Rakastan hyvää. Siksi en rakasta Jumalaa.
Rakastan demokratiaa, suvaitsevaisuutta, oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.
Jumala on vastakohta kaikelle sille mitä rakastan.
En rakasta Jumalaa
27
66
Vastaukset
- asiastakyse
Oletko kuullut sitä, että Jumala lupaa hyvyyden seuraavan lastaan, kaikkina tämän elinpäivinä?
Sinulla näyttäisi olevan väärä käsitys Jumalasta. Jumala käskee meidän rakastaa kaikki ihmisiä, eli se on todellista demokratiaa ja oikeudenmukaisuutta. Jumalan usko polttaa ihmisestä synnin, joka vastustaa tuota käskyä. Se polttaa ihmisestä kaiken, mikä estää vapautumista synnistä.
Jouduin itse olemaan siinä ahjossa. Jouduin kokemaan miten Jumalan tuli poltti synnin ja sain tulla vapaaksi synnin- ja kuolemanlaista.
En siis kehu, että usko tuo heti vapauden ja en hehkuta niin, että olisin heti saanut onnen. Kerron Jumalan työstä kohdallani. Kerron, että vasta sen jälkeen, kun Jumala käytti minut ahjossa, sain vapauden ja rauhan ja ilo on jatkuvasti saatavana. Jumalan hyvyys on seurannut minua tuon jälkeen, joten SANA PITÄÄ LUPAUKSENSA heille, jotka uskovat.- akanapakana.
Oletko kuullut sitä, että Jumala lupaa hyvyyden seuraavan lastaan, kaikkina tämän elinpäivinä?
akanapakana. kirjoitti:
Miten paljon täällä maailmassa olisi kärsimystä, jos kaikki elettäisiin niin kuin Jeesus opetti? Rakastakaa lähimmäisiänne, älkää antako auringon laskea vihanne ylle, rakastakaa vihamiehiänne, antakaa anteeksi niin teidän taivaallinen isä antaa teille anteeksi jne..
Sitten vielä kymmenen käskyä
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
20:13 Älä tapa.
20:14 Älä tee huorin.
20:15 Älä varasta.
20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
Jos me kaikki eläisimme näiden käskyjen ja Jeesuksen opetuksen mukaisesti, niin veikkaan että täällä olisi aika mukava elää, vai?
Jos löydät Jeesuksen opetuksesta jotain pahaa niin kerro toki?- -------
aselon kirjoitti:
Miten paljon täällä maailmassa olisi kärsimystä, jos kaikki elettäisiin niin kuin Jeesus opetti? Rakastakaa lähimmäisiänne, älkää antako auringon laskea vihanne ylle, rakastakaa vihamiehiänne, antakaa anteeksi niin teidän taivaallinen isä antaa teille anteeksi jne..
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
Jos me kaikki eläisimme näiden käskyjen ja Jeesuksen opetuksen mukaisesti, niin veikkaan että täällä olisi aika mukava elää, vai?
Jos löydät Jeesuksen opetuksesta jotain pahaa niin kerro toki?Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen,
------- kirjoitti:
Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen,
Ja jätit siitä yllätys yllätys tämän lopun pois "niille, jotka minua vihaavat;"
" joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."
Ei ihme, että sinulla on vääristynyt kuva Jumalasta! Luet kuin piru Raamattu.- --------------
aselon kirjoitti:
Ja jätit siitä yllätys yllätys tämän lopun pois "niille, jotka minua vihaavat;"
" joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."
Ei ihme, että sinulla on vääristynyt kuva Jumalasta! Luet kuin piru Raamattu.Eikö jossain lue, "älä kosta pahaa pahalla".
Koskeeko se vain ihmisiä?
Luulisi Jumalan olevan kaikenlaisen kostamisen yläpuolella. -------------- kirjoitti:
Eikö jossain lue, "älä kosta pahaa pahalla".
Koskeeko se vain ihmisiä?
Luulisi Jumalan olevan kaikenlaisen kostamisen yläpuolella.16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Niin kuin huomaat Jumala maksaa pahalle palkkansa, ei ihminen.
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh3- asiastakyse
akanapakana. kirjoitti:
En sulje silmiäni toisten kärsimyksiltä. On ollut aika, jolloin menin toisten kärsimyksiin liikaakin mukaan. Jeesus sai kasvatettua minut siitä pois. Hän sanoi, että "auta kärsivää lähimmäistäsi silloin, kun sinulla on kyky, mutta älä rasita itseäsi kärsimällä silloin, kun et kykyä omaa auttavaa kättäsi ojentaa. Rukoile lähimmäistesi puolesta."
Se helpotti minua ja vei raskauden tunnealuelta pois. Seison monen kärsivän rinnalla kärsien, mutta en enää raskautettuna.
En minä täällä kirjoittelisi, jos tahtoni ei olis antaa lähimmäiselle sitä samaa, mitä itsekin olen lahjaksi saanut. Monen ahdistuksen kautta tieni kulki Jumalan valtakuntaan, jossa totisesti on rauha ja ilo. Olen noussut niin syvältä iloon ja rauhaan, että aivan varmasti ymmärrän kärsiviä lähimmäisiäni. Jumala siirsi minut Poikansa perustamaan valtakuntaan. Se on totta. Raamattu on totta. Ilman Jumalan armoa en enää eläisi. Hän tuli oikealla ajalla apuun ja pelasti minut, kuten pelastaa jokaisen, joka Häntä avuksi huutaa.
Johannes 14
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."
- uskon sinua
Kuitenkin Hän rakastaa sinua ihan pyyteettömästi ilman ehtoja. Ja saa olla rehellinen. Suurempi synti olisi uskotella Jumalalle rakkautta kuin tunnustaa ihan rehellisesti että en koe rakkautta sinua kohtaan.
Muistan kerran nuorena kun olin hyvin turhautunut elämääni ja ei sitä rakkautta tuntunut olevan ei Jumalaa, ei lähimmäistäni kohtaa. Sanoin Jeesukselle, että en rakasta ja roiku kyllä matkassasi kuin syystä, etten joutuisi kerran iankaikkiseen helvettiin.
Hetken päästä koin sisimmässäni valtavaa vapautta ja Pyhä Henki puhui henkeeni, että " se onkin ihan riittävä syy turvautua minuun ja rakkauteeni. En vaadi sinulta, rakas lapseni mitään, haluan vain johdattaa sinut eräänä päivänä luokseni Isän kotiin!" Valtava rakkaus ja kiitollisuus täytti sisimpäni ja koin Herran läsnäoloa.
Kyllä Isä näkee, että ihminen ei voi puristaa aitoa rakkautta itsestään. Jos ei ole saanut rakkautta, siis sitä ehdotonta koskaan, ei sitä kyllä voi eikä ole mistä antaa. Sokeana syntynyt, ei voi tietää, miltä värit näyttävät..
Kokemus rakkaudesta on niin yksilöllinen. Et rakasta Jumalaa koska et tunne Häntä.
- En rakasta Jumalaa
Tunnen sen Jumalan mistä Raamatussa kerrotaan. Se riittää.
En rakasta Jumalaa kirjoitti:
Tunnen sen Jumalan mistä Raamatussa kerrotaan. Se riittää.
No jos kerran tunnet Jumalan niin sitten varmaan tiedät Hänen nimen?
- En rakasta Jumalaa
aselon kirjoitti:
No jos kerran tunnet Jumalan niin sitten varmaan tiedät Hänen nimen?
Kyllä. Olet oikeassa.
- Yfccygc
Aloittaja rakastaa vain muiden tässä puussa kantamia hedelmiä, mutta ei puuta. Siksi oma elämä ei kanna hedelmää.
- Hyvä ei ole parasta
>>Rakastan hyvää. Siksi en rakasta Jumalaa
- Atheist
Jumala on joko kyvytön tai paha. Tai sitten häntä ei ole.
Ajatelkaapa Kristityt tätä:
9 miljoonaa lasta kuolee joka vuosi ennen 5 vuoden ikää. Tämä tekee 25 000 kuolemaa päivässä, yli sata joka tunti. Ja tämä on vain alle 5 vuotiaat.
Teilläkin on ehkä kotona joku laite jonka ovat kädet Kiinassa rakentaneet. Korkeiden rakennusten ympärille joudutaan rakentamaan verkkoja jotta useat itsemurhaa yrittävät työntekijät saataisiin pidettyä jotenkin hengissä.
Ottakaa hetki ja oikeasti miettikää: suurinosa kuolevien lasten äideistä uskoo Jumalaan ja rukoilee lastensa puolesta. Mutta rukouksiin ei vastata... Jumala ei kuule tai ei halua kuulla.
Monien kristittyjen mielestä tämä on kaikki osa Jumalan suurta suunnitelmaa...
VIELÄ PAHEMPAA, on se, että kristittyjen mielestä suurinosa näistä lapsista, perheen isistä ja äideistä, tulee joutumaan ikuiseen kadotukseen helvettiin, jossa heitä kidutetaan ajan tappiin asti.
Intiassa ja kiinassa on yhteensä yli 2.5 miljardia ihmistä. Riippumatta siitä kuinka hienoja ja rakastettavia ihmisiä he ovat, he ovat TUOMITTUJA. Tuomittuja ikuiseen tuskaan. VAIN koska sattuivat syntymään väärälle puolelle maapalloa, palvoivat vääriä jumalia ja kasvoivat väärään oppiin.
Kukaan Jumala, joka pistää ihmiset kärsimään tällä tavalla ja vielä rankaisee heitä siitä että hän itse loi heidät pakanoiksi, on PAHA. Paljon pahempi kun Saatana.
”Kateellinen ja ylpeä siitä; pikkumainen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamaton kontrollifriikki; kostonhimoinen, verenhimoinen etninen puhdistaja; naisia vihaava, homofobinen, rasistinen, lapsi-, kansan- ja veljesmurhanhimoinen, ruttoa levittävä, suuruudenhullu, sadomasokistinen, oikukkaalla tavalla pahantahtoinen koulukiusaaja”
Richard Dawkins vanhantestamentin Jumalasta.
Jonkun mielestä yllä oleva teksti on täyttä jumalanpilkkaa. Niinkö? Ette varmasti ole lukeneet vanhaa testamenttia. Tyttären saa myydä orjaksi. Jumala käskee tappamaan naiset jotka ovat olleet yhdynnässä ennen häitä, homot, saastaiset, noidat, muiden uskontojen edustajat tai koko kylän jos yksi kyläläinen palvoo väärää jumalaa. jne. jne. (evilbible.com on listannut lisää raamatun kauheuksia ja ristiriitoja)
Tämä on kaikki Raamatussa ja huomatkaa: nämä eivät ole metaforia ja symboleja jollekkin hienolle rakkauden ilosanomalle. Näistä ei MILLÄÄN saa sellaisia. Nämä ovat selkeitä käskyjä tappaa ihmiset joista Jumalukkeli ei pidä.
Kristityt väittävät että vanhaa testamenttia ei enään tarvitse noudattaa, silti he vetoavat siihen esim. vastustaessaan homoja. On hyvä muistaa että uudessa testamentissa Jeesus toteaa useampaan kertaan että hän ei ole tullu muuttamaan vanhan testamentin lakeja.
Ymmärtäkää siis: Kristinuskon Jumala on PAHA ja uskonnolla ei ole mitään tekemistä moraalin tai oikeudenmukaisuuden kanssa. EI MITÄÄN.Pistetään nyt uudestaan tämä kommentti, jos sinulta meni ohi.
Jos löydät Jeesuksen opetuksesta jotain pahaa niin kerro toki?
Jokainen meistä kuolee jos et sitä tiennyt? Olen kuullut ihmisiltä juuri tälläisiä heittoja "en voi uskoa Jumalaan kun pappa kuoli syöpään vaikka oli hyvä"
"lemmikki muurahainen kuoli kun olin pieni, en voi uskoa Jumalaan"
Se että Kiinassa tapahtuu tuollaista se ei kerro kun ihmisen ahneudesta, ihmisen pahuudesta.
Ennen kuin rupeat sekoittamaan sen enempää uutta ja vanhaa. Niin tustu paremmin vanhaan liittoon ja uuteen liittoon
Jeesus toteaa että Hän ei tullut kumoamaan lakia. Mutta ristintyöllä Jeesus Kristus täytti lain. Siinä sinulle pohdittavaa.
Kristittyjä on 2,1 miljardia. Kuinkas monta uskot, että on sydämestään uskossa Jeesukseen Kristukseen? Kyllä ihminen voi sanoa uskossa olevansa, mutta se ei tarkoita että sitä olisi. Todelliset Jeesuksen seuraajat ovat antaneet elämänsä Jeesukselle! Voin kertoa, että niitä on huomattavasti vähemmän. Harrastelija kristittyjä kyllä riittää.- Sairas on Jumala
aselon kirjoitti:
Pistetään nyt uudestaan tämä kommentti, jos sinulta meni ohi.
Jos löydät Jeesuksen opetuksesta jotain pahaa niin kerro toki?
Jokainen meistä kuolee jos et sitä tiennyt? Olen kuullut ihmisiltä juuri tälläisiä heittoja "en voi uskoa Jumalaan kun pappa kuoli syöpään vaikka oli hyvä"
"lemmikki muurahainen kuoli kun olin pieni, en voi uskoa Jumalaan"
Se että Kiinassa tapahtuu tuollaista se ei kerro kun ihmisen ahneudesta, ihmisen pahuudesta.
Ennen kuin rupeat sekoittamaan sen enempää uutta ja vanhaa. Niin tustu paremmin vanhaan liittoon ja uuteen liittoon
Jeesus toteaa että Hän ei tullut kumoamaan lakia. Mutta ristintyöllä Jeesus Kristus täytti lain. Siinä sinulle pohdittavaa.
Kristittyjä on 2,1 miljardia. Kuinkas monta uskot, että on sydämestään uskossa Jeesukseen Kristukseen? Kyllä ihminen voi sanoa uskossa olevansa, mutta se ei tarkoita että sitä olisi. Todelliset Jeesuksen seuraajat ovat antaneet elämänsä Jeesukselle! Voin kertoa, että niitä on huomattavasti vähemmän. Harrastelija kristittyjä kyllä riittää.Miksi Jumala ei noudata itse noita typeriä käskyjä?
- en pilkkaa, totean
On se niin monimutkaista. Eikö Jumala olisi voinut vain antaa anteeksi jos on antaakseen ilman kidutusta ja verenvuodatusta.
Mitä taviksen elämässä on edes anteeksi annettavaa. Uskikset kehuskelevat keskenään kuka oli syntisin. Kuvittelette että tavallinen työtätekevä kansalainen rypee samanlaisissa allikoissa kuin eräät uskoon hurahtaneet ovat tehneet.
Meissäkin on hyviä, huomattavasti parempia ihmisiä kuin tekopyhät kiihkoilijat.Ilman että peseydymme kenenkään verellä. - ...
Miten demokratia on rakastanut sinua, tai oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo?
- En rakasta Jumalaa
Otan osaa jos et kannata demokratiaa, oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa.
- l-h
Rakastan hyvää. Siksi en rakasta Jumalaa./////
but God loves you ,,,and you can't do anything about it..funny--eh?- En rakasta Jumalaa
EI haittaa minua niin kauan kun se ei tunnu miltään.
Pääsiäispupu rakastaa kuulemma myös minua. - asiastakyse
EI haittaa minua niin kauan kun se ei tunnu miltään.
Pääsiäispupu rakastaa kuulemma myös minua.Kuitenkin sinua kiinnostaa Jumala, kun täällä kirjoitat? Jos sinussa ei ole rakkautta, niin et voikaan rakastaa Jumalaa, et itseäsi, etkä lähimmäistäisi Jumalan Tahdon mukaan.
On kahdenlaista rakkautta. Toinen on Jumalan rakkaus, jota Hän jakaa oman kansansa keskuudessa. Toinen on ihmisen rakkaus, eli sellaisen sielun rakkaus, joka on täytetty kaikella maailmasta saadulla.
Jumalan rakkaus on sellaista, että meidän ei tarvitse olla mitenkään sen rakkauden arvoisia. Se rakkaus vain tulee ja tuo muutosvoiman tullessaan.
Sielullinen rakkaus tarvitsee voimaansa aina sen, että rakkaudenkohde on sitä rakkautta tuntevan mielestä ihana.
Jumalan rakkaus tulee ilman meidän ansioitamme, jos otamme sen vastaan. Sielullinen rakkaus tarvitsee ruuakseen monenlaista. Rakkaudenkohteen pitää kyetä näyttämään siltä, että häntä voidaan rakastaa. Sielullinen rakkaus loppuu aina ja joskus hyvinkin pian, mutta Jumalan rakkaus kestää.
Koska olet kiinnostunut Jumalasta, niin ala vain tavoitella rakkautta, joka täyttää lain. Se tulee tekemään kipeää, vaikka kuka sinulle muuta väittäisi. Tulet saamaan monta pistoa omaantuntoosi ennen kuin kykenet rakastamaan. Jos vaikka juoruat, tai sanot väärää todistusta, tai vihaat vanhempiasi. (olkoot elossa, tai kuolleita), tai teet jotakin muuta Jumalan lakia vastustavaa, joudut kokemaan niin huonoa omaatuntoa, että itket. Ensin on itku vieraana, mutta siitä seuraa ilo sen takia, että lapsi on syntynyt.
Kaikki tuo tapahtuu uskon kautta Häneen, jonka Jumala lähetti. Joka oppii tuntemaan Evankeliumin, eli Herran, saa kasvatuksen Pyhän Hengen todistuksella, muistutuksella ja voimalla. Tie kulkee ensin ristille lain ajamana. Laki ajaa Herraan, josta seuraa vapaus ja rauha ja iloa on aina päänpäällä saatavana.
Sen jälkeen ihminen elää Kristuksen laissa Jumalan voimalla. Siitä on seurauksena täydellinen vapaus. Vapaa ei ole synninorja. - En rakasta Jumalaa
asiastakyse kirjoitti:
Kuitenkin sinua kiinnostaa Jumala, kun täällä kirjoitat? Jos sinussa ei ole rakkautta, niin et voikaan rakastaa Jumalaa, et itseäsi, etkä lähimmäistäisi Jumalan Tahdon mukaan.
On kahdenlaista rakkautta. Toinen on Jumalan rakkaus, jota Hän jakaa oman kansansa keskuudessa. Toinen on ihmisen rakkaus, eli sellaisen sielun rakkaus, joka on täytetty kaikella maailmasta saadulla.
Jumalan rakkaus on sellaista, että meidän ei tarvitse olla mitenkään sen rakkauden arvoisia. Se rakkaus vain tulee ja tuo muutosvoiman tullessaan.
Sielullinen rakkaus tarvitsee voimaansa aina sen, että rakkaudenkohde on sitä rakkautta tuntevan mielestä ihana.
Jumalan rakkaus tulee ilman meidän ansioitamme, jos otamme sen vastaan. Sielullinen rakkaus tarvitsee ruuakseen monenlaista. Rakkaudenkohteen pitää kyetä näyttämään siltä, että häntä voidaan rakastaa. Sielullinen rakkaus loppuu aina ja joskus hyvinkin pian, mutta Jumalan rakkaus kestää.
Koska olet kiinnostunut Jumalasta, niin ala vain tavoitella rakkautta, joka täyttää lain. Se tulee tekemään kipeää, vaikka kuka sinulle muuta väittäisi. Tulet saamaan monta pistoa omaantuntoosi ennen kuin kykenet rakastamaan. Jos vaikka juoruat, tai sanot väärää todistusta, tai vihaat vanhempiasi. (olkoot elossa, tai kuolleita), tai teet jotakin muuta Jumalan lakia vastustavaa, joudut kokemaan niin huonoa omaatuntoa, että itket. Ensin on itku vieraana, mutta siitä seuraa ilo sen takia, että lapsi on syntynyt.
Kaikki tuo tapahtuu uskon kautta Häneen, jonka Jumala lähetti. Joka oppii tuntemaan Evankeliumin, eli Herran, saa kasvatuksen Pyhän Hengen todistuksella, muistutuksella ja voimalla. Tie kulkee ensin ristille lain ajamana. Laki ajaa Herraan, josta seuraa vapaus ja rauha ja iloa on aina päänpäällä saatavana.
Sen jälkeen ihminen elää Kristuksen laissa Jumalan voimalla. Siitä on seurauksena täydellinen vapaus. Vapaa ei ole synninorja."Kuitenkin sinua kiinnostaa Jumala, kun täällä kirjoitat?"
EI kiinnosta Jumala. Minua kiinnostaa Jumalaan uskovat. - asiastakyse
"Kuitenkin sinua kiinnostaa Jumala, kun täällä kirjoitat?"
EI kiinnosta Jumala. Minua kiinnostaa Jumalaan uskovat.Mitä olet havainnut Jumalaan uskovista? Pitäväkö he Sanan. Onko Sana kasvattanut heidät niin, että sinäkin huomaat eron uskovaisen ja uskottoman ihmisen välillä? Uskovatko uskovaiset Raamattuun? Kertovatko saaneensa armon tulla terveiksi ja vapaiksi.
Oletko havainnut uskovaisen edustavan taivaan vettä, Jeesuksen verta ja Jumalan Henkeä?
Vai kieltävätkö tapaamasi uskovaiset Jumalan Sanan, lyöden lähimmäisiä halveksimalla heidän uskoaan? Sanovatko, että paranemista ja vaputusta synninorjuudesta ei ole odotettavissa täällä?
Vastustavako elävää Jumalaa kieltäen kaiken mitä Jeesus opettaa? Sanovatko, että evankeliumit eivät ole tärkeintä ja lakia ei tarvita, vaan tärkeintä on syntyä hengestä?
Uskovatko tapaamasi uskovaiset uudestisyntymisen tapahtuvan ilman Sanan tuntemista ja siitä oman todistuksen, eli sinetin antamista?
Jos olet pelkästään kiinnostunut uskovaisista ihmisitä, niin saat uskosta väärää kuvaa.
- ~~tähkäpää~~
Ei meistä kukaan voi rakastaa Jumalaa, ennen kuin olemme ottaneet vastaan Hänen rakkautensan / rakkauttansa, kuten Raamattu sanoo:
Joh. 4: 10
Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Tuon osakseni saadun Hänen Rakkautensa myötä minäkin vasta olen oppinut Rakastamaan Häntä ja myöskin itseäni ja sen myötä muita ihmisiä.
Ei minulle ollut rakkautta edes kunnolla itseäni kohtaan, ennenkuin opin ja sain sen Häneltä, Hänen rakastamisensa kautta.
Aivan samoinhan tapahtuu normaalissa syntymässä lapsen kohdalla.
Lapsen rakkaus kasvaa vasta sen myötä vanhempiinsa, kun hän saa heiltä rakkautta ja huolenpitoa ja kyllä Jumala tämän tietää, koska on itse luonut meidät ihmiset ja tässä jälleen kerran huomaamme Raamatun Sanan loogisuuden ja yksinkertaisuuden, sillä juuri tästähän Hän meille tässä puhuu:
"Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä......"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760