovuttanut" jo tuossa epämääräisessä ajanvarausvaiheessa ja mennyt toiselle lääkärille.

• tilkka

Valittamaan: No sitten mukana olleella ystävällänikin on varmaan huono kuulo, koska hänkään ei kuullut mitään siitä mutinasta... Molemmat henkilöt mutisivat ja ähisivät todella epäselvästi.

Otin selvää, että minun täytyy selvittää paikan päältä, kuka on heidän potilasasiamiehensä. Siitä tulee varmaan taas yksi toivoton reissu. Jos potilasasiamiestä heillä ei ole, Helsingin kaupungin potilasasiamies auttanee minua.

• Juridiikka

Oikeastaan potilasasiamies on turha virka sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Virkanimestään huolimatta hän on henkilökunnan asialla. Minulla on kokemusta Satakunnan sairaanhoitopiirin osalta.

Kuten toinenkin ylempänä sanoi, ota yhteys suoraan Valviraan. Tosin siitäkin on ristiriitaisia kokemuksia monilla. Minulle vain eduskunnan oikeusasiamies on tuottanut tuloksen, ja julkinen sektori on saanut huomautuksen potilasoikeuksien rikkomisesta.

Riippumatta siitä mille valitat ensimmäiseksi, mainitse myös lääkärin ja hoitajien nimet kirjallisessa versiossa. Monia juridisia perusteita löytyy Laki potilaan oikeuksista (Valviran sivuilla) sekä perustuslaista, etenkin toisesta luvusta.

• tilkka

Kiitos, Juridiikka!

• Tenhhok

Se on sitä siellä...

• Surkeaa palvelua ja hoit

Kerran kävin ko. paikassa ja toiste en vahingossakaan menisi. Vastaanottovirkailija eli tämä vanhempi nainen on töykeä, lääkäri taas outo ja osaamaton (sain väärän diagnoosin, joka lopulta paikattiin Aavassa normaalin lääkärin toimesta). Vielä kaiken lisäksi se on ylihintanen. Aavassa selvisi 47e kun mellumetros ottivat vajaa 80e.

• Kokemusta on

Asiallinen paikka olosuhteisiin nähden. Mellunmäki ei ole mikään pohjoismainen hyvinvointiparatiisi ja asiakkaat eivät varmasti ole sieltä helpoimmasta päästä..

Ainoa haittapuoli on korkeahko hinta.

• Jaloillaan äänestävä

Hoito ei saa olla huonoa ja ylihintaista vaikka vastaanotto olisikin slummissa. Järkevä asiakas menee kunnolliseen lääkäriin mikäli ei viitsi jonottaa terveyskeskukseen.

• halveksija
        Jaloillaan äänestävä kirjoitti:

Hoito ei saa olla huonoa ja ylihintaista vaikka vastaanotto olisikin slummissa. Järkevä asiakas menee kunnolliseen lääkäriin mikäli ei viitsi jonottaa terveyskeskukseen.

Miten niin slummissa?Omituista ajattelua.

• tee kantelu!

Toki on ok, että kirjoitit asiasta myös tänne.

Itse harkitsisin kuitenkin ennemmin seuraavia, virallisempia toimenpiteitä:

- Lääkärin ammatinharjoitusoikeuden tarkistaminen Terhikistä:
      https://julkiterhikki.valvira.fi/

- Kantelun tekeminen Valviraan ("Potilaalla tai hänen omaisellaan on oikeus kannella, jos hän on tyytymätön terveydenhuollossa saatuun hoitoon tai kohteluun.")
      http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/terveydenhuolto/kantelu
      http://www.valvira.fi/files/tiedostot/k/a/Kantelulomake.pdf

Näillä keinoin näitä asioita kehitetään paremmin kuin Suomi24 -palstalla.

www.mellumetro.fi sivusto muuten ei toimi. Vaikuttaa kaikin puolin omituiselta.

• julkiterhi

Toimiiko tuo Julkiterhikki?

Olen kokeillut resepteistä ja muistista lääkäreiden nimiä, ei yhtään tulosta:"Ei hakutuloksia"

• Oh, Shit
        julkiterhi kirjoitti:

Toimiiko tuo Julkiterhikki?

Olen kokeillut resepteistä ja muistista lääkäreiden nimiä, ei yhtään tulosta:"Ei hakutuloksia"

Toimii sittenkin: Ensin sukunimi, sitten etunmimi!

• Ihan kummaa

Mistähän tulee oletus, että julkisella on huonompaa palvelua kuin yksityisellä?

• omiani

En ole aloittaja, mutta kerron omat havaintoni kysymykseesi liittyen:

Satakunnan sairaanhoitopiiri samoin kuin Porin ja Euran terveyskeskukset eivät ole koskaan osanneet vaitiolovelvollisuutta 18-vuotispäivästäni alkaen, vaan tieto on aina mennyt kolmannelle osapuolelle. Tämä on minun kohdallani tärkein syy valita yksityinen Satakunnan ulkopuolelta.

Toinen, mikä tulee monien muidenkin osalta esiin eri palstoilla, on asiantuntijan löytäminen. Arvauskeskus on nimensä veroinen, mutta sairaanhoitopiirin lääkärille pääsee vain arvauskeskuksen kautta. Siksi valitaan esim. sairaanhoitopiirin palveluksessa oleva yksityislääkäri.

• webhistory
      • pärstäkirja

• Tumpeloiden Kaatopaikka
        pärstäkirja kirjoitti:

http://www.facebook.com/pages/Lääkäriasema-MelluMetro/213816778693866

Mitä kertoo firmasta, jos ainoat sivut on lärviksessä..?

• 4511

Eihän sinne kukaan pakota menemään. Eipähän siellä suunnalla näytä olevan muitakaan lääkärikeskuksia. Tulisi varmaan liian kalliiksi, kun pitäisi palkata vartijoita, turvajärjestelmiä ym.

Nostan hattua, joka pystyy tekemään töitä siellä niissä oloissa.

• Kokenut käviä

No sieltähän ihmiset hakevat bentsodiatsebiini reseptejä mitä saa kun vaan lyö rahaa tiskiin.

• jape2
        Kokenut käviä kirjoitti:

No sieltähän ihmiset hakevat bentsodiatsebiini reseptejä mitä saa kun vaan lyö rahaa tiskiin.

Tietääkö joku ketään lääkäriä jolta sais ostaa vahvaa 2g Xanoria?

• Anonyymi

Samu Suominen erittäin törkeää "palvelua" tiuski ja oli epäammattimainen Terveystalo Itäkeskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samu Suominen erittäin törkeää "palvelua" tiuski ja oli epäammattimainen Terveystalo Itäkeskus.

Sama kokemus...ei enää koskaan. Ylpeä Pentti Eräreikä.

• Anonyymi

mä oon käyny hoitaa nappiasiat ss:llä jo useit kertoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama kokemus...ei enää koskaan. Ylpeä Pentti Eräreikä.

Oli samaa jo Porissa toimiessaan. Töykeä ja kyseli jotain aivan asiaankuulumattomia henkilökohtaisuuksia nuorilta tytöiltä...

• tilkka

tee kantelu!: Kirjoitin tänne osaksi myös siksi, että halusin varoittaa muita ja kuulla, jos jollain olisi samankaltaisia kokemuksia.

Surkeaa palvelua ja hoit: Ihanaa, joku tietää sen meiningin. Järkyttävän tylyä, sekavaa, osaamatonta ja OUTOA! Itsekin meinasin mennä Aavaan mutta jotenkin ajattelin että "testataan lähellä oleva". Bullshit.

Julkisen puolen pisteet nousi kokemuksen jälkeen.

Kiitos ihanille vinkeistä! Minun mielestä myös on outoa, että ei ole kotisivuja "firmalla".

• tilkka

Terhikin mukaan on oikea lääkäri tuo jolla kävin. Outoa.

• Niinpäsniin

Voi hyvinkin olla laillistettu lääkäri, mutta ammattitaitoa se ei takaa.

• Tiedättekö tyypit, voiko tuota Valviran lomaketta käyttää tässä tapauksessa kun haluan vaan reklamoida? Kun tuolla lukee jotain että olisi pitänyt kuolla tai saada vamma..

• tilka

Kiitos!

• Semppaaja

Kokemuksesta voin kertoa ettei aviin kannata ,vaanhoidat valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle . Aikaa sinulla on kaksi vuotta ,mutta parempi mitä pikemmin. Ainoa joka toimii ja hoitaa asian.

• Väärässä_paikassa

Miten näinkin pitkä keskusteluketju on eksynyt tänne vallan väärälle alueelle. Eihän kukaan ymmärrä etsiä tietoa lääkekeskustelun seasta kun keskusteluketju kuuluisi Terveydenhoitopalvelut osioon. Ylläpidon pitäisi huolehtia että väärälle alueelle kirjoitettu viesti siirrettäisiin oikeaan paikkaan. Ehkäpä aloittajakin on huomannut sen mutta ei ehkä ole osannut pyytää ylläpidon apua.

• Ulkopuolinen

Ko lääkäri Mellumetrosta on kuollut, kun on joutunut Valviran kanssa pulaan. Kanteluita on tehty aika paljon eikä miehen terveys kestänyt. Surullista.

• Keiju1

Onko kyseinen paikka enää toiminnassa?

• Mellunkylällinen

Metro ainakin kulkee, mellusta en tiedä. Kysyin myös joltain ohikulkijalta ja sain vastukeksi vain muminaa.

• Mene_toiseen

Miksi pitää käydä juuri tuossa lääkärikeskuksessa? Onhan niitä Helsinki täynnä. Vai olisiko syynä "määrätynlaisten" reseptien helppo saatavuus.

• Ulkopuolinen

Ko paikka ei ole enää toiminnassa kun omistaja on kuollut.

• Emme-tiedä-totuutta

Yllä sanotaan: "Ko lääkäri Mellumetrosta on kuollut, kun on joutunut Valviran kanssa pulaan."
      Harmillista, jos hyvän lääkärin kuolinsyy lopulta on tosiaan ollut tuo. Tosin, virallista syytä emme tiedä, joten em. arvailut ovat vain arvailuja. (Harva kuolee pelkästä pulaan joutumisesta).

Itse en koskaan käynyt ko. paikassa, mutta harkitsin monta kertaa, kun mainosti täälläpäin niin ahkerasti.

• rttfuydrtytf

Ainakin tämän ketjun kirjoituksista päätellen kyseessä ei ollut "hyvä lääkäri". Esimerkiksi Valvira ei peruuta lääkärioikeuksia kevyistä syistä.

Pelkkä runsas mainostaminen ei todista hyvää palvelua ja ammattitaitoa, pikemminkin päinvastoin. Hyvä lääkäri ei tarvitse lainkaan mainostamista, "hyvä kello kauas kuuluu".

• Justus73

Oliko lääkärin etunimi Pertti???Siis tää kuollut??

• Anonyymi

Itse kävin siellä monta vuotta ja oli hyvä lääkäri. Oli aikaa jutella muistakin asioista kuin pelkistä sairauksista. Oli persoonallinen mies. Mumisi kyllä, mutta asiaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4082
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2681
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2593
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2033
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1483
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1357
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1354
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      157
      1078
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1037
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1008
    Aihe