Hei
Mulla on sellanen tilanne, että mun vartalossa komeilee 30 cm pitkä oleva arpi. Näytin sitä lääkärille ja lääkäri sanoi, että leikkaa yhden noin 4 ja 3 cm pituisen alueen pois ja tikkaa sen kauniimmin kiinni. Ne olivat pahimmat kohdat. Olen tyytyvänen tulokseen. Lääkäri vakuutti minulle, että loppu osa arvesta on niin vähän koholla, että ei haluaisi leikata sitä. Mun päässä näyttää ne vaan kauheemmalta. Kuitenkin minä taas haluaisin leikata ne jo haalistuneet ihonvärisiksi kaksi 3cm pituista arpea myös pois. Todellisuudessa tuijotan niitä aina, kun käytän mekkoa tai puen lyhyen yöpuvun päälle.
Joten iso kysymys, vaikka muita ei häiritse arpi ja se on erittäin minimaalinen, noin 0.5cm koholla niin menekö leikkamaan muutkin lievästi koholla olevat kohdat matalaksi oman mielen rauhani takia vaikka lääkäri katsookin mua kieroon? Vai alanko totutella näihin arpiin vaikka mua silti vaivaakin ne yhä!? Tiedän, että laikkaus maksaa, mutta lääkäri oli vaan sitä mieltä että ei leikkais, mua silti vaivaa ne koholla olevat jutut. Tulen hulluks... =/ Mitä teen?
Pelkään tuijottelevani niitä aina?! =( Olen vasta reilu parikymppinen, että parhaat vuodet on vielä edessä ja mietinkin pitäiskö nekin leikata ihan tasaiseksi?!
Voisiko joku kertoa mielipiteeni tilanteestani? Psykologille meno on tietysti yks vaihtoehto, jos se saisi mut hyväksymään nämä arvet, mutta kyllä sekin maksaa ja en tiedä toimiiko?
Leikkaus olisi kuukauden kuluttua, että kesällä pääsisi ainakin rannalle.
Auttakaa mua!
vähän koholla oleva leikkausarpi (ihonvärinen) leikkaus vai ei ?
pianapuamulle
4
137
Vastaukset
- jepulis5645
Tottakai menet leikkaukseen, miksi et menisi? Mieti jos menet leikkaukseen, niin sen jälkeen sinun ei tarvitsse enää sekunttiakaan miettiä arpiasi, jotka muuten tulevat vaivaamaan päivittäin ja aina mietit 'mitä jos' tekisit asialle jotain. :)
- jepulis5645
En tajua miksi jotain pitäisi HYVÄKSYÄ, jos voit asialle jotain tehdä. :) hyväksyä pitää sitten vasta kun asialle ei voi enää tehdä yhtikäs mitään :)
- do it
Jos kirurgi katsoo kieroon, niin vaihda.
- jeeees3
Mutta kirurgi on helvetin hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa33098Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92138Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1141755Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101086Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129986Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982- 35764
- 53723
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30665