Usko on rakkaussuhde.

qwå

Uskossa oleminen on pohjimmiltaan rakkaussuhde Jumalan kanssa. Jumala on sovittanut meidät ja olemme vastaanottaneet armon, jonka vuoksi haluamme vapaasta tahdostamme olla Jumalan omia ja rakastaa häntä.
Joskus kuitenkin koemme rakkaus-sanan liian vaativaksi. Pidämme kyllä Jeesuksesta ja tavallaan myös rakastamme häntä, mutta emme ehkä aina ymmärrä, miten syvällistä rakkautta Jumala oikeasti odottaa. Rakkaus ei ole pelkkää tunnetta.
"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.” (5 Moos. 6:5, Matt. 22:37, Luuk. 10:27)
Se tarkoittaa, että meidän tulisi rakastaa häntä kaikella sillä, mitä olemme ja mitä meillä on, koko olemuksellamme. Vaikka emme koskaan olekaan siinä täydellisiä, voimme ainakin tehdä parhaamme.
Ketä varten kaunistaudumme?

Otan esiin muutamia asioita, jotka voivat tulla esteeksi sille, että todella rakastamme Jeesusta.
Raamattu sanoo, että morsian kaunistaa itsensä ylkää varten. Morsian on seurakunta ja Jeesus on ylkä. Kaunistaako seurakunta itsensä yljälle vai vaan itsensä takia?
Haluamme tietysti elää uskossamme oikein ja hyvin ja olla moitteettomia. Haluamme, että meistä näkyisi, miten palavia olemme. Mutta pyrimmekö siihen seurakunnan, itsemme tai jonkun muun kuin Jeesuksen takia? Tähän kysymykseen joudumme jokainen vastaamaan.
Minäkin haluaisin olla synnitön ja kiillottelen mielelläni itseäni. Ei meidän toki tarvitse paljastaa kaikkia heikkouksiamme, mutta hengeltämme meidän tulisi olla sellaisia, että teemme kaiken Jeesukselle ja hänen vuokseen. Ja jos on tarpeen, astumme myös toisten eteen juuri niin vajavaisina ihmisinä kuin olemme. Meidäthän on armahdettu.

Jumala sallii joskus, että joudumme tilanteisiin, joissa meistä tulee syntisiä julkisesti. Hän myös haluaa, että olemme syntisiä hänen edessään – syntiä ei tarvitse piilotella. Tietoisuus siitä, että olet hengeltäsi syntinen ja annat Jumalan rakastaa ja antaa anteeksi, synnyttää rakkauden häntä kohtaan.
Tämä tietynlainen riisuutuminen Jumalan edessä on valtavan tärkeä asia.
Oman syntisyyden tunnustaminen

Paavali sanoo, että hän oli ”lakiin nähden nuhteeton, mutta silti syntisistä suurin”. Tavoite on, että Jumala saa luoda meissä synnintunnon, jotta ymmärrämme olevamme syntisiä ihmisiä.
Väitän, että kukaan meistä ei voi koskaan kokea olevansa niin syntinen, kuin minkälaisina Jumala näkee meidät ilman Jeesusta. Jos Jeesus ei ole sovittanut meidän syntejämme, olemme lokaa. Tärkeintä on se, ettemme itse yritä kiillottaa itseämme, vaan että avaudumme Jumalalle ja annamme hänen näyttää, keitä me olemme. Ja ettemme yritäkään enää kaunistaa itseämme kenenkään muun kuin Jeesuksen tähden.

Kun aikanaan tulin uskoon, jouduin kriisiin, kun huomasin, kuinka paha olen, vaikka minun uskovana olisi pitänyt olla hyvä ihminen. En ymmärtänyt Jumalan armoa. Se johti minut lain alle. Yritin olla hyvä, ja Jumalan piti kerta toisensa jälkeen näyttää, että en onnistu siinä. Yrittämällä emme parane tipan vertaa. Tämä on eri asia kuin parannus.
Mitä tarkoittaa, että morsian tai vaimo kaunistaa itsensä Jeesukselle? Oikeastaan se on sitä, että hän tekee parannuksen Jeesuksen tähden. Hän tunnustaa syntisyytensä ja vastaanottaa sovituksen ja lahjavanhurskauden, jonka jälkeen hän voi elää Jumalan lapsena.

Tämä on eräänlainen perusta jumalasuhteellemme ja luo pohjan sille, että voimme rakastaa ja vastaanottaa Jumalan rakkauden.
Jumala haluaa olla elämämme Herra
”Minä olen rakkaani oma.” (Kork.V. 7:10).
Yksi osa rakkauttamme Jeesukseen on se, että antaudumme Jeesukselle muutenkin kuin vain tekemällä parannusta synneistä. Uskon, että jos kirjaimellisesti annamme koko elämämme Jumalalle, hän myös haluaa vallata meidät kokonaan ja vaikuttaa koko elämäämme, ei vain suoranaiseen syntiin. Hän haluaa olla meidän Herramme.
Ensinnäkin voi olla, että sydämemme ajautuu joskus etäämmälle Jumalasta ja hän joutuu kysymään, rakastammeko häntä vielä. Toisaalta Jumala ei välttämättä vaatinut meiltä täydellistä rakkautta vielä silloin, kun tulimme uskoon ja annoimme elämämme hänelle. Hän tekee meissä jatkuvasti työtä ja haluaa syventää rakkauttamme häneen. Siksi kohtaamme yhä uudelleen kysymyksen, kuinka paljon me todella rakastamme Jeesusta. (T.Hokkanen refer.)

12

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetuslapsi1

Syvällinen rakkaus on sitä että kuoletamme itsemme, himomme, ettemme elä enää me itse vaan HÄN MEISSÄ! Elämme Hänen tahtonsa mukaan ja nöyryyden ja vaikeuksien kautta kasvamme uskossa ja etenemme uskon tiellä ja saamme kohdata Hänen kirkkauttaan. Se joka ei pysty jättämään pois ylpeyttä, ei voi kohdata tätä sillä ylpeys on perisynti... Paavali on meille hyvä esimerkki tästä nöryydestä.

• -.-.

Tulipa mieleen vaan, että voiko ihminen, jossa ylpeyttä, edes rakastaa ketään. Saati sitten Jumalaa. Jos ei pysty rakastamaan, ei pysty ottamaan vastaan sitä Jeesuksen antamaa anteeksiantamusta ja armoakaan lahjaksi. Näin livahti ajatusista.

• opetuslapsi1

Näin on, ylpeys estää meitä rakastamasta aidosti, toki kyllä kaikki mielihyvään ja iloihin hoituu, mutta sehan ei ole rakkautta. Usein, kun ihminen on menettänyt kaiken on hän otollisin kuulemaan ja ottamaan vastaan Jeesuksen, sillä hän on niin pohjalla kuin vain voi ja ylpeys on karissut pois. Tuollaisessa tilassa Herra on meissä voimakkaalisin. Olen itse koenut tuon tien sairauteni ja vaikeuksien kautta. Joskus sairaala vuoteella kun olin heikko, lähellä kuolemaa, tunsin kuinka hän kantoi ja minä sain levätä Hänen käsivarsillaan. Koin että se oli siunaus, koska rukoilin siellä muitten puolesta, itseni täysin unohtaen... pääsin jouluksi kotiin ja en jaksanut laittaa toipilaana joulua, mutta se oli paras joulu ikinä, sillä Hän oli antanut ihanan rauha.... Tämä oli vain esimerkiksi. Se jos mikä on RAKKAUS SUHDE!

• ----
        opetuslapsi1 kirjoitti:

Näin on, ylpeys estää meitä rakastamasta aidosti, toki kyllä kaikki mielihyvään ja iloihin hoituu, mutta sehan ei ole rakkautta. Usein, kun ihminen on menettänyt kaiken on hän otollisin kuulemaan ja ottamaan vastaan Jeesuksen, sillä hän on niin pohjalla kuin vain voi ja ylpeys on karissut pois. Tuollaisessa tilassa Herra on meissä voimakkaalisin. Olen itse koenut tuon tien sairauteni ja vaikeuksien kautta. Joskus sairaala vuoteella kun olin heikko, lähellä kuolemaa, tunsin kuinka hän kantoi ja minä sain levätä Hänen käsivarsillaan. Koin että se oli siunaus, koska rukoilin siellä muitten puolesta, itseni täysin unohtaen... pääsin jouluksi kotiin ja en jaksanut laittaa toipilaana joulua, mutta se oli paras joulu ikinä, sillä Hän oli antanut ihanan rauha.... Tämä oli vain esimerkiksi. Se jos mikä on RAKKAUS SUHDE!

Puhut asiaa. Se Herran rauha on jotakin käsittämätöntä, vaikeuksien keskelläkin. Oikeastaan siellä se tuntuukin parhaiten ja sen tunnistaa kyllä.

• Haluan naisen

"Uskossa oleminen on pohjimmiltaan rakkaussuhde Jumalan kanssa."

En halua rakkaussuhdetta Jumalan kanssa.

• Ite päätät.

Itsehän sen päättää, mitä haluaa. Sitä saa mitä pyytää. Siinä sivussa tulee vielä sitä samaa pyytämättäkin ja ylenpalttisesti. Niin ja lopussa kiitos seisoo. Sekin on sitten niitten halujen mukainen, se kiitos.

• Rakkaus on

Jumala on eilen tänään ja ainkaikkisesti. Niin hän on pelastanut synnin kirouksesta meidät kun otimme hänet vastaan, tänä päivänä Hän pelastaa vihollisen juonista, ja vielä tulevassa Hän pelastaa meidät tästä kuoleman ruumiista. Niin hän rakastaakin meitä iankaikkisella rakkaudella. Hän rakasti meitä jo ennenkuin olimme, tänä päivänä Hän rakastaa meitä kaivaten olla yhtä lähellä kuin Elia oli herättäessään kuolleen tytön, joka kohta ja asia meissä aivan Kristuksessa kiinni, että meidän suumme on siinä missä on Hänen suunsa, meisän kätemme siinä missä on Hänen kätensä, jalkamme siinä mihin Hän on jalkansa asettanut, että Hänen elämänsä virtaisi meihin! Voi olla pelottavaa olla niin täysin rakastettu, mutta morsian on vain se koka rakastaa ja jota rakastetaan. Ja iankaikkisella rakkaudella Hän rakastaa meitä ikuisesti! Kitosvirtten pauhinassa, siellä missä ei enää pelkoa ole, sillä täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon!

• Kokenut tietää

Rakkaus on .
      Kiitos Jumalalle!
      Sanomassasi on Hengen virtaa.

• oikl

Syntien anteeksi saaminen on rakkautta ja armoa jos mikä. Itsekin paljon anteeksi saaneena on helpompi antaa anteeksi myös toisille rikkoneille. Ei pelkoa, mutta Jumalan rauhaa.

• JSKOP

Henkisyys on rakkaussuhde, sillä siinä kehittyy ihmisenä, saa sne anteeksianon itseltään, mutta uskonnossa on vain yksipuolisia tunteita, et voi saada mitään muuta kuin tarinoita takaisin kun sinulla on paha olo. Henkisyydessä taas on keskustelua ja kehittymistä itsensä kanssa jotta elämän laatu ja olo muuttuisi paremmaksi.

Uskonnolla ei tee mitään jos siitä ei koe, että saa opittua aina itsestään uutta.

• Niin, miksi?

Usko on rakkaussude. Miksi sitten D- riitelijä puhuu Jumalasta, suoltaa törkeyksiä ja kehuu itseään.

• Maranata!!!

Ihana aloitus, ja niin totta. Moni tänäänkin luulee että tulee tavoitella uskontoa ja sen mukaisia oppeja noudattaa. Kuitenkin meidät on kutsuttu ja pelastettu siksi että Jumala rakastaa! Siispä elämme rakkaussuhteessa tänäänkin! Ei häntä turhaan kutsuta Yljäksi ja meitä morsiammeksi. Kuka malttaisi odottaa Hänen saapumistaan että saamme nähdä kasvoista kasvoihin Hänet jota sielumme ja henkemme rakastaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe