Päle tänään telkkarissa?

antipäivi

Ainakin minun arkkivihollinen Räsäsen päle on vissiinkin tänään telkkarissa keskustelemassa abortista!? Oisko seuraava eropiikki tulossa? Odotan innolla, Päivi kuitenkin mokaa jälleen ja pahasti. :D

46

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :))

Popparit ja huurteiset on jo ostettuna:))

• latedude9666

kerropa monelta ja miltä kanavalta? Tiedossa näyttää olevan loistavaa komediaa :D

• @böljäke

Eiks se ole YLE1 21.00 alkaen.

• Valkoparta....

Räsänen on fiksu nainen, joka kertoo mielipiteensä selkeästi ja rauhallisesti. Ja omaa myös huumorintajua, vaikka monesti kuvataan tiukkapipona. Hänellä on oikeus mielipiteisiinsä, kuten kaikilla kunnon demokratiassa on.

• ...

Annappa esimerkki Päivin huumorista.

• 2314rttgfb

Päivihän saa totta kai kertoa televisiossa mielipiteitään. Minä ateistina suorastaan vaadin sitä. Ja olen jälleen melko varma, että nuo mielipiteet kerrottuaan eroakirkosta.fi-sivustolla käy taas kuhina muutaman päivän ajan, kuten yleensä aina kun Päivi suunsa julkisesti avaa.

Päivi tekee hyvää työtä :)

• inmorriso-n

Oujea, välillä kunnon viihdettä telkkarista, ja vielä valtionyleltä! Odotan innolla, äkkiä kauppaan ostamaan suklaata!! :D Luulen tosiaan, että Päiskä tulee olemaan todella varovainen sanoissaan, jos on oppinut edellisistä mitään... Toivotaan kuitenkin rehellisyyttä,,, Kristillistä ympäripyöreyttä ja kiertelyä kaartelua kuiteskin sieltä tulee...

• tepi

Vajaa suosi sitten Räsänen ja Valtaoja olivat televisiossa keskustelemassa eutanasiasta. Ei Päkä silloin ainakaan sanojaan säästellyt. Natsikorttikin sieltä vilahti.

http://www.youtube.com/watch?v=ogCsERk9joo

• Närkästymisilta

Heh tulee mieleen se Putouksen sketsi, missä Jussi Vatanen esitti Räsästä. Ja yritti lyödä edellisen kirkostaeroamisennätykset.

http://www.youtube.com/watch?v=g__Pf5NckRs

Kyllä toi Riku Nieminen on sitten hyvä näyttelijä, onnistuu angstiteini ja kenraaliveteraani ja munakin.

• Jos sinne saa tekstata, pitää laittaa viesti, että miksei Päivi puhu ehkäisyn tehostamisesta, jälkiehkäisystä ja ehkäisystä yleensäkään halaistua sanaa koskaan aborttipuheen yhteydessä. Kuitenkin yli 30 % abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä. Näkisipä sen päivän kun Pävillä olisi jotain oikeita toimenpide-ehdotuksia, realistisia tavoitteita.

Hän ei ole koskaan puhunut ehkäisyn puolesta abortteja vähentävänä toimenpiteenä, ihan kuin koko ehkäisyä ei olisi keksittykään. Asenne seksiin on outo ja vanhakantainen, eikä siitä puhuta mitään. Seksi ja ehkäisy on Päiville tabu.

• Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona. Syynä tuskin on tiedonpuute ehkäisytavoista. Aika hurjaa...

• Kun jaetaan nuorille ilmaiseksi ehkäisyvälineitä, niin abortit vähenee, mutta tätä Päivi ei kannata, vaan hän perustaisi kouluihin raamattupiirejä ja neitseenä_naimisiin_kerhoja, jos voisi.
        Päivi ei vastusta ainoastaan aborttia, vaan estäisi kaiken avioliiton ulkopuolisen seksin, jos pystyisi.

• ikiateisti kirjoitti:

Kun jaetaan nuorille ilmaiseksi ehkäisyvälineitä, niin abortit vähenee, mutta tätä Päivi ei kannata, vaan hän perustaisi kouluihin raamattupiirejä ja neitseenä_naimisiin_kerhoja, jos voisi.
        Päivi ei vastusta ainoastaan aborttia, vaan estäisi kaiken avioliiton ulkopuolisen seksin, jos pystyisi.

Merenkulkua ja moraalia.

Useat tietävät millainen laite sekstantti on. Sillä määritetään esim. laivan positio , latitudi, leveysaste. Tämä lienee selvä.

Entäs käsite sekstantta ? Hän on kansakunnan sukupuolimoraalista huolta kantava naisihminen joka on jo ohittanut menopaussin. Voi sitä henkilöä joku ilkeämielinen kutsua vaikka päiviksi.

• Tarkkis(ei kirj)
        juhani1965 kirjoitti:

Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona. Syynä tuskin on tiedonpuute ehkäisytavoista. Aika hurjaa...

Oho. Nyt Juhanilta taisi lurahtaa. "30% abortintekijöistä=NAISISTA ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä" Ovatko nämä 30% NAISISTA tulleet pyhästähengestä raskaaksi?
        Miten ne 30% MIEHISTÄ jotka ovat ihan omalla spermallaan raskauden alkuun panneet jotenkin unohtuvat?

Tämä seikkä saa aina raivotilan nousemaan. Yhdytä on kiva asia miehelle ja naiselle...mutta raskaus onkin NAISEN ihan ikioma pikku ongelma.

Miehillä on mielestäni täysin sama vastuu ehkäisystä huolehimisesta kun naisella.
        On muuten lukuisia tapauksia, joissa se MIES häviää mystisesti paikalta kun raskaustesti näyttää plussaa.

Miehet kyllä hélvetin kärkkäästi tuomitsevat abortteja...kyllä, hyvä se on puskasta huudella kun itse ei joudu ikinä, milloinkaan samaan tilanteeseen!

Tässä sitä hurjaa kikkeli dippaajille.

• juhani1965 kirjoitti:

Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona. Syynä tuskin on tiedonpuute ehkäisytavoista. Aika hurjaa...

"Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona."

Silloin täytyisi olettaa, että nämä 30% suunnittelee käyttävänsä aborttia ennen seksiin ryhtymistä, mutta pahasti epäilen, että asia on niin. Siten mieleesi tullut asia joutuu melko outoon valoon.

• zyrt
        juhani1965 kirjoitti:

Juhani, aika hurjaa joo.

"Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona. Syynä tuskin on tiedonpuute ehkäisytavoista. Aika hurjaa..."

- Ajatteles että jos Maria olisi tehnyt abortin, niin jesse ei olisi joutunut myöhemmin kitumaan ristillä.

• dfghjkp
        juhani1965 kirjoitti:

Osaatkos sinä juhani laittaa kortsun kullisi päälle? Entä miksi et mene sterilisaatioleikkaukseen, jotta et aiheuta kellekään raskautta? Kanna vastuusi äläkä inise siinä ja syytä naisia.

• Tarkkis(ei kirj) kirjoitti:

Oho. Nyt Juhanilta taisi lurahtaa. "30% abortintekijöistä=NAISISTA ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä" Ovatko nämä 30% NAISISTA tulleet pyhästähengestä raskaaksi?
        Miten ne 30% MIEHISTÄ jotka ovat ihan omalla spermallaan raskauden alkuun panneet jotenkin unohtuvat?

Tämä seikkä saa aina raivotilan nousemaan. Yhdytä on kiva asia miehelle ja naiselle...mutta raskaus onkin NAISEN ihan ikioma pikku ongelma.

Miehillä on mielestäni täysin sama vastuu ehkäisystä huolehimisesta kun naisella.
        On muuten lukuisia tapauksia, joissa se MIES häviää mystisesti paikalta kun raskaustesti näyttää plussaa.

Miehet kyllä hélvetin kärkkäästi tuomitsevat abortteja...kyllä, hyvä se on puskasta huudella kun itse ei joudu ikinä, milloinkaan samaan tilanteeseen!

Tässä sitä hurjaa kikkeli dippaajille.

Kommentoin nimimerkki "sosiologin" kirjoitusta, en ottanut kantaa kumman pitäisi huolehtia ehkäisystä, pidin ja pidän itsestään selvyytenä, että se on molempien vastuulla.

Myös uutisissa tästä on ollut juttua: http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2011/03/1298975.xml?p=0

Itse pidän aborttia edelleen hurjana ja kurjana ehkäisymuotona.

• ertert kirjoitti:

"Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona."

Silloin täytyisi olettaa, että nämä 30% suunnittelee käyttävänsä aborttia ennen seksiin ryhtymistä, mutta pahasti epäilen, että asia on niin. Siten mieleesi tullut asia joutuu melko outoon valoon.

Se olikin ikävä ajatus, josta on näköjään faktatietoakin: http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/206992/Ehkaisyneuvolat huolissaan abortin kaytosta ehkaisyna

Ikävää kaikki tyynni...:(

• zyrt kirjoitti:

Juhani, aika hurjaa joo.

"Jos yli 30% abortintekijöistä ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä (pitänee paikkaansa) niin tulee mieleen että aborttia käytetään silloin ehkäisymuotona. Syynä tuskin on tiedonpuute ehkäisytavoista. Aika hurjaa..."

- Ajatteles että jos Maria olisi tehnyt abortin, niin jesse ei olisi joutunut myöhemmin kitumaan ristillä.

Tuosta tuleekin mieleen. Lueskelin pikku-uutista, että Justin Bieberin äiti oli julkaissut "oman elämän kerran". Siinä hän kertoo, että hänen nuoruus oli aika traagista ja hän käytti huumeita. Kun hän oli tullut raskaaksi, oli lääkäri kehoittanut aborttiin, Pattie kuitenkin päätti pitää lapsensa, ja ainakin (miksei muutkin) teini-ikäiset tytöt ovat tästä kiitollisia. Bieberin musiikki tuo ilua ja lohtua varmaan monen elämään.
        Tuleekin mieleen, että ketä onkaan jo "menetetty". Syövän parantavan hoidon keksijä, uusi "Dawkins", huippu-urheilijoita, musiikin tekijöitä, tieteen tekijöitä...lista lie rajaton. Itseni pistää ainakin vähän miettimään.

• dfghjkp kirjoitti:

Osaatkos sinä juhani laittaa kortsun kullisi päälle? Entä miksi et mene sterilisaatioleikkaukseen, jotta et aiheuta kellekään raskautta? Kanna vastuusi äläkä inise siinä ja syytä naisia.

Jo vain osaan, ja kuten voit ylempää lukea pidin itsestään selvyytenä, että molemmat kantaa vastuun, en syyttänyt naisia, en voisi syyttää. Jos kirjoituksesta sai sellaisen käsityksen pyydän anteeksi, ei tullut sellainen edes mieleen.

• juhani1965 kirjoitti:

Tuosta tuleekin mieleen. Lueskelin pikku-uutista, että Justin Bieberin äiti oli julkaissut "oman elämän kerran". Siinä hän kertoo, että hänen nuoruus oli aika traagista ja hän käytti huumeita. Kun hän oli tullut raskaaksi, oli lääkäri kehoittanut aborttiin, Pattie kuitenkin päätti pitää lapsensa, ja ainakin (miksei muutkin) teini-ikäiset tytöt ovat tästä kiitollisia. Bieberin musiikki tuo ilua ja lohtua varmaan monen elämään.
        Tuleekin mieleen, että ketä onkaan jo "menetetty". Syövän parantavan hoidon keksijä, uusi "Dawkins", huippu-urheilijoita, musiikin tekijöitä, tieteen tekijöitä...lista lie rajaton. Itseni pistää ainakin vähän miettimään.

"Siinä hän kertoo, että hänen nuoruus oli aika traagista ja hän käytti huumeita. Kun hän oli tullut raskaaksi, oli lääkäri kehoittanut aborttiin, Pattie kuitenkin päätti pitää lapsensa, ja ainakin (miksei muutkin) teini-ikäiset tytöt ovat tästä kiitollisia. Bieberin musiikki tuo ilua ja lohtua varmaan monen elämään."

-- Tässä tulee suomen kieli vastaan, mutta en ole abortin kannattaja (pro-abortion), vaikka mielestäni abortin pitäisi olla laillinen vaihtoehto. Olen pro-choice, eli kannatan aborttia vaihtoehtona ja Pattie teki oikein: Hänelle annettiin valinta ja teki valinnan.

"Tuleekin mieleen, että ketä onkaan jo "menetetty". Syövän parantavan hoidon keksijä, uusi "Dawkins", huippu-urheilijoita, musiikin tekijöitä, tieteen tekijöitä...lista lie rajaton. Itseni pistää ainakin vähän miettimään."

-- Tuo on huono ajattelutapa. Samalla voitaisiin kysyä ketä onkaan menetetty, kun nainen ei ole suostunut raskaaksi ja munasolu on kuukautisten aikana valunut terveyssiteille. Abortin takia on varmaan 'menetetty' myös psykopaatteja, murhaajia, raiskaajia ja muita kärsimyksen aiheuttajia. Abortti ei tee kenestäkään steriiliä ja abortin tehnyt saattaa synnyttää useita lapsia myöhemmin elämässään kun oma tilanne sallii suuremmaan perheen.

• jason_dax kirjoitti:

"Siinä hän kertoo, että hänen nuoruus oli aika traagista ja hän käytti huumeita. Kun hän oli tullut raskaaksi, oli lääkäri kehoittanut aborttiin, Pattie kuitenkin päätti pitää lapsensa, ja ainakin (miksei muutkin) teini-ikäiset tytöt ovat tästä kiitollisia. Bieberin musiikki tuo ilua ja lohtua varmaan monen elämään."

-- Tässä tulee suomen kieli vastaan, mutta en ole abortin kannattaja (pro-abortion), vaikka mielestäni abortin pitäisi olla laillinen vaihtoehto. Olen pro-choice, eli kannatan aborttia vaihtoehtona ja Pattie teki oikein: Hänelle annettiin valinta ja teki valinnan.

"Tuleekin mieleen, että ketä onkaan jo "menetetty". Syövän parantavan hoidon keksijä, uusi "Dawkins", huippu-urheilijoita, musiikin tekijöitä, tieteen tekijöitä...lista lie rajaton. Itseni pistää ainakin vähän miettimään."

-- Tuo on huono ajattelutapa. Samalla voitaisiin kysyä ketä onkaan menetetty, kun nainen ei ole suostunut raskaaksi ja munasolu on kuukautisten aikana valunut terveyssiteille. Abortin takia on varmaan 'menetetty' myös psykopaatteja, murhaajia, raiskaajia ja muita kärsimyksen aiheuttajia. Abortti ei tee kenestäkään steriiliä ja abortin tehnyt saattaa synnyttää useita lapsia myöhemmin elämässään kun oma tilanne sallii suuremmaan perheen.

Hyvä kun toit tuon toisenkin puolen esiin. Itse hoksin sen vasta kun olin jo painanut "enteriä", ei pitäsi hötkyillä. Ihan totta sekin kyllä että maailma on voinut "säästyä" psykopaateilta, murhaajilta tai uusilta "Hitlereiltä", en kiellä. Onhan se sillai puutteellista ajattelua, että emme tosiaan tiedä ketä on "menetetty". Tuli vaan aatoksiini tuon Biber jutun yhteydessä.

• juhani1965 kirjoitti:

Kommentoin nimimerkki "sosiologin" kirjoitusta, en ottanut kantaa kumman pitäisi huolehtia ehkäisystä, pidin ja pidän itsestään selvyytenä, että se on molempien vastuulla.

Myös uutisissa tästä on ollut juttua: http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2011/03/1298975.xml?p=0

Itse pidän aborttia edelleen hurjana ja kurjana ehkäisymuotona.

>>Itse pidän aborttia edelleen hurjana ja kurjana ehkäisymuotona.

• juhani1965 kirjoitti:

Hyvä kun toit tuon toisenkin puolen esiin. Itse hoksin sen vasta kun olin jo painanut "enteriä", ei pitäsi hötkyillä. Ihan totta sekin kyllä että maailma on voinut "säästyä" psykopaateilta, murhaajilta tai uusilta "Hitlereiltä", en kiellä. Onhan se sillai puutteellista ajattelua, että emme tosiaan tiedä ketä on "menetetty". Tuli vaan aatoksiini tuon Biber jutun yhteydessä.

Kyllä ainakin Hitler olisi PITÄNYT abortoida.

• juhani1965 kirjoitti:

" Itse hoksin sen vasta kun olin jo painanut "enteriä", ei pitäsi hötkyillä."

-- No problem, et ole ainoa jolle on käynyt noin ;)

Tämä aborttikeskustelu kärsii omasta historiastaan, koska se on molemmin puolin saastunut. Esimerkiksi, vaikka olen 'abortin kannattaja', en kannata pakkoabortteja tai aborttien mainostamista mm. kondomien ohelle. Kumminkin keskustelu voi ohjautua sivuraiteille, joissa näin oletetaan. Itse muistan lukion terveystiedossa aborttia käsitellessä painotettavan, ettei abortti ole vaihtoehtoinen ehkäisykeino, vaan ensisijaisesti kannattaa käyttää esim. kondomia.

• jason_dax kirjoitti:

" Itse hoksin sen vasta kun olin jo painanut "enteriä", ei pitäsi hötkyillä."

-- No problem, et ole ainoa jolle on käynyt noin ;)

Tämä aborttikeskustelu kärsii omasta historiastaan, koska se on molemmin puolin saastunut. Esimerkiksi, vaikka olen 'abortin kannattaja', en kannata pakkoabortteja tai aborttien mainostamista mm. kondomien ohelle. Kumminkin keskustelu voi ohjautua sivuraiteille, joissa näin oletetaan. Itse muistan lukion terveystiedossa aborttia käsitellessä painotettavan, ettei abortti ole vaihtoehtoinen ehkäisykeino, vaan ensisijaisesti kannattaa käyttää esim. kondomia.

Aivan, aborttiaihe on tunteita herättävä asia, onhan se monintavoin "rankka" juttu. Itse ajattelen myös, että abortti ei saisi olla ehkäisykeino vaan ehkäisyyn tulisi käyttää niitä muita olemassa olevia keinoja, niitäkin on kuitenkin ihan valittavaksi asti.

• latedude9666

nythän se siellä on puhumassa. Alkaa heti pistää vihaks kun se akka avaa vähänki suutaan

• antipäivi

Ääää. En tiedä pystynkö katsomaan... Räsänen riipii mun selkäpiitä, karmii... Siis en vain voi yksinkertaisesti sietää. Miksi se ei saa potkuja?? miksi meillä on tuollainen SISÄMINISTERI?? VITTTU!

• päläytys

Räsänen: Sikiönuket rippikouluun pelottelemaan lapsia abortista :D

• herrankiusaus

SEURAKUNNAT OSTANEET SIKIÖNUKKEJA!

• ertert

"Räsänen: Sikiönuket rippikouluun pelottelemaan lapsia abortista :D "

Miksiköhän kukaan ei ole ehdottamassa alkionukkeja? Johtuisikohan siitä, että ne voisivat kääntyä Räsäsen ajattelua vastaan.

Miksi muuten ei saman tien näytetä lapsille koulussa esimerkiksi nautakarjan elinkaarta kaupan hyllylle. Hyvä olisi myös laittaa lapsia teurastamaan vaikka kanoja. Koulussahan tarjotaan lihaa.

Puhumattakaan lukuisista muista asioista.

• Herra opettaa
        ertert kirjoitti:

"Räsänen: Sikiönuket rippikouluun pelottelemaan lapsia abortista :D "

Miksiköhän kukaan ei ole ehdottamassa alkionukkeja? Johtuisikohan siitä, että ne voisivat kääntyä Räsäsen ajattelua vastaan.

Miksi muuten ei saman tien näytetä lapsille koulussa esimerkiksi nautakarjan elinkaarta kaupan hyllylle. Hyvä olisi myös laittaa lapsia teurastamaan vaikka kanoja. Koulussahan tarjotaan lihaa.

Puhumattakaan lukuisista muista asioista.

Sekularisoitunut koululaitoksemme on vieraantunut yhteiskunnasta. Toisin on viktoriaanisessa Englannissa, jossa kristillinen tiedonjakamista arvostava perinne ylläpitää tehokkaampia opetustapoja. Tälläkin videolla opetetaan tuiki tarpeellisia asioita, those having some meaning to life.

http://www.youtube.com/watch?v=m4kXF7RjsJE

• zyrt

Huh huh taas kerran. Ihmettelen miksi kukaan ei kysynyt Räsäseltä mielipidettä kierukasta. Hän kun väitti että ihminen on ihminen jo hedelmöittymishetkellä. Onko kierukan käyttökin siis ihmisen murhaamista? Siinä kun kierukka estää jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohtuonteloon.

• zyrt

Ihme juttu se itu-projekti. Kristillinen järjestö, joka antaa "tukea" abortin tehneille naisille. Voi helevata sentään, seinillä oli kuvia äidistä pikkuvauva sylissään ja kuva sikiöstä. Ihan kuin jostain jenkkilän pro-life kampanjatoimiston seinältä.

Tämä nainen siinä sanoi, että he antavat naisille tukea syyllisyyden ja häpeäntunteen kohtaamiseen. Tai jotenkin niin se meni. Ihan kuin naiset yritettäisiin väkisin tunkea johonkin syövereihin tuntemaan häpeää ja syyllisyyttä.

Se nuori media-alan nainen oli ihan hyvä ohjelmassa. En muista nimeä, mutta hän kertoi ne tilanteet joissa oli aborttiin päätyessään, eikä ole koskaan katunut. Miksi pitäisikään.

Räsäsen ehdotus adoptiosta vaihtoehtona abortille särähti ainakin minun korvaani. Toisilleko niitä lapsia pitäisi synnyttää?

• >>Räsäsen ehdotus adoptiosta vaihtoehtona abortille särähti ainakin minun korvaani.

• zyrt
        kekek-kekek kirjoitti:

>>Räsäsen ehdotus adoptiosta vaihtoehtona abortille särähti ainakin minun korvaani.

On tuota adoptiovaihtoehtoa aika ajoin yksi jos toinenkin uskis julistanut. En minä ymmärrä miksi jonkun nuoren tai vanhemmankaan naisen pitäisi kellekään toiselle lasta synnyttää.

Tuossa ohjelmassa asia kuitenkin levisi ihan samoin kuin keskustelupalstoillakin, eli kun piti keskustella lääkärin oikeudesta kieltäytyä abortin tekemisestä, niin alettiin paasaamaan kaikenlaisesta muusta.

• SamiA

”Räsäsen ehdotus adoptiosta vaihtoehtona abortille särähti ainakin minun korvaani. Toisilleko niitä lapsia pitäisi synnyttää?”

Eli ”tapan lapseni mieluimmin kuin annan sen adoptoitavaksi”.

• zyrt
        SamiA kirjoitti:

”Räsäsen ehdotus adoptiosta vaihtoehtona abortille särähti ainakin minun korvaani. Toisilleko niitä lapsia pitäisi synnyttää?”

Eli ”tapan lapseni mieluimmin kuin annan sen adoptoitavaksi”.

Ei kukaan ole lapsia tappamassa. Abortissa ei tapeta lapsia.

Miten on Sami. Jos tulisit vahingossa raskaaksi, olisit työtön masennuslääkkeitä käyttävä skitsofreenikko, niin ihan mielelläsikö synnyttäisit lapsen jollekin toiselle luovutettavaksi. Rehellinen vastaus, kiitos.

• SamiA
        zyrt kirjoitti:

Ei kukaan ole lapsia tappamassa. Abortissa ei tapeta lapsia.

Miten on Sami. Jos tulisit vahingossa raskaaksi, olisit työtön masennuslääkkeitä käyttävä skitsofreenikko, niin ihan mielelläsikö synnyttäisit lapsen jollekin toiselle luovutettavaksi. Rehellinen vastaus, kiitos.

”Miten on Sami. Jos tulisit vahingossa raskaaksi, olisit työtön masennuslääkkeitä käyttävä skitsofreenikko, niin ihan mielelläsikö synnyttäisit lapsen jollekin toiselle luovutettavaksi. Rehellinen vastaus, kiitos.”

Ei ymmärrä, miksi heikko asemani työelämässä tai terveyden tilani oikeuttaisivat abortin.
        Eihän abortti paranna tilannettani.

Sallisin lapselleni saman elämän lahjan, jonka olen itsekin saanut. Mitään takuita täydellisestä elämästä en voisi antaa, koska sellaista ei ole olemassa. Kaikki me olemme syntyneet vanhemmille, joilla on puutteita ja meilläkin on puutteita.

Adoptiota ja aborttia ei voi edes verrata toisiinsa, koska abortti ei ole adoption vaihtoehto. Jos on, niin olemme hukassa. Adoptio on yksi vanhemmuuden muoto. Abortti ei ole vanhemmuutta ollenkaan, vaan se on vanhemmuudesta kieltäytymistä.

• 16+2
        SamiA kirjoitti:

”Miten on Sami. Jos tulisit vahingossa raskaaksi, olisit työtön masennuslääkkeitä käyttävä skitsofreenikko, niin ihan mielelläsikö synnyttäisit lapsen jollekin toiselle luovutettavaksi. Rehellinen vastaus, kiitos.”

Ei ymmärrä, miksi heikko asemani työelämässä tai terveyden tilani oikeuttaisivat abortin.

Sallisin lapselleni saman elämän lahjan, jonka olen itsekin saanut. Mitään takuita täydellisestä elämästä en voisi antaa, koska sellaista ei ole olemassa. Kaikki me olemme syntyneet vanhemmille, joilla on puutteita ja meilläkin on puutteita.

Adoptiota ja aborttia ei voi edes verrata toisiinsa, koska abortti ei ole adoption vaihtoehto. Jos on, niin olemme hukassa. Adoptio on yksi vanhemmuuden muoto. Abortti ei ole vanhemmuutta ollenkaan, vaan se on vanhemmuudesta kieltäytymistä.

Homoille sinä et kuitenkaan adoptiota sallisi. Sen olet moneen kertaan sanonut.

• SamiA kirjoitti:

>>Abortti ei ole vanhemmuutta ollenkaan, vaan se on vanhemmuudesta kieltäytymistä.

• vaemo
        kekek-kekek kirjoitti:

>>Abortti ei ole vanhemmuutta ollenkaan, vaan se on vanhemmuudesta kieltäytymistä.

Jaa jaa. Entäs muut variaatiot? Olenko mä sit kannibaali ku otan isännältä poskeen?

• vaemo kirjoitti:

Jaa jaa. Entäs muut variaatiot? Olenko mä sit kannibaali ku otan isännältä poskeen?

No onhan sperma ja siittiösolut tavallaan ihmiskudosta, tai ainakin ihmisen tuottamaa solukkoa.

Joka imee veren sormeensa tulleesta haavasta voisi kyllä olla tavallaan kannibaali.

• Kalapagos (ei kirj.)

70-luvulla abortteja tehtiin kaksinkertainen määrä nykyiseen verrattuna? 70-luvulla abortteja tehtiin 18 kpl tuhatta naista kohti. Nykyisin luku on 8 kpl / 1000 naista.

70-luvulla kirkkoon kuului 92-95% suomalaisista. 2010 kirkkoon kuuluu n. 77% suomalaisista.

Jos abortti on nimenomaan uskoville punainen vaate niin, minkä vuoksi aborttien määrä on lähtenyt laskuun, kun yhteiskunta on muuttunut yhä sekulaarimmaksi?

Erittäin uskonnollisessa länsimaisessa yhteiskunnassa eli Yhdysvalloissa aborttien määrä on kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Johtuuko aborttien korkeampi määrä uskonnon määräävästä asemasta eli esimerkiksi osa uskovista haluaa estää ehkäisyvälineiden käytön tai turvautumista "pidättäytymiseen" tms.

Onko yhteiskunnan sekulaaristuminen paras lääke aborttien vähentämiseen? Pitäisikö Samin kannattaa ateismia, koska se on todennäköisesti paras keino vähentää aborttien määriä.

Lähteet:

http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/1101894/aborttien%20m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4%20suomessa.gif

http://personal.inet.fi/private/bucket/evl/

• kolome kaljoo

Ensiksi, kiitos hyvästä kommentista lähdelinkkeineen. Ja sitten pois asiasta.

"minkä vuoksi aborttien määrä on lähtenyt laskuun,"

Karmea totuus on, että Tauno Palo, Ansa Ikonen ja Eino Grön (Irwinistä puhumattakaan) kiihottivat yleisöään spontaaniin seksiin huomattavasti enemmän kuin Radio Rock, Munamies, Jukka-poika, Aki Kaurismäki tai Jonne Nikula. Lisäksi on tämä Flynn-efekti. Syntyvien lasten henkinen ikä on korkeampi ja näin he murrosikäisinä vastaavat henkisesti suurten ikäluokkien 45-vuotiaita (monet ovat jopa samalla tavoin kaljuja)

Tai sitten se on netti. Kun vanhat irstaat äijät harrastavat nettiseksiä isin kilttien perhetyttöjen kanssa niin ei synny niin paljon ei-toivottuja lapsia. Moralistit yrittävät tosin estää tämän palauttaakseen yhteiskuntamme aborttilääkärien paratiisiksi.

Päivi Räsänen se ei ole. Se oli hiton hyvännäköinen nuorempana. Melkein äänestin sitä sen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4404
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2958
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2815
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      114
      2557
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2238
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2190
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2068
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2028
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1995
    Aihe