No niin survivalistit. Asetetaan vastakkain Victorinoxin linkkari ja Leatherman. Kumpi on parempi ja miksi? Kumpaa pidätte tavallisesti mukananne?
Itselläni on molemmat, mutta linkkari on kevyempi ja litteämpi, joten kulkee useammin mukanakin kuin nahkamies.
Victorinox vs Leatherman
7
1559
Vastaukset
- erkki merkki
Antamistasi vaihtoehdoista valitsisin Leathetmanin. Tosin molemmilla valmistajillahan on erilaisia malleja noista ja lienee makukysymys, että mistä kukin pitää.
Ja survivalismista... Kehoitan sinua laittamaan Googleen hakusanaksi "survivalisti foorumi" niin löydät ehkä paremman maailmanloppufoorumin kuin mitä Suomi24:lla on. - halpa ratkaisu
Kiinalainen Leatherman-kopio, maksoi 10 euroa, on hyvin riittänyt. Sen sahalla jopa sahasin suuren nojatuolin polttopuiksi, eikä terä tylsynyt yhtään!
- hfhnfgkjjh
Gerber on paras monitoimityökalu.
- Gerber=roskaa
Gerberit ovat kyllä oikeasti onnetonta roskaa. Terät eivät pysy kireydessään, veitsi tylsyy tuon tuostakin ja valetut kahvat saa hajalle voimaa käyttämällä työssä jossa työkalun pitää kestää.
Multitool valitaan kestävyytensä sekä universaalin käytettävyytensä perusteella, siksipä kiikutan mukanani Leatherman Blastia.
- mites nämä?
Mitä mieltä olette, toimivatko Clas Ohlsonin ja Bilteman linkkuveitset ja Leatherman-kopiot ollekaan vai onko pelkkää halpaa roskaa?
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Retkeily/Veitset-ja-varusteet/Monitoimipihdit-198071/
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Retkeily/Veitset-ja-varusteet/Taskuveitsi-10-tyokalua-47624/- halpa ratkaisu
Voi ne kotikäytössä riittää yllättävänkin hyvin. Mutta jos lähtee johonkin naparetkelle kannattaa varmaankin varustautua vähän paremmin.
- Nahkamiez
Ensimmäinen on parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351