Pirkko Jalovaara

rukousvastaus.

Pirkko hyökkäsi demoneita vastaan, ja demonit hyökkäsivät Pirkkoa vastaan YLE.n MOT-ohjelman kautta. Tämän ansiosta Pirkko Jalovaara on saanut paljon kansainvälistä huomiota parantumiskokouksillaan, ja Pirkko pääsee Suomalaisen TV7:n lisäksi myös GodTV.lle jolla on yli 20miljoonaa katsojaa! Kiitos Jumalalle!

http://www.youtube.com/watch?v=MflrR4DVa_0

Leo Meller luennoi aiheesta Hämeenlinnassa Wetterhoffin auditoriossa keskiviikkona (6.3.13) kello: 18.00. Paljon on Jalovaaran puheita vääristelty mediassa.

10

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eila K. kertoo:

" 10 vuotta sitten minua alkoi vaivata aivan sietämätön päänsärky. Joskus se kesti vain muutaman hetken kerrallaan. Toisinaan kipu tuli jopa usean kerran samana päivänä. Toisinaan oli viikkoja tai jopa kuukausien tauko.

Lääketieteellisesti ja lääkäreille tällainen päänsärky oli täysi arvoitus. Kun syytä ei saatu selville, ei siihen löytynyt mitään sopivaa hoitoakaan...

Huomasin lehdestä, että Tampereen tuomiokirkossa oli Pirkon rukousilta.... Kipuineni menin kirkkoon ja Pirkko rukoili puolestani. Rukouksen jälkeen huomasin pötkötteleväni kirkon lattialla. Ihmettelin, miten hyvä olo siitä tuli.

Meni viikko ja meni toinen. Ei yhtään päänsärkykohtausta eikä pilleriä! Ja nyt vuosien perästä voin todistaa samaa. Outo kipu on tyystin hävinnyt. Sen tilalle on tullut kasvava kiitollisuus Jumalalle ja Hänen palvelijalleen saamastani avusta."

Lähde: www.rukousystavat.fi

• Amen ja kiitos

Jeesus siis yhä toimii keskuudessamme - jos vain annamme Hänen toimia.

• riippuu teistä

Jalovaaran on ostamassa itseään sisälle GodTV:hen. Pääseekö hän ruutuun riippuu siitä löytyykö riittävästi lahjoittajia jotka huvin kustantavat 600-2400 euron vuosilahjoituksilla.

Rahaa kerätään tuohon tarkoitukseen kuukausilahjoittajien muodosssa, kuukausilahjoitus on 50-200 euroa/kk.

• Pois pyörätuolista

Lähdin vain siunattavaksi, mutta tulin ulos kirkosta kävellen - ilman pyörätuolia!Menehdynkö tähän? Keväällä, huhtikuussa yllättäen sairastuin syöpään. Veljeni oli puhunut minulle rukousilloista ja kertoi, että muillekin on siellä tapahtunut ihmeitä. Mietin, että pitäisiköhän kokeilla tuollaista ja veljeni kanssa lähdimmekin Kempeleen kirkkoon. Olin ensimmäistä kertaa matkalla rukousiltaan ja matkalla mielessäni aprikoin, että saattaa käydä niin, että muut paranee ja minä en!

Pian rukousillan jälkeen kilpirauhassyöpäni leikattiin ja ennuste oli erittäin hyvä. Fysioterapeutti yritti saada minut liikkeelle. En tuntenut itseäni terveeksi, koska kaiken aikaa kivut ja iskias-oireet pahenivat. Jalat alkoivat heikentyä ja liikkuminen vaikeutua, koska jaloista alkoi mennä tunto. Kävin kymmenellä eri lääkärillä ja aina uudelleen, kolme kertaa minut määrättiin tarkkoihin kuvauksiin.

Lähdimme nykyisen mieheni Kimmon kanssa Sotkamon kirkon rukousiltaan. Kimmo oli jo tottunut siihen, että joutuu kärräämään minut pyörätuolilla ja usein, Lähtiessämme Kimmo auttoi minua pukemisessa ja meillä oli valmiina se ajatus, että käväistään vaan, pyydetään siunausta ja sitten Kimmo kärrää minut takaisin kotiin.

Mutta se ei mennytkään ihan niin kuin kuvittelimme! Jo heti kun sisään pääsimme, me molemmat tunsimme erityisen ilmapiirin ja Kimmo, joka on äitinsä puolelta ortodoksi, hänkin tunsi sen hyvän olon ja lämmön. Jo vuoroa odottaessamme meille tuli erilainen olo! Katso Jeesukseen! Rukousjonossa Pirkko tuli ensin Kimmon kohdalle ja rukoili hänen kipeän kätensä puolesta. Käteen tuli lämpö, eikä käsi ollut enää kipeä. Sitten Pirkko tuli minun kohdalleni ja – sen sijaan että olisi kauniisti hoivaillut ja voivotellut tilannettani – Pirkko napakasti ja käskevästi sanoi, että nouse ylös! Ala kävellä! Aloin selittää, että selkärangassani on onkalo ja jaloista puuttuu voima. En pysty liikkumaan! Mutta Pirkko järjesteli pyörätuolin jalustat ja taas komensi: ”Nouse ylös! Katso Jeesukseen!” Lähdin yrittämään, ja olin hetken perästä pystyssä. Otin varovasti ensimmäisen askeleen... Koko ajan tietenkin oletin, että kaadun lattialle. Mutta ei, kävelin alttarin päähän ja takaisin ja jalat kantoivat!

”Kiitos Pirkko, että otit minulta pyörätuolin pois. En ole istunut siihen kertaakaan sen illan jälkeen. Eilen kävelin jo noin 4–5 kilometriä omin jaloin. Kiitos Pirkko ja kiitos Jeesus!”

Nyt elän siinä luottamuksessa, että Jumala meitä auttaa. En enää ole yksin näiden vaikeuksien keskellä ja sain heti rohkeutta kertoa kenelle vain, miten olen parantunut.

http://www.rukousystavat.fi/index.php?option=com_k2&view=item&id=7:parantuneet&lang=fi

• rippumaton

Riippuu teistä demoni hyökkää Jalovaaran kimppuun tällä palstalla. Kuinka demoni käyttäytyy kun kukaan ei usko sitä. Demoni tukehtuu omaan kiukkuunsa.
      Vapaa ehtoiset lahjoittajat mahdollistaa Jalovaaran toiminnan, ihmiset todella lahjoittaa vapaaehtoisesti Jalovaaran toimintaan käyttövaroja. Toisinkuin s.aatanan toimiin riivaajat kerää pakolla. Riippuu teisätä demoni, nyt on viimeinen tilaisuus käänny ja tee parannus tai joudut isäsi kanssa kuumaan paikkaan. Sinullakin on vielä mahdollisuus, kadu pahuuttasi ja tee parannus, viimeinen varoitus!

• minun pitää sanoa

Kirjoitit väärin kun sanoit demonille että käänny ja tee parannus, eihän se voi sellaista tehdä, kun sille se on myöhäistä. Yliluonnollisuus on totta, usein sitä on vaikea käsittää. Tuossa laittamassani linkissä jossa nainen parantui pyörätuolissa on jutun jälkeen muitakin todistajia, heidän videoitansa, katsele niitä, sitä varten ne siellä ovat. Et voi hävitä yhtään mitään!

• tässä kaksi henkilöä
        minun pitää sanoa kirjoitti:

Kirjoitit väärin kun sanoit demonille että käänny ja tee parannus, eihän se voi sellaista tehdä, kun sille se on myöhäistä. Yliluonnollisuus on totta, usein sitä on vaikea käsittää. Tuossa laittamassani linkissä jossa nainen parantui pyörätuolissa on jutun jälkeen muitakin todistajia, heidän videoitansa, katsele niitä, sitä varten ne siellä ovat. Et voi hävitä yhtään mitään!

Viime syyskuussa Joutsenon kirkon rukousillassa Pirkko Jalovaara tuli luokseni opetuspuheensa aikana, siis jo ennen varsinaisen rukouspalvelun alkamista. Istuin pyörätuolissa kirkon keskivaiheilla. Pyysin Pirkkoa ensin rukoilemaan ”helpomman” vaivani puolesta. Vasen käteni oli murtunut ja kovin kipeä. Rukoiltuaan hän kehotti: ”Nosta kätesi ylös!” Nostin. En enää tuntenut kipua. Itsekin hyvin hämmästyneenä ja kädet koholla kiitin Jumalaa saamastani pika-avusta!” Juoksin ja hyppelin pitkin kirkon käytävää.

Olin ollut kaksi vuotta pyörätuolipotilaana jalkojeni halvaantumisen vuoksi.

Nyt rohkenin pyytää esirukousta myös jalkojeni parantumisen puolesta. Pirkko pyysi minua nousemaan pyörätuolistani lattialle seisomaan. Horjuen kohottauduin jalkeille...
        ”Kävelehän nyt!” Pirkko rohkaisi.
        Aluksi olin nöksähtää nenälleni, mutta sitten jalkani alkoivat kantaa.
        Pirkkokin riemastui ja jo kyseli: ”Kuinkahan juoksu sujuisi?”
        Nostelin jalkojani yhä korkeammalle ja korkeammalle. Lisäsin vauhtia, juoksin ja hyppelin pitkin kirkon käytävää. Salissa kuului kohahdus.

Toinen henkilö:
        Olin niin terve. Ollin 44-vuotiaaksi niin terve, että olin ollut vain yhden päivän poissa työstäni. Mutta sitten tuli ongelmia: Korvastani alkoi kuulua hurinaa ja minulta löytyi kuuloluiden luutumatauti. Jouduin leikkaukseen ja sen jälkeisenä päivänä kaulalleni nousi kananmunan kokoinen patti. Lääkäri piti sitä outona, ja väitti, ettei se liity korvaleikkaukseen. ”Olette terve kuin pukki”, sain lääkärin lausunnon. Mutta viiden kuukauden kuluttua ruokatorvi ahtautui niin, että leivänpalakaan ei enää mennyt alas.
        Jouduin kuvaukseen ja minusta löytyi kateenkorvasyöpä, joka oli jo levinnyt molempiin keuhkoihin ja sydänpussiin. Siis aivan sama sairaus kuin isälläni! Pääsin kiireelliseen leikkaukseen ja olin samassa sairaalassa, samassa huoneessa, jossa 32 vuotta aikaisemmin isäni oli samana päivänä kuollut!

Keskitin voimavarani. Kun lääkäri kertoi sairaudestani, minuun tuli se urheilijan asenne: Vedän tämän 100 metrin suoran vilkuilematta oikealle tai vasemmalle ja haluan ylittää sen maaliviivan.

Putosin syvälle. Leikkauksen jälkihoitojen aikana sain uuden tiedon: Minulla on aivokasvain! Vasta silloin putosin todella syvälle! Tuli niin suuri hätä, että tästä en selviä. Tein testamentin ja pohdin kaiken aikaa, miten pahassa paikassa kasvain löytyi a miten leikkauksessa menetän myös näköni. Millaisena herään?

Ja heräänkö enää koskaan?

Menin Kallion kirkon rukousiltaan, Pirkon rukoillessa kellahdin selälleni ja sain valtavan rauhan ja käsittämätön lämpö, Hengen lämpö kulki ruumiini lävitse! Magneetin tulokset. Mutta taaskin,
        Jumala antoi jatkoaikaa: Silmieni näkö on 100 prosenttisesti palautunut takaisin, selästä löytynyt seitsemän millimetrin kasvain on hävinnyt

ja vasta nyt ymmärrän, että rukous on totista sodankäyntiä!

Se rauha jäi sydämeeni, sillä kovankin taistelun jälkeen saan illalla nukahtaa kuin lapsi.

• tässä vielä yksi
        tässä kaksi henkilöä kirjoitti:

Viime syyskuussa Joutsenon kirkon rukousillassa Pirkko Jalovaara tuli luokseni opetuspuheensa aikana, siis jo ennen varsinaisen rukouspalvelun alkamista. Istuin pyörätuolissa kirkon keskivaiheilla. Pyysin Pirkkoa ensin rukoilemaan ”helpomman” vaivani puolesta. Vasen käteni oli murtunut ja kovin kipeä. Rukoiltuaan hän kehotti: ”Nosta kätesi ylös!” Nostin. En enää tuntenut kipua. Itsekin hyvin hämmästyneenä ja kädet koholla kiitin Jumalaa saamastani pika-avusta!” Juoksin ja hyppelin pitkin kirkon käytävää.

Olin ollut kaksi vuotta pyörätuolipotilaana jalkojeni halvaantumisen vuoksi.

Nyt rohkenin pyytää esirukousta myös jalkojeni parantumisen puolesta. Pirkko pyysi minua nousemaan pyörätuolistani lattialle seisomaan. Horjuen kohottauduin jalkeille...
        ”Kävelehän nyt!” Pirkko rohkaisi.
        Aluksi olin nöksähtää nenälleni, mutta sitten jalkani alkoivat kantaa.
        Pirkkokin riemastui ja jo kyseli: ”Kuinkahan juoksu sujuisi?”
        Nostelin jalkojani yhä korkeammalle ja korkeammalle. Lisäsin vauhtia, juoksin ja hyppelin pitkin kirkon käytävää. Salissa kuului kohahdus.

Toinen henkilö:
        Olin niin terve. Ollin 44-vuotiaaksi niin terve, että olin ollut vain yhden päivän poissa työstäni. Mutta sitten tuli ongelmia: Korvastani alkoi kuulua hurinaa ja minulta löytyi kuuloluiden luutumatauti. Jouduin leikkaukseen ja sen jälkeisenä päivänä kaulalleni nousi kananmunan kokoinen patti. Lääkäri piti sitä outona, ja väitti, ettei se liity korvaleikkaukseen. ”Olette terve kuin pukki”, sain lääkärin lausunnon. Mutta viiden kuukauden kuluttua ruokatorvi ahtautui niin, että leivänpalakaan ei enää mennyt alas.
        Jouduin kuvaukseen ja minusta löytyi kateenkorvasyöpä, joka oli jo levinnyt molempiin keuhkoihin ja sydänpussiin. Siis aivan sama sairaus kuin isälläni! Pääsin kiireelliseen leikkaukseen ja olin samassa sairaalassa, samassa huoneessa, jossa 32 vuotta aikaisemmin isäni oli samana päivänä kuollut!

Keskitin voimavarani. Kun lääkäri kertoi sairaudestani, minuun tuli se urheilijan asenne: Vedän tämän 100 metrin suoran vilkuilematta oikealle tai vasemmalle ja haluan ylittää sen maaliviivan.

Putosin syvälle. Leikkauksen jälkihoitojen aikana sain uuden tiedon: Minulla on aivokasvain! Vasta silloin putosin todella syvälle! Tuli niin suuri hätä, että tästä en selviä. Tein testamentin ja pohdin kaiken aikaa, miten pahassa paikassa kasvain löytyi a miten leikkauksessa menetän myös näköni. Millaisena herään?

Ja heräänkö enää koskaan?

Menin Kallion kirkon rukousiltaan, Pirkon rukoillessa kellahdin selälleni ja sain valtavan rauhan ja käsittämätön lämpö, Hengen lämpö kulki ruumiini lävitse! Magneetin tulokset. Mutta taaskin,
        Jumala antoi jatkoaikaa: Silmieni näkö on 100 prosenttisesti palautunut takaisin, selästä löytynyt seitsemän millimetrin kasvain on hävinnyt

ja vasta nyt ymmärrän, että rukous on totista sodankäyntiä!

Se rauha jäi sydämeeni, sillä kovankin taistelun jälkeen saan illalla nukahtaa kuin lapsi.

”Kun tuli avioero, se oli minulle niin kova paikka, että aloin juoda. Isäni ehdotti, että mene uskon tielle, mutta vastasin, että nyt menen viinapullon tielle". Kunto rapistui. Menimme naimisiin vuonna -75. Mutta avioero astui voimaan 26.5.82 ja siitä minulle tuli niin kova paikka, että aloin lohduttautua juomalla. Sitä jatkui ja jatkui ja joskus join kolmen tai neljän viikon putkiakin. En lähtenyt katkolle. Join talon, autot ja perintörahat.

Kerran keskellä katua minulle tuntemattomat uskovaiset tulivat juttusille ja sanoivat, että Jeesus voi auttaa minua, jos vain annan elämäni Jeesukselle. Kuuntelin, mutta unohdin, enkä enää ajatellut koko asiaa. Puolisen vuotta olin koetusajalla ja aloin huutaa Jumalaa avuksi, että enää en jaksa! En enää jaksa juoda! Menin olohuoneen lattialle ja pyysin tosissani: ”Jeesus, auta minua!”

Kiirastorstaina menin Kansanlähetyksen päiville ja kun kutsuttiin, menin myös alttarille. Miehet siunasivat minut ja ihmeellistä: Jeesus tuli ja otti viinan himon pois. Sain ympärilleni Jeesuksen suojamuurin kaikkia niitä demoneita vastaan, jotka olivat minua piinanneet! Olenko valo? Join kaiken kaikkiaan 17 vuotta ja siitä seitsemän vuotta oli oikein raakaa ja ankaraa juomista. Kun olin lopettanut, monet epäilivät ja luulivat, etten pysy irti viinasta. Mutta uusi elämä alkoi ja näin ensimmäistä kertaa kukat ja puut, näin kevään ja kesän – näin syksyn ja talven...

Jumala on antanut minulle lauluäänen – kauniin lauluäänen – ja ainakin pyhänä veisaan kiitos- ja ylistysvirsiä. Saan siitä voimaa. Löysin myös tieni rukousiltaan ja minusta tuli Pirkon esirukoilija. Voimakkaasti rukoilin silloinkin, kun Pirkon mies kuoli, ettei hän itse murtuisi.

Suojamuuri. Kun vaan saan olla Jeesuksen seurassa, en enää vaihtaisi sitä mihinkään – en taloon, en autoon – en mihinkään! Kun saan olla Jeesuksen seurassa, saan Jeesuksen veren suojamuurin ympärilleni. Se on turvani ja suojani kaikissa elämäni taisteluissa: ”Minä luotan sinuun, Herra, sinä olet minun Jumalani, kuuntele, mitä sinulta pyydän! Herra, sinä olet väkevä auttajani, sinun kätesi suojaa minua taistelussa” (Ps 140: 7-8).

• Karjalasta lähtöisin
        tässä vielä yksi kirjoitti:

”Kun tuli avioero, se oli minulle niin kova paikka, että aloin juoda. Isäni ehdotti, että mene uskon tielle, mutta vastasin, että nyt menen viinapullon tielle". Kunto rapistui. Menimme naimisiin vuonna -75. Mutta avioero astui voimaan 26.5.82 ja siitä minulle tuli niin kova paikka, että aloin lohduttautua juomalla. Sitä jatkui ja jatkui ja joskus join kolmen tai neljän viikon putkiakin. En lähtenyt katkolle. Join talon, autot ja perintörahat.

Kerran keskellä katua minulle tuntemattomat uskovaiset tulivat juttusille ja sanoivat, että Jeesus voi auttaa minua, jos vain annan elämäni Jeesukselle. Kuuntelin, mutta unohdin, enkä enää ajatellut koko asiaa. Puolisen vuotta olin koetusajalla ja aloin huutaa Jumalaa avuksi, että enää en jaksa! En enää jaksa juoda! Menin olohuoneen lattialle ja pyysin tosissani: ”Jeesus, auta minua!”

Kiirastorstaina menin Kansanlähetyksen päiville ja kun kutsuttiin, menin myös alttarille. Miehet siunasivat minut ja ihmeellistä: Jeesus tuli ja otti viinan himon pois. Sain ympärilleni Jeesuksen suojamuurin kaikkia niitä demoneita vastaan, jotka olivat minua piinanneet! Olenko valo? Join kaiken kaikkiaan 17 vuotta ja siitä seitsemän vuotta oli oikein raakaa ja ankaraa juomista. Kun olin lopettanut, monet epäilivät ja luulivat, etten pysy irti viinasta. Mutta uusi elämä alkoi ja näin ensimmäistä kertaa kukat ja puut, näin kevään ja kesän – näin syksyn ja talven...

Jumala on antanut minulle lauluäänen – kauniin lauluäänen – ja ainakin pyhänä veisaan kiitos- ja ylistysvirsiä. Saan siitä voimaa. Löysin myös tieni rukousiltaan ja minusta tuli Pirkon esirukoilija. Voimakkaasti rukoilin silloinkin, kun Pirkon mies kuoli, ettei hän itse murtuisi.

Suojamuuri. Kun vaan saan olla Jeesuksen seurassa, en enää vaihtaisi sitä mihinkään – en taloon, en autoon – en mihinkään! Kun saan olla Jeesuksen seurassa, saan Jeesuksen veren suojamuurin ympärilleni. Se on turvani ja suojani kaikissa elämäni taisteluissa: ”Minä luotan sinuun, Herra, sinä olet minun Jumalani, kuuntele, mitä sinulta pyydän! Herra, sinä olet väkevä auttajani, sinun kätesi suojaa minua taistelussa” (Ps 140: 7-8).

Tutkin huolestuneena lääkärin kirjaa ja siinä oli arvio, että kahden vuoden sisällä menetän näköni ja olen sokeutumassa. Näiden tietojen jälkeen ei ollut iloinen mieli. Mutta sitten aloin miettiä tätä asiaa hengellisesti ja oikein sanoin Jeesukselle, että Hän on jo parantanut sokeana syntyneen miehenkin!

Vaikka rukoilin, kuitenkin epäröin, että jos Jumala tahtoo minulle vain pimeyden, täytyyhän siihen tyytyä. Näin se menee…

Kerran sitten menin vessaan ja aloin tuijottaa peiliä. Minähän näen siinä likaiset sormenjäljet! Olen ollut niin siivoava ihminen, että mikään paikka ei ole saanut olla likainen, mutta nyt se ilo tuli: Minähän näen likaiset sormenjäljet! Kiitän Herraani, että tällä hetkellä näen silmilläni paremmin kuin ennen sairautta!” Sydän Jeesukselle.

• Reinon tarina
        Karjalasta lähtöisin kirjoitti:

Tutkin huolestuneena lääkärin kirjaa ja siinä oli arvio, että kahden vuoden sisällä menetän näköni ja olen sokeutumassa. Näiden tietojen jälkeen ei ollut iloinen mieli. Mutta sitten aloin miettiä tätä asiaa hengellisesti ja oikein sanoin Jeesukselle, että Hän on jo parantanut sokeana syntyneen miehenkin!

Vaikka rukoilin, kuitenkin epäröin, että jos Jumala tahtoo minulle vain pimeyden, täytyyhän siihen tyytyä. Näin se menee…

Kerran sitten menin vessaan ja aloin tuijottaa peiliä. Minähän näen siinä likaiset sormenjäljet! Olen ollut niin siivoava ihminen, että mikään paikka ei ole saanut olla likainen, mutta nyt se ilo tuli: Minähän näen likaiset sormenjäljet! Kiitän Herraani, että tällä hetkellä näen silmilläni paremmin kuin ennen sairautta!” Sydän Jeesukselle.

Mentyämme lääkäriin minä - terve ja voimakas mies, en millään tahtonut pysyä tuolilla putoamatta. Lääkärin arvion mukaan minulla oli sepelvaltimon tukos. Otettiin sydänfi lmi, keuhkot kuvattiin ja tehtiin kaikki tutkimukset, mutta mitään vikaa ei löytynytkään. Seuraavan yön vietin teho-osastolla. Ja kun vikaa ei löytynyt, lähdin kotiin, vaikka en tahtonut millään pysyä pystyssä. Mutta kotiin tuli lääkärin soitto ja hän oli sitä mieltä, että minulla on sisäinen verenvuoto ja jouduin menemään takaisin sairaalaan. Heikkous oli johtunut veren vähyydestä, mutta nyt huolen aiheena oli se, että jo seuraavana viikonloppuna oli varattuna paluulento USA:han. Minuun tiputettiin suuri määrä verta niin nopeasti kuin mahdollista, mutta lääkäri sanoi, että henkilökunta ei laske minua koneeseen, jos tietävät kuinka huonossa kunnossa olen. Olin vieläkin valkoinen kuin lakana ja pelkäsin tulevaa lentoa. Ihmisenä olin niin nollarajalla, mutta ajattelin: On armoa, että meidät viedään välillä katsomaan totuutta silmiin ja punnitsemaan elämän todellisia arvoja…

Onnellisena kotiin. Jonkin esteen vuoksi koneen lähtö vielä viivästyi tunnin ja aloin voida pahoin kuumassa koneessa. Otin lääkäriltä saamani tabletin ja nojasin ikkunanpieltä vasten.

Silloin muistin kokemukseni tuona tuskan yönä. Koin uudelleen tuon kummallisen, lämpimän virran kulkevan lävitseni - ja koin olevani vihdoinkin terve. Ja todellakin: Heikkouden ja tuskan tunne loppui ja sain matkustaa aivan kuin toisetkin onnellisena kotiin. Uudelle tielle. Niin elämä jatkui, mutta samalla vahvistui kaipaus Jumalan yhteyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe