Huono omatunto...

Tilastomies

pakottaa monet ns.valveutuneet avustamaan ja puolustamaan niitä, joilla menee huonosti.
Se on inhmillisen elämäntavan jalo tarkoitus.
Mutta siinä piilee sudenkuoppa.
Elämä on pitkä jatkumo, evoluutio hävittää lajeja ja kehittää parempia tilalle. En puhu pelkästään
ihmislajista, joka teoillaan vauhdittaa monen lajin sukupuuttoon kuolemista. Mutta sekin on
loppujen lopuksi vain evoluutiota - ihmisen aiheuttamaa tosin.
Jotkut ihmisrodut ovat vuosisatojen, jopa -tuhansien aikana järjestäytyneet demokratioiksi,
diktatuureiksi, kommunismikin kituuttaa kuvioissa,
uskonnon harhaopit vievät kansoja kohti harvainvaltaa, ja alkuperäiskansat pyrkivät säilymään elossa. (Esim. ainut ja saamelaiset)
Harvinaisia kansoja eikö vain? Lait Japanissa ja
Suomessa pyrkivät suojaamaan alkuperäiskulttuureja. Vai pitäisikö sittenkin käyttää sanaa alkuperäisrotuja?
Kulttuurinsuojelu?
Rodunsuojelu?
Tässä piilee ristiriita. Kulttuurinsuojelu on täyttä potaskaa, sehän on aina elämänarvojen yhdistelmän tulos. Kansakunnan valinta. Miksi suojella muutenkin koko ajan muuttuvaa tilaa?
Rodunsuojelu puolestaan on jollakin tapaa ymmärrettävissä, mutta pitkällä aikavälillä ihmisillä on taipumus sekoittua, ja täten luoda
uusi infrastruktuuri korvaamaan häviävän vastaavan
paikalle.
Suomen pohjoisalueilla käy tällä hetkellä juuri
edellämainittu evoluution hidas tapahtumaketju.
Näin on aina historian aikana tapahtunut. Osa
kansoista yrittää pysyä omillaan, osa sekoittuu
valloittajiinsa tai sirpaloituu saarekkeiksi (vrt. kurdit Turkissa/Irakissa). Esimerkkejä
on vaikka kuinka paljon.
Kuitenkin yksi tärkeä tekijä tuomitaan nyky-yhteiskunnassa mielellään kerettiläisenä ajattelutapana.
Älykkyys ja sen vertailu eri yhteiskunnissa ja sen
ilmeneminen erilaisten rotujen kulttureissa.
Kuitenkin tunnustetaan, että ilman älyä ei ole
motivaatiota.
Älyllisesti vajaata ihmistä käytetään usein hyväksi taloudellisesti ja jopa ruumiillisesti.
Köyhyys EI kuitenkaan aina ole tyhmän yksinoikeus,
se voi olla elämäntapavalinta ympäristöstään
tiedostavalta älykkäältä henkilöltä.
Suomen tasavallan eri sotilasläänien alueilta
mitattujen äo-keskiarvojen hajonta on 79-125!
Painotettu todellinen keskiarvo on 97.
En halua laittaa tähän alueiden nimiä, mutta
tämä tukee mielestäni kanadalaisen käyttäytymistieteilijän J.Philippe Rushtonin kirjassa Race, Evolution and Behaviour (1995)
ajatusta: Me olemme erilaisia. Tasapäiseksi
pakotettu kansakunta tuhoutuu, koska kehityksen
kärki on katkaistu.

1

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andronikos

      Evoluutio ei sinänsä kehitä 'parempia' lajeja edellisten tilalle, vaan sellaisia, jotka sopeutuvat olosuhteisiinsa. Pohjoisessa elävät ketut eroavat Saharan aavikolla elävistä siinä, että niillä on pienemmät korvat ja paksumpi turkki. Tuskinpa niistä kumpikaan on silti sanottavasti parempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe