Miten harrastaa seksiä jos on herpes?

mazze88

Olen tapaillut tässä kuukauden ajan mukavaa nuorta neitosta jolla sattuu olemaan sukupuoliherpes. Haluaisin kuitenkin harrastaa seksiä hänen kanssaan. Mutta miten se onnistuu niin etten saisi itse herpestä?

Kondomia käytän yhdynnässä aina, mutta suuseksissä sitä ei ole tullut käytettyä. Voiko nainen antaa minulle suuseksiä ilman kondomia tai minä hänelle niin etten saa itse herpestä? Voinko saada sukupuoliherpeksen pelkästään naisen suulle suutelemisesta?

11

10548

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suojausta suojausta

Tärkeintä on välttää yhdyntää silloin, kun tauti on aktiivinen. Muulloinkin pitää käyttää kondomia. Kondomilla kannattaa suojata myös silloin, kun annat hänelle suuseksiä. Naisten kondomit tai halkaistu kondomi on tähän sopiva.

Tärkeintähän on, ettei herpes pääse limakalvolta toiselle. Limakalvoa on sekä alapäässä että suussa.

Kun pari vakiintuu, niin yleensä lopetetaan kondomin käyttö ja otetaan se riski, että herpes tarttuu lopulta kumppaniin. Näin varsinkin silloin, kun halutaan lapsia. Milloin suhde on niin vakiintunut? Sen päätätte te, mutta sanoisin, että aika lasketaan mieluummin vuosissa kuin kuukausissa.

• LL33

Kondomi suojaa vain pienen, pienen alueen ja virusta on muuallakin kuin sillä alueella jonka kondomi suojaa, eli varaudu siihen että saat tartunnan. Herpes tartuu oireettomanakin aikana.

"Voinko saada sukupuoliherpeksen pelkästään naisen suulle suutelemisesta? " Et, ellei hänellä ole siellä yläpäässsäänkin herpestä.

"Voiko nainen antaa minulle suuseksiä ilman kondomia tai minä hänelle niin etten saa itse herpestä? " Voi toki antaa edellyttäen tosiaan ettei hänellä ole yläpäässäkin, esim. huulessa, herpestä. Jos sinä taas annat ilman kondomia suuseksiä, niin toki voit saada tartunnan, esim. huuleesi.

Jos ole antanut suuseksiä kumppanillesi, niin olet jo voinut saada tartunnan, jos kerran suojausta ei ole ollut. Herpes voi sitten olla vuosikymmeniä oireeton. Silti sen kantaja on samalla tietysti tartuttaja. 3 kk kuluttua voi otattaa veren vasta-ainetestin (ellei sitten tule haavaumia, rakkuloita tms. joista otetaan näyte), mikäli haluaa tietää kantaako herpesvirusta/viruksia, täysin oireettomana.

• hyi

Parempi on että etsit terveen naisen itsellesi. Herpes tarttuu aina jossain vaiheessa kun harrastaa seksiä, vaikka käyttäisikin sitä kortsua. Jos nuolet pillua jossa on herpes, saat itsellesi sen suuhun josta se sitten tarttuu jokaiseen jota joskus tulet suutelemaan.

• fakta_

käytännössä jos haluat neitosen kanssa jatkaa,niin todennäköisesti tulet saamaan taudin itsekin. Jos haluat hänen kanssaan olla loppuelämän, niin mikäs siinä. Mutta jos yhtään epäilyttää, niin sitten en harrastaisi mitään limakalvokontakteja ilman kondomia.

• lilianee

niin kannattaa lukea tuo LL3sen kommetti, herpes tarttuu helposti vaikka kondomia käytetäänkin ja moni on oireeton joten mistä sitä tietää kenellä se on ja kenellä ei:/

• satujako

Olen ollut mieheni kanssa 11vuotta. Tässä äskettäin sain sukupuoliherpeksen ja menin lääkäriin. Mieheni kieltää olleensa vieraissa ja itse en ole ollut. Voiko tämä virus olla elimistössä näin kauan oireilematta?

• 1+1

Kyllä voi olla oireilematta noin kauan. Onko puolisollasi oireellinen huuliherpes ollut koskaan?
      (sinulla voi olla genitaalialueellasi ykkös-tai kakkostyypin virus, jos olette harrastaneet noiden vuosien aikana joskus suojaamatonta suuseksiä ja jos puolisollasi on siellä yläpäässä se herpes, oireetonkin..)

Tai sitten oireettomana siellä genitaalialueellaan.

Veren vasta-ainetesti kertoo kumpaa tyyppiä se on, siis se miehesi herpesvirus, sen sijaan se ei kerro missä se putkatkaa mahd.esiin.

• mmm123

Hei,
      minut raiskattiin muutama viikko sitten. Mies ei käyttänyt kondomia. Olen varma, että sain herpestartunnan. Huomenna varaan ajan lääkäriin. En ymmärrä miten voin elää tämän sairauden kanssa, vaikka se niin yleinen onkin. Jopa joka neljännellä aikuisella on tämä?? Tuntuu pahalta. Voinko harrastaa seksiä kondomin kanssa kun rakkuloita ei ole näkyvissä, siis enään ikinä? En halua tartuttaa ketään... Harmittaa ja ahdistaa vain niin paljon...

• vastuuseen-ainakin

Poliisille tietenkin tekemään se ilmoitus. Sairasta tuollaiset raiskaukset. Mä kyllä olisin kova tuomari. Rikollisten sairaiden onni, että en ole tuomari.
        Teithän ilmoituksen poliisille? Muuten hyväksyt tyypin touhut ja seuravat uhrit. Noi on pysäytettävä heti.

• Mmm123

Hei!

Miehestä tehtiin ilmoitus jo toisen tytön hyväksikäytöstä. En tehnyt heti ilmoitusta, koska olin todella shokissa ensimmäiset päivät ja häpesin, että olin joutunut koko tilanteeseen. En usko, että ilmoituksen tekeminen auttaa enään mitään. En usko, että mies olisi muutenkaan saanut mitään tuomiota, minussa ei ollut mitään isompia jälkiä eikä kolhujakaan, ja Suomen oikeuslaitos on niin paska joten... En ole toistaiseksi kyennyt puhumaan asiasta kenellekään. Kävin kuitenkin lääkärissä ja lääkärin mukaan kyseessä ei ole herpes, mikä oli ihan mahtava uutinen. Saattaa olla mahdollista, että paikat menivät haavoille tapahtuman aikana ja joku bakteeri pääsi sinne miehestä pesimään... Hyi... No onneksi siitä pääse kuitenkin eroon, eikä tapahtuneesta jää herpestä ikuiseksi muistoksi.

• labbitsnurse

No herpeksen vast.aineet kannattaa testautta, siis otattaa verikoe kun aikaa on kulunut tapahtumasta 3 kk. Huonostipa sinua on ohjeistettu. Herpes on voinut tarttua muttei oireile. Muistathan otattaa kaikki testit, klamydia, tippuri, kuppa, hepatiitit, HIV ja ne mainitut hetpeksen vast.aineet. Kaikki ajallaan, taudeissa eri itämisajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5903
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2027
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1267
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1135
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1128
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1107
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe