Sankarinne Al-Sadr....

....

Kerrotaan että irakilaisten keskuudessa Al-Sadr on valesankari; hiiri Saddamin edessä ja uhoja amerikkalaisille...

Hän pakenee taisteluissa ”pyhiin paikkoihin” (esim moskejaan) koska hän tietää, että USA ei voi imago syistä hyökkää sinne...

Hän on yrittänyt sulkea osia pohjois-Bagdadissa minne hän kieltää poliisia saapumasta.... Näin hän luo alueita mistä (omaa) rikollisuutta johdetaan....

Totuus on, että Al-Sadr (mikäli hän pääsee valtaan) on vähintään yhtä paha kuin Saddam!!!!

Ps Viimeinen tieto on, että hän on antautunut?

7

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku.

      onko antaa lähteitä?

      • ....

        ...tämän päivän Hesari...


      • ....

        ...ovat tämän päivän Hesari ja radiouutiset...


    • joku.

      Vaikka Al-Sadr ehkä edustaa shiiojen äärisuuntausta, ei shiiojen politiikka muutu.
      saa nähdä onnistuuko USA luomaan Saudien tyyppisen nukkehallinnon vai ajautuuko Irak Iranin tielle?

      • Kerettiläinen

        Jos Irakissa onnistuu esim. ensi vuonna vaalien läpivienti ja jos sitä myöten saadaan synnytettyä pitemmän päälle toimiva hallitus, menevät mukasyvällisiltä Lännenlikaajilta monisteet taas kerran sekaisin..

        Olisiko tämmöinen sitten taas kerran vain nukkehallitus?

        Ja täsmennys: USA voi sietää saudien oligarkkihallitusta paremman puutteessa, mutta ei se sitä ole luonut.


      • sosialisti
        Kerettiläinen kirjoitti:

        Jos Irakissa onnistuu esim. ensi vuonna vaalien läpivienti ja jos sitä myöten saadaan synnytettyä pitemmän päälle toimiva hallitus, menevät mukasyvällisiltä Lännenlikaajilta monisteet taas kerran sekaisin..

        Olisiko tämmöinen sitten taas kerran vain nukkehallitus?

        Ja täsmennys: USA voi sietää saudien oligarkkihallitusta paremman puutteessa, mutta ei se sitä ole luonut.

        Jos tulee vapaat vaalit ja jos. Katsotaan tuleeko ja jos tulee niin hieno juttu.

        Ei ole luonut saudien oligarkiaa on myös tyhjänpäiväistä selitystä. Miksi USA ei demokratisoi Saudi-Arabiaa, miksi? Tämä on se varsinainen kysymys.

        Irakia "kovasti" demokratisoidaan, mutta odotetaan nyt vaan ensin ne vaalit. Oma arvaukseni on, ettei niitä syystä tai toisesta pidetä, mutta odotellaan.


    • Gif

      Ja eiköhän täältä löydy sellaisia jotka jostain kumman syystä haluavat nähdä kaikkea länsimaalaista (siis myös heitä) vihaavan Muqtadan sankarinaan?

      silti on vaikea juttu selittää Muqtadaa parhain päin koska hän edustaa kaikkea sitä josta valistunut osa ihmiskuntaa on tuhat vuotta pyrkinyt vapautumaan... suvaitsemattomuutta, rasismia, uskonnollista fanaattisuutta, fundamentalistista totalitarismia ja diktatuuria, naisten sortoa, korruptiota jne. jne...

      Kannattaa miettiä olisiko Muqtadan ajama iranilaistyyppinen suljettu pappisdiktatuuri parempi kuin länsimaalaistunut Irak?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe