Ateismi perustuu faktoihin !

valheenpitkähistoria

Uskonnot ovat sananmukaisesti uskomuksia, vailla tieteellistä pohjaa ja jotka ovat periytyneet sukupolvesta toiseen tuhansien vuosien saatossa. Uskovainen voi myös uskoa että 1 1 on 3 (toki kauppamiehet näin uskovat) ei 2 kuten me rehelliset ateisti ihmiset sen asian faktana otamme ja ymmärrämme. Evoluutio ei ole uskonto tai perustu uskomuksiin vaan se on 2013 vuoden viimeisin faktatietoa. Uskonnoissa uskovaisten omat uskomukset ovat pysyneet samoina tuhansien vuosien ajan ja jokainen vähänkin sivistystä saanut ihminen ymmärtää sisimmässään että eihän se asia nyt näin voi mennä, jopa vannoutuneet uskovaiset tietävät sen, jos eivät halua valehdella itsellensä.

21

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.R.S.

''Ateismi perustuu faktoihin''
      Pikemminkin faktojen puutteeseen.

• latedude9666

Pikemminkin siihen faktaan että faktat puuttuvat.

• K.R.S.
        latedude9666 kirjoitti:

Pikemminkin siihen faktaan että faktat puuttuvat.

No se on fakta.

• os..

Uskonnot ovat ihmisten henkisten kykyjen tuotteita. Ihminen kun on henkisiä kykyjä omaava olento. Eläimillä ei sellaisia kykyjä näytä olevan. Onko aloittaja tästä syystä ylpeilemässä?

• K.R.S.

''Uskonnot ovat ihmisten henkisten kykyjen tuotteita. Ihminen kun on henkisiä kykyjä omaava olento''
        Tekeekö kyky jumalista olevaisia?

• os..
        K.R.S. kirjoitti:

''Uskonnot ovat ihmisten henkisten kykyjen tuotteita. Ihminen kun on henkisiä kykyjä omaava olento''
        Tekeekö kyky jumalista olevaisia?

Jos ihminen uskoo jumalaan, se muuttaa hänen käyttäytymistään täysin. Uskovaiset puhuvatkin uudestisyntymisestä. Ihminen muuttuu toiseksi. Se on suuri muutos.

• K.R.S.
        os.. kirjoitti:

Jos ihminen uskoo jumalaan, se muuttaa hänen käyttäytymistään täysin. Uskovaiset puhuvatkin uudestisyntymisestä. Ihminen muuttuu toiseksi. Se on suuri muutos.

''Jos ihminen uskoo jumalaan, se muuttaa hänen käyttäytymistään täysin. ''
        Eikä aina parempaan suuntaan.

''Uskovaiset puhuvatkin uudestisyntymisestä.''
        Ja ainoat uskovaiset ovat melestäsi kristittyjä?

''Ihminen muuttuu toiseksi. Se on suuri muutos.''
        Tekeekö muutos jumalat olevaisiksi?

• os..
        K.R.S. kirjoitti:

''Jos ihminen uskoo jumalaan, se muuttaa hänen käyttäytymistään täysin. ''
        Eikä aina parempaan suuntaan.

''Uskovaiset puhuvatkin uudestisyntymisestä.''
        Ja ainoat uskovaiset ovat melestäsi kristittyjä?

''Ihminen muuttuu toiseksi. Se on suuri muutos.''
        Tekeekö muutos jumalat olevaisiksi?

>>Tekeekö muutos jumalat olevaisiksi?

Jos puhuttaisiin ihmisistä, eikä jumalista, se olisi asiallisempaa. Onhan ihmisten käytös kuitenkin se tärkeä asia. Ihmisten uskomukset ovat realiteetteja.

Kysymyksesi on liian lapsellinen. Aikuisen ihmisen pitää ymmärtää enemmän. Mutta ehkä et olekaan aikuinen.

• Voi se olla noinkin. Tahdotko kertoa muille, mitkä ne faktat ovat, joihin ateismi perustuu?

• A the ist

Enpä tiedä perustuuko minun ateismini sen kummemmin yhtään mihinkään. Olin ateisti jo ennen kuin tiesin koko sanan olemassaolosta. Toivoakseni pysynkin sellaisena elämäni loppuun saakka. Vannoahan ei voi, päänsä kun voi sotkea niin monella eri tavalla. Tietenkin olen myöhemmällä iällä selvitellyt asioita ja ilmiöitä itselleni sen verran että tunnitstan ateistin itsessäni vaivattomasti ja epäilyksettä, mutta ei ole oikeasstaan olemassa minkäänlaista tiettyä faktaa/faktoja, jonka vuoksi olisin mikä olen.

• sirpa-kyllikki

Mun tytär on aina ollu uskonnoton. Siksi mua naurattaa, kun monet puhuu, että on "luopunut uskostaan". Eikös keskiajalla muuten kielletty ihmisiä lukemasta Raamattua? Pelkäsivätkö papit ym. joukko, että totuus paljastuisi? Sen ajan teologit olivatkin ilmeisesti viisaampia kuin nyt :)

• Kalapagos (ei kirj.)
        sirpa-kyllikki kirjoitti:

Mun tytär on aina ollu uskonnoton. Siksi mua naurattaa, kun monet puhuu, että on "luopunut uskostaan". Eikös keskiajalla muuten kielletty ihmisiä lukemasta Raamattua? Pelkäsivätkö papit ym. joukko, että totuus paljastuisi? Sen ajan teologit olivatkin ilmeisesti viisaampia kuin nyt :)

No, mutta iso osa ja mahdollisesti suurin osa ateisteista on ollut teistejä, jossain kohtaan elämäänsä. En tiedä olenko itse koskaan ollut uskova, mutta olen kyllä rukoillut muutaman kerran. Osa nykyisistä ateisteista on saattanut olla jopa ääriuskovia. Jopa sellaiset tunnetut ateistit kuin Bertrand Russell ja Richard Dawskins olivat uskovia lapsuudessaan/nuoruudessaan.

Se indoktrinaatio, mihin kristinusko pohjautuu asettaa nuoren ihmisen vaikeaan asemaan, kun auktoriteetin asemassa olevat ihmiset kertovat helikeijujen olevan oikeasti olemassa. Lapsen tai nuoren on vaikea kyseenalaistaa aikuisten näkemyksiä varsinkin jos ateismia pidetään pirun tuotteena jne.

• yksin oikeassa
        Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:

No, mutta iso osa ja mahdollisesti suurin osa ateisteista on ollut teistejä, jossain kohtaan elämäänsä. En tiedä olenko itse koskaan ollut uskova, mutta olen kyllä rukoillut muutaman kerran. Osa nykyisistä ateisteista on saattanut olla jopa ääriuskovia. Jopa sellaiset tunnetut ateistit kuin Bertrand Russell ja Richard Dawskins olivat uskovia lapsuudessaan/nuoruudessaan.

Se indoktrinaatio, mihin kristinusko pohjautuu asettaa nuoren ihmisen vaikeaan asemaan, kun auktoriteetin asemassa olevat ihmiset kertovat helikeijujen olevan oikeasti olemassa. Lapsen tai nuoren on vaikea kyseenalaistaa aikuisten näkemyksiä varsinkin jos ateismia pidetään pirun tuotteena jne.

Uskovaisella vihulaisia riittää. Ei pelkästään ateismi vaan muut uskonnot,
        ja omankin uskonnon "vääräoppiset" suuntaukset.

• faktat hukassa

Ateismi tosin perustuu faktoihin, mutta ongelma on puuttuvat faktat.

• Erway

Uskovaisella vihulaisia riittää. Ei pelkästään ateismi vaan muut uskonnot,
      ja omankin uskonnon "vääräoppiset" suuntaukset. "

Jaa, empä ole huomannut, minulla vain paljon oikeita ystäviä.
      Vainkki sulle, viha ei tee ihmiselle hyvää, se tuhoaa psyykkisen ihmisen.

• sirpa-kyllikki

• Luomu Pilvi

Jos ateismi perustuisi faktoihin, se olisi järjestäytynyt ja suuri kansalaisliike joka keräisi massat ihmisiä. Kuitenkin ainoa fakta mikä ateismissa on rehellistä ja todellista on se tosiasia, ettei yksikään atte usko, ilman hänelle sopivia siis ymmärrettäviä todisteita. Tästä ei ole seurannut eikä seuraa kansalaisliikettä, koska suurin osa ihmisistä, myös tieteessä näkee ja kokee todistusaineiston luotettavana ja se on sitä faktaa joka kerää paljon kannattajia

• Ei ateismi vaadi sen enempää faktoja kuin todistuksiakaan. Koska voit olla uskomatta moniin asioihin ilman todisteita. Faktaa siinä on se, ettet usko.

• 1213

"Uskonnoissa uskovaisten omat uskomukset ovat pysyneet samoina tuhansien vuosien ajan ja jokainen vähänkin sivistystä saanut ihminen ymmärtää "

Ja tieteessä mikään ei ole ikuista, koska tiede "korjaa" jatkuvasti itseään. Olisi täysin järjetöntä heittäytyä tieteen varaan vähänkään merkittävämmissä kysymyksissä, koska kuten tieteen historia osoittaa, todennäköisyys väärässäoloon on erittäin suuri.

• 5+1

''Olisi täysin järjetöntä heittäytyä tieteen varaan vähänkään merkittävämmissä kysymyksissä, koska kuten tieteen historia osoittaa, todennäköisyys väärässäoloon on erittäin suuri.''
        Onkin täysin järjetöntä heittäytyä minkään varaan, koska mikään ei ole ikuista, kaikki muuttuu.

• 1325rtgf

Myy tietokoneesi, jos tieteen saavutukset noin pelottavat. Kai sinä nyt muutaman viestin saat tänne rukoilemallakin lähetettyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe