Kerrotaan että irakilaisten keskuudessa Al-Sadr on valesankari; hiiri Saddamin edessä ja uhoja amerikkalaisille...
Hän pakenee taisteluissa ”pyhiin paikkoihin” (esim moskejaan) koska hän tietää, että USA ei voi imago syistä hyökkää sinne...
Hän on yrittänyt sulkea osia pohjois-Bagdadissa minne hän kieltää poliisia saapumasta.... Näin hän luo alueita mistä (omaa) rikollisuutta johdetaan....
Totuus on, että Al-Sadr (mikäli hän pääsee valtaan) on vähintään yhtä paha kuin Saddam!!!!
Ps Viimeinen tieto on, että hän on antautunut?
Sankarinne Al-Sadr....
7
343
Vastaukset
- joku.
onko antaa lähteitä?
- ....
...tämän päivän Hesari...
- ....
...ovat tämän päivän Hesari ja radiouutiset...
- joku.
Vaikka Al-Sadr ehkä edustaa shiiojen äärisuuntausta, ei shiiojen politiikka muutu.
saa nähdä onnistuuko USA luomaan Saudien tyyppisen nukkehallinnon vai ajautuuko Irak Iranin tielle?- Kerettiläinen
Jos Irakissa onnistuu esim. ensi vuonna vaalien läpivienti ja jos sitä myöten saadaan synnytettyä pitemmän päälle toimiva hallitus, menevät mukasyvällisiltä Lännenlikaajilta monisteet taas kerran sekaisin..
Olisiko tämmöinen sitten taas kerran vain nukkehallitus?
Ja täsmennys: USA voi sietää saudien oligarkkihallitusta paremman puutteessa, mutta ei se sitä ole luonut. - sosialisti
Kerettiläinen kirjoitti:
Jos Irakissa onnistuu esim. ensi vuonna vaalien läpivienti ja jos sitä myöten saadaan synnytettyä pitemmän päälle toimiva hallitus, menevät mukasyvällisiltä Lännenlikaajilta monisteet taas kerran sekaisin..
Olisiko tämmöinen sitten taas kerran vain nukkehallitus?
Ja täsmennys: USA voi sietää saudien oligarkkihallitusta paremman puutteessa, mutta ei se sitä ole luonut.Jos tulee vapaat vaalit ja jos. Katsotaan tuleeko ja jos tulee niin hieno juttu.
Ei ole luonut saudien oligarkiaa on myös tyhjänpäiväistä selitystä. Miksi USA ei demokratisoi Saudi-Arabiaa, miksi? Tämä on se varsinainen kysymys.
Irakia "kovasti" demokratisoidaan, mutta odotetaan nyt vaan ensin ne vaalit. Oma arvaukseni on, ettei niitä syystä tai toisesta pidetä, mutta odotellaan.
- Gif
Ja eiköhän täältä löydy sellaisia jotka jostain kumman syystä haluavat nähdä kaikkea länsimaalaista (siis myös heitä) vihaavan Muqtadan sankarinaan?
silti on vaikea juttu selittää Muqtadaa parhain päin koska hän edustaa kaikkea sitä josta valistunut osa ihmiskuntaa on tuhat vuotta pyrkinyt vapautumaan... suvaitsemattomuutta, rasismia, uskonnollista fanaattisuutta, fundamentalistista totalitarismia ja diktatuuria, naisten sortoa, korruptiota jne. jne...
Kannattaa miettiä olisiko Muqtadan ajama iranilaistyyppinen suljettu pappisdiktatuuri parempi kuin länsimaalaistunut Irak?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511