Chevrolet Volt, iso perheauto??

korkeajännitys

Täällä puolusteltiin TM taannoisen talvitestin huonohkoa menestystä etenkin kulutuksen osalta sillä, että Volt on "iso" auto - muka vastoin kuin paremmin menestynyt Auris Hybrid.

No joo, kenestä nelipaikkanen!!! ja 310 litran tavaratilan tarjoava Volt on aidosti "iso" auto niin käsi pystyyn. Taitaa isoa tuossa autossa olla vain Jenkkityylinen kulutus.
Vastaavasti Auris tarjoaa tilat 5:lle matkustajalle ja 360 litralle matkatavaroita.

Jotta Voltin kehujat saisivat lisää suolaa haavoihin, täytyy todeta, että uudessa Tuulilasissa oli Ekoauto 2013 vertailu ja teemana etenkin hybridit.
Hassua kyllä, Auris sai sisätilapisteita 45 ja Voltin identtinen sisarauto Ampera 40. Ehkäpä jälleen Suomen äärimmäiset tämän talven nollakelit kutistavat Voltin (Amperan) pienemmäksi kuin Auris.

Myös kulutuksesta on kerrottavaa. Amperan (Voltin) keskikulutus testissä oli 6,5 litraa bensaa sataselle, kun myös ladattu sähköenergia muutettiin kaavalla bensalitroiksi.
Ei ehkä sitä, mitä moni odottaa pienen nelipaikkaisen ekoauton kulutukselta.
Tavallisen Focus tdci kulutus oli 5,0 litraa dieseliä.

Ampera on liki tismalleen saman hintainen kuin Volt, n. 51 000 euroa. Se on aika paljon rahaa janoisesta, kauppakassin tavaratilat tarjoavasta nelipaikkaisesta autosta.

51

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän on hyvä.

      Eihän sinun sitten tarvitse sitä paljoa kadehtia, mitä olet kadehtinut.

      Onhan se selvästi isompi auto kuin tojohojo ja kulkee lähes ilmaiseksi sähköllä mutta sen sinä hyvin tiedätkin, joten ei siitä sen enempää.

    • LTZ.

      Ilkka Lipsanen mahtuu todistetusti sekä Smartiin että Mersun E:hen. Miksi ne eivät ole saman hintaisia? Miksi Ilkka ajaa mieluummin Mersulla?

      Ero on siinä, että Voltilla ajetaan puku päällä ja syödään hienoissa ravintoloissa. Auriksella ajettaan Lidliin, vedetään röökit pihalla ja haetaan halvinta kaljaa ja einesmaksalaatikot lounaaksi.

      Miksi pitää sähkö muuttaa jollainen kertoimella bensaksi? Kulutetun sähkön noin kaksi euroa per sata kilsaa voi maksaa sähkölaskussa kahtena eurona. Jollain kinnerillä voi päästä kymmenellä eurolla saman matkan mutta sekin maksaa viisi kertaa enemmän.

      En minäkään silti Voltia ostaisi ja vielä vähemmän jotain Aurista. Enkä tosian ymmärrä, miksi jaksat nähdä näin paljon vaivaa Voltia kadehtiessasi. Ei varmasti kukaan muukaan.

      • korkeajännitys

        Vaivaa?? En tiedä, miten hitaat yhteydet palstan Cruze/Chevy-fanaatikoilla on, muttaa itse löydän haluamani faktat netistä yleensä aika nopeasti, useimmiten muutamassa kymmenessä sekunnissa, joskus nopeamminkin jos kyseeessä on selkeä asiatieto. Olisi suotavaa nimittelyn sijaan joskus Chevy-miestenkin tarkistaa väitteensä, eikä vaan heitellä mutuja ja nimettelyjä. Tämähän on autopalsta: ymmärtääkseni täällä keskustellaan nimenomaan autoista ja aiheiden eteen on mukavaa hiukan tutkiskella aihetta ennenkuin avaa suunsa. Yhtä mukavaa on myös joskus hiukan väitellä autojen välisistä faktoista ja ominaisuuksista. Mikä palsta se sellainen on, jossa vain taputellaan toisia selkään ja rinkirun.....kataan toisten samanmallisten autojen omistajien kanssa. Välillä on herkullista hieman pudottaa merkkifanien naiivia leijumista.


      • LTZ.
        korkeajännitys kirjoitti:

        Vaivaa?? En tiedä, miten hitaat yhteydet palstan Cruze/Chevy-fanaatikoilla on, muttaa itse löydän haluamani faktat netistä yleensä aika nopeasti, useimmiten muutamassa kymmenessä sekunnissa, joskus nopeamminkin jos kyseeessä on selkeä asiatieto. Olisi suotavaa nimittelyn sijaan joskus Chevy-miestenkin tarkistaa väitteensä, eikä vaan heitellä mutuja ja nimettelyjä. Tämähän on autopalsta: ymmärtääkseni täällä keskustellaan nimenomaan autoista ja aiheiden eteen on mukavaa hiukan tutkiskella aihetta ennenkuin avaa suunsa. Yhtä mukavaa on myös joskus hiukan väitellä autojen välisistä faktoista ja ominaisuuksista. Mikä palsta se sellainen on, jossa vain taputellaan toisia selkään ja rinkirun.....kataan toisten samanmallisten autojen omistajien kanssa. Välillä on herkullista hieman pudottaa merkkifanien naiivia leijumista.

        En minä mitään yhteyksistä puhunut vaan sitä ihmettelen, että miksi joku on niin kateellinen jostakin asiasta, että yleensäkin vaivautuu provojaan kirjoittamaan. En minä viitsisi, mutta enpä minä olekaan kenellekään mistään kateellinen.

        Tällaisissa provoissa en puhuisi faktoista vaan tosiasioiden vääristelystä. Kaikki positiivinenhan aina unohdetaan ja negatiivista korostetaan ja usein sinäkin vielä valehtelet enemmän tai vähemmän sekaan.

        Monet pitävät sinua mielenterveydeltäsi "epävakaana". Minusta se pätee yleensäkin provojen kirjoittajiin, ei vain sinuun.


      • Hauridi
        LTZ. kirjoitti:

        En minä mitään yhteyksistä puhunut vaan sitä ihmettelen, että miksi joku on niin kateellinen jostakin asiasta, että yleensäkin vaivautuu provojaan kirjoittamaan. En minä viitsisi, mutta enpä minä olekaan kenellekään mistään kateellinen.

        Tällaisissa provoissa en puhuisi faktoista vaan tosiasioiden vääristelystä. Kaikki positiivinenhan aina unohdetaan ja negatiivista korostetaan ja usein sinäkin vielä valehtelet enemmän tai vähemmän sekaan.

        Monet pitävät sinua mielenterveydeltäsi "epävakaana". Minusta se pätee yleensäkin provojen kirjoittajiin, ei vain sinuun.

        Tosiasioille ei vaan voi mitään, voltin puolustajia kiukuttaa kun auto on kylmänä ahne bensarosvo, ei ole osattu suunnitella Suomen talveen.


      • Piu3
        Hauridi kirjoitti:

        Tosiasioille ei vaan voi mitään, voltin puolustajia kiukuttaa kun auto on kylmänä ahne bensarosvo, ei ole osattu suunnitella Suomen talveen.

        Tosiasioille ei vaan voi mitään, voltin puolustajia kiukuttaa kun auto on kylmänä ahne bensarosvo, ei ole osattu suunnitella Suomen talveen.

        --

        Suorastaan outoa että kylmäkulutus on tapetilla. Teknisesti voi pitää paikkansa, mutta kun oma amppeeri ei ole vielä kertaakaan kylmänä käynnistynyt.

        Ja miten tämä on suomen pakkasissa mahdollista? Katsos se auto lämmittää itsensä ja siinä sivussa sen moottorin sähköllä. Näppärä idea, melkein yhtä hieno kuin lohkolämmitin.

        Tosin tuo 6.6kW lämmitin nyt sattuu vain olemaan hiukkasen mukavempi kuin joku 400W lohkolämmitin johon on laitettu 200W höpöhöpö lämmitin ikkunan raaputuksen avuksi sisätiloihin.


      • Hullu vai??
        LTZ. kirjoitti:

        En minä mitään yhteyksistä puhunut vaan sitä ihmettelen, että miksi joku on niin kateellinen jostakin asiasta, että yleensäkin vaivautuu provojaan kirjoittamaan. En minä viitsisi, mutta enpä minä olekaan kenellekään mistään kateellinen.

        Tällaisissa provoissa en puhuisi faktoista vaan tosiasioiden vääristelystä. Kaikki positiivinenhan aina unohdetaan ja negatiivista korostetaan ja usein sinäkin vielä valehtelet enemmän tai vähemmän sekaan.

        Monet pitävät sinua mielenterveydeltäsi "epävakaana". Minusta se pätee yleensäkin provojen kirjoittajiin, ei vain sinuun.

        "Tällaisissa provoissa en puhuisi faktoista vaan tosiasioiden vääristelystä. Kaikki positiivinenhan aina unohdetaan ja negatiivista korostetaan ja usein sinäkin vielä valehtelet enemmän tai vähemmän sekaan".

        Tosiasioiden vääristelyä?? Mitä mieltä itse olette omista kommenteistanne jossa Cruze nostetaan premiumiksi, paremmaksi kuin S-Mersu, täysin hajoamattomaksi ja sitä rataa.....jatkuva pelkkä positiivisten asioiden nostelu on aivan samanlaista vääristelyä.

        Mitä tulee epävakauteen, mielestäni pystyn keskustelemaan suht asiallisesti verrattuna tämän palstan tohtoreihin, jotka vain haukkuvat ja luulevat tuntevansa mielenterveysalaa niin, että voivat suomi24 juttujen perusteella diagnosoida kuka on mielenterveyspotilas jne.


      • .....
        Hullu vai?? kirjoitti:

        "Tällaisissa provoissa en puhuisi faktoista vaan tosiasioiden vääristelystä. Kaikki positiivinenhan aina unohdetaan ja negatiivista korostetaan ja usein sinäkin vielä valehtelet enemmän tai vähemmän sekaan".

        Tosiasioiden vääristelyä?? Mitä mieltä itse olette omista kommenteistanne jossa Cruze nostetaan premiumiksi, paremmaksi kuin S-Mersu, täysin hajoamattomaksi ja sitä rataa.....jatkuva pelkkä positiivisten asioiden nostelu on aivan samanlaista vääristelyä.

        Mitä tulee epävakauteen, mielestäni pystyn keskustelemaan suht asiallisesti verrattuna tämän palstan tohtoreihin, jotka vain haukkuvat ja luulevat tuntevansa mielenterveysalaa niin, että voivat suomi24 juttujen perusteella diagnosoida kuka on mielenterveyspotilas jne.

        Hullu mikä hullu.

        Cruzen vertaaminen S-Mersuun on omia höpöjuttujasi. Cruze on samassa sarjassa kuin A4, 300-sarja C-Mersu kokonsa, hiljaisuutensa ja ajettavuutensa osalta.


      • höpö-jutut
        ..... kirjoitti:

        Hullu mikä hullu.

        Cruzen vertaaminen S-Mersuun on omia höpöjuttujasi. Cruze on samassa sarjassa kuin A4, 300-sarja C-Mersu kokonsa, hiljaisuutensa ja ajettavuutensa osalta.

        Lyhyt on ihmisen muisti, ei tästä ole kauaa, kun joku Cruze-jeesus kehui kyytiä hiljaisemmaksi ja paremmaksi kuin "töikseen ajamansa S-sarjan Mersu".
        En jaksa kaivaa linkkiä keskusteluun, sieltä se löytyy vähän alempaa.

        Sinäänsä 300-sarjan Bemariin, A4:seen ja C-Mersuun kokovertaus on ihan kohdallaan, ne kun ovat tunnetusti melko ahtaita autoja. Tämän ovat taksitkin todenneet ja ammatti-ajossa onkin yleensä luokkaa isommat autot, E-Mersu jne....

        Mitä tulee höpö-puheisiin, Cruze/chevy-miehethän täällä viljelee aivan päätöntä hullun juttua. Se, että väittää Cruzea premiumiksi, yhtä hyväksi ajaa kuin vaikkapa A4 on täysin tuulesta temmattua puhetta. Voltin nelipaikkaisuus, tavaratilan litrat ja testilenkillä mitattu kulutus on kivenkovaa faktatietoa joka voidaan vaikka heti tarkastaa maahantuojan sivuilta, tai arvostetun autolehden tekemistä polttoaineen kulutusmittauksista.


      • .....
        höpö-jutut kirjoitti:

        Lyhyt on ihmisen muisti, ei tästä ole kauaa, kun joku Cruze-jeesus kehui kyytiä hiljaisemmaksi ja paremmaksi kuin "töikseen ajamansa S-sarjan Mersu".
        En jaksa kaivaa linkkiä keskusteluun, sieltä se löytyy vähän alempaa.

        Sinäänsä 300-sarjan Bemariin, A4:seen ja C-Mersuun kokovertaus on ihan kohdallaan, ne kun ovat tunnetusti melko ahtaita autoja. Tämän ovat taksitkin todenneet ja ammatti-ajossa onkin yleensä luokkaa isommat autot, E-Mersu jne....

        Mitä tulee höpö-puheisiin, Cruze/chevy-miehethän täällä viljelee aivan päätöntä hullun juttua. Se, että väittää Cruzea premiumiksi, yhtä hyväksi ajaa kuin vaikkapa A4 on täysin tuulesta temmattua puhetta. Voltin nelipaikkaisuus, tavaratilan litrat ja testilenkillä mitattu kulutus on kivenkovaa faktatietoa joka voidaan vaikka heti tarkastaa maahantuojan sivuilta, tai arvostetun autolehden tekemistä polttoaineen kulutusmittauksista.

        S-sarjan Mersu -vertailut on omiasi tai jonkun muun hörhön tuotoksia.

        Cruze on sisätiloiltaan lähes sentilleen Audi A4:n kokoinen. Vain tavaratila on Cruzessa selvästi isompi. Jos ne ovat sinun mielestäsi tiloiltaan pieniä, se on sinun mielipiteesi, johon sinulla oikeus. Harva on kanssasi samaa mieltä. Onko Audi A4 ja Chevrolet Cruze premiumeja? Joko ovat tai eivät ole, täysin mielipideasia. Molemmat ovat erinomaisia ajaa, hiljaisia jne.

        Voltin mitat löytyvät varmasti maahantuojan sivuilta. Samoin noin 2€/100km kulutus normaalissa sähköajossa löytyy monesta paikasta. Mitä sitten?


      • Chevystien ajokilsat
        ..... kirjoitti:

        S-sarjan Mersu -vertailut on omiasi tai jonkun muun hörhön tuotoksia.

        Cruze on sisätiloiltaan lähes sentilleen Audi A4:n kokoinen. Vain tavaratila on Cruzessa selvästi isompi. Jos ne ovat sinun mielestäsi tiloiltaan pieniä, se on sinun mielipiteesi, johon sinulla oikeus. Harva on kanssasi samaa mieltä. Onko Audi A4 ja Chevrolet Cruze premiumeja? Joko ovat tai eivät ole, täysin mielipideasia. Molemmat ovat erinomaisia ajaa, hiljaisia jne.

        Voltin mitat löytyvät varmasti maahantuojan sivuilta. Samoin noin 2€/100km kulutus normaalissa sähköajossa löytyy monesta paikasta. Mitä sitten?

        Tuo sähköajokin on vähän suhteellinen käsite. Jos Voltin sähköajolla pääse pakkasella sähkölämmittimet päällä huonoimmillaan pari-kolmekymmentä kilsaa kuten TM:ssä mitattiin, on aika typerää puhua 2 euroa/100 km kulutuksista, kun ei sillä pääse sähköllä yhtäjaksoisesti edes lähellekkään 100 km .
        Yleisestiottaenhan auto ostetaan pitkien välimatkojen Suomessa yleensä pidemmille taipaleille, kun lähikorttelipyöritykseen, joten Voltin sähköajon etu jää useimmissa tapauksissa aika laihaksi.
        Tuulilasissakin todettiin, että pidemmillä matkoilla sähköajon huono hyötysuhdekkaan ei kilpaile muiden tasalla. Tuulilasin pidemmillä koeajolenkeillä sähköajon osuus jäi vain 4,2 %:iin joka kuvaa hyvin sitä, että Voltin sähköajon antama kulutusetu jää olemattomaksi, jos sillä meinaa päivittäin ajaa kotikoivuja hiukankin pidemmälle.
        Esim. oma päivittäinen n. 65 kilometrin suuntaansa tapahtuva työmatkailu Voltilla olisi käytännössä aivan yhtä kallista kuin millä tahansa keskiverrosti kuluttavalla autolla. Voltin bensiinikäyttöä vähemmän kuluttavia pieniä bensaturboja on saatavilla, dieseleistä puhumattakaan.

        Pizza-taksina Volt olisi kieltämättä verraton, jos ei maksaisi 51 000 euroa....


      • Siinä sulle hörhöä
        ..... kirjoitti:

        S-sarjan Mersu -vertailut on omiasi tai jonkun muun hörhön tuotoksia.

        Cruze on sisätiloiltaan lähes sentilleen Audi A4:n kokoinen. Vain tavaratila on Cruzessa selvästi isompi. Jos ne ovat sinun mielestäsi tiloiltaan pieniä, se on sinun mielipiteesi, johon sinulla oikeus. Harva on kanssasi samaa mieltä. Onko Audi A4 ja Chevrolet Cruze premiumeja? Joko ovat tai eivät ole, täysin mielipideasia. Molemmat ovat erinomaisia ajaa, hiljaisia jne.

        Voltin mitat löytyvät varmasti maahantuojan sivuilta. Samoin noin 2€/100km kulutus normaalissa sähköajossa löytyy monesta paikasta. Mitä sitten?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11167366#comment-59239389

        Nimimerkki "herkkäkorva" toteaa suurlähetystön edustus-S-Mersun olevan meluisampi kuin Cruze.

        Että siinä niitä hörhö-tuotoksia ihan teiltä Cruzeisteilta itseltänne. Vai oletteko te Cruzeistit niin onkimatoja, että muutaman päivän päästä ette voi enää edes myöntää suustanne päästämiänne typeryyksiä omiksenne?? Itse seison 100% joka kommentin takana, joita kirjoitan.

        Alkaa vaan väsyttämään jatkuva oikeassa oleminen.


      • Ampera.
        Chevystien ajokilsat kirjoitti:

        Tuo sähköajokin on vähän suhteellinen käsite. Jos Voltin sähköajolla pääse pakkasella sähkölämmittimet päällä huonoimmillaan pari-kolmekymmentä kilsaa kuten TM:ssä mitattiin, on aika typerää puhua 2 euroa/100 km kulutuksista, kun ei sillä pääse sähköllä yhtäjaksoisesti edes lähellekkään 100 km .
        Yleisestiottaenhan auto ostetaan pitkien välimatkojen Suomessa yleensä pidemmille taipaleille, kun lähikorttelipyöritykseen, joten Voltin sähköajon etu jää useimmissa tapauksissa aika laihaksi.
        Tuulilasissakin todettiin, että pidemmillä matkoilla sähköajon huono hyötysuhdekkaan ei kilpaile muiden tasalla. Tuulilasin pidemmillä koeajolenkeillä sähköajon osuus jäi vain 4,2 %:iin joka kuvaa hyvin sitä, että Voltin sähköajon antama kulutusetu jää olemattomaksi, jos sillä meinaa päivittäin ajaa kotikoivuja hiukankin pidemmälle.
        Esim. oma päivittäinen n. 65 kilometrin suuntaansa tapahtuva työmatkailu Voltilla olisi käytännössä aivan yhtä kallista kuin millä tahansa keskiverrosti kuluttavalla autolla. Voltin bensiinikäyttöä vähemmän kuluttavia pieniä bensaturboja on saatavilla, dieseleistä puhumattakaan.

        Pizza-taksina Volt olisi kieltämättä verraton, jos ei maksaisi 51 000 euroa....

        Jos pääset lataamaan auton töissä, ajat luultavasti talvellakin suurimman osan ajoista sähköllä. Talvellakin valmiiksi lämmitettynä 65 km saattaa mennä yhdellä latauksella, mutta voi olla, että osan joutuu ajamaan bensalla. Joka tapauksessa polttoainekulut ovat minimaaliset verrattuna polttomoottoriautoon.

        Ei sähköautoa tietenkään osteta silloin kun säännöllisesti ajetaan pitkää matkaa.


      • Ampera.
        Siinä sulle hörhöä kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11167366#comment-59239389

        Nimimerkki "herkkäkorva" toteaa suurlähetystön edustus-S-Mersun olevan meluisampi kuin Cruze.

        Että siinä niitä hörhö-tuotoksia ihan teiltä Cruzeisteilta itseltänne. Vai oletteko te Cruzeistit niin onkimatoja, että muutaman päivän päästä ette voi enää edes myöntää suustanne päästämiänne typeryyksiä omiksenne?? Itse seison 100% joka kommentin takana, joita kirjoitan.

        Alkaa vaan väsyttämään jatkuva oikeassa oleminen.

        Niin kuin jo edellä sanottiin, olet sen joko itse kirjoittanut tai joku hörhökavereistasi.


      • tohtori sykerö

        2€/ 100km sähköllä???

        Hei laskekaas nyt vähän!
        Jos 7kW sähkökiukaan kerta lämmitys maksaa n.0,5€/kerta..eli olisi aika mullistavaa jos 4saunan lämmityksen energialla ajaisi 100km?!!


      • Siinä sulle hörhöä
        Ampera. kirjoitti:

        Niin kuin jo edellä sanottiin, olet sen joko itse kirjoittanut tai joku hörhökavereistasi.

        En minä täällä sentään kaikkia viestejä kirjoita, vaikka vainoharhaiset Chevrolet-pellet niin ehkä luulevatkin. Varmaan väität omia kirjoituksiasi muiden väsäämäksi kun alat jäämään keskustelussa alakynteen tai sinulta vedetään faktoilla matto alta. Takinkääntö on helppo temppu liueta kiusallisesta tilanteesta.


      • heitä ho*o Volt
        tohtori sykerö kirjoitti:

        2€/ 100km sähköllä???

        Hei laskekaas nyt vähän!
        Jos 7kW sähkökiukaan kerta lämmitys maksaa n.0,5€/kerta..eli olisi aika mullistavaa jos 4saunan lämmityksen energialla ajaisi 100km?!!

        tuo on aika helppoa fysiikkaa!!
        Pitäisi chevymiehenkin jo tajuta mitä taas väittävät!!


      • Zilin kulutukset!!
        tohtori sykerö kirjoitti:

        2€/ 100km sähköllä???

        Hei laskekaas nyt vähän!
        Jos 7kW sähkökiukaan kerta lämmitys maksaa n.0,5€/kerta..eli olisi aika mullistavaa jos 4saunan lämmityksen energialla ajaisi 100km?!!

        "Chevrolet Volt tuotti testin yllättävimmän tuloksen.
        Silloin kun tällä pistokehybridillä joutuu lähtemään kylmässä liikkeelle pelkän bensan voimalla - eli kun varaustila ei riitä sähköajoon - on bensan kulutus todella hurjaa: 17,8 litraa sadalla kilometrillä. Kun Voltin on saanut lämpimäksi, se sentään kulkee seitsemän asteen pakkasessa 7,4 litran bensa-annoksella sata kilometriä. Sekään ei tosin ole mikään huipputulos. Lämpöiseksi ajettu Toyota Auris selvisi 4,3 litralla ja dieselautoista Volvo V40 6,2 litralla. "

        http://www.tekniikkatalous.fi/autot/tmn talvivertailu hybridi poltti bensaa 178 litraa satasella/a879398

        Ei kovin vakuuttava tuo Volt!!!!! 7,4L/100km -7C pakkasella, mitä on kulutus -20C?? 12L/100km?? Ja ilman sähkön apua 42L/100km?!!


      • Ja Voltin.
        Zilin kulutukset!! kirjoitti:

        "Chevrolet Volt tuotti testin yllättävimmän tuloksen.
        Silloin kun tällä pistokehybridillä joutuu lähtemään kylmässä liikkeelle pelkän bensan voimalla - eli kun varaustila ei riitä sähköajoon - on bensan kulutus todella hurjaa: 17,8 litraa sadalla kilometrillä. Kun Voltin on saanut lämpimäksi, se sentään kulkee seitsemän asteen pakkasessa 7,4 litran bensa-annoksella sata kilometriä. Sekään ei tosin ole mikään huipputulos. Lämpöiseksi ajettu Toyota Auris selvisi 4,3 litralla ja dieselautoista Volvo V40 6,2 litralla. "

        http://www.tekniikkatalous.fi/autot/tmn talvivertailu hybridi poltti bensaa 178 litraa satasella/a879398

        Ei kovin vakuuttava tuo Volt!!!!! 7,4L/100km -7C pakkasella, mitä on kulutus -20C?? 12L/100km?? Ja ilman sähkön apua 42L/100km?!!

        Voltia on testattu myös talven kovissa pakkasissa. Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km.

        http://blogs.cars.com/kickingtires/2011/04/a-winter-in-the-chevy-volt.html


      • niinpä näkyy
        Siinä sulle hörhöä kirjoitti:

        En minä täällä sentään kaikkia viestejä kirjoita, vaikka vainoharhaiset Chevrolet-pellet niin ehkä luulevatkin. Varmaan väität omia kirjoituksiasi muiden väsäämäksi kun alat jäämään keskustelussa alakynteen tai sinulta vedetään faktoilla matto alta. Takinkääntö on helppo temppu liueta kiusallisesta tilanteesta.

        Ellet ollut sinä se oli joku hörhökaverisi.


      • Laskutaito?
        tohtori sykerö kirjoitti:

        2€/ 100km sähköllä???

        Hei laskekaas nyt vähän!
        Jos 7kW sähkökiukaan kerta lämmitys maksaa n.0,5€/kerta..eli olisi aika mullistavaa jos 4saunan lämmityksen energialla ajaisi 100km?!!

        Ei se sentään ammattikoululaisellekaan ole ylivoimaista matematiikkaa laskea paljonko maksaa 16-17kWh. Meillä yölataus maksaa 9.48s/kWh. Kahdella eurolla saa siis 21kWh.


      • Tässä lasku.
        heitä ho*o Volt kirjoitti:

        tuo on aika helppoa fysiikkaa!!
        Pitäisi chevymiehenkin jo tajuta mitä taas väittävät!!

        Voithan sinä nolata itsesi monella tapaa. Tämä oli hauskimmasta päästä. Ellet ymmärrä vieläkään niin lasketaan yhdessä oikein kädestä pitäen.

        Ei se sentään ammattikoululaisellekaan ole ylivoimaista matematiikkaa laskea paljonko maksaa 16-17kWh. Meillä yölataus maksaa 9.48s/kWh. Kahdella eurolla saa siis 21kWh.


      • siirto.
        Tässä lasku. kirjoitti:

        Voithan sinä nolata itsesi monella tapaa. Tämä oli hauskimmasta päästä. Ellet ymmärrä vieläkään niin lasketaan yhdessä oikein kädestä pitäen.

        Ei se sentään ammattikoululaisellekaan ole ylivoimaista matematiikkaa laskea paljonko maksaa 16-17kWh. Meillä yölataus maksaa 9.48s/kWh. Kahdella eurolla saa siis 21kWh.

        Teilläkö ei ole lainkaan sähkönsiirtomaksuja?? Meillä siirto on miltei puolet sähkölaskun osuudesta, eli pelkän sähkön perushinnan saa kertoa liki kahdella.


      • .....
        siirto. kirjoitti:

        Teilläkö ei ole lainkaan sähkönsiirtomaksuja?? Meillä siirto on miltei puolet sähkölaskun osuudesta, eli pelkän sähkön perushinnan saa kertoa liki kahdella.

        Meillä sähkön siirto veroineen muu aika (eli joka yö) veroineen maksaa 3.66 s/kWh ja sähköenergia samaan aikaan 5.27 s/kWh. Yhteensä siis 8,93s/kWh.


      • Dacia kyykyttäjä
        niinpä näkyy kirjoitti:

        Ellet ollut sinä se oli joku hörhökaverisi.

        Chevrolet miesten tapa keskustella autoista: poistattaa kaikki kiusalliset kirjoitukset, joihin eivät pysty heittämään vasta-argumentteja, tai sitten alkaa itkemään, että alakynteen jääneet vastaukset eivät olekkaan heidän kirjoittamia.
        Mielenterveysdiagnoosej kyllä osataan antaa auto-väittelyiden pohjalta. Toivottavasti sinä et edusta kirjoitustyylilläsi kaikkia Chevrolet-omistajia, jos niin on, ei voi kuin sääliä.


      • .....
        Dacia kyykyttäjä kirjoitti:

        Chevrolet miesten tapa keskustella autoista: poistattaa kaikki kiusalliset kirjoitukset, joihin eivät pysty heittämään vasta-argumentteja, tai sitten alkaa itkemään, että alakynteen jääneet vastaukset eivät olekkaan heidän kirjoittamia.
        Mielenterveysdiagnoosej kyllä osataan antaa auto-väittelyiden pohjalta. Toivottavasti sinä et edusta kirjoitustyylilläsi kaikkia Chevrolet-omistajia, jos niin on, ei voi kuin sääliä.

        Täällä on helppo erottaa, mikä on Chevroletin omistajien kirjoittamaa ja mikä ei. Kaikki järkevä on lähtöisin meiltä ja kaikki lapsellinen inttäminen, valehtelu ja järjettömyydet sinulta.


    • .....

      Suhtaudut aika nätisti näihin keskustelupalstojen torakoihin.

      • LTZ.

        Jos vaihtoehtona on jotain, mitä Riihimäellä tapahtui, niin parempi kun antaa purkaa ongelmiaan täällä.


    • Piu3

      No joo, onhan noita testejä. Itsellä nyt vain sattuu tuollainen amppeeri ihme olemaan ja suorituslukemat niin poltoaineen kulutuksen kuin kiihtyvyyksien yms suhteen on jotain toista kuin näissä "testeissä".

      Sanoisin että testien järjestäjillä ei vain ole todellista asiantuntemusta vaan siellä mitataan sitä lentokoneen liitokykyä sammuneilla moottoreilla vaikka harva siihen tilanteeseen koskaan joutuu.

      Poltoainetta amppeerilla menee todellisuudessa noin puolet Priuksen kulutuksesta ja toisin kun noilla toyotan nuhapumpuilla ei tuolla jää liikenteessä jalkoihin.

      • korkeajännitettä.

        Silti Prius voitti kyseisen eko-auto 2013 tittelin. Luulisi Chevyn olleen ilman muuta parempi jos vien puolet vähemmän polttoainetta. Priuksen mitattu kulutus oli kuitenkin 4,9 l/100 km.......
        Taas maksettu testi joka oli tehty ihan väärin ja ääriolosuhteissa, joita emme koskaan Suomessa tapaa??

        Eko-auto 2013 tittelin saadakseen kulutuksen on oltava kunnossa ja muutama muukin arvosteltava perusasia vaikuttaa. Kuten tilat ja auton käyttöominaiuudet. Nelipaikkaisuudella ja olemattomalla peräkontilla ei tavoitella kärkeä tälläisessä testissä.

        Prius oli muuten 30 - 100 km/h nykäisyssä 1,4 sekuntia huonompi kuin Ampera.
        Kyllä sen eron arkiliikenteessä sietää, jos autoon saa ottaa yhden henkilön enemmän jaa Priuksen tapauksessa 133 litraa enemmän matkatavaroita.


      • .....
        korkeajännitettä. kirjoitti:

        Silti Prius voitti kyseisen eko-auto 2013 tittelin. Luulisi Chevyn olleen ilman muuta parempi jos vien puolet vähemmän polttoainetta. Priuksen mitattu kulutus oli kuitenkin 4,9 l/100 km.......
        Taas maksettu testi joka oli tehty ihan väärin ja ääriolosuhteissa, joita emme koskaan Suomessa tapaa??

        Eko-auto 2013 tittelin saadakseen kulutuksen on oltava kunnossa ja muutama muukin arvosteltava perusasia vaikuttaa. Kuten tilat ja auton käyttöominaiuudet. Nelipaikkaisuudella ja olemattomalla peräkontilla ei tavoitella kärkeä tälläisessä testissä.

        Prius oli muuten 30 - 100 km/h nykäisyssä 1,4 sekuntia huonompi kuin Ampera.
        Kyllä sen eron arkiliikenteessä sietää, jos autoon saa ottaa yhden henkilön enemmän jaa Priuksen tapauksessa 133 litraa enemmän matkatavaroita.

        Jos haluataan mitata jotain täysin poikkeuksellista tilannetta, saadaan poikkeuksellisia tuloksia. Volt on kuitenkin aina normaalikäytössä taloudellisempi ja ajoltaan täysin eri luokan auto kuin Toyota.


      • gs birotor
        korkeajännitettä. kirjoitti:

        Silti Prius voitti kyseisen eko-auto 2013 tittelin. Luulisi Chevyn olleen ilman muuta parempi jos vien puolet vähemmän polttoainetta. Priuksen mitattu kulutus oli kuitenkin 4,9 l/100 km.......
        Taas maksettu testi joka oli tehty ihan väärin ja ääriolosuhteissa, joita emme koskaan Suomessa tapaa??

        Eko-auto 2013 tittelin saadakseen kulutuksen on oltava kunnossa ja muutama muukin arvosteltava perusasia vaikuttaa. Kuten tilat ja auton käyttöominaiuudet. Nelipaikkaisuudella ja olemattomalla peräkontilla ei tavoitella kärkeä tälläisessä testissä.

        Prius oli muuten 30 - 100 km/h nykäisyssä 1,4 sekuntia huonompi kuin Ampera.
        Kyllä sen eron arkiliikenteessä sietää, jos autoon saa ottaa yhden henkilön enemmän jaa Priuksen tapauksessa 133 litraa enemmän matkatavaroita.

        Suurin vaikutus koko testissä on kulutuksella.
        -Testikulutus 30%
        -Kaupunkikulutus 15%
        -Kulutus ero 5%
        Eli kulutus yhteensä 50% vaikutus ja jos mukaan lasketaan päästöt niin vakutus on 75% lopputulokseen.
        -Hiukkaspäästöt10%
        -NOx HC päästöt 15%

        Eli muille osioille jää aikalailla marginaallinen osuus.
        -Sitkeys 7%
        -Sisätilat 5%
        -Tavaratila 5%
        -Turvavarusteet 5%
        -Kiihtyvyys 3%
        Auton ajoominaisuudet eivät vaikuta mitenkään, joka on toisaalta hyvinkin outo asia?

        Tuossa on tuleva voittaja, jos ei arvostelua muuteta...
        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/volkswagenin-litran-auto-tuotantoon


      • bim mer
        gs birotor kirjoitti:

        Suurin vaikutus koko testissä on kulutuksella.
        -Testikulutus 30%
        -Kaupunkikulutus 15%
        -Kulutus ero 5%
        Eli kulutus yhteensä 50% vaikutus ja jos mukaan lasketaan päästöt niin vakutus on 75% lopputulokseen.
        -Hiukkaspäästöt10%
        -NOx HC päästöt 15%

        Eli muille osioille jää aikalailla marginaallinen osuus.
        -Sitkeys 7%
        -Sisätilat 5%
        -Tavaratila 5%
        -Turvavarusteet 5%
        -Kiihtyvyys 3%
        Auton ajoominaisuudet eivät vaikuta mitenkään, joka on toisaalta hyvinkin outo asia?

        Tuossa on tuleva voittaja, jos ei arvostelua muuteta...
        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/volkswagenin-litran-auto-tuotantoon

        Melkoinen nollatutkimus jälleen kerran. Tästä ei ole mitään hyötyä kuluttajalle. Ainoa hyötyjä on testin voittaja, joka voi hyödyntää voittoa mainostamisessaan.

        Erilaisten vertailujen jälkeen voisi tehdä aina vielä yhden testin. Testaajille kerrotaan, että seuraavaksi lähdetään ajamaan Lappiin. Millä autolla haluatte lähteä? Siinä unohtuu kulutuksen desimaalit, jarrutusmatkojen ja päästöjen prosentin parin erot jne. kun autolla pitää oikeasti ajaa koko päivä.


      • Lapin reissaaja
        bim mer kirjoitti:

        Melkoinen nollatutkimus jälleen kerran. Tästä ei ole mitään hyötyä kuluttajalle. Ainoa hyötyjä on testin voittaja, joka voi hyödyntää voittoa mainostamisessaan.

        Erilaisten vertailujen jälkeen voisi tehdä aina vielä yhden testin. Testaajille kerrotaan, että seuraavaksi lähdetään ajamaan Lappiin. Millä autolla haluatte lähteä? Siinä unohtuu kulutuksen desimaalit, jarrutusmatkojen ja päästöjen prosentin parin erot jne. kun autolla pitää oikeasti ajaa koko päivä.

        Toinen täällä sanoo, että Volt-hybridiä ei ole suunniteltu pitkille matkoille ja toinen taas toteaa, että Voltin parhaita puolia kilpailijoihin verrattuna ovat hyvät ominaisuudet pitkillä ajomatkoilla. Kertokaapa nyt, minkälaisen matkan ajamiseen tuo on suunnattu ja mietitään niitä kulutusasioita sitten uudelleen.

        Eikä muuten minusta Suomessa normaaliteillä, normaaliliikenteen seassa ajettu testi - puolet kaupungissa ja puolet maantiellä - nollakelin tuntumassa ole mikään harvinaisen poikkeuksellinen. Suomessa kuitenkin 5-6 kuukautta vuodesta on enemmän tai vähemmän talvikeliä. Eikä Voltia aina roikankaan päähän saa joka stopilla.

        Voisitte Voltin suitsuttajat muuten myös yhdenmukaisesti kertoa, että missä kelissä, milloin ja kuinka kyseistä autoa tulisi ajaa, että sen kulutusta voisi tarkkailla ilman, että joku sanoo mittaustavan tai olosuhteiden olevan väärät.
        Nythän on saanut chevroletisteilta sen käsityksen, että Voltilla ei kulutuksen puolesta saisi ajaa talvella, eikä kotirtallin roikalta muutamaa kilometriä pidemmälle.
        Harmillista voltiin verrattuna kyllä, vastaavaa pistokehybriditekniikkaa käyttävän Priuksen tuloksia ei tarvitse selitellä missään keleissä. Kuluttaa samoissa olosuhteissa huomattavasti vähemmän, vaikka on kooltaan liki identtinen Voltin kanssa, tosin viisipaikkainen. Volt on vähän painavampi, mutta se on Chevroletin suunnitteluosaston häpeä.


      • .....
        Lapin reissaaja kirjoitti:

        Toinen täällä sanoo, että Volt-hybridiä ei ole suunniteltu pitkille matkoille ja toinen taas toteaa, että Voltin parhaita puolia kilpailijoihin verrattuna ovat hyvät ominaisuudet pitkillä ajomatkoilla. Kertokaapa nyt, minkälaisen matkan ajamiseen tuo on suunnattu ja mietitään niitä kulutusasioita sitten uudelleen.

        Eikä muuten minusta Suomessa normaaliteillä, normaaliliikenteen seassa ajettu testi - puolet kaupungissa ja puolet maantiellä - nollakelin tuntumassa ole mikään harvinaisen poikkeuksellinen. Suomessa kuitenkin 5-6 kuukautta vuodesta on enemmän tai vähemmän talvikeliä. Eikä Voltia aina roikankaan päähän saa joka stopilla.

        Voisitte Voltin suitsuttajat muuten myös yhdenmukaisesti kertoa, että missä kelissä, milloin ja kuinka kyseistä autoa tulisi ajaa, että sen kulutusta voisi tarkkailla ilman, että joku sanoo mittaustavan tai olosuhteiden olevan väärät.
        Nythän on saanut chevroletisteilta sen käsityksen, että Voltilla ei kulutuksen puolesta saisi ajaa talvella, eikä kotirtallin roikalta muutamaa kilometriä pidemmälle.
        Harmillista voltiin verrattuna kyllä, vastaavaa pistokehybriditekniikkaa käyttävän Priuksen tuloksia ei tarvitse selitellä missään keleissä. Kuluttaa samoissa olosuhteissa huomattavasti vähemmän, vaikka on kooltaan liki identtinen Voltin kanssa, tosin viisipaikkainen. Volt on vähän painavampi, mutta se on Chevroletin suunnitteluosaston häpeä.

        Voltilla ja Priusilla on se ero, että kukaan ei kadehdi Priusia. Volt taas herättää huomattavasti kateutta kuten sinustakin näemme.

        Minusta sähköauton järkevintä käyttöä on se kun ajetaan pääasiassa sähköllä. Volt on pieniruokainen myös bensalla ajettaessa mutta pääasiassa pitkän matkan ajoon kannattaa tietenkin ostaa diesel.


      • poikkeuksellista???
        ..... kirjoitti:

        Jos haluataan mitata jotain täysin poikkeuksellista tilannetta, saadaan poikkeuksellisia tuloksia. Volt on kuitenkin aina normaalikäytössä taloudellisempi ja ajoltaan täysin eri luokan auto kuin Toyota.

        Suomen melko lauhoissa tänä-talvisissa keleissä ajettu matka Voltilla, suomen teillä, suomen kaupunkiliikenteessä ja johon kuului myös auton lataaminen täyteen ennen testilenkille lähtöä, poikkeuksellinen testitilanne?? Kertokaapa millaisissa olosuhteissa ja miten Voltin kulutus tulisis mitata, jotta olisitte tyytyväisiä tuloksiin?? Etelässä, suoralla tiellä ja kahden tunnin lataus 40 km välein ??? Ompa käytännöllistä.
        Kaikille testatuille autoille oli samat olosuhteet ja sama ajomatka. Volt ei pärjännyt, piste.
        Ehkäpä 51 tuhatta euroa maksava Volt kannattaa ostaa kesäautoksi ja muutaman kilometrin matkoille. Pidemmille matkoille ja talviautoiluun ostaa sitten jonkun paremman soveltuvan kinnerin.


      • .....
        poikkeuksellista??? kirjoitti:

        Suomen melko lauhoissa tänä-talvisissa keleissä ajettu matka Voltilla, suomen teillä, suomen kaupunkiliikenteessä ja johon kuului myös auton lataaminen täyteen ennen testilenkille lähtöä, poikkeuksellinen testitilanne?? Kertokaapa millaisissa olosuhteissa ja miten Voltin kulutus tulisis mitata, jotta olisitte tyytyväisiä tuloksiin?? Etelässä, suoralla tiellä ja kahden tunnin lataus 40 km välein ??? Ompa käytännöllistä.
        Kaikille testatuille autoille oli samat olosuhteet ja sama ajomatka. Volt ei pärjännyt, piste.
        Ehkäpä 51 tuhatta euroa maksava Volt kannattaa ostaa kesäautoksi ja muutaman kilometrin matkoille. Pidemmille matkoille ja talviautoiluun ostaa sitten jonkun paremman soveltuvan kinnerin.

        Kaikkein paras testi on ihan normaali talviajo koko talven ajalta. Se kertoo todellisen tilanteen.

        Voltia on testattu myös talven kovissa pakkasissa. Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km.

        http://blogs.cars.com/kickingtires/2011/04/a-winter-in-the-chevy-volt.html


      • Asialinjalla.
        ..... kirjoitti:

        Voltilla ja Priusilla on se ero, että kukaan ei kadehdi Priusia. Volt taas herättää huomattavasti kateutta kuten sinustakin näemme.

        Minusta sähköauton järkevintä käyttöä on se kun ajetaan pääasiassa sähköllä. Volt on pieniruokainen myös bensalla ajettaessa mutta pääasiassa pitkän matkan ajoon kannattaa tietenkin ostaa diesel.

        "Voltilla ja Priusilla on se ero, että kukaan ei kadehdi Priusia. Volt taas herättää huomattavasti kateutta kuten sinustakin näemme".

        Erittäin asiapitoista tekstiä jälleen Chevy-mieheltä. Jatka samalla vakuuttavalla asialinjalla. Mihin jäi pisteenä ii:n päälle sopiva "avohoito" - kommentti??
        Oli niin tai näin, Prius/Auris myy kuin häkä, Volt on lähinnä seinäruusu. Suomessa Volteja ei liene kuin muutama esittelyauto kilvissä.
        Korostan että Priuskin on myös pistokehybridi, joskin paremmin toteutettu kuin Volt, kuten kulutuksista, päästöistä ja jatkuvista testimenestyksistä voimme nähdä...
        Miksi muuten jonkun pitäisi kadehtia autoa, vieläpä aika keskinkertaista sellaista??


      • ......
        Asialinjalla. kirjoitti:

        "Voltilla ja Priusilla on se ero, että kukaan ei kadehdi Priusia. Volt taas herättää huomattavasti kateutta kuten sinustakin näemme".

        Erittäin asiapitoista tekstiä jälleen Chevy-mieheltä. Jatka samalla vakuuttavalla asialinjalla. Mihin jäi pisteenä ii:n päälle sopiva "avohoito" - kommentti??
        Oli niin tai näin, Prius/Auris myy kuin häkä, Volt on lähinnä seinäruusu. Suomessa Volteja ei liene kuin muutama esittelyauto kilvissä.
        Korostan että Priuskin on myös pistokehybridi, joskin paremmin toteutettu kuin Volt, kuten kulutuksista, päästöistä ja jatkuvista testimenestyksistä voimme nähdä...
        Miksi muuten jonkun pitäisi kadehtia autoa, vieläpä aika keskinkertaista sellaista??

        Priusia saa nyt myös pistokehybridinä, jopa 25 km sähköllä. Voltilla sama lukema 80 km. Eivät siis ole saman sarjan autoja millään tavalla. Ajettavuus Priusissa on aina ollut todella syvältä. Volt taas on ajettavuuudeltaan aivan huippuluokkaa.

        Miksi ostaisit Priusin kun sinulle kelpaa Daciakin? Volthan on sinulle aivan liian kallis kuten aina jaksat toistaa.


    • Ampera.

      Voltin vertaaminen Aurikseen on jotain niin naurettavaa, että suosittelin aivan aluksi perehtymään siihen, mikä Volt on. Se käy aivan ilmaiseksi vaikka lukemalla tämä esittely.

      http://www.automerkit.fi/uutiset/autoesittelyt/artikkelit/autoesittely-opel-ampera-2012.html

      Sen jälkeen käy ajamassa auto tai tutustu edes useisiin netistä löytyviin koeajoihin ilman, että yrität hakemalla hakea jokaisesta jotakin negatiivista.

      Jos tämän jälkeen vielä vertaat Voltia Aurikseen, voisit minun käsittääkseni siirtyä Dacia Sanderoon (10990.-). Sen ja Auriksen välillä ei ole läheskään yhtä suurta eroa kuin Auriksen ja Voltin välillä.

      • Mutua taas...

        Mitäs sinä tiedät uudesta Auriksesta, joka on juuri tullut myyntiin, eikä hybridinäkään ole juuri ollut vielä monessakaan vertailuissa??
        Ymmärrän, että kiukuttaa, kun tosielämä ja Eteläisellä pallonpuoliskolla ajettuihin tai valmistajan mainoslehdissä luvattuihin kulutuslukemiin päästä täällä loskaisessa kotosuomessa.
        Mutta niin se vain on, että Voltia ajetaan ja vertaillaan muihin täällä kotosuomessa jossa sillä ajetaan, eikä mainoslehtien sivuilla.
        Vertailuissahan voltia on ajettu täsmälleen samoissa olosuhteissa kuin kilpailijoita, kukaan ei ole saanut sen kummempaa etulyöntiasemaa. Sama lenkki, samat pakkaset, samattiet. Tässä valossa se ei ole kovin taloudellinen esim. Auris tai Prius-hybridiin verrattuna, vaikka teoriassa luvatut lukemat ovat mitä tahansa.
        Itse ainakin ajan autoa käytännössä, enkä teoriassa.

        Pidätän itselläni oikeuden tuoda autoista julki niin negatiivistä tietoa kuin huvittaa, hoitakaa te se positiivinen puoli. Sen verran voin sanoa, että nojaan kommenteissani aina mitattuihin tuloksiin tai löytämiini faktatietoihin, en heittele mitään mutujuttuja kuten sinä kommentillasi:

        "Sen ja Auriksen välillä ei ole läheskään yhtä suurta eroa kuin Auriksen ja Voltin välillä".


      • ei vaan faktaa...
        Mutua taas... kirjoitti:

        Mitäs sinä tiedät uudesta Auriksesta, joka on juuri tullut myyntiin, eikä hybridinäkään ole juuri ollut vielä monessakaan vertailuissa??
        Ymmärrän, että kiukuttaa, kun tosielämä ja Eteläisellä pallonpuoliskolla ajettuihin tai valmistajan mainoslehdissä luvattuihin kulutuslukemiin päästä täällä loskaisessa kotosuomessa.
        Mutta niin se vain on, että Voltia ajetaan ja vertaillaan muihin täällä kotosuomessa jossa sillä ajetaan, eikä mainoslehtien sivuilla.
        Vertailuissahan voltia on ajettu täsmälleen samoissa olosuhteissa kuin kilpailijoita, kukaan ei ole saanut sen kummempaa etulyöntiasemaa. Sama lenkki, samat pakkaset, samattiet. Tässä valossa se ei ole kovin taloudellinen esim. Auris tai Prius-hybridiin verrattuna, vaikka teoriassa luvatut lukemat ovat mitä tahansa.
        Itse ainakin ajan autoa käytännössä, enkä teoriassa.

        Pidätän itselläni oikeuden tuoda autoista julki niin negatiivistä tietoa kuin huvittaa, hoitakaa te se positiivinen puoli. Sen verran voin sanoa, että nojaan kommenteissani aina mitattuihin tuloksiin tai löytämiini faktatietoihin, en heittele mitään mutujuttuja kuten sinä kommentillasi:

        "Sen ja Auriksen välillä ei ole läheskään yhtä suurta eroa kuin Auriksen ja Voltin välillä".

        Voltia on testattu myös talven kovissa pakkasissa. Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km.

        http://blogs.cars.com/kickingtires/2011/04/a-winter-in-the-chevy-volt.html

        Eikä uusikaan Auris sentään merkittävästi eroa Daciasta.


    • tilastotuijottja
      • hienoa.

        Loistava johtopäätös 100% ilman perusteita. Siksihän sinua pellenä pidetäänkin.


      • Suututtaako??
        hienoa. kirjoitti:

        Loistava johtopäätös 100% ilman perusteita. Siksihän sinua pellenä pidetäänkin.

        Miksi kukaan ostaisi tuhottoman kallista ja janoista Voltia, kun selvästi vähemmän kuluttavia ja selvästi halvempiakin hybridejä on markkinat pullollaan.
        Kyllähän se jostain aina johtuu että myynti tekee "flopin". Prius myy kuin häkä maailmalla.


      • .....
        Suututtaako?? kirjoitti:

        Miksi kukaan ostaisi tuhottoman kallista ja janoista Voltia, kun selvästi vähemmän kuluttavia ja selvästi halvempiakin hybridejä on markkinat pullollaan.
        Kyllähän se jostain aina johtuu että myynti tekee "flopin". Prius myy kuin häkä maailmalla.

        Miksi joku suuttuisi siitä, että joku tahvo väittää järjettömyyksiä? Jos sinusta tuntuu, että Auris tai Dacia sopii sinulle paremmin kuin kalliit premiumautot, niin odtat sitten sen kukkarollesi sopivan.


      • 5 henkilöä
        ..... kirjoitti:

        Miksi joku suuttuisi siitä, että joku tahvo väittää järjettömyyksiä? Jos sinusta tuntuu, että Auris tai Dacia sopii sinulle paremmin kuin kalliit premiumautot, niin odtat sitten sen kukkarollesi sopivan.

        Premium-Auriksessa ja Premium-Daciassa voidaan kuljettaa sentään 5 matkustajaa ja heidän matkatavaransa. Ehkä siinä suhteessa ne sopivatkin paremmin autokseni kuin kulutttava, kallis ja aivan epäkäytännöllinen Premium-Volt.


      • 2 henkilöä
        5 henkilöä kirjoitti:

        Premium-Auriksessa ja Premium-Daciassa voidaan kuljettaa sentään 5 matkustajaa ja heidän matkatavaransa. Ehkä siinä suhteessa ne sopivatkin paremmin autokseni kuin kulutttava, kallis ja aivan epäkäytännöllinen Premium-Volt.

        Ja vielä kalliimmissa on paikat vain kahdelle henkilölle. Silti jokainen ottaisi sellaisen mieluummin kuin sinun Daciasi.


      • 46125
        5 henkilöä kirjoitti:

        Premium-Auriksessa ja Premium-Daciassa voidaan kuljettaa sentään 5 matkustajaa ja heidän matkatavaransa. Ehkä siinä suhteessa ne sopivatkin paremmin autokseni kuin kulutttava, kallis ja aivan epäkäytännöllinen Premium-Volt.

        Miksi et sitten vain aja tyytyväisenä tojohollasi vaan kadehdit jatkuvasti premiumautoja?


    • .....

      Näyttää joku laskutaidoton Tojoboy jälleen vetäneen herneet nenään ja syvälle vai pääsikö meidän Chevykade mielenterveyspotilaamme viikonlopuksi avolle..

    • Pussikuski6hlö

      Aidosti ison perheauton saat hommaamalla Transportterin. Ja jos pätäkkää löytyy niin tilaa uusi tuolta mieleisellä sisustalla:
      http://www.carsport.fi/
      Meillä on vanha lyhyt T4 taksi kyseisen puljun sisustamana ja voi sanoa että olen tiloihin tyytyväinen. Tuollainen ei tosin taida olla järin muodikas, mutta itse katson autonhankintaa käytännön näkökulmasta enkä testien perusteella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe