Olen pienipalkkainen, eikä kuukaudessa jää palkasta käteen kovinkaan paljon. . Niinpä ajattelin, että nyt, keski-ikäisenä, on korkea aika ryhtyä säästämään rahaa eläkeikää varten. Valitsin norjalaisen sijoitusrahaston, joka on tuottanut erittäin hyvin viime vuosikymmeninä.
Jospa sijoitukseni olisivat sitten 20 v. päästä keränneet tuottoa sen verran, että voin siirtyä vuokra-asunnosta pieneen omistusmökkiin kun eläkeaika koittaa. Jos maailma vielä sattuisi olemaan 20 v. päästä sellainen, että Jeesus ei ole palannut takaisin.
Tässä on nyt vain sellainen omantunnon kysymys, että rahasto on nimetty norjalaisen muinaisjumalan Odinin mukaan ja se viljelee viikinkijumaltaruston terminologiaa:
"Jo vuonna 1992 yrityksen nimeksi muuttui ODIN Forvaltning AS. Nimenvaihdoksella haluttiin korostaa pohjoismaisuutta ja pohjoismaita. Logomme koostuu muinaisjumala Odinin silmästä joka ympäröi Odinin kahdeksanjalkaista hevosta Sleipneria. Kuukausikatsauksemme, Hugin & Munin, on nimetty Odinin kahden korpin mukaisesti."
http://www.odin.fi/fi/tietoa-odinista
Palvonko nyt viikinkien epäjumalaa? Uhraanko rahauhreja sellaiselle jumalalle? Joskus tiedättekö tuntuu siltä, vaikka tiedänkin, että rahastoon laittamani rahat eivät ole uhreja eivätkä rahaston omaisuutta vaan minun, siellä vain päätetään, mihin osakkeisiin ne sijoitetaan, jotta saisin parhaan tuoton.
En oikein ajattele niinkään, että palvoisin mammonaa, sillä haluan vain pienen omakotitalon, jollainen jo monella muulla uskovalla onkin, monilla jopa oikein suurikin. Silti omatunto välillä kolkuttelee, kun mietin, voiko uskova tehdä näin.
MInulla on ongelma. Rahastosijoittaminen.
11
140
Vastaukset
- gjallarhorn
"Jo vuonna 1992 yrityksen nimeksi muuttui ODIN Forvaltning AS. Nimenvaihdoksella haluttiin korostaa pohjoismaisuutta ja pohjoismaita."
Plääh, pohjoismaisuutta siis jälleen ilman Suomea. Ei me täällä mitän Odinia/Odenia olla palvottu, täällä oli Ukko!
Sori, en osaa vastata varsinaiseen kysymykseen. Itse ostan osakkeita.- Voihan...
joku suomalainen talousmies perustaa vastaavan kiihkomuinaissuomalaisen rahaston nimeltä "Kalevala".
- rere1
Jos kerran haluat sijoittaa, on aivan sama mitä rahastoa käytät. Raha itsessään on jo joillekin jumala. Itse lottoan silloin tällöin, kun on rahaa ja olen valmistautunut maksamaan potista 10% Herran työhön. Uskovalle on kaikki sallittua (mitä nyt voi ilman huonoa omaatuntoa tehdä). Ei muuta kuin sijoittelemaan: käytä jumalattomien koneistoa hyväksi ja jos tulee voittoa paljon, anna siitä Jumalan työhön kuuluva osuus. Silloin ei ainakaan omatunto soimaa.
- Mutta eihän
Jumala Raamatun mukaan vaadi uskovia maksamaan enää uudessa liitossa kymmenyksiä?!?
- luen kaikki tappioks
Älä laita turvaasi epävarmaa rahaa vaan lahjoita KAIKKI omaisuutesi HELLareille, ja olet sitten saava runsaan palkan, teoriassa.
Toinen yhtähyvä sijoitus on poltaa eli tuhota rahat.
Se tosin on laitonta mutta HELLarit eivät usko lakiin, ei Jumalan eikä Suomen.
Joten olet taas, teoriassa turvassa loppuelämän.
Itse olen sijoittanut kaiken HELLarien oppia edistääkseni ja mikä on palkka tähän päivään asti ?
Olen Jumalan voiman ihmeellinen ilmestys:
Fil. 3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
HHhmm ja sitten lopullinen palkka sijoitukselle on:
Olen menettänyt KAIKKEN. - älä omatuntoas
vaivaa
Uskova, ei pelkoa, rahastot tulee romahtamaan. - rahaonajallista
* Täysin turvallista rahastoa ei ole eolemssakaan, en sijoittaisi ODININ rahastoon ! Epäjumalan alttarille rahas viet, ei siunausta. Sijoita kiintistöön, metsät, maat hyvät rakennusket. Kultakaan ei ole varma, sillä kulta romahtaa myös, kun tulee todellinen lama, jota ei vielä ole koskaan nähty. Todennäköisesti löytyy kaivos, josta kultaa lastataan kuin soraa autolastittain, sen paljous vie siltä arvon. Mieti tarkoin, mihin rahas sijoitat. Sukanvarsikaan ei ole huono ajatus ?
- gold manager
Kullan hinta on käynyt huipussaan ja se alkaa pudota.
Olihan tuo hassun näköistä, kun joka marketin aulassa pönötti joku kultameklari vielä vähän aikaa sitten.
- body2
Lähde siitä että se on sijoitus,sijoituksen joukossa,sillä ethän voi tietää sijoitusrahastojen / pankkien filosofiaa, eikä niitten perään kannata edes kysellä, sillä aikasi ei siihen riittäisi.
Sen neuvon annan, HAJAUTA SIJOITUKSIASI ERI RAHASTOIHIN JA PYRI KÄYTTÄMÄÄN JÄRKEÄSI, ja usko mahdollisimman vähän.
Kaukoitä olisi nyt kohtalainen mahdollisuus, sillä siellä on potentiaalista kasvua, mutta kuinka kauan. - 23¤
Hei. Ota yhteyttä Helluntaikirkko Helsingin Saalemiin. Sen suojeluksessa pesii luotettava sijoitusneuvoja A. R-Merisalo, kristitty ja hurskas nainen. Luota rahasi hänelle, hän sijoittaa ne niin, ettet rahahuolista enää koskaan tiedä. Jos rahasi katoavatkin, tiedä, että ne menivät Israel-lähetystyöhön, Herra palkitsee sinut sitten taivaassa.
- Hmm....
TOSIUSKOVALLA ON RAHAA HANKKIA VAIKKA KRISTALLIKATEDRAALI!
http://nokialainen.blogspot.com/2010/11/robert-schullerin-kristallikatedraali.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708